14 Temmuz 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

14 Temmuz 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Mahkemelerde Telefon davası evvelâ Ali Ya- Beyin vekili Methi Sait Bey ui yapmış, müvekkili Alİ İle Beyin sayfiyede bulundu” zaman telefonu hiç konuşmi olduğu halde, şirketin ken den mükâleme ücreti aldığı i İslefonlar otomatiğe tahvil e- iten sonra da, fazla tahsilâ- m ettiği görülünce telefo- resmi memurlar vasıtasıyla ür ettirilerek cürmü meçhul ını, Telefon şirketinin saf- den istifade ederek ken- i dolandırdığını söylemiş ve cetin mahküm edilmesini, bu ada hukuku şahsiyelerinin de dikkate almmasnı talep , Methi Sait Beyden sonra Sadi valey kalkmış ve Telefon şir tinin müdafasını yapmıştır. Bu müdafaa da Sadi Rıza Bey Nefon şirketinin dolandırıcı ol- ığını söylemiş ve şirket defter in herkese açık (olduğunu, #ikâyetin nazarı dikkata alın kite, telefonlar otomatiğe tah- ikten sonra, kontörlerin te kadar işlemediğini bu iyet karşısında ne yapılması ettiği Londradaii merkezden Londradaki £ yapılması için emir ver- ve öyle yapıldığını anlat İndi Riza Bey bundan sonra hü | metin bu işi resmi bir heyeti mü tarafından tetkik ettir- ve Telefon şirketinin bu iş- | hatalı hareket etmediğini tes İK ettiğini, Ali Yaver Beyin mü- çaatile tutulan zabıt varakası n kıymeti olmadığını, çünkü © ta kendi imzaları madı #öylemiş ve beraet talebinde lunmuştur. Muhakeme karar tefhimi içim w güne bırakılmıştır. — Ümon kralının © muhakemesi |, Limon kaçakçılığı ile mazmun Kralı Diyamandi Yanaka- , “f- nin muhalcem, — ari n ine, dün gümrül a mahkemesinde geyri- be vkuf olarak devam a iy vik celsede, Müddei umumi Ve müdahil sıfatile gümrük i sesi Vekilleri ba bekar “inde tevsii tahkikat yapılma" talebinde bulunmuşlardır. Bu ista karar ittihazı içim muha- ye günü öğleden son Dünkü celsede Diyamandi Ef. it beyannamesi 6000 kile üzer den gümrüğe verilen bir parti onun. müzaderesinde bilvezin 000 kilo zubur ettiğine dair ye- bir mesele de mevzuu bahsol Müştur. Bu hususta da tahkikmtn Yam edilmektedir. 'eodor Valmas Ef. © mahküm oldu | Sahte konşirsento, pasaport ve o tanzimi suretile Marsilya'- İstanbul'a üstüpi diye zetir- İĞibir parti mal meyanında i- ili kumaşlar zuhur eden Valmar EF. 8 inici İhti besinde cereyan eden muhake- Deticeninde bir buçuk sene pie mahküma edilmiştir. © © Katil âşık 4, Müyrm beşinci günü Cihangir” bir cinayet olmuş, Salih İsmail N © hir adam karısı Saadet mı öldürmüştü. Dün bu cina- hali muhakemesine Ağırceza ysemesinde başlanmıştır. Müntantiklik kararı okunduk” iç, ponra, reis maznun Salihi is- © “Deiti: ii İçi isin yaptın bu niçin Ni kana boyadın? acımadın pu? Müzmun bü suale cevap verme- v7 Anlât bakalım, nasl oldu İlay! ? seklindeki emri | üzerine | OR söyledi: m, Efendim, Saadet benim met- di, Onu seviyordum, yedi ay- Beri Cihangirde annemin evin Ry uk. Hay tüdekin bana ihanet ettiğin i gi helendim. kıp ettim ve Köünyurken gördüm. Ertesi gö Bu arabacı bizim kapımın önün ordu. Saadetin o adama ppi i yaptığını zannettim ii Kimdir bu adam? dün de 0- ordun, simdi de €- * bakarak buradan geçiyor, Kiye” Saadet bu istimzacıma kieyap verdi, birden bire hid- im ve o esnada elimde bu- Yere düne sap di n müdafaalar yapıldı, karar gelecek ce iseye kaldı maklettim, fakat