27 Şubat 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

27 Şubat 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

hem ee ön marn e m e Halkevleri “ Necip Ali B. in Anka- rada söylediği nutuk Denizli meb'usu Necip Ali Anka- ra Halkevinde söyl dikkata şa- yan nutkunun mühim kısımlarını eş retmiştik. Necip Ali B. nutkunun dün neşret- tiğimiz son kısımlarında musiki me- selesine temas ederek © beynelmilel e alışmak lüzumuna isaret ede ki “ İleride elbette bu (milletin de İ Vagmerleri, Bethofenleri, Verdileri, Çaykovakileri yetişecektir.” Temsil şubesi Necip Ali B. temsil şubesi hakkın- da da şöyle demiştir. İnkılâp fikirle rinin ve duygularının halka ifadesi hususunda en kuvvetli vasıtalarımız- dan biri olan temsil şubesine halkın bu rağbeti istikbalde bize çok şey va > detmektedir. Fırka neşriyatmdan a- kın, ikizler, mete gibi bir çok eserler bazı yerler müstesna olmak şartiyle her tarafta muvaffa! temsil edilmiştir. Temsil heyetlerinin © bu yürüyüşünü hızlandırmak en esas k: vazifelerimizden olacaktır. Birçok * milli eserlerle beraber şedövr sayılan mühim eserler tercüme ve adaptas- ın tarikiyle dilimize nakledilecek. tir. Hatip spor şubeleri hakkında şun- © ları söylemiştir: Maksadımız eskiden mevcut olup ta şimdi ölmeğe mahküm > hareketlerini ihya ve denizcilik, avcı > hk hareketlerinin inkişafına gayret « / etmektir. Milli terbiyemiz üzerinde fevkalâde ehemmiyeti haiz olan bu © şubenin talimatnamedeki maksat ve gaye etrafında | ilerlemesine bütün varlığımızla çalışacağız. Necip Ali B. içtimai muavenet şu- besino temas ederek dedi ki: |, Halkevlerinin istinat ettiği esan fi- , kirlerden biri içtimai tesnnüt gayesi “ olduğu için hemcinslerimize karşı yar dim ve şefkat hislerinin beslenmesi- işe yükseltilmesine ve bu hissi mil- arasmda en yüksek derecesine çı- karılmasma çalışmaktır. . Bilhassa Zonguldak, Aydın, Kayseri > Kastamoni, İzmir, İstanbul, Kiya Bursa, Eskişehir, Ankara, Edirne, zik- re şayandır. Bu şubede çalışan arka- daşların miktarı 2538 dir. Halk dersaneleri ve kurslar şube- si bir kaç Halkevi müstesna olmak e bütün Halkevlerinde şimdi- den mühim inkişafa mazhar olmuş” tur, Vilâyetlerimizde halk dersanele- rine devam edenlerin adedi 2509 dur. Kütüphane ve neşriyat şubesi de evlerimizin henüz tesis devresinde olmasına rağmen her tarafta fanliye- & görülmektedir. Bir kaç aydan beri İstanbul Halkevimiz - memleketin en kuvvetli kalemlerinin iştirakiyle bir mecmua çıkarmaktadır. Vilâyetlerde çıkarılacak mecmuaların muhitleri- nin içtimai ve iktisadi ihtiyaçlarını tetkik etmeleri ve muhitine mahsus dil edebiyat tetkiklerde bulunmaları kendilerine bildi, © şubattan itibaren Ankarada © ehemmiyet atfettiğini geri büyük mefküre mecmuasını ülkü yle neşrettik. Ve Ankara Halkevi, Türkiyenin en zengin ve en büyük kütüphanesini bu hafta içinde açıyor. © Bu şubede çalışan arkadaşlarımızın miktarı 1199 dur. Köycüler şubesi Köycüler şubesi bu milletin, köy- lülerine icap eden büyük ehemmiyeti sarfetmesi kadar tabii birşey olamaz. Bu