10 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

10 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

9 Gi a bei || iktidara geldiği Rusyaya seyyah cel- bedecek teşkilât! İstanbul'daki tesis münasebe. tile bir ziyafet verildi.. Rusya'ya seyahat nasıl yapılacak ve seyyahlar orada neler görecekler?. Sovyet hükümeti şarkı garip “in- tourist” seyahat kulübü” nün & münasabetile kulüp mümees Geverşater, dün İstanbul gazeteci leri şerefine dün Tokatliyan otelin- de mükellef bir ziyafet vermiştir. Ziyafet çok samimi hasbuhaller ara- sında geç vakte kadar devam etmiş- tir. Davetli gazeteciler “intourist” tanbul mümessili | M. Gereryaterle Soryot sefarethanesi tercümanı M. Hamat Ömerof tarafından çok sami- ii bir surette karşılanarak izaz ve ikram edilmiştir. M. D. Geverşater, ziyafetin sonlarına doğru İntourist klübünün tesisi münasebetile gazete silere şu malümatı vermiştir. — Çarlık Rusyası ,turist celbi için esaslı hiçbir teşebbüste bulunma. muşt.. Vakın, memlekete arasıra seyyah vapuru gelirdi. Fakat, bu ge len seyyahlar davet üzerine değil, sırf kendi tecessüs ve merakları sai kasile gelirlerdi. Seyyah celbi | için hususi br iteşebbüs yoktu. Çar hü ümeti, bu işlerle alâkadar olmadığı için inkilâptan © sonra Sovyet hükü- imeti, hazırlığı bulunmadığından sey yah celbi için derhal | teşebbüslere girişemedi .Fakat, bir müddet sonra, yâni 1929 senesinde turizm harekâ- ta başlandı. Ve vücude getirilen teşkilâta intourist denildi. Sovyet Rus barile emsalsiz bir memlekettir.Kaf- kasyada ve diğer dağlık mtaka- larda harikkülâde manzaralar vardır. Bilhasen Gürcistan pek ziyade cali- Rusyada seyahat etmesinin bir husu siyeti de on sıcak iklimlerden en s0 Zuk ikdi kadar muhtelif mem- İket mümumelerini 10-15 gün gibi kıza bir müddet zarfında görmek mümkün olmasıdır. Bi anın hiçbir yerinde görülmesi mümkün ol mayan bir şeydir. Sovyet Rusya in kilâptan sonra | fevkalâde bir faali- yete sahne oldu. Büyük sanayi te- da fevkalâde istifadelidir. Malüm ol duğu veçhile Sovyet Rusyada beş senelik iktsadi bir plân tatbik edi. liyor. Bu plânın tatbilinde elde €- dilen muvaffakiyetler Rusyanın yal- mız dostları tarafmdan (değil, duş- manları tarafından dahi itiraf edil miştir ve edilmektedir. Sovyet mem leketinde vücude ; getirilen büyük mikyasta fabrikalar, memle- ketlerdeki fabrikaların | çok fevkin- dir. Bu müvaffakiyet, Çarlık Rusya- sınm rüyasında dahi tahayyül otme- diği divâsâ bir harekettir. Bu arada Stalingent, Harkof, Dinyaperostroy- daki elektrik, ve otomobil fabrikaları Rusyada eski eyaletlerin yerlerinde Büyük şehirler tesis edilmiştir. Ec- nebi şeyyahlar, şimdiye kadar Avru pa ve Amerikanın şayını temaşa bü tün mahallerini gezdiler . Artık on lar için calibi merak yeni bir şey kalmadı. Fakat, onların Demli İntourist'in İstanbul mümessili seyyah, bu şubelerden arzu ettiğ memlekette arzu ettiği otel için bilet tedarik edel aya kadar An- karada da şirketimizin bir şubesi a- çılnenktır. M. D. Geverşater, İstanbul güzete mümessillerile