27 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

27 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

lb Göğe HAL RTN YI AĞI HAPGI.DİLİ A maa ei 2 Sene 2 — No: 689 Yas ex Ankara 27 (Hu- susi) — Burada alâkadar möha- file gelen son baberlerden ve tereşşuh (o eden &w yeni malümat- tan anlaşıldığına göre, eski Or manlı borçları- nın tediye tarzı zerindeki ihti- lâf, iki tarafın da noktai na zarlarına müva fık bir şekilde © halledilmek yo- luna girmiş bu- lunmaktadır. Esa- sen < bükümet, bu borçları tanımış bulunuyor, yalnız kupon taksitlerinin öden- me şeklinin yeniden tespit: edik mesi lâzım geldiğini ileri sörü- yordu. Bu maksatla Pariste iki taraf murahhasları arasında başlanan müzakerenin hüsnü viyele müste- nit bir uzlaşma şekline iktiran edeceği ve Türk tezinin kabulü neticesine dayanacağı hakkındaki Gmitler son zamanlarda çoğak mıştır. Bu suretle yeniden tanzim edilecek olan Düyunu Ümümiye itilâfnamesinin Türk-Fransız mü- MERE ihyasına da vesile ole- Piy anma. İm am Bunların, Muvazaalı İşlere Girişerek ümrükten Mal Çıkardıkları Anlaşılıyor İthalâtın tahdidi sistemi tatbik edildikten sonra, bazı tacirlerin bir kısım ithalât eşyası Uzerinde İbtikâra saptıkları ve hatta bun- ları kendi inhisarları altına sok- tukları şeklinde şikâyetler yapıl- mıştı, İktisat Vekâletine kadar akseden bu şikâyetler . üzerine Vekâlet © zaman gümrüklere tebligat yaptı ve gümrüklere getirilen ithalât eşyasının, beyan- bame sırası gözetilmek şartile tacirlere * altıda bir nispetinde sikii —— telefonu: tünel - Yeni Fransiz kabinesinin bir kısım Azası (Sağdan) Cümhur Relsl M, Löbrün, Başvekil M. Heryo, M Remu, M. Leyg ve M Penlöve caği kanaatleri tebellür etmektedir. Esasen bundan uzunca bir müddet evvel iki obüzümet (arasinda bir dostluk ve ademi tecavüz muahedesi yapılmış, imzalanmış ve hatta Millet Meclisi bu mu- ahedeye ait kanun İâyihasını müzakere ve tasdik etmişti. Fakat Fransız hükümeti bu muabedeyi Meb'usan Meclisine sevketmediği için muahede tat- bik mevkiine girememişti. Ancak M. Heryonun riyasetinde iş gör- miye (başlıyan yeni Fransız kabinesinin, Türk - Fransız müna- sebatının salim bir yola girmesi (Devamı 8 inet sayfada) Birtakim Sahte Tacirler Türedi 1 i Gümrük Rıhtımlarında linalât muamelesi verilmesini bildirdi, Bu tedbir tatbik edilince bir kısım tacirlerin ihdas ettikleri fili inhisar şeklide nihayet buldu. Fakat haber aldığımıza göre, aradan bu kadar zaman geçtiği halde, dün gümrük idaresine mühim bir şikâyet mektubu ve rilmiş ve bu münasebsve yapılan tahkikat neticesinde şayanı dik- kat bir bâdise meydana çıkarık mıştır. Gümrüğe yapılan şikâye- 4 Devamı 8 inci sayfada ) ay VE NN — PAZARTESİ — 27 Haziran 1932 “Türk - Fransız “Dostluğrunün İzleri Belirmiye Başladı Borçlar İşi İyi Bir Mecraya Giriyor | Fazıl iş |Binde Bir Nisbetin- Ticare" ayı zarfın hayat pah. lığı ve geçim vaziyeti hak- kında bir cet- vel tanzim et- miştir, Cetveli tetkik (ettik ve şu neticeyi çıkardık: Geçen mayıs ayı içinde geçim vaziyeti, ni ayındaki hayat .pahalılığına naz:- ran binde bir nisbetinde ucuz- lamıştır. Bu ucuzluk daha ziyade gıda maddelerile odun ve kömür fiatleri üzerindedir. Fakat alâka- darlar haziran ayı içinde geçim vaziyetinin biraz yükseldiği kana- atini ileri sürüyorlar. Müthiş Bir Yangın