13 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

13 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Çöp tonekelerinde , halâlarda ve sair mer dar mahallerde topladığı muhlik mikroplarla, sinek size hastalık ve ölüm getirebilir Tüylü vücudu vasıtasile, tifo, verem, iskar- atin , çocuk ishali ve bir çok hastalıklar daha nakleder Sinek , sivrisinek ve bileimle haşaratı sür'atle ve kat'i suretie öldürmek için en emin vasıta, bütün dünyaca tanınmış olan FUT'tir. Sarı renk ve siyah çizgili teneke üzerindeki asker resmine dikkat ediniz. Şayet mühürlü teneke üzerinde bu resim mevcut değilse aldığınız mal PLIT değildir. Umumi Deposu: I. BERT ve ŞÜREKASI İstanbul - Galata Voyvoda han Askeri Lise ve Orta . Mekteplere Talebe Alınıyor 1 — 1932 . 1933 ders senesi için İstanbul'da bulunan Kuleli ve Maltepe Askeri liselerile Bursa'da bulunan Bursa Askeri Lise sine, Konya ve Erzincan'da bulunan Askeri orta mekteplerine talebe almacaktır. 2 —Liseler 9, 10, 11 inci smıfları (1, 2, 3) üncü; orta mektep- | Ve liseler | lerde 6 8 inci (1,2, 3) üncü smıfları muhtevidir. kısmına 400; 500, Orta mektepler kısmına da 200; 300 talebe alı- nabilecektir. 3 — Mektepler leyli meccanidir. Talebenin iaşesinden başka giydirilmesi, teçhizatı, kitap ve sairesi hükümete ait olduğu gibi ayrıca talebeye her ay bir mikdar maaş ta verilir. 4 — Liseleri muvaffakıyetle bitirenler Harbiye mektebine ter. fi ederler. Ve iki senelik tahsilden sonra Cümhuriyet ordusu için zabit olurlar, 5 — Bütün mekteplerde kayıt ve kabul, mekteplerin bulunduk ları yerlerde 1 Temmuz 932 de bağlar. Ve Ağustos 932 tarihinde hitam bulur. Bununla beraber kadroda münheller kalırsa ders se mesinin devamı müddetince sivil lise ve orta mekteplerden nakil suretile talebe alınmıya devam olunur, Mekteplerin bulunduğu yerler hâricinden Askeri lise ve orta mekteplere talip olanlar 1 Haziran 932 tarihinden itibaren bu. lundukları yerlerin Askerlik şubelerine müracaat edebilirler. 6 — Mekteplere girmek için lâzım olan şartları muhtevi kayıt ve kabul şartnameleri ve muhtaraları bütün Askerlik şubelerinde mevcuttur. Talipler askerlik şubelerine ve askeri lise ve orta imekteplerine müracaat ederek mezkür şartları öğrenebilirler. bakırköy Maladürğünder Mevkii Alemdar 46 Manastır Yoktur yeri Köy içi Arslan Sokak Hat boyu ” Arslan sokak Dibek sokak Şevketiye İstasyon C. Kaşı veya mevkii Nev” Maabahçe hane Tarla ve bekçi yeri Mahalle veya kariyesi Bakırköy Sakızağacı Kalitarya kariyesi ” Dükkân Hane Köy içi Yeşilköy Şevketiye Hane Köy içi Hat boyu ” Bulvar caddesi ” Arslan sokak Andonun bağında Yeşilköy Ümraniye 3 ncü sokak Maabahçe köşk Hane Kalitarya kariyesi Ahşap baraka Ahşap hane Ahşap hane Ahşap hane Kârgir dükkân Ahşap hane Ahşap hane Ahşap hane Ahşap hane Ahşap hane Se Ahır BakırköyKartaltepe İncirli Arsa Bakırköy kazasının mevakii muhtelifesinde kâin numaraları balâde yazılı 27 kalem milli emlâkin bir senelik icarları müzaye deye konulmuştur. Talip;olanların yevmi ihale olan 