11 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

11 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

akibete uğradı LOS ANGELES, 9. AA. — Pazartesi günü, yüzme müsabakala. | vına tahsis edilmiştir. © Bugünden itibaren Olempiyat o- oyunlarının bütün Sporları bir hali- Oyunlar arasında en ziyade nazarı | dikkati celbedeni Marathon yarışla- rı olmuştur. Malüm olduğu veçhile büyük ya ya yokuşu 42 kilometre 750 metre > mesafe üzerinde ve Yrman ordusu- nun müzafferiyetini Yunan mill bildirmek için Marathon'dan Atina ya kadar koşmuş ve bu haberi ver- ten sonra yorgunluktan düşüp ö alan Atinalı neferin meşhur ko hatırasını ihya için icra e- eilir. | Haziran bidayetinden beri Ameri- hada bulunmakta olan ve fevkalâa- de hazırlanmış bulunan genç Arjan Binli Zabala, koşunun başından 80 “ nuna kadar en önde gelmiştir. Zaba la, İngiliz Virght ve Fenlandiyalı Toivonen'i metre geride bıramak i- gin mühim bir gayret sarfına mecbur olmuştur. Muvasalâtta feci bir sahne olmu; Otur. © Büyük koşuya iştirak etmiş olan- © ardan Japonyalı Kim, muvasalât di- © reğine beş metre mesafe yaklaşınca © durmuştur. Son derece sarfetmiş ol duğu gayretlere rağmen ilerilemesi mümkün olamamıştır. yi azap içinde kıvranan © ve kuvvetten mahrum kalnış olan İn “bon koşucusu, hayretlere düşen se yircilere birer uzun saat gibi gelen Ne çok saniyeler olduğu yerde dur- ştur. Halk, büyük bir heyecana came idi. Nihayet küçük Japon. © yalı, ihtizare benziyen bu haline bir nihayet vermek için ileri doğru © © “Gildi ve kendisini ta muvasalet hat- tma kadar bir paçavra gibi attı. Arjantin'li. Zabalanın Profesyonel — olacağına dair bir takım rivayetler — deveran etmektedir. Yüzme oç LOS ANGELES, 9. A A. Yi müsabakası. 5 3— Oyokota. © Bu üç yüzücü finale kalmışlardır. LOS ANGELES, 9. A A. — Yüzme müsabakası, — 100 mettö, sart üstü na (kadınlar). 1 Eğenmer Hek (Amberin), 1 dakik , 18 3/10 saniye, dünya re. koru, Mesling (Avusturalya), © 3.— Harding (İngiltere) — Her üçü de finale kalmışlardır. LOS ANGELES, 8. A.A. müsabaka. İkinci seri. saniye. e Mi Sec eri 3.— Kerr (Canadı Los ANGELES, a AA. yni müsabaka üçüncü seri 1. Drauri (Felemenk), 1 dakika 23 8/10. 2.— Linton (Canada). Her ikisi de Finale kalmışlardır. LOS ANGELES, 9. A.A. Yat müsabakaları. (Monotip) 1— Dixon (Canada), 1/45/33, 2.— Riedi (Avusturya), 1/49/50; 3 — Lebrun (Fransa), 1/56/45. Hava çok berbat idi. Çünkü hiç bir taraftan rüzgâr esmiyordu. LOS ANGELES, 9. A A. “üzme müsabakası, 400 metre. Ser- eme yüzme (erkekler). Dömi Fi- Si Crabbe, 4 dakika, 52 7/10; » 3 Har üç yüzücü “de finale kalış. Tardır. Kayık yarışı 1OS ANGELES, 8. A.A. — Kayık yarışı. 