26 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

26 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Los Angeles Olimpiyatından sonra.. Dünya atletizm âlemi, bilhassa sür'at koşularında bir fevkalâdelik arzediyor.. 36 seneden beri o devam ede- #sisn olimpiyatların dokuzuncu- *u bu sene Amerikada Los Ange- İse şehrinde yapıldı. Üzak, yakın bütüm dünya spor Merkezleri bu on beş gün © zar- İinda Los Angeles'ten gelecek 0- ân her hangi bir havadisi su içer gibi okuyorlar ve kendi mümessil inin muvaffakıyetini dileyorlar ir, Biz de bu sütunlarımızda ka- rilerimize aşağı yukarı ajanstan aldığımız telgraflardan malümat Yeriyorduk. Şimdi bu olümpiyatlar a mufassal malı edi- Mebildiğimiz için olimpiyadın umu Mi bir görüşünü yapabiliriz. Bu #eneki olimpiyat bütün (Avrupa Matbuatının ve spor idarecileri” Bin de söylediği gibi harikulâde liklerle oldu idi. Filvaki müsabakalardan ev- Vel bazı mühim rekorlar elde ©- dileceği söyleniyor idise de hiç kimse bu kadar mühim olabilece ğini tahmin değil © aklından bile Zeçirmeyordu. Nitekim, bazı Avrupa spor Bi, bunlan dolayı — da Olimpiyat h vücudiyesini kaybedece- Amerikada olması do» cak 2 Sdevlet iştirak © “lan “Olimpiyadın hikmeti vücu- diyesini kaybetmeğe” gelince, bu Trada A ıipanın ekseri münekkit leri bu işte yanılmış oldukları, olimpiyat bitikten ve rekorlar alt Üst olduktan sonra anladılar. 1932 Los Angels olimpiyatları bütün dünyada bomba patla” Yan ve bütün sporcuları hayret ler içinde bırakan rekorlar do- İurmuştu | rasını da unutmamak bu rekorlar sür'at üzerin müsabakalarında Olim Biya « yapılan istatistiklere Böre imlar da dahil olmak ü- Zere 73 tane düny arekoru kırıl- Miştir. Bundan başka da 7 tane de olimpiyat rokoru yapılmıştır. Bunlar scemedecek © olursak müsabakada 20 tane rekor kırıl- Duştar ki, buna © karikulâdeden a bir şey diyemeyii İan sonra olimpiyatlar ha kikaten hikmeti vücudiyelerini kaybedecekler o kanaatindeyiz. ünlü; bu müsabakalarda ©n| azla merak uyandıran ve takip! edilen müsabakalar 100, 200, 400 | 4100, 110 mania, 4X400 dür. Halbuki, bu rekorlar o ka- ir inmiştir ki, onları daha fazla| tenzil etmeğe insan kudreti mü-| sait değildir. Binaenaleyh faraza olimpiyatlardan bu müsabak, kaldıracak olursak geriye muka- vemet koşuları ve uzun koşular kalır, Mukavemet koşularına £9- lince; 1000 metre ile 2000 met- Ye arasında olan bütün müsaba- dünya şampiyonu Fran Wiz Ladumegue idi. Son müsaba- kalarda gördüğümüze nazaran bu atletin Fransa atletizm fede- Tasyonu tarafından profeayonel- lik ile ittiham edilerek © boykot Cezasına maruz kaldıktan sonra dünya hakikaten bir mukavemet- Şi etmiş oldu. Çünkü Ladumgue” in koştuğunu koşan hiç bir atlet olmadığı son Los Angeles olimpi- yadında rekorunun kırılmasile an aşılmış oldu. Binaenaleyh, muka Vernetleri silecek olursak geriye bir şey kalmaz ve olimpiyatlar da ikmeti vücudiyelerini kaybeder- Eğer bu müsabakalara Ladu- meyve iştirak etseydi hiç şüphe etmeyiz ki dünya bu atletin saye sinde asgari iki, çok güzel rekor kazanacaktı, — Netice olarak şanu söyleyebi- iriz ki dünya (atletleri eğer bu hızla gidecek olursa iki olimpiyat odüra taleminizmizs nazaran me- Börlüri ve makineleri arkalarında Sünimceklardır. Ders binln kap şamar... Olimpiyat rekor- larının listesi Atletizm 100 metrş: Eddie Tolan 3/16 (OR.) (Amerika) 10 (Amerika) 21 mare: işapı Carr (Amerika) 46 (İngiltere) 1500 metre : | Luigi Becalli (İtalyan) 3,51, 2/1 O(O.R.) 5000 metre: Lauri Lehtinen (Finl) 14, 30 (OR.) 10.000 metre: Janus Kusocinski (Polonyalı) 30.11 4/10 (O.R.) 110 metre manialı: George Saling (Amerik«) 14, 6/10. 