27 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

27 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

öz V vE KT. MİLLİYET CUMARTESİ 27 AĞUSTOS Muhabir mektubu Mahkemelerde Mahkemelerinde iş olmıyan bir şehir Şarköyde mahkemeler bir tatil manzarası arzediyor ŞARKÖY: Yekdiğerini mü teakıp işgallerden dolayı her ne kadar Şarköy kazası yanmış yıkılmış ise de Malkara, Geli- bolu ve merkezi vilâyete yol ları yapılsa ve İstanbul ilede - denizden muvasalası mükem- melen temin edilmiş olsa az zaman sonra yine eski parlak hayatına kavuşmuş olacaktır. i ŞARKÖY BAŞLI BAŞINA BİR İPEK MEMLEKETİ OLABİLİR Kaza dahilinde âlâ cinsten (40.000) kilo koza yetişmek. tedir. Gerek merkezde ve ge- rekse köylerde mühim mikdar- » da dutluklar vardır. (Muvaf- fak Bey) nammda müteşebbis bir genç burada müskirat me- murluğundan istifa ederek ko- zacılığın eskisi gibi inkişafı için çalışmaka ve muvaffak ta ol- maktadır. Mumailyeh köyler- de dut fidanı ve koza yetiştir. meği teşvik ve mahsullerini de satmağa delâlet eylemektedir. Burada her sene 8—10 bin kutu damızlık tohum yetiştiril mektedir ki bunun nısfmı Bur- sadaki tohumcular çekmekte dirler, Daha evvelleri 200.000 kutu damızlık tohum istihsal ve Acemistania Rusyaya il edilirken bugün maattcesi yirmide birine düşmüştür. Bu tohumların istihsal merkezleri Ereğlice köyile sabık Mürefte kazası idi, Bu iki merkezde ha- len bütün levazımatile beraber ler mevcut ise dene yazık ki kapıları kapanmış ve tavanlarım örümcekler bağla. mıştır! Bugün burada ancak (30.000) kutu kadar işletilmek te ve (8000) kutu da Bursa- ya gitmektedir. MAHKEMEDE İŞ YOK Kaza halkı çok iyi kalpli ve büyüklerine itaatli insanlardır. Bundan dolayı buranın mahke- mesi İsviçre mahkemelerini an- dırmaktadır! Mahkeme kapısı- nm önleri tenha ve adeta tatil gibi bir manzara erzeylemekte- dir. Bazı günler bir iki hukuk davası zuhur etmektedir, işte o kadar! Buranın hâkimile he- yeti hâkimesi halkın hürmet ve muhabbetlerini kazanmış muhterem şahsiyetlerdir. TAYYARE MESELESİ Tayyare hasılatından yüzde altının masrafa tal edil diği malâmdur. Bu masrafı te- min için (6000) liralık şişkin Keriman H. Daha kalacak Ancak eylül orta- sında geleceği tahmin ktedir Kıraliçenin apartımanı Güzellik Krahçesi Keriman Hant- Samatyada bakkal! Ahmet ile komşusu bakkal İbrahim bir müddetten beri rekabet yüzün- den biribirlerine düşman olmi bir bütçe yapılarak (9, 6) dan tutar solan (600) liranm peşi- nen masraf gösterildiği ve ha- yali olan (6000) liranm tama- mile tahsil edilmediğini ve bu çirkin alış verişin merkezi w- mumiye azasını irisi fından bildiril, lattıla; için alınacak tayyareler nami- na oynanmakta olan şu role te- essüf etmemek kabil değildir. KÖMÜR BOLLUĞU VE MEMUR KITLIĞI! Kaza dahilinde kerestelik olmanlar yoksa da mühim mik- darda baltalıklar vardır. Bura- da külliyetli mikdarda meşe kö mürü yapılmakta ve okkası iki kuruştan satılmaktadır. Evvel. ce