27 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

27 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Ekonomi Ofise gelen malümata | nazaran kiye ile Almanya bna Me ll ürkiye ienbilen Bü teşekkül Türki; ical v âtı vücude getirerek memleke çetilimize ithal edilen Alman © sanayi gi giaddeleri mukabilinde başta tütün mak üzere Türk mahsulâtının ib- anı temine çalışacaktır. ünanistanda mah- sul vaziyeti fena! Ticaret odasına gelen malüma Bazaran son günlerde Yunanis nda şiddetli yağmur ve dolu Bu dolu ve yağmurlar her ta- fta mahsül üzerinde büyük tah t yapmış ve bazı yerlerde bu hribat yüzde yetmişi bulmuştur. Yunanistanda bu sene gayet i N bir rekolteye intizar edilmekte li. Filistinde zeytin Odaya gelen malümata naza- bu sene Filistinde zeytin re- in az olacağı anlaşılmak” Filistin Jeketimiz- ir. man fabrikatörler ve Şerif Bey Umum sanayi müdürü Şerif B., Berlindeki tetkkikatını ikmal et- iş, iktısat vekâletinden aldığı e- ir üzerine, Moskovaya hareket tmiştir . Şerif Bey, Başvekil İsmet paşa zretlerinin Rusya seyahatine iş , a sanayi tetki- Geçen nisanın 13 üncü günü akşamı Fatihte, Çarşamba paza- rında bir cinayet olmuş, pazarcı” lardan sabıkalı Hamdi, civarda bir kahvede kahvecilik eden İbra- himin çırağı Hayriyi beş yerinden Yustalı bıcakla vurup öldürmü ün © Ağırceza mahkemesinde Hamdi ile kardeşi Kadrinin duruş ması yapıldı. a Kadri, iye ler a mi de maktul Hayri- Din zevcesi Gülsüm H. bulunuyor- Reis, davacıya bir talebi. olup olmadığını sordu. Gülsüm H.: — Kanıma kan isterim! dedi. Maznun Hamdi isticvabında vaka yı kendi noktai nazarma göre an lattr: — Efendim, ben o gün pazarda Şalışıyordum. Hayrinin boş bir fın çanı kalmış, Akşama kadar bir- İ kaz, kere geldi giti; e 24 İ bulamaymen bana © küfretme | başladı. Sonra küfürle de kalma- İ Yarak üzerime hücum etti. İskem- İe ile kendimi müdafaaya çalış tum. Muvaffak olamayacağını an layınca kaçmağa başladım. O be- i ordu. Niha- yetişti ve bıçal üstüme tek- Yar hücum etti. Beraberce | Yere | devrildik. Bundan sonrasını bilasi- öra, vak'a olup bit- İl Gi iy : i Bundan sonra bazı şahitler din lendi. Diğer şahitlerin celbi. için duruşma başka güne kaldı. | Mahküm edildiler Gizara kâğıdı ve tütün kaçak- Almanya ile dah: vâsi işyapacağız.. | Sozri Almanyaya | geçmişi arasındaki | Şerif Bey, Berlinde sanayi birliği, il ve iktisadi | mühendisler birliği ve fabrikatör Son yağmurlar Ihracat ofisinin © meteroloji enstitüsünden aldığı malümata is- tnaden neşrettiği rapora nazaran cuma sabahına kadar (o Karsa li, 5 mil , cumarte- si sabaha şadar gi Kası ruma 10 milimetre yağmur muştur. İskenderiye'de Türk ticaret odası İsleenderiye ticaret mümessilli- inden Ofise gelen malümata na- zaran Türkiye ile Mısır arasında kara ve deniz ticaretinin inkişaf ve torakkisine gayret (etmek ve buna müteallik mesail ve münase ikatta — bulun- mahsulât ve Türk Ticaret odası tesis edilmiş- tir. Odanın