1— Buhiz (Almanya). Bu yarış Edebiyat madalyası “LOS ANGELES, 9. A A. * Sporu alakadar eden Edebiyat al- © Olan madalyası, “Himalaya tepesinde" unvanlı eserin sahibi olan Alman &şerinde bu yüksek ve heybetli dağ- çikilirken maruz kalman müşkü geçirilen hatıraları tasvir et- edir. İkinci mükâfat, “Argonau w” unvanlı eserin sahibi olan Da- imar ka Üçüncü müküfat tevzi edilmiştir. i Yat müsabakaları j LOS ANGELES, 9. A.A, — Yat müsabakaları (Mönotip). © Şimdiye kadar yapılan müsabaka- “ların mihayetindeki tasnif; gühe ilem 55 puvan; 45 u i Krampların | $— Avusturya, 8.— İsveç, , 10.— Cemubi Afrika, 11. — Italya, LOS ANGELES, Boks. Sinek sikletler. Salica (Amerika), Callura (Cana- İ da) yı sayı hesabiyle galip gelmiş- tir. LOS ANGELES, 9. A.A. Yat müsabakası (Yupiter sınıf rinci, Amerika, zaman: 247, Canada, üçüncü, İngiltere. Puvan itibariyle son vaziyet: A. merika, 26 aCnada 18, İngiltere, 18, Yat ryüzabakazı (alt. metre boy aç, ka, üçüncü, Cümada: Birincisine manı: 2,2426 dır. Yat müsabakası (Seki; safı) birinci Amerika da. metre boy inci Cana Boks LOS ANGELES, 9. A.A, — Boka, Sinek sikletler. Enekes (Macaristag. o Fayand| (Fransa) ya sayı hesabiyle galip gel | miştir, LOS ANGELES, - 9. Ayni müsabaka. Spanagal (Almanya), Trillo (Ar- jantin) sayı hesabiyle galip gelmi tir LOS ANGELES, Ayni müsabaka, Rodrugus (Italya, Grey (Filipin) e sayi besabiyle galiptir. LOS ANGELES, 9. A A. Kayık yarışı İki çifte (dümenci i- le) AA 9. AA Birinci seri, Tasnif: İtalya, bir boy ile kazan | miştir. Mütealsiben Almanya, Yeni Zelanda ve Brezilya gelmektedir. İtalyanların zamanı: 7 dakika, 6 saniye. LOS ANGELES, 8. A.A. Jimnastik. “İndian Clubs”: Roth (Amerika), 26,9 puvan. Ehrenberg ve Kuhlemeier (Ame- isi de 259 puvan o Alvarez sika), 254 puvan. Pelle Macaristan), | 58,3 puvan; Neri (İtalya), 57.8 pu | van; Gughinetti (İtalya), 56,4. Tahtadan itman atı ekzersizleri: Haubold (Amerika), 56,9 puvan; Meyer (Amerika), 56,8; Savalainer (Fenlandiya), 56 LOS ANGEL SAA Kayık yarışı. İki çifte (dümenci ile) 1.— Lehistan, 3/4 boy ile kazan mmaşlar, 2.— Amerika. 3 — Japonya LOS ANGELES, 8. AJA Yüzme müsnbukası, Bayrak yarışı | 4X200 metre. Japonlar, Amerikalı lardın metre ileride gelerek finali kazanmışlardır. LOS ANGELES, 9. A.A. | Boks. Yarı orta sikletler Campe (Almanya), Hirabayaşhi | (Japonya) ya sayı ile galip gelmiş- tir. 10$ ANGELES, 9, AA. — Eskrim (kalıç) ferdi müsabakalar. Schmetz (Fransa) 1 ve karşı 4 tuş | la Cattimu (Fransa) © ya galip gel miştir, Her eskrimci WI maç yapmak mec buriyetindedir. üTuiçm 3leyuDdŞke | k'9y mm m LOS ANGELES, 9. A.A. Yüzme müsabakası. 200 metre kor- balrmağa (kadınlar). Avusturalyah Dennis, finali meşti, LOS ANGELES, 8. A.A. yarışı, İçi çifteler dümenci ile) yaşırında kazanmış olan İtalyanların zaferine nit bazı tafsilât; Arkalarındanı Almanlar geliyor- hard. Almanlar, son derece kuvvet. le gürek çekiyorlardı. 400 metre yol aldıktan sonra İtalyanlar geçmeğe muvaffak olmuşlardır. Yeni Zelan- dablarla Brezilyalılar, oldukça geri- den Almanlerin İtalyanları takip e diyorlardı. 