bu kömürler İzmire ve ada- lara sevkolunurken şimdi bu sevkiyat durmuştur. Kömür ti- caretile meşgul olan toptancı- ların buraya kafalarını çevirip te bir kere bakmamaları şayanı ü Bura orman me- ihuleti gös termekte ve ruhsat almak me- selesinde (köylü muamelesi) yapmaktadır. Bundan başka da, (Uçmak dere) de mühim bir ıhlamur- luk mevcuttur ki bunların çi- çeklerinden de hayir istifade vardır. Bununla beraber böyle varidatlı bir teşekkülün idaresi yalnız bir muhafıza terkolun- duğundan lâyıkı veçhile işleri çevirmeğe imkân bulunama- makta ve matlüp varidat ta za- yi olup gitmektedir. Buraya iki süvari muhafızın daha ilâ- vesine çok ihtiyaç olduğunu söylüyorum. Bu sayede işler intizam kesbedecek ve orman varidatı çoğalmış olacaktır. Or man müdüriyeti umumiyesinin buraya atfı ehemmiyet eyleme sini temenni eylerim. İKİ DİLSİZ Kasaba halkından biri uzun ĞÖğeri kısa iki dilsizin zekâ ve ferasetleri burada herkesin takdir ve hayre celbetmek- tedir. Bunlar biribirine dargın- dırlar ahali bunların pek garip vaziyetlerle her vak'ayı çok a- çık bir şekilde anlattıklarından mütelezziz olmaktadırlar, Bun ların başlarında her zaman bir kalabalık toplanmakta ve eğ- lenecek başka şey bulamadık. larından bunların tasvir ettikle ri gülünç sahnelerle vakit ge- girmektedirler... Ragıp KEMAL Budapeştede Türkler Macarlar bir abide- nin küşat resmini yapıyorlar Budapeşte belediyesi, | şehrin Türkler tarafından işgal edildi ğinin hatırası olmak üzere şehir- İri rekzine karar ver- Ke emel pa öl abidenin resim küşadı, 2 olulda icra olunacaktır. Bu münasebetle Türkiye Tu- ring ve otomobil kulübü abidenin küşat resminde hazır bulunma- ğa davet edilmiştir. Turing ve Otomobil | kulübü reisi ve Kocaeli meb'usu — Reşit Saffet Bey elyevm tedavi için Av rupada bulunmaktadır. 2 eylül de Budapeşteye giderek abidenin küşat resminde hazır bulunacak- rekabet yüzünden bu iki “bakkal yeniden kavgaya başlamışlardır. Kavgaya bakkal İbrahimin oğlu Mustafa da karışmıştır. Baba oğul bir olup & Ahmedi adamakıllı dövdükten sonra İb- rahimin oğlu Mustafa bir balta alarak Ahmedin üzerine hücum etmiş ve adamcağızı balta ile ba smın dört yerinden tehlikeli bir surette — yaralamış, burnunu da kesmiştir. Mecruh Ahmet cek bir halde hasta de veremiye kaldı- Dünkü Yüzme Birincilikleri (Başr 1 inci sahifede) Bundan başka günün en mühim hâdisesi Türkiye bayrak yarış osl muştur. Geçen hafta İstanbul man takas yüzme birinciliği yapılırken yarışa iştirak eden Beykoz, Fener bahçe kulüpleri diskalife edilmiş vüzücülerden kurbağalama yü zen müsabıkım bir dönüş esnasın- da çift elle dokunmamış olması dır. Bu; esas itibarile doğrudur. Ancak bir yarışın finali ilân edil dikten tam bir saat sonra bu tek tefhim edilmez. Eğer bir ha- koz takımınm da diskalife olma- ina sebep gene kurbağalama yü- zücüsünün stil ile yüzmesidir. Ne- ticede üçüncü gelen Galatasaray takımı hakkını almıştır. Dün