nizamina, sureti | Ofise gönderilmiştir. Buğday vaziyeti Dün borsada buğday üzerinde a» ancak üç muamele olmuş ve mi fint 8 kuruş 10 parayı geçi miştir. Dün şehrimize 13 vagon 00 çuval buğday gelmiştir. İngiltere bankasının altın ihtiyatları LONDRA, 26 A.A. — İngiltere bankasının aylık istatistikleri, İn- re bankasmın 15 hazirandaki ihtiyatının 134,500,000 İira- Mahkemelerde Hamdi; cinayetini hâkime anlatıyor Çarşamba pazarındaki kanlı hâdise nasıl oldu? ve fıncanı | ya baliğ bulunduğu ve şu hale na- zaran geçen aya nisbeten 12,000, 000 fazin olduğunu göstermekte- dir. çılığı yapmakla mazmun Mehir ve Hamdi, dün A: ihtisas mahke mesince 6 şar kuruş hafif para cezasına küm edilmişler; Neşriyat davaları Beyanname muhteviyatına mu halif hareket ettiklerinden dolayı Haber gazetesi sahi Ra- sim, serbest muharrirlerinden Ni- zamettin Nazif, ve Kemal Ahmet Beyler aleyhine açılan o matbunt kanununa muhalif hareket dava- sna dün başi miş ve iddia makamının evrak N zerinde tetkikat yapması için du. ruşma 30 hazirana bırakılmıştır. Otomobil Kazaları Galatada Haraççı 'sokağın- İda kumaşçı Apik, karşısındaki dükkâna giderken şoför Mura- tn idaresindeki otomobil çar. aralanmıştır. ve yakalanmıştır. " Üsiklal caddesinden geçmek te olan Macar tebaasından Ma dam Marya'ya 1944 numaralı otomobil çarparak hafifçe ya. ralamıştır. * Fındıklıda Alikaptan soka- ğında Polis Celâl efendinin evi ne sirkat maksadli bıkalı Bekir oğlu Mustafa girmiş ve eşya çalarken cürmü meşhut halinde yakalanmıştır. Maarifte ! Talebe Alınırken Nüfus kâğıtları sid detname verilince- ye kadar mektepte.. Bazı mekteplerde talebe kay- dolarken nüfus ve ikamet tezke- relerinin aranma: görülmüş- tür. Maarif idaresi bütün mektep lere mühim bir tamim göndererek her talebeden muhakkak O nüfus ve ikamet tezkereleri (o sorulması bildirilmiştir. Bu tezkereler tale- be mektepten mezun ar ka teslim edilecektir . Sergiler kapatılıyor İlk mektep talebesini nede vücude getirdikleri ne ait şehrin muhtelif mntakala- rında açılan sergiler bu akşam ka- panacaktır. Lise imtihanları Lise ve orta mekteplerin on si- nıf bakalorya imtihanları bu ak şam hitam bulmaktadır. İmatil lardan sonra talebe bir hat rahat edecek ve 2 teramuzda as- keri kampa çıkacaktır. Kamplar 15 gün devam edecektir. Bu sene kamplar yene her sene olduğu gi- bi Pendik, Maltepe ve Kilyos sa- hillerinde kurulacaktır. Darülfünun fakültelerile yük- sek mektepler imtihanları © tem- muz birde bitecektir . Yeni mezunlar ir se Geçen sene açılan akşam biçki ti üç sene olduğu zunlar 3 sene sonra çıkacaktır. Mektopte halen 490 talebe mu- bayyet bulunmaktadır. Moda, şap ka, dikiş, tabahat, ev idaresi, ço İ cuk bakımı şubelerini havi bulun maktadır. Mektepte dersler öğle- den sonra başlayıp akşama kadar devam ettiği için ismine akşam mektebi denilmektedir. Urfada lise ihtiyacı 25 — İlk mekteplerin son sınıf imtihanları yapıldı. Orta mektep son sınıf