26 Ağustos 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

26 Ağustos 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

“Cihan buğday istihsalâtı re a ae na Cihan iktisadiyatı amana Altınlar tekrar Amerikaya akıyor - Almanya- da odundan şeker imal olunuyor Amerikada bu seneki buğday mahsulü geçen seneye nisbetle yüzde 20 noksan olacaktır. Fakat cihan istihsalâtı geçen seneki miktardan az olmıyacaktır. Muhtelif memleketlerdeki yeni buğday mahsulüne ait son malü- mat şudur. Amerikada — Amerika ziraat nazareti kış buğday mabsulünü 441,786,000 buşel ve ilkbahar buğday wahsulünü 280,800,000 buşel tahmin etmektedir ki yekünu geçen sene mahşulünden yüzde 20 noksandır. b Amerika ziraat nazaretinin be- yanına Kürrei arzın şimeli nısfında 31 memleketteki bu sene buğday mahsulü geçen senekine nisbetle 162.000,000 buşel fazla olacaktır. Bu suretle dünyanın şimali nısfın- daki umum buğday mahsulü ge- çen senekine müsavi olacaktır. Kanadada temmuz iptidalarında buğday mahsulü 450 milbuşel tahmin edilmişti. Yağmursuzluk ve şiddetli sıcak- iardan şimdi mahsul en çok 400 milyon buşel tahmin olunuyor. Maahaza yeni mahsul vasati mik- tardan çok fazla olacaktır. Geçen mevsimde Kanada mah- sulü ancak 250,000,000 buşel idi. Bu sene buğdayının cinsi yük- sektir. Rusyada - 10 Ağustosta Sovyet memurları tarafından verilen ma- lümata nazaran o tarihe kadar hasat geçen senekine nisbetle 300,000,000 acre (Ingiliz dönümü) noksandır. Geri kalan yerlerde hükümet tarafından ittihaz olunan tedbirler fayda etmemiştir. Bilhassa hasat Ukranyada çok fenadır, geçen seneye nisbetle 14,000,000 acre noksandır. Romanyada — Mahsul alelümum vasati miktardan daha azdır. Bu seneki mahsul pas hastalığından barap olduğundan gecen seneki stok ile beraber ancak Roman- yanın dahili istihlâkini kapatabi- lecektir. Binaenaleyh buğday ik- racatının menedileceği bekleniyor. Arpa ve diğer hububat bereketli isede siklet itibarile hafiftir. Mısır iyi görünüyor. Vasati Avrupada - Macaristan, Avusturya ve Cekoslovakya buğ- day mahsulü son fırtınalardan Romanya Omezruatma (nisbetle daha az müteessir olmuştur. Hububat mahsulünün bu sene mükemmel olacağı (bekleniyor. Meyva mahsulü gayet iyidir. Avusturya şimdiden o serbestçe meyva ihraç ediyor. Yugoslavyada mahsul senenin iptidalarında feyezanlardan ve do- ludan çok müteessir olduğundan Balkanlardaki son iyi havalardan istifade edememiştir. Fransada - Geçen hafta Fran- sada tahripkâr fırtınaların hüküm sürmesine rağmen bu sene mah- sul gayet oberekerli olacaktır. Fransa bu sene pek az buğd ithal edecektir. ? ie Almanyada - Amerikada bu seneki mahsul geçen senekinden çok iyi olacaktır. Almanyanın bir çok yerlerinde pamuk zeriyati çok tevsi edilmiştir. Ispanyada — Bu seneki mah- sul geçen senekine nisbetle yüzde 11 fazla olacaktır. Italyada — Yaz mevsimi serin ve yağmurlu olduğundan buğday mahsulü vasi mikyasta bozulmuş- tur. Bu sene Jtalyanin hariçten ithal Oetmiyeceği (o bekleniyordu. Fakat şimdi mahsulün vasati miktardan biraz fazla olacağından alelüsul hariçten buğday ithaline zaruret hasıl olacağı anlaşılmıştır. Altınlar tekrar Amerikaya akıyor iptidasından beri tekrar altın akını Amerikaya doğru dönmüştür. Ondan evvel altınlar Amerikadan Avrupaya akmakta ve her hafta Amerika on milyon ingiliz liralık altın kaybetmekte idi. Şimdi ise Ame- rika 10 milyon ingiliz liralık altın kazanıyor. Altınların tekrar Amerikaya akmaya başalması emniyet ve itimadın avdetinden ileri gelmiştir. Ayni sebepten Amerikada es- ham ve tahvilât (oyükselmiştir. Ecnebi memleketlerin Amerika- daki bilânçoları 100,000,000 ingi- liz altını tahmin olunuyor. * .. Almanyanın ihracatı azalıyor