500 metreden biraz son- ra İtalyanlar tekrar en öne geçtiler, Yeni lar ise Brezilyalıl geçtiler. Almanlar, biraz sonra tek- r hücuma geçtiler ve İtalyanlarla kayık başı beraber gitmeğe muvaf- fak oldular, fakat 1000 metrede İtal yanlar dakikada 41 def» kürekleri ni suya daldırıp çıkarmak suretiyle kürek çekerek yaptıkları müthiş bir mücadeleden sonra rakiplerine gele- be çahmağa muvaffak oldular. LOS ANGELES, 9. A.A. Bir çifte (dümencisiz), İkinci seri: ive, Edvarda tarafından temsil edilen İngilizler bu yarışı, 7 dakika, 40 saniyede yarım boyla kazanmış Jardir. LOS ANCLLES, 9 AA. — Ayni müsabaka. Urmümü tasnif: — İngiltere; 2— Yeni Zelanda, 3— Felemenk, İki çifte müsabakasının ikinci se risini kazanmış olan Lehlilerin za manı: 7 dakika, 40 1/5 saniye, Yüzme — Bayrak yarışı, 2X200 metre. 800 metre mesafeyi Japonlar. 8 dakika, 88, 4/10 saniyede katetmiş- erdir. (Olemeiyet yakmadan). Amer. kalılar, ikinci, Macarlar, öçüncü ve Canadahılar dördüncü olmuşlardır. LOS ANGELES, 9. A.A. — Kayık yarışı. Bir kürekçi kanolar. (Birinci seri). 1 inci Pewrce (Avusturya), Za İsaslı kısmında deği - | vetle (Başı i inci sahifede) ruf M. Sitroen güzelimizin şere | fine Ambasador lokantasında muhteşem bir i Ziyafet esni İ zerafet imtihanından geçirilmiş | İlerdir. Zerafet imtihanında Ko- lombiya güzeli birin. , ala- rek mev'ut kupayı kazanmıştır. | Ziyafette Keriman Halis Hanı- | ma bilhassa müstesna bir mev- | ki ayrılmıtşı. Herkes onu tetkik | İ ed vor, onunla meşgul oluyor, ve onu daha iyi görmek için ya | | kınında bir yer intihabma çalışı İ yordu. Ayni lokantada, ziyafeti | İ takip eden gece, güzeller arasın da bir dans müsabakası tertip edilmişti. Müsabaka pek parlak ve pek neşeli geçti. Güzeller, geç vakte kadar, yorgunluk duy madan mütemadi bir surette İ dansettiler. Dünya güzeli, Fran sana bir çok şehirlerinden ha- İ raretli tebrik ve davet mektup- İları almaktadır. Keriman Halis Hanım, Dovilde ancak bir, ni- hayet iki gün kalmağa karar verdiği halde, bu şehirde kendi İ sine gösterilen parlak hüsnü ka | bul Kraliçemizi daha bir müd İ det için Dovil'e bağlamış görünüyor. Keriman Halis Ha İmım, temiz ve pürüzsüz güzel ği, bilhassa masum genc kız H- pi ile bütün Dovil'in sempa' l İni kazandı. Onu, Dovil'de alı. | İ koymak için hergün, yeni yeni İ vesileler bulunuyor, hoşa gide | İ cek sürprizler hazırlanıyor. Ma | İ amafih, seyahat programın e klik olma yacağı için, kraliçenin bugünler İde Parise hareket etmesi kuv- muhtemeldir. Keriman | Halis Hanımın Parise gelme- den evvel Fransanm sayfiyele- İri hülemünde olan şehirlerde bir | bafta kadar devam edecek bir | seyahat yapması da şiddetle ar İl! İzu edilen bir şeydir. Keriman | Hanımın, hiç olmazsa Ağustos sıhayetine kadar Fransada ka- lacağı anlaşılmaktadır. Dünya güzelini, aralarında görmek için | İstanbullulara biraz sabırlı ol- | malarını tavsiye ederim, Keri- İman Hanımın, dünya güzeli İihap edilmesi, hakem heyet nin tarafkirliğinden ileri geldi- ği şeklinde ortaya çıkarılan