2 Mart 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

2 Mart 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Amele fındıkları seçiyor GIRESON (Milliyet) — Gire- « sonun en büyük servet memba: fındıktır. Vilâyetin 165 bin nufu- su hemen kâmilen bu yüzden ge- çinirler. Fındık mütehassısı Kâzım Be- yin fındık hakkındaki kitabında Giresonda yabani ve işe yaramı- yan fındık ağaçlarını, aşılamak suretile bugünkü kazanç ve tica- vet membamı İbrahim ağa ismin- de Giresonlu bir köylü bulduğu yazılıdır. Bu halde Giresonlular senenin muayyen bir gününde İb- rahim ağanın hatırasını taziz et- meleri lâzımdır. Çünkü dünkü ve bugünkü refahlarını bu zata med- Ticaret Odasının tanzim etti- naza sinde (9.885.575) ve 927 senesin- de (8.587.027) ve diğer seneler- de de 4 -3 milyonlira gibi bu memlekete ehemmiyetli bir para girmesine rağmen, bugünkü iktı- sadi vaziyeti maÂlesef çok ıztırap- hıdır. Yardım ve himayeye muh- Di i Afyonda istasyon bulvarı AFYONKARAHISAR, : (Mil me ci yıldö ve gece Sele ve Halli çoğa MİDİ İarı içinde kutlulanmıştır. İ © Başda Halkcı Valimiz Ahmet İ| Durmuş Beyfendi ve kolordu ku İ mandanımız olmak üzere her züm reden yüzlerce halk büyük salonu doldurmuştu. Tam sant 3 te bütün yürekler tek bir kalp gibi atıyor. Nihayet işaret verildi, Radyodan gelen İs- tiklâl marşı hürmetle aykta dinle- nildi, Yüksek Başvekilimizin akis Teri hatırlanmış da kuv- vetle, tazelikle; Yaşayan gür sesi. £ Ruhundan, bu aziz vatanperverin Millet vatan aşkına bir kaynak o- lan, ruhundan doğan sesini İşit- tik. O sesi değil biz, Afyonun şeref- li zaferlere sahne olan Toprakla. rı Taşları bile tanır. Başvekilimizin heyecanı gönül. den gönüle akan nutkundan son- ra genç ve kıymetli Necip Ali Be. yin cidden derin bir vukufla ev. lerimizin yolunu tayin eyleyen nutuklarını köpüren bir la dinledik. Afyon Halkevinin küçük bir e- seri olan ve TAŞPINAR adını ta. siyan Mecmiuasmın yüksek mev- kilerden takdir edilişi o güngü 6- vicimizi bir kat daha ii. Af yon Halkevinin meydana getirdi- ği ve bağrında taşımakta olduğu iki Spor takımı arasında heyecan- h futbol maçı yapıldı. Gece büyük bir neşe içinde ve asil bir sükunetle merasim saatini bekleyen yüzlerce halk toplanmış- tı. Saat tam 20 de bando İstiklâl marşımızı çaldı. Marştan sonra Halkevi reisi Ge lip Bey kürsiye çıktı. Halkevini müvaffakiyetle (idare eden bu genç ve mefküreci arkadaşımız Halkevin mesaisini o hedeflerini çok anlayışlı bir ifade ile bildirdi. taç bir vaziyet iras etmektedir. Muhtelif sebeplerden ileri gelen bu vaziyet dolayısile hattâ adet- leri 50 - 60 a baliğ olan fmdık ki. rıcı tüccarları (Fındık fabrikatör. leri) piyasadan çekilmek gibi &- lim ve “ig dikkat ve ehemmi- yet bir hâl tehaddüs etmiş buluni. yor. Bugünkü tebellür eden vazi- yet şu suretle hülâsa edilebilir. Fiatları çok düşük olan fındık- larm değer fiatla satılabilmesi İ- cin icap eden cezri tedabirin der- hal ittihaz edilmesi, Emlâki milli- yeden miitehassıl borçların (20) sene gibi urun taksitlere raptı; fındık fabrikacılarının bazı tekâ- Miften muafiyeti, ihraç masrafının azaltılması; Bankaların az faiz ve aciyo alması ve nisbeten uzunca vadeli ikrazatta bulunmaları gibi hususat bu memlekete refah getir mezse de ıztırabı nisbeten tahfif edebilir. Ve zannediyorum ki Gi- reson fındık tüccarlarının dilekle- ! rinden en ehemmiyetlileri da bun lardır. Afyon Halkevinde yı Ev idare heyetinden Süleyman | Bey Evin 9 şubesinin faaliyetini ayrı ayrı Halka bildirdi ve âdeta mesainin bir