27 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

27 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

TİMUR LENK (- aSON: POSTA — Atlarını Doludizgin Dört Nala Süren Bu Süvariler Kimlerdi ? Timur, Oğlunun Kabramanlık Timur, çok gerilerde ta Se- merkantte kalan bu sevgili kızım- dan o anda bir mektup almış ve hattâ onunla yüzyüze gelmiş gibi haz içinde idi, enikunu seviniyor- du. İradesini toplıyabilse çıplak hintliye yalvaracaktı, bu manza- ranın çabuk - silinmemesini istiye- cekti. Onun bu sevinci birkaç sani- yeden fazla sürmedi. Çünki Aka- Beygüm, erdamını gere gere do- laşırken ansızın yere düştü, sar'- alı bir ihtilâç içinde çırpınmıya başladı. Şimdi sahada birçok kadınlar, kızlar vardı ve — nlar gamlı bir telâş içinde şuraya bır raya koşuşuyorlardı. Timur, sevgili kızının, gizli bir yara almış gibi, birdenbire yuvarlanmasından, —acıklı acıklı kıvranmasından son derece elem- lendi, gözleri nemlene nemlene sahneyi takibe başladı. Kızın başına toplanan kalabalığı tama- men teşhis ediyordu. Güzel Bey- gümün kimi alnımı ovan, kimi şakağına gülsuyu süren, kimi dua okuyan bu kalabalık, genç | prensin dairesi balkı idi. Bir lâhza sonra kızın ması durdu, elleri yanına ayakları uzadı. Acaba eyi , -iş miydi? Timur, gözlerini aça aça bu ciheti araştırırken hastanın birşeyler mırıldadığını ve gözle- rini kapadığını gördü. Başucun- daki kalabalık şimdi ağlıyorlardı, saçlarını yolarak - çığrışıyorlardı. Timur, yüreğine ok saplanmış gibi, acı bir ıstırap içindeydi ve inliyordu. — Oh Aka, güzel Aka, sakın ölme Aka! Belki inlemekle iktifa etmiye- çem- | | | ne oturduğu dakikadanberi dizleri Üstünde duran ellerinden birini hançerinin kabzasına götürmüştü, ©O Vvaziyelte temaşasına devam ediyordu. Süvariler, dolu dizgin geldiler, teşhis olunabilecek bir noktaya kadar ilerlediler. Timur bunların kendi ordusuna mensup bir alay olduğunu anladı ve başlarında Voğlu Ömer Şeyhin bulunduğunu | gördü. Artık neşelenmişti, eli de hançer — kabzasından — ayrılmıştı, gülümsiye gülümsiye, iyi bir mu- harip şöhreti taşıyan oğlunun kuvvetli bir müfreze başındaki faaliyetini takip ediyordu. Ömer Şeyb, harp oyunu ya- pıyordu. Askerini ikiye ayırmıştı ve kendisi bu iki partiden birinin başına geçerek öbür partiye ta- arruza girişmişti. Timur, hem ka- mnına, hem de kahramanlığına teva- cekti, kızının ölümüne karşı hün- | rüs etmiş görünen kıymetli oğlunun gür © kara bulut, Akanın solgun ce- hüngür ağlıyacaktı. Lâkin | mahirane hareketlerini bir baba murakabe ederek - ve sedini, başında ağlaşan kalabalıkla| onun küçük bir hata bile yap- Leraber silip süpürmüştü ve be- yaz ufkun ta köşesinden bir sü- vari kümesi görünmüştü. Şimdi Timur, bu yeni tecelli ile meşgul oluyordu.Atlarını dört- nala süren bu süvariler kimdi, nereden gelip nereye