27 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

27 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Sayfa aK . ÇANAKKALE M. Çorçil, İngiliz Donanmasının Boğazı Geçmiye Muktedir Oldugunu S ledi, Mister Çorçilin 4 | Burada, martta Lort Kiçnere gönderdiği mektuptan iki noktayı kaydet- mek İâzımdır. 20 şubatta Anzak kolordusu- nu Geliboluya götürmek için İngilterede bulunan bütün nak- liye vasıtaları İskenderona gön- derilmişti. Halbuki Mister Çorçil 4 Martta Lort Kiçnere mev- €ut gemileri takviye — için İn- giltereden 15 marta kadar yeni gemi gönderilemiyeceğini bildiri- yordu. Binaenaleyh askeri fırka- lardan birini kullanma — kararmı 10 marttan — evvel vermesini tavsiye ediyordu. Yine bu mek- tupta Çanakkaledeki itilâf kuv- vetlerine kumanda edecek bir #Fransızın ilk defa olarak tayininden babsediliyordu. — Mister Çorçil, Bahriye Nezaretinin kumandanlı- ğına yüksek rütbeli bir ceneralin tayini fikrinde olduğunu bildiri- yordu. Aynı zamanda tayin edi- lecek kumandanın bir ân evvel Çanakkaleye varması lüzumun- da ısrar ediyordu. “ Fakat Marmaraya bir ân evvel geç- mek mecburiyetinde olduğumuz için, asker gelinceye kadar bah- vi harekâlın durdurulmaması lâ- zimdır.,, diyordu, * Çanakkalede, 4 martta yapı- lan tecrübeden sonra, bir teşebbls yapılamamıştı. O tarihten sonra üç gün biribiri arkası sıra iyi havadan istifade ederek bombar- dımana devam edildi. Bu bom- | bardımanda Kuin Elizabet zırh- hısı Kabatepe cıvarını ateş altına aldı. Alınan netice o kadar menfi idi ki, 8 martta zırblının Boğaza girerek oradan — bambardıman yapması kararlaştı. Fakat o gün hava fena oldu ye mühim bir netice elde edilemedi. Amiral Kardenin Boğazı geç- mek için istediği dört haftalık mübletin üçü geçmiş bulunuyor- du, fakat harekâtın ikinci safha- # henliz bitmemişti ve sarfedilen mühimmatın bolluğu endişe uyan- dırmıya başlamıştı. İşte bu şerait içinde Amiral Karden, hava kuvvetleri ikmal edilmedikçe ar- tık barekâta devam edemiyeceğini bildirdi. Bu müddet zarfında tor- pilleri tamizlemekle iktifa ede- cekti. dahik — istihkâmları — susturmak mümkün olamıyacaktı. Kat'l ne- tice temin edecek hatta varmak için de torpilleri temizlemek za- ruüreti vardı. * 15 martta toplanan Harp Meclisinde, Lort Kiçner 29 uncu fırkayı Çanakkaleye gönderece- ğini bildirdi. İstanbula doğru yürüyebilecek İtilâf kuvvetlerinin yekünu 130 bin kişiyi bulacaktı. Buna mukabil Türklerin 180 bin kişilik bir kuvvet tahşit ettikleri tehmin olunuyordu. İtilâf donan- maları Marmaraya geçergeçmez Ruslar da Karadenizden taarruza başlıyacaklardı, fakat Türk do- nanması batırılmadıkça Rusların karaya asker çıkarmaları mevzu- bahis değildi. Mister Çorçil, harp meclisine douanmamın ordu tarafından yar- dim görmeksizin Boğazları geçe- bileceği — hak- kındaki kanaatini tekrar etti. Maa- mafih eldeki kuv- vetlerin gönderik mesinden mem- nun olduğunu İ- lâve