9 Ekim 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

9 Ekim 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Muhabir mekt İşile, gücü ile vealışve- rişi ile meşgul bir köy.. ubu Buhranın girmediği köylerden bir tanesi de budur GÖNEN: Sıcak bir havada ve iki saatte Bandırmadan bu- taya geldim, Kavak nahiyesin- den sonra tekerleğin lâstiğine Şivi battığmdan 3 saat kadar Yama ve takma ile meşgul ok “uk. Yollar zararsızdır. Gönen, #trafi dağlarla çevrilmiş bir vâ dinin ortasında ve bir nehirin *ağ sahilindedir. Kaymakam Zeki Beyle gö- Tüştüm, Bu zat Suşebrinden haklen buraya gelmiş kudretli bir kaymakamdır. Kendisi Mül kiye mezunlarından olup nahi- Ye müdürlüklerinde çekirdek- ten yetişmiştir. Bütün kaza hal kı Zeki Beyin senasında bulun- Makta ve güzel idaresinden is- ifade etmektedirler. Kazanm 48000 nüfusu, 103 köyü ve 3 nahiyesi vardır. Mer kezde 10000 küsür ahali sakin BELEDİYESİ Kasabanın ortasında bir çok haneler istimlâk edilerek asri VE mumtazam bir cadde açılmış ır. Bu güzel caddeyi açarken Mal sahipleri mümancat etmiş- ler ve kıyametler koparmışlar- dır. Fakat sabık belediye reisi lisnü Bey bu hayırlı işe mu- Vaffak olmuştur. Sokaklar kal dirmli ve temizdir. Beli Min önündeki meydanlık ta N şirindir. Belediye dairesi sıralarda parasızlıktan faa- İYet gösteremiyor. Bir mezar- lik meselesinden belediye borç altına girmiştir. Bunun tesviye tile uğraşıyor. Kasabada elek- İtik olmadığından halk medeni Yet nurlarından istifade edeme mektedir. Belediye reisi çok kiymetli ve hatırı | sayılır bir Zattır. İlk fırsatta her şeyi'ya- bacağı şüphesizdir. DEDİKODU VE ASAYİŞ almış yürümüş- tür. Taassup ve tesettür “had- Fakat asayişi ihlâl eden bir hal asayi: ik yi 9lmamaktadır. "ndan ahlâkın zaafa uğradığı anlaşılmaktadır. — Binaenaleyh #sayişi ihlâl eden bir hal ol ktadır. HAVA VE SU Ri ves: iri ise de içile- suyu yoktur. İyi su Kalfa- Dirik hayvanlarla getirilip Satılmaktadır. Kasabanın rakı- Mu 51 dir. KAYMAKAM BEYİN MUVAFFAKİIYETLERİ Kaymakam Zeki Bey bura- hükümetin mevcudiyetini hissettirmiş ve etraf- tan hürmet kazanmıştır. Bu Yada bir fidanlık tesis ettirdi. umum kaza halkı bun- olmaktadırlar. 1 İlk edilerek fidanlığı tahsiz o- İumacaktır. Bütün köylere tele da yapılmıştır. Köy yolları Yapılmaktadır. Yakında bir kooperatifi yapılacak Gönen'de köprüye giden cadde.. mes'ut edilecektir. Merkezde ve Ka- vaklı nahiyesinde kooperatif- ler teşkil edilmiştir. Kayma kam Zeki Bey cevval ve faal bir idare memurudur. Çok de- mokrat ruhlu ve sırasına göre de vekarlı ve sert huylu bir gençtir. 'TUZAKÇI KÖYÜNDE Kaymakam Zeki ve jandar- ma kumandan: İbrahim Beyler le ve tenteli bir araba le Tuzak (6117 çeki odun pazarlıkla satın | cümenine müracaatlar: ilân olunur. mrük Muhafaza çı köyüne gittik. Arabamız be- yaz minareli güzel bir camiin önünde durdu. Evvelâ munta- zam bir köy odasma götürerek izaz ve ikramda bulundular. Bi raz sonra da muhtarm hane- sinde çok nefis bir ziyafet ver- diler, Bu köy ahalisi Gönen dere- sinin leriyle içmekte oldukla- rmdan mektep mualimi Haki Beyin himmet ve delâletile kö ye bir sant mesafede bulunan Kafara bayırındaki memba su- yunun fenni bir surette getiril mesine