14 Temmuz 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

14 Temmuz 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Tenis Turnuvamız “Milliyet,, 22 Temmuzda başlamak üzere bir turnuva Gazetemiz geçen sene ol. | Temmuz duğu gibi bu sene de bir te- etti. Mü; tertip etti.. tarihinden itiba. ren; Zeki Rıza spor mağaza- ında, İngiliz #efareti karşı tehassıs bir komite tarafın. | sında Hartys Stors mağaza- dan ihzar ve idare edilen bu turnuvanın şeraitini, yapıla- cağı tarihi aşağıda yazıyo. ruz: Büyük bir rağbet göreceği ne emin olduğumuz bu turnu va 22 temmuz cuma günü sa- İbahı saat 10 da başlayacak- tr. Heyeti tertibiye İlar girebilir. smda M. Harty, Taksimde sabık Tawn kulübünde Mr. D. Jaffe müracaatlar kabul edilerek kayıt yapılacaktır. Ücretsiz müracaatlar nazarı dikkate alınmayacaktır Beşinci madde: — Turnu- vaya ancak amatör oyuncu Altıncı madde: — Bütün Fahri Reis: Siirt Meh'usu | maçlar üç set ve finaller de Mahmut Bey. İbeş set oynanacaktır. Fahri ikinci Rlar Sir Gö) (Junior )lar üç set oynaya- | caklardır. Mustafa Kibar Bey. Veznedar: Zeki Rıza Bey. Komite azaları Baş hakemler: A. Whittoli | ve Mr. Benett l Azalar | Ahmet Şükrü Bey, Mr.| Were, Server Bey. Bürhan B. | Mr E. Armitage, C. Jeoffre- di, D. Jaffe Şerait | Birinci madde: — Tenis | turnuvası 22 Temmuzda baş layacak ve 7 kategori üzerin- Yedinci madde: — Turnu vamızda beynelmilel tenis ni ği! zamatı tatbik edilecektir. l Sekizinci madde: — Komi, te, turnuvanın hüsnü cereya nı için başka şartlar da ilâve edebilir, Dokuzuncu madde: — Ko mite, lüzum görürse maçları tehir edebilir. Onuncu madde: — Tapla- rı komite verecektir. Sahada top tecdit etmek komitenin kararile kabildir. Dömi finallerle, finallerde bütün oyuncular yeni Dun- lop marka topla oyrayacak. İlardır 1 — Tek hanımlar 2 — Çift hanımlar 3 — Tek erkekler 4 — Çift erkekler 5 — Muhtelit | KÜÇÜKLER (Junior)lar 6 — Tek erkekler | 7 — Çift erkekler. l İkinci madde: — Galip ile İfinalistlere (Milliyet) tarafın dan kupa ve mükâfatlar veri. lecektir. Üçüncü madde: — Angaj- | man şeraiti şu suretle tesbit | edilmiştir: Herhangi kategoriye gire- cek olanlardan iki buçuk lira kaydiye alınır. ki kategoriye girecek o- lanlardan dört, üç kategoriye girecek olanlardan beş lira a- | İmacaktır. Juniorlardan ikişer kaydiye alınacaktır. Dördüncü madde: lira 12 Memlekette Annesini Kesti Katilin deli olup olmadığı tesbit edilecek Aksaraydan yazılıyor: Şehrimizde gok feci bir cinayet olmuş, bir genç, «kendi öz anmesini ustura ile kesmiş tir. Hâdise şöyle olmuştur: Burada | Kızılca mahallesinde Alime oğulla- | rından Yusuf isminde birisi, sabah leyin uykudan kalamış, bir aralik a- | sabi bir buhran içerisinde usturası- | na sarılmış ve annesinin üstüne yö rümüştür. | Zavallı kadın birdenbire topluyamamış ve Yusuf ustura annesinin başını kesmiştir. Fatma is minde bu kadıncağız derhal ölmüş- tür. Yakalanan katil Yusuf hapisha nede gelilik nöbetleri | geçirmekte dir. Fakat bu facianm hakiki sebep leri etrafında tahkikat o yapılmakta d Bir köyde daha 150 ev yandı Beyşehrinin (Kuruca ova) kö- yünde bir yangın olmuş evlerin sek | olması ve temamen akşap bulunma. doluyısiyle tevessü ederek 150 ew ndıktan sonra o söndürülebilmiş- ir. Kaymakam yanğın mahalline gitmiştir. Hakiki hasar miktarı tet- kikten sonra tesbit edilebilecektir. Tekirdağı valisi Tekirdağıdan yazılıyor: Bir ay mezuniyet alan Vali Fahrettin ve Belediye reisi Ekrem Beyler Bulga- ristana bir tetkik seyahati yapmağa gitmişlerdir. Sofya, Filibe, Ruşçuk, şehirlerini ve sür Bulgar vilâyetle. | rini gezi ii a kendini ile | Onbirinci madde: — Oyun cular gazete ile davet edile- cektir. Davet edilen oyuncu İ sahaya ilân edilen muayyen vakitte gelrrezse hakkını kay bedecekti Onikin. dedilenlerin listesi 15 Tem- muzdan itibaren (Milliyet) te neşredilecektir. Bu tali- matnamede (yapılacak her hangi bir tadilât derhal (Mil liyet) te neşredilecektir. İ Jüuniorlar turnuvası Juniorlar yani 18 yaşından. aşağı oyuncular için bir tur. nuva tertip edilmiştir. Juniorlar bu turnuvaya iş- tirak edemezler. Turnuva maçlarına kayde- dilenler meccani oduhuliye hakkını haizdirler. Oyuncu- lar maçlarda isbatı vücut et- medikleri takdirde bu hakla. rmı kaybederler Kâzım Pş. Hz. Meclis Reisi Kâzum Paşa Hz. | dün akşama kadar Dolmabahçe gul olmuş ve bazı ziyaretleri ka | bul etmişlerdir. Celâl Bey geldi Bankanın Almanyadaki bazı | işlerini tesviye için Berline git- miş olan İş Bankası umum mü- dürü Mahmut Celâl Bey dünkü trenle avdet etmiştir. Celâl Bey bir kaç gün İstanbulda kaldık. tan sonra Ankaraya gidecektir. | Tayyare cemiyetine devrine ka | sus müdürlüğü ANKARA, 13 (Telefon) — Hariciye vekâleti kalemi mah- sus müdürlüğüne müdürü umu milerden Kemal Bey tayin edil miştir, | İzmir borsasında IMZİR, 13 (Milliyet) Borsada evvelce kapanan Ana- liz dairesinin tekrar açılmasını temin için bugün borsacılar ve zahireciler bir içtima yapmış- lardır. Neticede Anı dairesi nin açılmasına karar verilmiş | tir, HARİCİ HABERLER NEVYORK. 13. A. A, hington'dan, Nev York Times'e bil dirildiğine göre kongre azası, harp borçlarına ait itilifların her ne su İ retle olursa olsun tadiline karşı git | tikçe artan bir muhalefet tedirler. Ayan azasından Smoot'un Avru- panın kendisine gösterilebilecek mü sandat hududunu tecavüz etmiş ve borçlar meselesinin yeniden tetkiki İ ni imkânsız bir bale getirmiş oldu ğunu beyan eylediği maktadır. rivayet olun. Nev - York Times ne ciyor? NEVYORK, 13.A. A. Nev York Times gazetesi, M. Mac De nald'ın Avam Kamarasındaki beya- nat: srasında Lausanne itilâfınm ar kasında gizli bir itilâfm o mevki al maş bulunduğu hakkındaki ittihama İ &e şiddetle reddetmiş bulunduğunu yazmakta, fakat bu O beyanatın Av rupalı müttefikler ve hususile Cema hiri Müttahid için halledilmesi lâ zım gelen meselenin — yani Amerika hazinesinin alacağı o ları maşelesinin o vehamelini tenzile kâfi kâfi olmadığını etmekte dir ilüve Devletlerden biri itilâfı tasdik etmezse.. BERLİN, 13 A. A— Almanya'- da, devletlerden biri / nusanne itilâ fnı tasdik etmiyecek olursa ne ola cak, meselesi ortaya ai Salâhiyettar o mehafil, umu ehemmiyetle