27 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

27 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

e— — İşten El Çekmıîş Bir Hırsızın Hatıraları: Edgar Pip Dirildi Mubharriri * Arnold Golopen Bir Hayduttan Başka Hayduda - Maksat Madamı Teşyi Etmektir - Bir Kişiye İki Bilet Lâzım Olur Mu ? Edit Beni Müdafaa Ediyor - Muhakkeak - Bir Zekâ Oyunu Bulmak Lâzım! Bu, benim beklemediğim bir zi- Yaretti. Buna rağmen soğuk kan- hhğımı — kaybetmiyerek — herifin kulağına: — Sesini kesersen yüz İira kazanırsın! Dedim. Adam bu teklife ehemmiyet vermedi: — Pip Ef.,masallarını kendi- ne saklal Nasihati ile mukabele etti. Bana bu sabah ertesi gün İçin randevu verirsin, sonra hemen pılıyı pırtiyi topliyarak savuşmıya | kalkışırsım, yani beni tongaya bastırmak — istersin, — öyle mi? Yavrum gözünü iyi aç, karşında avanak yoktur. — Fakat azizim ben Londra- dan ayrılacak değildim, maksa- dim sadeca Madamı - istasyona kadar teşyi etmekten ibaretti! dedim. — Güzell O halde neden iki tane bilet aldın? Görülüyor ya herif beni adım adım takip etmişti. Bütün hare- kâtımdan haberdardı. Oh - hiç şüphe yok: Manzananın - elinden kurtulayım derken daha korkun- gunun pençesine düşmüştüm. Edith ağlamıya başladı. İşler fena bir renge bürünüyordu. Mu- hakkak bir hal çaresi bulmak lâzımdı. Adama hücum etmek mümkün değilci, beni avucunun arasında bir lokma yapacağı mu- bakkaktı, o halde işi bir -zekâ oyunu ile halletmek icap ediyordu. — Aşağı inelim de biraz ko- tuşalım! Dedim. Adam yine güldür — Aşağısı buradan rahat de- gildir. Yoksa madamin önünde tonuşmaktan çekiniyor musun? A- dırma canım ne matah olduğunu eninde sonunda öğrenecektir. Editin bıçkırıkları kesildi. Ga- rip bir nazarla bana bakmıya başladı. Herif ise sözüne devam ediyordu: — Meselenin esası bir defa iyice anlaşmaktadır. Fakat i-- terseniz işi —hulâsa — edelim: Dostunuz Manzana her ikinize ait olan kıymetli bir malı gas- pettiğiniz iddiasındadır, hbâdise bu iddiadan çıkmıştır. Edith beni müdafaa etmek Yastile söze karıştı : — Bu Manzana dediğiniz herif yalan söylemiş, benim — dostum namuslu - bir adamdır, başkasına Bit olan bir malı zaptedemez! Zavallı kadın! Ya hakikatı bilseydi! Fakat Bil Carper onun töylediğini dinlemeye bile lüzum görmeden devam etti: — Bence Manzana iddiasında haklıdır, — çünki yalan söylemesi için ortada hiçbir. sebep yok- tur. Fakat ne olursa olsun hak-« kının müdafaasını etmiştir. Binaenaleyh beni karşı- hızda onun bir vekili olarak kabul | etmeniz Vâzımdır. Bir defa bu toktayı bu şekilde tespit etlikten Sonra bana söyleyiniz: Mademki Manzana yalan dolan ile vakit Bgeçirmektedir. ve sizin ondan tekineceğiniz hiçbir şey yoktur, & halde neden Londrayı terke- ? Edith yine söze karışarak : — Holânda'da bir amcası var- bana tevdi (B dir, hastalanmış, mektupla ken- disini çağırd. Davetine icabet etmesi lâzımdı ? Bil Carper: — Bu bir mazeret olamaz ! dedi. Mademki Holândaya gide- cekti, neden bana randevu verdi. Hayduda mektubu kendisin- den ayrıldıktan sonra - aldığımı anlatmıya çalıştım : — O halde seninle ilk defa tanıştığımız Şoke meyhanesinde ::r mektup gönderebilirdin? De- Ne nız: - ğ:."