başlanmıştır. Köyde 280 hane ve 1400 nüfus mevcuttur. Bu köyde hu bubat, koza, tütün, fazla mik- darda bostan ve mısır hasıl ol- maktadır. Buramn © tereyağı çok meşhurdur. Kaza dahilin- de bunun kadar büyük bir köy ve yağları nefis bir yer yoktur. Köyün arazisi kesattır. Ken di toprağında işleyen ancakl00 hane halkıdır; diğerleri civa köylere giderek toprak işlerler. ür havası ve suyu iyidir. len çalışmışlardır. © İki kişi işide | istiklâl madalyası almıştır. Bil hassa kadınlar arslanlar İ vazifeler yapmışlardır! İşret, kumar. ve fuhşiyat gibi ahlâk- Ge Mektebe (120) talebe vi l eylemektedir. Halk dersbane- sinden şimdiye kadar 150 köylü vesika almıştır. KÖYÜN DERTLERİ Tütünlerini satamadıkları dan dolayı meyusturlar. 35000 köylü tütünleri evlerinde bekli- yor. Bir müşteri gelse de alsa diyerek gözleri yollardadır.Baş ka bir dertleri yoktur. Yalnız benim bir derdim oldu ki o da: avdette arkamı dayadığım a- rabanın çivileri yeni ceketimi paramparça etmiştir! sonra saat (2,30 dan Se? kadar İs- tanbulda Divanyolunda 118 ruma- lıkları muayene ve tedavi eder. Te- Kame Sd esudin İst. Mr. Kumandanlığı Satınalma kom. İlânları Halıcıoğlu İhtiyat Zabit mek tebi ihtiyacı için 5 kalem ampul pazarlıkla satın almacaktır, Pa | zarlığı 10-10-932 pazartesi gü- nü saat 10 da Tophanede Mer. | kez Kumandanlığı (satınalma | icra kılmacak- tır. Taliplerin izahat almak i- çin her gün ve pazarlığa iştirak için de muayyen vaktinde ko. misyonda hazır bulunmaları. (133) (5304) | soğan, 19500 kilo patates âleni münakasa suretile satın alına- caktır, Münakasası 12/10/8932 | ba günü saat 10 da Top | Merkez kumandanlığı satmalma komisyonunda icra kılmacaktır, Taliplerin şartna- mesini görmek için her gün ve münakasaya iştirak için de mu- ayyen vaktinde komisyonda ha zır bulunmaları. (131) (5302) | ... Harbiye Mp. talebesi gaz It- boratuvarı ihtiyacı için 10 ka- lem (AUER) fabrikası o malı maske malzemesi. 11 kalem (Dr. Hügo Stolzenberg) fabri- kası malı gaz ve 15 kalem sis || pazarlıkla satın alr- nacaktır. Pazarlığı 10/10/932 | li günü saat 10 da Top- Merkez Kumandanlığı satınalma komisyonunda icra kılmacaktır. Taliplerin izahat İ almak için her gün ve pazarlığa iştirak için de muayyen vaktin- de komisyonda hazır bulunma - ları, (130) (5301) .*. Merkez Kumandanlığına mer but müessesat (o ihtiyacı için | almacaktır.Pazarlığı 11-10-932 salı günü saat 14-30 da Topha- nede Merkez kumandanlığı sa- tınalma komisyonunda icra macaktır, Taliplerin şartnamesi ni görmek için her gün ve pazar lığa iştirak için de muayyen | vaktinde komsyonda hazır bu- İunmaları. (134) (5334) ... Merkez kumandanlığına mer but müessesat ihtiyacı için iki bin kilo kuru üzüm pazarlıkla satın alınacaktır. o Pazarlığı9- 10-932 pazar günü saat 10'da Tophanede Merkez kumandan- lığı satınalma komisyonunda icra kılmacaktır. Taliplerin iza hat almak ve pazarlığa iştrik için de muayyen misyonda hazır ekli (137) (5337) .... Harbiye mektebine ait 7 adet araba malzemesi pazarlıkla alı nacaktır, Pazarlığı 11-10-932 salı günü saat 10 da Tophane- de Merkez kumandanirğı satın alma komisyonunda icra kılına caktır. Taliplerin tamir edile- görmek için Har. | biye mektebine müracaatları