22-Haziran 932 tarihine müsadif çarşamba günü saat 13 te teminat akçeleri le Bakırköy Malmüdürlüğünde müteşekkil ihale komisyonuna ve başkaca izahat “almak isteyenlerin ber gün mal kalemine müracaat eylemeleri ilân olunur. Mektep sokak ” Kalaycı sokak ” Güğercin sokak ” Bildiren sokak ” İstasyon C. si üne (2280) Türk Sigorta Şirketi 4 Üncü Vakıf Han İstanbul İhtiyat ve Sermayesi: (1.000.000) Türk Lirasıdır. Nama muharrer hisse senetlerinin (* 60) Türk Sigorta Şirketidir. acentalarının hepsi Türkt bankalarının | Devlet Demiryolları idaresi ilânları | 395 adet bandajm takas kaydı ve kapalı zarfla münakasası 24 Temmuz 1932 Pazar günü saat 15 te Umum Müdürlük binasın. da yapılacaktır. Fazla malümat Ankara ve Haydarpaşa veznele. rinde beşer liraya satılan şartnamelerde mevcuttur. || (2496) nakasası 24 Temmuz 1932 b 15.30 da Umum Mü dürlük binasında yapılacaktır. Fazla tafsilât Ankara ve Haydar- paşa veznelerinde üçer liraya satılmakta olan şartnamelerde ya- zılıdır. (2497) Memlebalardan veresiye tuz satışın kaldırıldığı alâkada- rana ilân olunur. (2583) Nafıa Vekâletinden: Samsun - Srvas hattı üzerinde kâin kalın civarmdan ihraç e. dilmek üzere on beş bin metre mik'ap balast kapalı zarfla mü. nakasaya konulmuştur. Münakasa 27-6-932 tarihine müsadif pa. zartesi günü saat :15 te Ankarada Nafia Vekâleti binasında ya- pılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerim teklif mektuplarmı ve mu, vakkat teminatlarile Ticaret Odası vesikalarını ayni gün ve sa- atte münakasa komisyonuna vermeleri lâzımdır, Taliplerin münakasa şertnamesini bir lira mukabilinde Anka rada Demiryollar inşaat dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa Li man işleri müdürlüğünden tedarik edebilirler. (2473) Belediye mühendisi aranıyor Adana belediyesi fen heyetinde münhal bir şehir mü- hendisliği mevcüttür. Talip olanlar, diploma ve resmi evraklarının suretlerini birer adet fotoğraflar ile birlikte belediye riyasetine göndermelidirler. Adana Belediye Riyasetinden: Yüz elli lira ücretli belediyemizin fenni mezbaha bak- teryoloğ baytarlığı münhaldır. Yüksek Baytar mektebinden veya Avrupa mektep- lerinden mezun ve yedinde Bakteryoloğ olduğuna dair vesikası bulunanların bu vesikalarla birlikte iki kıt'a fo- toğraflarımı göndermeleri ilân olunur. Göz Hekimi Esat Paşa | No. 60 Filmi kitaphanesi yan Birinci, Sınıf Mütehassıs Dr. Süleyman Şükrü nda Profesör Dr. Ankara caddesi Türk musikisinin YENİ YILDIZI Muhteşem bir saz heyeti refakatinde her gece Arnavutköy sahilindeki BOSFOR PALAS oteli bahçesinde dinleyicilerine en vecili sastlar Bahçede cn yüksek sile nezahat ve havası N. Hanım geçirtiyor. Emniyet Sandığı Müdürlüğünden: Kevser Hanım, Mustafa Mümtaz ve Arif Ali Beylerin 812 hesap numaralı borç senedile istikraz eyledikleri meblâğ muka- İ bilinde Sandığımız namma merhun bulunan Kasımpaşada Hacı ferhat mahallesinde Pirinçi sokağında eski 29, 29 mükerrer ve yeni 75, 47 numaralı ve 86 arşın arsa üzerinde ve bir çatr altında ahşap üçer