ba zı dedikodular, tamamen az kârane mahiyette şeylerdir. Va İka, hükmün baksızlığından bahsedenler vardı. Fakat bun- lar, Keriman Hanımın dünya güzeli olmasma değil, meselâ Alman güzelinin kendisinden fazla rey almasına hiddetlenen ve asabiyete kapılan bazı Misle rin yaptığı küçük dedikodular» | dan ibarettir. Bu meyanda Ko-| lombiya güzelinin, intihap ne- | ticesinde Türk hakemine: || — Sizin gibi benim de gay- retli bir hakemim olsaydı, mü- | sabakayı kazanan ben olurdum! l İDediği, Fransız güzelinin de | İmüsabaka neticesinde Türk gü İzeli kazanınca: l Hiddetimden yırtacağım geliyor!. diye hay- kırdığı, İspanyol güzelinin, ağ- İar gibi bir esle; babasına: — Şimdi İspanyol topr: nasıl ayak basacağız? Diye sor- duğu kulaktan kulağa söylen- mektedir. Keriman H Hanı ma burada meşhur bir ıtriyat fabrikasmın ortasında dünya güzelinin resmi bulunan zarif bir pantantif “hediye “edeceği;| söyleniyer. Bundan maada, bir | çok müesseseler kendisine P: rise geldiği zaman verilmek ü- | | zere muhtelif hediyeler hazırla | mışlardır. bayrağımı .. Keriman .. ne zaman gelebilecek? İ Son günler zarfında Keri- man Helis Hanım namına şeh- rimize yüzlerce mektup gelmek | tedir, Dünyanın her tarafından gönderilen mektupların de yalnız şu adresi vardır: Türk. İstanbul. | üvezzileri, Mis Türk | i ismini görünce bu mektupları | hemen dünya güzelinin Fındık- | daki apartımanına götürmek- | tedirler. Keriman Halis Hanıma bele dive tarafından bir arsa hediye | Berlin üzerine (Başı 1 inci sahifede) tenkit etmektedirler. Bu mehafil, ükümetin Berlin, Brandebourg, Silezya, şarki Prusya ve Holştayn Bibi iğtişaş mntakalarında fevka | lâde mahkemeler teşkili suretile bugün ittihaz edeceği şiddetli ted- birleri tasvip » etmekte olup bu mahkemeler, insanca telefat vu- İ kuuma sebebiyet veren cürümlerin faillerini idama mahküm edebile- cektir. Bununla beraber, sol © cenah mensupları, hükümetin kargaşa- lıkların bidayeti olan 31 temmuz gecesinden beri hiçbir şey yapma İ mış ve ittihaz edileceği ilân olu- nan tedbirlerin henüz tatbik edil memiş olduğunu kaydetmektedir. ler M. Von Papen Reisi Cum- hur “e görüşüyor BERLİN, 10 A.A. — Havas a- jansından bildiriliyor: Başvekil M. Von Papen, bugün Berlin'e av det etmiş olan reisicumhur ile gö- rüşecektir. Bu mükâleme esnasın da sağ cenahın her gün daha va- » bir takim vaziyetler ihdas et mekte olan siyasi tethiş hareket- lerile kabinede yakında. yapıla- cak tadil üşüleceketir. Müfrit mil atının yapmış oldukları tethiş ha- mın son 24 sant zarfında da- iyasi vaziyetin islâhı çareleri" vassul edi yasta medar olmuş olduğu sü sizdir. Hitlercilerin başvekâletin Hit- ler'e verilmesini cüretkârane bir surette talep etmeleri ve bu talep lerine Berlin © civarında müfrit milliyetperverler kıtaatını tahşit etmek sibi tehditlerle terfik eyle- meleri hükümet (o mehafilinde ve bilhassn Hindenbourg — üzerinde pek fena bir tesir