14 Kasım 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

14 Kasım 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Birinci Sahifeden Geçen Yazılar İ İstanbuldaki Fener de Bulgar ak 2.1 yenildi fi bir akın yaptı. Sağ açıklar: | (Başı birinci sahifede) © Maç nası! oldu? 3,15 te evvelâ Levisl bir dakika sonra da Fenerbahçe ; alkışlar arasında sahaya çık! lar.Mutat merasim yapıldı. Sa- ha intihabında biz kazandık. Takım kaptanı Fikret idi. Fenerbahçe şu kadro ile çık: | işti: Hüsamettin Halil Yaşar “Fikret (o Muzaffer (o Cevat Hadi Şaban Namık Reşat İ Niyazi > Oyun 3,20 Refik Osman Beyin hakemliğile başladı. L Yaptığı ilk akın. müdafaamız tarafından kolaylıkla kesildi. Bulgarlar soldan inkişaf eden bir akın daha yaptılar. Sağdan yaptıkları kombine bir hücum #snasında kalemizin çok yakını Ba sokulan sol içleri mühim bir gol fırsatı kaçırdı. Sol cenah- mızla akım yaptık. Leviski aley hine favl oldu, Fikretin çekti- ği şütü Bulgar kalecisi karşıla- dı, topu kornere attı. Korner İm müsbet bir netice çıkmadı. Top bir kaç dakika ortalarda do laştıktan sonra seri birakm ptılar, Avt oldu.. Sağ cenahı ızla yaptığımız bir akın esna #ında Niyazinin uzaktan gön- derdiği şandeli kalecileri e Bulgarlar aleyhine korner oldu ise de bundan istifade edeme- ik. Leviskililerin soldan yaptık ları hücumu Cevat kesti. Orte- dan yaptığımız mukabil hücum da Reşadın Leviski kalesine çektiği şüt avtla neticelendi. man zaman vaziyete hâkim olu Besler. Sol cenahımızla netice- hücum yaptık.. Santra çizgisinden aleyhimize atılan fa ayl vuruşunu karşılayan Levis ki sol içinin kalemize hayale et tiği şütü Hüsamettin tuttu. Or ar inkişaf eden bir akın da- ha Yaptılarsa da atv oldü. O- .yuncularımızın top kontrolu fe topu mütemadiyen ra- kip oyuncuları kaptırıyoruz. Bolgarlarm sol cenahlarile yap tığı akın ofsaytla neticelendi. yala 1 cenahımızla bir akın yaptık. Aleyhleri- korner oldu.. Fikretin çekti ği korneri Reşat başile karşıla” (dır avta attı. Sağdan yaptığımız soldan yaptıkları bir mukabele ettiler. Ya- Hüsama pas verdi, bu tehli ide böy! atlatmış ok İyi oynamıyoruz. Akınla- zamansız paslaşmalar yü akim kalıyor. Kâh yer kâh havadan oynuyoruz. ia Mehmet Reşat topu ha- oyuncuya kaptırdı. Çisele yağmur Yağma gidllemdi Levis ln lr. Bu rdan birinde Hüsamettin bir çıkış yaptı isede ,arlar bundan İstifade ede .. Merkezden yaptıkları hi Cevat n ir EK yok. ahenk m gölleri 1 zel ve i mıza taktı, Vaziyet 1 -0 olmuş tu, Golü müteakıp sağ cenahr- mızla yaptığımız akın bir seme re vermedi. Şaban merkezden şahsi bir hücum yaptı ve rakip kaleye bir şüt çekti. Avt oldu. | i Soldan yaptığımız akın muha- cimlerimizin bir araya toplan- ması yüzünden heder oldu. Bul İ garlar soldan akım yaptılar ve | mühüm bir gol fırsatı kaçırdır i lar, Ortadan yaptığımız akını Leviski sol beki kesti. İlk haf. taym böylelikle ve 1 - 0 aleyhi mize olarak nihayetlendi. İkinci haftaym Yağmırun ziyadeleştiğini gören duhuliye tarafında! yirciler tribünlere hücum et ler. Bu devrede yağmur ve rüz gür altıma düştük. Takımda gö | ze çarpan bir tadilât vardı. Ha di