2 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

2 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Sayfa 3 e a Hergün ğ D Rus- Bulgar Münasebatı Ne Halde? S. Bulgaristanla - Rusya arasında- ki ticari münasebatın tekrar ih- dası son günlerede Bulgar mat- buatını işgal eden en mühim me- | seledir. Birkaç ay evvel Bulgar tica- ret ve sanayi teşkilâtı tarafından M. Vasil Kovaçef ve M. Jeleskof isminde iki mümessil tcikikatta “bulenmak üzere Rusyaya gön- | derilmişlerdi. Sofyaya —avdet eden bu — mütehassısların — ifa- | delerine nazaran, Rusya — piya- | sası açıldığı takdirde Bulgarista- ma bilhassa tütün ve mensucat ilracatı inkişaf edecektir. Rusyamın beş senelik plânını tatbika memur olanlar, iki mem- leket arasındaki ticari münase- batın iadesine taraftar olmak- la beraber, bu münasebatın tam - manasile mükemmel olabilmesi için ancak siyast münasebetlerin de iadesi üzumuna kenidirler. Hatta Moskova hükümeti bu noktada müsamahakâr davrana- ' mıyacağını da bildirmiştir. Fakat Bulgar hükümeti de Sovyet Rusyanın bu - teklifini kabul etmemekte ve münaseba- tın yalnız ticari sahaya münhasır kalmasını istemektedir. Sobranya Meclisi, yani Bulgar — Parlâmentosu Reisi Müsyü Malinof bir beyanatın- da, iki —memleket arasındaki siyasi münasebatın iadesini Bulgar milletinin arzu ettiğini, fakat şim- diik bundan sarfınazar edildiğini söylemiştir. ÖOn sene evvel Baş- vekil bulunan M. Malinof Bulgar parlâmentosunda bu mesele hak- kında sorulan bir suale şu ceva- abı vermişti: — Sovyet —Rusyayı tanıyan devletlerin — listesi — arasındaki mömleketimi — sonuncu — olarak görmeyi temenni ederim. Bu iki beyanat arasındaki mu kayese ile M.Malinof'un henüz 10 sene evvelki kanaatini — değiştir- mediği anlaşılmaktadır. Bir Bulgar gazetesi bu mese- le etrafında Bulgar Başvekili M. Muşanofun fikrini sormuştu. M. Muşanof şu cevabı vermişti: — Ruslarla, — siyasi — müna- sebet tesis etmeden iyi — geçinmek taraftarıyız.. Çünkü, hiç makul olmıyan Bulgar Komünist fırkası, iki devlet ara- | sına nifak sokmuya çalışacak ve hiç şüphesiz ki bu vaziyetten de birtakım nahoş neticeler doğa- caktır. Bu iki devlet adamının be- yanatları, Bulgar gazetelerinin temayülleri ve Cenevredeki tah- didi teslihat konferansında Bul- gar — Başvekili M. Muşanof ile, Rus Hariciye Komseri M. Litvi- nof — arasındaki müzakerelerde bir. noktai nazar itilâfı elde edilememesi Rus - Bulgar müna- sebatının bir müddet daha bu | vaziyette kalacağını güöstermek- tedir. Ad'iyede Yeni Tayinler 22 lira maaşlı Çorum müstan- fikliğine Asliye Birinci Hukuk kâtiplerinden ve Meslek Mektebi mezunlarından İhsan Beyin, ayni maaşlı Siverek müstantikliğine de Ayasofya — polis memurlarından Osman Agâh Beyin tayin edil- dikleri dün Adliye Vekâleti ta- rafından müddeiumumiliğe tebliğ edi'miştir. on Postanın Resimli Makalesi IS © Para Ve Sevda B i | —İnsan kırk gene ça'ıştıktan | sonra beş parasız, kazanç kabili- | yetinden malıram, perişan bir bal- de bir. köşeye alılmamak için para biriktirir, sigortaya yazılır. 2 — İhtiyazlıkta dostsuz, sovgi- lisiz, yaltız. kalmak ta parasız kal- mak kadar, belki ondan fazla üzü- cü ve ıslırap verici bir şeydir. 3 — Gençliğinizde — kazancınızın bir kısmını tasarruf etiiğiniz gibi, sevginizin de bir kısmını tasşarruf ediniz. ve istikbal için kendinize muhabbet, alâka ve samimiyet te- min ediniz. anın en büyük ser- veti sevilmesidir. LîON TELGRAF HABERLERİ Almanyada Dahili Mücadele Rayhiştag Kabineye İtimat Reyi Vermezse Derhal Fesholunacak Berlin ! (A.A.) — Nödekte Reisicümhur ile Başvekil, harbiye ve dahiliye nazırları arasında Almanyanın dahili vukubular mülâkat neticesinde vaziyeli tenevvür etmiştir. Salâhiyettar mehafilden de teyit olunduğu veç- hile evvelâ Başvekil Meb'usan Meelisini icabında fesih için Reisicümhurdan salâhiyet — almıştır. bunu çerçevesi maafih — hükümet esasiye — kanunu karar vermiş bulunmaktadır. Reisicümhur Mareşal Hindenburg, ihya progrminın tahakkuku hususun- da Başvekil M. Fon Papeae itimadını teyit etmiştir. Ma- munhasiran — teşkilâtı dahilinde — yapmağa Rayhştag, Binaenaleyh vaziyet şu merkezdedir: Rahiştag, ortadan silinmek için bütün gayretlerini sarfeyle- mektedir.Diğer taraftan hükümet Rayihştag ile açık müönasebatta bulunup bulunmıyacağını görmek is- İ tiyor. Fon Papen hükümeti sekiz veya dokuz eylülde Raiştaga giderek büyük iktısat programını okuyacak, meclisten itimat istiyecektir. Rayihştag beyanı itimat | etmediği takdirde fesholunacak ve Kanunun Esasi mucibince iki ay sonra intihap yapılacak ve yeni intihabattan nibayetlerinde toplacaktır. kir ay sonra kânunuevvoel Almanya Me_ydg;n Okuyor Tan Gazetesine Göre, Mesele B Devletleri Alâkadar Etmektedir Paris, 2 (A. A.) — Havas Ajansından: Tan gazetesi ahiren Almanya tarafından — serdedilen talebe ait olarak dünkü başma- kalesinde şunları yazıyor: Ak manya Hariciye Nezareti müte- yakkız davranmayı ve soğukkan- hlığı muhafaza - etmeyi - tavsiye ediyor. Alman milli müdafaa ordusu- Kütahyanın Kurtuluş Günü Kütahya, | (A.A.) — Kütah- ya halkı kurtuluşlarının 10 uncu yıldönümünü muazzam tezahüratla | kutlulamışlardır. Bu münasebetle kurtarıcılarma tazim telgraflarile Kütahyanın minnet ve şükranları arzedilmiştir. Waarif Vekili Av'ep, 31 ( AA ) — Maarif Vekili Esat Bey bugün İlk ve ortamektepleri — ve şehrin met- sucat, sabun ve bakır fabrikala- pını, elektrik santıralını gezmiştir. e ibracından — bahsediliyor. İSTER İNAN Daha yazın başlangıcındanberi harice yaş meyva Almanyada kavun ve yaş üzümlerimizin pek beğenildiği söyleni- yor. MHatta yaş sebze ve meyva ihracını temin İçla Almanyadan bir mütehassıs bile getirtildi. Bu kadar nun yeniden tensiki suretile AL- manyanın — tekrar — silâhlanması meselesinin temeli Versay mua- hedesinin askeri, bahri ve haval maddelerinde bulunmakta ve bin- netice bu muahedeye vazililimza olan bütün devletleri alâkadaar etmektedir. Bu itibarla Almanya tarahın- dan bu bapta :Ldedilen teklifin Türk - Yunan | İki Devletin Dostluk Mü- nasebatı Devamlıdır Atina, 1 (A. A.) — Muhalif bir gazete başmakalesinde Yu- nanistanın Türkiyeye karşı siya- setinde bir tahavvül vukua gek- mesi ihtimaline karşı M. Venize- | Tosun intihabatta muvaffak olma- | sını temevni eden Türk matbua- tının yazılarını mevzubasederek diyor ki: Yunan siyaseti dahiliyesinin harici münasebatına tesir edemi- yeceği hususunda komşu ve dost devletler gibi diğer bütün dev- yalnız Almanya - Fransa arasında müzakerata zemin teşkil etmesi müm kündür. Tan gazetesi, Almanyanın tekrar — silâhlanmak — tehdidile Cenevrede — silâhların — tahdit ve tenzili lehinde teressim ve inkişaf etmekte olan bir hareke- ti düşüncesiz bir tarzda tahrip edebileceği kanaatini izhar ede- rek makalesine