hastaneye ölüsü irmişti yolda ü — Sen bu kadı den mi tanıdın? — Hayır efendim, onu Beşik- taşta bir evde tanıdım, iki sene kadar seviştikten sonra beraber yaşamıya başladık, o namuslu bir kadındı. Reisin emriyle kanlı (o yatak çarşafı ve bir takım bıçaklar max nuna gösterildi. Maznun (yatak çarşafını görünce lamağa baş- İndi. hitler çağrıldı. Gelen iki er- hek ekl bir şey görmediklerini s6ylediler. Bir de kadm şahit var- dı. Bu şahidin mazmunun annesi olduğu anlaşıldı ve yeminsiz din- İenildi. O da aşağı yukarı oğlu- mun anlattıklarını anlattı. Bundan sonra müdafaa vekiline tevsi tah kikat için bir talebi olup olmadığı soruldu. — Tetkik edeceğim efendim, cevabı alınınca muhakeme başka güne talik edildi. Haliçteki kaza Bir kaç ay evvel Haliçte bir kaza olmuş, Mezbahnnın Müca- hede isimli motörü Sokrat efendi- nin Yılmaz isimli motörü ile çar- pışmuş, netice de İbrahim isminde birisi, rak öl tü. Dün bu feçi kazanın muhake- mesine Ağırceza mahkemesinde devam edilmiş, bazı şahitler din- İenilmiştir. Fakat bu şahitler ka- zayı görmemişlerdir. Muhakeme kazayı ger bazı şahitlerin cel ka güne bırakılmıştır. Boğanın ölümü Köy boğasının vefatına sebe- biyet verdiklerinden dolayı Bü- yük Halkalı köyü ihtiyar heyetini teşkil eden Salih, Atıf, Mustafa, Osman, Muhtar efendiler muha- keme altına alınmışlardır. Ölen boğa hükümete aittir. Hü kümet Bulgaristandan tanesi 148 Braya damızlık boğa satın almış ve bunları köylere dağıtmıştır. Bu meyanda Büyük Hali de bir boğa verilmiştir. Fakat bo- ğa verilirken köye bir de talimat name verilmiş boğanın nasl bir ihtimamla muhafaza edileceği bu talimatnamede tasrih edilmiştir Bundan başka heyeti ihtiyariye nin de boğanm sıbhatından mes'- ul tutulacakları kendilerine bildi- rilmiştir. ER MR Boğa kışın üşümüş Ye gine tür. Köy heyeti ihtiyariyesi mahkemeye tevdi . edilmişlerdir. Mahkemede im İ İraş -aporunda Boğanm bulundu Tarı pis ve karanlık olduğu, bo- ğanm iyi dığı anlasıldı İı ve boğanın soğuktan hastalana rak öldüğü yazılıyordu. Maznun- lar boğayı kendi o hayvanl muhafaza ettikleri ahırlarda ya: ayvanlari ne umumbhane- ren di- için baş- Mahkeme Heyeti ihtiyariyenin beraetine, fakat boğanın . bedeli olan 148 lirayı müştereken hükü- mete ödemiy > karar vermiştir. Şeker davası Sultanahmet Sulh birinci ceza mahkemesinde dün temyizce nak zedilen şeker davasının rüyetine devam edilmi mi İlm olduğu üzere, çi li Sultanahmet Sulh bi- rinci ceza mahkemesini, kararımı 4 noktsdan nakzetmiştir.. |. Bu meyanda hakiki mes ulün tayin edilerek cezanın ona tevcih edilmemesi ve Uşak sirketi tara- fından satılmış olan şekerlerin su- reti beyini — Kremi beri lunan vesaik ile sirket ve sana! Üanin defterlerinin tetkik edil- bul da vardır. Mahkeme nakza ittiba ettik- ten sonra, defterlerin tetkikini ka rarlaştırmış ve ehli vukuf olarak tayin edilebilecek zevatın isimle- rinin bildirilmesi için Ticaret Oda sina tezkere yazılmasına — karar Kuhalemenin dünkü celsesin- Ticaret odasının e okunmuş ve hâlsim bu Tiste- den bir kaçını seçerek ehli vukuf tayin etmiş; de naip tayin olu narak erlerin ve vesikaların tetkiki için muhakeme bir başka üne talik olunmuştur. İş kanunu İs kanunu lâyihasını tetkik eden Ticaret odasındaki komis- yon, mesaisini bitirmek üzere- dir. Maden işleten