yaptığı bu ilk temas İ tan çok memmun kaldığını söylemiş ve davete iştirak | ettiklerinden do- layı kendilerine — teşekkür miştir “İntourist” in Rusyanın şayan maşa mahalleri hakkında basılan al şürlerden gazetecilere birer tane he diye edilmiştir. Prusya ve Von Papen arasında bir ihtilâf BERLİN, 9 (A. A.) — Prus ya hükümeti ile Alman başve- kili arasında mumaileyhin usu le muvafık parlmanter bir hü. kümet intihabına teşebbüs edil mek üzere Diyetin vakitsiz iç. timaa daveti talebini mutazam mın olarak diyetin Nazilerden olan reisine & tilâf zuhur etmiştir. Prusya baş vekili merkezcilerden effer vasıtasile M. Von Papcne kanunu esasi mucibince Prus. yada yegâne meşru hükümet o İan Prusya hükümetinin mevcu diyetini kale almayarak doğru dan doğruya diyete müracaat eti olmasının Prusya hükü. m in hayretini celbetmiş ol. duğunu bildirmiştir. M. Ven Papen, bu protestonun meşrui- ”İ yetine kani olmuş ve Almanya «İm Prusyaya mutat ve mütea- mil tarik ile müracaat edeceği vadinde bulunmuştur. M. Hier ti tsieffer, bu vadi tahriren teyit İce in her tarafta şubeleri vardır. Her Almanya'da kanuna uyar şekilden ziyade darbei hüküme te benzeyen bir usul ile Brü. ning hükümeti iskat edildikten sonra Von Papen'in riyaseti al tında bir hükümet teşekkül et- ti. Bu hükümetin ilk vazifesi Reichstag'ın dağılmasını is. temek olmuştur. Ve Reisicüm. hur Hindenburg ta derhal e. mirnameyi imza etmiştir. Von Papen kabinesi beyannamesi- ni Reichstag huzurunda oku. mak lüzumunu - bile hissetme. di, Ve ilk defa olarak bir hü- kümet beyannamesini Radyo İle okumuştur. Von Papen be- yannamesinde en müşkül bir veziyette idareye vaziyet etti. ğivi anlattıktan sonra parl. manter idarenin suiistima- © Dinden bahsetmektedir ki Von -Papen hükümetinin ne şekilde nazarı dikkate ! 2 5 ve m En etmiş ve buna Almanya hükü. metinin riayet edeceği ümidini izhar eylemiştir. e Mumaileyh, bu suretle M, Brüning tarafın. da ılan ve M. Von Papen- ittihaz edilmeyen mali va- delere müstehziyane bir telmih te bulunmuşur. alınacak olursa, bu sözler hay- li manidardır. Sol cenah fırkalar yeni hü. kümetin teşkil tarzını ve ikti- dara geçtikten sonra takındığı tavurları tenkit etmekte ve bu- ğunu bildirmektedirler. Filha- kika Von Papen'in demokrasi ve parlmenterizm ile alâkası olmadığı aşikârdır. Fakat ha- kikat şudur ki sabık Başvekil Brüning'in idaresinde de bu noktalara pek ehemmiyet ve rilmemişti. Brüning Almanya. yı iki sene Reisicümhur ne denburg'un fevkalâde salâhi. yetlerine istinat ( ederek idare etmişti. Binaenaleyh şimdiki vaziyet için zemini Brüning hazırlamış bulunuyordu. Bu- indir ki Alman Von Siğil Hiertsi- | M. Brüning Sabık Böşvekilii mukarriplerin- den birinin ifşaatı BERLİN, 9 (A.A.) — Baş neticelenen iki tarihi mülâkat, son derece hailevi bir mahiyet arzetmiştir. Bortmunder - Ge- kilin mukarriplerinden istihsal etmiş olduğu beyanile vermek- te olduğu malüat şudur: Bu ga zetenin anlatışma göre M. Brü ning, usule muhalif ve ani bir surette istifaya icbar edilmiştir. Bidayette