2 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

SON POSTA Kitap Sergisinin Ehemmiyeti Halk Evi tarafından bir kitap vergisi açıldı. Sergiyl iki gün içinde £ bin XKişi ziyaret otü. Bu hususta halkımız diyor ki: Belâmi Bey (Mahmutpaşıda, Yeşil- dirok 59) — Kitap sergileri hakikaten mü- himdir. Bu faldeli teşebbüsten dolayı Hal Evini ve onun kıymetli müdürü- nü takdir ve tebrik ederim. Ancak bu sergileri memleketin her tarafına tamim etmeli ve bilhassa, halkta okumak zevkini uyamdırmak İçin başka uçebbülulı de bulunmalıdır. Hüseyin Bey (Unkapanında Atfam taşında 3) — Sergiyi gezdim. Sapa olduğu için fazla ziyaretçi Bu sergiyi daha xiyade Köprü üzerinde — yapmalh idi.. O 1 man daha iyi neticeler alımacaktı. Maamafih — bu — hayırlı bir teşeb- büstür. Merde noksanları telâfi odi- lebilir. yerde yok. * Ali Rıza Seyfi Bey (Muharrir ve müellit ) — Bugün, memleket iki hayatf mesele karşısında bulunuyor. Ba iki meselenin, milli mtımızın gürbüz- Teşmesi için ka halli lâzımdır. Bunlardan biri millette ve bilhassa vılllet gençliğinde — okumak arzı- u ikincisi, ü bayatın icı ııtııdııı ilmi ıe'Tçtı-u ıeırıy:: artlırmaktır. Bunlar, iktısadi noktal nazardan da biribirine merbut me- selelerdir. Yeni harflerin kabulünden sonra ortaya çıkması İâzamgelen ilmi ve edebi eserler hiçbir. zaman yalnız bükümetin —müzahereti ile — vücut bulamaz. Tâbiler bir meamleketin en meşkür hizmetini gören bhâdimle- ridir. Bunlara milletin müzaheretini, ki kitap edinmek we okumakla olur, temin İiçin mekadar tedbirler alınsa yine azdır. Bu kitap sergisini memnuniyetle telâkki ettin a itiraf edeyim ki, muvaffak Şşüphem vardır. Bu sergileri rit yerlerde ve matbuatımı müza- hereti almaksızın açıp — kapamak yelin doğurabilecek bir tecrübe halial alabilir. Onun için evvelâ: bundan matbuatımızıa devamlı şekilde alüâ- kamaı, saniyen, memleketin — her tarafında bu sorgilerin açılması İçin mahalli we ilmi teşekküllerin canlı yardımını, hususile, çocuk ailelerinin bir elden gençliği bu irfan meşherle- rine sevkederek azçol: bulunmalarını temin etmeleri icap eder. Gümrükte Bir Teftiş Dün, görülen Tüzum üzerine Gümrük — Mületlişleri, — İstanbul Gümzükleri Başmüdüriyet Ka- lemlerinde —muamelât üzerinde teftişler yapmışlardır. Bu teftiş- lere niçin lüzum görüldüğü hak- kında sıkı bir. ketamiyet muha- ftaza edılmekledır Emnıyet Müdürleri Yeni Polis Kanunu' dünden itiba- ü Kanun mucibince Polis Müdürlerine Emni- yet Müdürü unvanı verilmiştir. mübayaatta | DAHRHİLİ Çok Gülünç HABERLER Bir Hırsızlık Hırsız Diyor Ki: “Uykuda Rüya Görüyordum. Bir Şeyler Olmuş!..,, Diün Taksimde çok gülünç bir yankesicilik hâ- disesi olmuştur. Tahkikatımıza göre hlidise " şöyle cereyan etmiştir: Kâğıthanede çerken bir aralık yorgunluk hissetmiş “ve biraz gidermek için yol üstünde bir sıraya otur muştur. Mehmet çavuş sıcağın — tesirile uykuya dalmıştır. Bunu Sören maruf yankesicilerden Ziya, yavaşçacık Mehmet çavuşan yamma çökmüş, kem- disi de uyur gibi yapmıştı. Adamcağızın derin bir uykuya dakmış olduğunu gören Ziya, evvelâ Mehmet çavüşun sağ; cebine el atmmş ve bulduğu | seksen kuruşu kendi cebine indirmiştir. Ziya bun- | dan sonra adamcağızın öteki cebini de karıştırmış ve bunda bir cüzdan bularak onu da ışınııışlıı. kahvecilik yapan | | Mehmet Çavuş isminde birsi dün Taksimden ge- | Fıksıl * Götün bu büdiselerden