4 Aralık 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

4 Aralık 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Mae eleman e im Ye villa ER e fn va ai mini Pres ea Tarihi tefrika: 33 93 felâketleri ve İgnatief ütçede uydurma rakamlarla 3 milyonluk bir 7 İgnatlef neler öğretiyor? Mahmut Nedim Paşa, kendi sini ziyarete gel haber vermiş olan Rusya Büyük Elçi- sini bekliyordu. Ceneral İgne” tieP'in çok akıllı adam olduğu- nu Abdülâziz söyleyip duruyor | du. Yeni Sadrazam. kimseyi be ğenmiyen P. buka | dar öğdüğü adamla şöyle uzun | < ca bir görüşmek, Çarın vat oğlu olan bu diplomata kendini | beğendirmek hevesindeydi. 1g- | natief isterse kendini her za- man işbaşında tut, di, Cene ralin her istediği it saraya gittiğini, huzura giraiğini bil! yordu. Valde Sultan, Valde A- | ğası, hep ondan bahsederlerdi. | Hele Valde Sultan, İgnatief'i “Aslanının sadık muhafızı, di- ye arıyordu. Bu cahil kadın bir zamanlar İkinci Mahmuda Rus yadan ordu ve donanma getirt miş olan Botnief gibi, İgnatief" in de icabında Abdülâzizi ko- ramak için Rusyadan asker ge- tirebileceğini öğe öğe sövler dururdu. Valde Sultanın her sözünü “aynı keramet, sayan Cevher Ağa ile başka zerciler de bu sözleri tekrarlarlardı. Mahmut Nedim Paşa, İg- say i beklerken. bir yandan da işlerle uğraşıyordu. Eski ve mke ağalar ğa çi lışıyordu. Yeni Hariciye Nazırı Server Paşa. bir görünmüş, git- mişti. Sadrazam. işin icine Ha- Humayun tercümanı bile ka rıştırmak istemiyordu. Tercü- manlığı Rusya Sefareti başter- cümanı M. Onu yapacaktı. Şü rayi Devlet Reisi ihtiyar Yusuf Kâmil Paşa, Sadrazama teşek- küre gelmişti. Maaşına birden elli bin kuruş zammolunmuştu. Mısırlı Zeynep Hanımın kocası pâra içinde yüzüyordu. Bunun- İa beraber havadan gelen bu ay da elli bin kuruşçuk ta fena bir şey değildi. Sadrazamla hoş (o geçinemi. yen yalnız Serasker & Hüseyin Avni Paşa idi, Bu sert asker, bir türlü söz anlamıyor, aske- rin masrafından bes para indir meğe Tazi olmuyordu. Halbuki Mahmut Nedim Paşa. Padişa- ba açıksız, hattâ fazla varidatlı | bir bütçe vermek istiyordu, Ma liye Nazırı Yusuf Paşayı bu- nun için boyuna haşlıyordu: — Olmaz, efenim nim Ben şevketlâ efendimize üç milyon lira fazla varidatlı b.. bütce arzetmek isterim. Diye zavallı maliye nazır nn yağını bir papuca $ koyordu, Zavallı Yusuf Paşa. | nihayet istenileni anlamış, ü defa maliyeden Babrâliye g dip dönen bütçeyi uydurma | hesap kılığına sokmuştu. İyi amma, gel gör ki şu Al- lahın belâsı serasker, buna "a razı olmuyor, barbar bağırıyor- ni toplar isterim. i Diye söylenip duruyordu. | Sanki bu kadar hazırlık| neye yarâyacaktı? İşte Mah: mut Nedim Paşa da bir türlü Avusturya mı? Daha dün Almanyadan yediği sile ie sersemlemiş ol iyberebe Sik halde deği. li. Rusya mi? Zaten Mahmut Nedim Paşanın bütün gayreti onunla hoş geçinmekti. Rus Rusların bir dediğimi ilet miyecekti. maa —iümlzililr bar. İlik yüzünü kaybetmişti. fazlalık yapıldı! karak boşuna para harcama ğa ne lüzum vardı sanki? yi Ceneral İgnatief'in gelmek: te olduğunu haber verdiler. Mahmut Nedim Paşa. masa ü- zerindeki evrakı şöyle bir dü- zeltti. Sonra kalktı, elçiye gi- reken ayağa kalkınış olmamak için onu ayakta kabul edecek- Ceneral, sadaret (odasına İ girdi. Artık 40 yaşma