gidiyorlar- | dı? Muhariplik damarları harake- te gelen büyük kumandan, haki- ki bir süvari müfrezesinin gelişi- ni seyrediyormuş gibi mütehey- yiçti. O derecede ki Hintlinin önü- İSON POSTA Yevmi, Siyasi, Havadis gazetesi İstanbul: Kskl Zaptiye Çatalçeşme sokağı 25 — İstanbul - 20209 Posta kutusu: İstanbul - Tdl Telgraf: İstanbul SON POS'TA ve Halk idare : 'Teleton ABONE FİATIİ TÜRKİYE İA00 Kr — 760 * 6 Ay 400 » 8 . 150 » K0 Eenebi KOLA 14009 1 Sene Gelen ovrak geri verilmez Dânlardan — mes'üliyot —alınmas gevap için “ mektuplara 6 kuruşluk Pul Nüvest Vüzımdır Adres değiştirilmesi (20) kuruştur. madığını görerek — mahzuz. ©- oluyordu. Hayali 6 derece haki- ka olarak benimsemiştiki arasıra oğlunu alkışlıyordu. — Maşallah, barekâllah! Biraz sonra prens Ömer Şeyh, muhasim müfrezeyi püskürtmüş- W Takibe — başlamıştı. Timur, malir, ve muzaffer oğlunun ka- zandığı zaferi ne suretle ilmam edeceğini — helecan ile — taras- sutta idi. Ömer şeyh, galip kuv- vetlerin başında koşuyor, koşuyor, koşuyordu. Kaçanların bu süratli kovalayıştan — kurtulmalarına im- kân yoktu. Timur da ayni kana- ati beslediği için âdeta gülüyordu. İşte o sırada bir hâdise oldu, bozmayan Yöğdinı ı a larını Gururla Seyrediyordu Ömer Şeybhin atı yızıldı, ken- disi yere düştü ve arkadaki süvarilerin bir kısmı onu çiğni- yerek ileri geçti. Şimdi Timurun yüzü Aka Beygümün ölümünü seyrederken olduğu gibi bembe- yaz kesilmişti, dudakları titriyor- du ve dilinde bir inilti dolaşı- yordu : — Zavallı Ömer, zavallı oğ- lum ! Kaçan ve kovalıyan bütün sü- variler geri dönüp Ömer Şeyhin başına üştükleri vakit Timurun gözleri kapanmıştı. Dünkü o atlı- ların külâhlarım yere attıklarını, avuç avuç toprak alıp başlarına saçtıklarını görmüştü. Bu, attan düşen ve atlara çiğnetilen pren- sin ölmüş olduğunu gösteriyordu. (Arkası var) ——— Bandırma İcra Memurluğun- dan: Bir deynin temini istitası için satılması mukarrer Bandırmanın dere mahallesinden adalı Hacı Ahmet Ef. bin İbrahim Ef.nin mahalloi mexkü- rede kâln ve tüccardan Erdekli Raus zade Hüseyin Ef. ye merhum canibi yömini İnbce yol, Yesari mercemek zatde Hafiz Mustafa ef. hanesi arkası Babibi senet hanesi, cephesi tarik ile mabdut ve kününusani SI7 tarih ve 14 No. tapu sonedile mutasarrı! oldu- ğu maa müştemilât bir bap hanenln tamamı ve yine mumaileyh Hacı Ah- met ef. nin | No: eylül 3895 - tarihli tapu senedile tahtı tasarrafunda biu- Tandürdüuğu cavibi. yemini mercemek zade Hafız Mustafa ef. zevcesi Tevhi- de hanım, cophisi tarik ile mahdut maa müştemill bir bap hanenin nısıf hissesi olup halen - mukaddema - ter- hin edilen mezkür merhunatın yanmış olduğundan - celbedilen belediye kay- dına göre 87 metre 48 santim arsadan ibarot bulunduğu vasiyot muamelosi- nin ifası sırasından anlaşılan — İşbu arsaya 261 lira kıymet takdir edilerek tamamnı açık arttıamıya konulmuştur. 