400 metre manialı: Dünya rekortmeni Tiadali 81 8/10. Maraton: Zabella (Arjantinli) 28.31,36. 4x100 Bayrak: Amerika o (Kisseel, Toppine, Dyer, Wikoff) 40 (D.R.) 4X.400 Bayrak: Amerika (Sugua, Ablowiteh, Boernen, Carr) 3 8 1/10 (D.R.) Yürüyüş: (50 Km.) T. W. Green (İngiliz) 4 4. 506 Gölle atma: Lo Sexton (Amerika) 16 m. 005 (OR.) Diskatma: Johno Anderson (Amerika) 49 m, 48 (O.R.) Cirit atma: Mitta Jarvinen (Finli) 72 m. TI (D.R) 'ekiç atma: Ta O. Callaphan (İrlanda) 53 m. 92. Yüksek atlama: Mac Naughton (Canada) 2 m. 9. İrlandalı 00: Uzun atlama: Edouard Gardon (Amerika ) Tm. 638. Üç adım atlama: Chukei Nambu (Japon) 18 m. 72 (D.R Sirikla irtifa atl. William Miller (Amerika) 4 m. s1 (O.R.) Decatlon: 1. Bauseh (Amerika) 8.462,23 | ». (D.R.) | Pentatlon (asri) Azenturna (İsveç) 32 puvan. Kadın atletizmi 100 metre: Melle Stella Walsh (Pol) 41 9/10 (D.R.) | 80 metre mâniali: Melle Didrikson (Amerika) 11 7/10 (D.R.) 4 “100 bayrak: Amerika 47 6. (D.R.) Disk atma: Melle Coppeland (Amerika) 40 m. 587 (D.R.) Cirit atma: Miss Eirikson (Amerika) 43 m. TI (D.R.) İrtifa atlama: Miss Sehseley (Amerika) 1 m. 66. (D.R.) Skiff Penree (Avustralya) if sali; İki kürek İngiltere dirseksiz: | (İngiltere) Öxford'dan H. Edwards ve Cli- ve. İki kürek dirsekli: Ameriki 3 Dört kürek dirseksiz: İngiltere Dört kürek dirseklir Alma nya Sehiz kürek dirsekli: Amerika. Fiğre ( tahım halinde ) Fransa, Flöre (tek) Olimpiyatlarda kılıç müsabakasının finalinda Fran- Marji (İtalyan) 9 gi Kiliç takım halinde) Fı 3 mağlübiyet. Jimnastik Bar paralel: Gugbelmetti (İtalyan) 56 pu- Halka: Poll (Macar) ve Lertora (İtal yan) 58.7 puvan Şeval darsonr Guglielmetti (İtalyan) 113 pu- van. Hindistan - Amerika (24 - 1) Güreş Serbest Haros siklet: Pearec (Amerika) Tüy siklet: Pihlajamaki (Finl.) Hafif siklet: o Charles Pacome (Fransa) Yarı orta siklet: Van Bebler (A- merika) Orta siklet: Johansson (İsveç) Yari ağır siklet: Mehringer (Ame rika) Ağır siklet: Richtoff (İsveç) Greko Romen Horos siklet: Brendeli (Alman.) Tüy sikletı Gaxsi (İtalyan) Hafif siklet; Malmberg (İsveç) Yarı orta siklet: Johansson (İs- : Kakkinen (Finla.) let: Svenson (İsveç) let: Westregnen (İsveç) Yüzme 100 m. serbest, Miyazaki (Japon) 58 s. 2/ Miyazaki (Japon) 58 4. 2/10 Grabbe (merika) 4 48 4. 4/10 1500 m. serbest: yin Kitamara (Japon) 19125. 4/10 e 100 m, sert üstü; Kiyokawa (Japon) 1 8s, 6/10 200 m. kurbalama: Tsuruta (Japon) 245 8. 4/10, 800 m. (4X200 bayrak Japonya 8 58 1. 4/10, Yüksekten atlama: Smith (Amerika) Kadın yüzmesi 100 metre serbest; Helen Madison (Amerika) | 61. 8/10 400 metre serbest: Helen Madison (Amerika) 5 d. 28 «. 6/10 100 metre sırt üstü: Eleneor 19 4.4/10 200 metre kurbalara: Demis (A: 6 Ey vusturya) 3d. 68. 