27 Aralık 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

27 Aralık 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Memlekette ii “Bir genci evleneceği “ gece öldürdüler © Katilde gelinin kardeşidir * İzmirden yazılıyor: Ne hile mettir bilinmez, bizde en kanlı cinayetler, en feci bâdiseler gülmek o eğlenmek, sevinmek Vizımgeldiği anlarda, eğlence ve neş'e içinde geçen demlerin © ortasmda olur. Ve bunun içim © dür ki insan ne zaman bir yer- de bir eğlenti, neşeli bir top- lantı haberini duysa bunun ne- #cesinin mutlâka kanla kapa- Bacağı vehmine düşer, İşte size yeni bir cinayet da- ha, Ve bu cinayet te birçokları gibi yine eğlence ve neş'e ara #ında, bir düğün içinde oluyor. Yüksek tahsilli bir e genç gelin banrmın kardeşi tarafından ö- lümün geri dönülmez yoluna yollarken silesinin ismini leke- İeyen bir katil de bir yuvayı © tam saadetin eşiğinde matem ve felâketle karşılaştırıyor. Bu acıklı vak'anın tafsi Koçarlı Aydma bir buçuk İÇ saat mesafede bir nahiye mer- » Okeridir. Geçen perşembe günü © bu nahiye merkezinin bir ma- © ballesi adeta bir bayram günü Manzarası arzediyor.Bugün Ko © çarlı'r hacı Salih efendinin kızı ile Tavaslı Abdullah efendi ev- Tenisorlar, © Düğün merasimi için mahal- 5 lede karşılıklı di ev hazırlan» du evlerden birinde kadın- “lâr diğerinde erkekler yuva ku- “ran yeni evlilerin ihk saadet ge- celeri şerefine geç vakte kadar eğlenecekler. İ Filhakika da öyle oluyor. © Calğı ve şarkı sesleri iki evin duvarlarından sokağa taşıyor. © Sokakta da başka bir manza- ra, Köy delikanlıları, davul zur. da âhengi içinde kendilerini “ Zevbek havasınm çoşturucu temposuna terketmişler... © — Erkeklerin bulunduğu kısım © da ve davetliler arasında 27 © yaşlarda bir genç te Bu genç. İtalyada ziraat tahsil et- miş Faik Beydir. © Gece yarısına doğru. Bütün * kafalar adam akıllı tütsülen- Sl ve çegane son haddini bulmus. Tam bu sırada heme dense Faik Beyin kafasını bir tan burgusu . dürtüyor. Ab- © dest bozmak bahanesile erkek- © ler meclisinden çıkarak kadım- Tr bulunduğu evin kanısı &- nüne geliyor ve burada Hanım “Ayseyi çağırıyor. “ Hanım Ayşe, Kocarlmın ma- © ruf kadınlarından biridir ve ay» ni zamanda da düğün sahibi ” Abdullah efendinin oğlunun, 0 yani gelin hanımın kardeşi Ah © edin metresidir. i m Ave kapının önün- © de Faik Beyle görüşürken he nüz 18-19 yaşlarında olan Ah- “met metresinin bu görüşmesi- ni görüyor, Kuşkulanıyor ve i- | ki arasında, gecenin ka- © Oranlığı içinde evvel ağız kavga- © sı, sonradabir boğuşma baş- — Birden., Çalğı ve şarkı, davul “VE zurna selenin bastıran bir silâh sesi bütün davetlileri, ka © dın, erkek, eğlence başında fır- © Tayıp:sokağa koşturuyor. “© Faik Beyi, yerde ve kanlar i- © çinde ölü olarak buluyorlar. ““Katil Akhmet ise hemen kaç “Derhal nahiye müdürü Os- n Bey ve iandarma karakol ıdanı Hüsnü efendi hâdi- “seye vaziyet ediyorlar. Faik Bey. Koçarlıya yakn olan De- “de köyünden gelmiştir. Zaval- n cansız cesedi bir sedye i- de köyüne naklediliyor ve ün köy halkının göz yaşları