27 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

27 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

İ Siyasi ve tariht tefrikn 17 "KEMALİZM NEDİR? Selânik - Anafarta - Ankara.. Yazan: Edirne meb'usu Mehmet Şeref Ancak kıymetinden hiç bir Biraz duru tazyiklerin altında o sade milli l X ocakta, ailevi ve zümrevi kı İ usımlarda hep işine devam edi. < yor.. Kendisini canlandıracak milli atılış yaratan bir Türk Ş şahsiyetine kavuştuğu vakit der hal sıçrayor. Tarihte, Türk tarihinde iki | parlak misal vardır. Anadoluda kurulan ilk (Eti) devletinde bu “mai iri biz çok derin izlerini ruz, buluyo- Binlerce yıl sonra yine Ana- | yurtta bir çok hâdiseler cere- yan ediyor. Katılmışla gelen Türkler, Selçuklar, Çavdarlar ve daha pek çokları yabancı unsurlarla karışarak nihayet son “Osmanlı” devleti bütün bütün “dini” şekle girerek şe- © hirlerde zümre ve sınıf teşek- külleri meydana (getirirken “maşeri fikir” Türk yurtlarm- da yaşayor köylere, çekilen a- sıl katıksız Türklerde aslâ kuvvetini kaybetmiyor. Son milli harekette tekrar kudretini gösteriyor ve anlayoruz ki “Ew” milli Türk devletinden sonra Ankaranın Gökdemire bürünmüş omuz omuza dört çevreyi saran esmer, kırmızım- tırak, demirli tepelerinde uya- nan “Yeni milli devlet” te bu “maşeri “fikir” in mahsulü- dür. İşte o dağmıklıkların se bebi “milli iktrsat” ım sönme- sine atfedileceği gibi şu topla- nıp dirilmenin: âmili de yine o- dur, yine milli iktisadın uyan- masıdır . Kemalizm rejimi, mahalli ik- sat fikrini kaldırarak asri bir devlete yaraşan mi iktisat fikrini, asri ticareti ortaya at tığı vakit, bunun “maşeri fi- kir” den kuvvet alacağını he saba katmıştı. Henüz on senelik bir temiz- | leme, ayıklama. diriltme, yetiş- tirme, yükseltme ameliyeleri | ortasında Mustafa Kemal inki- | lâbmm ne yaptığını sayabili- | riz.. Bunun topluca bir muka- yeseli plânçosu bize “mill e yürüyen milletimiz 'maşeri fikir, in canlı ve maddi misallerini gösterebilir.. | “Osmanlı” zamanında Türk milleti yalnız kötü bir reçper, fena muamele gören ufak es- naf. küçük kâsip idi “Devlet” fikri. milletile alâ- kadar değildi. Bu sebepledir ki | her iktısadi hareket gayrimillt idi. Gayritürklerin elinde idi. En ufak bir şirket ahlâkı, bir iş ahlâkı, bir meslek ahlâkı, yok- | tu. Banka mefhumu anlaşılama yordu. “sermaye” nin manası yoktu. Sade “para,, bir sermaye olarak alınıyordu. Osmanlı im- paratorluğunda en berbat bir| yolda alabildiğine “istikraz” İar yapan bir hükümet. mem- leketini borç altına sokarken, bu alınan paralarm “milli ik- tısat” m inkişafına yardım et- mesi lüzumuna kail değildiler. İsraflar, sraylar, kuru ve ma- nasız debdebe ve ihsanlar yü- | rürken. gayritürk komisyoncu- lar, simsarlar, sarraflar. banka- İn: fabrikacılar, nakliyatçılar, sigortacılar bu diyarı alabildi- ğine istismar ediyorlardı . Sebebi “maşeri oo fikir, in Türk köylerine çekilmesi ve