devletin temelleri, | henöz daha yeni atılırken büyük rehber inlerlâp bük in köylüler hakkında ne düşündüğünü çok veciz cümlelerle i- fade etmişti. O günden beri, köylü- lehine devlet zamanın müsaadesi © müddetinin indi rılması ve köy kanunu gibi köylü için Bir çok işler yapıldı. Fakat, bu icra- atla büyük adamın bize verdiği veçhe üzerinde henüz çok geniş adımlar a- tılmış olmadığını da itiraf etmek icap eder. Cümburiyet köylüsü her halde geç miş devirler köylüsünden en geniş manasiyle çok farklı olması icap e- der. Daha doğrusu en kısa bir tabirle efendimiz olan köylüyü her halde fendimiz yapmak, Cümburiyet & larının en mühim vazifesidir. İşte köylüler şubesi bu emeli tahak- kuk ettirmek için yeni köylünün bi medeni, bedii inkişaf ve tekâmi ne köylü ile şehirli arasında karşıl sevgi ve tesanüt duyularını kuvvet- lendirilmesine çalışacaktır. Şubemizde köylüyü hakkiyle sayı- lerinden istifade ettirmek için köy- lerde istihsal ve satış kooperatifleri" pin inkişafına son derecede çalışacak ar, Bir seneden beri çalışan otuz dört Halkevimizin bir kaçı müstesma ol. iyle bu şubeye de büyük bir raporla- rudan ve gerekse çalışma pesin larından anlıyoruz. Bu hususta" Kar, tamoni, Eskişehir, Yozgat, İstanbul, İsimir, Denizli bilhassa kayda şayan dır. Programla tetkikinden edindiğim Ü idan göre bu şubenin gelecek se: i ümlemizi memnun edeceği aşi- Sergi işleri Maamafih bazı Vilâyetlerde sergi işlerinde bilhassa tasarruf haftasında milli tasarruf cemiyetiyle teşriki me- i ederek şimdiye kadar yapılmiyan “bir şekilde sergiler yapmıştır. Birçok lkevlerimiz müzelerin ik temeli © ri atılmıştır. Bu şubede çalışan arka- i dâşl r 69 d Rusyaya 35 talebe gönderilecek Nazilliden yazılıyor: İktisat vekili Mahmut Celâl Beyin emrile burada san'at mektebi mezunu | veya oderece tahsil görmüş genç- lerden 35 efendi seçilmiştir. Bu efendiler Bakırköy bez fabrika- | sında altı ay staj gördükten son- ra ihtisas kesbetmek üzere Rus- yaya gönderilecek ve ondan son- ra da Nazillide tesis edilecek bo- yalı mensucat fabrikasında usta- başılık yapacaklardır. Kız için cinayet Düzceden bildiriliyor: Burada bir cinayet olmuş, Hacı Atıf k yünden Ali Can oğlu Abdulla ile Raşit oğlu Hasan, bir kız selesinden Dedeler köylü Tahi oğlu Mustafa tarafından ağır su- rette yaralanmışlardır. e Yaralı- lardan Ali C. oğlu Abdullah ölmüştür. Katil Tahir oğlu Mus- tafa kaçmış, takip ve derdesti için jandarmalar çıkarılmıştır. Yine düzce köylülerinden Sa- lih oğlu Mehmet Balcı Ali oğlu mustafayı bir alacak yüzünden a- ğır surette yaralamıştır. Carih yakalanmış ve Adliyeye teslim e- dilmiştir. Dr. A. KUTİEL Karaköy Börekçi fırma sırasında 34. 7 İst. Wir. Kumandanlığ Satınalma kom. ilânları Kuleli askeri lisesi ihtiyacı için 75 dolap aleni münakasa suretile satm almacaktır. 