beke geçmiş, Şaban haf, Fik ret muhacim hattında yer al- miştı, Topa biz başladık. Topu muhacimlerimizin ayağından kapan Bulgarlar s0! cenahlari- lebir akın yaptılar. Sağdan yap | tığımız mukabil hücum bir ne- tice vermedi. Ortadan sola inti kal ettirdikleri hücumde sol iç lerinin çektiği şüt kalemizin ya nından geçerek avt oldu. Sağ- dan yaptıkları bücumu müdafa amız kesti, Solla iplere hü cumda Fikrete fi yaptıl: Sol cenahları vasıtasile yaptık- ları hücumu Yasar seri bir çi kış yaparak durdurdu. İkinet ve son golleri Merkezden bir akın yaptılar. Solaçıklarından güzel bir pas a- ğaçık kafayla takımının i- kinci ve son“gelünü' yaptı. Vazi- yet 2-0 olmuştu. Levi diği şevkle ortadan ha yaptı. Ofsayt oldu. HAİR tutuk ve mütereddit oy- gar oyuncusu Fikrete favul yaptı ve Refik Osman tara- fından oyundan çıkarıldı. Bulgar. lar şimdi 10 kişi oynuyorlar. ri halde nisbi bir hakimiyet tesis etmeğe muvaffak oldular. Soldan yaptıkları bir akında aleyhi tehlikesi zafer, muhacim hattını besliyemi yor. Snğ cenahımızla yaptığımız hu .cum neticesiz. Merkezden yapıkları mukabil akında »ol içlerinin çektiği şüt ka lemizin yanından geçerek avt ol Halen, Yaşı ön oral 5 kardı. Şimdi her iki talrm da o- nar kişi ile oynuyor. Ortadan bir hucum yaptık. Mu hacimlerimiz topu kaptırdılar.Bal güzel ti bir hucum yaptık, Neticeniz kal dı. Tek golümüz Soldan yaptığımız bir akında Leviski aleyhine favul oldu. Fikre. tin çektiği favul vuruşunu karşı- lamak isteyen Bulgar müdafii te- pu kendi kalesine soktu. Vaziyet 2-1 olmuştu. Bu (gölden sonra her iki taraf ta mere ve seme resiz akınlar yaptılar. o Ve oyun 2-1 Fenerin maklübiyetile bitti. Lvwiski habersiz mi geldi? Sofya Anadolu Ajansı muha» birinden gelen bir telgrafa göre, Leviski takımı Bulgar teşkilâtın. dan izin almadan İstanbula gel- diği için teşkilât tarafından dis- kalifye edilmiş. Dün resmi ve hususi mehafilde tahkikat yaptık. Resmi mahafile üni lamel maalnat kayan oan Maç beş dakika evvel bitti Dün hayretle gördük ki Levis. ki - Fenerbahçe maçı o muayyen vaktinden beş dakika evvel niha- yetlendirildi. Bu vaziyet karşısında Fenerba Beynelmilel dme yapılmayacak mı? Maçtan sonra kendisile temas ettiğimiz Federasyon reisi Hamdi Emin Bey bize hasusi olarak ba- dema klüplerimizin altıay müd detle beynelmilel temas yapmama ları lâzımgeldiğini ileri sürmüş ve BALIK İ Yrm i Kabinesi | İstifa etmedi (Başı birinci sahifede) İ biye nazırı ceneral Kondilisin isti- fasa idi, Ceneral Kondilis, Venizelistler ta- | rafından parlâmantarizme karşı bir İ sui kast hazırlamak ve diktatörlüğü | ilân etmek istemek emelini besle mekle itham edil. cihetle, hükü- İ metle muhalefet fırkalarının anlaşma İ sını kolaylaştırmak © maksadile ve dostlarının tazyıki ile istifasmı baş- vekile vermişti. İ Başvekil M. Çaldari | katiyede kabul etmediği cihetle har- | biye nazırı ceneral Kondilis, wnecli- İ sin bu akşamki içtimamda, istilasına geri aldığını ve kabinede kaldığını istifayı sureti kürsiye çıkan memleketin siy, | zy anlatılan vene ME Vanbar. ni söylemiş ve nutkuma devamla de. miştir kir — Bugün