bilânçosumu yaptı. Bir daha anladık ki Afyon FHal- kevi mütevazi ve sessiz mesaisi İ- px az zamanda çok hayırlı iş- körmüş. Bundan sonra lise mü- dürü Sami Bey Halk fırkasının ve Evlerinin gayelerini milli edebi- yalımızı ve başta Gazi Reisimiz olmak üzere büyüklerimizin ve tai EE iftihar ettiği eb usumuz Ali in maili kur. buluş tarihide! etleri hizmet lerini anlatan heyecanlı hitabele- rinden sonra Halkevi musiki şu- besi tarafmdan milli şerkılar ça- 7” zahurat ve şel ui te . dönümü merasimi Afyon Halkın, Fırka- ya, Halkevine, benliğine ve Milli mefkureye olan yüksek O merbuti. yet ve alâkalarının değerli ve se. vinçli bir tecellisi olmuştur. Darülbedayi temsilleri İstanbul Şehir Tiyatrosu Bugün suvare saat 21,30 | ISTANBUL BELEDİ Mart ayı zorfmda Pazartesi günleri de temsil vardar. 584 Baro reisliğinden Aşağıda yazılı ruznamenin #ü zakeresi için heyeti umumiyenin fevkalâde olarak içtimaa davetine ve 9 Mart 933 tarihine müsadif per şembe günü saat 15 te içtima edil- mesine İnzibat meclisince karar ve rilmiş olduğundan yevm ve saati mezkürda rüfekanın Baroyu teşrif leri rica olunur. Ruzname: 1 — Kazanç vergisi kanıma bak kında rüfeka tarafından verilen takrir üzerine izahat ita ve teatii efkâr olunması; 2 — Meslek mektebi mezunları hakkında yine rüfeka tarafından İst. Mr. Kumandanlığı Satınalma kom. ilânları Merkez O kumandanlığma merbut müessesat ihtiyacı i- çin 7500 kilo pırasa 2500 kilo karnabahar 4-3-933 cumarte- si günü saat 10 da pazarlıkla satm almacaktır. Oİzahat al- mak için her gün i (924) uğramaları. 620 Harbiye mektebi için 7 ka- lem kışlık sepze pazarlıkla 4- 3.933 cumartesi günü saat 14 te pazarlıkla almacaktır. İstek Eide ga GİNE ZA er giri- şeceklerin belli vaktinde ko- misyonda hazır bulunmaları. (21 (925) ... İ o Tophane'de atkeri fırmm. daki hamur tenekeleri 933 Pazar günü saat 11 depa zarlıkla yaptırılacaktır. İstek lerin şartname ve keşfini görmek için her gün ve pazar lığa girişeceklerin — belli vak- tinde komisyonda hazır bu- lunmaları, EI» (923) Ordu ihtiyacı için 336 bü- yük ve 320 küçük bakır kazan 18-3-933 cumartesi günü saat 14,30 da aleni münakasa su- verilen talkrire dair izahat itasr. | İnhisarlar Umum | Müdürlüğünden: İnhisarlar Umum Müdürlüğünün merkez ve taşra teşki- lâtında istihdam olunmak üzere bilmüsabaka fen memurları almacaktır. Şerait aşağıda yazılıdr: 1 — Türkolmak. 2 — Hizmeti askeriyesini ifa etmiş olmak. bi âlisinden veya eczacı mektebinden diplomalı bulunmak. 4 — Sıhhat raporunu ibraz etmek. 5 — Evvelce ve halen müstahdem bulundukları vazife- vermek. 6 — Tercümei hal varakasmı ita etmek. tarihinde saat 14 te icra kılmacaktır. Müsabaka imtihanma İstanbul'da iştirak etmek istiyenlerin yukardaki evrakın rap- radan iştirak etmek istiyenlerin bulundukları mahallin en umüm müdürlüğe gönderilmesi lüzumu ilân olunur. (921) Gedikpaşa'da Jandarma Satınalma Komisyonundan: Satm alınacak (On üç bin iki yüz yetmiş bir) çift yerli sarı kunduranm kapalı zarf münakasası 22 Mart 933 çar. samba günü saat on beşte yapılacaktır. Taliplerin şartname ve nümuneyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek saate kadar Komisyonumuza muracaatları. (859) ..... İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: Nev'i Miktarı Siklop çelik çember 7000 Çember raptiyesi için kavaly e 30 Bileği taşı 100 Yukarda yazılı dört kalem levazım pazarlıkla ve (13502) numaralı kararname ahkâmı dairesinde satın almacaktır, Taliplerin şartname ve nümuneleri gördükten sonra pa- zarlığa