hâsıl etmiş! — AL esine vasi mil ve ihtiyar mareşal üze rinde haiz olduğu nüfuz malöm bulunan mehafil, hüküm: lere tevdi edilmesine mâni icin gayret ve teşebbüslerini tazif etmektedir. Bütün bu «sbaba binaen dün akşam başvekilin otrafında bulu- nanlar arasında mumaileyhin, bu gün reisicumhur ile icra edeceği mükâlemenin neticeleri hakkında | nikbinlik gösterilmekte idi. M. Von Papen'in M. Vo Sehle #cher ile tamâmile hemfikir oldu ve reisicümha nda ipka edeceği ve katta müfrit mil- Tiyetperverler mümessillerini ithal suretile kabiriede tadi ğa memur eyliyeceği şüpheden a- zade görülmektedir. Nasyonal sosyalistler, Hitlerin riyasetinde oltuyan bir kabineye âza vermekten imtina eyledikleri takdirde hükümet, bu hattı hare- i kaydetmekle iktifa edecek ve şimdiki şekil ile Relehttaz hu- zuruna çıkacaktır. Bu şersit altında von Papen, kabinenin Reichstag tarafından is katı takdirinde von Sehleicher'in riyasetinde bir kabine teşekkül edeceği ve mumaileyhin, icabı tak İere karşı doğrudan girişeceği mehafilde yürütülen mütale, ındır. mafih, Nazi tazyiki- hazırda mühim . kuvvet» lerle icra edilmekte oldu; Hitler'ciler tarafndan di cek ve sl cenahın itimadma maz har olmıyacak olan bir kabinenin ancak az çok gizli bir askeri dik- tatörlükle ve icabında örfi idare ilân etmek suretile tutulabileceği- ni hesaba katmak lâzımdır. Bu hal sureti, kanunu esasiye musayir olacsktır. Hindenbourg, son hedde gelmeyince, bu hal s0- retini kabulâ karar vermiyeceğini müteaddit defalar beyan etmi fırkaları için “tam bir akamete İ müncer olacağım, yoksa son daki kada 24 saatten beri gösterilmek ie olan azimkârliklera o rağmen “Hitler kabinesi tecrübesi” ne mi kalkışılacağını kestirmek çok müç- kildir. Malüm bir ifadeyi burada tekrar edelim, Almanya'nın hali hazırda siya set noktai nazarından hudutsuz imkânlara mâlik olduğunu unut. mamalı. Siyasi müfarehe temdit edildi BERLİN, 10 A.A. — Hükümet, burün munkazi olan siyasi müta- rek ğustös nihayetine kadar temdit etmeğe karar vermiştir. Hükümet, yeni bir kararname neşretmiştir. $ ağustos tarihli olan bu kararname, tethiş hareketleri- edileceği haberi teeyyüt etme- miştir, Diğer taraftan Fındıklı cad- desinin Keriman Halis caddesi ismi verilmesi için bir teşebbüs yapılacağı rivayeti de henüz cid di bir mahiyeti haiz görülme- mektedir. Keriman Halis O Hanımm trenle şehrimize | gelmesi ihti- mealleri kuvvet bulmaktadır. iyetperverler kıta- | - Kavun, karpuz yürüş hazırlığı ne karşı verilecek cezaları ağırl cürümlere karşı | idam cezasını koymaktadır. Şimdiki ceza kanunu ancak ta- üden adam öldürenler veya infilâk edici maddeler istimal ©- denler hakkında idam cezası der piş etmektedir. Bundan sonra taammüt olmak htiras, kin ve intikam ordum © #frademdan birime ; arşı maktuliyetle neticelenen sui kas- tede bulunanlar, idama mahküm edileceklerdir. Yangın ika edenler ile telefi nefse sebebiyet verenler hakkım- da da