14 Temmuz 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

14 Temmuz 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

DEMEN A ika & aa ARADA SARELLE AREA bağ ra le e e ERMEK VE TAA MARA nasaba Zıraat Bankasından: Muhammen Kıymeti Lira 12000 Vergi Kıymeti Lira Mevkii 10500 Ahmetli nahiyesinin Kır bahçe Çekirdeksiz özüm mevkiinde açı bağı Balâda evsafı muharrer bağın milkiyeti satılmak Gzere müzayedeye çıkarılmıştır. İhalesi TI Ağustos 952 tarihine müsadif pazartesi günü sast on beşte banka meclisi idaresi huzu- rile icra kılınacağından taliplerin yüzde yedi buçuk nisbetinde teminat akçelerile Turgutlu- Kasaba - Ziraat bankasına müracaat eylemeleri ilân olunur. (3064) ANADOLU Türk Sigorta Şirketi 4 Üncü Vakıf Han İstanbul Ihtiyat ve Sermayesi: (1.000.000) Türk Lirasıdır. Nama muharrer hisse senetlerinin (* 60) Türkler elindedir. Türkiye İş Bankası tarafından teşkil olunmuştur. İdare meclisi ve müdürler heyeti ve memurları kâmilen Türklerden mürekkep yegâne Türk Sigorta Şirketidir. Türkiyenin her tarafında (200) ü geçen acentalarının hepsi Türktür. Türkiyenin enmühim müesseselerinin ve bankalarının sigortalarını icra etmektedir. Yangın, Hayat, Nakliye, Kaza, Otomobil sigortalarını en iyi şeraitle yapar. Hasar vukuunda zararları sür'at ve kolaylıkla öder. Telgraf: İMTİYAZ - Telefon: İst. 20531 Miktarı dönüm 70 Neri Kırklareli ziraat bankasından: Muham. Hin'de- Emlâk Zörra Mevkii Cinsi men K. virdeki K. No, Lira Kariye ve mahallesi 250 278. 800 Mukaddem kah- ve elyevm arsa 200 ” Harapdükkân 1827 1500 > yi Hane m ağ» “ 255 o200 TüfekçilerC. Dükkân ” » 812 — 400 Mezarlık5, © Hane Karaca İbrahim M 115 O EdirmeC. Arsatarlahalinde £ Kırklareli kasabası. 991 M.1300 Yaylada Kâğgir hane ” ” 992 992 M. 400 993 994 1117 M. 1600 n118 1023 1416 o 200 1000 o1957 1600 Küçük yaylada Bedeli ihale ve pey akçeleri nakden ve yahut gayrimübedil bonosu ile tesviye edilmek üze- re yukarıda yazılı gayrimübadiller şartnamesine tevfikan (müzayedeye konulmuştur. Yev mi ihale 3 Temmuz pazartesi günüdür. Talipler muhammen kıymet üzerinden yüzde yedi bu. çuk hesabile pey akçelerini ihale günü saat 15 e kadar bankaya y. klardır. Şartnamesi ban ka kapısma talik edilmiştir. Fazla tı lât almak isteyenlerin Kırklareli Zirant Bankasma müracaatları, (3252) p Çatalca Ziraat Bankasından: Muhammen Emvalin cinsi Bulunduğu mahallin bedeli mevkii Ura Kuruş 350 © Namazgâh caddesi Karakaş mahallesi 150 1826 Kırklareli kasabası * em Dükkân kahve ve - > arsa z Yayla mezar. Hane lık sokağı 150 Yayla caddesi (© Hane 5 m» Harphans Hane Kapı Bumarası Hane muhtacı tamirdir 164 B. Çekmecenin Mimarsinan köyünde Çınarlı çeşme yolundu 200 00 © Hane müştekilât olupelyevm 165 ecrahane demekle maruf Arsa 40 00 1/110 B. Çekmecenin Rum mahallesi fab- rika sokağında > 0 Arsa 6 ki A Yukarda mevki ve cinsleri yazılı olan Yunan tebalı doktor ve Marikadan metruk emval olup GayrimüLadil yetlerinde bulunan bonolar mukabilinde satılmak Gzere 5-7.932 tarihin- den itibaren yirmi gün müddetle 25-7-932 tarihine müsadif pazartesi günü saat (14) te iha- leleri icra edilmek Üzere müzayedeye konulmuştur. Taliplerin Çatalca malmüdiriyetinde mü- teşekkil satış komisyonuna