20/6/982 tarihinde şartnamesi divan- haneye tâlik odilerek 20/7/932 tarihi- nin Çarşamba günü #aat 14 ten 16 ya kadar Bandırma İcra dalresindo açık arttırma ile satılacağindan taliplerin Y3 1 tominat akçeslle arttırmaya işti- rak etmeleri lâzımdır. Müterakim ver- giler ile vakıf İcaresi- ve - bileümle masarif müşterisine aittir. lera ve (- Iâs kanununun İ19 uncu maddesi ı mucibince bakları tapu sicillerile sa- | bit olmuyan ipotekli alacaklılarIz diğer alâkadarların le h dair olan iddislarına evrakı müsbitelerile bildirmeleri ve aksi halde hakları bu slelllerle sabit olmıyan satış bedelinden - hariç kala- caklarından ona göre harekot etmeleri fazla malümat almak isteyen- 90/949 dosyü No, sile müraca- atları ilân olanur. ifak hakkı sahip- fniz ve masarife M gün İiçinde Türk Kadını “ Mühlik - aa sore ÖySaytar 79 » Midir? Aliye EsatHanım, Bilâkis “Müfit,, tir, Diyor... Fazıl Ahmet Beyin “ Mühlik Kadın ,, Demektejı Mraksadı Nedir ? ( Baş tarafı | inci sayfada ) Fakat kadınlarımızın — çoğu, Fazıl Ahmet Beyin kadınlarımızı mühlik — şeklinde — göstermesini iktısadi manada alıyorlar ve buna itiraz ediyorlardı. Ş — Belki bir iki zübbe kadın vardır. Fakat Türk kadını kadar iyi yuva kuran, ev kadını olan, yüksek iş hayatında muvaffak olan ve icabında harbe koşan bir kadın camiası “mühlik,, kelimesile nasıl tavsif edilebilir? diyorlardı. Kadınlarımızın bu alâkası kar- şısında münevver ve maruf ka- dınlarımızın — fikirlerini sıra ile neşredeceğiz. Bakınız Kadın Birliği Umumi Kâtibi Aliye Esat Hanım ne diyor: “ — Tük kıdı:ı. Fımhîhw Beyin dediği gibi mühli ıılı'ilhılııış değildir, asla.. Ufak bir zümre belki bu vasfa lâyıktır. Amma, bizdeki bu zümre her memlekette ve her millette gö- —— 27 Haziran Pazartesi İstanbul — ( 1200 metre ) 18 gre molon, 19,5 alaturka saz, Belkis Hanı- mın ve Yesari Asım Beyin iştirakile. Ajan$ baberleri, saat —ayarı, — 20,6 studya eti taralından Mezar Ku- vartı * glaturka saz, Safiyo Han- mın iştirakile, S2 orkestra, Bükreş — ( 394 metro ) 20,45 Harfon Sola, 21,15 salon orkestrası. Relgrad «- (420 metre) 20 ses kon- seri, 20,30 Konferana, 21,10 konser, 22 kına bir dram, 28,20 salon orkestrası ve gramofon. Roma — (441 metre) S1 Ajana ba- berleri ve gramofon plâkları, 21,45 muhtelit konser. Prağ — (488- metre) 21 musikido yeni güfteler, 21,33 yataklı vagonla seyahat isminde bir komedi, 28,20 ses konseri. Viyana — ( 617 motre ) 19,55 İngi- lizce dere, 20,20 Viyana Operasından naklen Don Joan operası. Peşte — (500 metre ) 20,45 konle rans, 21,20 Operanın orkestrası. Varşova — (İ4ll metre) 20,85 bir Radyo gazotesi, 21 Hilversum'dan nak- len Beynelmilel konser, 23,56 dans havaları. Berlin — — (1€635 metro ) Bi- yasi haberler, 20,20 yeni kitaplar, 20,85 konlerans, 21 Hilversam'dan naklen Beynelmilel konser. 