2 Eylül 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

2 Eylül 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Birinci Sahifeden Geçen Yazılar Almanya ordusunu tezyit ede. ceğiniresmen F (Başr 1 inci sahifede) tsmamile iktibas eylemektedirler. Alman milli müdafaa nazırmın ma $iri efkârı telâkki olunan Germen it tibadi taraftarı Die Deutsche Zei-| yı harp için beraber cihanı tergip etmiş olmakla ve teslihat mese ransaya bildirdi kat kendi 3 günlük tatil müddetinin son gününün heder olmasına müsaa de etmi ini beyan eylemiştir. PARİS, 1. A A.— Fransanın Ber lin sefiri François Poncet, son AL man notasının verilmesindeki ehem miyet başmakalelerini hemen mün- hasıran, Alman metalibine hasredi- len şener tarafından kuvvetle te- barüz ettirilmektedir. Petit Parision, şöyle yazıyor: Ağlabi ihimal | İptidai Maddeler (Başı 1 inci sahifede) cağıma işaret edilmiştir. Mahya listede mevcut mevad- dı iptidaiyenin kâmilen fabrikala ra verilebileceği Iktısat © Vekili Mustafa Şeref Bey tarafından sa- nayi birliği vaat edilmiş- ti. Fakat vekil bey | fabrikalarm kooperatif teşkil etmesini arzu et mişti. Kooperatiflerin teşekkülü Iâakal üç aylık bir zamana müte- vekkıf olmasma mürsiliklerinden dan sonra artık Fransa ile karşı kar- siya geçip müzakeratta bulunula 5 65,000,000 nufuslu bir millete paria muamelesi yapılamaz BERLİN, 1 A. A. — Resto | del el İlke be bd e Al o te Tihatın icrasını ve hukuk müsavatı prensibinin kabul ve teslimini talep etmelidir. Almanya, Verssilles munhedene- mesinin hudutları dahilinde kalmak. Biz, Almas için teslihatın key- fiyeti noktaj nazarından Hukuk mü savatı ve oslaba imali ve istihküm- lar vücude getirmek hakkımı istiyo- ruz. Alman ordusunun tensikinin şü- mâl sahası, devletlerin tahdidi tes- Hihat hususundaki arzularma bağlı- im | lâmente teşriki mesaisinin esaslarını Fransızlar ne düşünüyorlar PARİS, 1. A. A. — Havas Ajan Alman hükümetinin hatle malimat hasıl etmiş bulunmak tadır, Gazeteler umumiyetle, bu teşeb- büsü Almanyanın dahili mücadelele rinde bir deği yapmağa matuf ve şeraiti hazıra dahilinde iyi bir ne Gceye vasıl olmasını mümkümsüz gi bi telâkki etmektedir. Başvekil M. Herriot bu bapta Ex celsior gazetesinin muhabiri mahsu- suna, Alman metalibatının diploma- # muhaberata zemin teşkil edeceği. ni, hükümetin bu talebi dikkat ve s0 i | şu meticeyi istimzaç ediyor: i | zır bulunduğumu, fakat Alman mille lâzım | Siyasi mütarekeye nihayet Sen eşi has VE vurları üzerine Fransanın nazari dik katini çelde ilk defa olarak teşebbüs etmiyorlar - Bu baptaki Sa birincisi, geçen nisanda Cenevrede, —— Yandan eva ileri süzülen talk lerin isafına mani sebepleri sayp dö- kecek değiliz. Denebilirki son Al- man müracaatı, Almanyadaki siyasi vaziyetin inkişafı bu müracaatın ka bulü cihetine gidilmesine pek te mü sait olmadığı bir sırada yapılmıştır. j r mazırının vakıtsız beya matı ve tehditkâra neşriyatı, mesel&- nin halline hiç te yardım etmiyecek- tir. Temps gazetesi'ne diyor? İ ri 1. A, A— Temps gazete İ «i, “Dönüm Noktasında Almanya” ünvanile neşrettiği bir başmakalede | | * Jeneral von Sehleicher'in hatası, | Alman milletine hitap ettiği zaman kullanılmış olduğu islup ve Tisan ile | ecnebilere de yazması ve söz söyle- | mesidir. | Anenk bu ikiden sonuncusu Prus ya barutlarının