kaydetmek Alman noktai | nazarı, bir Young plânına rücu ihtimali olma hicbir irtibat mevcut olmadığı fikrindedir. M. Mac Donald'ın Avam kamarasındaki beyanatı LONDRA, 13 A nda anne itilâfı A. — Avam ka M. Mac Do- hakkında şu i Anlaşılan bu defa da| Hava | sarayındaki dairelerinde me! Postaları İ İ Nakliyatı Tayyare cemiyeti yapacak Haber aldığımıza göre tayya re posta nakliyatının başlama- sma doğru müsbet bir adım atıl İ mıştır. Hükümetin elinde bulu İ man üç adet posta tayyaresinin İ liyatına başlanacaktır. | Başvekil ne zaman | gelecek? ANKARA, 13 — Başvekil İs- met Paşa Gari heykelinin resmi küşadında hazer bulunmak üzere 1 ay sonra trenle İzmire ve ora- 'dan vapurla İstanbula gidecektir. İsmet Paşa İstanbulda bir hafta kalacaktır. Kemalettin Sami Pş. Almanyadan yeni gelen bir arkadaşımız sefirimiz Kemalet- | tin Sami Paşanm sıhhati hak- M. Mac Donald'ın | sıhhi vaziyeti LONDRA, 13 A.A. — Şiddetli bir baş ağpısma tutulmuş olan M. Mac Donald, doktorunun tavsiye- | si üzerine bugün yataktan kalk- mamıştır, ! kında şu malümatı vermiştir: «Kemalettin Sami Paşa isti, rahat ve nekahat devresindedir. En salâhiyettar doktorlar her türlü tehlikenin geçtiğini temin ediyorlar. Sefirimiz birkaç haf- ta içinde büsbütün iyileşecek ve vazifesile iştizal edebilecek- tir.» Vas-f Kongre azası harp borçları iti. ilâflarını bozmak istemeyorlar Lausanne'da toplanan tamirat kon İ foransında üç taraf karşılaşmış bu lunuyordu: Almanya, Amerika, ta mirat tediyatına hakkı olan devlet- | ler, “ Konferansın halletmeğe mecbur kaldığı ilk mesele bu üç tarafın bi- İ ri birine ne suretle yakınlaştıraca ğmi tetkik etmek olmuştur. Husule gelen itilitm / ilk mad- desi tamirat borçları meselesine ni bayet vermiştir. Bu da büyük bir kârdir. M. Mac Donald vamla demiştir ki Her hangi bir hükür yı esli haline getirmek beyanatına de- her şeyden evvel fenalı zifesiyle kar: mne'da yapı» ni söküp koparmak laşmak tabidir. Lu lan iş de bu olmuştur Her hangi bir hükümetin Ame rikaya tevcih ve hitap edebilmesi i- çin Avrupa milletleri kendilerine ait ha evvel hic bir vakitte emiş bulunan işleri mecburiyetinde kalma: lan harp borç | kendisini alâkadar mali meseleleri hal »a her şeyden meseleleri Eğer A eden ikti; letmek vrupı di ve vaziyetine tabi bulunmaktadır. Almanya beynelmilel o münase betler muhitine tekrar alınmalıdır. Almanyanın sesi de diğer milletle rin sesleri gibi dinlenmelidir Lausanne konferansın Fransayı Almanyaya ve Fransa ile Almanya yı bize yaklaştırdığı beyan etmek ve silesini bulduğumdan (dolayi mem İ mun ve bahtiyarım. “ Bugünkü zorluklara | karşılıklı yardım vasıtasiyle bir çare bulmağa İ çalışmalıyız. İngiliz hükümeti sulh ğrunda dostane vesadatta ve me. sai iştirakinde bulunmakta devam decektir. But cihet muhakkaktır * Lawsanne'da başlıyan vazife ye ni yollar, ihtimal ki çok geniş yollar açmış bulumayordu. “ Lawianme'da gerek mesai arka- daşlarım ve gerek benim tarafım dan başarılan eserin büyük bir sami miyetle tasvibini meclisten rica sed- İ im. (Alkışlar) ' Kundura Kralı öldü İ tayyare ile mahreç