etti. Ertesi gün Lort Kiçner, — Erkâ- ni harbiyeye Je- neral Hamiltonun Akdenizdeki iti- Iâf ordularına ku- mandan tayin edildiğini ve Jene- ral Braitwaitin — erkâmıharbiyesi riyasetine geçirildiğini — bildirdi. Ayni zamanda Akdeniz seferi için bir karargâh tesisini emre- diyordu. Bir taraftan da 29 uncu fırkanın — Akdeniz - sahillerinden birine çıkarılması için tertibat alınması emrediliyordu. Gelibolu SÖON POSTA Tagiltere Hükümeti tarafından Gazl Hs. ne hediye Yazan : Ceneral Oglander wil'e Copnewe muhavere faaliyeti iyi bilmiyordu. Neden sonra Jeneral Maksvelin Yarımadada büyük topları — ve mühimmatı nakil için yol olmadı ğını ve ona göre seyyar nakliye tertibatı kullanmak lâzım geldiğini bildirdiği anlaşıldı. DArkası var| ——— ——— Çünki uzaktan endahtla | Yarımadasında askeri — harekât 4 : icrasi için de erzak tedarik edi- Elektrik Kongresı lecekti. Fakat bu işe tayin edilen İ S B erkânıbarbiye, evvelden — hazır- Z Pıı'ıı. z (A.fl,) B lanmamış olduğu için Gelibolu | milel ilmi elektrik kongresi, 6 Yarımadasındaki coğrafi şer-ıh | temmuzda Pariste açılacaktır. Askeri Liseler İçin Muallim Aranıyor Aşağıda yazılı Askeri Lise ve Orta Mektepleri için hizalarında gösterilen muallimlere ihtiyaç vardır; A) — Bu mekteplerde muallim olmak, ya Maarifin ayni dere- cedeki mektepler için müseccel muallim olmak ve yahut branşına nazaran salâhiyeti haiz olmak lâzımdır. B) — Haftada asgari 15 azami 20 saat ders okutmak. C) — Talip olanlarm muvazzan adreslerini havi istidalarile Fiş - tercümei hallerini haziran 932 nihayetine kadar Askeri Liseler Müfettişliğine göndermeleri. D) — Kabul edileceklerden bilâhare ders senesi zarfında istifa etmiyaceklerine dair noterden musaddak bir taahhüt senedi alınacaktır. Münhal Muallimlikler Kuleli Lisesi için : Tarih, coğrafya, Triyaziye, fizik, Fransızca, Almanca. Ücret 84 ; 98 Lira. Bursa Lisesi için: Tarih, coğrafya, riyaziye, kimya, Almanca Ücret 9 08 Lira. Maltepe Lisesi için: Tarih, coğrafya, riyaziye, Almanca. Ücret 84 ; 98 Lira. Erzincan Orta mektep için: Türkçe, — tarih, fizik, Fransızca, Fransızca, coğrafya, riyaziye, Umı ; 108 Lira. faled ve tesiri görülen: FOSFATLI ŞARK MALT Hulâsası Kullanınız.. Her eczanede satılır Demir kapı inşası münakasası Karaağaç Müessesatı Müdiriyetinden : İstanbul Belediyesi Karaağaç müessesatı et satış aalonuna ait ve bedeli keşfi 1271 lira 60 kuruş olan beş adet demir kapı inşası kapalı zarf usulile ve yirmi gün müddetle mevkü münakasaya ko- nulmuştur. Verilen bedel haddi kifayede görüldüğü takdirde ihale kararı 4 temmuz 932 pazar günü saat ikide mücssesede verilecek- tir. Talip olanlar teklif edecekleri bedelin yüzde yedi buçuğu nis- betinde teminat akçesi makbuzile Fen İşleri Müdiriyetinden ala- cakları ehliyet vesikasını ve kabulü mütazammın imzayı havi şart- nameyi muhtevi zarfları yevmi mezkürda saat on ikiye kadar Mü- diriyete tevdi