Mehmet çavuşun biç haberi olmamıştır. Ziya bu işleri bitirdikten sonra kaçmak istemiş ve ayağa kalkmıştır. Fa- kat hâdisenin başlangıcındanberi — kendisini gü- lice seyreden bir adam, tam kaçacağı sırada Ziya yı kıskıvrak yakalamış, cüzdanı ve parayı meydana çıkararak Mehmet Çavuşu uyandırmış ve kendisine teslim etmiştir. Ziya hiç beklemediği bir zamanda yakalandığıni görünce derhal işi tevil etmek yolu- na sapmış ve şöyle demiştir: “Ben sırada uyuyordum. Uyku esnasında karı- şık bir rüya gördüm. Beni bir adam öldürüyordu. Ben de onun yakasma sarıldım. Hırsızlıktan hiç haberim yoktu., Tabül bu tevil dinlenmemiş ve Ziya karakola götürülmüştür. | yelsi gün dört, dün de üç ölü Kaçakçılık Gümrük Mahkemesinde İki Kişi Mahküm Oldu Sanayüi Teşvik Kanunundan istifade surelile gümrük vermi- yerek memlekete ithal ettikleri Filoş iplikleri aradaki gümrük resminden İstifade etmek için piyasada satmakla maznum İsmail Hasan, Şükrü usta, Süleyman Sırrı, Hüseyin Hilmi ve Efrayim Boton Efendilerin muhakemesi hitam bulmuştur. Gümrükteki Saumaralı İht- sas Mahkemesi uzun bir muha- keme devresinden sonra İsmail Ef. nin altı, Şükrü ustanın dört ay hapsine ve diğerlerinin de bera- atine karar vermiştir. Müddei- umumilik beraat kararlarını tem- yiz etmiştir. Tıbbıadlide Mues"eseye Son Günlerde Çok Ölü Gönderildi Otopsi yapılmak için Tıbbımd- gönderilen ölülerin adedi Ev- J llya son günlerde fazlalaşınıştır. gönderilmiştir. Bunların günü gününe mua- yrııdcn yıpılumıdıgı için müce- sesenin yeni yaptırdığı soğuk hava dolaplarından istifade edilmekte- dir. Ölülerin tefessüh etmemesi için dolapta saklamılıyor. Müesse- se bu dolaptan çok istifade etmiştir. Kavun Tacirlerine Ihracat Of'sinden: *Fransaya kavun ithaline ait kon- tenjan tükendiğinden Ofisten malü- mat alımmadan Fransaya kavua gönderilmemesi.. ı Son Postanın Resimli Hikâyesi: |Mimar Sinanın Türbesi Tamir Ediliyor Söleymaniyede bulunan Mimar Sinan türbesinin tamiri ve bu türbenin koca Türk dahisine lâyık bir şekle konulması takarrür et- miştir. Evkaf İdaresi bu hususta | hazırlıklarma devam etmektedir. Türbenin civarında bulunan ve is- timlâk edilecek olan dükkân ve arsaların bir plânı çıkarılmıştır. İstimlâk muamelesi bugünler- de ikmal edilecek ve tamirata başlanacaktır. Bir Facia Dün Bir Kadın Ölüm Halinde Yaralandı Dün bir otobüs yüzünden bir facia olmuştur. Kacamustafapı- şadan Sirkeciye gelmekte olan şoför Lütlinin otobüsü Alemdar caddesinden geçerken yol orta- sında duran uzun bir demire çarpmış, demir — fırlıyarak — ora- dan geçen Hacer Hanım — ismin- de bir kadının başma İsa- bet etmiştir. Kadın — sadmenin tesirile derhal kanlar içinde ba- yılmış ve yere yuvarlanmıştır. Ayni -zamanda boynu — tehlikeli suürette yaralanmıştır. Zahire Borsasında Dün İstanbulâ Anadoludan 25 vağon ve 2370 çuval buğday gelmiş ve iyi mallar yedi kuruş yirmi beş —paradan satılmıştır. Dün on bir marfinli Malatya af- yonu 1100, ©ön morfinli Bozkır mali 1025, Nallıhan mali - 932 kuruş üzerinden muamele gör- müştür. — l Komşu — Hasan Bey... - Hulya bu ya... | 2 — Meselâ, dev gibi bir adam olaydın... 