müesseseler mümessilleri, madenlerde kesif ve muntazam mesai temin edi- lebilirse 8 saat mesainin kifayet #deceğini söylemişlerdir. Bu. hu susta vekâlet, yakın uzak bü- tün alâkadarlardan mütal otomobil tuttum, onu hastaneye | Poliste Bir deniz Faciası Bir mavna battı ve tayfası boğuldu Dün sabah limanda bir deniz faciası olmuştur. Sabah saat 5,45 de limana mekte olan Ereğli vapuru Davut- paşa açıklarından geçerken Un- kapan: iskelesine mensup İnebolu ha Mehmet reisin kum yüklü mav- nasna çarpmıştır. Sadem. dar ani olmuştur ki mavna, der hal parfılanarak batmıştır. Ö civarda bulunan balıkçılar derhal denize atlamışların da an- cak Mehmet reisi kurtarabilmiş- lerdir. Dalgalara kapılan İnsbolulu Mehmet Ali boğulmuştur. Mağru- | kun cesedi dün akşam geç vakte kadar bulunamamıştı. Tahkikata Müddei umumi mu- avinlerinden İsmail Hakkı © Bey | vaziyet etmiştir Otomobil altında.. Üsküdarda, Balaban caddesin- de oturan Mığırdı för İsmailin otomabili altında kalarak baca- ğından yaralanmıştır. Dayak yedi Arapcamiinde, Kutu çıkmazın da oturan Ali Asmalımesçit civa- rında salatalık satarken Nuri is- minde birinden dayak yemiştir. Kumar oynarken... Bursa sokağında Acem Hasa- nm kahvesinde Fahri ile * Davit tavla ile kumar oynarken cürmü meşhut halinde yakalanmışlardır. Masa üstünde bulunan 375 ku- ruş müsadere iştir. Bir cerh, bir iddia Kadıköyünde, rıhtım caddesin- de, Marmara oteli sahibi Mehmet, otelde oturan Rıza ile kavga miş, Rıza o Mehmedi elinden göğsünden yaralamıştır. Rızanın annesi Hatice Hanrm da Mehme- din bıçakla kendisini elinden ya- raladığını iddia etmektedir. Havaya atılan silâh Beyoğlunda Kuloğlu sokağın- da komisyoncu Hasan Ef. coşarak havaya dört el silâh atmış ve ya- kalanmıştır. Ayşe Hanıma dayak Samatyada, Kürkçübaşı mahal inde, lı viranesinde A- rabacı Şahin isminde birinin vali- desi Ayşe Hanıma dayak atarak iki dişini kırdığı hakkında zabıta” ye bir ihbar yapılmıştır. Tahkik edilmektedir. Otomobil kazası Pangaltı sineması önünden kar şıya geçmekte olan sobacı Apos- tola şoför Osmanın idaresindeki 1904 No. lu otomobil © çarparak İ ğı icap ettirecek muhtelif al İ nizamatında zikir ve tesbit edil | muhtelif yerlerinden yaralamış- tir. İ Çukura yuvarlanan otomobil Şoför Osmanın idaresindeki karnesiz otomobil evvelki | gece sabaha karşı bir çukura devrile- rek hasara uğramıştır. Sonu Hayır olsun! Devletler silâhlanmak için ne sarfediyorlar Beynelmilel yapılan tetkikle- re nazaran bugün dünyanm tes lihat masrafı günde iki milyon İngiliz lirası tutmaktadır. mikdarın bir seneli, yar altın frank tutmaktadır. Ce miyeti Akvamın son yaptığı bir istatistiğe göre dünyanın silâh ve mühimmat ihrdcatı yekânü 1922 senesinde 45 milyon dolar iken 1929 senesinde 64 milyon dolara çıkmıştır. Bu ihracatı ya pan memleketler o Amerika, Fransa, İngiltere, Çekoslovak: ya, İtalyadır. Bu yekünun yüz- de 17 kadarı Amerikaya, yüzde 14 ü Fransaya, yüzde 33 nisbeti İngiltereye isabet etmektedir. Selânik bankası müdürü * Selânik Bankası müdürü M. Lavernette Paristen şehrimize gelmiştir. MEVLİDİ NEBEVİ Topkapulu merhum Hakimzade Mehmet Beyin ruhuna ithafen Tem muzun 15 inci Cuma yünü öğle ma- mazım müteakip Topkapıda Ahmet Paşa camiinde Hafız Fahri Bay tn- mevlidi nebevi kıraat oluna üaları | ceğımdan bilcümle