İraphasan © mevkiindeki mata- İmam darülmuallimin binasının İ (Asri hapishane) (olarak inşa | edileceği malümdur. Bu binanın (Asri hapishane) ye tahvili ve tadil edilerek in- şası Adliye Vekâletince de ka bül e tir. Fakat henüz bu- na dair Adliye Vekâletinden şehrimiz müdderumumiliğine resmi hiçbir haber gelmemiş- tir. Yeni hapislsne binasmın bir senede mi, yoksa bütçede herse ne ayrı ayrı tahsisat kabulü sa retile iki üç sende mi inşa edi leceği henüz kararlaştırılma- İmıştır. Binanın birkaç - senede inşa edilmesi ihtimali kuvvetli görülmektedir. Yeni hapishane için Avrupa» daki bazı asri bupishanelerin plânları getirilecektir. İzmirde Linit kö- mür madeni İzmirden yazıhyor: Cumao- vasının Yeniköy .karyesinde Li- nit madeni aramak için şehri- miz maden mirdürlüğüne mü- cat edilmiş ve ruhsat isten- İ miştir. Orman ürü Rahimi | Beyin riyasetinda bir heyet ma İ denin bulunduğu mahalde tet- kikat yapmıştır. Bulunan Linit İ madeninin damxrı bir metre genişliğinde ve zengin görül- müştür, Ruhsat verilmiştir.Şim diye kadar bursda böy'e bir ma den bulunduğu meçhuldü. Aydın Fırka kongreleri Aydından veziliyor: C,. H. Fırkası Söke (o kazası nahiye | kongreleri bitirilmiştir. Merke- ze bağlı nahiye bongrelerine de vam edilmektedir. Dün Ger İmencik nahiyesi kongresi top- landı. Kongreye 11 ocaktan gelen 22 mümettilin hepsi de J iştirak etmişlerdi. Kongrede vi lâyet heyeti reisi Etem Kadri | Beyle ozasından svukat Neş'et Beyler de bulunmuşlardır. Etem Kadri Bey, fırka iş- leri ve dilekler hakkında hasbu halde bulundu. Yeni dilekler tes bit edildi. Hasep hulâsa cetveli i tasdik ve yeni twre bütçesi tan- İzim olunarak idare heyeti seçil di. Yeni idare heyetine: Sabık mahiye heyeti reisi Muzaffer, | Arpacı zade Ahmet, pazarcevi- İren Mustfa. Peyrircizade Hü- seyin Avni ve İlilâ'iahmer re isi Cemil Beyler seçildiler, İzmirde iskân işlerini teftiş İZMİR, 28.— Mülkiye Müfettiş. leri İskân dairesindeki | teftişlerine devam etmektedirler. Bu teftişlere çek ehemmiyet verilmektedir. de yolsuzluk mu? İZMİR, 26— Menemen maliye sinin iskân dairesinde bazı yosuzluk lar ihbar edilmiştir. Bu ihbar üze vine iki müfettiş tahkikata başlamış. tar, Tahsildarlardan biri tevkif edil. ru, veznedar işlerinden çıkarıldılar. İskân ihbaratınm erazinin (tevziine dair ve mühim olduğu söyleniyor. Polatlıda zahire borsası ANKARA, 26. — Polatlıda bir za Menemen maliyesin- MİLLİYET SALI27KANUNUEVVEL Körler Görecek mi? Göz doktorları bu ihtira pek ameri- kanca buluyorlar “Deyli Telegraf” m Şikago mu | habirinin gazetesine verdiği bir | habere göre, Nevyork'lu — doktor William Feinbloom, kör den lecek derecede zaif gören z rin sağlam gözlüler gibi dünyayı | görebilmelerini temin eden bir ih- tiras muvaffak olmuştur. Buna nazaran, 7 senedenberi gözlük ve dürbün camları ve teleskop ade- seleri üzerinde esaslı tetkikat ya-| pan Dr. William, amelenin kullan | dığı kafesli gözlüklere benziyen | ve eşyayı büyülmekle beraber ol- | dukları yerde gösteren — yeni bir. gözlük vücude getirmiştir. e Eski