26 Mayıs 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

26 Mayıs 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

YALOVA MİLLET ve BALTACI Günlük taze yumurta, nefis taze ee yağ, yoğurt, şişelerde (pastörize) süt Askeri Lise ve Orta Mekteplere Talebe Alınıyor 1 — 1982. 1933 ders şenesi için İstanbul" Kuleli ve Maltepe Jaheri Baslar Bona balaman Bana Askeri Lia sine, Konya ve Erzincan'da bulunan Askeri orta mekteplerine talebe almacaktır. 2 — Liseler 9, 10, 11 inci sınıfları (1, 3, 3) üncü; orta mektep- lerde 6; 7; 8 inci (1, 2, 3) üne smıfları muhtevidir. Ve liseler kasma 400; 500, Orta kısma da 200; 300 talebe alı- wabilecektir, vi 3 — Mektepler leyli meccanidir. Talebenin isşesinden başka giydirilmesi, teçhizatı, kitap ve sairesi hükümete ait olduğu gibi ayrıca talebeye her ay bir mikdar ta verilir. 4 — Liseleri muvaffakıyetle bitirenler Harbiye mektebine ter. fi ederler. Ve iki senelik tahsilden sonra Cümhuriyet ordusu için gabit olurlar. 5 — Bütün mekteplerde kayıt ve kabul, mekteplerin bulunduk ları yerlerde 1 Temmuz 932 de başlar. Ve Ağustos 932 tarihinde hitam bulur. Bununla beraber kadroda münhaller kalırsa ders se mesinin devamı müddetince sivil lise ve orta mekteplerden nakil suretile talebe alınmıya devam olunur, Mekteplerin bulunduğu yerler haricinden Askeri lise ve via) mekteplere talip olanlar 1 Haziran 932 tarihinden itibaren bu- lundukları yerlerin Askerlik şubelerine müracaat edebilirler. 6 — Mekteplere girmek için lâzrm olan şartları muhtevi kayıt ve kabul şartnameleri ve mubtaraları bütün Askerlik şubelerinde mevcuttur. Talipler askerlik şubelerine ve askeri lise ve orta mekteplerine müracaat ederek mezkür şartları öğrenebilirler. Nafia Vekâleti Ankara içme suyu komisyonundan: Münakasa ilânı Komisyon Ankara şehri dahilinde Çankaya su isalesine ait boruların ferşiyatile bunlara müteallik müteferri imalât 18/5/ 932 tarihinden itibaren 21 gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya vazedilmiştir. Münakasa 8/6/932 çarşamba günü saat 15 te Ankara'da İçme Suyu Komisyonunun — dairei mah- susasında icra kılmacaktır. Teklifnameler ve taliplerden aranı. lan vesaik ve muvakkat teminat bu husustaki (o münakasa şart- namesinde izah edilen tarz ve miktarlarda olacaktır. o Talipler bu husustaki şartname ve projeleri (8) lira bedel o mukabilinde Komisyondan alabilirler. (2165) Gedikpaşada Jandarma satınalma Komisyonu riyasetinden: Şapka ve tozluğu ile beraber on altı bin ilâ on altı bin beş yüz takım ik elbise imaliyesi kapalı zarfla münakasası 31 Mayıs 1932 tarihine müsadif salı günü saat on beşte yapılacaktır. Talip lerin nümune ve şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasa- ya iştirak için teminat ve Çi nineye erir günde muayyen e kadar komisyonumuza müracaatları, (1900) çaziayınlay 6. Müddeiumamiiğinden: 1 — Gazinymtap hapishanesinin şehri (25000) yirmi beş bin kilo miktarndaki ekmek ibtiyacı mevkii münakasaya konmuştur. 2 — Kuntrato müddeti 1 Haziran 932 tarihinden itibaren bir senedir. 3 — Müddeti münakasa (21) yirmi bir gündür. 4 — Münakasa kapalı zarf usulile olacaktır. 6 — Muvafık bedel verildiği takdirde ihalei kat'iye 1 Haziran: 1/6/9332 tarihine müsadif çarşamba günü saat (16) raddelerinde Müddei umumilik dairesinde icra kılınacaktır. 