imtihanları da bitmek ü in Her lar da zengin çocuklarıdır. Diğerleri memlekette | dığından tahsillerine devam ede- me Muhtelit Mübadelede Muhtelit Mübadele — Komisyonu | işleri tedricen tasfiye edilmektedir. Inhisarlar umum müdürlüğü mua. | vinliğine tayin edilen - mezkür ko- | misyondaki Türk heyeti müşavirle. | rinden Mitat Beyin yerine kimse | tayin edilmiyecektir. Mitat Bey 150 | bin isterlinin tevziine nezaret etmek | üzere komisyonda ara sıra kontrol | Haya devam Halen Türk heyeti müşaviri rak yalnız Kerim Bey kalmıştır. Muhtelit Komizyondaki aza, ha. kem sifatile kendilerine tevdi olu- nün 6 muhtelifünfih meseleden 3 üne kararlarını tarafeyn heyetlerine bildirmişlerdir. Diğer (3 meseleye ait kararlarını da bugünlerde bildi- receklerdir. Bunlardan en mühim. mi, veraset meselesine müteallik bir prensip ihtilâfıdır. Türk Heyeti, mübadele edilmiş ve mübadele dolayısile Yunan tabii- yekini iktisap etmiş olan bir Rum'un kanunu medenizimin mer'iyetinden evvel vefat eden etabli bir Rumdan ihtilâfı dar dolayı kı olmadığı tezini Yunan heyeti, aksini ileri sürmüş” tür. İki bitaraf aza, şimdi diğer 2 meseleye ait kararlarını bil direceklerdir. Askeri Beyoğlu Askerlik şubesinden: Yalnız Şiş yet ve mukim bulunan 328 doğ lu yerli ve yabancıların ilk yokl lu askerlik şubesine 29 dan 10 temmus 932 tarihi dar müracaatları lüzumu ilân olu- | z 7 Galli Göleli: yeni kai icrde; yanlı mite ouulanlarizir gelasebinn) Kendisine yaver süsü veren bir cüretkâr tutuldu Üsküdar adliyesine müracaat eden sahtekâr; müddeiumu. | minin odasında tevkif edildi | Dün kendisine Reisicümhur Hazretlerinin yaverlerinden Na şit Bey süsünü veren bir genç üzerindeki sahte üniformasile tevkif edilmiştir. Dün geç vakit vuku bulan bu tevkif hâdisesi- nin tahkikine bir muharririmizi memur ettik. o Muharririmizin İ hâdise etrafında yapmış oldu- ğu tahkikatm tafsilâtı şudur: Üsküdar sokaklarında Son günlerde Üsküdarda, üniformasının üzerinde bir de yaver kordonu taşıyan bir genç türemiştir. 29 yaşlarında görü len bu adamın zabitliğinden ve yaverliğinden kimse şüphelen- memekte ve her kes onu gördü ğü gibi bilmektedir. Hattâ bazı | kimseler ötekinin berikinin ba- zı dairelerdeki işlerini tacil ve teshil ettiği söylenen bu genci hayırhah bir adam olarak bil. mektedirler, Bu adamın asıl hüviyeti ne? İşte bu yaver üniformasile vaki it görülen adam Kar. tal gibi, şehrin kalabalık muhi- tinden uzak ve âsude bir yerde oturduğu içindir ki, kimse onun hakiki hüviyetile bir türlü kar- şılaşmamıştır. Bu genç, Kartal da ikamet eden kunduracı Os- man oğlu Hüseyindir. Üsküdar adliyesinde takip olunan iş Kunduracı Hüseyin, veya sahte yaver Naşit Bey Uskü dar adliyesinde a bir işini takip ve intaç etmeği kabul etmiş ve bu işi görmek üzere de, dün takma elbiseleri üzerinde olduğu halde Üsküdar adliyesine gelmiştir. Hüseyin, son bir defa daha kendisine çe- ki düzen verdikten sonra müd. deiumumi Bürhaneddin