ve | pazarlığa iştirak için de muny- | yen vaktinde komisyonda hazır | bolanmaları ” (135) (5335) : 10 Ton Topçu nakliye mekte bine 10 Ton Süvari Binicilik mek tebine Harbiye mektebi | ihtiyacı i- çin yukarıda yazılı mikdarda 20 ton kuru ot'pazarlıkla satın alı nacaktır. Pazarlığı 9-10.932 pa zar günü saat 10 da Tophâne- de Merkez kumandanlığı satın alma komisyonunda icra caktır. Taliplerin izahat almak (ve pazarlığa iştirak için de mu- ayyen vaktinde komisyonda ha Zr pulunmeları, (136) (5336) Merkez kumandanlığına mer but mücsscsat hayvanatı irtiya | İ cr için 106500 kilo saman, 141340 kilo ot. 83000 kilo ot ay rr ayrı üç şartnamede pazarlık la satım alınacaktır. Pazarlıkla- rı 1110-9332 salı günü saat 16 Ragıp KEMAL | da Tophanede Merkez kuman- danlığı satınalma komisyonun Dk” da icra kılınacaktır. Taliplerin şartnamelerini görmek için her Hafız Cemal | sün ve pazarisün iştirak için de muayyen vaktinde komisyonda Dahiliye hastalıkları | | hazır bulunmaları. mütehassısı (139) (5339) Cumadan manda hergün öğleden *o# Harbiye mektebi talebesi ihti yacı için altlı üstlü 200 çift kar yola aleni enünakasa suretile sa İn alınacaktır. Mi e e mi Mecmua Mektep Kitapları ROMAN Fenni Kitaplar Milliyet Matbaası HER NEVİ | Evkaf müdiriyeti ilânları | Silivride kâin Pir Mehmet Paşa camii kurşun ve saire tami- ratımın kapalı zarf usulile icra edilen münakasasında verilen fiat haddi lâyik görülmediğinden 13-10-932 günü ihalesi yapılmak üzere pazarlıkla münakasaya konulmuştur. Taliplerin şeraiti an- lamak üzere her gün heyeti fenniyeye ve ihale günü de idare en- İstanbul Gü (5319) e vi Başmüdürlüğünden: Riva Süvari Muhafazasının tamirine dairdir. 1 — Riva Süvari Muhafaza mıntaka binasının mevcut keşif- namesi mucibince pazarlıkla açık kırdırmaya konulmuştur. 2 — Kırdırma şartları kâğıdınm tasdikli suretleri Başmü- diriyetimizden al 3 — Kırdırma 11- 10-932 tarihine rastlayan çarşamba günü saat 14 te Başmüdiriyetimizde kurulacak alım satım komisyonu tarafından yapılacaktır. 4 — Her istekli, biçilmiş bedelin yüzde 7,8 ğu olan yirmi lira 75 kuruşluk muvakat güvenme “teminat” larile belli saatten evvel komisyona gelmeleri. 5 — Örnek: Başmüdiriyetimizdedir. İstekliler orada göre- bilirler. (5296) 4 İnhisarlar Umum Ki ir Müdürlüğünden: Müskirat kısmı için mübayaa olunacak 150 ton yıkanmış maden kömürünün mübayaası şartnamesi mucibince ve kapalı zarf usulile münakâsaya konulmuştur, Taliplerin şartnameyi gör mek üzere her gün ve münakasaya iştirak etmek için yüzde ye- di buçuk teminat akçelerile birlikte zarflarmı nihayet 24-10-932 pazartesi günü saat 15 e kadar Galatada Mübayas komisyonuna vermeleri. (5234) | 3 üncü kolordu ilânları | Kolordu merkez kıt'atının 4 | na müractatları. (863) (5310) pazari muştur. 12/10/932 çarşamba günü saat 16,30 da ihalesi yapı lacaktır, Şartnamesini almak is teyenlerin her gün ve ihaleye tirak edeceklerin , muayyen ktinden evvel komisyona mü racaatları, (865) (5312) ..* Kolordu kıt'atının ihtiyacı i- çin 100 kile kırmızı biber müte- | ahhidi nam ve hesabına ğa konmuştur. 