memlekette lâzım olan 46), kabineye tahammül ve müsarma- ha reyi verilmesi değil mautlâk bir emniyet ve itimattır. Müşkül vazife- | mizi başarabilmek için bütün fırkala İ rin müzaharetine acımız vardır. Aksi taktirde göreceğimiz iş menfi i olacak ve iktidar mevkiinde kalma- mız da lüzumsuz bir iş olacaktır. Başvekilden sonra söz alan Tarak. ki perver ahrar ferkası reisi, oÇilçi fırkası rüssasından Sofyanopulos ve Milonas, kabineye itimat reyi vere- İ ceklerini beyan eylemişlerdir. Muhalif cumhuriyetçi fırkaların bu hattı hareketi, mecliste derin bir tesir uyandırmış, Venizelistleri de münferit bir vaziyete sokmuştur. Bu | itibarla kabinenin Venizelistler lehin İ de rey vermedikleri takdirde 25 -30 rey ekseriyetle itimat reyi | alacağı tahmin edilmektedir. Gece yarısı, M | Venizelos, söz alacak İ hücum edecektir. Başvekil ile M. İ Venizeloz arasında şiddetli münaka saya intizar edilmektedir. G. Trakya Türkle- rine müşkü- lât mı çıkarılıyor? Garbi Trakyanın Türk güzete- lerinden “Milliyet, gazetesi son günlerde — Garbi Trakyada çere- yan eden bir hadiseden bahset- mektedir. “Milliyet, in yazdığına” göre Yunan milli bankası tarafından İ tütün borcu olan 2000 Türk renç- berinin gayri menkul emvelinin hepsine birden kat'i haciz vazedil miştir. Trakya Türklerinin ; felâketli günlerinin en şiddetli bir darbesi iği bu hadise © hakkında gazetesi (o tahsis ettiği baş etmekte ve demektedir ki: “Yalnız Türklere karşı tatbik olunan bu zorlama usulü, o Türk çifçi kadar yıldırmıştır ki; bankanın ismini bile ağzma almr- yan, işi mecburiyetile bankaya düşecek diye, tarlasını, sapanını bırakıp çifçilikten vazgeçen sayı- sz Türk rençberi vardır.,, Makaleye şu suretle nihayet ve rilmektedir: İ “2.000 Türk rençberinin, yani İ bütün İskeçe havalisindeki Türk kitlesinin eli ayağı tutan kısmının hep birlikte ve bir kalemde böyle perişan edilmesinin mânasını anla mamak fazla budalalıktır. Buna, açıkça “defolun!. . ,, derler. “— Trakya Türkleri ferih fa- hur yaşıyorlar. Rumlarla bir ayrı gayrılıkları yoktur!. ., Diye yaygara yapan Rumca ga zetelere soruyoruz: — Ne dersiniz? Hangi gabat tan bahsediyorsunuz. Rumlardan ayrı gayrısı olmıyan hangi Türk- lerden demvuruyorsunuz?!.,, Çarpıştılar Şoför Cevat Efendinin idare» sindeki kamyon dün Kuruçeşme- den geçerken (o Bebekten gelen 1197 wumaralı vatman idaresin deki tramvay arabasile çarpışmış bır. Her ikisi de hasara uğramış- tır. Balıkesir at yarışları BALIKESİR, 13 A. A. — Yük ga e ilan encümeninin ladığı sonbal dün kalabalık bir ie E küre 5 nünde muvaffakıyetle yapıldı. Bi- rinci tay koşusunda £ Sasurluklu Hakkı Beyin Bozkurdu, İkinci ko- in Biyalı İsmail Beyin Serveti, İçümcü koşuda Adanalı Halit B. ü. dördüncü koşuda İz- FALAKIESI | ettiler. | kilinin imzasını taşıyan bononun | mi ettirmek veyahut Yunanlı em- İ tesbiti fikrinde olduğunu beyan 15 LEŞ Yunan emlâki kinin satılığa çıkarılması yegâne | çare olduğunu ve bu Oo maksatla| müzayedelere başlandığını ilâve İstanbulda gayrimübadillere tahsis edilen 4 bin parça Yunanlı emlâkinin müzayede kararı 4 ay evvel tebliğ edilmiş olduğu