Almanyanın ihracatı temmuzda daha tenezzül ederek 432 milyon marka inmiştir. Bu mıktar Hazi- randa 454 milyon mark idi. Bu tenezzül Rusyaya ihracatın azal- masından neşet etmiştir. Temmuzda Almanyanın ithalâtı bir az artarak 366 milyon marka çıkmıştır. Bu tezayüt ham mevat ithalâtının artmasından neşet et- miştir. İhracat ithalâta nisbetle 66 milyon mark fazladır. Haziran- da90 milyon idi. Bu fark tamirat için yapılan aynı tediyatın ticari muvazeneye ithalinden ileri gel- miştir. Temmezun * .. Hayat pahalılığı azalıyor Avrupada hayat pahalılığı mü- temadiyen azalmaktadır. Temmuzda İngilterede hayat pahalılığı 1914 temmuzuna nis- betle yüzde 41 fazladır. Haziranda yüzde 43 ve 1931 temmuzunda yüzde 45 idi. Yiyecek cihetinden hayat pahalılığı 1914 senesine nazaran ancak yüzde 25 fazladır. Odundan şeker Frankfurter Zeitung'un istihba- rına nazaran kömür ve neftten türlü mevat istihsal etmekte olan bir Alman anonim şirketi faali- yeti sahasını değiştirmiştir. Şimdi bu şirket ormanlardaki kırıntı odun parçalarından şeker isti saline başlamıştır. Meselenin tek- nik ciheti esasen çoktan halledil- mişti. Lâkin işin kârlı bir şey olup olmadığı ciheti henüz halle- dilmemiştir. Şimdi bu cihet dahi halledil- miştir. Bundan sonraki muvaffa- kiyet odun fiatinin düşük olma- sına ve halkın bu ucuz şekere rağbet eylemesine bağlıdır. Şe- kerin posası hayvan yemi olarak sarfedilmektedir. Şimdiki fabrika Maunheim civarındadır. Odun şekeri rağbet bulduğu takdirde ormanı zengin olan yer- lerde ve bilhassa hayvan beslenen merkerlerde yeni fabrikalar açıla- caktır. Nutchinson ailesi Anticosti - adası, 25 (A.A.) — Hep birlikte tayyare seyahatine çıkan Hutchinson ailesi, bugün burada Port Minierde denize inmiştir. Akşam “ 26 Ağustos Jasarruf, Dirlik ve düzenlik İstanbul Beşinci icra memurluğundan: Mukaddema Kadıköyünde Sen Jorj mektebi karşısında 49 No.lı hanede mu- kim ve muahharan Beyoğlu Kurtuluş caddesinde (245 ) No. da iken ikamet- gâhı meçhul İskender Anti efendiye: Yusuf molla zede Hüseyin beye iki kıta senet mucibince iki bin Jiranın maa faiz ve masarifi icraiye tahsili hakkında dairemize müracaat edilmiş ve namınıza tanzim olunan ödeme emri- nin ikametgâhınızın meçhuliyeti hasebile tebliğ edilememiş ve zabıtaca yapılan tahkikatta ikametgâhınızın meçhul bu- lunduğu ( bildirilmiş olmasına binaen ödeme emrinin ikametgâhınızın meçhu- liyeti hasebile iki ay müddetle ilânen tarafınıza tebliğ edilmesine karar veril- miştir. Tarihi ilândan itibaren kırk beş günün hitamında ilk yedi gün içinde 931/5353 No. lı dosyamıza müracaatla tesviye deyn ve yahut kanunen şayanı kabul bir itiraz dermeyan etmediğiniz taktirde iki ayın hitamında gıyabınızda icraya devam ve deynin tesviyesi cihetine gidileceği malüm ve ödeme emri tebliği makamına kaim olmak ere ilânen tebliğ olunur. ” İLÂN İstanbulda Bahçekapıda 27 numaralı mağaza üstündeki dairede kumaş ticare- tile meşgul Bradfort Yani Andonyadis ve şürekâsı şirketinin İstanbul icra itiraz merciinden konkordato akdi için istihsal eylediği mühlet üzerine konkordato mü- zakeresi için tayin edilen 27/Ağustos/932 tarihine müsadif cumartesi günü bazı hesabat ve muamelâtın tetkiki için kon: kordato müzakeresine imkân hasıl olamı- yacağından işbu müzakere için bu kere tayin edilen 5/Eyl01/932 tarihine müsa- dif pazartesi günü saat on dörtte mu- kayyet alacaklıları Galatada Karaköy Palasta S üncü katta 1 numaradaki yazıhanemizde toplanmaları ve borçlu- larında hazır bulunmaları ilân olunur. Konkordato komiseri Mazhar Üsküdar altıncı icra memurlu- undan: Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer bir adet çift beyğirli lastikli faytonun 29İ8/932 