12/10/9332 çar- şamba günü saat 16 da ihalesi yapılacaktır. Kak gör- mek isteyenlerin her gün ve i- baleye iştirak edeceklerin mu - ayyen vaktinden evvel komüsyo 14,30 da Tophanede merkez ku | mandanlığı satınalma komisyo nunda icra kılmacaktır. Talip- lerin şartnamesini görmek için komisyona müracaatları ve iş- tirak için de muayyen vaktinde komisyonda hazır bulunmaları. (11) (5199) ... İstanbul Yollama Müdürlü- ihtiyacı için 450 lavamarin Birici fırka limak için iki yüz bin kilo yulaf kapalı zarfla alınacaktır. İhalesi 26-10-932 Kolordu ve birimi fırka kat”. atının ihtiyacı olan 66,000 ai patates âleni münakasaya nulmuştur. İhalesi lose cumartesi günü saat 11 de ya- pılacaktır, Şartnamesini gör- mek isteyenlerin her gün ve iha leye iştirak edeceklerin — vakti muayyeninden evvel komisyo- na müracatları. (868) (5326) tın alınacaktır. a azla en | ak Mimle 2 24- 10-932 pazartesi günü saat 14, 30 da Tophanede merkez ku- mandanlığı satınalma komisyo, nunda icra kılınacaktır. Talip- lerin şârtnamesini görmek için her gün ve münakasaya iştirak için de şartnamesi veçhile ha- zırlayacakları teklif mektupları nı ihale gününün muayyen vak tinden evvel komisyon riyaseti Duvar Afişleri Mektupluk Kâğıt - Zarf - Fatura - Elilânları TABEDİLİR Defteri kebir, Yevmiye ve Kasa defterleri mevcuttur Her Müesseseye Elverişlidir. Kitap ve mecmuaya ait klişeleri Klişehanesinde yapar Adres: ANKARA Caddesi MİLLİYET Kitap Kısmı Telefon: 24310 - 24319 - 24318 Kartvizit - İstanbul ikinci iflâş memurluğun. dan: 1 — İstanbulda Ankara cadde- sinde Güzel İş matbaası sahibi Vah ram Dernersesyan efendi iflâs et miş olup 6-10-932 tarihinde iflâs e- gılmış olup tasfiye âdi şekilde yapı lacaktır Z—Müflisten alacağı olanla rın veya mallarında istihkak iddia sında bulunanların alacak ve iddinla rını işbu ilândan bir ay içinde eyya m: resmiye müstesna © olmak üzere ber gün saat 13 ten 17 ye kadar Sultanahmette vaki adliye binasında ne gelerek kayt ettirmeleri, senet ve defter gibi delilleri ber ne ise bunla Tın asıl veya musaddak £ suretlerini tevdi etemleri, 3 — Hilâfına hareket cemi öeseliyeti müstelzim olmak ö hakları mahfuz kalmak şartile bun-. ları ayni müddet içinde daireye tev di etmeleri ve etmezlerse makbul mazeretleri bulunmadıkça cezai me- suliyete uğrayacakları ve rüçhan hak larından mahrum kalacakları: 8 — 11-10.932 salı günü saat 14 te yuka fıda yazılı olan iflâs dairesinde ala- caklıların ilk içtimada hazır bulun- maları ve müflis ile müşterek borç- lu olanlar ve kefillerinin ve borcu tekeffül eden sair kimselerin toplan mada hazır bulunmağa hakları oldu ğu ilân olunur. yük dere söneden İapanya ve Kirik halen Lokanta sokaklarında kâin €s- ki 12 ve 2 defn mükerrer 12 ve ye- ni 26, 19 mumaralarla murakkam alt katları kâğir üstleri ahşap iç ve dış ları yağlı boyalı ve elektrik terkos tertibatlarını havi iki bap (hanenin sim 3 olup 15-10-32 tarihinde şartnamesi divanhaneye talik edilerek 3 teşrini günü saat 14 ten 17 ya kadar İstan. bul dördüncü icra dairesinde açık ar- tırma ile satılacaktır. Artırma ikin. cidir birinci açık artırmasında 2000 iki bin liraya talip çıkmış olup bu kerre en çok artıran üstüne bıra- kılacaktır. Artırmaya iştirak için yüzde yedi teminat — almır, mütera. kim vergiler ile belediye resimleri vakıf icaresi müşteriye aittir. 