ilvanın teşrifleri | sien olunur, Birinci Sahifeden G. aş eçen Yazılar Tren faciası (Başı 1 inci sahifede) leaları ihtiyat kaydile telâkki edilmelidir. Muhtelit katar Bu mütalealar arasında sik sık zikredilen bir noktai nazara göre güya katarın iyi teşkil e- ; dilmemiş olması kazanın vuku- una sebebiyet vermiştir. Yolcu ve yük vagonlarından mürek- kep katarlarda yolcu vagonları nım öne ve yük vagonlarının ar- kaya vaz'ı hakkında mutlak bir kaide mevcut olmayıp ekseri demiryolu nizamatı katarın teş kilinde bu vagonlar için tren- den intihap edilecek mevkii iş letmenin şekil ve ihtiyacına ve bu katarlarda yapılacak manev ralarn mahiyetine ve ara istas- yon hatlarının tül ve vaziyetle- rine göre tesbit eylemeği tercih | etmiştir. Böyle bir muhtelit ka tarda, yolcu vagonlarını öne ve yük vagonları arkaya koymu val demiryolu kitaplarında ve miş olduğuna rağmen mutlaka İ arkaya konmalarını icap ettire- cek yalnız bir hal nazarı itibara alınmıştır ki o da yük vagonları nın ara istasyonlarda terki için manevra yapılmasına mecbüri- yet halidir. Kış'ta katarlar Netekim yolcu vagonlarının kışın İokomotiften teshinini mümkün kılmak ve bu vagon- lardaki otomatik frenleri İoko- motiften tahrik edebilmek için bu vagonların öne konmaları her demiryolunda mecburi tu- tulmaktadır. Yük vagonlarının ara istasyonlarda manevra icap edilmesi katarlarda bu manev- ra yapılırken yolcu vagonlaı nın ileri geri tahrikinden içti- nap etmek için yük vagonları- nın ön tarafa konması muvafık ise de bu vagonlar ara istasyon- lara değil intiha istaşyona nak- lediliyorsa bunların aşkaya kon | masında hiç bir mahzur ve mâ- ni yoktur. i Teşkilât Bizim katar teşkilâtma gelin ce; kışın bu gibi vagonları tes- hin edilmekte bulunduğu için bunların katardaki mevkileri münakaşa kabul edemez. Yazın seyrüsefer eden trenlerde ise yolcular vagonların öne koy- maktaki esbap kısa; trenlerde yolcu vagonlarmdaki otomatik | frenlerden istifade edebilmek ve katarların tülü uzun olursa istasyonlarda tevakkuflarda yol cu vagonlarının makas haricin- de ve mevkif binalarından uzak ta kalmamalarını temin eyle. mek gibi işletmenin icap ettir. diği mülâhazalarla ekserisi 4 dingilli ve ağır olan bu vagon- ların iki dingilli hafif vagonla- rın arkasına bırakılmaması gi- bi fenni düşüncelerdir. Frenler meselesi Filhakika el freni ile müte: harrik katarlarda makinis tin verdi, et üzerine ön ta Muallimler Arasında (Başı 1 inci sahifede) tep faaliyette bulunmaktadır. Bu mekteplerde 30 bin kadar talebe okumaktadır. Yeniden bir kaç lise ve ortamektep açıl. caksa da bunların yerleri henüz tesbit edilmemiştir. Tedrisatın esası Orta mekteplerde her vatan- daşın alması lâzımgelen asgari temin ve ameli hayatla temasları halinde muvaffak ola bilmeleri imkânlarını ihzar ede cek mahiyette bir tedris tarzı takip olunmaktadır. Ecnebi lisanları Vekâlet liselerde ecnebi lli- san derslerine mühim bir ehem miyet veriyor, Arzu ediliyor ki ber liseyi bitiren genç kendi şahsında her hangi bir eseri ta- İ kip edebilsin. Bu maksatladır ki lişelerimizin ekserisinde li. san tedrisatı ecnebi muallim- ler tarafından yapılmaktadır. Bu vaziyet bu sene daha ziyade teşmil edilecektir. * Ecnebi mektepleri imdiye kadar ecnebi ve &- kalliyet mekteplerinde türkçe lisanı ile türkçe, Türk