müracaatları ilân olunur. (3284) A ale R İstanbul C. Müddeiumumiliğinden; eta; et İstanbul hapishane ve tevkifhane hastaneleri için & muktazi et münakasaya vazedilmiştir. Şartnameyi görmek istiyenlerin her gün Adliye Levazım dairesine münakasaya iştirak edecek. lerin 31/Temmuz/932 pazar günü saat 15 te £ Defterdarlıkta müteşekkil komisyona müracaatları. (3165) Me PE Başmüdiriyetinden: İstanbul, Galata, seyyahin şubesi ve Beyoğlu merkezleri arasında motosikletle telgraf ve beş kiloya kadar mektup nakli- yatı kapalı zarf usulile münakasaya vazedilmiştir. Münakasa 24. 7-932 pazar günü saat 14 te yapılacaktır. İsteyenlerin şartname. yi görmek her gün Başmüdürlük kalemine ve münakasaya iştirak için de kapalı ve memhur teklifname ve teklif edecekleri bedelin yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminatı muvakkate akçe veya banka mektubu ile yukarıda yazılı gün ve saatte Başmüdür | lükte müteşekkil komi ilân olunur. (3072) | İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merkezi Baştabipliğinden: Tuzla tahaffüzhanesi iske'esinin tamiri Galatada Karamusta. fapaşa sokağında merkezimiz dairesinde komisyon tarafından 28 Temmuz 932 perşembe günü 14 te münalkasaya konulmuş. tur, Talip olanlar her gün m?'ıkez levazım meniurluğuna müra, caat ederek şartnameleri gö: ş'bilirler, (3119) Sıhhi yemekler - Buzu içkiler FRİGECO 18 ay vade ile SATİE İ tezyidine müteallik bu içi Bayındır Ziraat Bankaca takdir Maliyec: takdir HUDUDU ve tahmin olu- olunan nan kıymet kıymet lira K. Lira K. 11,300 00 0 Sıra Ne. Şarkan yözbaşı Hafız İb- rahim EF. tarlası garben tarikiam (şimalen Hacı İbrahim eytamı Hüseyin, Süleyman tarlası cenu- ben Kantar oğlu Mestar hanesi ile mahdut Şarkan sabıkan İsmail zevcesi tarlası gârben ta- rikiam şimalen Kara Al eytamm tarlası cenuben Kanlı oğlu Osman tar- lnsile mahdut tarihinden 26-7-932 tarihine ke satılacağı gibi nakden de satılabilecektir. İhale günü olan 26 MARAŞ ÇELTİK FABRİKASI T. A. ŞİRKETİNDEN: Şirketimiz heyeti umumiyesi 932 senesi Ağustos ayının 5 inci pazar. tesi günü zevali saat onda şirket merkezi olan Maraş'ta fevkalâde olarak içtima edeceğinden şirket osas mukavelenamesinin aşağıda yazılı bazı mad delerinin tadiline ve halen sermayesi olan 120 bin liranm 158 bin liraya sada Ticaret kanunu mucibince bir hisse sahi binin dahi hakkı reyi bulunduğuna göre bilümum bissedaranın yevm ve saati mezkürda hazır bulunmaları ilân olunur, Ruznamei müzakerat: Şirket esas mukavelenamesinin beşinci, onbirinci, onikinci, önüçüncü, onbeşinci, esyedinci, onsekizinci, yirmibirinci, yirmiüçüncü, yirmidördün- cü, otuzdördüncü, otuzbeşinci maddelerinin tadili. Maddelerin tadil metinleri bervechiâtidir: Madde 5 — Şirketin sermayesi 158 bin liradan ibaret olup beheri | beş Türk lirası kıymetinde 31600 hisseye münkasemdir. Heyeti Umumiyenin işbu sermayeyi bir misli tezyide selâhiyeti olacaktır. Tezyidi sermayeye karar verildiği zaman hükümete malümat verilecektir. Sermayenin bir mis inden fazla tezyidi evvelemirde hükümetin muvafakatinin istihsaline mü- Şirketin ihraç eyleyeceği hisse senedatınm nümüneleri ihraç- asdik edilmek üzre İktisat Vekâletine tevdi olunacaktır. Serma Türkiye Sanayi ve Maadin