3 — Bir yumrukta korcz dağ- ları devirebilseydin ! İki Ahbap Bir Fo!ografha.neyı Do- landırmak İstemişler El emeği memurlarından Ziya Nur ve Sami Efendiler Beşiktaşta Çankaya — fotoğrafhanesini — do- landırmak — istemişler, — cürmü- meşhut — halinde — yal lardır. Bunlar — fotoğrafhaneye giderek Elektrik Şirketinin me- murları olduklarını, elektrik hır- sızlığı yaptığını, haber verecek- , lerini, fakat kendilerine elli lira verildiği takdirde bundan var- geçeceklerini söylemişlerdir. Fo- toğrafhane sahibi buna razı ok muş, bir taraftan da polise ma- lümat vermiştir. Neticede iki ah- bap paraları alırken yakalar- mışlardır. Yeni Müşteriler Avrupa Tacirleri Bizden Mal İstediler Avrapanın muhtelif şehirlerin- den Harici Ticarst Ofisine mü- racaat edilerek Türkiyeden ce- viz kütüğü, fındık, afyon pamuk, ' Üzüm, incir, mazı, kuşyemi, haş- haş, balmumu istenmiştir. Harict Ticaret Ofisi bu husus- ta alâkadar tacirleri tenvir ede- cek, kendilerine fazla tafsilât verecektir. Tosladılar Feyzinin idaresindeki 3353 numaralı komyon ile Vat- man AÂlinin idaresindeki Topkapı Sirkeci hattına işliyen 58 No.lı tramvay arabası Şehremininde müsademe ederek her ikisi de hasara uğramıştır. Günün Tarihi Gazi Hz. Dün Boğazda Bir Tenezzüh İcra Buyurdular isicümhur Hz. —dün — öğleden sonra refakatlerinde Dahiliye Vekili Şükrü Kaya, Har'ciye Vekili Tevfik Rüştü Bey lerle diğer mutat xevat bus lundağu balde Dolmabahçe Sarayından #tomobille ayrılımış ve Tarabyaya gide- rek Tokatlıyan otelini teşrif. buyur- muşlar ve orada bir müddet istira» hat eylemişlerdir. İptitai Maddeler Dün fabrikacılar mühim bir top- lantı yapmışlar, koatenjana — ithal edilen İptidat maddelerin aralarında taksimi meselesini görüşmüşlerdir. Avrıca bazı temennilerde bulunmak üzere Ankaraya bir heyet gidecektir. Alpulluda Bir Cinayet Alpulluda jandarma karakbolu ef- radından Rasim Ef. bir kadın mese- lesinden Osman isminde bir çoban tarafından öldürülüp dereye atılmış- tar. Çoban henüz firer halindedir. Filomuz Samsunda Karadenize çıkan filamuz Ordu ve Samsun limanlarını ziyaret etmiş halk tarafından heyecanla karşılan- mıştır. Müfettişler Kongresi istanbul lik Tedrisat Müfettişleri Kongresi dün son içtimamı yapmıştır. Kongre kararları Maarif Vekâletine gönderilmek üzeredir. 59 Memur Açıkta Beyoğlu telefonlarının da otoma- tik şekle tahvilinden dolayı yakında Telefon Şirketinden, santıral memur- luğu yapan 59 hanum açığa çıkarıs dacaktır. 9 Bin Liralık İhtilâs Balıkhanedeki Belediye oktruva memuru İbrahim Ef. 9 bin Kirahk Ihtilâs cürmile Ağırcezaya verilmiştir. Bulgar Gümrüklerinde Bulgaristan, gümrük tarifesinde tadilât yapmıştır. Türk findıkların- daa yüzde yirmi, balmumundan yüz- de 15, ham pamuktan 12, zeytinden 12, yünden de yüzde 10 resim alına- caktır. Yine Otomobil Kazası Dün tam saat 12de gşolör Behçet Efendinin idare ettiği 2- SI8 numa rah otomobil —Aksarayda birisine çarpmıştır. Çarpılan zat — ifadeya muktedir — olamıyacak — bir” halde Cerrahpaşa — hastanesine — nakledil. miştir. Polis şoförü yakalamıştır. Kitap Panayırı Şehrimizde her sene bir kitap tertip edilmesine karar verile miştir. İhracat İşleri Yetanbul Ihracatını Tesbit Komle- yonlarından bir numaralısı dün Harlet Ticaret Ofisi Müdürü Cemal Beyin riyasetinde toplanınıştır. İlk muamele İş Limted Şirketinin Avrupaya sev« ketmek istediği beş bin liralık fındık Üzerinde yapılmıştır. Komlayon fın- dıkları müayene etmiş ve İhracına müsaade vermiştir. -- Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: 5: Hatan” Bey — Ne yapaca- gım.. Şu buhran denilen mendebu-