iştirak etmek üzere 13-3-933 pazartesi günü saat 14 te Galatada alım satım komisyonuna müracaatları. (711) İstanbul: Liseler Alım Kilo Satım Komisyonundan: Komisyonumuza merbut leyli mekteplerin kesme şeker- leri, İstanbul ciheti ile Kandilli kız mektebinin sütleri ve Üs- küdar ciheti mekteplerinin ekmekleri 30-3-933 tarihine mü- sadif çarşamba günü saat 16 da ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. o Taliplerin mezkür günde teminat makbuzlarile Maarif müdiriyeti binasındaki komisyona müracaatları, (878) İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: Şartnameleri mucibince ( 1010) metre mik'abı kereste retile satın almacaktır. İstek- lilerin şartname ve örneğini görmek için her gün ve mü- nakasasma girişeceklerin bel- li vaktinde hazır bulunmaları. (510) sana Sultanahmet ikinci sulh halkuk mab- kemesinden: Müddeiye Fatma Muadil hanımın Müddeialeyhim Nesip Bey ve snire aleyhine açtığı İzalei şuyu dava- sında İkametzâhı meçhul © olan Nesip Bey hakkında 20 gün müddetle ilânen tebliğat icrasına karar verilmiş ve mu- hakemesi 25 3-933 cumartesi günü saat 14 te talik kılmış olduğundan yövm ve satı mezkürde mühaksmede ispatı vücut etmediği takdirde muhakemeye gı yaben devam olunacağı tebliğ makamı- | ma kaim olmak üzere ilân olünur. DAVET KadıköyHavagazı şirketi Süreyya Paşa sinemasının müsamere leri ihdas etmiştir. salonunda havagazile yemek pişirme ders- Dersler ayda iki defa verilir ve mece Bniir. Em nefis ve mütenevvi yemeklerin pi girme tarzını öğretmek için, Kadıköy Ha vagazı şirketi muhterem Hanımefendiler bu derslere devama hürmetle davet eder. İlk dere 6 Mart 1933 pazartesi günü saat üçte ve gelecek dersler heron beş günde bir pazartesi günleri verilecektir. : .. ye. yere. İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: Takasala ve pazarlıkla nümüne ve şartnamesine tevfikan (10,000) yarda yağlı yeşil kanaviçe almacaktır. Taliplerin nümüne ve şartnameleri gördükten sonra pa- zarlığa iştirâk etmek üzere 18-3-933 cumartesi saat 15 te Ga lata'da Alım-Satım Komisyonuna muracaatları, (732) ile (20,25 ve 28) santim genişliğinde (40) adet ıhlamur tomruğu satm almacaktır. Taliplerin şartnameleri gördük- ten sonra pazarlığa iştirak etmek üzere Yp yüzde 7,5 temi- nat akçelerini hamilen 6-3-933 pazartesi saat 14 te Galatada Alım satım komisyonuna müraatları. (601) İstanbul İkinci Icra Memurluğundan: Mukaddema Kadıköy Cafer Ağa Mahallesinde Mektep sokağında 39 numaralı haned e mukim iken halen ikametgâ- hı meçhul bulunan İsmet Han ıma. Emniyet Sandığına rehnet mek suretile mezkür Sandık i- daresinden 16 Nisan 1930 tarih ve 36452 numaralı senet mucibince istikraz eylediğiniz yüz seksen yedi liranın tesviye edilmemesi hasebile meblâğı mezbur (o borcununzun yüzde dokuz faiz ve yüzde üç komisyon ve faiz ve komisyon ve masarif yekünundan yüzde iki buçuk muamele vergisi ve masarifi icraiye ile maan tahsili hususunun temini zımnındı merhun bulunan bir çift pırlanta tek taş küpe, bir roza tektaş yüzük, bir elmaslı saat bir altın habbe kolye icra ve iflâs ka- nununun 145 inci maddesine tevfikan paraya çevrilmesi için daireye müracaatta bulunan alacaklı mezkür Sandık idaresi tarafından talep edilmesi üzerine olbaptaki maddei kanuni- ye dairesinde tanzim ve berayı tebliğ mübaşirine tevdian ta- rafınıza gönderilen ödeme emrı ozahrına mübaşirinin ver- miş olduğu meşruhatta mezkür mahalde ikamet etmediğiniz bildirilmiş olmasına mebni tebligatı muktaziyyenin bir. ay müddetle ilânen