İtedarikine gidiyordu! ce devam eden si | PRAGUE, 13. A. A. — Taçsız irallardan biri olan Tomas Bata'nın İ ortadan kaybolması Çekoslovakya İ esilli iktösmdiyatını bazı müşkilâte maruz bırakacaktır. Çekonlovakya matbuatı, büyük sanayi adamım ölümünün memle ket iktisadiyatı üzerinde akisler hö- ,eyan etmekte mütte İ | Prague borsasında alelâmüm © ham fiyatlarda tenexztl vardır. İ Mamafih bu tesirlerin muvakkat ©- İ lacağı ümit ole amaktadır. | Zira kendi parasını kendi vesaiti ile temin eden ve yerli hiçbir banka ya medyun olmıyan Bata mücsscse lerinin akibetleri-ne olacağı bilinme mekle beraber bunların malt vaziye- ti Çekoslovakya mali piyasasmı her türlü vahim tesirlerden o masun bu- lundurmak Nardoni Listy, yaziyor: Asâbı, kalbi ve dimağı olduğu müesseselerinin Thomas Batayi ara yacakları şüpheden azadedir. Filvaki Bata müesseselerinin ida- İ resi imüteveffanın mesai arkadaşları nin ellerindedir. Fakat (esas, ticari | işlerde ve mahreç tedarilindedir. nın deha ve İdaresinden, azimkârlr- ğından mahrum kalacaklardır. Son haftalar zarfında bu müesse- selerin istihsalâtı muvakkat ve ehem miyetsiz bir tenakustan sonra 1931 deki seviyesini bulmuştur: Haziran nihayetinde beş mesai gü nünden mürekkep bir haftada İ 670000 çift, yani günde 130.000 İ gift konduru Bu müessesatın bütün borçları y. kümu 130.000.000 dur. Bu da mi tahdeminin yüzde 10 faizle müdüri İ yete yapmış oldukları mevduattır. olan mev. 000 000,n baliğ bulun | maktadır. M. Bata'nın başına gelen kaza PRAGUE, 13 .A. A.— Kondura kralı M, Bata'nın başma gelen ka- İşte bu hususta onlar müteveffa. | Amerika fedakârlık Almanyada etmiyecek 2 Yeni intihabat| Fırkalar arasında mücadele devam ediyor BERLİN, 13. A, & — Lausanne müzakeratının bir neticeye iktiranı, intihap mücadelesinin hakiki başları gıcını göstermektedir. Çünki, şim- diye kadar Lausanne'a (doğru ma- tuf olan umumi nazarı dikat şimdi, 3i temmuzda icra edilecek olan u- | mumi intihabata dönmüştür. Her fırka, Lausanne'da istihsal © neticelerden ken. ade etmeğe çalışmaktadır hasa. Maamafih, intihabata ait program ların ve beyannamelerin eski kıy metleri kalmamıştır. Zira, Almanya Bin asri intihabat mücadelesinin ba- kiki aletleri harici o nümayişlerdir. Adeta ruhani bir ehemmiyet alan bu nümayişlerde muhtelif fırkalar, kar # karşıya gelmekte o ve aralarında vukubulan cidalde küçük fırkalar ek seriya kalkınmak ihtimalini kaybet- mektedir. Önümüzdeki Reichstag'da 6 firka bulunacağı ve bunların ati deki grupları vücude getirecekleri tahmin olunmaktadır. Naziler : En kalabalık bunlar 9 lacaktır. Sosyalistler Komünistler Merkez katolik fırka Bavyera halkçıları Hugenberg'in nasyonalistleri Bilhassa müfrit milliyetperverler- le Sosyal demokratlar (arasındaki mücadele çetin olacaktır Hitlercilerin şimdiki hükümete kar ete gelince: len emin bir sw ak doğru ola w alacakları maz Muahelefete | geçtiklerindenberi Sosyal demokratların — vaziyetleri gayri müsait olmadığı kayde şayam- der. da, Hitlercilere *Dantrig'in Almanyaya cuu” parolâs altında mücadele | et İ mek için kendini toplamış