tarihi, Türk coğrafyası ve yurt bilgisi tedris ediliyordu. Bu seneden | dı itibaren tarih derslerinde yal- nız Türk tarihi, Türk coğrafya | sı değil bütün umumi tarih ve umumi coğrafya türkçe olarak tedris olunacaktır. Orta ve lise derecesinde olan ecnebi ve e- kalliyet mektepleri doğrudan doğruya Maarif vekâletine orta | tedrisat umumi müdürlüğüne raptedilmiştir. Bu mektepler ba dema terbiyevi ve tedrisi husu- satta doğrudan doğruya bu mü diriyetle temas edeceklerdir. Pr. Malche'in raporu Pr, M. Malche'in raporu he. nüz tabı ve teksir edilmediğin- den bu hususta şimdiden bir şey söylenemez, Matbaaların tevhidi Bütün devlet matbaalarmnın tevhit edilerek Maarif vekâleti. ne raptı muamelesi bu sene te- hir edilmişti — — ve pe — Amerika Rusyayı Tanıyor mu? (Başı 1 inci sahifede) rar vermiştir. İlk adım, Moskova- ya bir müşahit göndermektir ki bu hareket Rusya hesabına bir muvaffakıyet olacak ve diplomasi münasebetlerinin — başlayacağına muhakkak bir delil teşkil edecek- tir. Bu yeni tarzı hareketin sebebini, Mançuride Japon nüfuzunun art masının Amerikada hoş görünme mesinde aramak lâzmdır. İyi ma- lümat alan mahafilde Moikovaya gidecek müşahidin ismi bile zikre dilmektedir. İsmi geçen zat, Re Iöever'in Ticaret raftaki frenler arkadakilerden daha evvel tutulur. Bu vaziyet. te dik bir meyilden aşağı inen trenlerde freni tutulmuş olan hafif bir vagon arkasından ge. len ve henüz freni tutulmamış olan ağır bir vagonun tazyikile kolayca yoldan çıkabilir, İstan bul gazetelerinden birisi kaza- run sebeplerini tahmin ve tadat | ederken öndeki yolcu vagonları nın otomatik frenle çalıştığını yazmaktadır, ki bu iddia haki. | kate mukarin değildir. Çünkü | mubtelit bir katarda yolcu va. | gonl otomi freninin kullanılması arkadaki el frenli adedinin muayyen bir haddi geçmemesine o mütevakkıftır. Kazazede trende ise arkadaki yük vagonlarının adedi çok ol. duğu için otomatik fren değil el freni kullanılmıştır. Ve yol. cu vagonlarının otomatik fren. leri makineye bağlanmamıştır. Fakat yük vagonlarının adedi az olan kısa mubtelit katarlar. mızda fennin ve demiryol ni. zamatının müsaade ve hattâ tercih ettiği otomatik frenle çalışmaktayız, Demiryolu kaza | İarı muhtelif eşkâl ve tabiatte tezahür ederler. Öndeki ma undüğu zamandan adamlarından ad dedilen Mister Gilespie'dir ki ren mezunen Amerikada bulun- muştu. Mister Gilespie elyevin Amerikanın Ankara sefareti sekommersiyali Rusyanm dahi ici işleri hakkında büyük bir vukuf sahibi olduğuna şüphe yoktur... N kann Türkiye ataşekommersiyal liğinde bulunmuş ve Türkiyeyi kinci bir vatan diye telâlikiye alışmış tır, Memleketimizden ayrılacağı bavadisi, burada pek çok olan dostlarını hiç şüphesiz müteessir etmekle beraber Amerikanın Rus yadaki ilk mümessili olmak gibi mühim ve şayanı dikkat bir mev- kie tayin edilmesi memnuniyet davet edecektir. Mister | Gilespi kendisile görüşen bir muharririmi ze bu şayiayı şehrimize talyan gazetelerinde gördüğünü va başka membadan hiç malümat almadığını söylemiştir. —————— yolcu vagonlarının önde bulun: ması kazada telefatın adedini tezyit etmiş olabilir, Fakat yol cu vagonları arkada olsaydı ve arkada derayyımanı icap etti. ren bir vak'a karşısında bulun saydık o zaman da bu derece fe könenin ânl olarak yoldan çık. i