eylemeleri lâzımdır. Resim ve Şşartaamesi hergün Müdiriyette görülebilir. A l Tü rkıye Ziraat Ban- kasından: Ziraat Bankası Müfettiş namzetliği için 20 temmuz 1932 çarşamr ba günü sabahı Ankara ve İstanbul Ziraat Bankalarında bir mik sabaka imtihanı açılacaktır. İşbu tahriri imtihanı kazananla; Ankarada yapılacak şifahi bir imtihana tâbi tutulacak ve bunda da ihrazı ehliyet eyliyenlerden altı Müfettiş namzedi alınacaktır. Mü- sabakaya iştirak edeceklerin Mülkiye Mektebi, Hukuk veya İktısat Fakültesi veya Ulümu Âliye Ticariye mektebi mezunu veyahut son sınıf müdavimi olması lâzımdır. Diğer Fakülte veya Yüksek Mek- töp mezunlarının müsabakaya iştirak eyliyebilmeleri için en az iki sene mali müesseselerde çalışmış olmaları şarttır. İmtihan programı ve şeraiti saireyi havi matbualar Ankara, İs- tanbul ve İzmir Ziraat Bankalarından tedarik edilebilir. Talipler bu matbuada yazılı fotoğraf ve vesikaları bir mektuba leffen Anka- rada Ziraat Bankası Teftiş Heyeti Müdürlüğüne nihayet 14.7.932 akşamma kadar bizzat vermek veya göndermek suretile müracaat etmiş bulunmalıdırlar. Beyoğlu Kazası Defterdarlığından: Muhammen Senelik İcarı Lira Müddet 960 1 sene Maballesi Arapcami Sokağı Kalafat yeri Kapı No. — Cinsi 74 Kereste binası ve arsa. 6 Fıçı odası 24 Han 1620 Tophane Manastır altında w Sultan Beyazıt 149-151 Yııiıelıitll. 271-290 ,, 3216 Bıll(lı müddeli ve evıafı yazili Beyaz Rusludıu metruk emvali; fcarı aleni olarak 20 gün müddetle müzayedeye konulmuştur. Müza- yedesi olan 28-5-932 ve 11-6-932 tarihinde talip zuhur etmediğinden bir hafta temdiden müzayedeye vazedilmiştir, Yevmi ihalesi olan 2 temmuz 932 cumartesi günü saat 16 dan 17 ye kadar *67,5 teminat akçelerile Beyoğlu Kazası Defterdarlığına müracatleri. Ademi iktidar ve Zâfı umumiye Karşı Alman Profoaörü ViRiLiNE (Uzviyete göre erkekler için ) Beynelmilel gazetelerin muhtelif neşriyatından bir hulâaa: Bu alelâde bir lâç ı.gu. bilâkiz geaç ve dinç hayvanların taze hormonlarile elektrolitlerinden mürekkep bir şaheserdir. Vücutlarda seyalel hayatiyeyi ihya Ve gençlik kuvvetlerini tade edez. Yunanistanda yapılan hileli taklitle: len kat'iyyen kaçınınız. Resimli kitabını İstanbul ( Posta kutusu 745 | adresile tahriren arayımı. İLE Bu KATİLİ ÖLDÜRÜNÜZ ! Bir sivrisineğin sokmasıle hastalanıp elmeğğ kesrotle vuku bulmaktadır! Tedavisi nümk kün olmiyan hummalarla Sitma her fııq binlerce kişinin ölümüne sebehiyet verii Bu hastaliklar ise hunhar sivrisineğin” natları vasıtasile bize gelirler. sivrisineğie getirdiği bu ölümden keadidizi koruyunuz) Sinek , sivrisinek ve bilcümle sür'atle ve kat'i surette öldürmek için emin vasıta, bütün dünyaca tanınmış olas FLİT'üir. renk ve siyah çizgili toneke Gzerindeki askor resmine dikkat ediniz. y.t mühürlü teneke Üzerinde bu resim mavcut değilse aldığınız mal FLIT değlidir| Umunül Deposu : J. BERT ve ŞÜREKASI İstanbul - eıwııvqıııı: