20 Ekim 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

20 Ekim 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

E imelling- M. Valkeri doku- | zuncu ravntta mağlüp etti.. Dünya şampiyonası için baharda çarpışılacak | Nevyorkta Long İsland sta- inde karşı karşıya gelen M. alkes - Shmeling bundan ev- İan Toney - Dempsey Baçmdaki kadar alâka celbet- Bedi, Bu maç nedense pek tu. dı. Bunun bir kaç sebebi De Evvelâ maç unvan için de- İdi çünkü bu Sharkey tara- dan hâlâ muhafaza ediliyor- N İlcinci sebep te sabık ya: | har boks şampiyonu M. alker milli bir şampiyon de. i. Bu milli şampiyon keli fsi belki bize biraz aykırı ge İniz şurası var ki Ameri- ır. boksu kendi milli spor- olark telâkki ediyorlar ve muvaffak olan yani şam- Yon olan onların milli şerefi- N müdafan eden sporcu olu- X Kazara bu boksör her han bir maçta unvanını kaybe. Mi olursa artık mahvolmuş ir. Çünkü bir daha A- iy efkârı umumiyesi onu şampiyon olarak tanı- kir bile gider ona ıslık e - Toney maçında | ii zamana kadar Ni ey'e ie Amerikalı ay m dayak yemeğe başla” vü saman onu ıslıkla karşıla- ve döven adam — Ne duruyorsu: iye bağırmıştır. ,Bu hâdise Amerikalılarm ti nasıl telâkki ettiklerini mesi itibarile çok şaya- | Nea tir. İşte bundan dolayıdır ki #lâp olarak milli şampiyon- kp unvanmı kaybeden M.Wal ğin maçı Amerikalıların alâ- i celbetmiştir. Mi Walker ral Ni iyette ii İling boyca ondan çok dar Kaner “Bila siyle ö Üt oyun oynamak zaruretin- yi İmuştır. Çok kuvvetli o- . Walker rakıbini hiç bir Ne öldür... ne göre Çünkü, dayak yemişti. Bu iddiamızı ma çın cereyan ettiği zamanda alı- nani resimler pek güzel göntö. riyor. M, Walker ilk ve son ra vuntlarda remsilerde gördüğü. i Hattâ onun yaptığı sair | nüz fena vaziyete düşmüştür. Bu maçtan sonra Schme- . Bunun en güzel misali- | Iling bir tek maçtan Amerika- daki taraftarlarının yekünuna on binlerce isim daha ilâve 6- | oldu. Yukarıda da söy- Amerikalılar | dili İ lediğimiz Pagamaşmaa gibi, | lim ederler, İ Sehmelling Amerikada seri İlen boksörlerin ikincisidir. Bi- İ rincisi de Carpantier idi. İşte bu iki Avrupalı adama Ameri- kan âdatının üstüne çıkarak kendilerine Amerikada taraf- tar bulmuşlar ve sevdirmişler- dir. Amerikada bu nevi imaçlar 80.000, 600.000 kişi toplarken M. Walker'in fena vaziyetin- den dolayı bu maça ancak 4l bin kişi gelmiştir ki. bu böyle bir maç için çok az bir yekün. dur. Alman boksörü Amerika- daki bu galebesinden sonra ge- çen sefer bir çok dedikodularla lâp olduğu Şarker ile bir daha karşılaşmak hakkını ka zanmış oldu. Bu sefer Şarkey Alman bok- sörünü pek kolay kolay hakla- yamayacak belki de onun ta- İ rafından haklanacaktır. Her halde hiç şüphe yok bu İ gün dünyanın en iyi ağır sik- İlet boksörü Alman Schmelling | tir. | Bu tarihlerde Fransada olan müstakbel şampiyon £ Berline dönecek ve orada yeni aldığı, villasmda oturacaktır. Fakat | ayni zamanda da bütün bir kış İ te teknik ve tecrüb: Fransız uzün âtlayıcısı her gün yeni bir rekor kırıyor. Son rekoru 7,58 dür Balkan güreşleri 3 ve 4 Teşrini sanide yapılacak.. Balkan güreşleri İstanbulda 3 ve 5 ikinci teşrinde yapılacak» tr. Bu müsabakalara güreşçileri miz aylardan beri büyük bir faa- liyetle çalışmaktadır. Güreş mil- li takımı henüz tesbit edilmemiş- tir. Son müsabakalar 20 birinci teşrin perşembe akşamı saat 18 de Beyoğlundaki Halk fırkası bi- Basında yapılacaktır. Milli takım simdiden mutlak bir şey mez. Fakat fikrimize göre güreş milli takımımız en kuvvetli olarak şu şekilde tesbit edileb Ağır sıklet Mehmet rakibi Himme itibarile fa- iktir. Yarı ağırda Faik en iyi vazi yettedir. Vakın Faik bir çok mü- sabakslarda rakibi Mustafaya mağlüp olmuştur. Fakat Faik gü- reş tekniğine bihakkın aşına, köp- rüleri gayet sağlam bir güreşci dir. Mustafa ise henüz çok ae midir, Vasat siklete gelince bu 4i- nıfı Nurinin temsil etmesi lâzim- dır. Nurinin biraz rahatsız olma sına rağmen bu cesur güreşçimizin gından emin olabiliriz. da Saim temsil etmelidir ne her zaman itimat Güreşi çok muntazamdır. #iklette en kuvvetli ve emin gürü çimiz Yusuf Arılander Yusuf Ars Tanın 66 kiloyu temsil edeceği tes bit edilmiştir. En hafif: Bu amıfı Abbas temsil etmelidir. Abbas ki- losunda