Bankası ile diğer müessirler ta- rafından taahhüt ve imza olunmuştur Madde 11 — Şirketin umur ve masalihi heyeti umumiye tarafından müntahap ve beş azadan mürekkep bir meclisi idareye ihale olunur. Aza- nm ikisi Türkiye Sanayi ve Maadin Bankasından gösterilecek namzetler meyanından intihap olunacaktır. Madde 12 — Meclisi İdare azası iki | sene müddetle intihap olunacak ve her sene kıdem itibarile ikisi çıkarılarak yerlerine aharı intihap kılı- nacaktır. Şu kadar ki, çıkan az tekrar intihabı caiz olacaktır. Türkiye Sanayi ve Maadin Bankasından gösterilen namzetler meyanından intihap olunan âzaları mezkür bankın her zaman tebdil edebilir. Bu suretle yeni- den tayin edeçeği azaların intihapları içtima edecek heyeti umumiyede tas dik olunur, Madde 13 — Meelisi İdarenin içtima: icabı maslahata ihtiyaç ve zaru- rete tabi olup şirketin merkezinde toplanması zaruridir. Müzakeratın mü- teber olması lâakul nısfından bir ziyade azanın bizzat huzuruna mütevak kıftır, Meclisi İdarenin kararları hazır bulunan azanın ekseriyet arasile da hi müteber olur, Tetavii ara vukuunda reisin bulunduğu taraf tercih olu- nur. Madde 15 — İdare Mec itibarile şirket sermayesinin aka tarda hisse senedatını şirk zasından her biri bedeli keymeti asliyesi li yüzde birine muadil kıymeti haiz mık- mecburdur. Tevdi olunan hisse sene- sali berant edecekleri vekta kadar za relerinden mütevellit mes'uliyetlerine karşı teminat hükmünde olup ahara devrolunsmaz. Maksatla imzalanarak şirket sandığında hıfzo- lunacaktır. Türkiye Sanayi ve Madin Bankası kendi azaları namına hisse senedatı tevdi edebilecektir. Madde 17 Bankasına ait Madde 18 — leri eniz değildir. Madde 2) — Meclisi İdare azası hasılatı safiyeden kendilerine tahsis kılınacak hisseden başka mecliste hazır bulunacakları günler için heyeti umumiyeden takdir ve tayin edilecek veya yevmi bir ücret dahi ahzede- ceklerdir. Madde 23 — Heyeti Umumiye her sene Mart ayı zarfında şirketin yı der. Bundan beşka meclisi İdare i fevkalâdeden olarak heyeti un >a Reisi her sene Türkiye Sanayi ve Maadin tayin olunur. İdare arasının yekdiğerine niyabeten rey verme- talebile dahi Meclisi İdare ve ilini halinde İktisat Veksileti heyeti umu- miyeyi içtiman davete selâhiyettardır. Her sene heyeti umumiyenin içti- mai nihayet yirmi gün akdem tahriren İktisat Vekâletine ihbar olunacak ve heyeti mezkürede vekâlet tarafından bir komiser hazır bulundurula caktır. Meclisi İdare ve murakıp raporlarile senelik bilinçodan ve hey: miye zabitnamelerinden ve heyeti mezkürede hazır bulunan hissedaranın esami ve mikdarı hisselerini mübeyyin cetvelden dörder müshası İktisat | Vekâletine gönderilecektir. Madde 24 — Heyeti umumiye vekâleten veya asalâten lüakal on his- | seye sahip olan hissedarandan mürekkep olacaktır. Heyeti Umumüyede ge rek asaleten ve gerek vekâleten hazır bulunan hissedaranın | her on hi için bir reyi olacaktır Madde 34 — Şirketin senci maliyesi Kânunsani İptidasından bed'ile Kânunevvelin sonuncu günü bitam bulur. Meclisi İdare her sene nihaye- tinde şirketin matlubat ve düyünatını havi bir defteri umumi tanzim işbu defter ile müvazene defterini ve hesabalı heyeti umumiyenin mamdan kırk gün evvel