nihayet vermiştir. Amerikada İşsizlik Nevyork, (A. A.) — Ameri- ka mesai Federasyonu Reisi M. Grren Amerikada işsizliğin şid- detini kaybetmekte olduğunu be- yan etmiştir. - Mumaileyh mesai saatlerinin bir miktar tenzilinin işsizlik buhranına esaslı bir çare olacağı kanaatinde bulunduğunu söylemiştir. buhranlı günlerde Romaya zider" iken Atinadan geçen Türk ricali letler de emin olmalıdırlar. M. | bu bapta pek ciddi teminat al- Venizelosun istifasını takip eden mışlardır. — z ÜT AY M D ve Fransada Fakat kadar ihraç edilen meyee iki vagon kavun, bir vagon Üzümden ibarettir. İSTER İNAN, İSTER İNANMA! 'Sözün Kısası z Öpüşme Ve.. Koklaşma Bahsi,. A, E. Amerika gazetelerinden biri karileri arasında bir anket açmış, sorduğu sual şudur: — Öpüşme nedir? Amerikalı gazetenin — aldığı Dilk cevapları okuyunuz: 1 — Öpüşme aşk ağacının en tatlı meyvasıdır, nekadar çok toplanırsa © kadar çok inkişaf eder. 2 — Öpnımo öyle bir şeydir ki, tek bir insana hbiçbir zevk vermez, fakat iki kişi tarafından aymı arza ile yapılınca zevkine doyum olmaz! 3 — Öpüşme, çocuğun hakkı, sevişenlerin imtiyazı, ebeveynin takdisi ve mürailerin de mas- kesidir. ——— —— z R İNANMA! gürültü, patırdıya nazaran zannedersiniz ki, bu sene barice hayli yaş meyva ve sebze gönderilmiştir. gazetelerde okuduğumuza göre şimdiye 4 — Öpüşme almadan veri- len, — verilmeden — alınan — şeye derler. 5 — Öpüşme öyle bir fiildir ki, bu fiilde birleşen iki kafanın kıymeti tek bir kafanınkinden fazladır. 6 — Öpüşme bir kişi için az, Üç kişi için çok, iki kişi için mükemmeldir. 7 — Öpüşme her lisanda du- daklardan çıkan en tatlı sestir, 8 — Öpüşme lerin şimşe- ğini takip eden gök gürültüsüdür. 9 — Öpüşme aşk — ateşini tazeliyen gıdadır. 10 — Öpüşme, aile kavgala- rında sulh bayrağıdır. 11 — Öpüşme günahın ma- badidir. 12 — Öpüşme aşk edebiya- tında bir istifham işaretidir. 13 — Öpüşme kalbin açlığını gideren gıdadır. 14 — Örüşme filozoflar için bir düşünme mevzuudur. Sözün kısası: Öpüşme, aşk kitabının ilk ve son kelimesidir. ı'itiin Kin Yüzünden Bir Cinayet İzmir, 1 ( Hususl ) — Evvelki gece Kemalpaşa kaza merkezin- - de bir hâdise oldu. Gedizli Ali namında — biri, arkadaşı — Cinli Mustafa tarafından tabanca kur- şunu ile vuruldu. Hâdise şöyle olmuştur: Cinli — Mustafa — ile Gedizli Ali arasında eskidenberi münafe- ret vardır. Gedizli Ali dün ak- şam tabancasını alarak şa kaza merkezine gelmiş, yolda Cinli Mustafayı görmüş, haysiye- tine dokunacak sözler sarfetmiye başlamış. Cinli Mustafa sözlere ehem- miyet vermez görünmüş. Fakat gizliden gizliye tabancasını dol- durmuş ve muhtemel bir tecavüze karşı durmuya hazırlanmış. Gece olmuş. İkisi de bir hayli rakı içmişler. Gedizli Ali kahvede oturmakta olan Cinli Mustafaya tekrar çatmış, bundan hiddetle- nen Muştafa tabancasını çekerek Gedizli Aliye altı el ateş etmiş ; çıkan — kurşunların - ikisi isabet ederek Aliyi ağır surette yarala- mıştır. Fakat Cinli Mustafa orta- dan savuşmuştur. — Adnan —— —a Hakkı Telif Davası Akın müellifi milli şairimiz Faruk Nafiz B.in asarını, kendinden ruhsat almadan ve mehar göştermeden neşreden, gramofon plâklarına va- zeyliyen eşhas ve şirketler hakkında Hakkı Telif Kanununun maddei mabsusasına binaen ikamel dava için kendilerine sabık Istanbul Sulh Hâükimlerinden ve Kanunu Medenl Komisuonu Raportörü Ziya Beyi tevkil eylemiştir. Sa, T