teleskop adeselerile, Oeşya o bakiki vaziyet ve mevkilerinde görülemi- yor ve bu ndeselerle — serbestçe ge- | zilemiyordu. Dr. William'ın göz- Vükleri, ile, ancak 2 dereceye ka- dar rüyet kabiliyeti olan gözler bile eşyayi yerinde ve mükemmel surelte görebilmektedir. Şilkago'da Opto Mevry Ameri- | kan o Akademisi, bu ihtira, son zamanlarda insaniyet âlemine ya- pılan en büyük hizmetlerden biri olarak ilân etmiştir. Salih Sait Bey ne diyor? Dün bu mevzu etrafında bazı göz doktorlarımızla görüştük. Bu meyanda bulunan göz müte- ih Sait B. bize şunları dığını söyledi. Bu hususta verilen malümat müphemdir, lâyikile mâ- na çıkarılmasına müsait değildir. Bir kere, tamamen görmiyen bir göze rüyet kabiliyeti verecek göz- lük tasavvor edilemez. — Sonra 2 derecede rüyet kabiliyeti ancak bulunan göz ne demektir. -Rüyet kabiliyetini onda 8 kaybetmiş göz kasdediliyorsa, bu arızanın sebep leri muhtelif olabilir. Uzvi bir ra- hatsızlık, muvakkat bir leke veya i gibi sebeplerle gö- yeli za'fa | itlâk, rüyet kabiliye- tini sağlam bir göz © derecesinde eşi imkânı su götüren bir şey- ir. Bu, olsa olsa gözlüklerde yeni bir tekâmül temin edilmiş olmasın dan galât olsa gerektir. Filhaki- ka, haylı zamandanberi gözlük camlarını daha mükemmelleştir- meğe çalışılmaktadır. Meselâ, es- kiden yanları fena, © orta tarafı iyi gösteren camlar varken, şimdi | camın her tarafının ayni deroce- | de göstermesi imkânı hâsıl olmuş- | burr, Bunun le bir şey olma- sı muhtemeldir. Hakkı Hayri Bey ne diyor? Göz tabibi Hakkı Hayri B. de bu hususta demaştir İkiz 2 “.— Rüyet meselesi, bir sebebe merbut değildir. Rüyetin tenaku- sunda birçok sebepler vardır. Me- varsa buna gözlük ne © yapsın? olen olan ecsamı, bir az daha bü- yülten bir gözlük bulunmuş olabi- ir. Bazı meseleler, bize biraz i- | zam edilmiş olarak geliyor. Bu- mun da onlardan olması muhtemel di Etem İzzet Beyin kitap halinde çıkan son romanı Göz yaşları!. Bütün kitapçılarda vardır > 1517 Beyoğlu Dördüncü | Sulh Hukuk mahkemesinden: Şişlide Küçük bab- | mumaralı dairesinde sakin İsmail Hakkı paşa oğlu Enver Hakkı Beyin dimağında halel bulunduğu - Senle talik eni; İlber | hacriyle ayni ikametgâhta sskkin bem şiresi Naciye hanımın Enver Hakkı Beye üasi tayin edil. miş olduğu ilân olunur. ÇAT | metrüke açık artitma sretiyle 3 kâ ge ves üğün Varidat İsmi 170 o Yorkolidis 300 Vangelyal. Sarıyer Malmüdür! den: Büyükdere mahallesi Tahrir No. sı (o Sokağı (O No; Cinsi Gülmez 14 Hane Gümüşlü 20 Hane 20 21 07) (39) 4 17 6 $ 2 8 22 4 47 mural Bro «Knoll» 25 senedenberi sinirleri in edici teskin e Cadde Demir ima 560 Eleni, Tomazi lâthanesi, Hane Hane Hana Hane Hane Hane Hane Hare Hane Hane Hane Hane Hane Hane Hane Hane Hane ix ve hervakit teh nil olunan 120 k istimal 260 180 180 360 130 200 100 100 1009 Sevimli Hacet Davar Furun İspanyol Çubukçu Çubukçu Dedeyusuf Topçubaşı Topçubaşı Gülmez Kuyu Kahkaha Şaraphane Hacet Hacet Loçika H. Artin H. Nildof Katina Koçi Arko Hidayet H. Eliza H. Kâmil, A, Maryam H. İbrahim B. Dimosti Sultana H. Eleniça H. Amalya H. Torgut EF. Kostantin İshak en çel bir ilâçtır. Satılık otomobil Taksim Merkez Garaji 521 mo-! deli bir Fist otomobili | Kânynusa- © ni Pazar günü müzayede ile satıla- caktır. 