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 13 den 14 e kadar Kadı- köyünde Bat pazarında açık artırma suretile satılacağından talip olan- larin mahallinde hazır bulunduru- lacak memura müracaatları ilân olunur. Istanbul asliye birinci hukuk dairesi ticaret kısmından: Nesim Kazes ef. ye 7800 lira borçlu Ga- latada danüp hanında Türkiş Ame- rikan petrolyom şirketinin mezkür borç için mukavele ile terhin ettiği 388968 kilo sikletinde İskandil makinelerinin tediyei deyin edil- memesinden dolayi ehlivukufca takdir ikiymet edildikten sonra açık arttırma ile satışına karar veril- diğinden mezkür alâtın kıymetinin takdiri ve satışın icrası 29/8/932 tarihine müsadif pazartesi günü saat ondan onikiye kadar merhun malların bulunduğu rıhtım şirke- tinin Kuruçeşme antreposunda ifası mukarrer olduğundan alâkadaranın ve talip olanların yevm vakıt ve mahalli mezkürda hazır bulunma- ilân olunur: Son metot üzerine Di KiŞ ve BiÇKi usulünü 3 ay zarfında mükemmelen öğrelerek Maariften ili diploma verilir, Derslere 15 ilde. b: nacaktır. Kadıköy, Mektep No 43 Dikiş ve Biçki dersanesi, Müdür Katina Teofanidu H. ZE 7 AE ZER, EZANLA Üsküdar 6 ıncı İcra Memurluğundan: Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer bir adet Sağlı inek ile 3 yaşlarında bir adet boğanın 4/9/932 tarihine müsadif pazar günü saat 9dan 10a kadar Üsküdar Atpazarında açık artırma suretile | satılacağından talip olanların mahallinde hazır bulundurula» cak memura müracaatları ilân olunur. kak İstanbul 7 inci icra memurluğundan: Bir borçtau dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer maa ayna konsol ve sandalya 1/9/932 tarihinde saat 1$de Samatyada Sulumanastır Emirler çeş- mesi Türbedar sokağında 15 No.lu hane önünde paraya çevrileceği ilân olunur. iLAN Osmanlı Bankasının Yenicami ve Beyoğlu Zafer (o Bayramı Ağustosun 30 ncu Galata, devairi, münasebetile salı günü kapalı buludacakfır. aaa İstanbul dördüncü icra memurluğundan: Tamamına 5000 lira kıymet takdir edilen Pendikte Bağdat caddesinde eski 4-5 ve 611, yeni 36 ve halen 66 nu- maralar ile mürakkam ve kayden'sırf mülk mukaddema arsa halen bir bap fırının tamamı ile, gene tamamına 5270 lira kıymet taktir edilen gene aynı ma- halde eski ve yeni 4225 - 49/51 ve halen 103 numaralar ile mürakkam ve kayden bir bap hanenin mülk ebniyesi ile zemini ve halen bahçeyi havi bir bap hanenin tamamı olan işbu iki gayri men- kulün tamamları ayrı ayrı şartnameleri ile açık arttırmağa vazedilmiş olup 11 eylül 1932 tarihinde şartnameleri divan haneye talik edilerek 1 teşrini evvel 1932 tarihine müsadif cumartesi günü saat 14 ten 17 ye kadar İstanbul dördüncü icra dairesinde açık arttırma ile satıla- caktır.. Arttırmalara iştirak için yüzde yedi teminat alınır. Müterakim vergiler ile belediye resimleri, vakıf emareleri müşterilere aittir. İcra ve iflâs kanunu- nun 114 üncü maddesine tevfikan hak- ları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotek- alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddi- alarını ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicil- lerile sabit olmiyanlar satış bedelinin paylaşmasından harıç kalırlar. Alâka- darların işbu maddei kanuniye ahkâmma göre tevfiki hareket etmeleri ve daha fazla omalüimat almak istiyerlerin 932/430 dosya numarası ile memuriye- timize müracaatları ilân olunur. Dr. A. KUTiEL Cilt ve zührevi hastalıklar tedavihanesi Karaköy Börekçi fırını sırasında 84, Dr. TAŞÇIYAN Zührevi ve bevli hastalıklar tedavi- hanesi. Eminönü, Köprübaşı Reşa- diye caddesi, Hüseyin efendi han. UROLOG - OPERATOR Dr. FUAT HAMİT IDRAR YOLLARI Hastalıkları mütehassısı Türbe, Mahmudiye caddesi No. 10 Telefon: 22622 A Ty er