24 Mart 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

24 Mart 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Tarihi tefrika: 133 93felâketleri ve Ignatief İ Şimdi İgnatief'in kendi imza ettirmekti öt Mütareke teklifi ve ilk müzakereler | 1| Hem diplomat, bem asker olan Jgnatief, muharebe cereyan ederken hep çarın yanında idi. Bu açılan har be kendi eseri gözüyle bakıyordu. Fe na haberlerden üzülen, iyi haberler le sevinen, harbin gidişinden kendini doğrudan doğruya mes'ul bilen o idi. Muharebenin Türkler lehine cereyanı sırasında İznaief üzülüp durur, sesi çıkmazdı. Hele Rusların Balkanlar dan geriye atıldığını, Anadoluda hu- dut boyuna kadar sürüldüğü, Pilev- nenin Rus hücumlarına çelik gibi da- yandığı günlerde Rus ordusunda, ça- rin anında daha süngüsü düşük bir adam bulmak mümkün değildi. Aksine olarak Kars düştüğü, Er zurum sarıldığı, Pilevne alındığı, Rus ordularının Meriç boyuna yayıldığı za- man İğnatief'in burnu Kafdağlarına * yarıyordu. P sonra Rusların i tahakkuk ettiği için çar, bütün | ti halkiyle Rusyaya dönmüştü. | İgnatief te beraberdi, Şimdi cenerelin bütün emi ki yıl İstanbulda bin bir dolap çevire yek hazırladığı bu muharebenin sonunda Türkleri mahküm edecek olan mu, hedeyi kendi hazırlayıp kendi imza ipek ve ettirmek. Türklerin musa: âha istemeğe mecbur olacakları mu hakkaktı, Bunun için ceneral, işin Başkumandan Grandük Nikolanm ©- linde kalmasını öncedin emniyet altı na almak istiyordu. İgnatirf Ayastafanos ” ismindeki eserinde diyor ki: Musalâha arefesinde Rus- yanm müşkülâtı , “ Türklerle “yapılan © muharebe bir takım tazyikler altında devam © diyordu. Siyasetimiz de, askeri bare ketlerimiz de başka devletlerin müda- haleleri tehdidi altımda bocalıyordu. “Bir taraftan İngilizler, kendi men fantlerine dokunulmamasını. İ iyorlar- dı. İstanbulun, Gelibolunun işgaline, Boğazların vaziyetini tebdi miyorlardı. Londra kabinesi bu yold. ki teşebbüsleri kendisine karşı bir teh dit gibi telâkki edeceğini açıktan açı ğa söyliyordu. dan Rusyayı sıkı sıkıya bağlamıştı. 1877 Kümmusanide Avusturya - Ma- caristan Hariciye Nazırı Kont Andra #sy ile Viyana Sefirimiz O M, Novikof arasnda bir mwabede imza edilmiş- 5. Fakat kurnaz Anrasıy bu müahe- denin “Rusyanın İstanbul Sefirinden” gizli tatulmasını istemişti(2) timizin Spkelerinden biri olarak bu na muvafakat edilmi bana hiç kann mem ahedeyi ancak sulh müahedesinin ak di için başmurahhas tayin edilerek Petersburgdan bareketim zamanında öğrendim. Ru da doğrudan doğruya haber verilmek yoliyla olmadı. “Sulh şartlarına vuzuh vermek 5- çin tetkik ettiğim evrak arasmda bir Balkan yarım adası haritası da vardı. Bu haritada Avusturya - Macaristan In aktedilmiş olan göre bir takım çizgiler buldum. Bundan Viyana ile kararlaşmış bir şey olduğu Çara şikâyet etti yetim — üzerinedir ki Pe. tersburg kabinesi bu munhedeyi bana gösterdi. “Munhede elimizi, ayağımızı bağ- Iyordu. Avusturya - Macaristan, bita raflığını çok pahalı satmış, Sirbistan ve Karadağ — için islâvlik © dilekleri. nin çoğunu bükümsüz bırakacak şart lar koşmuştu. Harbin bütün yükünü Rusya omuzlarına aldığı halde Avus turya - Macaristan kolunu bile kıpır- Silâhsızlanma konferansını in- kıtadan kurtarmak için Cenevreye koşan İngiliz Başvekili Mac Do- pald, silâhları azaltma hakkında- ki teklifini yaptı. Teklifin