girmekte olan İgnatief, İstanbula ilk gel diği zamanlardaki parlak genç- Yü- zünde derin çizgiler vardı. Fa kat gözleri, hâlâ azim ve cür- etle parlıyordu, İgnatief'in arkasından baş- İ tercümanı Onu da girdi. Elçi- | nin sağ çarhçısı nın yüzünde, ilk bakışta insa- | na inan veren > garip bir saffet | vardı, Sanki yaradılıştar mas- | keliydi bu kurnaz tercüman... Sadrazam, elini uzatarak | büyük elçi ile alafranga toka etti. Bunu da yeni alıştığı için | pek beceremiyordu. Sonra. yer beraber | gösterdi: İgiatief'le kendi de oturdu, Onu'ya da o turmasını ii etti: Giles köke getirin. Sonrada kimseyi sokmayın. Elçi Beyle görüşeceğiz. Dilsizler hizmet ediyorlar- dı, Halveti, Mahmut Nedim Paşa, yüzü İgnatief'e dönük, türkçe söy lüyor, Onu yavaşça rusçaya çe virerek cenerale anlatıyordu. — Büyük elçi beyefendiye ziyaretlerinden dolayı çok min- | nettarım. Benim ve şevketli | padişahımın en büyük muz. haşemtli Çar hazretlerile hoş geçinmektir. Geçmişte ne olmuşsa olmuş, iki devletin | müşterek menfaatlerini tekdir edemeyen bir takım adamlar, iki memleketi olmıyacak muha- rebelerle yormuşlar. Fakat biz, her zaman Ruslarm mert. & licenap bir millet olduğunu tak dir ederiz. Burun icin benim Ti siyasetim Rusya si- raseti olacaktır. Bunu Elçi Be- yalandiye olan muhabbetim de icap ettirmektedir.. Yölunda diller döken şiş- man, çember sakallı sadraza- mın yüzüne bektıkça İgnatief | gülmemek için kendini zor tu- | tuyordu. Ne zavallı adamdı şu Mah- mut Nedim Paşa.. Politikayı etek öpmek gibi bir manada anlıyordu. Daha yakm zaman- lara kadar bu sandalvada ©- 9 | turan Âh Paşa ile şimdiki sad razamın arasında ne geniş bir uçurum vardı. Ceneral İşnatief, ne oldum 'delisine benzeyen Mahmut Ne dim Paşanın kendisine tercü- me edilen sözlerine rusça ilti- fatlarla cevan verdi. Onu bun- ları da oldukça düzgün bir türkçe ile sadrazama anlatıyor- du: — Elçi Bey, sözlerinizden pek merun oldu. Zatı samileri- ne teşekkür ediyor. Haşmetli Çar hazretleri de şevketli Sul- tan Hazretlerinin en samimi ve hakiki dostudur, İki büyük Monark arasındaki © dostluk, şarkın saadetine en iyi bir gü- ven yeridir. Avrupanm halini görüyorsunuz, İngiltere kendi adalarında tek başına kalmış» tir, Fransa - ezilmiştir. “Avus- turya kendi dertlerine çare bu- lamıyör. İtalya, daha yeni o- luş işlerile uğraşıyor. -İspam ya karışıklıllardan kendini he- nüz kurtardı. Bütün bu bozuk dünyanın ortasında Rusya ile Almanya ve bir de Türkiye var dır. Bu üç imparatorluk dost geçinirse dünya da rahata erer. Avusturya imparatorunun geç- Ki Peer Çar e ve Almanya imparatoru il ir leşmek elği malâmu dev- letinizdir. Hazretleri de ban yanl ve birliğine (nesini teşkil etmişbulunuyordu 4 KANUNUEVVEL HARİCİ HABERLER | Schleicher büyük bir salâhiyetle üsbüişindel Dün Başvekâlete tayin ve kabi. BERLİN, 3, AA, — Havas ajan sı muhabirinden: M, Von Papen,par lâmentonun husumetini ileri sürerek yeni kabineyi teşkil etmekten imtina eylemesi üzerine bu vazife M. Von Schleicher'e tevdi edilmiştir. M. Von Sehleicher'in iktidar mev | kiine gelmesi memnuniyetle karşı lanmıştır. M. Von Sehleicher, en va l b si salâhiyetlere sahip olacaktır. Mümaileyh, harbiye | nazırlığı ile | Prusya Alman komiserliğini ve baş- Kabinenin şu suretle teşekkül