murakıplere ibraz ve tebliğ edecek ve heyeti umu miyenin hini içtimaında ona takdim edilecektir. Heyeti umumiyeye dahil olmak selâhiyetini baiz her hisseder mezkür defterleri ve hesabatı mü- talea ve muayene edebilir. Madde 35 — Şirketin bilimum masarif ve düyun ve faizleri ve emvali gayri menkule ile f alât vee devat itfa bedelleri çıktıktan sonra ka- lan şirketin temettuatı safiyei seneviyesinden evvelâ bilsistisna hisselerin cümlesine faiz olarak bedeli tesviye edilmiş ise sermayeye yüzde beş ita- sna kifayet edecek mebaliğ ve saniyen ihtiyat akçasını teşkil etmek üzre temeltüntı mezkürenin yüzde onu ifraz olunduktan sonra baki kalan kısmı sureti atiyede taksim olunur. re azasının herbirine yüzde birer, ve Meclisi İdarenin tetkik & de ikramiye olarak müdür ve memurin ve müstahtimine yüz« de beş mütebakisi hissedarana. Bunlardan başka esas mukavelenamesinin birinci ve yirmiyedinci maddelerinde (Ticaret Vekâleti) yerine (Türkiye Sanayi ve Mandin Bankası) ikame edilecek ve altmcı, onuncu, 44 üncü maddelerindeki (Dersaadet) kelimesi yerine (İstanbul) kelimesi ve yirmi dokuzuncu, otuzuncu maddelerinde muharrer (Müfettiş) tabiri yerine (Murakıp) tabiri konulacak ve otuzaltıncı madde külliyen tayyedile- cektir. Maraş Çeltik Fabrikası T.A. Şirketinden: 1 — Meclisi İdare ve Murakıp raporlarının kıraati a 2 — Bilânço ve hesnbatın tetkik ve Meclisi İdarenin ibrasr. 3 — Nizamname mucibince çıkacak nısıf aza yerine diğerlerinin inti- zevali sa Mide demlik ği, Ankara, İstanbul, İzmir ve Bayındır Ziraat Bankalarına müracaatları ilân olunur. Bankasından MEVKİİ KARİYESİ CİNSİ Han ve müştem kiz oda, bir yi bir fırın, öç dök kabve Çırpı köy Çırpı köy Çırpı köy Çırpı köy Zeytin yağı, un, fabrikası müş dört dükkân, bi iki kahvehane Cins ve evsafı balâda gösterilen gayrimübadillere ait emyalden bir ve Iki sira numaraları kapalı zarf usulile | ar yirmi gin müddetle satılığa ç Karılmıştır. İşbu emvali gayrimübadil bonoları muka hi -7.932 tarihine kadar taliplerin diğer şeraiti anlamak (8066 Ecnebi ipekliyi Tercihte serbestsini Eğer: İDTERİZ ayarında bir ecnebi ipekli kumaşı ayni fiyatta, hatta yüzde elli daha ucuza bulabilirseniz. Bir kaç misal: 1 — Krep damurlar 245 ruştan itibaren... 2 - Krep birmanlar 270 ruştan itibaren... 3 —- Krep mongollar 435 ruştan itibaren... Çanakkale Ziraat Bankasında numarası Maliye K, M mil Sokağı * Mahallesi Cinsi Ziveriye Cevatpaşa K Saat kule Gazipaşa meydanı Balıkhane Saat kule meydanı " s1 1 — Gayrimübadillere ait olup yukarıda evsafı yazılı Z Temmuz 93Z tarihinden itibaren yirmi gün müddetle ve para ile müzayedeye konulmuştur. Hak sahiplerine verilmi bonolar nakit makamında kabul edilecektir. 2 — Mezkür emlâk 21 Temmuz 932 tarihine tesadül perşembe günü ihalesi icra kılınacaktır. 3 — Müzayedeye iştirak ödecekler mezkür tarihte de Çanakkale Ziraat Bankası binasında müteşekkil satış ne müracaat eylemeleri lâzımdır. 4 — Taliplerden fazla tafsilât almak ve müzayede $€ görmek istiyenler tarihi ihaleden evvel Bankaya müracaat bilecekleri ilân olunur, ( Yerli ve Avrupa kumaşlarından kusursuz Ismarlama elbiseler 20 liradan baş hazır pardesü Ibiseler fevkalâde ucuzdu Eminönü, Karzmirci Ali Riza müessesatı