Almanyayı mutlak surette askeri bir devlet haline ifrağ | etmeğe dair olan iddiaları karşısın. da birincileri kadar mutavaat göster meğe ve inkiyat etmeğe hazır ve a made bulunmamaktadır. Alman milli müdafa nazırı Alman yanm hakiki bir sulhu meydana gi tirmek için atiyen teşriki mesaiye ha tinin sabrını bu kadar suistimal et memek lüzmgeldiğini söylediği za. | iman büyük bir souk kanlılıkla saffet ce hulusu niyeti cüretkârlik ve küz | | tahlığa kadar çıkarıyor, İlitler başvekillikten başka bir makam istemiyor BERLİN, 1. A. A. — Geçen pa- Zartesi günü sabık Deutehe Bank direktörü banker M Emile von Sa tuss'un çekmiş oldu.ğu ziyafette baş M. von Papen ile jenetal von Schleicher ve Hitler davetli sifatile bulunmakta idiler. Ziyafet esnasında Hitler, vekâleti maka mından başka hiçbir vazifeyi derub te edemiyeceğini tekrar eylemiştir Bu israr, Nazilerin iştirakile bir | kabine tesisi hakkındaki fikri mektedir. Bu şerait dahilinde 8 Akman hükümetinin tabiyevi ya. zivetinin fevkalâde metin olduğunu kabul etmek Hizsmndır. | verildi BERLİN, 1. A. A. — Gazeteler, 20 temmuz tarihinde reisicümhur ta rafından ilân edilen ve bilâhare 31 | ge gece yarısını kadar temdit ! ker il Siyasi muhasımlar arasındaki fet- hiş harcektleri, srbedecir o visbette azalmıştır ki vaziyette görülen bu tebeddül ağustos iptidasındaki va ziyetter. tamamile başka bir mahiye alnış bulunmaktadır. M. Brüning'in beyanatı BERLİN, 1. A. A. — Başvekil M. Brüning, Nazilerle birlikte bir Par. araştırmağı kabul etmemesinin Hin- denbourg'a olan infaalinden mütevel lit olmadığını tasrih etmiştir. Mümaj der, kanunu esasiye mugayir yolla içtinap kaygusunda ol- iğ söylemiştir. Siyasi mücadelk BERLİN, 1. A. A. — Hükümeti le siyasi fırka arasmdaki mücadele evam ediyor Ordugâhlardan ikisin- 'de anbean artan bir faaliyet sarfolun maktadır. Hindebempi tekrar bü tün itimadını haiz olan kabine kendi Tik bulunuyor, Buna rağmen Hitler cilerle Merkezciler ven Papen'i ken dilerim kökler mevki tarla iha mesailerine devam etmekten as lâ vazgeçmiyorlar. vadet eder etmez, von Papen reisi. cümhur ile Meudeck'da yaptığı mü- kâlemelerin neticesini kabineye bil. dirmek ve onunla birlikte siyasi va- ziyeti tetkik etmek üzere vükelâ mec Hisini toplamıştır. Başvekilin Müns- ter nutkunda izah ettiği mali ve ik- tisadi program, onu siyasi oyunda kuvvetli bir koz teşkil ettiğinden hü demet Sn ep, Kiki BE seki cektir. Iktısat © Vekili Mustafa Şeref Beyin Avrupada bulunmasına gö- re eri ın listesindeki mevad- kalara veril mesi yolundaki yalin 9 tahakkuk © edeceğinde de fabrika- törlar tereddüde duçar olmuştur. Bu nokta hakkında İktısat ve- | kületinin noktai nazarını anlamak Üzere Sanayi Birliği namma İs-| tanbul meb'usu Vâsıf ve mensa- cat fabrikatörlerinden Atıf Beyle rin Cumartesi günü Ankaraya iza mına ve oradan almacak cev: göre teşebbüsat ve ihzarat icrası- na karar veril Sanayi Bir taraftan ko- operatif hazırlıklarile meşgul ol- maktadır. Cumartesi günü öğleden evvel bu mesele hakkında görüşülmek üzere Sanayi Birliğinde fabrika- dır. —o—— — İspanyada bir tevkif MADRİT, 1. A. A. — Zabıta, ge çen fesat hareketinde methaldar ol- makla mazmun — bulunan sabık kral Alpbense'un yeğeni ihtiyat piyade kaymakımı François de Bourbon'u tevkif etmiştir. Diğer taraftan ikametgühında bir