â:nıı doğrudur fakat katırıma gelmedi, cümlesile mu- kabele ettim. Daha söyliyecektim. Fakat adam sözümü keserek; — Konferansa lüzum yok- tur, dedi. Boşuna vakit kaybediyoruz ! — Ben de o fikirdeyim, de- dim, bunun içindir ki sizce yapı- lacak en iyi şey biraz evvel teklif ettiğim yüz İirayı alıp gitmektir. — O kadar acelem yok. Bu yüz liranın biraz beklemekle faiz getireceğine eminim! — Aldanıyorsunuz! — Mümkündür. Fakat her- şeyden evvel bir defa da Man- zananın fikrini alalım. — Edith bu ismi işitir işitmez korktu: — Hayır, hayır İstemem, bu- raya gelmesin ! Bil Carper kızdı : — Bana bak! diye homurdan- dı, dilini kes, yokaa kafamı kırarim. Kocaman yumruğunu kaldır- mıştı, Edith gesini kesti. Bu müddet zarfında Bil Carper dışarı çıkmıştı, —anlaşılan — beklemekte olan Manzanayı çağıracaktı. Fır- sattan istifade ederek pencereden polis çağırabilirdim. Fakat zabıta ile karşılaşmak benim de işime gel- mediği için bu fırsattan istifade etmek istemedim. Fakat Edithin kulağına iğilerek: —Bu hberifler beni mahvetmek için bir masal icat etmişler, şan- taj yapıyorlar, dedim. Yalnız sen korkma ve ne işitirsen İşit sakın hayret etme! İşin sonu hayırdır! Tahminimde — yanılmamışım: Hemen iki dakika sonra Bil Carper geri döndü. Yanında Manzana- dan başka tercüman hizmetini görecek pis suratlı bir adam da- ha vardı. Manzana beni görünce: — Seni haydut! diyerek üze- rime atılmak istedi. Fakat Bil Carperin kuvvetli bir yamruğunu midesinin üzerine yeyince sarsıl- dı, bulunduğu noktada irkilerek durdu, haydut reisi: — Anladın mı? Dedi, gürültü istemem! (Arkası var) BÜYÜK AKDENİZ SEYAHATİ Türk Maarif Cemiyeti İzmir mümessilliğinin tertip ettiği araştırma, dinlenme ve eşlenme seyahati Pire, İskenderiye, Rodos 1 — Cemiyetimiz bu büyük Akdeniz soeyahatini bütün Türk gençleri ve münevvorleri için ha- gırlamıştır; ayni zamanda seyar bat; adliyecilerimizle muallimleri- mizin iştiraklerini teminen tatil zamanına tesadüf ettirilmiştir. 2— Zeyyahlar (Atinanın, Niltn, Rodosun) bedit gürellikleri içinde n boş gün geçireccektir. - Adalar ve Akdenizin serin ve sâf havasile | bütün bir senenin yorgunluklarını dinlendireceklerdir. 3 - Seyyahlar, Yunan, Misir tariblerinin zenginlikleri, derinlik- leri içinde asırların hayatını id- rak edetcekler, beşeri tekâmülün Beyrini zevkle tomaşa eyleyeklerdir. 4 — Seyahato 20 temmuz çarşambBa günü başlanacaktır. Seyahat seri, lüks ve mükemmel konforu ve birinci, ikinci ve üçüncü mevki yataklı kamaraları havi büyük ve hususf bir yolcu vapuru iİle yapılacaktır. 