10 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

10 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

— um vE MODALARI BU GECE YARISI DÜŞMANINI ÖLDÜRÜNÜZ! Tahta kuruları kanımızı içerler. Gündüzün pis kertiklerde saklı kalan bu haşarat gece leyin sessizce çıkarak uykunuzu bozmağa ve kanınızı içmeğe gelirler. Çok defalar gündü zün gizlendikleri kirli mahallerden hastalık tohumları taşırlar. Kendinizi bu kan emen murdar başarattan koruyunuz! Sinek , sivrisinek ve bilelmle haşaratı sür'alle ve kat'i sürette öldürmek için en smin vasıta, bütün dünyaca tanınmış olan FUT'tir. Sarı renk've siyah çizgili teneke üzerindeki asker resmine dikkat ediniz. Şayet mühürlü teneke üzerinde bu resim mevcut deği iğınız mal FLIT değlidir. Umuml Deposu: 1. BERT ve ŞÜREKÂSI İstanbul - Galata Voyvoda han Askeri Lise ve Orta Mekteplere Talebe Alınıyor 1 — 1932. 1933'ders sen ve Maltepe Askeri liselerile Bursa'da bulunan Bursa Askeri Lise sine, Konya ve Erzincan'da bulunan Askeri orta mekteplerine talebe alınacaktır. 2— Liseler 9, 10, 11 inci sınıfları (1, 2, 3) üncü; orta mektep- lerde 6; 7; B inci (1, 2, 3) üncü sınıfları muhtevidir.. Ve liseler kısmına 400; 500, Orta mektepler kısmına da 200; 300 talebe ali- nabilecektir. 3 — Mektepler leyli meccanidir. Talebenin iaşesinden başka giydirilmesi, teçhizatı, kitap ve sairesi hükümete ait olduğu gibi ayrıca talebeye her ay bir mikdar maaş ta verilir. 4 — Liseleri muvaffakıyetle bitirenler Harbiye mektebine ter- 'İi fi ederler. Ve iki senelik tahsilden sonra Cümhuriyet ordusu için zabit olurlar, 5-— Bütün mekteplerde kayıt ve kabul, mekteplerin bulundak ları yerlerde 1 Temmuz 932 de başlar. Ve Ağustos 932 tarihinde hitam bulur. Bununla beraber kadroda münhaller kalırsa ders se esinin devamı müddetince sivil lise ve orta mekteplerden nakil suretile talebe almmıya devam olunur. Mekteplerin bulunduğu yerler haricinden Askeri lise ve orta mekteplere talip olanlar i Haziran 932 tarihinden itibaren bu. lundukları yerlerin Askerlik şubelerine müracaat edebilirler, 6 — Mekteplere girmek için lâzım olan şartları muhtevi kayıt ve kabul şartnameleri ve muhtaraları bütün Askerlik şubelerinde mevcuttur. Telipler askerlik şubelerine * ve askeri “lise ve orta mekteplerine müracaat ederek mezkür şartları öğrenebilirler. (2180) Ankara'da İSTANBUL PALAS Otel ve Lokantası açıldı Lozan Palas otelinin sabık binası İstanbul Palas oteli namile açıldı. Her odasında sıcak ve soğuk su, telefon tesisatı, banyolu odaları, istirahat salonları, fevkalâde yeni mefruşat, nezareti kâmileyi haiz taraça, hususi ve resmi ziyafetler kabul edilir. in İstanbul'da bulunan Kuleli | a. 1 EYİ BİR VALİDE Evlâdınin sihhatini düşünen, her hangi bir rahatsızlık sebebile zaif düşdüğünü gören, bu münasebet- le kansız kalan, işlihâsız bulunan çocuklurına lâtif lezzetli ve mü- kemmel bir kuvvet ilâcı olan enoferrâfos vermelidir se Yeşilköy Hava Maki nist Mektebi müdürlüğünden: Kayseri tayyare tamirhanesi için aşağıdaki evsafı haiz işçi- ler ve memurlar Yeşilköy makinist