silâh deposu keşfedilmiş. bulunan dük de Villena da tevkif olunmuş” tar, yük bir faaliyet ile ileri gitmektedir. Progremın tatbikine ait emirnameler herhalde cumartesi gününden itiba ren neşredilmiye başlanacaktır Başvehilin proğramı BERLİN, | A.A. — Gazeteler, Başvekilin yakında Rayhiştağda bir program nutku kıraat edeceğini ha- ber vermektedirler, Mamafi bu nut- kan değildir. Rayhiştazda 32 yaşında 59 âza mevcut olup hepsi de Nasyonal (Sosyalist veyahut Komünist fırkası Dört âza, intihap edilebilmek için asyari yaş olan 25 yaşındadırlar. Reichstag'ın bayrağı BERLİN, 1. A. A. — Meclis s2- lonumun üzerinde arılı bulunan si- yah - karmızı - altın rengindeki bü- yük cürhuriyet bayrağı, dün Reichs tag'in nasyonal Alman hizbinin ta. / lep ettiği veçhile yerinden kaldırı. mıyacaktır. 9 Eylâ BERLİN, 1. A. A. — Neudeck de, rsisicümkur ile başvekil ve harbiye, dahiliye nazırları arasında vukubu. lan mülikmi neticesinde Almanyanın dahili vaziyet tenevvür etmiştir. Se- lâhiyettar mahafilden de teyit olun- duğu veçhile evveli başvekil Reişta ği icabında fesh ici nreisicümhür- dan » "ihiyet alrmıştır Manmafih hü- kümet bunu münhasiren teşkilâtı ©- ssasiye kanunu çercevesi dahilinde yapmağa karar vermiş bulunmakta- dır. Roisicümhur mareşal Hindem- burg, ihya programının tahakkuku hurüsanda başvekil M. Von Papene raftan hükümet Reichstag ile açık münasebatta EN bulunamiyaca | ğını görmek ii Von Papen ei meti sekiz veye dokuz eylülde Reichstağı giderek büyük iktisat programını okuyacak | takdirde fesholunacak ve kanunu ©- sasi mucibince iki ay sonra intihap yapılacak ve yeni Reji balından bir ay sonra kâmunuevvel nihayetlerinde toplanacaktır. Hükü- met programın ilk neticeleri üzerin- de bu yeni Reichstayla teşriki me- intiba. mu da fashedecek ve fesih tarihinden tekrar üç ay sonra yine meclisle kar şı karşıya gelecektir. Selâhiyettar mmahafilden alınan bu haberlerden de anlaşıldığı üzere hükümet kanunu esasi hareket etmek söyle dursun mezkür kânunun kendisine verdiği fevkalâde selâhiyetleri bile kulanımyacaktr. Çünkü buna şimdi re İran birinci derecede haizi ehemmiyet ad dolunar iktisat programının derecei m me aba | © Masaya yaklaştım. Halis Bey törler bir içtima daha yapacaklar | dı tarihi henüz tesbit edilmiş | (Başı 1 inci sahifede) türdüler, Bütün Mis'lerin mensup oldukları devletlerin bayraklarile süslenmiş bir sahnede halka tak- marşı çaldı. Komite reisi olan M. Marke, yeşil masnın başma geçe- rek bir konferans verdi. Artık ne- | koymuştu. | süzeller de, can içinde z — Mis Üniver... dedi du. i Mis Üniver... Fakat kim bu Mis Üniver?. Nihayet hakemin i- k hiç sormayın ne hale geldiğimi. Beni ellerimden tuta- rak içeri götürdüler. Belçikanm hediyesi olan pırlanta plâkı göğ- İ süme taktılar. lan sonrasını hep biliyorsu- muz... Dünya güzelinin pederi Halis Bey, bu sırada masanın üstünde İ duran kristal bir çiçekliği göster- di: — Spa belediye reisinin hediye si. gülümsedi: — Yerinden kaldırsanıza.. Hayret ettim. Bu ince kristal —Tamam yirmi kilo | meti de epeyce: 1600 olduğunu söylediler : Beyle konuşurken, Fran- sız ga: lerinin Keriman Hanım hakkımdaki neşriyatı aramızdı mevzuu bahsoldu. Ben atıldım: — Hele bir nargile (o hikâyesi Pek hoştu, doğrusu... Halis Bey güldü: |. — Yalan değil, yanlış... nın eniştesi