ayni ceza tatbik olunacak» tar, Tabanca ve revolver veya döğ- mek suretile siyasi rakibini ağır surette yaralıyanlar, 10 seneden fazla parangabentliğe mahküm olacaklardır. i Siyasi maksatlarla yapılan cerh vak'aları hakkında da paranga- benilik cezası tatbik olunacaktır. İhtiyaç hizsolunan mahallerde fev | kalâde mahkemeler ihdasına da karar verilmiştir. Bu mahkemeler, seri bir usul ile davaları rüyet edecek, verdik- leri kararlar ve hrmen icra edilecektir. Nihayet hükümet, siyasi cürüm İ ler için yapılacak af projelerine | muhalefet edeceğini beyan etmek | tedir. | Nazi'lerin bayrağı BERLİN, 10 A.A. — Mecklen- bourk — diyeti reisi, Nazilerden Krcuger diyet binasma Mecklen- bourg bayrağının yanına Nazi bay rağının çekilmesini emretmiştir. Şarki Prusyada KOENİGSBERG, 10 A.A. — Şarki Prusya hükümeti — erkânı, tethiş hareketlerinin önüne geç- mek için çok şiddetli tedbirler mıştır. Herşeyden evvel gayri ka- Buni olarak elde bulundurulan lâhların mümkün olduğu kadar mühim bir kısmını müsadere etme Polis, bir taharri esnasında Ko- enigsberg'in şüpheli mahallelerin- d takım müsaderelerde bulun muştur. Memurlar elinde silâh bulunan her şahsı, hemen 3 ay hapie koy- mağa müsait bulunan fevkal ahkâmı tatbik tasavvurundadır. İcra dairesinde! Yeni teşkilât (Başı 1 inci sahifede) rasını lamamen ayıran uzun bir gişe bulunacak, memurlar bu gi- dosya dolapla- İn meşgul olacak ve | bitirmeden diğer bir işe başlıya- | mıyacağı için ashabı mesalihin bi- ri diğerine tercih edilemiyeceklir. Ve şeftaliler (Başı 1 inci sahifede) karpuz gelmiştir. Bundan mâada İzmirden üzüm müvaridatı da çoğalmış ve fiatler düşmüştür. Dün Meyvehoşta ok- kası 100 paraya kadar şeftali ve 7 kuruştan 15 kuruşa kadar çavuş imü satılmıştır. Taze fındık 10 “ 11 kuruş arasmdadır. Şehrimize yaş meyve gönderen yerler bilhas sa İzmit körfezi sahilleri ve Yalo- ya, Karamürsel, Değirmendere, Tavşancılar, Halı dere, Yarımca, | Hereke iskelelerile Bursa mülha- katıdır. Bunlardan maada Trab- zona kadar Karadeniz, Mersine kadar Akdeniz sahillerinden de her mevsimde külliyetli | meyve gelmektedir. Bu sene meyve ber tarafta ucuzdur. O kadar ki köy- hü malımı adeta yok pahasına sa- İ tıyor demektedir. Bursanın şeftali İ bahçelerinde kabzımallar şeftali İ nin okkasını köylüden 40 paraya satın aldıkları söyleniyor. Okkası 40 paraya satılan şef- tali, kabzım. cu olan köylü için zahmetini ve tarla dımanını çıkarmayan gok ölü bir finttir. Domates, biber, i mevsim sebzeleri de kabzımallara çok ucuza mal ol maktadır. Bandırmadan sebze ha- line okkası 3 kuruşa mal edilen | domatesin, manavlarda 11 - 12 İ kuruş arasında satışa arzedilmesi cidden şaşılacak şey: Belediye iktısat müdiriyeti seb ze ve meyve hallerindeki alım ve İ satım fintlerini tetkik ederek bun İ ların şehirde maliyetlerinden çok fazlasına satıldığı neticesine var- mıştır. Aradaki mutavasartları or- tadan kaldırarak sebze ve