2 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

2 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

BALKIN“GOZ0S HALKIN.KULAĞI © HALKIN Dll.t».ı Sene 3 — No: 757 -— - Dunya Güzelini Dünya — güzelile bı.ı..... karşı karşıya kalmak piyango çibi birşey... Güzelimiz — zevkli, akat hayli de üzücü bir seya- hatten sonra vatanına, doğup s>üyüdüğü İstanbula ve nihayet yirmi Gdört saatlerini geçirdiği şirin yuvasına kavüştuktan son- ra biraz dinlenmek, Fatoşile diz- yaşlı bir zat girdi. Kefeli Zade Yusuf Beymiş. Eski bir baba dostu.Halis Bey dedi ki: — Keriman.. Yusuf Bey sana on iki yaşındanberi hediye ala- (D evamı IO uncu sayfada ) dize kalmak hakkıydı. Fakat, dün- | — , â ya güzelliği bahtiyarlığını kazanan şu elci kızcağız, yorgunluğunun maddi elemini dindirmek fırsatını ele geçiremedi, geçiremiyor ve bu gidişle geçiremiyecek. Evvelki gün ilk, dün ikinci ve bugün de üçüncü gündür. Halbuki güzelimiz bir saatçik ve belki de bir daki- kacık olsun “oh...,, diyecok va- kit bulamadı. Onun Fındıklıdaki şen yuvası hergünün her dakika- sında ziyaretçilerle dolup boşa- hyor. Yedi gazeteci arkadaş dünya güzeline ahiret sualleri soruyorur. Gözelliği gibi, nezaket ve zaril- liği de — cömert... Suallerimizi dikkatle — dinliyor, imtihan ge- çiren bir mektep genci gibi, hepsine ölçülü cevaplar yatiştiri- yor. Ben ilk sualimi henüz so- racaktım. Oda kapısı açıldı, içe- riye babası Halis B. girdi. Bah- tiyar baba, kızının yanındaki koltuğa bir kardinal gibi gömüldü. Şen tebesstirnlerle anlatıyor: — Valahi, şu iki aylık se- yahatim pek ömür geçti hani... Gerçi beş kilo kadar zayıfladım. Fakat okadar zararı dokunmadı. Spa'daki — ömür, Paris'teki hayat... Cidden aranılacak şeyler. Beş kılo kaybetmemin sebebi de Paris'te üç şeyin bulunmaması su, pilâv, rakı, Halis Bey belki devam ede- cekti. Fakat edemedi. Odaya Dünya Güzeli, kardeşi Fataş ve halazadesi Gülseren Hanımlar kar3 — CUMA — 2 Eylâl 1932 İdare işleri telefonu İstanbal -!01_“ Fiatl 5 kurut lini İki Günde | çet Ze Dosrierde Ttanbet ) Bin Kişi Ziyaret Etti Diyor Ki: “Meksika a Güzelini Sevdım. Okadar Şeker Bır Kız Kı... Eskiden Bozalar Bile k İnsanı Sarhoş Ederdı Ço Meyhane İşletenler lstanbulun En Zengin Ve İtibarlı Adamları İdi Eski — devirdeki — İstanbulun İşret Alemlerinden, sefahet ve re- zaletlerinden bahsederken meyha- nelerinin miktarını yazmıştık.Bu mey- haneler muhtelif nevilere ayrılırlardı. Şimdi asırların arkasında silinti- leri bile kalmıyan bu meyhaneler, sattıkları içki itibarile şöyle tas- nif edilmiştir. Yalmız düz içki satan (300) koltuk meyhanesi ve buralarda çalışan (800) meyhaneci vardı. Ayrıca (6) dükkânda nar, (1) dükkânda hurma, ( 2 ) dük- kânda dut, (3) dükkânda karpuz, (1) dükkânda koknar, ( 1 ) dük- kânda (uşla), (15) dükkânda ( âp- sime, (50) dükkânda aslime, (100) dükkânda mavoze, (30) dükkânda bedvine, (70 ) dükkânda misket, (80) dükkânda kuş, ( 80 ) düke kânda nardenk, (50) dükkânda Bozan, ( 100 ) dükkânda Hemel, (60) dükkânda şen ap, (1 ) dük- kânda nap isimleri verilen şarap- ylar., satılırdı. Rakı dükkânları da ayrı idi. (3) dükkünda gülfüsam, Eski devirde bir Rum Kızı (1) dükkânda nurlu, (1) dükkânda ferna, (1) dükkânda Sudina, (3 ) dükkânda plevniye, (5) dükkânda (Deramı 8 inci sayfada) Muharebe Telılıkesı Var lar. Alman Harbiye Nazırı Fon Balkan Tenis Kupası Maçları Bışlıyor Bugün senenin en zengin spor günlerinden — biridir. Sglodoı sonra ikide Fenerbahçe kulübün- de Balkan tenis ku) ... leaber kalarına başlana Adrn Yeşilköyde yelken Ylnılırı. Baye kozda kayık yarışları yapılacak, Veliefendide de senenin son at yarışları lera edilecekt edilecektir, Üç Aylıklar Defterdarlık dün bütün daire- lerin eylül maaşını — vermiştir. Yetim, dul ve mütekaitlerin üç aylıkları da yarından itibaren tevıl edilmiye başlanacaktır. Bono Verilecek Öğrendiğimize göre, — gayri- mübadillere evvelce aldıklarından başka istihkaklarının yüzde otu- zu nisşbetinde bono tevzi edile- cektir. lelerini son Alman notasının tefsirine hasretmişlerdir. N Partiler haricinde bulunan havadis gazeteleri başta ol- | (mak üzere fırka gazeteleri de Almanynın ordusunu tez- yit etmek hususundaki tehditkâr teklifinin Fransa tarafından kat'iyyen kabul olunamiyacağını yazıyor- Bazı gazeteler Almanyanın, ğıyhonn bu hareketini cinnet ve cinayetle itham ediyorlar. Parise dönen Başvekil M. Heriyo derhal harbi- daha doğrusu | Çunun Fransanın, Almanyaya Karşı Zecrı Harekete Girişmesi Çok Mümkün Paris 3 (Husust) — Bncnıı gazeteler bışmıkı I e, bahriye ve Hava nazırlarile görüşmüş, sonra ngiliz Maslahatgüzarile uzun bir mülâkat yapmıştır. Alman notasına verilecek cevabın metni menfi mahiyette olacaktır. Bazı mehafil, Almanyanın bu hareketinde bir harp kokusu sızıntısı olduğunu, çünkü Fransanın emniyetini muhafaza mecburiye- tinde bulunduğunu, bugünkü — vaziyetini mevcut bulunduğunu beyan ediyorlar. Aksi tak- dirde Fransanın zecri muameleye tevessül etmesi çok mümkündür. bunun için de Alman u- muhafaza — zarureti —— Fikir Ve Zikir I Bugünkü Spor | — Şu karşıki genç bana ilânı aşk edecek galiba! — Nereden anladın? — Baksana.. İki defadır cüzdanını çıkarıp para sayıyor.