28 Haziran Salı İstanbul— (1200 metre) 18 gramofon, 19,6 alaturka saz, Hafız Burhan he- yeti tarafından, Ajans haberleri, saat ayarı, 20,6 gramofon ile opera parça- ları, 21 alaturkasaz, Hafız Burhan B. heyeti tarafından, 2? orkestra. Bükreş — ( 394 metra ) 20 Radyo orkestrası, 20,5 konferans, 20,45 şarkı. Belgrat — (420 metre) 20 Konfe- rans, 20,40 Kosuva faclası isminde bir dram, 21,10 konferans, 21,40 konser, sonra Cigan orkestrası, Roma -— (44l metra) 20 Ajan ha- berlori, telsiz telgraf dersi, 21,05 gra- mofon, 21,45 mnhtelif konser, Prağ —( 498 metre ) 20 Briinodan | bakil, Zi Tİspanyol şarkıları, mandolin konseri, 22 Bratislavad nakil. Viyana — ( B17 motre ) 20,90 Kon- ser, 21415 Graç operasının orkestrası Peşte metre) 20 dansları hakkında b stüdyada komodi, 29,15 Çigan örkel Varşova — 1d1l metre ) mübtelif 90,8ö radyo gazetesi, 21 halk Kkonseri, 21,55 edebiyat babhisleri, 22,10 konser. Berlin — (1 bahisleri, 20,15 küçük şarkılar . an t musahabesi, Si Macar | | rülen bu nevi kadınlara nisbetk | yok denecek kadar azdır. Bilâkis | Türk kadınlığı bilhassa Anadolu | kadınları hergün biraz daha müs- | tahsil olarak, mühlik değil, müfit | olmaktadır. Bu sözlerimi teyit eden eski ve yeni namütenahi misal vardır. İstiklâl Harbindeki Türk kadınıkadar dünyada manalı bir şey var mıdır ? Bugünkü cemiyette büyük ve küçk şehirlerde muhtelif iş ve san'at sahibi olan kadınlarımız sayılamıyacak kadar çoğalmıştır. Bunlar cemiyetin iş bölümü ha- yatında müspet ve faydalı bir rol oynamakta, birçok erkeklere bile parmak ısırtacak muvaffakıyetler elde etmektedirler, Yeni yetişen nesle gelince, bu hususta da Fazıl Ahmet Be- in fikrine — iştirak etmemekle raber yeni neslin daha müspet terbiye sistemlerile yeliştirilmesi fikrindeyim. Bu kelime yerinde sarfedilmemiştir. | ,, Resminizi Bize Gönderiniz * * Size Tabiatinizi Söyliyelim 62 Salâhattin Bey: Samimi uysaldır. Kafasımı fazla yormak — iste- mez. Biraz da tesadül lerden * işin — oluruna tâbi olmaktan istifade etmek ister. Sadeliğe ve tevazua mütemayildir. ve 63 A. Kemal Et.: Âcul ve atak- tır. Ameli iş- lerde muvaffak olur. Bir şeyin zevahir kısmı- na daba çok ehemmiyet ve- rir, meşakkale tahammül güs- terir, boğazını sever, birden- bire parlar. H Ali Remzi Bey ; ( Talebe ) dercini istemiyor ) Akıllı uslu ve sakindir. Hayatını fazla sever, Tehlikeden fazla müçteniptir, bedeni hareket- lerde imuvaflak olamaz, kafasile çalışır. Usul ve merasime fazla riayetkârdır. Fotoğraf Tahlil Kuponunu 1t inci Sayfamızda bulacaksınız. Yetvi Foça Değ'rmen Taşı çok İş çıkarır, çok — dayamır, tahan, taz, kah- ve ve sxire taşları da Sirkeci var bussuut cadde- No.: G0 iarbis ve 3 metre) 20 tiyatra Rilat B., indir kirapçıda bulu 150 kuruş Tiat