Beyin odasınm önüne gelmiştir. Hademe ile haber Hüseyin Kaprdâki hüdemeye: — Müddetumumi Beyi göre ceğim!.. demiş; — Haber verelim!,. Kim di- yelim? mukabelesinde bulun. muştur. Hüseyin: - Yaver Naşit!, dersin... seklinde iki üç kelime sarfedin her müracaatçı gibi bu iyi de müddeumumi Be- ye söylemiştir. Bürhaneddin Bey odacıdai “Yaver Naşit” Beyin kendisini ziyaret etmek istediğini öğre. ince - her eshabı mesalih gibi. i söylemiştir. Hüseyin içeri girmiş ve “doğru Bürhan Beyin masası önüne gelerek kendisini takdim etmişi — Ben Reisicümhur lerinin yaverlerinden Naşit!, Müddeiumumi Burham Beyle karşı karşıya Bürhan Bey, bir müddeiu. mumi olması ve kendisine mü- racaat &den her ferdin müraca atını dinlemeğe mecbur bulun. ması dolayısile genç bir zabit görünen efendiye berayi neza. ket yer göstermiştir. Sahte ya. ver Bürhaneddin Beye bir mua meleli evrak vermiş ve işin tes rini rica etmiştir. Bürhanettin Bey muhatabının sözlerini din lemekle beraber, içinde bazı şüpheler uyanmıştir. Acaba bu karşısındaki adam hakikaten yaver Naşit Bey mi? İşte bu fi. kir müddelumuminin zihnini kurcalamış, ve yaver!? Beye müracaatlarının is'af olunacağı nı söyleyerek, önünde bir kâğı da birkaç satır yazarak evrak ile birlikte muavinlerinden biri mi Müddeiumumi | ne odacı vasıtasile yollamıştır. | Yaver Naşit Bey nerede? Müracaatçı zat, müddeiumu mi Bürhan Beyin odasında ev. rakının neticesini bekleye dur- sun müddeiumumi muavinleri den biri Bürhan Beyden aldığı emir üzerine tahkikata girişmiş tir, İcap eden yerlerden soru- lan suallere göre yaver Naşit Beyin Ankarada bulunduğu ve şu dakikada İstanbulda olama- yacağı anlaşılıyor. Bu netice gene evrak ile birlikte Bürha- neddin Beye bildiriliyor. Cüret kârlığının azametile kafası dö- İnen ve olan biten işlerden biha | ber bulunan cahil genç, işin ne icesini Bürhan Beyden sordu. ğu sırada tevkif tertibatı alm- mış bulunuyordu. Odada tevkif. Bu sırada bir polis memuru | ile müddeiumumi muavini Bey İller Bürhan Beyin odasına gir- miş bulunuyorlardı. Bürhan B. muhatabma, kendisini tevkif et | tiğini söyleyince sahte yaver şaşırmış ve saçma sapan söyle- meğe başlamışsa da derhal ora da bir zabıt tanzim edilmiş ve İ bu zabıt üzerinde teşkik edilen tahkikat evrakile birlikte sahte | ne sevkedilmiştir. Mahkemenin tevhif kararı Hâkim huzuruna çıkarılan İ kunduracı Hüseyinin ilk duruş ması-yapılmış ve asıl hüviyeti sonra, kendisinin tevkifine ka- rar verilmiş ve hakkında tevkif müzekkeresi kesilerek jandar. maya teslim edilmiştir. Sahte yaver akşam geç vakit Üskü- tir. Kunduracı Hüseyin tevkif. haneye sevkedilmekle beraber müddeivmumilik, bu mesele do ' layısile etraflı tahkikata giriş- | miştir. Bu tahkikatın tekemmü lüne kadar len lüzum üzeri ne kendisinin. ihtilâttan mem. nuiyeti takarrür etmiştir. Belediyede Ekmek Narhı Belediye ekmek narkısnı dün | de tesbit edememiştir. Koeei ye değirmercilerden de ayrıca iyatları