Fenerbahçe ekibi asıl 100 ileri eksik olduğu halde bu baka harici olarak iş- yaylı ve mıntaka mümessi metre kadar açarn Bunu müteakıp suya giren Fe nerli kurbağalamacı rakipleri bu lunan İstanbul mıntakası < bağa lamacısmı ve Bandırma kurbağa- lamacısımı geçti. İstanbul mınta- kasını temsil eden Galata vray fa- lama yüzen atle- ve Fenerliler 25 şer metre taktılar, yüz metrede takriben 40 metre dalan İstanbul mınta cw mümessili Galatasaraylı yüzücü ta bii bir sey yapamadı Netirede Fe- 7,36 dakikada birin birinci geldi. Müsabakaların neticeleri Dün yapılan Türkiye yüzme nil, ikinciliğini, İzrair, Bandırma, dör dünetiğü ü Kocaeli kazandı. Teknik neticeler şunlardır. 100 metre serbest yüzme: rinci Vangel Bey (İstanbul) Vi 5-10. İkinci, Alp Bey (İzmir) ü- çüncü Şakir Bey (Bandırma) 1,27 4-10 dördüncü İhsan Bey (Kocaeli) 1,28 8-10. 100 metre sırt üstü yüzme mü sabakası: Birinci Aziz Bey (İstan bul) 1,42 1-10, ikinci Ali Haydar Bey (Kocaeli) 1,50 5-10, üçüncü Mustafa Bey (Bandırma) 1,56 3-10 dördüneli Vasıf Bey (zmir) 1,57 de, 100 metre kurbağalama yüzme müsabakası! Birinci Alp Bey (İz- mir) 1,32 2-10. İkinci Hiraç Bey (stanbul) 1,49, üçüncü Şamil B. (Bandırma) 2,17 4-10 dördüncü Salâhi Bey (Kocaeli) yalnız bu yüzücü diskalife edilmiştir. 200 metre serbest yüzme müsa bakası: Birinci Vangel Bay (İs tanbul) 2,58 4-10, Rasim B. (İzmir) 3,22 6-10,ücüncü Mehmet Bey (Bandırma) 3,41, dördüncü Yusuf Bey (Kocaeli) 3,47 1-10. 400 metre serbest yüzme mü- sabakası: Birinci Salim Bey (İs tanbul) 1,31 4-10 İkinci, Alp Bey (İzmir) 6,58, üçüncü Abmet Bey (Kocaeli) 8,25 4-10, dördüncü İrfan Bey (Bandırma) A,25 7-10. et yüzme müsa lim Boy (İstan- i Rasim B. 8X50 bayrak yarışı" yİstanbul) 2,20 ikinci(Banı 2,39 4-10, üçüncü (Koczeli) 2,40 «10, dördüncü (İzmir) 2.48 8-10 erbest yüzme mü. (Kocaeli) 26,29, üçüncü Rasim B. (zmir) 31, dördüncü Şakir Bey (Bandırma) 37,01 7-10. Türkiye hayrak yarışı: bul takımı, Bundan sonra gösteriş olarak atlamalar ve Deniz Lisesi i İstan» İ e Türkiye yüzme Birinci koşu: (Satış koşusu) — Üç ve daha yukarı yaştaki haliskan at ve mahsustur. Mesafe 6i: 2200 metre, İllramiyesi 300 hira. 1 — Pazar yaşı 5 (Levendet il - Pomtlikas) kilosu 55,5. Madam An- na Sabri - Korrideri 2 Team Hab- der yaşı 6, kilosu 60 M. Bins - Arka di. 3 — Levent yaşı 4 kilosu 49 Ali Muhittin Bey - Göze İki boy, on beş İkinci koşu: 1932 senesi zarfın da kazandığı ikramiyeler yekünu 800 Birayi tecavüz etmemiş olan üç yaşın daki yerli ve arap, erkek ve dişi tay kura mahsustur. Mesafesi: 1400 met re, ti iyesi 300 Hira. kurt: Emir Salih Ef. - Ye - Karnön: Nail Ef, - Oğuz Salâhattin B. - Ahmet. 