alman malümat hilâ fına olarak 29 mayısta vukubu lan ilk mülâkat, çok kisa ol- muştur. Hindenbourg, daha o sabah Neudeck'daki sayfiyesin den avdet etmiş bulunuyordu ve mevcut mesail hakkında ken disine malümat ve izahat ver- mek isteyen başvekilin oraya gelmesine müsaade etmemiş di. Bir iki dakikalık bir mü İlemeden sonra M. Brüning, ar- İ tık her ümidin mahvolmuş ol. | duğunu anlamıştır. Zira Mare- | şal kendisinin kararnameler | hakkında vermeğe başlamış ol- duğu izahatı keserek şöyle de- | i mitşir: o “Bu kararnamelerin Bolşevik © temayülâtile meşbu | bir takım dahili istimar plânla | rını ihtiva etmekte olduğunu i- şittim.” M, Brüning, izahatına devam etmek istemiş ise de Re isicümhur, onun bu şöyle bir mukabelede bulunmuş tur: “Kararnamelerde mali bir | | takım meseleler de var, halbu- İ İ ki ben artık bolşevizmden baş- | ka bir şeyle meşgul olunmadığı nı zannediyordum.” Hindenbur gun müstehziyane ve müteca- vizane tavru hareketinden son | derece hayrete düşen başvekil küt ediyordu. Reisicümhur ” İ devlet adamları değişebilir, fa- nede iki “Sendikalist” var, biri siz... Biri de mesai nazırı M. İ Stegerwald... Her ikiniz de ik- İ tidar me nız. Maamafih siz müstakbel | kabinede Hariciye mazırlığını İmuhafaza edebilirsiniz.” M. İ Brüning” hatâsını anlamış oldu İ ğunu anlatan bir tavırla, başka İ bir kabineye iştirak edemeyece | İ ğini söylemiştir. Hindenbourg, dermiş olduğu | ısrar ettiğinden Brüning" s0s. | mektup dolayısile garip bir ih! yal demokratların kendisini re | İisicümburluğa yeniden intihap | etmelerini temin için onlara ka binenin siyasetinin değişmiye- | ceğini vadetmiş olduğunu söy. İlemiştir. Bunun üzerine Hin. çe eğilmiş ve ifa etmiş olduğu hizmetlerden dolayı bir teşek. kür kelimesi bile telâffuz et. meksizin Brüning'in gitmesine müsaade etmiştir. Ertesi sa- bah, yani pazartesi günü Brü- ning, elinde istifanamesi oldu. ğu halde saraya gelmiştir. Ma. reşalin huzuruna çıktığı zaman, şöyle demiştir: “İstifanamemi, reisicümhurluğa intihabınızdan tam 7 hafta sonra takdim ediyo rum,” Reisicümhur, bir şey söy lemeksizin istifanameyi imzala mış ve müteakıben Brüning ve. da ederek çekilip gitmitşir. Al man tarihinin bir sahifesi bu su retle çevrilmiş oluyordu. Baş. | m vekil, bundan sonra riyaseticüm büyük bir fark (hissetmiyor. İ Von Papen kendisi için Brü. ning tarafından hazırlanan ye- İ re geldi oturdu. Ve bu yeri ken disine pek yakıştırdı. Von Papen'in bir intikal ka. inesi olacağı söyleniyor. Bel- ki evet, belki de hayır.ÇünküAl manyada Reichstag hükümet teşkili üzerine âmil olmaktan çıkarsa, Von Papen'i kim kat edecek? Bugünkü şe: tında Almanya'da ii sırf resmiyete riayet e olmak dolayısile yapı bi görünmektedir. Filhakika Almanya Weimar kanunu esa- den çoktan ayrılmıştır. Ye ni intihabat ya Von Papen'i lehine neticelenebilir ki bugü imkânsız gibi görünüyor. Y. hut ta Von Papen'in aleyhine bir netice verebilir ki çok muh. temeldir. Temin edildiğine gö | re, intihabat hükümet aleyhine tecelli etse dahi hükümet