şe hirlerdeki Türklerin hükümetçi ve küçük küsip kalmalarıdır. Türkiyede bir (Omaden, bir stok mahsul, bir iptidai mad. de yoktur ki sırf Türk eline ge- çerek, garyitürk bankalara, ko- misyonculara pay vermeden ci- han piyasasna gidebilsin. Sonra... . Bütün Avrupa mamulâtını Türkiyeye sokan hükümete mü teahhitlik yapan. memlekete mamulât getiren. makine satan hep hep gayritürktür ve hattâ bu o kadar kökleşmiştir ki bü- tün garp fabrikalarına tesadü- fen bir Türk ismile müracaat i riş verilirse mut ikanın Türkiyede unduğu, onun payının ayrılma kir” in | | Mustafa Kemalin, milli devle- ti, ne yaptı? Türk köylerini, ma çekilmiş. sinmi eri fikri. diriltti, ti ve şehirlere nakleyledi. “ İi iktısat” a bir inkişaf sahasi verdi. Çok ciddi bir istatistiğe gö- re yalnız Türkiyeden otuz beş senede sigorta bedeli olarak İ (64) milyon Türk lirası çıkmış tır. Bundan bir Türk ferdi bir para almamıştır. Türkiyede beş kuruş kalmamıştır. O ahdin bir Türküne sigortadan bahsetmek ne abesti.. Bir banka kurulması imkânı bile ne mâna İstanbuldaki “Emniyet San dığı” ne kadar biçare idi. essese var miydi? Asla tefrik etmeksizin hangi bir Türk kasabasma, İzmir, A- dana, Mersin, Antalya, Bursa Samsun, Trabzon ve daha Ana dolu içerilerile Trakya şehirle- ri, hele İstanbul mahallelerini, çarşı ve pazarlarını gözönüne getirmek kâlidir. Bir çökük damlı mesçit ve- ile camiine bitişik çü- irümcek yuvası bir ak- İ tar dükkünmın önünde iki mu- kavva Karagöz. Haciyvat res- mi. beş on kararmış ilâç kutu- Ortada arakiyeli uzun tes- | Miskin, tembel, hayata küskün ve bütün bir mahallede her da- kika kadm ve çocuklara ahreti temsil eden bir adam... İşte İ Türk sanayicisi... Sonra: Bütün müstahsil Türkün nesi varsa e İlinden alan mamur mahelleler- | de, mamur konaklarda, mamur azalarda ve her şehrin en tutan, en temiz, en müstes İva yerinde saadetle, refah için- de yaşayan kimlerdi? Hattâ, İ bu mahallelerden” geçen bir Türk kendisinde, vatanının ha- ricinde bir ecnebi diyarın ecne İ bi kasabasında dolaşıyor hissi duyardı. Bugüne. Mustafa Ke- İmal Türkiyesine, ve onun Türk milletine bakmız: Hür | bir millet, istiklâline kıskançça İ sarılmış bir millet. hür, müsta- kil, bir devlet ve şerefler için- de dalgalanan Albayrak! Güm rüklerde mal çıkarmak için koş mak artık ayıp değil... Türk ko misyoncular var, viye eden, makineleri döndüren, elektrik mühendisliği yapan, çelik bilen. ray yapan, loko motiften anlayan. zanaatten anlayan, tekniği kavramış, uğraşan Türk çocukları vata- nn durmuş. sonra bana bir dostum dedi ki: — Bu mübadele işi çok fena olacak! Artık bir sapan demiri, bir değirmen yatağı, bir bozuk makine yapacak kimse kalmı- yor... Çarşılar boşalacak, dük- künlar kapanacak ve hele kasa- balarda elişleri birden duracak. Memlekette san'at kalmayacak ve çünkü hep sanayide çalışan lar mübadele ediliyor... Ona bugün, Mustafa Kemal Türkiyesi bilfiil