olup Faz- in azalık elde edeceğimi tahmiz. et mektedir. Von Papon hükümetine gelince hiçbir rmka, onun lehinde sarih bir vaziyet almamakta ve hükümet fer. kaların fevkinde bulunmaktadır. — eee —— Pralan Kurtuldu Herriot parlamen- toda bir nutuk söyledi PARİS, 13. A. Bötün bir ge irli müzakereler- den sonrü hükümet, mali proje hak kında cereyan eden mücadelenin son safhasına girmiş bulunuyordu. Sant ,10 da M. Herriot, hüküme- Gn ne gibi bir vazife ifasına memur edilmiş ve bu vazifeyi ne suretle i fn eylemiş olduğunu izah etmek &r- re kürsiye çıkmıştır. Mümaileyh demiştir ki ketimizi bakkile mu söylemek bize düşmez, çok yük müşkillere tesadüf ettim. Geçen haftalar zarfında bugünkü vaziyete müşabih gayet sıkıntılı bir vaziyet karşısında bulunuyordum. Fakat şim di, Fransa vaziyetini — kurtarmıştır Memleket halâs olmuştur. Riyase- tmdeki hükümetin (akibeti bence pek o kadar mühim değildir. M. Herriot, bundan sonra merke- xe ve sağ cenaha dönerek beliğ bir eda ie şöyle demiştir: “ Şimdi, mesuliyet ağırdır. Fakat benim için değil sizin için” M. Herriot, sözlerine tebessüm ©- derek şu suretle nihayet vermiştir: “ Artık Fransa kurtarılmış oldu- İ gundan vereceğiniz kararı büyük İ bir sükünetle beklemekte olduğumu takdir edersiniz." Rüdikal sosyalistler başvekilin bu sözlerini uzun mü. alkışlamış- İ tar, sosyalistlerle sağ esnah ve mer- | kez mensupları ise mutlak bir sö küt muhafaza etmişlerdir. İ Müteskibem; celse 25 dekikm tatil İ edilmiş ve tekrar açıldığı zaman kür süye gelen M. Blum, Sosyalistlerin neden dolayi hükümet aleyhine rey | vermiş olduklarını izah etmeden ev İ vel son derecede yorulmuş oldu- gunu beyan etmiş ve bunu müteakip malüm olduğu veçhile reye müra- cant edilmiştir. —— — İ sanın esbabını tayin için tahkikat e- sılacaktır Mümnileybin, sise ket için emir vermiş ol | daki fabrikalardan “Memle- atik. Bı rağmen, hars- | sl olan bir gür rı öğrenilmiştir ancak | ğu ve civar | Fransa - İngiltere at sında yeni bir itilâl | ! IM. Herriot bu emniyet ve itil İ tilâfının metnini okudu PARİS, 13 A.A. — M. Herriot, meb'usan meclisinin bir arada top | lanan hariciye ve maliye encümen lerinde Fransa ile İngiltere arâ- sında emniyet ve İtimat ( esasına müstenit bir itilâf aktedildiğini bildirmiştir. Bu itilâfın metni iki | imet arasında tam bir anlaş | ma husulü neticesi olarak kaleme | alınmıştır. Bu itilâf iki hüküme- | tin mesai iştiraklerinin Avrupa kümetleri arasında feyizli ve il | matkârane bir mesai müşarek | ne iktiran etmesi için sarfmda de- | vam etmek istedikleri zayretlere | | teallük etmektedir. Lausanne'da aktedilen tesviye suretile Fransa ve İngiltere a sındaki bu emniyet ve itima lâfınin metinleri saat 18 de ve ni zamanda neşredilecekti. İM. Herriot, meb'usan meclisi hariciye ve maliye encümenle, nin yaptıkları müşterek içtimada Almanyadan alacaklı olan devlet ler arasında akted. i retİnin mütemmi devleti alâkadar eden ve İ hükümetleri arasında mesi rakine dair olarak zuhur & cek olan her türlü mühim # ler hakkında umumi sureti laşmayı deruhte etmektedir M. Herriot, bu