Hasan Beyle dehşetli sizara tiryakisiy er, bilhassa iki mi İ içiyoruz. Tabii her gelen m de ikram ettiğimiz için içinde dumandan göz gözü g.rmü yor. Tam bu ü zetecisinin gel, ler. Gazeteci, bu halka halka du- manları görünce nargile içiliyor | Kerima > İ zannetmiş.. Telleyip pullamış, İ yazmış. Keriman “Hanımla aramızda kahve dölu bir fincan var. Benim | mi kolum çarptı, yoksa güzelimi- zin mi parmakları dokundu, nasıl | oldu, fincanın yarısı tabağa İdü. yaladı. Şimdi, siz olun da bu kahveyi son damlasma kadar içmeden fim- canı elinizden birak. Keriman Hanım. hâlâ: — Başka kahve getirsinler e- fendim.. Diyor... inya güzelinin eli değen kahve dururken başkası içilir mi? Keriman Hanımın pederi Ha. lis Bey, Avrupa şehirlerine ait ha tıralarından bahsederken dedi ki: — Kerimanın hiç bir zaman, bir ticaret vasıtası olmasına müsa- ade etmedim. . Düşünün ki, her gün sekiz on teklif karşısında ka- byorduk. Bir lokantada kızımla birlikte mükellef bir akşam meye | ginde hazır bulunmak mukabilin- 'de bizim paramızla 500—600 hat- tâ 1000 lira teklif edenler vardı. En zengin fabrikatörler, 3040 bin liralık otomobillerini emrimi. ze tahsis ederek bizi villalarma, plâjlarma çağırıyorlardı. Hiç biri ne gitmedik. Keriman filme al- mak için (5000) lira verceklerdi. Reddetttim. Memlekete (o güzel bir evlât yetiştirmenin şerefi bana kâfi... Ne parada, nede alâyişte gözüm var!” Dünya güzeli, elimde yelpaze haline getirdiğim gazeteyi görün ce sordu: — Milliyet mi Ve iltifatlar İla — Ah, ne yazmışsınız... İ Siz yazdınız değil mi? Vallahi İ pek hoş.. Hiç bir şeyi kaçırmamış srniz... İ — Sonra telâşla etrafına bakındır — Hani buradaki Milliyet? Büyükannesi başını salladı: — Ben de aradım, bulamadım. Elimdeki gazeteyi uzattım: — Buyurun, Keriman Hanıme- çok teşekkür ederim! Durun öyle ise, size bir yelpa; Fotoğrafçılar ,resmini öy Elinde tuttuğu ki göz ucile baktım: — Ne okuyorsunuz Hanım — Hiç., dedi, gramer. Demel k fransızcaya merak Keriman sardınız.. — Çok... Hem pek çok... Zaten Pariste epeyce ilerlettim. Bir se- neye varmadan. mükemmel ko- Dünyagüzelliğine nasılseçildim Pederi, Kerimanın, fotoğraf har m poz almasına baka- rn “— Zavallı Keriman diyor, sa- bahtan beri bu kaçıncı Bir aralık Abidin Daver Beyin sözü geçti. Halis Beyin adeta göz leri sulandı: — Daver Bey, benim can ciğer m. Onun teşviki olmasay- dı.. Mamafih ben kendisine te- şekkürü bile fazla bulurum. Keri- manın üzerinde benim kadar hak- kı vardır. Amcası sayılır... — Milliyet mubarriri... — Kefeli zade Yusuf Bey. İsmini henüz renin bur zat için Halis Bey şöyle diyor: — Allah aşkıma gazeteye ya- zın., İlk tanıştığımız senelerde idi. Keriman henüz çocuklu. Onu “evlâdım!” diye kucağma aldığı zaman; bir vaitte bulunmuştu: A- dimi on mislile ödeyeceğim.. Halis Bey, inanmadı: — Bu yalanını da eski yalanına ilâve ediyorum.. Dedikten sonra bize döndü: — Dün Sirkecide baktım elin- de koca bir torba, dolaşıyor. Sor- duk: — Kuzum Beyefendi. Ne var- dı o torbada? Bu eski dostu, anlattı: Çocuğun başından serpe- cektim, Torbayı bronz ve nikel paralarla doldurmuştum.. 