cevap veriyor ve her kasabanın çarşısında o işler daha kuvvetle ve fakat milli kudretle. eskisinden çok muvaffakıyetle işliyor. Se ze yapmak mı... Köprü kurmak mı... Maki ne meydana getirmek mi? Aca- ba Türk bundan anlayor muy- du? Diyenler henüz yaşıyor. Lâkin. işte hür ve müstakil Türkiyede inkılâp nesli bütün tekniklerile, bilgisile, her şeyi ile bir frenk mühendise boyun eğmeden vi kilometrelik ol yapabiliyormuş. ğ İsmet Paşanın demiryolları nı yapanlar, Türk mühendisler, Türk o müteahhitler, işleyen Türk amele ve Türk san'at sa i hipleridir. . Şimendifer işletmek mi?.. bihli, ağzı muttasıl kımıldar., | şile dönen yerlerini dol- | Lausanne © konferansından | Ottava'dar Dönüş | nunen avdet ediyorlar LONDRA, 26. A.A. — Sothamp | ton şehri Ottavadan © dönen İngiliz | murahhas heyetine hararetli bir ka: | bul resmi yapmıştır. Murahhaslar mem- Tayyareler heyetin rakip olduğu | vapurun üzerinde uçmuşlardır. Bü yük bir halk kitli liman dokları | üzerinde toplanmış bulunuyordu Irlanda meselesi halkında soru lan bir süale cevap (o veren Mister Thomas şunları söylemiştir: “ Yolu hazmladığımıza o eminim. Ottavada yapılan münakaşa ve mü. zakereler büyük hüsnü tesir hasıl. | edecektir” | “ Hiç şüphesiz sulha vasıl olacak | tedbirlere yetişmek için kapılar ka- panmış değildir.” Murahhaslar kendilerini Londraya götürecek hususi katara yetişmişler ve sant 14 te Londranın Varterloo istasyonuna varmışlardır. Burada kendilerini başvekil | M. Mac Donald ve hariciye nazırı Sir John Simon beklemekte idi. Londra ahalisi murahhas nazırları alkışlamış | tir. Varşova'da bir geler VARŞOVA, 26 (A.A) nsından: Belediye idare ücretli memur ve müstahdemini, alacaklar volan Haziran ve Ter- muz, aylıklarının. tesviyesine bele | dile ,bu sabah grev yapmışlardır. | İ diye idaresini icbar etmek maksa | Bu gün, belediye vezne dairesin- | deni başka bütün belediye bürola- | rı kapalı bulunmaktadır. M. Herriot'nun Ziyafeti PARİS, 26 (A.A.) — Başvekil M. Herriot bugün öğleden sonra Pariste bulunan İspanyol talebesi serefine bir çay ziyafeti versvek- tir. İtalya'da ucuz trenler CENEVRT, 26 (A.A.) — La Tribuna de Geneve gazetesi M. Mussolininin teşebbüsü ile geçen sene tesi edilmiş ve bu sene de de vam edilmiş bulunan ucuz tren se yahatlerinin kazandığı muvaffakı yeti zikretmektedir. Ucuz trenler bütün İtalya halkına memiketle rinin bir baştan bir başa tanıtma» ğa çok müsait bulunmaktadır. Tehlikeli yaşamak LONDRA, 26 (A.A. )— İtal yanm Pavie darülfünunu talebe. sinden 5 kişinin olduğu “teh | likeli yaşamak” ismindeki küçük kayık, dün sabh İtalyadan Londra İ nin Westminster limanına vâsıl ol | muştur, Talebeler, İtalyanın Lon dra sefarsti momurlarile İtalyan kolonisi ve £ bir haliç kütlesi tarfından karşuanmış ve selâmlan | muşlardır. İ —.e— Bir yıldönümü NÜREMBERG, 26.A.A. —İs. veç kıralı Güstev Adolfun o 1632 tarihinde 30 sene muharebesi