28 Şubat 933 salı günü saat on dörtte Tophanede Merkez K. satmalma komisyonunda ic- ra kılmacaktır. İsteklilerin şartname © ve örneğini gör- mek için sabah saat 9dan 10 a kadar her gün ve müna- kasasma girişeceklerin belli vakitte komisyonda hazır bu lunmaları. (485) (542) a) “.4 Kuleli askeri fisesi için 1609 pazarlıkla satın alınacaktır. İsteklilerin şartname ve örne- ğini görmek için her gün ve pazarlığa girişeceklerin belli vaktinde komisyonda hazır bulunmaları. (511) (o (825) 287 Harbiye mektebi için yedi kalem kışlık sebze 28-2-933 sa İr günü saat 10'da pazarlıkla satın alınacaktır. İsteklilerin şartnamesini görmek için bel li vaktinde komisyonda hazır bulunmaları. (516) (884) xs. Hava Birlikleri için 8960 a det kemik düğme 23-2.933 sa hı günü saat 14 te pazarlıkla satım alınaraktır. İsteklilerin şartname ve örneğini görmek için her gün ve pazarlığa giri- şeceklerin belli vaktinde ko. misyonda hazır bulunmaları, memleketin muhtelif kıymetlerinde elde ettiği neticeler başka rejim ve halde çok büyük bir rsuvaffakiyet tarzında kaydedilirdi. Biz Halkevle- rinin maksatlarıyle bugün elde edile- bilen neticeyi mukayese ederek Diye biliriz ki, yaptığımız işler henüz yüz- de bir derecesinde bile değildir. Fa- kat bundan sonra ber sene gittikçe artan bir heyecan ve iman kuvvetiyle insan takatinin üstünde çalışarak bu İ azami nisbeti çok kısa bir zaman ve mesafe içinde müsaviye irca edeceği- mizi yüksek huzurunuzda vadediyo- rum. Sözlerime nihayet verirken her ta» rafta Halkevinin inkişaf ve fasi İ ne en yüksek bir iman bağliliğyle iş- tirak eden kadın ve erkek mmuallim vatandaşlara inkilâbm bu mefküreci ve kahraman çocuklarına ve bütün Halkevi mensuplarına yüksek huzu- runda teşekkür etmeyi borç bilirim. Halkevlerine gönlünü bağlıyan ve bu yüksek ve asıl ülkü uğurunda ça- lişan arkadaşlarımızın mecmu 18 bin dir. 1392 si kadındır. Halkevlerinde simdiye kadar muhtelif mevzuları 299 konferans verilmiştir. Ve muh: lif vesilelerle 868 toplantı. olmuş adet aleminyon aş kabı 27-2. | | 933 pazartesi günü saat 14 te (515) (883) | ma başka devirlerde olmuş olsaydi her | vergisi dahil, âzami: İnci İlnci İllincü için 1939 1404 hut Ankara - Konya kısmından haricinde kalan i 3 av köpeği de alel Hali Tasfiyede Duba Türk Anonim Şirketinden: Hali tasfiyede DUHAN bulunan Türk Anonim Şirketi hissedarlarını Şii ketin Galatada Asikürazieni Generali hanın 1 inci katında 2 Numaralı oda ya kâin merkezinde 28 Mart 1933 tari hine müsadif Salı günü saat 11 de swre- ti adiyede içtimun davet ediyoruz. Ruznamei müzakerat 1 — Tasfiye memurlarının raporu, 2 — Şirket Murakıbının Raporu 3 — 31 kânummevvel 1932 tarihinde ki Bilânço ve Kâr ve Zarar hesabim tasvibi ve zamanı idareleri için Tasfiye Memurlarının ibrası, Lânkal o8-birseye malik olan hisse darlar, heyeti Umumiye içtimamedlan bir hafta evvel, hisse senetlerini Şirket veznesine veya mara bir Bankaya tev di etmeleri ve #9a mukabil bir dubuliye varakası almaları icabsder. Tasfiye Memurları a e İliği ISTANBUL TURK EMLAK ŞİRKETİ İstanbul T şirketi mezkürenin Taksim'de Valide Çeşme sokağmda kâin Merk. sinde alelâde inikat edecek olan he- yeti umumiyesine davet olunurlar, RUZNAMEİ MÜZAKERAT 1 — Meclisi idare #aporu 2 — Hesabatm tasdik, 31-12.932 de tahakkuk