Re- İfaza ettikce iktidarda e klein vekil M. Brüning'in istifası ile neral Anzciger'in sabık başve- | ahatına | inden uzaklaşmalısı | denbourg, ayağa kalkmış, hafif | | Lausanne | Nasıl istifa etti Konferansı M. Mac Donald cumartesi günü Pariste PARİS, 9 (A.A.) M. Mac Donald ile Sir John Simon cumartesi gi Parise gelecek ler ve pazartesi günü Cenevre. | İ ye gideceklerdir. Sir John S mon, M. Herriot'ya gönderdiği | bir telgrafta ezcümle şunları | İ söylemiştir: şvekil ve ben | meb'usan meclisindeki beyana. | İtmizı memnuniyetle okuduk. | Aramızda vuku bulacak noktai | nazar teatilerinin iyi sureti hal | ler için lüzumlu olan tariki mah | sus derecede hazırlamağa yar- | İ dım edeceğine kaniiz.” PARİS, 9 (A.A.) — İngil- terenin Paris sefiri Lord Tyr. veli, M. Herriot'ya Sir John Si | mon'ün bir telgrafnamesini lev İdi elmiştir. Bu telgrafnamede İ deniliyor ki: *“Gerek M. Mac İ Donald ve gerek ben, M. Her- riot'nun davetini memnuniyet- | İle kabul ediyorüz. Kendisinin | Meb'usan meclisindeki beyana. | tn zevk ve malızuziyetle oku. duk. Doğrudan doğruya noktai nazar teatisinin gerek Cenevre İde ve gerek Lausanne'da m zuu bahsedilecek “meseleler i- nı mempuniyet hal su- İçin şay *leri ihzarına mahsus surette rdim edeceğine kani bulunu- yoruz, a ransanın harici siyaseli PARİS, 9.(A.A.) Temps İ gazetesi yazıyor: Yeni hüküme tin beyannamesile de tayin edil diği veçhile, Fransanın barici siyaseti, bu son 13 sene zarfın. İda yekdiğerini takip eden hü- | kümetler tarafından tesbit edil | miş olan hat ne ise ayni hattı İ mutlak surette muhafaza i mektedir. “Esasen başka türlü İ olmasına da imkân yoktu. Zira, i at- kat prensipler ve akideler ayni halde kalir, çünkü bunlar zama nın mutlak ve hâkim ihtiyaçla. ten mütekzan t, milletin sulh, beynelmilel | | tesanüt ve mütekabil itimada " müstenit teşriki mesai siyaseti. İe yeni bir inkişaf devresine gir İ mek hususundaki his ve arzusu | İma tercüman olmaktadır. Müte kabil itimat ise ancak dürüsti ve nasafet ve verilmiş söze hür | | metten doğabilir, | | me Avusturyaya mali yardım BERNE, 9 (A.A.) — Paris İ teki Maliye mütehassıslarının | müzakereleri neticesi olarak fe deral meclisi, Avusturyaya ya- pılacak yardıma prensip İtil rile iştirak etmek ehinde ka- rar vermiştir. Bu yardım takriben 40 mil | yon İsviçre frangma baliğ olan bir istikrazdan ibarettir. İ ! M. Otte Mcissner'i ziyaret ederek mü- tat olduğu veçhile bütün müs. tafi nazırlara gönderilmekte 0- lan ananevi teşekkür mektubu. nun kendisine gönderilmemesi arzusunu izhar etmiştir. Mas. , Üç gün sonra kendisine bu mektup gönderilmitşir. karar vermi; Yahut ta yeni meclisin temayülâtma bakılma yarak, Von Papen yerine Hin- denburg'un itimadını haiz di. ğer biri Başvekil olacaktır. Almanya her halde siyasi mukadderatının , Yeni bir dö- nüm noktasında bulunuyor. Brüning'ten evvel hükümetler İ Reichstag ile meşgul oluyorlar dı. İki seneden beri hükümet Reichstag'dan ziyade Reisi cümhurla istişare ederek mem leketi idare ediyordu. Bu, Wei. mar kanunu