mektebinde bir Amerikalı ve bir Türk mühendisinin iştirak edeceği bir heyetle imtihan İğedilerek muvaffak olanlar hizalarında gösterilen yevmiyelerle istihdam edilecektir. TALİP OLANLAR Türk olmak, Polis vesikası, sıhhat vesi kası, tahsil derecesi. İli sene hizmet edeceğine dair, kadro tatbikatı veya ihtiya- , Askerlik vesi. İc zevali sebebile ve yahut başka bir sebepten hizmtine niha- zaman hiç bir hak istemiyeceğine dair vesika (kâ- tibi adillikten tasdikli) İşbu vesaiki haiz bir istida ile Yeşil. İğiköy makinist mektebi müdürlüğüne müracaat edeceklerdir. Matlüba uygun vesaiki haiz olanlar mektep müdiriyetii den bir vesika alacaklar ve 12 Haziran 932 saat 14 te Yeşil. köyde mektebe müracaatla imtihanları yapılacaktır. İyi ve tecrübeli işçilere ihtiyaç olduğundan ancak bu ikti- darı haiz olanlar müracaat etmelidirler, Çünkü Kayseride bir ay çalıştırılacaklar ve imtihanda muvaffak olmalarına rağmen ümit edilen işçilik kudretini göstermiyenler iade edilecekler. dir. Tesviyeci — Çelik Tayyare parçaları veya ona mümasil in. İce çelik işlerinde tecrübe görmüş olacaktır. Tesviyeci — Çelik kalıp, model, âlüt yapabilecek iktidarda Makinist — Torna, freze ve Oniversel taşlama idare edebi. lecek iktidarda, Kaynakçı — Asetilen fabrika ve x tamirhanelerinde tecrü- be görmüş olacaktır... Marangoz — Tahta kalıp veya ince mobilyacılık sınıfında uzun müddet tecrübe görmüş olacak. Bunlar aylık ücretleri iktidarma göre 90 « 150 liradır. Depo memurları — İngilizce bilir, fenni malzemeden anlar olacaktır, Ücreti 75 : 100 ücretli, 2 - Şasör - İngilizce gençlerden dlacaktır. 50 lira, 1 - Makine ressamı - İngilizce okuma bilmelidir. 100 - 150 Lira. 2 - Tekniş - İmal olunmuş parçaları muayene edecektir. Fenni tahsil görmüş olmalıdır. İngilizce bilecektir. 100 - 150 lira ücret, (2499) ucuz satar, Beyoğlu, İstiklâl cadde- KAPPS “imi. SÜ-DO-RONO PERTEV TERLEMEYE MANi OLUR. Alan kitapçi, Alman kitapları en e a mülke ZMNUU, kai m üseğiğine este sama « Aslan ve Mamülatı olan: Seri tasallup Yüksek mukavemetler Tahta kaplamada büyük | İstanbul Deniz Levazım Satınalma komisyonundan: 7 Ton Dizel yağlama yağı: Açık münakasası: 11.6-932 cu- İ martesi günü saat 14 te; 21 Ton Tarbin yağlama yağı: Pazarlıkla münaka 932 cumartesi günü saat 15 te. Deniz kuvvetleri ihtiyacı olan yukarıda mikdarı mal- zemenin yapılan münakasalarında verilen fiatlar haddi lâyikım. da görülmediğinden dolayı yeniden münakasalarınm yukarıda yazılı tarihte icrası talik edilmiş olduğundan daha mutedi la mezkür malzemeyi vermeğe talip olanlar muvakkat teminatla- rını İstanbul Defterdarlığı muhasebesine yatırarak alacakları makbuz ile birlikte yevmi münakasada Kasımpaşada Deniz Le. vazım Satmalma Komisyonuna müracı (2504) ; 116. kumbaralarında azar azar biriktirdik- ği leri para sayesinde bugün güzel birer | ev sahibi olmuşlardır. | | Türkiye İş Bankası Emniyet sandığı müdirliğinden Gideviçyan Kirkor Ef, ve Mm. Maryam Gideviçyanın (5077) hesap numaralı borç senedile istikraz eyledikleri meblâğ muka- bilinde Sandığımız