26 Ağustos 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

26 Ağustos 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sabife 1? ii ŞEN Leyli ve Nehari Z $ F $ | Erkek . . Boğaziçi - Arnavutköy - Çifte Saraylarda « FEYZİATİ Lİ Kayıt muamelesine başlanmıştır. Cumartesi, Pazartesi ve Çarşamba günleri saat 10 dan 18 e kadar müracaat kabul edilir. ARAN Telefon: Bebek 210 Leyli - Nehari, Kız - Erkek Yeni Türkiye Mektebi Yuva, ilk Şişli İnkılâp müzesi karşısında Ecnebi dili kursları vardır. Talebe kaydına başlamıştır. ŞEHZADEBAŞI: FERAH SINEMASINDA ö Eylül Pazartesi günü gündüz ve gece VEFA KUMKAPI idman yurdu tarafından tertip olunan BUYUK SUNNET DUĞUNU Sabaha kadar icra edilecektir. Kayıt muamelesi başlamıştır. Ferah !Sineması müdiriyetine müracaat. ROBERT KOLEC Kolec kısmı - Mühendis kısmı - Sanayi kurları Her perşembe ve cuma günü saat 9 ilâ 12 arasında kayıt muamelesi yapılır. Leyli - nehari - hususi - türkçe - fransızca YENi iLK MEKTEP ; Talebe kaydına başlandı Adres: Kızıltoprak, Ihlamur caddesi No. 77 Adanın en muvafık ve sıhhi yerinde kâin ve asri konforu havidir. Gıda maddeleri teminatlıdır. Fiyatlar 'Tenzil Edilmiştir: Tek yataklı oda 5 ve 6, çift yataklılar 3 1/2 liradır. Üç ve daha ziyadesi 3 liradır. Fazla tafsilât talep vukuunda hemen verilir. Adres : Büyükada, Musa Kâzım bey Sanatoryomu Telefon : Büyükada 75 Istanbul av vergileri müdüriyetinden: Müdiriyet aklâmı için 125 çeki odunla 500 kilo mangal ve 1 ton kok kömürü mübayaa edilmek üzere 22 ağustos 1932 tarihinden itibaren 20 gün müddetle mevkii münakasaya çıkarılmış ve 10 eylül 1932 cumartesi günü saat 15 te ihalesinin icrasi mukarrer bulunmuş olduğundan talip olanların şartnameyi görmek üzere İstanbul balıkhanesinde Av vergileri müdiriyetine müracaatları ilân olunur. Kandilli Kız Lisesi Müdürlüğünden: Ağustosun 23 üncü salı gününden itibaren salı ve çarşamba günleri leyli ücretli talebe kaydına başlanacaktır. 1 Eylül tarihinden itibaren de cumartesi, pazartesi, çarşamba günleri nehari ücretli leyli kayıt muamelesi yapılacaktır. Ücret şeraiti senede 225 liradır. Üç tak- sitte alınır. Bilfil memur olup baremin 7 inci derecesinden itibaren aşağı maaş alanların evlâtları için “(10 tenzilât yapılır. Yeni talebe kayıt muamelesi için hüviyet cüzdanı, aşı, sıhhat raporu, mektep şahadetname veya tasdiknamesi, 6 adet fotoğraf lâzımdır. Fazla tafsilât için yukarıda gösterilen günlerde mektep idaresine müracaat edilmesi. Eylül 1 den itibaren aynı günlerde asli talebenin kayıtları tecdit edilecek, müracaat etmiyenlerin yerine yeni talebe alınacak- tır. Eylülün 3 üncü cumartesi gününden itibaren mezuniyet ve diğer sınıfların ikmal imtihanlarına başlanacaktır. Alâkadarların mektebe müraacatları.. Hava makinist mektebi müdürlüğünden Hava makinist mektebinin kadrosu mucibince mütekait Etıbbadan ücreti şehriye ile bir doktor istihdam edileceğinden talip olacakla- rın şeraiti öğrenmek üzere mektep müdiriyetine müracaatları, İstanbul gümrükleri muhafaza başmüdürlüğünden: 1 — Ambalajlık 3000 metre yerli bezi göre ) açık kırdırmaya konulmuştur. 2 — Kırdırma © şartları kâgıdının ( tasdikli suretleri gümrükleri muhafaza başmüdürlüğünden alınacaktır. 3 — Kırdırma mezkür (O başmüdüriyette kurulacak alım satım komisyonu tarafından yapılacaktır. 