1424 No. lu icra ve iflâs kanununun 119 uncu maddesine tevfikan hakları ta. pu sicilleriyle sabit olmıyan ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve ——— ——— ————— —— m fak halde eahiplerinin bu hakları nı ve hususiyle fniz ve masarife dair sından hariç kalırlar. Alâkadarların işbu maddeyi kanuniye ahkimna gö re tevfiki hareket etmeleri ve daha | isteyenlerin | fazla malümat almak 931-326 dosya numarasiyle memu- SEYRİSEFAİN el semi Ge KOİ İbaşr B. 2982. Şube A Birkeci Mühlürdarsade han 2. 9748. İZMİR - PİRE - İSKENDE- RİYE POSTASI (EGE ) 11 Birinci teşrin salı TI de. TRABZON POSTASI (KARADENİZ ) 12 birin. ci teşrin çarşamba 18 de Dönüşte Tireboluya da uğ- rayacaktır. İZMİR - MERSİN POSTASI ( MERSİN ) 12 birinci teş- rin çarşamba 10 da. Gu- lata rıbtımından kalkarlar. İdare muhasebesine mü- sabaka ile iki memur ah- nacaktır. Müsabaka 16 teş- rinevvel 432 tarihinde ya- pılacaktır. Arzu edenler şeraiti öğrenmek üzere şimdiden o muhasebe mü- dür muavinliğine müraca- atlar. “GUNEŞ” Sigorta Türk Anonim Sirketi his- sedaran efendiler, Ticaret kanumu- nun olbaptaki nhkâmına ve nizamnı tinaden 1$ Teşrinisani 1932 tarihine müsadif salı günü sabahleyin saat onbirde fevkalâde bir içtimai umumi ye davet olunurlar. Rüznamei müzakerat : 1 — Şirketin tasfiyesi teklifi 2 — Kabulü takdirinde tasfiye me murlarımın intihabı o ve ücretlerinin Fevkalâde içtima umumiyeye işti rak'için Gcnret kanunu ahümına ve nizamnamei dahilinin 31 inci madde sine istinaden histedaran içtimadan lânkal on gün evvel hisse senetlerini Galatada “Bank Franko Aziyatik” « tevdi eylemeğe mecburdurlar, Ban kanm tevdi makpazlirr hisse sapoği mukabili olarak kabal edilecektir Hissedarana tevdi eyledikleri hisse senedatın numara ve adedini müş'ir ve bu makpuzlar fevkalâde içtimai umumiye dühul kartı vazifesini ifs edecektir. Meclisi İdare aslğa kiye poniyleiiai, yi Geyve iflâs memurlağundan: Türk ticaret barıkasma 1330 küsur Tiran i- fendilerin Geyve mahkemesinin 25 eylül 932 tarih ve 289 numaralı hük müyle iflâslarını ve iflâsın 1 teşri nievvel 932 tarihinden itibaren açıl- masma karar verilmiş olduğundan & lâkadarların aşağıdaki tarifat dairt- sinde müracantleri. 1 — İflâs 1 teş rini evvel 932 tarihinde açıldığına gi re müflisler zimmetinde alacaklı o lanlar ve istihkak iddiasında bulu - | manlar alacaklarını ve istihkakları- ginde Geyve iflhs dairesine resmen ve şifahen kayit ettirmeleri ve bu a- lacak ve istihkak iddialarının evrâk! müsbitelerini veya sureti musadda- kalarını da tevdi eylemeleri. 2 —pek uzak yerlerde ve yabancı memleket. lerde oturan alacaklılar veyahut is tihkak iddiasında bulunanlar varız tayin edilen müddetin temdidi cihe tine gidilmek üzere en seri vessitle 3 — müflis Mevlüt ve hafız Helil efendilere borçları olanlirmda bu müddet içinde kendilerinin isim ve retle olursa olsun ellerinde bulundu ranların o mallar üzerindeki hakla. rı mahfuz kalmak şartile bunları da iddet içinde iflân dal sine bildirmeleri ve emrine tevdi et. meleri 5 — Makbul mazeretleri ta. halıkak etmedikçe 3 ve 4 üncü mad gelmeleri ve müflisler ile müşterek borçlu olanlar ve kefillerinin ve bor cu tekeffül eden sair kimselerin top lanmada he*— “ln ola