5 — Seyahat esnasında vapu- run her nevi meşrubat ve mekü- Küti mevcut gayat ebven fiatli bt- fesi va yüksek san'atkârlardan mürekkep orkestrası seyyabların emirlerine hazır bulunacaktır. Cemiyetimiz, her hangi bir pos- ta vapuru iİle 300 liradan aşağı yapılması imkâünı olmıyan bu seya- hati tertip ederken herkesin ko- laylıkla iştirak edebilmesini temin maksadile azamt fodakârlık yapar rak bilet ücretlerini asgari bir hadde İndirmiştir. Fiatler 1 inci mevki azimet ve avdet yemekli 90 lirağ Pasaport ve 2 inci ” » düncü » ” » yemeksiz 50 x Yataklı ,, vize masraf- 30 — ,, Pları dahildir. Toplu gezinti ve ikametlerde seyyahinin temini menfaat ve İstirahatları için lâzim gelea tertibat alınmıştır. Seyahate İşlirak Şartları: 4 — Seyahate İştrak edocek zevat bilet bedeliyle büviyet cü dadı vo küçük kıt'ada üç fntoğre for aşa adreso tevdi etmek suretiyle biletini alm alıdır. 2 —Taşra vilâyetlerden iştirak edeceklerin — mahalli a musaddak memaliki — cenebiyeya soyahat beyannamesiyle birlikte üç kıt'a fotoğraf, hüviyet cüzdanı va Ş bilot bedolini Türk Maarif Comiyeti İzmir mümessilliğine göndermeleri Tâzımdır. 3- Hareket günü 20-7-932 çarşamba günü olduğuna nazaran » İf pasaport muamolâtının ikmal edi- lebilmesi için soyahata İştirak ede- cek zevalın 10-7-932 pazar günü- no kadar mfilracaatları Jüzımdır . Bu tarihten sonra müracaat edecok zevat için münferit pasaport mua- $ melesi yapılmak zaruroti hasıl ola- tağından pasaport ve vize masraf- ları koendilerine ait olacaktır. 4 — İşbu seyahatö İstanbuldan iştirak edocok zevatın İzmire azi- met ve avdetleri mısıf - ücretle tamin edilecektir. Bilet salış ve müracaat yerleri: 'Türk Maarif Comiyeti lamir mümeesilliği : İzmirde Selânik Bankası karşısında. 'Telefon * 8911 “Ademi iktidar ve İ— Kıymeti muhamminesi Lira K. 2681 78 Tamamı 2383 arşın 80 santim terbiinde bulunan Hoca- paşa mahallesinde Demirkapı caddesinde atik 3 cedit 9- 11 No, li evvelce konak halen iratlı arsanın 14400 hissede 1620 hissesi. 166 67 Tamamı 12 metre 28 santim terbiinde bulunan Dayeha- tun mahallesinde Tığcılar caddesinde atik 67 cedit 69 No. h dükkânm sülüs hissesi. 46 88 Tamamı tahminen 125 arşın terbiinde bulunan Kocamuş- tafapaşa mahalle ve caddesinde atik 328 cedit 352 No.lı mukaddema dükkân elyevm arsanın — 30-120 hissesi, 150 00 Tamamı 6 arşın 21 santim terbiinde bulunan Çarşıyıkebir- de atik Batpazarı caddesinde Çadırcılar sokağında 113 No. l1 dükkânın nmısıf hissesi, Tamamı 31 arşın 32 santim terbinde bulunan Bahçeka- pısında Hobyar mahallesinde Hamidiye caddesinde atik 28 cedit 77 No.l1 dükkânın | -8 bissesi. 1112 50 Tamamı tahminen 1225 arşın terbinde Çengelköyünde ve caddesinde atik 157 No.lı harap hamamı müştemil atik 159 No. l1 harap enkaz halinde bir bap hanenin nısıf hissesi. Balâdaki emlâki mahlüle dört hafta müddetle satılmak üzere müzayedeye konmuştur. Müzayedesi temmuzun yirmi birinci per- şembe günü saat on beştedir. Talip olmak isteyenler kıymeti muhammenenin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçelerile be- raber Çemberlitaşta İstanbul Evkaf Müdiriyeti binasında Mahlülât Kalemine muracaatleri ilân olunur. 