ede ceği tahmin olunuyor: Hariciye nazırı M. Neurath, Prusya komiser muavini ve dahi M.Bracht; sazını M. Krosiek; ik nazarı M. Gereke; Yeni Alman Başvekili nazırı M. Gurtner; | Von Schleleher i İktisat vazırı M. Varmbold; İaşe nazırı M. Von Fleming; © | ğa binaen, azimetini te Mesai nazırı M. Brahn; hir etmiştir, yeni kabine teşekkül ey | Posta nazırı M. Von Rubonach. — | İediği takdirde pazartesi günü Berlin Geniş salâhiyef den müfarakat edecektir. | BERLİN, 3. A. A. — Havas ajan | Müzakerelerde üç nokta 8ı muhabirinden; İ BERLİN,3. A.A. — Vole “.— Von Sehleicher, Caprividenbe- | sından arzu. | İ çi ilik defa olarak askeri vazifesi ba | şmda bulunduğu halde başvekâlet deruhte eden jeneraldir. Mümaileyh, Bismark'in bile haiz olmamış olduğu yetlere sahiptir. Filvaki kendi ni zamanda imperatorluk baş vekili, milli müdafan © nazırı ve Ak İ manyanın Prusya komiseri olacak- tır, M. Von Schleicher, kabineyi teş- İ kile faaliyetle devam etmektedir. İli İ nezarete bilhassa kimin getirileceği münakaşa olunmaktadır. Esasen ka- İline, bütün dikkatini içtimar ve ikti İ andi siyasete tevcih edecektir. Al manyanın a:keri hâkimiyet mesele sini mevzuu bahsetmeğe hüzum yek İ tur. Kabine, bu mesele ile faaliyetle meşgul olucaktır Von Schleicher kabinesi, hakika- ten meşruti ve milli bir kabine için | zemin hazırlıyacak bir intikal kabi nesi telâkki edilmektedir. Mümsileyh, Nazi hareketini hükü metin bünye ve teşkilâtına ithal et meğe gayret edecektir. Maamafih Hitler fırkasının tebliğleri, hüküme- te karşı siddetli bir muhalefete inti zar edilmesi lizm £ geldiğini beyan etmektedir. Hitlereilerle kocnünistler, Reichs- tag'da hükümeti devirmeğe kâfi bir ekseriyete sahiptirler. Fakat | Von Schleicher'in Hitlercilere gayet va- him neticeler tevlit edecek bir vazi- yet ihdası meselesinde komünistler. ie elbirliği edip etmiyecekleri sünli İ mi soracaktır. Milliyetperverler mehafili, büyük bir ketumiyet göstermektedir Merkez fırkası, M. Von Papen çe- kilmesinden dolayi memnuniyet iz. İ har etmekte ve Von Sehlcicher hükü metinin memleekti daha iyi bir vazi yete sokacağı ümidini izhar eylemek tedir. Sosyalistlerin perlâmento hizibi reisi M. Breitseheid, “Otoriter bü- kümet tezinin mühim bir darbe ye- hal, sosyal demokratların von Pa- pen'e kurşı takip etmiş oldukları hat tr hareketin aynini takip etmelerine mani teşkil etmez. Reichsag'ın ancak 6 Kânunuev- | mektedir. Rakhataşfın fesh zâime linden de bahsedilmekte ise de M. | Von Schleicher, bunu arzu etmemek tedir. Von Sehleicher ve Nazi'ler BERLİN, 3. A. A. — Havas ajan 8 muhabirinden; Kabineyi —> p Mi Ven Sehleier, dşime M. Ven iyazetinden daha enerjik ni taraftar olmuştur. Filvaki O M. Von Papen, mütemadiyen büyük devletlerle ve milletler cemiyeti — ile ihtilâf çıkar makta içtinap etmiştir. Mamafih M. Von Schloicher'in ha İ riciye nazırlığında bırakılması, kabi. menin değişmesi ile siyasetin değiş miyaeeğini isbat etmetkedir. M. Von Neurath, siyasi kararsızlı mu— —— ——— dost davranır, Türkiye hıristi- yanlarına hoş bulunursa yer yü zünün düzgün gidişini tutmak mümkün olacak! Yeni kabinenin teşkili vazifesinin | Von Schleicher'e , verilmesi, siyasi mahfillerde umumiyetle bir rahatlık | duygusile karşılanmıştır. K M. Von Sehleicher, kabinenin