26 Ağustos 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

26 Ağustos 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Dünya güzelile mülâkat Keriman Halis hanım Danimarkaya gidiyor Keriman hanım Akşam vasıtasile herkese selâm gönderiyor Paris,
 Türkiye - Amerika Amerika erkânı harbiyel umumiye reisi ceneral Mac Arthur Amerika  sefiri Mr. Sherril cenapları derhal...
 26 ağustos.. Vatanı kurtaran büyük taarruzun başladığı gün Taarruz nasıl başladı, ilk gün elde edilen neticeler ESKİŞEHİR * Ç

Yakında Istanbulda bü- yük bir dil kongresi içtima edecek. Ihtilâl çıkaran ispanyol ceneralı hakkında idam kararı verildi. — Sene 14 — No: 4985 — fiatı her yerde: 5 kuruş CUMA — 26 Ağustos 1932 Telefonlar: Tahrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113 26 ağustos.. Vatanı kurtaran büyük taarruzun başladığı gün Taarruz nasıl başladı, ilk gün elde edilen neticeler ESKİŞENİR * © / * YUNAN İHTİYAT" KOLORDUSU DÖĞER, / Ü AZİZİYE Pİ ovuvapıy , 26 ağustos taarruzunu ve vaziyeti gösterir harita Bilmem gelecek nesiller bugü- nün büyüklüğünü bizim kadar takdir edebilecekler mi? Bizler ki mütarekeyi ve vatanın işgalini gördük, hakaretlere maruz kaldık, vatanı işgal eden ecnebi ordula- rının zabitlerini selâmlamıya icbar edildik, bütün bu zilletâver sah- nelere bir sünger çeken büyük ve şanlı taarruzumuzun başlangıç gününü muhakkak ki çok başka görürüz. Bir düşmanı mağlup (etmek nihayet bir zaferdir. Fakat yıkıl- mış, mağlup olmuş, bütün vasıta- —<— — ları elinden alınmış bir vatanı diriltmek bir harikadır, biz o harikayı yaptık ve onun icraya başladığı anda on sene evvel bu gündür. Biz yalnız Yunanlılarla harbet- medik, ordusuz, silâhsız hatta parasız bütün bir cihanı husumetle çarpıştık. İşte biz bu şerait altında galip geldik ve binaenaleyh zaferimiz eski hasmimiz olan itilâf devlet- lerinin adede müstenit, mukadder ve tabii galibiyetlerinden çok üstündür. ( Devamı ikinci sahifede ) Maslakta vuku bulan otomobil kazası: Çarpışan otomobil ve otobüs (kenarda otobüs şoförü Brlâl efendidir, otomobil şoförü Ibrahim efendi bulunamamıştır.) (Kaza hakkında tafsilât üçüncü sahifemizdedir.) Keriman Halis hanımın Ostend da çektirdiği ve “Akşam,,a hediye ettiği Iki resmi Türkiye- Amerika Amerika erkânı harbiyel umumiye reisi ceneral Mac Arthur Amerika sefiri Mr. Sberril cenapları derhal Amerikaya ha- reket etmesi için emir almıştır. Mr. Sherril önümüzdeki çarşamba günü Vaşingtona gitmek üzere şehrimizden hareket edecektir. Sefir cenapları | teşrinisanide memleketimize avdet edecektir. Mr. Sherril memleketimize yeni geldiği için kendisinin ansızın çağırılmasına ehemmiyet veril- mektedir. Sefir çenapları Va- şington da Amerika hariciye neza- retile temas ederek siyasi vaziyet hakkında malümat verecektir. Diğer taraftan Amerika erkânı- harbiyei umumiye Feisi ceneral Mac Arthur 25 eylül pazar günü saat üçte şehrimize gelecek ve 28 eylül akşamı Vaşinğtona mü- teveccihen : hareket edecektir, Ceneral bu hususta Vaşinğton sefirimizle temasta bulunmaktadır, Amerika erkânı harbiye reisi An- karayı ziyaret edecektir. Ziyaret proğramı hükümetimiz tarafından tertip edilmektedir. — Dünya güzelile mülâkat Keriman Halis hanım Danimarkaya gidiyor. Keriman hanım Akşam vasıtasile herkese selâm gönderiyor Paris, 22 (Hususi — Dünya güzeli Keriman Halis hanım bir haftadan beri Pariste bulunuyor. Şehrimize geldiği zaman çok yor- gundu, bir kaç gün tam bir isti- rahate mühtaçtı. Bunun için ken- disile uzun uzadıya görüşmeğe imkân yoktu. Dün telefonla sor- dum: — Nasıl, dinlendiniz mi? — Tamamile... — Gelip sizinle miyim? — Hay hay... Akşam muhabi- rile görüşmekten çok memnun olacağım. Hemen bir taksiye atladım. Bir çeyrek sonra Claridge deyim Claridge Parisin en geniş ve en güzel caddesi olan Champs Ely- s&es de muhteşem bir binadır. İçeriye girip Miss Univers'le yani dünya güzelile görüşeceğimi söylediğim zaman beni güzel bir salona aldılar ve Keriman hanıma haber gönderdiler, görüşebilir Beş dakika sonra Keriman Halis hanım salondan içeriye girdi. H i vimli tebessümü ile elini uzatarak yak- laştı. Çehresine baktım, son gün- lerin yorğunluğu temamen geç- mişti. Gözlerinde artık siyah göz- lük yoktu. Şen ve neşeli idi. Karşı karşıya birer (koltuğa oturduk. Hâl, hatır sorduktan, mutat nezaket sözlerinden sonra? — Sizi iyice dinlenmiş, tekrar eski neşeniz avdet etmiş bir halde görmekten çok memnun oldum, dedim. Bir hafta evvel hakikaten pek yorgun görünüyordunuz. — Aman yorgunluğu sormayın, adeta hastalandım. Spadan başlıyarak Ostendde, Baulede ve nihayet Deauvilde mütemadi davetler, ziyafetler, eğlence yerlerine gitmek bizi bitirdir. Hele sinema operatörle- rinin projektörleri, fotoğrafçıların yaktıkları magnezyumlar gözleri- mi harap etti, Bu yüzden günlerce ışığa bakamadım; siyah gözlükle gezdim. Ne ise bu fasıl bitti, şimdi istirahate kavuştum. Hiç kimse ile görüşmüyorum, hiç bir gazeteciyi ( Devamı ikinci sahifede ) — Neden?... — Baksana çıt yokl... . — e a — Kadınlar birliği demeğe kırk tane şahit lâzıml.,