itilâfn © yetini kaydetmiş ve bu ani nın (samimi itilâf) ın yen canlanmasına delâlet ettiği lemiş ve demiştir ki. “Bundan sonra ber iki 9 ketin menfaatlerine teallğk herhangi bir o mesele, bil harp borçlarına teallük ede susatta iki hükümetçe ayri | tetkik ve müzakere olunan tır. Bu ilâ Lausanne'da # len tesviye suretini hayırlı $ rette tamamlamaktadır. hiç değilse her iki hüküme! “nda müzakere ile kararla İ cak müşterek bir hareket tef tiyar olunacağına dair ari kanaat husul bulmuş oluyof Amerika ile yapi | müzakerelerin muva ffakiyefi Fransır ve İngiliz Recep Bey cumartesi geliyo ANKARA, 13 (Telefonla) — Fırka umumi kâtibi R Bey cuma günü Reisicümhur Hazretlerinin refakatinde İste la hareket edecektir. | Londra sefiri geliyor.. ANKARA, 13 (Telefonla) — Londra sefiri Münir Bej tanbula hareket etmiştir. Tarih kongresi zabıtları bir kitap halinde neşredilecek! ANKARA, 13 (Telefonla) — Türk tarihi tetkik cemil | bugünkü içtimamda kongre zabıtlarımın bir kitap halinde 9 İ ne karar vermiştir. Bu seneden itibaren yazılmasına başlan mukarrer olan «Türk tarihi ana hatları» kitabının münderöi| hakkındaki program projesi ğe bugünkü içtimada okunm cemiyet azasının bu proje üzerinde mütalea hazırlamaları altına alınmıştır. Ismet Pş. ya balık ziyafeti İZMİR, 13 (Milliyet) — Balıkçılar cemiyeti İzmiri edecek olan İsmet Paşa şerefine Kilizman sahillerinde bir ziyafeti verecektir. Izmirde Gazi Heykeli.. İZMİR, 13 (Milliyet) — Gezi heykelinin küşadı günü pılacak merasim hazırlıklarına devam edilmektedir. Heykel& parlör vaz'ına, elektrik tesisatına başlanmıştır. Resmi küşat nü yerli mallarından bir sergi açılması tasavvur edilmekti Bu maksatla yarın Halkevinde bir içtima yapılacaktır. 18 yaşında bir genç 35 yaşın bir adamı öldürdü. IZMIR, 13 (Milliyet) — Bugün şehrimizde şekli iti feci olduğu kadar şayanı dikkat bir cinayet ika edilmiştir. yet şu suretle olmuştur: — 18 yaşında İhsan kereste fabril da çalışmaktadır. Ayni fabrikada 35 yaşlarında Arap Ali ile İ rikada münazanya başlmıştır. Fabrikada başlayan bu mün sokakta da devam etmiş ve neticede 18yaşındaki İhsanArap' bançerle öldürmüştür. Kuşadası sahillerinde 18 çu kaçak sigara kâğıdı yakalan IZMIR, 13 (Milliyet) — İzmirli Çerkes Hamdi, Kuşi kasap Yusuf ve Kuşadası mahalle muhtarlarından Sinan nikten celbettikleri 18 çuval sigara kâğıdile bir çuval ipekfi maşı Kuşadası sahillerinde karaya çıkarırlarken yakalanmı" dır. Eşya mlisadere edilmiş ve kaçakçılar ihtisas mahkeme) sevkedilmişlerdir. Ilktedrisatmüfettişleri kongr. İMZIR, 13 (Milliyet) — Bir müddetten beri devam ilk tedrisat müfettişleri kongresi yarın mesaisini ikmal edec€ | | | tma alınmıştır. İmtihanda muvaffak olmayanlar şoförlük maktan menedileceklerdir. İzmirde gaz fiyatı yükseldi İZMİR, 13 (Milliyet) — Gazin toptan tenekesinde 3” ruşluk tereffü vardır. Bakkallar bu tereffüden üç misli ist etmektedirler. Ticaret müdürlüğü tetkikat yapmaktadır. İbi yapanlar adliyeye verileceklerdir. Çivi tacirleri adliyede İZMİR, 13 (Milliyet) — İhtikâr yapan iki çivi taciri —İ adliyeye verilmiştir.