6 — Münakasaya talip olanlarla şartnameyi öğrenmek istiyen lerin müddei umumülikte teşekkül etmiş olan Komisyona müra- cantları lüzumu ilân olunur. (2166) SÜ-DO-RONO PERTEV TERLEMEYE MANi OLUR. Deniz Levazımı Satınalma Komisyonundan: Kilo Tahminen 6000 Eski işbaşı ) Pazarlıkla müzayedesi ” 1000 Eski İâcivert şayak (|) 30 Mayıs 932 pazartesi , Ç 1000Beyaz pamuklu kırpıntı) günü saat 11 de. 7-5-932 tarihinde bilmüzayede ihale olunan yukarıda cins ve | miktarı yazılı eski ve kırpıntı parçaları için müteahhidi vakti muayyeninde taahhüdünü ifa etmediğinden dolayı şartnamesi mucibince mezkür eşyalar müteahhit nam ve hesabma pazarlık. İn satılacağından talip olanların yukarıda yazılı gün ve saatte muvakkat teminatlarile birlikte Kasımpaşada Deniz Levazımı sa tınalma komisyonuna müracaatları, (2208) Anadolu Demiryolu Şirketi Tahvilâtı Hamillerine İlân Anadolu Demiryolu şirketinin 3 üncü tertip tahvilâtı 41 nu- paralı kuponlarının tediyesine İstanbulda Türkiye Cümhuriyet” Merkez Bankası ve Galatada Doyçe Bank und Disconto Gezel. yin gişelerinde 1 Haziran 1932 tarihinden itibaren başlana. Doyçe Bank Und Doskonto Gezelşaft İstanbul Şibesi Tariye Cümburiyet Merkez Bankası İstanbul Subesi BEBEK SARAYINDAKİ Müzayedeye 27 Mayıs Cuma Günü dahi Devam Olunacaktır. Merkür sarayda bulunan bilümum kıymetli ve müzeyyen eşya Hereke ve Lion ipekli kumaşları, el tofi sofra, dondurma, şampanya ve çay takımları, e bilhassa hakiki kriş- İşlemeli çarşaf ve çay takımları. Piyano, Piyanola, perdeler, ipekli Hereke Mısır ve Acem halıları, nadide salon takımları vesaire. ANADOLU Türk Sigorta Şirketi 4 Üncü Vakıf Han İstanbul İhtiyat ve Sermayesi: (1.000.000) Türk Lirasıdır. Nama muharrer hisse senetlerinin (© 60) ı Türkler elindedir. Türkiye İş Bankası tarafından teşkil olunmuştur. İdare meclisi ve müdürler heyeti ve memurları kâmilen Türklerden mürekkep yegâne Türk Sigorta Şirketidir. acentalarının hepsi Türktür. Tür Türkiyenin her tarafında (200) ü geçen Mister sil zama nan tie ve bankalarının sigortalarını icra etmektedir. Yangın, Hayat, Nakliye, Kaza, Otomobil sigortalarını en iyi şeraitle yapar. Hasar vukuunda zararları sür'at ve kolaylıkla öder. Telgraf: İMTİYAZ - Telefon: İst. 20531 pr MN Oz Mr İE SUYU KOCATAŞ pi vira 'Gedikpaşadâ jandarma Satınalma komisyonundan Yirmi bin çift sarı kunduranın kapalı zarfla (© münakasası 5/Haziran/932 pazar günü saat on beş buçukta yapılacaktır. Taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iş tirak için teminat ve teklifnamelerile mezkür günde muayyen saate kadar komisyonumuza ei (2036) > Büyük Tayıkre Piyangonü 12d TERTİP $ ci KEŞİDE 11 Haziran 1932 dedir. İBiyiklriye 5O00O)nir! Ayrıca: 15.000, 10.000'liralik büyük | ikramiyeler ve 20,000 liralık mükâfet vardır. Tayyare Cemiyeti Mübayaat Komisyonundan: Şartname ve nümuneleri veçhile 500.000 adet muhtelif cins evlenme evrakı tabettirileceğinden taba lanların pey akçe. leri ile birlikte 28 Mayıs 932 cumartesi günü saat 15 te piyango | müdürlüğünde müteşekkil Tayyare cemiyeti mübayaat komisyo- nuna müracaatları, (2206) Deviet Demiryolları idaresi ilânlar: — Bilecik deposu kömür tahmil ve tahliyesinin kapalı zarfla münakasası 1 /Haziran/932 cumartesi günü saat 15te idare merkezinde yapılacaktır Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerile Bilecik istasyon İ müdürlüğünde birer hiraya satılmakta olan şartnâmelerde yazı. hıdır. (2150) Ankara - Kayseri hattı üzerinde Balışeh istasyonu civarında | 108 - 000 inci kilometrede vaki taşocağından çıkarılacak 8000 M3 balastın kapalı zarfla münakasası 14 Haziran 932 salı günü saat 15 te İdare merkezinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde ikişer | liraya | satılmakta olan şartnamelerde yazılıdır. (2178) 1 — Eskişehir - Ankara hattı üzerinde Beylikköprü istasyonu civarında 479 - 200 Km. ocağından 7000 M3 2 — Kütahya - Balıkesir hattı üzerinde köprünün civarında 28 - 300 Kım. ocağından 3000 M3 z 3 — Kütahya - Balıkesir hattı üzerinde Değirmisaz istasyonu civarında 97 ve 99 kilometreler arasındaki ocaktan 5000 M 3 4 — Eskişehir - Konya hattı üzerinde Meydan - Pınarbaşı istas yonları arasında 397 - 400 Km. Bozdağ ocağından 4000 M 3 Balâda mevakii ve mikdarları gösterilen balastlarm kapalı zarfla münakasaları ayrı ayrı olarak 14 Haziran 932 salı günü saat 15 ten itiba: İare merkezinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde beheri beşer li. | raya satılmakta olan şartnamelerde yazılıdır. (2243) Bir sene zarfında Derince limanına gelecek malzemenin tah. mil ve tahliyesinin kapalı zarfla münakasası Ankarada İdare merkezinde 16 Haziran 932 perşembe günü saat 15 te yapıla, tir. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa vezneleri tılmakta olan şartanmelerde yazılıdır. 10000 ton kömürün havzai fahmiyeden Derince, Haydarpaşa ve Mersin limanlarına nakli münakasası kapalı zarf usulile 16 Haziran perşembe günü saat 15,30 da Ankarada umumi müdür. | mavundan mamul Amerikan yazıl lük binasında yapılacaktır. Fazla tafsilât beşer lira mukabilinde Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde satılan şartnamelerde yazılıdır. MÜZAYEDE İLE SATIŞ 1932 Mayısın 27 inci cuma günü sabah saat 10 da Klariç Otelinin Bu kere mevkii fruhta vazoluna- cak eşya şimdiye kadar satılan eşya dan bile daha nefis olduğu halde bu hafta satışın son haftası olduğundan shven fintla satılacağı emri bedihi— dir. Müşterilerin kıymettar vakitle- Tİ zayi olmaması için satışta bervec hizir proğram takip edilecektir.Saat İİ) 10 sofra takımı, mütenevvi biblolar, İ parke elektrik * makinası Saat 11 de müteaddit salon takımla. vesaire, rı, fevkalâde nefis marketiriden ma- İ| sa ve bahü; Paris mamulâtından pi- rinç kıymetlar avize, şömine takımı (saat elektrikli şamdan) kadın yazı- haneleri, Saat 12 mütenddit yatak odaları, dolap, bronz ve lâke karyo- lalar, saat 13 te komple yazıhane ve kütüphane mütcaddit yazıhaneler, müteaddit yazıhane takımları, ay- palar, Sasi 14 te hali keten pati ka çarşaf, fanelâ örtü, yastık, gil sant 15 te Fransızça kitaplar, gü- müş ve kıymettar biblo, sedefli ne- fis kutu, Müşterinin 100 de 25 i pe #inen tediyesi lâzımdır. MÜZAYEDE İLE SATIŞ 1932 Mayısın 27 inci cuma günü sabah saat 10 da Boğaziçi Yenikö- yünde Avusturya ( sefarethanesinde mevcut müzeyyen eşyalar müzayede suretile satılacaktır. Som mavundan mamul büfe, hayli biblolar, muhte lif stil salonlar, Hezaren koltuklar, Som mavundan mamul İngiliz Vit rinleri maroken - kanape ve koltuk takımı, Şam işi mükemmel mozayık masa, hakiki Paris işi gayet güzel ne, yemek oda sandaliyeleri, etaj ler, bronz ve demir karyolalar vesair hayli lüzumlu oşyalar. Mükemmel İsparta vesair halıları, Nefis bir kuy ruklu piyano, çapraz telli demir çer çeveli. Pey sürenlerden 100 de 