esma- sında Nürembere'te ikametinin yıl. dönümü şenliklerime dün İsveç har biye nezareti mümessilleri ile diğer | bir çok şahsiyetlerin huzurunda be- lediye dairesinde yapılan bir resmi kabul ile başlanmıştır. Almanya hava nak- liyat servisleri BERLİN, 26. A.A Alman Hanse hava nakliyat müessesesi bey | nelmilel yolcu nakliyat servisinin sonbahar tarifesini yaz tarifesinden pekaz farklı olarak muhafaza eyle. | yeceketir. Müessese, ayni zamanda o Balkan memleketlerine yapılmakta olan bü- yük süratli posta eşya mi ser visini de ipka eylemektedir. am Rockfelle'in kızı öldü ŞİKAGO, 26. A. A. — Genç Rock fellerin hemşiresi Mistres Edith Hanna Me” yi” et-; İ hükümeti tebrik | tavsiyesi üzerine | San Jurjo'nun cerası | yanatta bulunmuştur: * | Asi ceneral Affedildi Ölüm cezası mü- ebbet kü- reğe tahvil edildi MADRİT, 26. A. A. — Bu Bu sa bah intişar eden gazetelerin kâffesi, ceneral San Jurjonun ölüm cezası- nın kalebentliğe tahvilinden dolayi lemektedir. A. A, — Kabinenin cisicümhur M. Za mora, San Jurjo'nun ölüm cez MADRİT, 26 İ le diğer maznunlern müebbet hapis cezalarını affetmiştir MADRİT, 26. A. A p olmaktadır. rlâmento mahafili bu ha grevleri yapılacağı ir. Daha şimdiden müd-bale. etmeğe ve nümayişç dağıtmağı mecbur kalmışlır. Bir si ölmüş ve birçokları yaralanmış! Bir takım şayinlara inanılmak i- cap ederse mürleci pka edi takdirde ikinci bir hareket de mağı kararlaştırmış bulunmal Hükümet, bu kabil ibtimalitı mes çin pek yakında istismai tedabir tihaz edecektir Ceneral San Jurjo'ya gelince, mü maileyh bu sabah şafakin beraber | bulunduğu hapishaneyi terkedecek ve Balear adalarındaki Mahen aske- ri kalesine nakledilecektir. BİLBAO, 26. A.A — Ordine dan bildirildiğine nazaran komünist ler San Jurjonun affı aleyhinde pro testo nümayişleri yapmışlardır. Sivil muhafız kıtaatı müdahaleye mecbur kalmış, bir kişi ölmüş, bazı Inrı da yaralanmışlardır. MADRIT, 28. A. A. — Radikal | | sosyalist ferkasımın San Jurjo hakkında verilen kararm | icra komitesi, ! netayicini tetkik için meb'usan mec İ isinde toplânmuştır Mezkür fırkanın idare meelisi â- zasımdan M. Gömarier âtideki be Bu sabahki mazırlar meclisi San Jurjo'nun ceza sını affetmiş bulunuyorsa, bu kabi- nede bulunan radikal sosyalist âzâ- nm muhalefetlerinden ileri gelmiş 4 tir.” Maamafih, fırka dahilinde tebel- Vür eden vaziyete göre radikal 408- yalist nazırların nihayet ceneral San Jurjo'nun cezasınm . affedilmesine razi olacaklarını umumiyetle zanne. dilmektedir. Bir Fransız tekzibi PARİS, 26. A. A. — Salahiyettar mahafil, Madritteki Fransız sefiri. nin San Jurjo lehinde bir teşebbüs- te bulunduğuna dair olarak işan edi- len haberi tekzip etmektedir. Mollison Bekleyor Garptan şarka av- detine hava müsait değil NEVYORK, 26. A A — rasat bürosu, ahvali havaiyenin çok günler için garpten şerka doğ. ru bir uçuşun icrasına müsait olmu. yacağını bildirdiğinden tayyareci