halde şimdiye kadar ancak 280 parçası nın tesbit muamelesi ikmal edile- bildiğini ve bunlardan da yalnız parçaya nit muamele den evvel bitmiyeceğini Vekil Be- yelendiye arzettim ve hakkımızın sür'atle verilmesi için - alâkadar memurlarm — Gayrimübadiller idare heyetinin iştirakile — da- ha müsmir bir faaliyet © yoluna | sevkedilmesinden başka çare gö- remediğimizi söyledim. Vekâlet bu noktai nazarı tasvip © ederek İstanbuldaki Yunan emlâkinin bir | an evvel tesbiti ve satış muamelâ- tının tesrii vazifelerile meşgul ol- mak, sık sk toplanarak bu işi az zamanda nekicelendirmek © üzre İstanbul Defterdarı, Ziraat Ban- kası müdürü, o Tapo müdürü ve Gayrimübadiller İdare heyeti mu- rahhaslarından mürekkep bir he- yetin teşekkülünü emretti, Bu ko- misyon, yarım (bugün) Defterdar Beyin nezdinde toplanarak mesai tarzmı kararlaştıracak ve muhtı lif kollardan faaliyete geçerek &n kısa zamanda intaca çalışacak- tar. Ankarada 4 aydanberi çalışan büromuzun da artık orada kalma sına lüzum kalmamıştır. o Gayri mübadiller işinin faaliyet ve ke- safet merkezi İstanbula intikal et- üğinden bu vazife, perşembe gü- nü toplanacak idare heyetinin ten sip edeceği şekilde görülecektir.- “İkinci bono tevziatına gelin- ce, bu tevziatın hiç yapılmıyaca- #ma dair karar yoktur; esasen böyle bir karara hak ta yoktur. Devletin, gayrimübadillerin istib- kaklarını, bözün değilse yarın, şu | şekilde olmazsa bu şekilde tesvi- ye edeceğine bizim — kanaati vardır. Gayrimübadillerin vaziyet leri çok feci olduğu herkesçe ma- lümdur. Buğunla beraber, gayri- mübadiller #i, memleketin zaruri ve umumi gersitinden hisselerine düşen miktara tahammül ve tak- dir edecek kadar insaf sahibidir ler. : İkinci tevziat yapılmıyacağı hakkındaki haberlerin aslı şudur: Maliye Vekili Beyefendi ki bonolağ'itfa edilmedikçe yeni tevzintı düşünmeğe mahal olma- dığım söyledikten sonra, (ikinçi tertip çikarilan bonoların birin ci tertip bonoların düşmüş oldu- #u akıbetten, yani bir Maliye Ve- piyasada bazı muhtekirler elinde yüzü on kuruşa düşmekten kur- tarmak için tekrar bone mu çıkar mak, yahut eldeki istihkak maz- bataları ile müzayedelere iştirak rimübadillere mi terketmek şık- isi daha mülnasipse iler arasında görüşülerek ve bilâhare idare he- yeti ile kendisi arasında müzake- re edilerek en az zararlı — şeklin eylemiştir; . Vaziyet henüz oraya gelmemiştir. Çünkü © bizim tah. min ye tetkikimize göre, elde bir buçuk milyon liralık bano vardır. Bunların İstanbuldaki Yunan em- Hâkile itfaşı neticelendikten veya biç değilse kuvvei karibeye gel dikten sonra heyetimiz bütün gay rimübadilerin mütaleasını ve ka- rarını alarak lâzım gelen teşebbü satia bulunacaktır. Mevcut emlâkin satışı bittikten sonra gayrimübadillerin istihkak- ları kalırsa ne olacağını soruyor- sunuz, Maliye Vekili Bf. gayrimü badillere tahsis ve yediemin sıfa- tile kendisine vaktile tevdi edil. miş olan imlâktan bir zerresini bi- le kimseye vermeden gayrimüba: dillere tahsis edeceğini, şayet bun lar arasında ahara ahsis veya tef- viz edilmiş ve hükümetçe işgal 0- hunmuş mallar varsa ya aynen ve