4 — Kırdırma 6/9/932 tarihine raslıyan salı günü saat 14 tedir. 5 — Her istekli, biçilmiş bedelin */,7,5 gu olan 59 lira 24 ku- ruşluk muvakkat güvenme “teminat, larile belli saatten evvel komisyona gelmeleri. 6 — Örnek: Muhafaza istekliler görebilirler. (Memhur numunesine İstanbul başmüdüriyetinde memhur numuneyi Emlâk ve Eytam Bankası İlanlari Kiralık konforlu apartıman Nişantaşında Harbiye cadddesinde 115-117 No. Selçuk apartıma- nının 2 No. dairesi bir sene müddetle bilmüzayede kiralanacaktır. İhale 29/8/932 pazartesi günü saat on altıda yapılacaktır Müzaye- deye iştirak için 30 lira pey akçesi lâzımdır. Taliplerin şubemize müracatları. Akşam AHTAPOT! Bu korkunç canavar, şikârını bırakmaz ve müteharrik kıskaçları ölümü tesri İçin faaliyete geçer. Hamızı bevil (acide urigue) uzviyet Üzerinde bir ahtapot gibi icrayı tesir eder. Bilâmum eczahanelerde satılır. Hamızı bevili(Acide urigue) halleder. URODONAL Paris hastahaneleri müteahhitleri Şatelen müessesatı 26 Ağustos 1932 — URODONAL Böbreği veya mideyi tahriş eden hiç bir madeni tuzu ihtiva etmez. Muzat tedbiri yoktur Romatizma farti semen Husat alâmı mafsaliye Galatasaray lisesi Müdürlüğünden: Kayıt ve kabul eski talebeden Istanbulda bulunan leyli meccanilerin 27 Ağustos 1932 Cumartesi gününden ve taşradaki meccanilerle umum leyli ve nehari talebenin 1 eylül perşembe gününden itiba- ren kayıtlarının tecdidine başlanacak ve bu muamele 5 Eylül pa- zartesi gününe kadar devam edecektir. Tecdidi kayıt ancak ücre- tin verilmesile kabil olabilecek; muayyen . müddetin hitamından sonra kayıtlarını tecdit ettirmiyen talebenin yerine yeni talebe alınacak ve yerleri kapanacaktır. Yeni talebe namzet kayıt muame- lesine 5 Eylül 1932 Pazartesi günü nihayet verilecek; bu tarihten sonra yeni talebenin duhul imtihanlarile kat'i kabullerine müteallik muamele yapılacaktır. Bu sene nehari alınmıyacaktır. Imtihanlar umum sınıf ikmal , ve mazeret imtihanlariyle Eylül mezuniyeti imtihanları Eylülün beşinci pazartesi gününden on yedin- ci Cumartesi gününe kadar devam dedecektir. Imtihanlarla alâkası olmıyan talebenir tedrisata başlamazdan evvel mektepte ibate va iaşelerine imkân yoktur. Ücretler ilk kısım talebesi için 275, orta, lise ve ihzari ve tica- ret kısmı talebesi için 300 liradır. Taksitler üç müsavi taksitte alınacaktır. Birinci taksit kaydı müte. akip ikinci 1. inci kânun üçüncü mart başındadır. Ikinci ve üçüncü taksitler azami on gün imhal edilebilir. Bu müd- det zarfında taksidini vermiyecek talebenin mektebe nehari olarak dahi devamına kanunen imkân yoktur. Kaydını ilk taksitte leyli olarak yaptırmış olan talebenin ikinci ve ya üçüncü taksitler zamanlarında her ne sebeple olursa olsun kaydı nehariye tahvil edilemez. Bir kaç kardeş leyli ücretli olarak devam edecek olur ve kardeş olduklarını bulundukları mahal meclisi idarelerinden musaddak kardeş mazbatası ile tevsik ederlerse birincinin ücreti tam ikincinin ücreti yüzde 15 üçüncünün ücreti yüzde 20 tenzilâta tabidir. 1452 numaralı kanunun yedinci ve daha aşağı dereelerine tekabül eden miktarlarda maaş alan Devlet memurlarının çocukları pederle- rinin bu o vaziyetlerini resmi bir vesika ile tevsik edecek olurlarsa ücretlerinden yüzde 10 tenzilât yapılacaktır. Bu vesikanın her taksitte tecdidi şarttır. Yüksek Orman mektebine talebe yazılma ve alınma şartları: 1 — Taliplerin Türkiye Cumhuriyeti tebasından olmaları. 