namına merhun bulunan Galatada Bereketza de mahallesinde Yüksekkaldırım sokağında eski ve yeni 64 No lı ve 120 arşın arsa üzerinde dahili ahşap dört katta üstün. de on iki oda (odaların biri sofadan müfrez ve üçü ufaktır) üç çatı odası iki sofa bir mutfak: bir kuyu, bir sarnıç, ve on üç arşın aydınlığı ve altında bir dükkânı ve dükkân altında bir bodru. mu havi odalarm tamamı (bir ufak dükkân daha yapılmıştır) vadesi hitamında borcun ödenmemesi hasebile müzayedeye çı- karılarak beş bin lira bedel mukabilinde müşterisi Hüseyin Hüs nü Bey namına kat'i ihalesi yapılmış ise de mumaileyh teferrüğ den imtina eylediğinden tekrar yirmi gün müddetle müzayedeye çıkarılarak 4 Temmuz 932 tarihine müsadif pazartesi günü saat 15 buçukta kat'i ihalesinin yapılması mukarrer bulunduğundan talip olanların mezkür gün ve saatte Sandık idaresine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. Darıca ve Eskihisar'da MERMEMEEMN Eskihisar Müttehit Çimento! Su Kireci Fabrikaları Anonim Şirketi,, Ve Zeytin Burnunda «Türk Çimentosu ve Kireci Anonim Şirket “Süper Aslan, “ Süpersiman ,, ın istimalile atideki fevaidi temin etmiş olursunu tasanuf Vakit kazanmak Emniyi DEE EŞ YE iZonguld: |Belediyesinden: Zonguldakta yapılacı ton arme iskele Haziranıl minci gününden itibaren bir gün müddetle münaki vazolunmuştur. Münakasi muz aymın on birinci pazi günü saat on beşte Zongi | Belediye encümeni huzur | kapalı zarf usulile icra & caktır. Münakasaya dahil cakların işbu münakasay €vrakı İstanbul vilâyeti Be ye reisliği fen müdürlüğü İ ve Zonguldak belediye rij tinden bedeli mukabilinde bilecekleri ilân olunur. (2 Ecnebi memleketlef giden tüccar ve seyyahlara Banka kontmerçiyd İTALYANA)| Sermayesi 700,000,000 | (ihtiyat akçesi: 580,000,000 Liret) Traveller: (Seyyahin çekdi satar Liret, frank, İngiliz Tirası doları frank olarak satılan bu Öİ ler sayesinde nereye gitseniz ranığı kemali — emniyetle taşır ber zaman İsterseniz düny! her tarafında, şehirde, oteli vapurlarda trenlerde bu çel en küğük tediyat için nakit camında kolaylıkla istimal bilirsiniz. Travellere çekleri kiki sahibinden başka kiz kullanamayacağı bir şekilde tip ve ihtas edilmiştir. SATILIK ÜÇ EV Üsküdar'da İmrahor'da ğirmen sokağında biri odalı ve iki taraflı, bahçi Hi, diğeri altında bir dü kânı ve 7 odalı ve diğel 5'odah ve bahçeli elek trik, hava gazi, su tesi ve kuyulu üç hane satılık Gezmek isteyenler ii dekilere ve talip olan mezkür o mahalde .muki Abukat Tahsin Beye mü racaat etmelidirler. İLÂN Sahip bulunduğum ve Asi zioni Cenerali hayat sigorta tarafından tanzim edilen 5592! merolu hayat poliçamı zayi Yenisi tanzim — edilmekte old dan eskisinin hiç bir hükmü k#ij dığı ilân olunur. Poliça snhibi Soryano, DİKKAT Fabrikatörler Mühendisler: SANAYI İNŞAATI MÜLTEZİ Fabrika bacaları inşaatı duvarları, her türlü Sanayı Od rı yapısı ve tamiratı: her nevi, kinalar Temel yapısı ve buhar ” kaplamaları. Adres: Milasta Macar F. ŞRANS Dr. A. KUTIE Cilt ve zührevi hastalıklar ted mesi Karaköy Börekçi farını da 4. MİLLİYET MATBA#