75 lira kadar bir şey... Sonra vaz geçirt- tiler. Müsamerede serpersin, de- diler. Keriman nesi atıldı: — Gelin olduğu zamana sakla yn Vaat Beyefendi. Hanımın böyük an- mak için bir gösterişten ibaret bu. Kefeli Yusuf Bey: — Valinhi değil, canım. tön dünyanın gözü üstünde kaldı, Nazar değmesine karşı başından para atmak iyidir derler. K Hanıma sordum: bir rivayet daha çık» işanlandığınızı söyleyor- lardı, doğru mu?. . Dünya güzeli, kıpkırmızı ke- — Onu babama sorunuz. . Halis Bey, bu bahiste çok cid- di idi — Şimdilik onu düşünmüyoruz. Kerimanın hiç olmazsa iki ecnebi lisanı öğrenmesi lâzım... Daha ya- şı müsait... Ben ,tekrar sordum : — Ya talipler?.. Halis Bey anlattı. — Talipler, pek çok.... Şimdiye kadar, bir Hintli | milyonerle zen gin bir Amerikalının da dahil ok duğu kırktan fazla mektup ak dım. Hepsi Kerimana talip... Ta- bi mektupları yırtıp sepe- #tik. Kızımı, milyonerlerin te mes'ut edemeyeceğine kanaatim vari , Son teklifi, ismini ve büviyeti- Keriman Hanım, güzeller albü- münü tetkik ederken birden bire cel bu hale gelmiş mi? i Eski rakibe karşı gâyri ih. | ğzından çıkan bu sözden, güzelimiz derhal pişman ol. > — Mübeccel, ne güzel kızdır — Aman ne şeker kızdır 0s Daver Bey. gelmişti. O da Al- manyadaki gözellik mösabakale- | ait hatıralarını gar- son sesli lerin tatlı tatlı bahsetme- ği unutmadı. Kraliçemiz, dehşetli misafir. perver. Her gelene bir değil, bir kaç kahve ikram ediyor. Söz gittikçe uzayordu. Dün ya güzelinin cazibeli mubitinden ayrılmak pek güç ik | çok geç... Çaresiz ayrılacağız. Ka- | pıdan çıkarken Keriman Hanım! " : ima) İ imdeki yelpazeyi gördü: İ — Sizden küçük bir hatıra.. de | dim, müsaade etmez misiniz? M. Salâhaddin Küçük sandalla seyahat OXFORD, 1. A. A. — Bir aylık bir deniz sayahatından sonra küçük bir sandalla İtalyadan İngiltereye, kadar gelen Oadoue Darülfünunu ta | lebesinden beş kişi burada fevkalâde | alkışlanmışlardır. Bu talebeler tarafmdan katedilen mesafe 1200 mildir. Talebeler seya- hatları esnasında © ve bilhassa Ren nehrini m e külleri iktiham etmek de kalmışlardır. Kari sütunu Bir davaya dair Üç gün evvel muhterem gazete- mizin yazmış olduğu bir adliye hâdi- sesini dünki Cumhuriyet gazetesi (Mahkemelerde) sütununda (Kana kan isteriz) sernameli bir fıkrai mah susa şeklinde yazarken şahsımı istil daf ile şu satırları ilâve etmiştir; miş idi. Adliye tarihinde bilhasan bir avukatın bu tarzda bir müdafaa der Hâdiseyi geçen gün muhterem gözeteniz de mufasselen yazmış idi. Fakat şekli dava ve müdafaanın ma hiyeti hakiki şeklile yazıldı. Bilhas- sa müdafaanım müheyyi. olduğu kaydedildi. Vaziyete calibi dikkat bir şekil veren cihet burasıdır. Yok- sa bir maktul veresesi vekilinin maz nunun teammüdünü iddia ile idamı nı istemesi, Adliye tarihinde yüz bin lerce defa görülen işidilen şeylerden dir. Bilâkis böyle bir talep ve iddin- nin > tarihinde görülmemiş ol- kaziyesi, ilim ve ada- et ala aleminde görülmez ve işidilmez. bir şeydir. O günkü muhakemede söylediğim gibi Fransada daha dün Reisicumhur Doumerği öldüren Rus M. Venizelos Atina da Yunan başvekili se- yahatten avdet etti ATINA, 1. (Hususi) — M, Veni- zelos bugi sonra, seyahat- ten avdet etmiş ve büyük tezahürat- le istikbal olunmuştur. M. Venizelos, yakında Girid'e de Alpulluda bir cinayet Alpullu jandarma karakolu ef radından Rasim Efendi ağusto- sun 26 ıncı cumartesi günü Narin isminde bir alufteyi alarak Man- dıra köyü civarındaki sögütlük. lere götürmüş, bunu o haber alan ameleden Sıtkı, Hayrebolulu