esasisinden ehem- miyetli bir ayrılış idi. Fakat her şeye rağmen, Brüning zevahiri Oo muhafaza etmişti. | Von Papen bu yolda bir adım daha ileri atmıştır. Bakalım atılacak diğer bir adım Alman ya'yı nereye götürecek. vu Fransız hükümeti geçen haf ta tahmin ettiğimiz şekilde teş kil edilmişti Yani Herriot sosyalistlerle teşriki mesai et. memiş sağ cenah zümreleri Jicra | murların tayin edilme: İcra ve iflâs kanunu hararetli mü zakere, münakaşalardan sonra dün Mecliste kabul edild Adliye ve maliye vekilleri sorulan sualleri cevaplar verdiler. Kanun 4 eylülde imeriyete girecektir. 3 ölüm cezası tasdik edik ANKARA, 9 (Telefonla) — | mamasından dolayı bazan insaf | lecektir. O zamana kadar üd Mecliste İcra ve İflâs kanunu- nun Adliye encümenine inde e- dilmiş olan bazı maddeleri mü İzakere edildi, Bu münasebetle Trabzon meb'usu Raif Bey söz Idı, Dedi ki: İcra daireleri Kabul etmekte olduğü- | muz kanunla tetkik mercii ka. | rarlarının kabiliyeti temyiziye- | sini kabul ediyoruz. Bu itibarla ireleri vezaifi haddinden | fazla artacaktır. Bugünkü icra teşkilâtı bu kabiliyeti temy yesi olmadığı halde me leri göremezken bu temyiz ka- biliyeti' esası kabul edildikten sonra bir az daha artacak olan işleri görebilecek halde mi. idir. Adliye vekili bu hususta bi ze izahat versin. #düye vekilinin izahatı Burdan sonra Adliye ve Yusuf Kemal Bey kürsüye g lerek dedi ki — İcra daireleri teşkilâtı ba sındaki icra memurlarının key- fiyel ve ebliyet itibarile daha İ yüksek bir halde bulunması ya ni mümkün olduğu mertebe hu kuk mektebinden mezun me- , icra kâ min arttırılması, mübaşir lerin isimlerinin değiştirilerek bunların tebliğ memurları hali na konması, buralara lise me- | iunlarından ve hiç olmazsa or ta mektep mezunlarından mur tayin edilmesi başlıca di şüncelerimizdir. Temyizde icra ve iflâs dairesi Bunların ucu da bütçe ve tahsisat meselesidir. Bütçe mü sait oldukça yapılacak işlerdir. Temyiz edilecek hususat ziy deleşince icra dairelerinin işle- ri o kadar çoğalmayacaktır. He yeti celileniz kabul buyurursa böyle bir daire teşkil olunacak tır. Bu sayede güçlükler kaldı. rılmış olacaktır. Teşkilât imese lesi tavazzuh elmedikçe arzu © lunan dereceye gelmedikçe ber kesi memnun edecek bir vazi- yet zannederim, mümkün olma yacaktır, Bunu açıkça arzetmek isterim. (bravo sesleri) Umumi borçlar Bundan sonra 129 uncu mad denin müzakeresinde Refik Şev ket Bey (Manisa) söz aldı. De di ki — Bundan evvel cereyan e- den müzakerelerde buhran yü. zünden elde mevcut gayri men kullerin kıymetsizliğinden de. gil, kıymetini takdir ve tasdik olunduğu halde paranın bulun. binesi içine almıştır. aleyh yeni Herriot kabinesi 1924 kartelinden farklıdır. Ve 1924 kartelinin mukadderatı hatırlanacak olursa, belkide Herriot'yu haklı görmek lâ- zımdır, Herriot kabinesi yeni mec. lisin huzurunda beyannamesi. ni okudu. Ve 384 gibi mühim bir ekseriyetle itimat reyi aldı. Bu, ehemmiyetli bir muvaffa. kıyet olmakla beraber, bu ilk arâya müracaatı izam etme- mek lâzımdır. Çünkü