0 — Derviş: Fehmi Ef. - Hamdi. (Koşu. on metre. Müddet: Bozkurtun antre mörü Emir Salih Efendidir. Birinci- ye 225, ikinciye 55, üçüncüye 20 li- ra mükâfat veridi. Bahsi müşterek te ganyan 175, plâse 110, 115, 140 kuruş verdi. Üçüncü koşu (Handikap): Dört ve daha yukarı yaştaki yerli ve a rap at ve kısraklara mahsus mesa fesi 2600 metre, İkramiyesi 300 H- a 1 — Al Derviş yaşı 5 kilosu 56,5 Nail Ef. - Baba. 2 — Tayyar yaşı 8 kilosu 58 Ankaralı Ahmet B. - Ah- met. 3 — Küçük Ceylân yaşı 8 kilo su 81 Somalı Ahmet Efendi - Göze 0 — Kamer yapı 5 kilosu 49 Sormak Ahmet E€ - Ahmet, Bir büyük, on kinciye 55 üçüncüye 20 lira mükâ- fat verildi. Bahsi müşterekte yam yan 395 plâse 120, 110 kuruş verdi. Dördüncü koşu: (Handikap) * Üç ve daha yukarı yaştaki haliskan İngiliz at ve kısraklarına mahsus- te. Mesafesi 2000 metre ikramiyesi 375 lira. 1 — Piper yaşı 4 (Bon Je loud - Poltronne) kilosu 57 Ahmet ve Fikret Beyler - Korridori. 2 — Strombolis yaşı 5 kilosu 54.5 Ahmet ve Fikret Beyler - Zeki, 3 — Odepaş dir. Birinciye 300, ikinciye 55 üçün cüye 20 lira mükâfat verildi. Bahsi- müştetek ganyan 160 kuruş verdi. Beşinci koşu (Çalı manialı - (Üni formalı zabitana malisustur) : Dört ve daha yukarı yaşta ve haliskan İngilizlerden manda her ırka men- | sup at, kısrak ve idişlere mahsus-| sustur, Mesafesi 3000 metre, İlre- miyesi 375 lira, 1 — Zafer yaşı 10, kilosu 68 ikinci mülâzim Saim Bey- Saim Bey. 2 — Bekri yaşı 10, kilo-| su 78 birinci mülâzim Cevat B. Ce vat Bey. 3 — Cingöz yaşı 13, kilosu | 78 birinci mülâzim Salâhattin B. - Salâhaddin Bey. O — Leylâ yaşı 10 kilosa 82 yüzbaşı Necati Be - Ne- cati Bey elli metre, fer) in antrenörü Bem Be 55, dördüncüye 20 lira tmükâfat ve- rildi. Bahsi müşterekic ganyan 430, | plâse 150, 340 kuruş verdi Zabitana mahsus olan bu koşuda se olmasaydı, bu koşuyu alı timali zayıftı. Kazansa da alacaktı, Resmi neticelerde görü ği veşhile ismi en sonda yazılı olan Leylâ koşunun yarısını muvaffakı- yetle bitirip dördüncü manii atladık- tan sonra pisti irae eden direklerden birine çarptı, bu sademenin tesirile | v;. binici yüzbaşı Necati Bey düştü, böy İekikle bu, yarışın favurisi hariçte kal dı. Yüzbaşı Necati Beyin uğradığı kaza seyirciler üzerinde çok derin bir tesir büsel Kaza mahallinde sıhhiye ot#nobili ile tribünlerin bu- lunduğu yere getirilen yüzbaşı No- cati Beyin yarasının tehlikeli olma- dığı, sukuttan beş on dakika sonra ayıldığı ve yüzünün çenesine yakın yerinden yaralandığı anlaşıldı. Man- mefih bu kazayı bu ee ni İn atlattığı için geçmiş olsun der ve çabuk âfiyet ne dileriz. İddialı bir yarış Son koşuya başlanacağı esnada tribünlerin önünde bir adamın sesi i şidildi, (Hanımlar, Beyler, Bu koşu dan sonra şekerci Ali Muhiddi e "Akif Beyin atları arasında iddialı yazış yapılacaktır. Gitmeyiniz) Di e ilân etti, Zabitan koşusundan sonra Levent ile Lâla piste çıktılar. 