Mollison bu sabah icra etmek niye- Gnde olduğu avdet nçuş seferini te- bir etmiş Amelia Earhart'ın bir muvaffakiyeti NEVARK, 26, Ac A. Atlas Okyanosunu garpten şarka doğru ilk defn olarak, geçen Amerikalı ka- dın tayyareci Mistres Amelia Ear. hart (Madarı Putnam) dün Ameri ka hava devrinin kadınlar» mahsus ilk uçuşunu il etmiştir. Mümsileyha | bu hava geerini 19 Hava M. Mac Donald | Londraya dönüyor- LONDRA, 26. A. A — M. Mac Donald Lossismouth'dan müteveccihem tayyare ile hareket et miştir Sir Jehn Simon diğer bir tayyare ile başvekile refakat etmektedir. Çin'de bir şehir işgal edildi PEKİN, 26. A. A. İndo- Pacifigue ajansı, Çin gönüllüle- rinden mürekkep bir ordunun Taopan'ı işgal eylemiş olduğu- nu ve Moukden şehrini tehdit giekin ulen bildir. asır cemeral | HARİCİ HABERLER | Von Papen ve | I sanayiciler ın iktisadi pro- | gramını bir nutukla izah edecek | Yari LONDRA, 26. A.A matbuatı, Rayişbank nazırı M. Lut her'in Dortmund'de irat eylemiş ol- duğu nutuk hakkında uzun uz mütaleat serdetmektedir. Matbuat, bilhassa mümaileyhin altın miyarı nın muhafazası ve muadeleye ben- zer mali tecrübeler yapılmıy hususundaki sözlerini kayde: tedir. Ga zeteler, M. Luther'in rinin muhiti ay mağa çok yardım edeceğini de ilâ- ve etmektedir BERLİN, 26 A A — Berlinde münteşir "Kırmızı bayrak” komü nist gazetesi sekiz gün müddetle ta. dl edilmistir. BERLİN, 26. A. A. — Başvekil dün alışım Bosch, ve Siemens gibi büyük : # ayi işlerile şeflerini uzun bir mülâkatla bulunmuştur. Mükâlemeler, hükümet tarafından ittihazı derpiş edilen iktisadi teda- bir etrafında cereyan eylemiştir. Başvekil gelecek Pazar günü irat eyliyeceği bir nutukla bu iktisadi İ program bi malümat verecek tir. Uzmani iyi enleri hag zeteler, bu tedbirlerin şimdiye kadar beklenilmekte olanlardan pek fazla İ eesurane ve ehemmiyetli olacağını yazmaktadır | Kanlı boğuşma devam ediyor RİO DE JANEİRO, 26. A.A. Sao Paulo ihtilâl hükümeti neş | reylediği yeni bir tebliğde vazi- | | yetin vahim olduğu Rio şehri İ sokaklarda silâh ateşi taati e ! dildiğini bildirmektedir. ca büyük caddesi olan Avenda İ Rio Branco'daki halka karşı İ mitralyözlerle ateş ettiği söyle niyor. Riodaki bahriye nazırı. hükü metin Obidos ve Cercaparra mıntakalarındaki kıyam hareke tini tenkil eylemş olduğunu ve kıyamcıların gambotlar tarafım dan takip edilerek kı resmen beyan eylemiştir. Porto Alegre'den bildirildi ne göre âsilere mensup tayyare leri Guajura şehrini bombardı- man ederek 3 kişiyi öldürmüş 8 kişiyi de yaralamışlardır. Bunlar hastaneye kaldırılmış *.. bir muvaffakıyeti NİAGARA., 26 A.A. — Olimpiyat oyunlarına iştirak et miş bulunan Felemenkli yüzgeç İ Van Rhyn, Niagara şelâlesinin akıntıdan yukarı doğru olan kıs İ mında 100 yardalık bir mesafe- de yüzmek suretile mükemmel bir muvaffakiyet elde etmiş İ Mümaileyh, kendisinin sular rasında kaynayıp gitmesine in- tizar eden seyircilerin