12 50 220 letanbul Yedinci İcra Memurlu- Zundan: Paraya çevrilmesine karar) verilen mamul çerçeve ve mektep sıraları kalası büyük pazkül balkon | kapısı, yazı makinesi ve saire 2-1- 33 Pazartesi günü saat 12 de Ahır- kapuda Murangoz fabrikası önünde hazır bulunacak memuru tarafından satılacağı ilân olunur. Marango Kira: H. Potast Dimitri Şa- gil Haçik Vekil Ah- met çavuş Ziyaettin B. Zuz. H. Sancar H. Zabel H. Hane Dükkân Çarşı iskele Kılcı 'Topçubaşı Canfes Canfes Canfes Canfes Cami Cami Mektupçu Mektupçu Bahçe Dedeyusuf Mühendis Kefeli köy Kadıköy icra dairesinden: Bir bor can temini istifası znmında mah- caz olup satılarak paraya çevrilme- si mukavrer bulunan bir radyo ma- kinası ile akumulâtör ve boperlör 29-12-32 tarihine tesadüf eden per şembe günü sait 10 dan 12 ye ka- dar Kadıköy pazar mahallinde açık artırma ile satılacağınlan yüzde yüzde iki o buçuk (resmi dek İâliye müşterisine âit olmak üzere taliplerin mezkür gün ve saatta ma- balli k Ena eylemeleri ilân olunur. man H. Atiye H. Memduha H. Muammer 25 MelekH. 180 Sıdıka H. 180 . Roza H. 20 MariH. 96 Haçe FatmaH, 36 AhmetKi- mil EF. 350 Hamparsu- 400 man 600 120 Beyoğlu dördüncü | sulh hukuk mahkemesinden: Terekesine mahke- mece vaziyet olunan müteveffa dok- tor Hıntıryan efendiye nit olarak, Beyoğlunda Sakizağacı caddesinde 1 mumarak hanede mevcut eşyayi Kefeli köy Kefeli köy Paraşküvi Piyasa Sevim Hikmet 262 Mehmet Ali B. İbrahim Pş. Pş. Hacı Osman o 6 Hane bayırı Kefeli köy cad. 8 Kefeli köy cad. 8 nunevvel 1333 sah sant 9 satılmcsik- tar, mezkür gündü eşyanm satışı bit- mezse kalan eşya 13-1.833 tarihin- de cuma günü saat 14 te satılacak” tır. Talip olanların mezkür gün ve 110 Hane İmalâthane 190 Seferet, Le- | Kayseride bulunan kıt'at hay vanatının ihtiyacı olan 180,000 | kilo arpa kapalı zarf usulile mü nakasaya konulmuştur. İhalesi 21/1/933 cumartesi günü saat 15 tedir, Taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün ve müna | kasaya iştirak için o gün ve vak tinden evvel komisyona müra. caatları. (1064) (6783) ... Samsun'da bulunan kıt'at ib- in in 250,000 kilo buğday Ihale. 3 pazar günü (saat (15 tedir. Taliplerin münakasa- ya iştirak için mezkür günde ve vaktinden evvel Samsun'da 15 inci Fırka satmalma komisyonu na müracaatları, (1056) (6843) ... 7. K. O. Mubabere taburu i- çin satm alınacak olan muhabe re malzemesi ve motör aksamı» nın tamiri için talip zuhur et- mediğinden ihalesi 1/1/933 pas saat 10 tehir edilmiş- tir. Taliplerin listesini görmek üzere her gün ve pazarlığa işti rak için o gün ve vaktinden ev- vel komisyona müracaatları. (00) (6845) : Çatalca Mst. Mv. ihtiyacı o- lap pazarlıkla satın alınacak o- İlan 60 Ton İavamarin kömürü. ne talip çıkmadığından ihalesi tehirle 28-12-932 çarşamba gü nü saat 1030da yapılacsktır. | Taliplerin şartnamesini gör- mek üzere