ye- İ niden teşkili için dün bazı mükâle- melere başlarsıştm. Doğru malümat alan menbalardan öğrenildiğine gö- | re bu mükülemeler, 3 naktai nazara | söre idare ve takip edilmektedir: | — İktisadi işlerle alâkadar ne-| eri idare edecek vizenin in | tihabı İ tecanis bir siyasi ve etini meam-a- | ranıp bulunması; 2 — Alman ve Prusya hükümetle ri arasındaki münasebetler meselesi nin tenviri ve halli hüzumu; | Reichstaz çıkarmaktan sakınmağa çalışacağı söylenmekte- dir. Yeni kabine hu suretle iktisadi ve içtimmi meseleleri dahili siyasete tit işlerden, bilhassa kanunu esasi meselesinden üstün tutacak bir wz- laşmak kabinesi ipahiyetinde olduğu nu göstermiş olucaktır. Sağ ve sol cemi fırkalarının mü- tedil azasmın fikirlerini / neşreden ğu fikrinde bulunmakta ve bu kabi- nenin devlet işlerini bitaraflıkla ida reye ve ihülâfları tahfife çalışacağı nı yazmaktader. BERLİN, 3. A. A. jansından: Jeneral Von Sehleicher, başvekâ- lete kat'i surette bugün. tayin edile cektir. Bundan başka ye kadar | hariciye sazırlığıpı eden Baron Von Neurath ile üs kabineye dahil azadan birçoğu da tekrar bu- gün muhtelif nezaretlere'tayin oluna | caklardır. Yeni kabineye girecek bu mazırla. | rin bugün harici siyasete ait mesele üzere biri — Volt a- ki, hariciye nazırı Cenevreye gitmek için yarın Barinden harekete imkân bulabilecektir. Hariciye nazırı, Cenevreye pazar- tesi günü varacaktır. —-ee — Mısırdaki suikastçı- lar mahküm oldular KAHİRE, 3. A.A. / eemezinez pine Ml ile mesai arka. Sovyetlerin satın aldı yeni vapurlar BREMEN, $'A A — Volff a Ecnebi Jansından: mağa memur edilmiş olan Sovyet ko ki vapur satım çoaram * mezkür Bu suretle kumpanyadan almış oldukları gemi- har eta ğe ba er. M.Brüning Trablusta| ROMA, 3, A. A. — Sabık Alman başvekillerinden M. Brüning, bir müddet istirahat etmek üzere Trab- | hus'a gelmiştir... Almanyada bir set SCHLEİZ, (Thurige), 3. A. A— Volff ajancından; 215 milyon metre mikabı şu istiap eden ve Almanyanın en büyük sed- ze seddimin kü- | daşlarında ikisini hâmil bulunan tre lara | kik IAmerikacevap Vermiyecek Kongre tehire hiç mütemayil değil VASHİGTON, 3YA,A:)— lar meseleşinin münakaşa edilmiş ol duğu uzun bir kabine içtimamdan sonra M. Stmson,. gazetecilere be- yanatta bulunarak İngiliz ve Eran- sız notalarına cevap vermeğe lüzum olmadığı mütalcasında bulunduğunu söylemiştir. Beyanname kâfi VASHİGTON,3(A.A.)— M. Stimson ile M. Milis, M. Hoo- ver ile birkaç saat görüştükten som va şu sözleri söylemekle iktifa et mişlerdir. M. Hoover'in kongreye gönderdi- ği beyannamenin Fransız ve İngiliz sefirleri arasındaki uzun mülâkatlar- da etraffıca mevzuu bahsedilmiş ve tetkik olunmuştur. Hongreden sızan gözler VASHİNGTON, 3. &.A. — Ber Mümessiller meclisindeki demokrat frkanm reisi M. Rainey, şöyle de miştir. 