hayret na | zarları önünde coşgun ve müte- hevvir sulardan o çıkmağa mu- vaffak olmuştur. Ren'de bir Müsademe DUEREN, 26. A. A. — Rhen e- yaletinde metell d takip eden bir gümrükçü müfrezesi ateş açmağa mecbur olmuş ve kaçak çılardan birisi LE Pr. Einstein Ameri- ka'da çalışacak BERLİN, 26. A. A. — Gazeteler, Profesör Einstein'in bütün müddeti hayatınca senede 5 ay Cemahiri Müt tahidede Prince Tovn civarında Flex ner enstitüsünde istediği ilmi | tet- kikatı icra etmek için vaki olan da- veti kabul eylemiş olduğunu yazı- Bir Fransiz tekzibi PARIS, 26. A A, — Pek yakında diplomatlar arasında bir tebeddül hareketi olacağı hakkındaki haber resmen tekzip edilmektedir. Hırsız bir veznedar İ MİLANO, 26. A. A. — Corricre | della Serra gazetesi, Sicilya bankası. İ min Roma merkezi veznedarının bir şerikinin muavenetile bankadan 8 İ milyar ret çalarak harice firpr et. | tiğiini iş'ar eylemektedir. bagiliz, | Federal kıtaatın şehrin başlı- | Son | Maarifte yeni tayinler ANKARA. 26 (Telefon) — Gazi terbiye enstitüsü civarın İ da inşa edilen jimnastik mektebi müdürlüğüne İstanbul Erkel muallim mektebi müdür muavini ve jimnastik muallimi Niza meddin. Kabataş lisesi müdürlüğüne sabık İstanbul kız muallir mektebi müdürü Nuri, İstanbul kız orta mektep müdürlüğü mezkür mektep muallimlerinden Nazmi, İstanbul kız lisesi mü | dürlüğüne İstanbul kız orta mektep müdürü Zeki, Erenköy lise İ si fizik muallimliğine sabık Kabataş lisesi müdürü Mahmut bey ler intihap edilmişlerdir. Maarif Vekilinin seyahati ANKARA, 26 (Telefon) — Maarif vekili refakatinde Mül | kiye müfettişi Fadıl, maarif umum müfettişlerinden Tevfik. hu susi kalem müdürü Nihat Beyler olduğu halde Adana. Maraş Gaziantep, Mersin, Silifke ve İspartaya on beş günlük teftiş se yahatine çıkmıştır. Avdette şehrimizde bir hafta kalacak. Çan kırı, Kastamonu, Bolu üzerinden İzmir, İstanbul ve Edirneye gi decektir. Büyük bir orman yanıyor ATİNA (Hususi) — Buraya gelen malümata nazaran İs | keçede büyük bir orman olan Piyalehte ormanında bir yangu çıkmıştır. Ormanın kısmı küllisi yanmıştır, Yangın bütün şid detile devam etmektedir. Bulgar kabinesinesinde tebeddülât mı? SOFYA, (Milliyet) — Bir haftadan beri Sofya matbuat ve siyasi mahafili mütemadiyen Bulgar kabinesinde vuku bulacak olan ufak bir tebeddülâttan bahsediyorlar tebeddülât © şimdilik İnıç » çiftçi | nâzir- ia olan idi. Tahsilinin noksanlığı ve tesadüfen iktisap ettiği yüksek mevkiin ehli olmadığı gene kendi arkadaşları ta: rafmdan sebep gösterilerek çiftçi fırkasına mensup Nafia Nâzıri Yirdanof kabineden uzaklaştırılıp yerine çiftçi fırkasınm kâtibi umumisi Virkili Dimof getirilmek isteniyordu. Bu hususta Kra- İr: da muvafakati alınmış idi. Fakat Nafia Nâzırı Yordanof ka- İ bineden yalnız fırka divanı âlisinin kararı ile çekilebileceğini bil- diren bütün hesaplar bozuldu ve Dimofun kabineye girmesi ae daha müsait