şeklinde Me iT ci bir hâdise vukua gelebilirdi. lari kili Parlementolar egea Birliği (Başı 1 inci sahifede) Ali Beyin Türk grupu taazzuv et- onada irat ettiği nutuk, bey- nelmilel pariamentolar ittihadının gayesi, faaliyet tarzı ve şimdiye kadar elde ettiği neticeler hakkın da pek kıymetli malümatı havidir. Teşekkülün tarihçesini şöylece hü lâsa edebiliriz sanıyorum: o Bey-| nelmilel sulh üsalemetin mil letlerin hakiki mümessilleri bulu- nan beynelmilel parlamentolar m. isi ile temin olunabileceği fikri, on dokuzuncu asrın ikinci nısfında hayli kuvvet almıştı. Bu hususta hazırlanan birkaç proje beynelmilel siyaset âleminde na- zarı dikkati celbetmiş olduğu i- çin, İngiliz & parlamentosundan (Vilyam Randel) ve Fransız par- İamentosundan (Fredrik Pasi) nin müşterek teşebbüslerile 1888 de dokuzu İngilir ve yirmi beşi Fransız meb'usundan müteşekkil bir heyet toplandı. Ve bu heyetin hazırladığı esas üzerinedir ki bey belmilel parlamentolar birliği vü. ewde geldi. İlk içtima 9 parla menterlerden (mürekkep olarak 1889 da akdedilmiş ve bu içtima | Fransa, Belçika, Danimarka, İs panya, Amerika, Lil istan hükümetleri iştirak etmiş- tir. Umumi harbin ilâmna kadar mesaisine muvaffakıyetle devam İ etmiş olan birliğin faaliyeti, bu İ badireden evvelki ve sanraki ol. mak üzere iki sınıfa ayrılıyor. 1914 tarihine kadar birliğin yap- şunlar bağı başlıca mühim işler 1 İ si tesisi projesi... Birlik bunu yaps tı. Ve proje Brüksel içtimaında kabul olundu. Bundan daha mü him olarak yapılan bir şey de 189 da ilk Lâhey konferansının İ akdidir. 1904 te Sen Lut tün i muvaffakiyetler elde etmiş- a iptida oradadır ki bir ta- raftan devletler arasnda zuhur edecek ımesaili hal ve fasledecek bir mahkeme ile bu mahkeme kar şısımda dünya milletleri mümeasil lerinden mürekkep olmak üzere bir (Cemiyeti Akvam) teşkili mev zuu bahsoldu. Tabidir ki birliğin faaliyet ve muvaffakıyetlerinden fevkalâde mücmel | surette || bahsediyorum O sebeple bir çok tafsilâtı bırak: mak mecburiyetindeyim. olduğunu maale- sef o azim felâket en feci ve şeni surette isbat etti. Binaenaleyh sal hün akdinden sonra yeniden faa: Tiyete başlayan birlik tahdidi tes- Hihat meselesini daha büyük bir e- hemmiyetle tetkike koyuldu. Kon feransın bü sene hususk bir dik- katle tamikma başladığı mesail- den birisi iktisadi buhrandır.. Bu meselelere daha birinsi defa ola rak cihanda mevzuu bahs lemşümul bir bukuk | projesi pek yeni ve mühim bahisler de ilâ ve ediliyor. Cümhuriyet Türkiyesile, Cüm- buriyet Halk Fırkasının medeni şi arı meydandadır. Biz demokrat, kılâpçı ve cümbhuriyetçi heyetiz. İnsanlık, medeniyet hislerde hükümetimiz daima en sulhpervor ve en fedakâr bir mü- şalemet unsuru olmustur. “Ga: Türkiyesindeki münevver vekki milliyetperveri hodgâmlıklar içindi mefhum değil bilâkis bize bütün mil letlerin toprak ve duygulaı hürmet ve muhabbet tip telkin eden beynelmilel ir salâh düsturudur. Artık bütün cihanca malüm olmuş olan bu ba- kikati, icap ederse konferansta da söyleyece; Anlatacağız ki bizim savaşımız oo cekle, ota amuba ve demokrasi düşmanlığı ile sulh ve müsalemet katilliğine karşıdır. LA SA YE İstanbul 6 mer icra memurluğun- dan: Bir borcdan dolayı mahcuz ve paraya cevrilmesi mukarrer bir adet Burel markalı kasa, ve Olvetti mar- kalı yazı