rakiplerine faiktir. cum etmek ve oyun almak nokta sında Yaşar daha müreccahtır. Filiz sikletine gelince bu hususta yüzümüzü ağırtaca- Yarı vor ve neşeli | Hü-i kat'i bir şey söylemek kabil değil dir. Esasen en hafif kilomuz da budur. Netice, Necip, Esat ve Mus İ tafa arasında paylaşılacaktır. veee Karagümrük Sahasında Karagümrük sahasında bu İ cuma günü Selânik muhteliti | ile Garagümrük takımı bir maç yacaktır. Bir köşede kendi kendine çalışan bu yorulmaz sporcula. ra muvaffakıyet temenni ede Geldiler Yine şansımız yardım etmedi Dün Yunanistandaki Balkan Olimpiyadına iştirak eden mil li atletizm takımımız Da purile şehrimize avdet ettiler. Kendilerini rıhtımda arkedaş Jarı ve aileleri * karşıladılar, Kafile reisi Tevfik Hac car Beyle ayak üzeri konuştuk bize şunları söyledi: —Kafilenin intizamından cok memnunum, giderken, gelir | ken ve orada fevkalâde tesirler bıraktık, Müsabakaların şekli cereyanma gelince gayri kabili inktr şansızlıkla beraber şunu | da söylemek lâzımdır kiBalkan | denletlari atletizmde bize faik- tir. Maamafih eğer bir az şanşr mız yardım etseydi. bugünkü neticeden çok iyi netice alabilir dik. Bu noksanlığımızın ne sebebi sık sık beynelmile! te. mas yapmamamızdır. Gelecek sene daha iyi netice alacağımı- İ xa zannederim. yagi» Soviyet Sporcularile Temaslarımız Ruslarla ilk temasımız 1913 se nesinde ve Balkan muharebesinin arifesinde başlar. O senelerde Fe- nerbahçel kuvvetli bir kadro ile Odesa ve Nike ve dört maç yapi det etmişlerdir. a man kulüp reisi bulunan Hamit Hüsnü Bey riyaset etmiş ve Galip, Hikmet, Sait, Hasan, Arif, Nüz- het gibi meşhur oyuncular iştirak etmişlerdir. Alınan neticeler bir beraberlik bır mağlübivet ve iki de galikiy: tir. yefe gitmişler Bundan sonraki temaslar Sov- yet hükümeti zamanma tesadüf eder. Ve 1924 senesinin teşrinisa. ni aylarında hareket eden bu ka- fileye Taip Servet, Hamdi ve Ziya Beyler riyaset etmiş ve aradaki anlaşmamazlıktan yalnız Galata: saraydan ncular alınmıştı. Çok soğuk havalara tesadüf eden maçların Moskovada yapılan ilk müsabakada bir galibiyet temin & debildikten sonra birihiri arkası na iki mağlübiyet ile Odesaya ge iniyor ve burada da 1 - O galibi yet ile turne nihayetleniyor. 1926 senesinde Sovyetler iadel ziyaretle Ankaraya geliyorlar ve İzmir - Ankara muhtelitini 1 « 6, illi takımı da 1 - 2 kazandıktan İ sonra avdet ederlerken şehrimiz. de iki maç fakat bu maçlar da gene aleyhimize netice leniyor yapıyorlar 1931 senesinde son temi sim'z yapılıyor ve gene Taip Servet Be yin riyasetindeki kafile Moskova zor bir vaziyete soka- ve daima Schmenlling. Nt müdafaalarile karşılaş- da bir galibiyet ve bir beraberlik aldıktan sonra Harkof ve Lenin- gpokuzuncu ravuntta maçı gratta da mağlüp olarak şehrimi. kettiği zaman adam akılİr ze avdet ediyorlar. Şimdi Sovyetler ikinci inde ziyaret için şehrimizde bulumu- yorlar. Birinci maçlarını yarın Fe nerbahçe stadında tam üçte bü- yük bir merasimden sonra muhte Ut takımımızla o yapacaklardır. Hiç şüphesiz misafirlerimiz bu «© fer de bize teknik ve kuvvetli bir oyun göstereceklerdir. Hafta orta smda yaptıkları ilri eksersizde de bu ümitleri kuvvetlendirmiştir. Yalnız çok temenni ediyoruz ki, bu sağlam futbolculara karşı bi- canlı ve azimli o inler. zamanında çarpışacağı | maçına hazırlanacaktır, —.. | İstanbul idman birliği İstanbulun idman birliği bu | sene de mutat turnuvasını ya- pacaktır. Bu turnuva birliğin | teşekkülünden beri gayet mun | tazam bir surette yapılır ve et. | rafta iyice alâka uyandırır. kendi vatandaşlarının böyle mağlüp edilmesine tahammül edemezler. Ancak gayrikali im kür'olan hallerde de hakkı tes. | Bu seneki turnuvaya geçen sene olduğu gibi 16 klüp işti- rak edecektir. Turnuva birli- | gin sahasında yapılacaktır. Bu İ hususu 'tsbit etmek için birlik İ bir komite intihap eylemiştir. —— | Bu komite her turnuvanın esa- sını hazırlamakla meşguldür. İ Komitenin faaliveti biter bit. Va Fransa şampiyonası yapılmağa başladı. Herkes bu maçlarla çok yakından alâkadar oluyor. Şampiyo- nanın en favori kulübü Racing Club de Frauee ile Ayni günde stadyomda hazır. lanmış olan telefunken radyo teş kilâtı bütün meraklılara dünya gi olimpiyat ve fut