katta birinci katlarında zeminleri malta birer taşlık ve 45 numarada bir helâ ve müşterek kuyu ve her ikisinde kö- mür ve odunluk ikinci kati rında birer oda birer ufak sofa 47 nu ir helâ irer ufak sofayı ve on iki arşın arsa üzerinde iki mutfağı havi iki hanenin tamamı va. desi hitamında borcun ödenmemesi hasebile müzayedeye çıkarı. İarak 743 lira bedel mukabilinde beryar Mümtaz Bey namına kat'i ihalesi yapılmış ise de mumi teferruğdan imtina ey lemesi cihetle tekrar yirmi gün müddetle müzayedeye çıkarıla. rak 7 Temmuz 932 tarihine müsadif perşembe günü saat on beş buçukta kat'i ihalesinin yapılması mukarrer bulunduğundan ta- Hip olanların mezkür gün ve saatta Sandık idaresine müracaat Türkiye İş Bankası tarafından teşkil olunmuştur. müdürler heyeti ve memurları kâmilen Türklerden mürekkep yegâne Türkiyenin her tarafında (200) ü geçen Türkiyenin en mühim müesseselerinin ve igortalarını icra etmektedir. Yangın, Hayat, Nakliye, Kaza, Otomobil sigortalarını on iyi geraitle yapar. Hasar vukuunda zararları sür'at ve kolaylıkla öder. Telgraf: İMTİYAZ - Telefon: İst. 20531 Font boru ve teferrüatının kapalı zarf ve takas kaydı ile mü. | Tuz İnhisarı İstanbul Başmüdürlüğünden:| ı Türkler elindedir. İdare meclisi ve Dr. İhsan Sami Oksürük Şurubu Öksürük ve maki 4 darlığı için pek tesirli iliçtir. Di- vanyolu Sultan Mahmut tür Hesi No, 189 Her ec» bulunur. Sıkni yemekler - buzu içkiler İ FRİGECO 18 ay vade ile SATİE 3 üncü kolordu ilânları Çatalca müstahkem mevkii için 84000 kilo farm odunu ale- ni münakasa ile almacaktır. İhalesi 14-6.932 salı güni 15 te komisyonumuzda yapı caktır. Taliplerin şartnamesini almak üzere her gün ve müna- kasaya iştirak edeceklerin de vakti muayyeninde komisyonu- muza müracaatları. (331) (2184) .».. K. O. merkez kıtaat ve mü- essesatı için 1,381,500 kilo ve 1 inci fırka içinde 1,076,000 kilo mutbak odunu kapalı zarf- Ja ve ayrıayrı şartnamelerle | © a konmuştur. İhale- si salı günü aşağıdaki saatlerde komisyonumuzda ya- pılacaktırTaliplerin şartnamele rini almak üzere ber gün ko. misyonumuza ve münakasaları na iştirak edeceklerin de muayyeninde teminat ve tekli! namelerile komisyonumuza mü racaatları, (432) (2600) » » K. O, ve birinci fırka kıtaa- tının sebze ihtiyacı ayrı ayrı şartnamelerle ve kapalı zarfla münaka konmuştur. İhale- 17. alı günü aşağıda gösterilen saatlerde komisyonu muzda yapılacaktır. Taliplerin şartnamelerini almak üzere her gün ve münakasalarma iştirak edeceklerin de teminat ve tek- | ifnamelerile vakti muayyende | komisyonumuza müracaatları. (431) (2599) İhale saatleri 15 16 » K. O. nunki a Fatih Malmüdürlüğünden: Çarşambada Tevfiki Cağfer mahallesinin Mesnevfhane 80- kağında atik 9 No, İı hane bir sene müddetle icara verilecek. tir, Müzayede müddeti 5 Hazi. ran 932 tarihinden 29 Haziran 932 tarihine kadar yirmi beş Taliplerin 29 Haziran müsadif çarşamba günü saat onda müzayede ve ihale komisyonuna müracaat. ları, (2557) Fatih Malmüdürlüğünden: Topkapıda Fatma Sultan ma