1200 metre üzerinde koştalar. Üç ya şmdaki haliskan bu iki atm yarışma | sı çok zevkli ve m Starttan yanyana sonra Levent çok hızlı koşarak Lâle ile arasındaki mesafeyi gittikçe genişlet ti, Beşyüz metre kadar yu aralama devam ettikten sonra gm nie < ber adımda Levente bir az. yokulmağa muvaffak oldu. Öyle ki koşu hitam bulduğu zaman Levent ancak bir boyun farkla bu iddialı müsbakanın galibi olabildi. Ali Mu biddin Beyi atımn bu tebrik-ederiz. Mıntaka boks Birincilikleri Dü akşam hitam bu. lan atan smıntakası Boks birin ikleri Vefa Kumkapı kulübü hçesinde kalabalık bir ball hü- hee era edilmiş SIZ sensei mir Vefa Kumkapı, Hafif siklet Yavuz Vefa Kumkapı, Yarı orta, Melih (Galatasaray) * Melih Bey ayni gece iki kişi ile karşılaşmış- her ikisine de nakavt ile galip gel miştir” Orta siklet: Şaban (Beşik taş) Yarı ağır: Kalost (Vefa Kum kapı) Tenis müsabakaları Trabyada yapılmakta olan tenis münabakaların dün de devam edilmiş ve dömifinale kalan tenis ve karçılaşmaşlardır. Neticeler MTAL erkekler: Suat « Karakaşa 6-4, 6-4 galip. Sedat Şirinyana 6-3, 6-3 galip. Tek Hanımlar: Mile Grodeski io Paçika- kis'e 62, 6-1 gi a lr e A 6-4, 6A galip. İ kmları arasında ift erkekler: ve Sedat - Trekopof ve Lav rof'a 6-3, 6-3, 6-4 galip. wtar ve Karakaş - Şirinyan ve Jofrediye &2, 9-7 galip. Minitalik: İle Paçikakis | ve Şirinyan - Mile Grodeski ve Trakopof'a 4-8, 6-0, 8-4 galip, Semine Reşit H. ve Sedat - Mile Paul ve Karakaş'a 6-4, 6-2 galip, Finaller pazr günü gene Trab- yada tenis kortlarında yapılacak: Ankaradaki Yüzme müsabakaları ANKARA, 26. A.A. — Ankara yüzme müsabakaları bugün saat 17 de Karadeniz havuzunda yapılmış ve müsabakalara yalurz kulüpler yü- i iştirak etmiştir. Neticeler yenede isti iştir. 1 inei, Hakkı (Gençler bir- Beş kişi iştirak inci Almet (alâtı har ize) 2 inci Mes'ut (Gençler birli- ği). 400 metre mukavemet: 1 inci İb- rahim (Çankaya), 2 inci Kenan, Hanımlar arasında 50 metre sü- rat: Nemide hanım (Çankaya) ra. kipsiz birinci. 4 50 m. bayrak yarışı: Çankaya takımı birinci gelmiştir. Ve bir ku- pa kazanmıştır Müsabakaların — birinci ve ikinci- lerine birer madalya verilmiştir. İzmirde liğ maçları İZMİR, 26. A. A. — İkinci devre lik maçlarına bugün Alsancak spor sahasında devam edildi. İlle maç Göztepeden Muzaffer B. in idaresinde, K. S; K. ve Altay: ta- | yapıldı. İlk akını Altaylılar yaptılar ve ilk devrede gü zel bir oyun göstermeğe muvaffak olarak 25 inci dakikada ilk gollerini | yaptılar. Bumu O wüteskip K. 5. K. alılar buna mukabele ederek beraber lik sayılarma kaydettiler. İkinci Haftaymda oyun heyecan- lanmıştı, Altaylılar 15 inci dakikada bir gol yaparak galip vaziyete geç- tiler, Ve bu vaziyetten güyrete | ge- Jen Altaylılar 18 inci, 22 inci ve 40 me dakikalarda 3 gol daha yaparak maçı 5-1 kazandılar. İkinci müsabaka Altınordu ve İz- arasında yapıldı. İlk devre larafın semere vermeyen gay retleriyle geçti. İkinci devrede de ay ni vaziyet devam etti ve İzmirspor, lehine verilen bir penaltıdan da isti- fade edemedi ve müsabaka 0-0 be raberlikle neticelendi Denizli futbol DENİZLİ, 26. A. A. — Mendires ve İdman kulübü arasında yapılan lig maçında bire karşı İki ie İdman kulübü galip gelmiştir. Darülfünun heyeti Sivas'ta SIVAS, 25 — Darülfünun