hakkında izahat Narhın bugünlerde konması muhtemeldir, Düyunu umumiye binası Düyunu umumiye binasının belediyeye devri hakkında Ma- liye ile vuku bulan müzakerat başka bir istikamet almıştır. Bu hususta başka bir şekli hal bulu nacaktır. İ Elektrik iy, Göztepe, Kandilli arına bu yaz elek trik cereyanı verilebilecektir. Muhavvile merkezlerinin yerle. ri tesbit edilmiş ve inşaata baş. | lanmıştır. Asri mezarlıklar Belediyenin Zincirlikuyuda İ müselles arazi denen mahalde vücude getireceği ümune mezarlığı plânları heyeti sıhhi. yeye havale edilmiştir. Heyeti sihhiye muvafık cevabını verir. se burada bu sene inşaata baş. lanabilecektir. Edirnekapıdaki sebitliğin de Şehitliği imar ko. misyonu tarafından belediyeye devri takarrür etmiştir. Şehitli ğin bir tarafı belediyece tefrik edilerek buraya ölü gömülebi. İecektir. Tai yaver hemen ceza mahkemesi. | | ile işlediği suç tayin edildikten | dar tevkifhanesine nakledilmiş. | Gümrükler Muhafaza Teşkilâtı! | Yeni kadro dün tebliğ edildi İstanbul mıntakası yeni güm- | rük muhafaza kadrosu tebliğ edil. miştir, Yeni kadroda İstanbulda bir mu hafaza başmüdürlüğü ihdas edilmiş, » Ayrıca biri Başmüdürün. maaşı iki yüz on © lira, müdürlerin yüz altmışar liradır. Şimdiki muhafaza müdür muavi- ni İbrahim Bey yeni kadroda açık- ta kalmaktadır. Yeni muhafaza — başmüdürlüğü hududu Marmara mıntakası, Trak- ya ve Karadenizden — Şileye kadar | yz | Yeni Başmüdürlüğün © kadrosu | eski muhafaza müdürlüğü kadrosu- | nun hemen aynidir. Deniz muhafaza müdürlüğü yeni kadroda deniz işletme o müdürlüğü namını alarak Başmüdürlüğe rapte- dilmiştir. — eemee— Memlekette Balık Avlarken Dinamit infilâkında! kendisi de öldü İZMİR, 26 — Çeşmede dina mitle balık avra çıkan Feyzi E- fendi infilâk neticesinde yı mış ve ölmüştür. Katiller yakalandı İZMİR, 25 — Bornovada Kon yal afa ve Ali isimlerinde i- İ ki kişi de alacak yüzünden kav; etmişler, bunlardan Mustafa b yük bir taşla Alinin başma vu rak öldürmüştür. Katiller yaka- lanmışlardır. * 35 kuruş için bir adam öldürdü . IZMIR, 25 — Tepecikte garson Osmar ile Ali çavuş isminde birisi | 35 kuruş alacak meselesinden kav. ğa etmişler, Osman bıçakla © Ali çayuşu yaralayıp öldürmüştür. Mersin iskelesi | Mersin belediyesi, Mersin ilira- cat iskelesini 21 metre temdit ettir. meğe karar vermiştir. Beraet ettiler Zikretmek ve evlerinde âyin yap makla suçlu Fatma ve Havva i- minde iki ihtiyar kadın, Adana ağır mahkemesince muhakeme e- dikmiş ve bernetlerine karar veril miştir Sarıkamış belediyesi| Sarıkamış Belediye o Meclisi in fisah etmiş ve yeni intihabat yapıl. maştır. Yeni intihabat © dolayısile belediye reisi Seyfullah Bey de isti. fa etmiştir . epi Kuduz müessesesi müdürlüğü Diyarıbekir Kuduz müesse- sesi müdürü Zekâi bey İstan. bul Kuduz müessesesi müdürlü ğüne tayin edilmiş ve şehrimi- ze gelmiştir. Avrupada tahsilini ikmal ve ihtisasını tevsi eden Zekâi bey şimdiye kadar Diyarıbekir