15 Kânunuevel vadesini ancak kongre tehir edebilir, halbr'i kong- re buna mütemayil değil Bu sözler, İngiliz ve Fransiz no- taları hakkında mütalea beyan etme- (miş olun kongre özasımın — efkârima tercüman olmaktadır. Geçen hafta M. Hoover'e Avrupa İ devletleri Amerikanın parasının be- hemahal ödenmesini istemekte oldu. ğunu anlayacak olurlarsa vaziyet gok daha iyi olacaktır. derim” Ayan meclisi demokrat fırkası ei si M Vatson göyle demiştir: rotası, bil e göre, yan li kimsenin fikrini de- iştirmemiştir. l İngiltereye fedakârlık mı? NEV YORK, 3. A. A. — Herald a | Tribun, İngilterenin borçlarına mü- teallik itilâfların akti arasında kabul etmiş ağır şartlara ve mali vaziyeti- De binmen kongrenin İngiltereye kar şi bazı fedakârliklarda bulunması muhtemel olduğunu yazmaktadır. Fransız cevabı PARİS, 2. A.A. — Fransiz notasi, Fransa tarafından © gösterilen ayni beynelmilel tesanüt (zihniyeti dahi- Binde Amerikanm da 15 Kânunusa- zamana İt ve akklniyeir muvafık bulmak tadır. Aksi takdirde işlerdeki umu- Tekaüt kanununun yirmi be- şinci maddesinin tefsiri ANKARA, 3 (Milliyet) — Hükümet tekaüt kanununun yirmi beşinci maddesinin tefsirini Meclisten istemiştir. Cümhur' yetin ilânından evvel Mecils ikinci reisliğne, reis vekilliklerine | seçilmiş olan zevatın, tekaüt hakkı noktai nazarında, vaziyet* leri bu tefsirle tesbit edilmiş olacaktır, Mauhtelit encümenin tetkikatı ANKARA, 3 (Milliyet) — Barut meselesini tetkik eden muhtelit encümen bugün toplanmıştır. İçtimada İhsan Macit, Kâmil, Ihsan Beyleri dinlemişti Encümen yarın toplanacak, Kâmil ve İhsan Beyleri tekrar isticvap edecektir. Cümhuriyet Bankasıhisse senet lerini satın almaya başladı ANKARA, 3 (Milliyet) — Cümburiyet Merkez Barkası vilâyetlerden hazine namına hisse senetlerini satım almağa baş- lıyacaktır. Maliye bünun için bir tamim hazırlamıştır. Mülüyaa asli maaşları yirmi liraya , ücretleri altmış liraya kadar olan / memurların senetlerinden başlıyacaktır. Evkafa 20 bin lira tahsisat ANKAAR, 3 (Miliyet) — Hükümet Meclise evkaf bütçe- sine yirmi bin liralık tahsisatı munzame ilâvesine dair bir lâyiha verdi. Bu para bu sene zeytin mahsulü bereketli olduğu. idraki zamanı da geldiği halde müzayedede tı çıkmadığından mah- | sulün emaneten toplattı ası, satılması, satılmazsa tasir et- tirilmesi için vücue getirilecek teşkilâta karşılıktır. ANKARA, 3 (Milliyet) — Büyük lügat gata girecek yabancı kökten İer kelime tariflerindeki es olunmuştur. Ayrıca derlenecek ilmüştür, Neşriyat i|Ziraat bankası mec- linde bu memleketlerin de artık bu yükü taşıyamıyacak bir vaziyete düş meleri muhatarasının — varit olduğu tebarüz ettirilmektedir. Nota şu suretle devam ediyor; “ Bütün borçlar meselesinin yeni esaslar üzerine kurulmuş kati ve ni hai bir hal suretine bağlanması dün yanın şimdiki bulanık ve karışık va- siyetinde itimadı inde edebilecek ye güne payidar tedbirdir. İtimadın tek tesisi ise i, istikrar ve kiki sulhun birinci şartıdır. Uma- mi bir mahiyeti haiz bu mütalealar- dan mülhem olacaktır ki Fransa hü- kümeti Fransız parlâmentosunun. Lausanne uyuşmalarına sit tasvibini bazı ihtirazi kayitler altında kabal eylemiştir. : Muvazenesinin — temini için pek şiddetli tedbirler alınmış ve daha Bunu yapraken Fransa mevcut ve meri itiliflarda derpiş edilen tediye- erin mali ve iktisadi işlerde pek de- rin intizamsrzlıklara ve karışiklıkla va meydan vermeksizin, katiyen ifa olanamıyacağı kanaatinde bulunu- yordu. Lausanne itilâflarından sonra her tarafta tolrar uyanmağa başlayan i- gemileri satn a)- | daki tekrar tet- hülcümetin. den rica etmekle, Fransız hükümeti, kendisini yalnız milli değil ayni za imanda beynelmilel vazifesini yapmış saymaktadır. yı taleaların