ço- ban Ali oğlu Osman alarak jan- dama ile kadının bulunduğu sö- güllüğe gidiyorlar ve kadını jan darmanın eli, almak lar, gördükleri mumanı üzerine bıçakları çekerek jandarmanın ü- zerine hücum ediyorlar. Ve jam- darmayı iki, üç yerinden vurup öl dürerek nehire atıyorlar. Cinaye- tin ikamdan sonra çoban oğlu ka- sayar. Vak'a pazar günü haber alımı yor Babaeski (O müddeiwmumisi ve doktorun idamını (o İsteyen yalnız müddei umumi değil, müddei umu- mi yanmda ahzü mevki eyleyen ve- rese vekilleri de beraber idi. Buna hiç bir ilim adamı hayret etmemiş, ve hiç bir gazete de böyle bir hay- retin tercümanı olmamıştır. Bizim ceza muhakemeleri usulu kamınuma Zun 354 üncü maddesi davacılara bu hakkı vermiş olduğunu her isteyen okuyup öğrenebilir. Avukat Etem RUHİ Yeni neşriyat İçtihat 3S2 inci sayisi çıktı. Bu nüsha ile İçtihat mecmu'sı 28 inci yılına giriyor, tavsiye ederiz. Resimli şark 21 numaralı Eylâl nüshası çıkmış tar. İlmi ve Mesleki makaleleri, tet- kik ve tetebbülere Masonlar kongresi Masonlar kongresinin 5 eylülde şehrimizde toplanacağı | haber alm- maşa, Mollison İngiltereye vapurla dönecek NEVYORK, 1. A. A, — M Mel mem ve melez etmek illa ii MİR 2 Elele koçya) tayyareci Molison doktorlar kendisine lâakal bir ay İstirahat tev- cih etmiş olduklarından dolayi Atlas Okyanosu seyahatı projesinden kati k tri | Bu se- yahate de iştirak edebileceklerdir. purla İzmire götürülecektir. Tar ANDROS bileti 18 liradır. Yemekler: Sabah ve ikindi yemekleri şarap dabil ge! İştirak arzusunda bulunanların ve fazla tafsildt arzu edenlerin Turing ve Otomobil Klöbü tarafından Akdenizin en İdtif sevabat iptidalanında yapılmak üzere bir seyabat tertip olunmuştur. ürk mübadilleri Limanımızdan başlayarak İzmir, Kandiye, Hanya, Pire Limanlarma uğradıktan sonra İstanbula avdet olunacak ve yolcuları tekrar ayni va- Bütün seyahat için birinci mevki 43, ikinci mevki 32, üçüncü mevki Pasaport muamelesi: nufus tezkeresi, aske- ri vesika ve 6 adet vesika fotografı tirenlere meccanen yaptırılır. Türkiye Turing ve Otomobil Klöbü mekesi: G Anrgnostopulos ve Siskidis Vapur çok büyük müş") Acentası Telefon No.su B. 2619 müraciatlırı rica olunur. mecburiyetin * kaymakamı derhal Alpulluya ge- lerek tahkikata başlayorlar. Ev- velâ Alüfte Narin yakalanıyor ve istievabında meselyi tamamen ik- rar ediyor gösterdiği mahalde jandarmamın cesedi bulunuyor. Neticei tahkikatta jandarma» nım elyevm hali firarda bulunan çoban Ali oğlu Osman tarafından varulup Sıtkı ile beraber nehire atıldığı anlaşıldığından Sıtkı tev- kif edilerek Babaeskiye gönderil- miştir. Hami, İlyas, Hamdi, Ha san serbest bırakılmışlardır. BANA RE ÇIKTI Moskova - Roma Falih Rıfkı Beyin eski müşahe- delerini tamamlayan, iki inkılâp re- jimini Kemalizm ile karşılaştıran, en son rejim davalarını tahlil eden son eseri bugün çıktı. 75 kuruş. Kitap- çılarda arayımız.. DOKTOR FMIN ŞÜKRÜ T dhili hastalıklar mütehassısı Her gün öğleden sonra İstanbul Türbe Babrâli Caddesi No. 10 Telefon 2,2622 Doktor Rusçuklu Hakkı Beyoğlu, İstiklâl caddesi Bi yük Parmak kapu, Afrika han: na bitişik Apartman No. 21— Tel; Beyoğlu 2797. Sant; 14-18. mevsimi olan Teşrinlevve Ssyahat 4 Teşrinievvelde On gün devam edecek Vapurile 70 kahvaltısı, öğle ve akşam öldağu belde günde: biran © nı. atmaları LLOYD HAN