ya bedelen şayrimübadillere iade edeceğini, ancak bunlardan sonra gayrimübadillerin istihkakları ka lırsa — ki nasfından çok fazlası istihkak olarak © kalacaktır — bunlar için vekâletin gayrimüba- dillere karşı bir tah olmadığından letçe çare düşünülmek lâzım gele ceğini söylemiştir. Gayrimübadiller, kendilerine tahsis lanan emlâkin, istikkakla- rı derecesinde olmadığını pekâlâ bilirler. Biz, hükümetin hakkımı- zı vereceğinden eminiz. Bu da bi- lâhare müracaatimiz üzerine ek bette hükümet, ü İ retmeğe behemehal mecburuz. İ leri | Darülfünun talebesi namzetle- Berlin Darülfünununu Ziyaret (Baş birinei sahifede) yorsak onlara yaşayan Avrupa lisanlarından en az birini, fakat en mükemmel bir derecede Darülfünunlarımıza en yüksek profesörleri getirtebiliriz; çok pahalıya ve çok zamana muh- taç olmakla beraber iyi bir kü- tüphane yapabiliriz. Fakat ta- lebemize lisan o öğretemezsek, bunlardan edilecek (istifade hiç olur. Onun için Darülfünu- | na girecek talebemizin, Avrupa | Bn yaşayan İisanlarından biri- | ni mutlaka esaslı surette bilme- mecburi olmalıdır. Aksi takdirde Darülfümunda ıslahat diye yapılacak her © teşebbüs, beklenen neticeyi vermez. VE Lisan bilmek mecburiyetini rine yükletebilir miyi Biricik Galatasaray de tedrisatır yabancı yapılmasını hoşgörmeyen zihniyetlerin az miktarda olsun yaşadığı bir muhitte bunu te- min etmek kolay olmaz. İdare ve ıslahat meselelerinde (bazı hareket ve teşebbüsler var ki, kendilikletinden olmaz, mutla- ka empoze edilmek ister, Genç ve münevver Maarif Vekilimiz” den böyle bir karar ve hareket bekliyebiliriz, Siirt meb'usu MAHMUT Mısırçarşısı Yıkılıyor mu? (Başı birinci sahifede ) ye ait olan Mısır çarşısının tehli keli bir vaziyette olduğu ve yı- kılmak üzere bulunduğu uzun bir müddetten beri söylenmek” te idi. Belediye heyeti fenniye- si burada müteaddit Keşifler yapmış ise de tamirat için çok | fazla paraya ihtiyaç olduğun den bundan sarfmazar edilmiş” tir. Fakat nihayet evvelki termiş, akşam saat beğte çarşı nın Sultanhamamına bakan bü yük kapısınm üzerindeki kornej ayaklarından birisinin istinat taşları patlayarak. parça parça olmuş vebu cesim taş parçaları le yere düşmüştür. Bu hâdise çarşı esnafını ve orada bulunan ları müthiş bir heyecan içinde bırakmıştır. Bereket versin ki günün o saatinde o civarın en kalabalık zamanı olmasına rağ- men düşen taşlar kimseye isa- bet etmemiştir. Vak'adan po- — müdürlüğü haberdar edil- balli vak'a: dise mahallini kordon altına al mışlardır, Müteakıben çarşınm bu kapısı kapatılmış ve önüne de bir parmaklık konarak hal- kın girip çıkması, vesaiti nak” İiyenin bu cadı geçmesi menedilmiştir. Buraya da bir nöbetçi polis memuru ikame e- dilmiştir. Hâdisenin vuku bul- duğu kapınm üstünde üç katlı Haraççı hanı vardır. Bu hanm ikinci katını tutan büyük kor nej taşlarından tahesi 310 zelzelesinde bütün bina ile çat- lamış ve fakat o vakit kornej- ler birer demir çemberle tuttu rulmuştur, Evvelki akşam dü- şen parçalar vaktile çatlayan ve her nedense ihtimamlı suret ki katta Ball Eşref 20 mer Beyin trikotaj fabrikası vardır . Makineler