eden temottüat hakkın- da Meclii fi idarenin hesa yesi, 3 — Meclisi İdare azasınm tayini, 4 — Meclisi İdare azasının hakkı huzurlarının takdir ve tesbiti ve şir- kot umur ve muamelâtınn tedviri va ile mükellef Meclisi İdare azasile rleri tahsisatmın takdir va tes- hiti halkında Meclisi İdareye len selâhiyetin teyidi $ — Şirketten bazı işler iltizam i- çin Meclisi İdare azasma mezuniyet itam. (Ticaret kanunun 325 inci maddesi) 6 — 1933 senesi için mürakipler tayini ve tahsisatının takdiri. Şirket esas mukavelesinin 25 inci maddesi hükmüne nazaran lâakal 100 hisseye malik olan ve hisseleri 22 Mert 1933 tarihinden evvel İstan bulda Osmanlı Bankasına veya Selâ- nik Bankasına veyahut Şirket Merke zi İdaresine ve Pariste Paris ve Fele- menk Bankasına veys Osmanlı Ban- depozito eylemiş oldukları ispat eden ( hissedaran iğbu heyete bizzat iştirak veya yine höyeti mez- küre azasından birini tevkil haklı haizdirler. İçtimna bizzat istirak edecek hisse darana mahsus dubuliye varakaları ile bizzat iştirake mani bulunan sedarana mahsus vekâletname nümu neleri Şirket Merkezi İdaresinde alâ kadaranm emrine amadedir. ve murakıpler arenin tek atı mezköreden tebri- veri- kasına Meclisi Idare ————— Üsküdar İcra Memurluğundan: Bir deyinden dolayı mahcuz ve parâ- ya çevrilmesi mukarrer bulunan 9 parça oda takımı, bir etajer, ili siğa ra iskemlesi 8 seccadenin 13.933 Çarşamba günü saat 10 dan 11 e ka dar Erenköy Sahrayi Cedit Orta s0- kakta 98 Nollı Mehmet Nuri Beyin hanesi önünde satılacağından talip- lerin mahallinde haz bulunacak me murina müracaat evlemeleri ilân ©- İsta nbul Beledi 1 — 1-3-933 tarihinden itibaren Ankara - Konya kısmın- da iki istasyon arasmda seyahat edecek yolculardan, nakliye 893 kuruş bilet ücreti almacaktır. 2 — Ankara - Konya kısmı haricinde bulunan bir istasyon dan bu kısım dahilindeki bir istasyona ve bilmukabele veya- geçmek üzere mezkür kısmın stasyon arasında yapılacak seyahatlerde de Ankara - Konya için bu azami ü Çocuklardan azami ücretleri: ler almacaktır. yarısı alınır. (877) yesi İlânları minönü Kaymakamlığından: Sahipsiz olarak bulunan bir sahibi bir hafta zarfında gelip almadığı takdir I satılacağı ilân olunur. (882) İKTISADI ve SINAT TESİSAT ve İŞLETME TÜRK ANONİM ŞİRKETİNDEN: İktisadi ve Sınai Tesisat ve İşletme Türk Anonim Şirketinin 1932 senesi muamelâtı hesabiye ve İdariyesi hak se müzakeratta bulun İ mak üzere nizamnamei dahilinin 23 üncü ve Ticeret kanununun 261 nci mad delerine tevfikan hissodarann içti- maa davetine Meclisi İdarece karar verilmiş olduğundan yevm ve vaktı içtima olarak kararlaştırılan 1933 se nesi martının 28 inci Salı günü öğle- den evvel saab 10 da hissedaran he- yeti umumiyesi Şirketin Merkezi İda resi olan Galatada Topçular Cadde- sinde 118 « 120 numaralı dairei mah- susasında içtimaa davet olumur. RUZNAMEİ MUÜZAKERAT 1 — Meclisi İdare ve mürakip ra- porlarmın kıraatı, 2 — Hesabatın tastiki ve “İdare zimmetinin ibrası ve setiçesi hakkında Meclisi teklifi, 3 — Meclisi İdare azasmdan müd- deti