2 — Yaşlarının (18) den aşağı ve (25) ten yukarı olmaması. 3 — Tam devreli lise mezunu, yahut o derece tahsilde bnlun- dukları Maarif vekâletince tasdikli lise ve muadili şahadetnameli olmaları. 4 İyi ahlâklı olduğu ve hiç bir güna cezaya çarpılacak iş ve hareketlerde bulunmadığını beyan eden ve mahalli zabıtasınca tastikli olan ihtiyar heyeti mazbatasına malik olmaları. 5 — Her türlü hastalıktan salim ve bilhassa görme, duyma ve söyleme uzuvları tam ve diğer noksanlardan beri, gezip yürümeğe, biniciliğe dayanıklı olduğunu açıkça tasdik eden doktor raporu almaları lâzımdır. 6 — Talipler yukarda yazılı vesikaları, en son mektep şehadet- namelerini, hüviyet cüzdanını, aşı kâğıdını İstanbulda Yüksek Orman mektebi rektörlüğüne yazdıkları bir istidaya iliştirerek mektebe yahut bulundukları mahallerin orman müdürlüklerine ve yahut en büyük mülkiye memuriyetlerine nihayet 20 eylül 932 tarihinde mektepte bulunmak üzere teslim ederler! 7 — Talipler mektebe yazıldıktan sonra alınabilmek için usulü dairesinde ve nümunesi gibi noterlikten musaddak taahhüt senedi vermeleri lâzımdır. 8 — Taşradan gelecek taliplerin yol masrafı mektebe yazılıp alındıktan sonra mektepçe verilecektir. Taşradan gelecek talebe yol masraflarına ait vesikaları ve hareket ettiği mahalden Yüksek orman mektebine girmek üzere hareket ettiğini beyan eder bir vesikayı beraberinde getirmelidirler . ( Mektep Leyli ve meccanidir. Tahsil müddeti üç senedir. Orman mühendisi yetiştirir. ) ) KALORİFER TESİSATI MUNAKASASI Alpulluda kâin şeker fabrikası müştemilâtından üç daireye vazı mukarrer kalorifer tesisatı mevkii münakasaya vazedilmiş olduğundan talip olanların bir hafta zarfında İstanbul ve Trakya Şeker Fabrikaları Türk Anonim Şirketinin Bahçekapıda dördüncü Vakıf Hanının dördüncü katındaki merkezine müracaatla olbaptaki ebniye plânları ile şartnamevi ahzevlemeleri lüzumu ilân olunur. Liseler Alım Satım komisyonundan: 26/8/932 tarihinde ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile mevkii münakasaya konulan mekteplerin Fizik alâtına mahsus masa ve dolapların ihale günü olan 26/8/9372 tarihinin cumaya müsadif olduğu anlaşılmış ve 31/8/932 tarihine müsadif çarşamba günü ihale günü olarak tesbit edilmiş olmakla keyfiyet tashihen ilân olunur. Baştaki sayısız mikropları mah- veder, saç dökülmesini kepekleri, saçların yağlanmasını ve kaşıntıyı izale eder. Kolonya yerine her gün friksiyon yapınız. Eczanelerde satılır. Zi i En mükemmel elbiseler en ucuz fiatlarla J. itkin Tüccar terzi İstiklâl caddesi 405 Tek B. O. 450 ; İl mmumumuu Modanın Ruhu okşayan inceliklerini Yei AHTER terzihanesinin mutena işlerinde bula- bilirsiniz. (Bilhassa elbise hususunda titiz gençlerimize tavsiye ederiz.) Yeni :modeller, hususi çeşitler gelmiştir. ( Babiâli ) Ankara caddesi No, 96 Tel. 20766 Beyoğulunda Kumbaracı sokağında MUSEVi LiSESİ Derslere 5 eylül 932 de başlanacaktır. Kayıt muamelâtı 16 ağustostan iti- baren cuma ve cumartesinden maada hergün yapılır. Yeni talebe berabe- rinde nüfus tezkeresi, doktor raporu ve bulunduğu mektep tasdiknamesile ikl kıt'a fotoğraf getirmesi lâzımdır. Müdiriyet Sahil Necmeddin Umum! neşriyat müdürü; Enis Tahsin Akçam matbaası dık