mü- derris ve talebesinden mürekkep be Hasan 16 — 17 yaşlarında toparlak çehreli mavi | gözlü yeni yetişme bir apaş.. Jandarma bileklerindeki ke- lepçeyi o çikarırken (o söyleni- yor: dilar diyelim. o Çaldıklarımızı yemiyoruz ya biz. o satıyoruz. Bunların çalma olduğu besbel- li, dünyâda İstanbuldan başka yerde bulunmaz bu mal ki Av- rupadan getirdim desinler. He- rifçi oğlu çalma malı bizden bile bile alır, eritir gene eski sahibine satar, Bunu alan da bilir, satan da bilir. Çalma ma İı alanı yakâlamazlar, beni ya- kalarlar. Lâfim bu? Bir onu yakala- sınlar, çalma mah satım almak tan menetsinler de, bak kalır mi kurşun hırsızlığı? Satamayınca ne diye çalacak sın? Amma o satm ide ben başka; ceza mübaşirinin sesi işitildi, > — Hasa Hasan efen- di.. Hasan önde jandarma, ar- kada mahkeme salonuna girdi- İ ler, isticvap yapıldı, i kararnamesi ol sordu: — Bak sen Hattat Rahmi Bey medresesi kurşunlarını çal mışsın? Neye çaldın? — Çalmadım. — Ya ne yaptın? — Başkası çalmış galiba, ben yerde buldum. — Yerde buldun, aldın öyle mi? — Pek öyle de değil bani, yerde buldum amma, almadım, gidip polise haber verecektim, fakat onlar daha evvel geldiler yakaladılar beni. Reis şahitlerin çağrılmasını emretti, fakat tebligat yapılma- dığı anlaşıldı ve muhakeme şa hitlerin celbi için 29 ağustosa bırakıldı. Bugün üçüncü o cezadada hep hırsızlık mahkemeleri var. İşte jandarmaların önünde bir kafile daha geliyor: Sarı Jozef, Onnik, Sami üçü de kaldırımcı. Kaldırımcı am- ma bildiğimiz yol amelesinden yet dün sabah şehrimize geldi. He- gezdi, Tıp müderrislerile une hastanesini ziyaret l etti Tıp müderrisleri gördükle.ri in- | tizam ve mükemmeliyetten çok nem nun oldular ve takdiratta bulunda- har Bugün saat üçü kırk beş geçe | Muallimler birliğinde Srvasm muh telif teşkilâtını mens» zevatm hu- zurile bir çay. ziyafeti verilmiştir. Vali ve belediye reisinin de bulun- dukları bu toplantı çok samimi ole | muş, mataklar. irat edilmiştir. He. yet yarın akşamki trenle İstanbula dönecektir. değil. bunlar (o yankesiciliği “kaldırımcılık, denilen şubesi- ne mensup zenaat ehli. Şahit kasap Ali efendi an- latıyor: Sarı Jozefi o göstere- j rek: — Şu efendi tükkene gel di, diyor, Çengelde bir kızıl karaman kuyruğu vardı. — Dart! dedi. darttık. Altı ğa başladık. Ayağının bereke | Kaçak sigara Şükrü isminde birisi — evvelki gün uzun çarşıda elinde bir tor- ba ile şüpheli bir vi tte dola- şirken zabıtanın na dikkati- ni celbetmiş, ve yapılan takip ne- ücesinde kendisinin kaçak köy- lü sigaraları satmakta olduğu an aşılmıştır. Zabıta ve inhisar memurları yakalamak isteyince © Şükrü bur mun farkına varmış ve derhal © Tindeki torbayı atıp kaçmıştır. Torbanmn içinde bir çok sigara ve tütün bulunmuştur. Şökrü a- ranmaktadır. nda * Maliye memurları arası bazı tebeddüller olmuştur. Kadıköy muamelât memuru Mübahat Bey terfian © Eminönü 2 numaralı kazanç memurluğu. ya, Eminönü varidat