hallesinin Ethem Ef. sokağında 4 No. lı hane bir sene müddetle kiraya verilecektir. Müzayede müddeti 4 Haziran 932 tarihin den 28 Haziran 932 tarihine ka dar yirmi beş gündür. Taliple- rin 28 Haziran 932 tarihine müsadif salı günü saat onda müzayede ve ihale komisyonu- eylemeleri lüzumu ilân olunur na müracaat eyl leri, İkaymeti Yangınlara Karşı Yerli Malı “Gg TUFAN ve HIZIR Yangın söndürme makinelerile binalarınızı techiz edi SELÂHATTİN Galata, eski Gümrük caddesi Mader Han. Tel. B.O. 28 halâtın hudusunu beklemeyiniz. Sabah ve akşam bir bardak sy derununda bir kahve kaşığı mika hâfidir. Ziraat Bankası | Kocaeli şubesindel Belediye o Mahalle & Mevkii Muhamıfi No. cinsi veköy kıymeti 86 Mağaza K.Pş. Buğday meydanı Müdevver kıymeti Lira o pi m | Olsa ve oda” 98Halen(Kay” den dükkân arsa) Fırın O” o Meyhaneleriçi 500 3 hissedii hissesi 150 500 4000 (2304 s4 (de 1828 (himi 1— Yukarda evsafı yazılı emval8-6-932çarşamba günündeki baren açık arttırma ve peşin para ile 20 gün müddetle müze ye çıkarılmıştır. Haziran 928 tarihli talimatnamedeki eşkâl&i re hak sahiplerine verilmiş olan bonolar da nakit makamındf bul edilecektir. 2 — Mezkür emvalin ihalesi 29.6-932 çarşamba günü 15 te Ziraat Bankasının Demiryolundaki (Kocaeli - İzmit) £ besi binasında müteşekkil heyet huzurunda yapılacaktır. Di OArsa 41 Frm ” 24 ” » Buğday meydanı Yukarıpazar Kapanönü Seo e veode 3 — Talip olanların yüzde yedi buçuk nisbetinde akçesini ihaleden evvel banka veznesine teslim eylemeleri. ziyade malümat almak üzere Bankanın Muhasebe servisine racast etmeleri ilân olunur. 2d Kırklareli Ziraat Bae Edirne C. si Ahşap Kırklafi i kasabi Muhammen Hini dev. Cinsi rindeki kıymeti Lira EmlâkNo 3500 41 Lira 2500 1200 200 600 1500 200 800 800 200 250 250 40 38 Mü 284 285 1879 1880 1916 175 250 1917 60 125 1915 Arsa Bedeli ihale ve pey akçeleri nakden veyahut ği bönosile tesviye edilmek üzere yukarıda yazılı gayrimübasilii emvali şartnamesine tevfikan müzayedeye konulmuştur. Y: ihale 3 Teşimuz 932 pazar günüdür. Talipler muhammen b met üzerinden yüzde yedi buçuk pey akçelerini ihale günü on beşe kadar bankaya yatıracaklardır. Şartnamesi banka F 100 Nevi Mevkii Hane Ahi Mustafa 250 metre Dükkân Sim oğlu .. barap Bağ Saruhan Dönümü Vergi kıy. L. kıymeti Sahibi 420 100 Feslioğlu 25 20 vesaire 4dönüm 175 250 Danailoğlu Kol ve saire Gayrimübadillere sit olup evsafı yukarda gösterilen sip menkuller bahkasız saarifetile ve aşağıda gösterilen göral renkde seblucaktiz. Talip olanların fazla malfacnt alsak yeli sürmek üzere bankamıza müracaatları ilân olunur. — “ Bilâmum harç ve rüsum müşteriye aittir. 4 — Bedeli ihale peşin olarak nakden istifa olunur. (Ho val ran 928 tarihli talimetname mucibince eshabı itsihkaka ver” bonolar dâ nakit makamında kabul edilir.) yerl v5 — Müzayede müddeti 6 haziran 932 de başlamak Üliği yirmi gündür. 26 Haziranda peyler münasip görüldüğü bankamızca taliplerine ihalesi yapılacaktır. 6 — İşbu müzayede 661 No. l.kanun ahkâmina o “MİLLİYET MATBA