25 teminat alınır. Tüccari ve Banka muameli na vakıf yeni ve eski “Türk; Fransızca, İngilizce ve İtalyanca lisanlara malik olup gerek muha- İ sip gerek muhabir vazifesini rühte eylerim daimi yahut tale şeraitle. Alâkadarann İstanbulda, Ba- ker hanımda No 19 -20C. M. Ru. muzile müracaat eylemeleri mer- cudur. Zayi 24 Mayıs salı günü saat iki raddelerinde birkaç kuruşumla Erzincan Askeri merkez hasta. hanesinden almış olduğum me zuinyet vesikamı zayi ettim. Bu lanın Kadıköy gazete tevzi halline teslim eeylemelerini ri. ca ve istirham eylerim. Gazeteri müvezzii Andon oğlu Ligor İ Kıymeti muhammenesi - İruosmani; çiftlikleri mamulâtı HASAN .. 52, algınlığı neticesi olan başağrıları çekenler için 1—2 Aspirin tableti, ser! bir tesir ifa eder, kari ve /.4l Lira K. 183 14 (266) arşım (29 santim terbiinde bulunan Ans dolukavağında Macar caddesinde (4/34) No. haraji bir bap hanenin tamamı. Balâda muharrer hane satılmak üzere dört hafta müddetli müzayedeye konmuştur. Müzayedesi Haziranm ikinci günü saat on beştedir. Talip olanların kıymeti muhammeneni yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçelerile beraber Çemberlitsi ta İstanbul Evkaf Müdiriyeti binasında : Mahlülât kalemine mü racaatları. (1813) Müddeti icai İki sen Hane — Birsene Şehri © Mahalle ve Nos Cinsi Lira mevkii 60 Beyoğlu kol oğlu Ağa hamamı üçüncü Valaf Han Büyükdere 351 caddesi 4 Balüda muharrer emlâk hizalarındaki bedeller ile galipleri uhi desinde olup bir hafta müddetle temdiden müzayedededir. Fa lasile talip olanlar Mayısın otuzuncu pazartesi günü saat on kadar İstanbul Evkaf Müdüriyetinde Akarat Kalemine mü; caatları, (2256) Mahalle ve mevkii Babıüli Nallı mescit Çağaloğlu Beyazıt Yahnikapan Cami Aksaray Çakır o Namık Kemal ağa Kasımpaşa Bü. yük piyale Üsküdar Dürbali Anadoluhisarı Yenimahalle Kınalıada Çarşı bedesten Şehremini İbrahim çavuş Sokağı 3 Dairesi 40 Şişli Sokağı © No. sı Cinsi Müddeti Ecrimi: icarı o Lira 6-23 Hane Birsene 30 8 “ > 28 16 25 “ 20 Cami avlusu Şair Ruhi gözism Göksu 7 8-12 Çınar Şerif ağu Cami 12 14.16 Dolap mii Mektep Yeni postahane Meydancık Hobyar Şehremini Ereğli Sütlüce Mahmutpaşa Nu- 2,1-46 İki hane İki sene 15 5 2 Saray meydanı 7 Arsa Tekke çıkmazı Tekke ve bahçe ” Cami avlusu İmaret mahalli 3 sene 50 (4 Mihrişah ima ” 150 ret mahalli Balâda muharrer emlâk 23 Mayıs 932 tarihinden 22 Hazir 932 tarihine kadar müddetle bir ay zarfında pazarlıkla kiraya vel rileceğinden talip olanların Çemberlitaş'ta Evkaf Müdiriyetinf Akarat kalemine müracaatları, (2257) İstanbul Liseler Mübayaat Komisyonundan: 1 — İstanbul Kız Muallim Mektebinde yapılacak betonarn çatı inşaatı ile sıhhi tesisat 21.6-932 tarihine müsadif salı gü saat 15 te ihale edilmek üzere kapalı zarf usülile münakasa konulmuştur. i 2 — Münakasaya iştirak edecek olanların fenni ehliyetlerif resmi vesaikle isbat etmeleri lâzmdır. 3 — Proje ve lerile daha fazla izahat almak istey: lerin İstanbulda Fındıklıda kâin Güzel San'atlar Akademisi: Maarif Vekâleti Resmi Mimari Bürosuna müracaatları. 4— Taliplerin yukarıda yazılı ihale gününde teminatı m vakkate makbuzları ve ehliyet vesikalarile birlikte İstanbul M#! iriyeti binasındaki Liseler Mübayaat komisyonuna .. ri ( Bostan iskelesi Dr. HORHORUNI Zührevi ve idrar yolları tedavihanesi Beyoğlu, Taksim, Zambak sokak No. 41 Tel, B.O. 3152 MİLLİYET MATBAASİ