kâtibi Sad. rettin Bey terfian Eminönü iki Zaralı issn; dani umavinli- ğine, Kadıköy malmüdürlüğü kâ tiplerinden | Ziya Bey terfian E- minönü kazası varidat kâtipliği- Refet Beyle Kadıköy malmüdür- tetkik memuru Rüştü Bey- lerin becayişleri yapılmıştır. * Eminönü malmüdürü Salâ- | hattin Bey maliye şubelerini tef- tiş etmiş ve teftişi neticesinde de- vamazlığı © görülen 12 memura Çift Kadınlar. ibtar cezası vermiş ve” ihmalleri sörülen 8 hademinin da hirer sin okka 150 dirhem geldi, pazarlı | Kasap dükkânına giren bir kaldırımcı! Dolandırılankasapneanlatıyoi rek ister, kimi, yüz (o dirhemi kıyma, kimi etin okkasını s0 rar, Gel gelelim elde O kuruk var, öbür müşterilere bakamf yım ki.. Neyse © efendim, bii okkasını 55 ten pazarlık ettik — Hadi biz çaldık, yakala- | Kıymak için başladık doğramt ya. Amma. tükkendeki müştet riler de dağıldılar, bakamadık ki, adamcağızlara, Ben kuyrut ğu doğrarken bu efendi bir li ra çıkardı bıraktı, — Ben şuradan bir tütün #* lam da gelem, dedi gi Ben kuyruğu doğradım, kıy! dım paket (ettim, bir kenars koydum. o hâlâ gelecek. Aradan yarım sahat mı geğ ti. bir sahat mı geçti bilmem. Bir müşteriye yarım okka kıy” ma satmıştım, liranın üstünü bozmak için çekmeceye el at- tım, aman aman, bom boş. Gözüm yazıhaneye ilişti ceketim cebinde 2000 lira var du. o gün celebe verecektim. Baktım onun yerinde de yeller esiyor.. Hemencecik polise kof tum... Sarı Jozef ve arkadaşları şe hidi kabul etmiyorlar: — Yanlışlık © olacak, bizi benzettiler, diyorlar. Fakat söy dukları daha başka dükkâncılaf da varmış.. Onların da şahit sıfatile cel bi için muhakeme başka güne bırakıldı. — o Kalp ek Üsküdarda ikamet eden o ANİ Rıza Bey isminde ni mütekait bir zat dün ki serioden geçerken“ Birden bir fenalaşmış , yere düşmüş, derhal bir otomobille Sihhat © yurduna nakledilmişse de orada vefat eb miştir Yapılan muayenede Ali Rıza Beyin kalp sektesinden vefat etti” ği anlaşılmıştır. Bir çocuğun bacağ! kesildi Dün saat 11 de Galata köprü" sü üzerinde çok feci bir tramvay kazası olmuş, bir çocuğun ayağf kesilmiştir. Bu çocuk Kasımpaşda' Hacı Hüsrev mahallesinde oturaf İ Suat Hanımın oğlu 13 yaşında Alİ dir. Ali Köprünün bir kaldırımı9 dan diğerine geçerken Beşiktaş * Fatih hattında işleyen vatman Hs lit Ziya Efendinin idaresindeki 101 numaralı tramvayın önüne düşmüştür. Vatman Halit Ziya EĞ nasılsa tramvayı durduramamı” ız tramvaynı altında kal mış, sol ayağı bileği yukarısmdaf kesilmişti uk, Gülhane hast# hanesine İmiş, vatman der ti sandımdı, tükkende bir ka- | dest edilerek, tahkikata başları! labalık peydahlandı, kimi böb- | miştir. Muallim Mubahat Beyin tercüme ettiği ve matbaamızda tabedilen Ameli Hayat Âlimi lerberi İDEAL TASSON)m BÜRO Yeni Müşteri Bulmak San'atı Eserleri gayet güzel bir şekilde intişar etmiştir. Bütün iş adamlarına tavsiye ederiz Teri Kala, Milliyet Mallassi Taşraya gönderilen kitaplar için posta ücreti alınmaz