de tam kor- ncjlerin üstünde çalışıyor. Dün kü yıkılma hâdisesinde bu ma- kinelerin büyük tesiri olmuş- © tur, Polis müdiriyeti belediyeyi iseden haberdar etmiştir.Bu gün belediye fenheyeti tetkikat yaparak kararin: verecektir. Bu çarşı Yenicami yapıldıktan son | ra (1050) tarihlerinde avcı, Mehmedin valdesi Hatice Sul- tan tarafından camiye cemaat temin etmek ve cami hademesi ne iş bulmak için yaptırılmış” tar. İçinde 160 dükkân ve alir Memlekette | Müthiş Kasırga! Alâiye'de bir çok telefat ve hasarat var ALAİYE, — Üç günden şiddetli bir fırtma hüküm sürmek tedir. Fırtına bir aralık kasırga halin denizin sularını şeh- kü . Kasırga birçok ağaçları kökünden söküp atmış n hemen bütün camlar kırıl mıştır.. Şehirde bazı evler yıkık. miş, pek çok hayvan telef olmuş- tur, Nüfusça zayiat yoktur. Köyden mi Kaçırdılar? Emetin Hisarcık ir vak'a olmuş Ahmet ho- canm Hafız efendi isminde biri- nin evine göçen gece birkaç kişi girerek bir kısrak ile üç tayı a- bırdan almışlar ve Yanca ağaç | köyü civarına götürerek karmla- biçak saplamak suretile öl dürmüşlerdir. Bir kaç gece sonra hırsızlar girmis, bunlar 3 büyük iki kilim ve diğer bazı eşya şlardır. İki vakanın da inti- in yapıldığı tahmin edili- yor. Hafız efendi bir dava açmış ve kaza merkezine gelerek bura- da yerleşmiştir Gönen hapisliane- sinden kaçanlar gene eve GÖNEN, 11 — Dün gece sa-| baha karşı hapishanede bulunan mahkümlardan bir kısmı binanın arka tarafında bulunan © demir parmaklıkları - kesmek sureti kaçmıya muvaffak olmuşlardı Banlar 10 kişidir. Fakat hapisha- & derhal haber verdiği için kaçanlardan altı jandarma ve polis tarafından muhtelif semtler de yakalanmışlardır. Geriye ka- malarına intizar edilmektedir. Kaçanlar 3 küm olanlardır . le giyenler İZMİR, — Şapka kanununa mi olarak takke giyen 7 ki. şi tevkif edilmiştir. Otobüs rekabeti IZMİR — Şehrimizde otol ler çok rağbet görmektedir. Bil. hasta Reşadiye, Burnova ve Bu- €aya işliyen otobüsler çok iş yap makiadırlar. - Ayrscn Konakdan 15 seneye mah- büsler işlemiye başlamıştır. Bu | hattâ adam başına beş kuruş alm maktadır. Portakalları tetkik ADANA — Şehrimiz haşarat lâboratuvarı şefi mütehassısı Hay. bir gürültü i- | der Beyle ziraat vekâleti tarafın | dan memur edilen İzmir mücade- | le istasyonu nebatat hastalıkları mütehassısı doktor Mösyö Şuvarts portakal ağaçlarındaki hastalık- ları tetkik ve lâzım gelen tedbir- leri almak için Dörtyola gitmişler ir. Yasak silâh taşıyanlar İstanbul polisi son günlerde kanunen yasak olan silâhları ta- şımak cür'etinde olanları yakala- mak hususunda faaliyette bulun- maktadır. Netekim Galata ve Ka- sımpaşa taraflarında evvelsi ge- <e polis memurları tarafından ba- zı yerler araştırılmış, birkaç kişi üzerinde kama, tabanca ve bıçak silâhlar be bulunarak müsade- re edilmiştir. Bunlardan birinin | üzerinde ayrıca bir miktar carar da bulunmuş ve hepsi birlikte Ad- liyeye gönderilmiştir. eskiden Yahudi mahalleleri var mış. Bu mahalle sakinleri Has- köye nakledilerek yerine bu çarşı yapılmıştır. Çarşı bekçile rinin verdiği malümata göre meni rça parça bedii