meyve yi toptan fiatına halka yedirmek | icin sehrin baslıca merkezlerinde İve tavuk hırsızlığı doğumlu Osman elekirikle tenvi ri devam eden faaliyet son safhaya girmiştir. İnegölün tenviri için şim- dilik yetmiş beyğir kuvvetinde bir motör satın alımmasma karar veril. miştir. tenviri mümkün olacaktır. tâli baltler açılması tasavvuru İcv- vet bulmaktadı tedir. Bu suretle meyveyi şimdikinin yarı fiatma Memlekette Feci cinayet Kadın yüzünden kardeş kardeşi öldürüyor ÇERKEŞ, 6 — Son günlerde burada üç feci cinayet oldu. Bu civardaki Eskipazar - nahiyesi- nin Yeşilli köyünde Şaban © ğullarından Mustafa oğlu Hü- seyin ismindeki köylü bir kadın meğelesi yüzünden kardeşi İz- zetle kavgaya tutuşmuştur. Hü seyin bir aralık bıçağını çeki rek öz kardeşi İzzeti birkaç ye- rinden yaralamış, zavallı deli- kanlı biraz sonra ölmüştür. Yi- ne kazamızın Eymür köyünde İzzet oğlu Halil ve Bekirin Ah met isminde iki arkadaş bir ka- dım boşandırma meselesinden kavga etmişler, Halil bıcağını çekerek Ahmedi öldürmüştü Bozoğlu köyünde de bir cina yet olmuş, üç arkadaş bir kadın yüzünden boğuşmıya başlamışlardır. Bir aralık kavgacılardan Bican ve İzmirli oğlu Hüseyin bir ola- rak Kâmil ismindeki delikanlı. yı öldürmüşlerdir. Yol kesenler CEYHAN — Kozan Ayşe hora köyünden Bekir oğlu 315 ile arkad İbiş oğlu Hasan ve Bekir oğlu Mustafa isimlerindeki (o eşhas Ceyhana arpa satmak üzere ge- lirken Ceyhan ile Kozan ara- sındaki İnceyer köprüsünde El ma gölünden olup İnceyerde o- turan Mahmut ve arkadaşları önlerine çılamışlardır. Mütecavizler köylülerin hay yanlarını aldıktan sonra kendi- lerini bağlamışlar ve hayvanla- rını alıp götürmüşlerdir. Jan. darma vak'ayı haber alır alm derhal faaliyete geçmi ; ve ta bata başlamıştır. Manisada ufaklık buhranı MANİSA; 4 (Mi günlerde burada fall bara baş göstermi vül eden evrak hep on dan yüksek olanlardır. bozdurmak üzere müracaat et- tiği bankalarda da bozukluk kal madığı için, çok müşkül bir vazi- | yet tahadüs stmektedi Bu buhranın sebebini, üzüm mevsimi başladığından, gerek zür ra ve yerek tüccarın, amele ücret lerini tediye edebilmek ve kolay. alış veriş etmek için, fazla rda ufaklık topladığına, zaman buhran racağından, ali iden tedabir ittihaz edeceği * edilmektedir. Meyten istisal edilen şerirler BİTLİS, 9 — Geçen gün Muş yolunda birkaç meçhul şerir pos- tayı soymak cüretinde bulunmuş- lardı. Hâdise üzerine derhal takip bu şe Nemrut dağı etekle rinde karşılamışlardır. Haydutlar jandarmalarımızın “dur!” emri- ne itaat etmedikleri gibi silâh at. mak cüretine de yeltenmi; birkaçı öldürülmü; olarak yakalanmıştır. Öldürmek yetleri teşhis edilmek üzere teshir olunmuştur. Jandarmalar Nemrut dağı civarında perirlerin diğer larını da yakalamak ü; İnegölde elektrik BURSA, 8. — İnegöl kasabasının iri için senelerdenbe- Açılacak tâli hallerin Sultan Ahmet, Bayazıt, Fatih, Aksaray, Galata, Beyoğlu, Pangaltı Kasım