bir zamana bırakıldı. Aksi takdirde ısrar etmek hem İ çiftçiler arasında ikiliği hem de böyle mühim zamanlarda kabine nin hi karşı zaafını mucip olacaktı Şimali Bulgaristandaki mahsulâtta bu sene pek fazla ola- rak çalgın ve doratlık vardı. Bu yetmiyormuş gibi son iki ay İ zarfında dehşetli dolu ve kasırgalar yeniden bir çok mahsulâtı da harap ettiler. Köylü aç ve sefil bir vaziyete düştü. Hükümet ve bahusus Ziraat Bankası derhal köylüye yardıma koşmağa mec: | bur oldu. Ziraat Banksı ilk yardım olarak bütün felâketzede hal ka otuzar kilo buğdayı meccanen dağıtmıştır. Felâkete düçar | olan bu halkın kalan bir senelik yiyeceği ve tohumluğu da gene | Ziraat Bankası tarafından temin olunacaktır. Zengin olan köy- lülere bu yiyecek ve tohumluklar iki kefilile imzalayacakları bono EN fakir köylülere ise ylnız hükümetin kefaleti ile verile" & kişi için, bir yatak var Bu kadar az hastaneli bir şehi dünya da görülmemiştir. Nüfusu 700 bini geçen bir şehir | (20 yataklı), Afiyet yurdu (20 ya İ deyiz. Ve bu üz şukadar bin | taklı), Doğum evi Tevfik Remzi B nüfuslu fakir şehirde belli başlı has- ; yin (20 yataklı) tanelerin ücretsiz yatak adedi 4820 | Cemaate ait hastaneler şunlardır: yi geçmiyor. | Balıklı Rum hastanesi (805 yataklı & hastaneleri at kur | Yedikule Ermeni ma ayırmak mümkündür: 1 — Tah. a a AZ sisatmı umumi müvazeneden temin eden hastaneler. 2 — Evkafn ait bas taneler. 3 — Belediyeye ait hastane- ler, 4 — Cemaate ait hastaneler, 5 — Ecnebi hastaneler. 6 — Eşhasa ait hastaneler. Umumi müvazeneden tahsisatını temin eden hastaneler (şunlardır: Şişli çocuk hastanesi (150 yataklı), Bakırköy akliye | hastanesi (1150 yataklı), Haydarpaşa intaniye hasta mesi (100 yataklı), Heybeli verem snatoryomu (50 yataklı), Kuduz te- davi müessesesi (100 yataklı). Be- lediyeye mit hastaneler | şunlardır: Cerrahpaşa hastanesi (300 yataklı), Haseki (300 yataklı), Beyoğlu zü- kür hastanesi (50 yataklı), Abırka pı zühreviye hastanesi (100 yatak- W), Darülaceze senmi yataklı). Ecnebi hastaneleri de yatak adedi- | le yazalım: Amerikan iel (70 yalaklı), Saint ea (90 yataklı), 45 yatakir), İtal ların ves (S681) e NX? oluyo demektir. Bu hastaneler içinde eşhasa, ec: ü (70 yataklı) amesi (40 taklı Deği Şişli Fransız La tı ataklı), e (200 yataklı), Al man hastanesi 0 yataklı), P Bulgar hastanesi (50 yataklı), İrani hastanesi (31 yataklı). Şehrimizde Eşhasa sit dokuz kadar sıhhat mücs sesesi vardır: 'ükada sanatoryo- mu Dr Musa Kâzim Beyin (50 ya. taklı) Burgaz adası sanateryoru eni Beyin (30 yataklı), Şiş- | hastanesi Dr Kenan Tev fik Beyin (25 yataklı). Şişli sıhbat | yurdu (40 yataklı) Alemdar sıhhat yi (38, 24 yataklı), Ortaköy skihat yataklı), Sağlık © yurdu hat yurdu | | fi eden sıhhat müesseselerimiz v dır, Cerrahpaşa ve Haseki altında birçok bıcare imdadına yetişmektedir. Manmat koca bir şshir için hu ili hast nümune hastanesi o