hüküme. te itimat reyi verenler arasın. da kabineye dahil olmayan 508 yalistler dahi vardır. Bu fırka, Blum'ün söylediği gibi, radi. kal sosyalistlerin muvaffakıyet lerini kendi muvaffakı- yetleri o mahiyetinde ( telâk ki — ettiğinden Herriot'ya itimat reyi vermişlerdir. Bu, hükümetin takip edeceği siyaseti tasvipten (ziyade sol cenah fırkalarının muvaffak. yeti namma yapılan bir mü- Binaen- sızlık addedilecek bir bedel mu kabilinde satmağa mahkâm ol duklarmı arzettim. Ve bunun | için encümenin makul bir for- mül bulmasını rica etmiştim. Bendeniz başka memleketlerde İ olduğu gibi efradın münasebet İ lerinden mütevellit umumi borç | ları bankalarla ve saire İ borçlar hakkında hususi bir ted | bir alınmasını istedim. Encü. | İ mende bu mesele görüşüldü ve İ devlet siyaseti dolayısile umu. İ mi çerçeve dahilinde nazarı dik kate alınması lâzım gelen bir mesele telâkki edildi. Muhtelit encümen mazbata muharriri Raif Bey (Trabzon) | Refik Şevket Beye cevap vere rek dedi ki: — Gerek Refik Şevket Be. yin teklifi ve gerekse Adana | meb'usu Ali Münif Bey ve ar- | kadaşlarınm teklifleri o Adliye İ ve İktisat encümenlerinden mü rekkep muhtelit bir encümende müzakere edildi. Muhtelit en- cümen bu iki teklifi mahiyeti i tibarile birlikte müzakere etti. Maliye, İktisat, Adliye ve Zi- raat vekilleri encümende hazır bulundular. İstisna yok Onlar dediler ki: “Böyle bir teklifin neticesi ne olur?. Halk içinde borçlu yal nız gayri menkul sahipleri, bağ ve bahçe sahipleri değildir. Da ba bir çok kimseler de borçlu. dur. Bu itibarla, memleketin bir sınıfını imtiyazlı tutarak on lara müsait davranmak, diğer- lerini istisna etmek karışıklık. İara sebebiyet verebilir, Bu mü terilecek olursa umumi bir mo ratorium tesiri yapabilir. Umu mi moratorismun memleketin ve iktisadi vaziyetine ya. pacağı tesir ne olabilir, bunun şümtulü derecesi düşünülmek ik tiza eden bir vaziyettir. Bu cep he tetkik edilerek iktisadi ve mali vaziyete uygun bir teklif hükümete tevdi edildi. Refik Şevket Bey (Manisa) rede getirmek imkânı varsa me sele yoktur. Fakat icra kanunu nun tatbik: devam ettikçe mağ durler çoğalacaktır. Maliye ve kili arkadaşım © cevap versin. Böyle bir lâyihayı bu devre ge tirmek ihtimali var mıdır? Maliye vekili Abdülhalik B. — Müzakere edilmekte olan İcra kanunu neşredilir edil. mez, Hemen mevkii tatbika gi- recek değildir. Bir mühlet veri mayiştir, Sosyalist fırkasının proğramı hükümetin takip e- deceği siyasetten ayrıldığına göre, Herriot'nun daima ayni müzahereti beklemesi kabil de ğildir . Bununlaberaber, sosyalist. lerin müzaheretleri de olma Herriot kabinesi, kendi kabi- nesine dahil vasat zümrelerin yardımile rahat rahat iktidarı muhafaza edebilir. Ve arasma yardımcı olarak aldığı zümre. lerin siyasi akidelerine bakıla. İ cak olursa, Herriot kabinesinin Tardicu'den çok farklı bir siya set takip etmesi beklenemez. Şunu da hatırlamak lâzım. dır ki Almanya'da hükümetin değişmesi ve yerine askeri bir Kük'in gelmesile de Fransa için vaziyet değişmiştir. Sos- yalist fırkasına istinat eden bir Brüning ile Herriot karşı kar. şıya geçerek daha iyi konuşa» bilirlerdi. Şimdi iki hükümeti teşkil eden ricalin Ma eee a rasındaki fark dolayısile böy gibi | | sande diğer borçlulara da gös- | yapılarak Meclisin tatiline ka. | dar yetiştirilsin diye teklifler — Böyle bir kanunu bu dev | ediyorum, ki İktisat vekâlef Maliye vekâleti icap eden tet katı yaparak neticeyi M | arzedeceklerdir. İ ANKARA,S.A A.