hitam bulan iki azanın yerle rins aza intihabı, 1933 senesi için bir mürakip tesbiti ve bir Meclisi besabat İdarenin 4 tayini İle tahsisatının muavin muraki 5 — Meclisi Idare a huzuru ile umuru Şirketi idareye memur edilen azasının üçreti mik İ tarlarının tayini, İ 6 — Ticaret kanununun 323'cü “maddesine tevfikan Şirketle mua- melâtı ticariyede bulunmak üzere Meclisi Idare azalarna mezuniyet izan, Esaleten ve gerek vekâleten lâkal 50 hisse #cnedini hamil olan hisseda- ran içtimai mezkürde hazır bileceklerdir. Mexkür içlimada bazır bulunmağı arzu eden hissedaran mil olduldları hisse senedatını ve hut mezilür senedatın o Bankalara bulunduğuna mütedair olarak okalar tarafından ita olunacak il- mubaberleri vevmi içtimadan lânkal bir hafta evvel yani'21 Mart 933 ta- £ Salı günü akşamına kadar Şirketin Merkezi İdai maneten ve makbuz mukal di etmeğe mecburdurlar. MECLİSİ IDARE buluna. ribf xs müsa RE eze DÜ LEVAN ANONİM ŞİRKETİ Ticaret kanununun 361 nci mad- İ deriyle şirket mukavelenamesi ahkâ- an Bazar dö Levan şirke ti hissedaranı 1933 senesi martının 20 ncü Çarşamba yünü | saat 17 de şirketin Beyoğlunda İstiklâl cadde- sinde 314 numaralı mağazasindaki merkezi idaresinde © alelâde surette inihat &decek olan heyeti umumiye sına tevfik içtimasma davet olunurlar. RUZNAMEİ MÜZAKERAT — 1932 senesi muamelâtma ait batın kabulü ve meclisi idare ın ibrası ve tenei mezkür yici muamelâtına dair mecli yenin teklifi, 3 — Umuru şirketin idaresine me- sur edilen murahhas âza aidatı nın tayini, 4 — Müddetleri hitam bulan mec- si idare âzasının yerlerine intiha- bat icrası, 1933 senesi için bi intihabı ile sidatının tes rakibin mazereti halinde ifayı va zife etmek üzere diğer bir zatın in tihabı. Lânkal 20 hisse senedine malik o- lup ta içtima mezkürde hazır bulu. nacak hisedaran ticaret kanununun 371 nci maddesine tevfikan yevmi iç- timadan bir hafta evvel hisse senet- lerini şirketin merkezi idaresine tev- 5— murakip Bankalara tevdi edilecek hisse se- nedatı makpuzları şirket merkezine İ tevdint mahiyetinde olarak kabul o- | Yunacaktır. Meclisi İdare MİLLİYET © PAZARTESİ ŞUBAT 1933 : pim k İstanbul Gümrük Muhafaza ” Başmüdürlüğünden: Benzine Aittir 1—Gümrük Muhafaza Umum kumandanlığı emrindeki de- niz vesaiti için (30) tondanaz ve (100) tondan çok olma mak üzere satın alınacak benz kapat zarfla kırdırmağa ko- nulmuştur. 2 — Kırdırma şartları kâğıdının tasdikli suretleri İstan- bulda Gümrük Muhafaza Başmüdürlüğünden Ankarada Gümrük Muhafaza Umum Kumandanlığından alınacaktır. 3 — Kırdırma İstanbul Gümrük Muhafaza Başmüdür- lüğünde kurulacak alım satım komisyonu tarafmdan yapıla | caktır. 4— Kırdırma saat 15 tedir. 5 — Teklif mektupları kanundaki hükümlere göre gün ve saatinden evvel bu ilânm 3üncü maddesindeki komisyo- na verilecetkiyp. 6 — Heristekli, biçilmiş bedelin 65 7,5 gu olan 2025 li- ra muvakkat güvenmelerile “teminat ” belli saatten evvel ko- misyona gelmeleri. 7 — Alınacak benzinin evsafını şartnameye ilişiktir. 