eslik tamir ye: eği olursa çarşının yr kılması çok muhtemel görül- mektedir, yad O Ş beri | yeni bir teşebbüste bulunduğumu | zazmıştık Bu mesele tablakirlar rasında ehemmiyetli şekilde konuşul İ maktadır. ta tablakörlar na i Zahariza imzasile şu mektubu aldık. Tablakârm fırıncılar cemiyetine cevabı: Muteber gazetenizin 9-11-932 ta“ İrih ve 2424 numaralı nüshasında ü- | güncü sahifesinin üçüncü sütununda | (Tabinkârlardan şikâyet) serlevba İ b yazıyı okuduk. Hukuku de- İ kunur bir mahiyette gör den cevap vermeği ve gazetenizle İ- cap edenlere iblâğını lüzum gördük İ Farıncılardan bazısının menfantler B8 İ mini saikasile ikide bir tablakârların belediyece mem'ini istedikleri görül | mektedir. Buna gösterdikleri sebep lerden başlıcası aralarındaki ittifak sızlık dolayısile hasıl olan rekabet” tir. Bu rekabette tablakârların ne ka İ bahati olabilir anlıyamadık. Esasen İ bazı fırmeılar belediyenin koyduğu pathlan bir iki küruş ek: t İlarmda ekmek satmaktadırlar, buna da sebep tablakârlar | mıdır? Eğer tablakârların vücudü arzu edilmiyor sa evvelemirde fırıncılar aralarında ittifak edip tablakürlara — elbirliğile ekmek vermemeği temin etmeleri lâ zımdır. Bu suretle tahlakârlar kendi Biğinden ortadan kalkmağa mecbur İ kalırlar, Bu kadar zaman belediye İ ve sair resmi makamatı ve bu me İ yanda gazeteleri işgal etmekte masa İ yoktur. Biz zannediyoruz ki. farmci” İar icrayı sanatta nasl serbest İ İller tablakirlar da öyledir. Onlar ver İ gi ve tekâlif verdikleri gibi . biz tab- lakârlar da veremkie ve meşru bir surette hayatımızı için sây ve amelimizle geçinmekteyiz.” Ampul hırsızı İ Taks asminde biri ruhteli varmis İ lerde evlerin kapıları © üzerinde bulunan ampulleri aşırmıştır.. Ali evvelki gece de Lâleli civa? rında bir kaç yerden ampul aşıt- muş've Lâleli camiinin yanında | ampul sökmek üzere duvara tır İ manirken polisler tarafından ya- İ kalanmıştır. Alinin ceplerinde bi | çok ampuller bulunmuştur. Bir genç denizde boğuldu Dün Beylerbeyinde feci bir ka- za olmuştur. Şirketi Hayriyenin 68 numaralı vapuru dün saat 20 de Beylerbeyi iskelesinden köprü ye hareket etmiş, vapur iskeleden elde- | şam korkulan bu hâdise başgös | Şehitler istasyonuna kadar oto- | ayrılırken Burhaniyeli Hakkı e fendi isminde bir genç koşa koşa iskeleye gelmiş ve vapura atla" mak istemiştir. Bu sirada vapur iskeleden faz ln açılmış, Hakkı efendi bizin a“ lamıyarak vapurla iskele arasın- denize yuvarlanmıştır. Hal efendinin dı görenler bağırmaya başlamışlar, vapur durmuş fakat genci deniz” den kurtarmak kabil olmamış €€- “edi de bulunamamıştır.. Zabıta Hakkı efendinin cesedini aramak” tadır. Otomobil çarptı Sal iyede oturan 7 yaşın” da Abdullah isminde bir 'dün Beyazıtta tramvaydan atla" mış, bu sırada arkadan gelen $0- för Mustafanm otomobili çarpmış tar, Abdullah otomobilin altında kalarak başından ağır surette ya” ralanmıştır. Çocuk derhal hastahaneye kal* dayim da bir müddet sonra öl DOKTOR FMİN ŞUKRU Ankara caddesi Cagaloğlu yokuşu mumero: 44 San'atkârane resimler Tarihi fotoğraflar Renkli, renksiz agrandismanlar Amatör işleri