Denizlinin Kadıköy-Nahi| yesinde 119 Ev Kül Oldu Büyük bir yangın felâketine uğryan Denizlinin Kadıköy nahiye merkezi Denizli, 26 (Hususi) — Vilâ- yetimizin Sarayköy kazasına mer- but ve dokuma tezgâhlarile meş- hur olan Kadıköz nahiyesinde bir yangın faciası oldu. Yangını sür'atle söndürmek mümkün ola» madı ve tamamen 119 ev yandı. Yangın Sağır Mehmet isminde birinin evinden çıktı. Bu evde çamaşır yıkanırken ocaktaki ateş- ler bitişik komşunun evine sıçra- m ve yangın bu suretle çık- ştır. Yangında bir kişinin kolu mini bir kişinin de kolu kırık mıştır. Enkaz altında da iki kişi yaralanmış ve iki de hayvan yan- mıştır. Vali ve diğer hükümet erkânı yangın mahalline gittiler. Felâketzedelere yardım edile- cektir. MV. (Son Posta Kadıköy nahiyesi dokuma tezgâhlarile meşhur ve bir kaza merkezi kadar büyüktür. Garbi Anadolunun dokuma ibtiyacının mü- him bir kısmını bu çalışkan nahiye temin o ediyordu. Son zamanlarda nahiye belediyesi tanzim ve İmar hususunda faaliyet gösteriyordu. Bu son felâket bisi çok müteessir etti.) Tür Kadını “ İdare işleri telefonu İstanbel — Seon Posta Fiati 5 kuruş in » Midir? Ali yeEsatHanım, Bilâkis “Mü ifit,, tir, Diyor... Maarif Vekâl bütçesinin Millet Meclisinde #w zakeresi münasebetile omuhteli hatipler söz söylediler. Bu meyan da Fazl Bey de kızlarımızın ter- biyesine temas ederek: — Maalesef terbiyenin cicibici kısmı, bonbon ve çerez kısmı terbiyemize musallat olmuştur. Kadın, yalnız “müstehlik,, olmak» tan çıkmış “mühlik,, bir Yola gir miştir! demişti. Fazıl Ahmet Beyin bu sözleri münevver kadınlarımız, bilhassa o muallime hanımlarımız arasında büyük bir alâka ile karşılanmıştır. Dün muhtelif ka- dın omubitlerinde (banımlarımız biribirlerine soruyorlardı : — “Mühlik,, ten maksat nedir? Güzel ve nefis bir kadında müh- lik olabilir! — Mühlik ten maksat aile yu- vasını harap eden mi? reel — Mühlik kadın, ne demektir? Türk kadını mühlik olamaz! ( 9 uncu sayfada ) Evvelki Ahmet Beyin “ Mühlik Kadın , Demekten Maksadı Nedir? B Fazıl Ahmet Beye cevap v: Kadın Birliği Umum! Kâtibi Aliya Esat Hanım Öskiüdük Malmüdürlüğün- de Neler Olmuş? Üsküdar o Malmüdürü Sabri ve veznedar Hafız Ali Beylerle Kartal Varidat kâtibine işten el çektirildiğini yazmıştık. Sabri Bey tevkif edilmiştir. Bunlara isnat edilen cürüm, bazı ölmüş mütekaitleri hayatta göstererek maaşlarını almaktır. Müfettişler bu şekilde alındığı iddia olunan paradan 3800 lira kadarını tesbit etmişlerdir. Ayni zamanda bazı dul ve yetimlerin de haberleri olmadan (başkaları (tarafından aylıkları alındığı anlaşılmaktadır. Bu hususta müfettişlere birçok müracaatlar yapılmaktadır. Meyva Mütehassısı Meyva ve sebze ambalâjı için davet edilen mütehassıs Mösyö Kül 30 haziranda gelecektir. At Yarışları 29 Temmuzda Başlıyaçak Ve Altı Yarış Yapılacak EMEN Bu sene “ şehrimiz (o at koşuları (o 29 temmuzda baş- — İ liyacak, altı # | hafta de İ vam edecek» lerine ne W üzere 12,180 2 'ira tahsis “miştir, len o baş lanmıştır. Hatta diğer ovil& yetlerden şehrimize at getiril mekte ve “yarışlara intizar edik mektedir. Bu sene yarışlara yeni alınmış iki İngiliz atı da iştirak etiirlecektir.. Hazırlıklara — Reis Bey, bana sahtekâr diyorlar. Ben kendi imzamı bile atamam. -- Zaten, seni, başkasının imzasını attığın için buraya göndermişler. "e.