1500 Miktarı 40000 10000 2500 Cinsi Ekmek Pirinç Sadeyağı 8000 — Şeker Un 20000 — Yeşil sepze Pirincunu Guraba hastanesine 932 senesi zarfında lüzumu olan yukarıda cins ve miktarı yazılı on kalem erzak haziranın 21 den itibaren ayrı ayrı aleni münakasaya vazedilerek temmuzun 13 üncü çar- şamba günü saat on altıda ihaleleri icra edileceğinden talip olan- ların şeraiti anlamak Üzere hergün Levazım Kalemine ve ihale günü de İdare Encümenine müracaatleri. Makarna Şehriye İrmik Sinop Vilâyeti Defterdarlığından: Sinop Vilâyetinin hududu mülkiyesinin sevahil kısmında Sayit olunacak bilcümle balıkların dört senelik hasılâtı saydiyesi şeraiti tiye dairesinde satılacaktır. - Sıııop Vilâyetinin deniz kısmında tutulacak balıklardan alı- nacak *6 12 rusumu saydiye 11 - 6 - 932 cumartesi gününden iti- baren 22 gün müddetle ve açık arttırma usulile müzayedeye konulmuştur.: 2 — Sürülecek peyler haddi lâyık görüldüğü takdirde Maliye Vekâleti Celilesinden istizana talikan 2-7-932 cumartesi günü saat on beşte Defterdarlık dairesinde müteşekkil İhale Komisyonu tarafından ihale icra edilecektir. 3 — Talipler müzayedeye iştirak edebilmek için dört senelik bedeli muhammeni olan 10404 Tiranın *6 7,5ğu olan 780 lira dipozito olarak sandık makbuzu veyahut 661 numaralı kanunun GBancı maddesi mucibince nakit yerine muteber bir banka kefaleti veya kıymeti muharreresi üzerinden istikrazı dahili tahvili veyahut borsa fiatinden *& 10 noksanile diğer milli esham ve tahvilât ibraz etmeleri lâzımdır. 4 — Şartname muhteviyatını anlamak ve daha fazla malümat almak isteyenler Sinop, Samsun, Ankara, İstanbul Defterdarlıkla- rına müracaat etmeleri ilân olunr. Susuz, Sabunsuz, fırçasız Bİİ MAZON MEYVA TUZU Seri turaş olmak, yüzünüzln teravetini Kolay bir Hazım temin eder. muhafara, kırmasılık ve çıbanların zail midea ve barsakları temizler. olmasını İstiyorsanız. Basuru kökünden kosor. Lezzeti M lâtif zevkle tçilebilir bir gazoz suyu- dur. Mazon izmine dikkat ediniz. Büyük şişesi 100 kuruş. Deposu: İş Bankası arkasında Mazon Botton ecza deposudur. Dr. A. ŞAUL Dahiliye Mütehassısı Parardan manda hergün 1-4 Tel: 2174 Balat Hızır çavuş Rifatefendi sokakı 9 kremini mutlaka kul amınız. İstanbul Yedinci Icra dalre- ginden: Mahcuz paraya çevrilmesi müukarrer Eıyıl mübadillere — verilen 2 tarihine müsadil pa- Baat 11-129 de Bahçoka- pı'l:l Dördünecü ' Vakıf hanın Esham ve t borsasında aleni müzayede ile satılacağından taliplerin maballin- de İcra memuruna müracaatları ilân olunur. £ Öğrenmek istiyorsanız Io!ogrıhnm S adot kupon iİle bir- likte gönderiniz. Fotoğrafınız sıraya tâbidir. ve İado edilmez. İsim, meslok veya san'at? Hangi evallerin covabı ? Fotoğraf intişar edecek mi ? Foloğralm Tilşesi 90 kuruşluk — | pul mukabilinde gönderilebilir bel gevşekliğine karşı en imücesir deva SERVOİN £ haplarıdır. Deposu, İstanbuldal Sirkecidi Ali Riza Merkez — ecxanesidir. Taşraya B0 kuruş pesta ile gösderilir. İzmirde İrgat Pararındaki — Trabson Yeni Ferah ecsanelerimde bulumuz.