makinesi ve koltuk ve ka- nepe ve saire 18-7.932 tarihine mü- sadif pazmrertesi günü seat 10 dan 11 re kadar Mahmutpaşada İstan bul bankası önünde açık arttırma su retile satılacağından talip olanların yevmi meskürda © mahallinde hazır bulunacak memura müracaat eyle İmmakta ve her hareketimizde olduğu (gibi © seyrüseferin emniyeti hiç © bir za- man (gözden uzak tu. tulmamaktadır. Hâdise yazıldı. İ ğı gibi binde 16 meylinde bir İhat üzerinde değil binde sekiz i meylinden geçtikten sonra üfki bir kısım üzerinde vuku bulmuş va Ankara ile Maç (Başı 1 inci sahifede) ve bu maç İstanbulda yapılmak ö- zere tehir edildi. İşte cuma günü oynacak olan maç bu maçtır. Anka- ral oyuncular bugün saat onda Am- kara trenile şehrimize geleceklerdir. Kafileye Ankara mıntakası namına Selahattin ve Sami Nafiz Beyler re- fakat etmektedirler. Ankara muhteliti dan mürekkep olup şöyle çıkacaktır. Oyuncular: Muharrem, Ratip, Ha- Vi, Salih, Cevdet, Hüseyin, Rıdvan, Bildi, Abbas, Aptuş, Selim, Ali Ri za, Fabri, Adil, İhsan beylerdir. Takimın şöyle olacağını zanedi- yoruz! şu oyuncular- tahmine göre Mul Salih Halit Bilâl Cevdet — Rıdvan Hisan Fabri, Ali Riza, Adil Selim” Mavaffak Bey ne diyor? Bu münasebetle şehrimizde bulu- van Ankara mıntakası reisi ve Ana- dolu Ajansı müdiri muvaffak Beyle konuştuk. Bize şunları söylediler; — Ankara mıntakasile geçen Kâ- munaaniden beri meşiulum. Mubte- hf külâplerde eyi takım teşkiline 6 olabilecek kuvvetli elemanlar vardır. Bunları teknik bir surette ye tiştirmek ve umumi futbol seviyesi. .. kımlarla mümkün olduğu kadar faz la temas yapmağı esas itibar ettim. Ankaraya sirasile İstanbul spora, Beşiktaşı, Galatasarayı, Vefayı, da: vet edeceğim. Takımımızı da bilhas- sa kâfi derecede yetiştirdi yetiştirdiktem son- ra bazı seyahatlere çıkarmak tasav- vuratm vneyanındadır. Ankara faz la hâsilât temin etmediği için bu da. vetler daima açıkla neticeleniyor Fa. kat paraya fedakârlık etmeden spor- da terakki temini kabil değildir. Yarın yapacağımız maç Ankarada başlayan ve İzmirin çekilmesile ye- rım kalan kongre turnuvasına final oyunudar. Turnuvada bizimle bir oyun çıkaracak vedilecek bir musabaka bulunmuş olacağız. Ancak bizim ta- kırmımız henüz. yenidir. Tecrübesi Biz olunur. 16 Temmuz Hakimiyeti Müliye bayramı Türk Maarif Cemiyeti Rozet tevzl günüdür. Üsküdarda — İstanbul 6 ei icra. sından: Mahcuz ve paraya çevrilme ii mmukarrer like aynak dolap ve konsol 18-732 tarihine müsadif pa zartesi saat 15 ten onsekize Okadar Üsküdar Bat pazarında acık arttır. ma suretile satılacağından — talip o Ianların mahalli mezküre gelmeleri ilân olunur. amman mm a 7 imei icra memurluğundan: Pa. raya çevrilmesine karar verilen bir adet feal bir halde kamyon şehiri halin 24 cü günü saat 14 te Taksim de Milk garajda açik arttırma ile satılacağından mahallinde hazır bu lunacak memuruna 932471 dosya numarasile müracaat olunması ilâ olumur. ——————. Beyoğlu dördüncü sulh hukuk mahkemesinden; Akıl hastalığında dolayi Bakırköy emrazı akliye ha tahanesinde tedavi” altınla bulunaz Halil Fuat Beyin hacrina ve Beyoğ- lunda Kalyoncu Kulluğunda Ermeni kilisesi sokağında 19 No. lu da sa ün karısı Nimet hamırnm “ vasi, ta yinine 67-932 tarihinde İkrar veril milir. Kevliem dal silen yükeltebilmek için, kuvvetli te“ Ge >