paşa, Kadıköy, Üsküdar, ve Ada- larda açılması muvafık görülmek halk her nevi yiyebilecel Dün iskelelere getirilen kavum ve karpuzl, esnaf tai bedava da Bostan ederse bir kısım kavun ve karpuz ların denize atılmak mecburiyeti hâsl olacağından korkulmakta- dr. | Ekspres biri | Kaza geçirdi Alpulluda boş vi gonlara bindirdi ve hepsi parçalan Gelen malâmata © nazar Cumartesi - pazar gecesi $İ üç buçukta bir tren kazası muştur. Cumartesi akşamı buradi kalkan 2 numaralı Avrupa el presi gece saat 3,28 de Uzt köprü stasyonuna girerken; b lâ sebebi anlaşılamıyan, faki makinistin hatasından ileri gi diği zannedilen bir şekilde b vagonların bulunduğu yanl bir hatta girmiştir. Yarım yolla bu hatta giri ekspres Alpullu fabrikasına $ | boş pançar vagonlarının üstü binmiştir, Bu çarpışmadan pi çar vagonları üst, üste çıkm ve parçalanmıştır. Ekspresi lokomotifinin ön tamponu parça, parça olmuştur. Müsademe pek ani olmuş * yataklarından fırlayan yolculi dan bir kısmı kendilerini dışa) atmışlardır. Bir kısmı da tre devrildi zannile © bağrışmaği başlamışlardır. Neden sonra n fusca zayiat olmadığı öğrenil miş ve katar hattan çıkarılaral esas yola getirilmi muayenesinden sonra ekspret yoluna devam etmi; Yoklamaya | giden yok Sonunda hem maa$ sahipleri, hem memurlar sıkışacal Müteksit, yetim ve dul maaşları nım yoklamaları birkaç gündenbefi başladı. Fakat maaş sahiplerinin ih malleri yüzünden yoklamalar . peki ağır gitmektedir. Bu sebeple muay yen müddetin sonuna doğru Malmü dürlüklerine tehacüm artacak ve verilmesi gibi, yine mnaf sahiplerinin aleyhine bir netice hâ- sıl olacaktır. Çünkü Malmüdürlük- | leri bordroları tanzim etmek ve ©) dedir. Halbuki aylık sahiplerinin ibs | malleri yüzünden o bordroların geç tanzim edilmesi ihtimali oçok kov vetlidir. Herkesin vaktinde Malmü- Ema müracaat etmesi lâzım Halkevi sergi ve müze şubesi Halkevi sergi ve müze şubesi bu- gün saat 16 da tesis edilecek ve ide re komitesi intihabı yapılacaktır. Bu şube ilk iş olarak 30 ağustor ta Halkevinde bir kitap sergisi aça” caktır. Istanbul Halkevi Reisliğinden: İstanbul Halkevinin Müze ve Ser- gi şubesi de teşkil edileceğinden evvelce bu şube için açılmış olan deftere isimlerini kaydettirmiş bu lunan veya yeniden bu şubede ça müzakeratıma ve ihabina iştirak eyle- mek üzere bugün | saat (15) de Halkevinin Cağaloğlundaki Mer- kezinde hazır bulun rica olunur. Gayrimübadiller şirketi kaldı tesavvur edilmekte idi. İdare he yeti geçen günkü ( içtimamda bu meseleyi tetkik etmiş ve gayrimü 'badillerden ekserisinin ellerindeki bonoları sattıkları o anlaşıldığın- dan şirket, hain sarfi nazar edilmiştir. Atina sefirimiz geldi Atina sefirimiz Enis B. Pierre Loti vapurile Pire'den şehrimize gelmiştir. Enis B. dün Muhtelif mübadele komisyonuna giderek rimel heyeti reisi Şevki Yalovadan döndü İsmet Pş. Hz, nin daveti üzerk ne Yalova'ya gitmiş olan Alman sefiri M. Nadolni sehrimize avdel