—B.MN isi bugün Reis Közem Paşa Hadi lerinin riyasetinde toplanmıştır. senin açılmasını müteakıp makam yasete” bir meb'usun © masuniyi esinin ref'i hakkındaki teleli telit encümene tevdi edildiği ve encümenin gerek bu talep ve! İ rek meselenin mümaileyhin vekâli zamanma taalluk edip ötmediği susunda bir karar ittihaz ederek İ yeti umamiyeye' arzedileceğini | dürmiştir Stern kumpanyasil mukavele Müteakiben Stern kumpanyasi münakit mukavelenin feshi ile periyal And İnternational Cos : cation Sted şirketiyle © yeniden mukavele ekdi hususuna mezuniyf itasma dair kanun | lâyibası müs kere ve kabul edi i i Bu münasebetle | sorulan suzlie cevap veren dahiliye | vekili Şül Kaya Bey o Stern kumpanyası Markoni ve diğer bir | İngiliz gü *k yeni bir şirket teşk y ederek bu şirketin hükümete müracaatla beratın kablo ile değil telsizle vd ması için teklifte bulunduğunu lemiş ve demiştir kiz j “ Bu teklif tetkik edilmiş med fık görülmüştür. Ve bu hususta zırlanan fâyiha heyeti urmumi il Tasvibinize iktiran İediği takdirde yeni şirket Istanbul da bir telsiz istasyonu tesis muhaberatı bununla yapacaktır. ğer taraftan Stem kumpanyası tal Bozcada kablosu hariç olmak #İ zere bütün tesisatı bize terkeylem tedir. Yeni şirketin tesis edeceği tasyon takriben 230 bin olacaktır. Ve bu para senele: im edilerek ödenecektir. Bu tesi bükömete ait olacak ve şirket bir suretle alâkadar o olmıyacaktil Bundan mada kablodan geçirilm suretiyle yapılmakta olan mal tan geçtiği memleketlere tefrik dilen hisselerde bize ait kala Bu suretle senevi 140 bin lir bir istifademiz olacaktır. Seyrisefsi nin Müdafaa vekâletine iadesi kindaki kanun müzakere ve ki edilmiştir. Ölüm cezaları | teyebbür. le mazmun Artin oğlu Paranak Kımısın ve İspartanın Seyirkent | hiyesinde Hasan oğlu Bakinin ölü | ce çarpılmaları hakkım hükümler tasdik edilmiştir. Tera ve İflâs kanunu tadil e İcra ve iflâs kanunu 4 eyilde riyete Meclis cumartesi günü caktır. | samimi müzakerelere müsi muhit vücude gelmesi dahi müşküldür. Almanya'daki bül kümet ( tebeddülünden Herriot intihabatı kazandi Strezemann — Briand zam larmın bir defa daha ge ne ihtimal verenler olmuş Malümdur ki Briand — Si zemann zamanlarında Alm ya ve Fransa'nın itilâfı yo da hayli mühim işler görülm tü, Hattâ Toiry'de az Almanya ile Fransa (devan! bir itilâf aktediyorlardı. Şimdi Almanya'da hükü! tin değişmesile Alman ve Fı hükümetleri yine zihni İ ricalin ellerine geçiyor. Şu farkla ki Poincar&, val, — Tar zamanlı Fransızlar sağ idi. Şimdi Fi sızlar sola keyolağii lar ansızım sağa doğru atlsi lar. ».. ei