tebliği takarrür etmiş olmakla tarihi ilân- dan itibaren 1933-583 dosya numarasile müddeti ,muayye- nei mezküre zarfında icranm durmasını mutazammin şifahi veya tahriri olarak bir itirazı kanuni sert veya borcunuzu e- da eylemediğiniz takdirde müddeti mezkürenin hitammı mü- teakip bervechi talep merhun mücevheratmızm paraya çev- rilmesi hususundaki müamelâtı icraiyyenin gıyabmızda infa- zına iptidar kılınacığı malümunuz olmak bu hususdaki öde- me emrinin tebii , - #kamına kaim bulunmak üzre keyfiyet ilânen tebliğ alıy sağliği Pare ni, © SAL için ilk teminat ve teklifnamel erile mezkür günde muayyen 3 — Darülfünun kimya şubesinden veya ziraat mekte- | lere ait bonservislerle diploma veya şahadetname asıllarını | Müsabaka imtihanı merkezde ve taşrada ( 20 Mart 933 | tile daha evvel umum müdürlüğe müracaat etmeleri, ve taş | büyük İnhisarlar memuruna yine mezkür evrakı raptileba | istida müracaatla beraber istidanamelerinin birer suretinin | tcarethanesidir. Tel. 22134. KARADENİZ POSTASI SAMSUN 2 Mart Perşembe günü akşamı hareketle Zonguldak, İnebolu; -Samsün, Ordu, Giresün, Trabzon, Surmene Rizeye ağimet ve avdet edecektir. 6Mart PAZARTESİ gününden itibaren ERZURUM vapuru Karadeniz. seferlerine başl. yacaktır. Fazla tafsilât için Sirkeci Yelkenci hanındaki | acentalığma mürmemat Tel: 21516. Alemdar Zade Mehmet BÜLENT VAPURU $ Mart PAZAR günü Zonguldak, İnebolu, Ayancık, Sam- sun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize ve Mapavri'ye azimet ve avdette ay. ni İskelelerle Sürmene, Vakfıkebir, Görele ve Ünye'ye uğrıyarak avdet edecektir. Acentası Aliye han No. 1. TelZ1037 RE NA LAYER IZMIR - MERSİN POSTASI Furuzan vapuru 4 mart 1933 CUMARTESİ Günü Sirkeci rıhtanından harekette Çanakkale, İzmir, Mersin, İskenderiye, Payas limanlarına azimet ve avdet ede- cektir. Mercii müracaat Sirkeci Meyra net Han altında Sadıkzade Biraderler 3 üncü kolordu ilânları 61.F.SA. AL. KOM. dan. Açık münakasa ile alınacak olan Tekirdağ için 12,000 ki- lo, Çorlu kıt'atı için 9500 kilo şekere talipleri tarafından ve. rilen fiat pahalı görüldüğün- den ihalesi 7 Mart 933 salı gü nüne tehir edilmiştir. Tekir. dağ kıt'atı için olanın ihalesi mezkür tarihte saat 15 te Çor lu kıt'atmınki ise (yine âyni günde saat 14 te yapılacaktır. Taliplerin şartnamesini gör- mek üzere her gün ve müna- kasaya iştirâk için o gün ve vaktinden evvel Çorludaki 61. F.SA. AL. KOM. nuna mü- racaatları. (033) (031) , 41. F. Sa. Al. Kom. dan: Niğdede bulunan kıt'at ih- tiyacı için kapalı zarfla 217 bin kilo arpa satın alınacak- tır. İhalesi 15 mart 933 pa- zartesi günüsaat İl dedir. Taliplerin şartnamesini gör- mek üzere her gün ve müna- kasaya iştirak için 570 Tirâlie teminatlarile tayin edilen günde Niğdede bulunan 41. F.Sa. AlKom. nuna müra caatları. (3023) (675) 403 ... 3. Muhabere alayında bulu nan 70 araba gübre pazarlıkla satılacaktir. Talip zuhur et- Jiğinden ihalesi 4 M 933 cumartesi günü saat 15 te yapılacaktır. Taliplerin gübreyi görmek üzre her gün 3. e alayına ve pazar liğe iştirak için o gün ve vak- tinden evvel Fındıklıda 3. K. O. satmalma komisyonuna müracaatları. (45) vo il Londra sergisi Güzel sanatlar birliği mimari şube- sinden: 16 mart 933 de Londrada açıla- cak ticari serğide mimari ve inşaat pavi yonları mevcut olduğundan memleketi mizden iştirak arzu, eden mimar ve İm- saat malzemesi sahiplerinin fazla tafsi- için her gün | 17-20 arasında Gülhane bahçesi methalinde Alay köş- kündeki müdüriyete müracaatları i vi ii kina ği