her gün ve münaka saya iştirak için o gün ve vak— tirden evvel komisyona müra- caatları. (S035) (6805) 2276 ».x K. O. İstihkâm taburuun ih- tiyacı bulunan 18 ton kok kö- mürüne talibin teklif ettiği fiat pahalı görüldüğünden ihalesi tehirle 28-12-932 Carşamba gü H. | nü saat 10 da yapılacaktır. Ta- Üiplerin şartnamesini görmek ü- zere her gün ve münakasaya iştirak için o gün ve vaktirden evvel komisyona müracaatları. (S036) (6806) 2277 ... satta mahallinde hazır bulunmaları İ lüzumu ilân olunur. 1 Bu sene umumi bina tahrir ve tahmin komisyoru tarafmdan | | Çatalca Mst. Mv, İstihkâm takdir edilip sahiplerinin ikametgâh adresleri meçhul bulunan | bö'üğü için pazarlıkla antın alı emlükin slelmüfredat numaralarile vazolunan varidatı gayri sa- | PaCaK olan 12 kalem inesiye fiye miktarları yukarıya yazılmıştır. Emlâki mezküre sahipleri- | anat on ilâ onikiye kadar tayin edil. İstanbul ikinci icra memurluğun- emesine talip çıkmadığın- İ dan ihalesi tehirle 29-12.832 sa dan: 5, 5, C. 1, Ticareti hariciye mü | Bin tarihi ilânmdan itibaren müddeti kanuniyesi ölmeleri jat 11 de yapılacaktır. Taliple- messilliğine borçlu o Ömeroğlu haci Mustafa efendinin yirmi dört hisse itiberile ondokuz hissesine mütasar- | rif olup taht: hacza alınarak elyevm boğaz içinde Başa bahçesile Beykoz. arasmda demirli bulunan ve Yunan bandırasını hâmil olen ALBANYA vapurunun yirmi dört hissede on- dokuz hissesi ikinci açık (artırmaya vaz'olunmuştur. Mevzuubahs vapu- run birinci açık © artırmasında 1500 bin beşyüz lira bedel mukabilinde ta. Nibi uhtesinde kalmış olup bedeli mez kür taktir edilmiş kıymeti bulmadı. Hından ikinci artırması karargir ok muş ve 5 açık artırma için 22.1. 933 tarihine müsadif pazar günü mistiz. Artırma geminin bulunduğu mahalde icra kalacağından müşteri lerin yevmi mezkür ve saatı müay- yende hazır bulunmaları lâzımdır. Merkür vapurun heyeti mecmuası. na bugünkü piyasaya nazaran onbin beşyüz lira kıymet teletiredilmiştir. Artırmaya iştirak edecek olanlar va- purn taktir edilen kıymetin e yüzde beşi nispetinde teminat aktesi ver- mefe mecburdurlar. Hakları gemi- nin bulunduğu sicil kaydile sabit ol- muyan İpotekli #lacnkhlarin diğer a- lâkadarların ve ba haklarını ve ha- susile faiz ve masrafa dair olan id- dialarmı ilân tarihinden itibaren sa- rile hirFkte daireye 930-3632 numa- rasile bildirmeleri — Tâzendir. halde hakları geminin kaytli duğu eicille sabit | olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kr- krler. Müterakim vergi vesair rü- ser müsteriye aittir. Gemi hakkmda daha fazla malümat almak isteyenle rin yukarıdaki numara | ile daireye Tahrir No. hire borsası açılmasına karar veril miştir. Satılan milli emlâk ANKARA, 26. — Hayvan vergisi kanununda tadilât yapılması için fir ka grupunda cerevan öden müzake- Te üzerine maliyeçe tetkikata bap rasmda loprağa veriliyor. © Gelin hanımm kardeşi olan İstanbul asliye üçüncü hukuk vah müracentları lâzımdır. Satişa müteal keemsinden: Evvelce hastalığı base-| rü, şartname dairede herkesin göre bile