8 — Belli olan saatte tutulması âdet olan zabıt kâğıdı say sonra hiç bir teklif kabul edilmiyecektir. Gedikpaşa'da Jandarma Satınalma Komisyonundan: Satın alınması mukarrer aşağıda cinsi ve miktarları ya- zılı (Dört) kalem malzemenin ayrı ayrı kapalı zarf münaka- saları isimleri hizalarında 7ös terilen tarih ve saatlerde yapı- ndan isteklilerin şurtms melerle nümuneleri görmek ü- ere her gün ve münakasa'ara girmek için talip olacakları ka- leme ait ilk teminat ve tekiifnamelerile beraber mezkür gün- de muayyen saatlere kadar komisyonumuza müracaatları. (797) Saati 10'da 7/3/933 tarihine raslıyan salı günü gösteren kâğıt esas 65 Münakasa tarihi 14-3-933 Günü Salı Malzemenin cinsi ve miktarı 1206 çifte çizme 500 ilâ 600 altlı üstlü de- mir karyola 500 Portatif çadır 150 Tevhit semeri 14-3-933 14-3-933 14-3-933 Salı Salı Salı 11 de 144 15 te 252 Gedikpaşa'da Jandarma Satınalma Komisyonundan: Satın almması mukarrer iki bin hayvan çulu ve iki bin yüz | velense ve dört bin keçeli belleme ve on iki bin sekiz yüz elli gebre ve on yedi bin seksen kaşağı ve sekiz bin beş yüz kırk sünger ve dört bin iki yüz yetmiş bez su kovası ve yedi bin i- ki yüz yetmiş ip kolan ve dört bin yedi yüz kıl kolan ve bin zincirli yular ve sekiz bin dokuz yüz kırk yem torbasının kapa hı zarf münakasası - hepsi birden bir talibe veya kalem kalem ayrı ayrı taliplere de ihale olunabilir - kaydile 19 Mart 933 Diürinlmii sert oi elini an iile heriname İ yi görmek üzere her gün ve münakasaya girme kiçin talip ola- cakların kalemlere ait ilk teminat ve teklifnamelerile mezkür günde muayyen saate kadar ko misyonumuza müracaatları. (804) Gedikpaşa'da Jandarma Satınalma Komisyonundan: Mübayaası mukarrer süngül ük ve omuz kayışları beraber olmak üzere “bin ilâ bin beş yüz” takım altı kütüklü palaska nın kapalı zarf münakasası 19 Mart 933 pazar günü saat on- da yapılacağından taliplerin şartname ve nümüneyi görmek ü zere her gün ve münakasaya girmek için mezkür günde ' mu- ayyen saate kadar ilk teminat ve teklifnamelerile beraber ko- misyonumuza müracaatları. (868) Gedikpaşa'da Jandarma Satınalma Komisyonundan: Seksen kaşık, seksen bıçak ve seksen çatal 1 Mart 933 çar- samba günü saat on beşten on altıya kadar pazarlıkla satm a- Imacağından taliplerin nümüne ve şartnameyi görmek üzere her gün ve pazarlığa iştirak için mezkür günün muayyen saat lerinde komisyonumuza müracaatları. (869) Gedikpaşa'da Jandarma Satınalma Komisyonundan: Nevresim palaska takımma ait “beş yüz” adet yalnız kü- tük 1 Mart 933 çarşamba günü saat ondan on bire kadar pa- zarlıkla satın almacağından taliplerin nümune ve şartnameyi görmek üzere her gün ve pazarlığa iştirak için mezkür günde muayyen saatlerde komisyonu muza müracaatları. (867) Kiralık Dükkân Eminönü Malmüdürlüğünden: Divanyolu caddesinde Sıh - hiye müzesi altındaki 146 numaralı dükkân senevi 146 lira ki ra üzerinden açık arttırma usulile 13 Mart 933 pazartesi gü- nü saat on dörtte kiraya verilecektir. Taliplerin yüzde yedi bu çuk nisbetinde pey akçelerile komisyona müracaatları. (756) A zmn