400 metre (4> 100) bayrak İlimde ? Yuksehten atlama; Paynton (Amerika) Siklet kaldırma yar siklet: oymond Suvi, 287,800 akdi Nehii siklet: ene Düver, ramsa) 325 Ori iler, < (Fransa) yz İsmayr (Almanya) 346. Yarı ağir siklet: Lowus Hostin (Fransa) 365 Ağır siklet G. Skobla (Çekoslovak) 380 Yackting Monotaype: Llerun (Fransa) Stars: Gray (Amerika). Holm (Amerika) 1 d.| Spor ile yakından alâkadar olanlar bilirler ki, sporların bir kısmı çok zor ve bir kısmı da onlara nazaran daha kolaydır. | Sporun kolayı nasıl olur di- ye bir sual tevcih edilirme €e- vap olarak denebilir ki: ji sarfedilerek yapılır. Ancak bir kısım spor şubeleri vardır ki ötekilerine nazaran daha e- nerjiktir. Meselâ fazla enerji sarfettiren bir şu- bedir . Ona mukabil mesel voleybol o kadar fazla enerji istemez. Bundan başka bir de tama- ! mile kafa ile veilim ile yaj lan sporlar vardır.Onlara da sal olmak üzere birçok spor şu- belerini gösterebiliriz. Ancak en fazla kafa ve ilim isteyen İ spor biniciliktir. Bunu (o demeklediğer spo- kafa veilim istemedik- run laşılmasın, Ötekiler de buna muhtaçtır. Ancak yelken sporu hepsinden fazla malümat işi- dir. Yelkenci; berveçhipeşin, ha vadan, akıntıdan, rüzgârlar. dan; onların istikametlerinden, esiş tarzlarından, velhasıl her İ şeyden anlaması lâzımdır. İyi İ bir yelkenci hiç şüphe yok ki İ çok iyi bir sporcu ve çok kafalı | bir adamdır. Maatteessüf bizim memleke timizin dört bir tarafı su ile “Spor hiç şüphe yok ki ener | Güreş en | İ lerini söylemek istediğimiz, an £ çevrilmiş oldüğu halde yelken kadar zevkli ve zevk işi olduğu sporu fevkalâde ihmal edilmiş | nu göstermesi itibarile çok iyi- bir vaziyette i Şimdi şimdi biraz canlanı- yor. Resmimiz bu sporun ne dir. Bizim kanaatimize göre sporcularımız bu spora Neves etmelidirler. Dünyanın en zor sporu şuphesiz: Yelkenciliktir 77 s | İkinci yelken yarışı yapılıyor ISTANBUL, 24 A. A. — Türki ye denizcilik Federasyonu yelken ko 'mitesi reisliğinden: 1.— İkindi yelken yarışı 2 Eylül 1932 cuma günü Yeşilleöyde yapıla- caktır. Yarış hattı programda gönte rilmiştir . 2— Birimei stard mat tam 14,30 dadır 3.— Kayt olunan her kotraya yel kene raptedilmek üzre birer mumara verilecektir. Bu numaraları yarış gü nü nihayet saat 14 c kadar tertip » heyeti gemisinde almamış olan kot ralar yarışa giremiyeceklerdir. 4.— Kotralar 5 gruba ayrılmıştır ve hendikap ile hareket edecekler dir 5. — Her dümenciye (yalnız ama- törler) saat 14 te kadar numaralar verilirken kendi kotralarının Stmrd dakikası tahriri olarak bildirilecek tir 6 — Tertip heyeti gemisinden gös terilen rakkamlar tam dakikaları rac edecektir. Her dümenciye tahriri olarak bildirilen dakikanın hulülün- de kotrası ketiyen hareket etmeli dir. 7.— Fener, Kalamış, ve Modada demirli bulunan tekneleri yedeğe al. mak üzre Seyri Sefain tarafından Tütfen gönderilen romorkör 2 Eylül sabahı Fenerden saat 3,30 da ve Modadan saat 9 da hareket edecek. $r. Her tekne kuvvetli bir yedek ha Iâti bulundurmalıdır. - Yarışlardan sonra tekneler ayni (suretle Fener koyuna getirilecektir. 8 — Birinci yarışa iştirak etme miş olan tekne sahipleri iştirak vara kalarını en son 1 Eylâl 1933 ia - Jakoel . Moda) adresine gönde İ rilmiş olmalıdır. İştirak varakaları ve program. 10 kuruş mukabilinde Karaköyde Seyri Sefsin acentalığın dan alınacaktır.