Beyoğlu Dördüncü sulh hakim-| bileceği mahalle tilik edilmiştir. Va Mp alınan İsak purun vaziyetinde mevcut olan avan Mey efendi halama verilen SA) tarya defteri de dosyasmdadır. Mü- kararının temadisini mecip, iştirak edeceklerin bu bal kalmadığı cihetle kanunu mede-| kaytları öğrenmiş ve vapurda bulu- ninin 416 wc maddesi © mucibince| yan avantarya miktarım anlamış ol. sup oldukları Maliye şubesine müracaat etmedikleri mukadder varidatın kesbi kat'iyet ettirileceği ilânm tebliğ olu- Bur, (6832) Sarıyer Kazası Malmüdürlüğünden: Yeni mahalle 4 Cinsi Varidatı İsmi stimat Yervank Mardiros Refika H. Şahpazyan Ohannes 3 150 Hayki ve 60 SatanikH. Bu sene ümumi bina tahrir ve tahmin komisyonu tarafından takdir edilip sahiplerinin ikametgâh adresleri meçhul bulunan emlâkin alelmüfredat numaralarile vazolunan varidatı gayri sa- fiye miktarları yukarıya yazılmıştır. Emlâki mezküre sahipleri- nin tarihi ilânından itibaren müddeti kanuniyesi zarfında men- sup oldukları Maliye şubesine müracaat etmedikleri takdirde mu kadder varidatın kesbi kat'iyet ettirileceği ilânen tebliğ olunur. (6833) Kiralık Hane ve Dükkân Beşiktaş Akaratı Vakfiye İdaresinden: Beşiktaşta Akaretlerde 95 numaralı hane ile 7, 11, 20, 28, 44 144 292 291 276 273 212 260 di. Diğeri aranıyor. Varldat memu-| çe sokağında. Karle apartmanın 15 | be gününe kadar evrikı müspitele- | uumaralı dükkânlar birer sene müddetle kiraya verileceğinden |! "kei könünsevvelin yirmi yedinci salı gününden itibaren yirmi gün bulun. | müddetle müzayedeye vazedilmiştir. Talip olanların künunusa- ninin on sekizinci çarşamba günü saat on üçe kadar mahalli merkürda 54 numarada mütevelli kaymakamlığına ve yevmi mezkürun saat on üçünden on beşine kadar İstanbul Evkaf Mü- diriyetinde İdare Encümenine müracaatları. (6830) Bir Moda Sitajyeri aranıyor Selçuk Kız Sana't Mektebi Müdürlüğünden: Ankara İsmet Paşa Kız Enstitüsü için 60 lira ücretle bir mo da stajyeri istenilmektedir. Taliplerin şeriti öğrenmek ve ka- İrin şartnamesini görmek üzere İ her gün ve münakasaya iştirak için o gün ve vaktinden evvel isyoa mnüracaatları, (5037) (6307) 2278 Gr 'atalcm Met, Mv. ambarm- da bulunan aşağıda cinsleri ya- zılı köhne eşya satılacaktır. Ta İip çıkmadığından İiplerin şartnamesini görmek zere her gün ve münakasaya iş #irak için o gün ve vaktinden evvel komisyonumuza müraca- petları, (5038) (6808) Adet Kilogram Cinsieşya 19 250 Muhtelif (o bakır kazan 44 50500 Karavana 4 12 4 ... Çorumdaki alay ihtiyacı o- lan 25,000 kilo buğday münaka saya komulmuştur. İhalesi 7-1- cumartesi saat 15 tedir. Şartnamesini görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak için o gün ve vakti evvel Ço- rumdaki, ları, tarihine müsadif günü saat 12 den sonra İstanbul Balıkpa- zar zindan kapı Sİ numaralı helva- ci dükkânında birinci © açık artırma suretile satılacağından taliplerin ay- ni mahalde memnruna müracaatları ilân olunur. ZAYİ — Beyoğlu den aldığım 137 kir ve 718633 makbuzu zayi eyledim, Hükmü olmadığı il Malmüdürlüğün- 79-982 tarih ©