ziyası altımda edilmesini Amerika İktisadi muvazene ve istikrarın! tir. işlerin tekrar | rolün ehemmiyetini tamamen takdir eden Fransız hükü- a müzahere nden, büküm ünik ve imtimelar İZ Hifına olarak, mahrum kalırsa Avru panın telerar ihyası uğrunda tutma lerleyebileceğini sormaktadır. İşte bu mülahazalardır ki, Fran. lisi idare reisi ANKARA, 3 (A.A.) — Zi raat Bankasının yeni idare mec lisi bugün toplanarak idare mec fisi reisliğine Sabit, reis vekilli ğine Mümtaz Beyleri intihap etmiştir. Türkiye - Lehistan ANKARA, 3 (Milliyet) — Polonya ile aktedilmiş olan ti- caret ve seyrisefain mukavele- namelerinin tasdikı hakkındaki lâyiha Meclis ruznamesine alın mıştır. Encümenler mukavele- leri tasvip etmişlerdir. İzmir rıhtım şirketi İZMİR, 3 (Milliyet) — Rıhtım Şirketi hakkındaki ka- rarın tasdik edildiğine deir çı- kan haberin aslı yoktur. —— ——— — tekrar İsviçrede komünist- lere iş yok BERNE, 3. A .A. — Kabine, ko- fırkasına Bir komünist meb'us mahküm oldu BERLİN, 3. A.A. — Leipzig âli sah kaş Edilir buslarından M. Ruchmana'i devletin malar orme 18 ay kalebentliğe mahküm etmiş- VASHİNGTON, 3. A A. — 1 Temmuzda ,an mali senenin ilk 5 ayma ait bütçe açığı 751,311, 422 dolara baliğ olmuştur. sx bilkimetini, 18 Künamimnide yadmi pa tediyatın tatiline ait m ölmüş talebini te tekila ANKARA. 3 (A.A.) —T. ğinden: Lügat kolu bugün toplanmış ve yi rosu hakkında ilk ve esaslı kararlarını vermiştir. Bu kararlara göre Türk diline ait eski ve yeni bütün derlemeden gelecek olan ve türkçede kullanılacak olar bütün ke limeleri içinde toplıyacak bir lügatın hazırlanması esastır. Devlet Şurası muavinliği Divanı Muhasebat muralaple- rinden Seyfettin Kâmi ve Emin Ahmet Beyler Devlet Şurası muavinliğine tayin edilmişlerdir. hazırlanıyor D. T. Cemiyeti umumi kâtipli- ılacak İügatın kad- lügatlarda rastlanan Lü ler derlemeden gelecek kelime- ır hakkında noktaj nazarlar tesbit ve terviçe lâyik görülecek keli- ve konuşma diline yerleşmesi için alınacak tetbir- kolu ilk toplanışımı önümüzdeki günü saat 14 te yapacaktır. Ankarada bilümum szaya bu ilk iş gelmeleri için ayrıca mektup ta gönderilecektir Merkez heyeti yarın saat 1 de toplanacaktır. RR, Yunan sefiri istifasını verdi ATİNA, 2. — Ankara Yunan se firi M. Polihronyadis, hariciye mazı- rına istifasını vermişti Bu istifanın yeni hariciye nazırı nın tavsiyesi üzerine verildiği hak. kımdaki rivayetler doğru — değildir. Bilâkis hariciye nazırı M. Rallis M. Polihronyadisi Ankara sefaretinde tutmağa karar vermişti. Fakat Polihronyadiz istifasından rar ederse o zaman Ankara sefare- tine sabık İstanbul ceneral konsolo- su M. Sakelaropulos tayin edilecek ir. İki elçinin ölümü Bl A.A. — İtalya ü Kate de Nagy yaralandı KOLONYA, 3. A. A. — Sinem” artisti Kate de Nagy, & günlük Ko lonya bisiklet müsabaaksmın Bolivya-Paraguay LA PAZ, A. A. — Bolivyanın slime iliki kolaylaştırmak maksadile büyük Chacoyn askeri hir heyet gönderilmesi hakkında Vas- hingtondaki bitaraflar komisyonu ta rafındün yüpdesiş olaü tekliği kabe eylemiş olduğu söylenmeetkdir. Paragenin bitaraf bir mıntaka ib dasını ve hakem usulün müracaat e- dilmesini kabul etmiş olduğu de ri- vayet olunuyor. İnsull meselesi GSARRIE, (Ontario), 3. A. A— © Op lmsullfun O iadesi meseelai 7