Ku. duz müessesesi müdürlüğünde bulunmuş ve yeni tesis edilen bu sıhhat yurdunun mükemmel bir hale ifrağına muvaffak ol. muştur. Zekâi beyin buradaki vazi. fesinde de muvaffak olmasını temenni ederiz, İstanbul Kuduz müessesesi müdürü Eşref bey de Diyarıbe kire tayin edilmiştir. İtalyan filosu ! Limanımıza geleceği 'yazalar Malyan filosunun 6 veya 7 tem. muzda Varna'ya goçeceği ve av. dette limanımızda bir kaç gün ka. lacağı anlasılmıştır. ; dostluktan doli Vilâyette Ziraat Odası Dünkü içtimada neler görüşüldü? Ziraat Odası dün toplanmıştır. ada odanın faaliyet rüşülmüştü Ziraat Odası bundan böyle köy lü ile daha yakından meşgul olma ğa karar vermistir. İdare hey'eti İdare heyeti dün Vali mua' Ali Rıza Beyin riyasetinde toplar maşlar. Bu içtimada bazı idari davalar ra bakılmıştır. Türklere münhasır * işler < M. Meclisince kabı Türkiyede Türk” yatamdeniarmz edilen san'at ve hizmetler hakkın © daki kanun Vilâyete tebliğ edilse miştir. Kanun mucibince Türk vatan. daşlarma tahsis edilen san'at ve © izmetleri yapmakta olan ecner biler kanunun seşri tarihinden & © tibaren bir sene içinde işlerini ter ketmeğe mecburdurlar. ay kini ——..— Bugün gidiyorlar * Belediye turizm şubesi i saat 18 de de şeh rimizden Varna! ya müteveccihen hareket edecek- lerdir. Bulgarlar gerek Ankara'da, gerek İstanbul'da gördükleri fevka- lâde hüsnü kabul- £ den pek ziyade M. Boris Zone memnun ve mütehassistirler. Dün bu münasebetle artistlerin şefi 0-- lan M. Boris Zonef'ten aldığımız mektubu dercediyoruz: “Türkiye cumhuriyeti dahilin“« de yapdığımız küçük bir turmede. gerek Ankarada ve gerekse İstan © bulda verdiğimiz temsillerdeTürk” dostlarımızın heyetimize | karşi gösterdikleri alâka ve teveccühün minnettari olarak ayrılırken: ken dilerine ibzal buyurdukları büyük” 1 alenen teşekkü © rü bir vazife biliriz.” Heyet dün gece Darülbedayi" de son temsilini vermiş, temsil sile” sık alkışlanmıştır, ğ Diğer taraftan aldığımız bir” abere göre Bulgar © artistlerim” Bursa Tayyare cemiyetinin teklifi” ni kabul ederek 2 temsil vermekti üzere Bursa” ül i 5 üzere Burun'ya gitmeleri de muli Salâhiddin Molla Ayaspaşa mezarlı.. | ğına değil, yalnız bir bostana sahip... Ayazpaşa mezarlığı © de i kıkında ehli vukuf ilk kepi va i 2 le iğ, Salâhattin Molla bütün © Tekiz bahçesi, Harbiye mektebinin bu- lurduğu arasi, küçük çiflik par. nın tamamen kendisine aj dunu söylemektedir. © “oldu. Halbuki buraların © Be; iğ Veli vakfından olduğu tarihi — v s#aikle tesbit edilmiştir. k Salâhattin ; Mollanın © yalnız Fındıklı deresi civarında bir hös-. tana sahip olduğu anlağıleniştır. Tevhit şeklile çalışılıyor İnhisar idareleri tevhit edil. miş olarak faaliyete geçmişlerdir. İdarci merkeriye teşk 5 tün ve diğeri müskiş iki grupla birleştirilmi, ese i şubelerden tereklküy etmiştir 47 , Şimdi sıra mülhakat idareleri“ nin de teyhidine gelminir “4 az bam sından ötibı 3 dar itibaren bumu da başlamaz.