mahi- yeti hakkındaki fikirler ne olursa ie ileri sürdüğü teklifi, şimdiye kadar gerek ihzari konferans ve gerek şubat 1931 tarihinde konfe- rans iken sonra i- ülen tekliflerin en müsbeti dir. İlk defa olarak rakamlar cik redilerek bir teklif yapılmaktadır. Şimdiye kadar gerek ihzari konfe- ransa, gerek 1931 şubatmdanberi konferansın mesai prensipleri münakaşa etmeğe inhisar etmişti, Binaenaleyh Mac Donald teklifi- nin akıbeti ne olursa (olsun, ra- kamlara dayanan ilk müspet tek- lif olmak hususiyetini daima mu- hafaza edecektir. Gerek beynel- milel vaziyet, gerek silâhsızlanma konferansının bir çıkmaza girmiş bulunması, böyle müspet bir tek- emeli muahedeyi | datmadan bizden ziyade menfaat el- | de ediyordu. * İngiltere | ve Avusturyadan baş- | ka Romanya ilede bağlanmıştık. Prens Gortehakof © ve muavini Baron | Şemini tarafından muharebenin ilâ | mından evvel imzalanı Romanya muka işini güçleştiriyordu. inin Rusyadan kopardığı - Besa topraklarının bize geri verilme ile emniyet altına almamıştı(3). “İşte musalâha müzakerelerine bu kadar fena şartlar içinde başlıyor. duk.” (Devamı var) (1) Eserin bundan ilerisinde başlı ca mehazımız, İgnatief” iy haşiyelerde gösterilmiştir. Harbin na sıl cereyan ettiğinin, mukavele, sulh İ esasları, sulh mukaddemeleri müzake relerinin Türkiye bakımından tajsilâ- | te ve bu sırada sarayın, devlet odam- larının hal ve hareketleri”93 seferi ve Abdülhamidin ilk yılları” isimli eseri mizde görülecektir. (2) Avusturya Hariciye Nazırının bu ihtirası İgnatief'in yalnız Türkler- İ ce değil, Viyana kabinesince nasıl korkulur bir sima olarak tanındığını isbat eder. (3) İgnatief, bu hatıralarında si- yasi ihtiraslarına mağlüp gibi görü- nüyor. Rasya, İngiltere ve Avusturya ya fedakârlıklar göstermeden ba dev letlerin bitaraflığını temin edemez, Türklere karşı eli kolu serbest kala- mazdı. Hele Romanyadan asker geçir mek ve devletleri de bu işte süküta mecbur etmek için Bükreşi hiç ürküt | memeh zararetinde idi. Ceneralin Gortehakof ile Şovalofu ve başvekille | muavinlerini istirkap ettiği anlaşılı. | yor Vapurcular ... Birliği Kanundan sonra “Şilep çiler birliği,, olacak Posta vapurculuğu lâ Heyetinde müzakere edilmekte- daki posta ler sermayeli | ktir. Yeni lâyiha kesbi | iyet edince, bitaraf bir müte- bassısın riyasetinde ikisi hükümetçe tayin edilecek ve ikisi hususü vapurcu lar tarafından seçilecek 5 kişilik bir heyet, mevcut hususi posta vapurları na kiymet koyacaktır. Muhtelit ihtisas heyetinin seçece- $i kıymetler üzerinden çıkarılacak ak siyonlarla hususi vapurcular, şirkete hissedar olacaklardır. Gerek Dişhatiar Müdürlüğü, gerek şirket, hükümetçe tesbit edilecek nak- | liye ve ücret tarifeleri dahilinde nak- | Viya yapacaklardır. Yalnız hariç li manlara, her iki teşekkül vapur işletir | se bükümetçe kendilerine prim verile- cektir, Hususi vapurcular, teşekkül ede- cek şirket umumi müdürlüğüne Yel- kenci zade Lütfi ve Mütercimzade | Hakkı B. leri namzet göstermektedir. ler. Bu zevattan hangisi Umum Mü- | ir otursa, diğerinin şirket idare mec- isi iliğine seçilmesi kuvvetle muh- | idi. mu: parken - meş'um 1856 mua |. İ sinden dolayı Vaptırcular, şirket işletme ve di; teşkilât kadrolarında, yizedi hani pur kumpanyalarınn merkezlerind. iyasi İcmal lif yapılmasını istilzam ediyordu. Mac Donald U teklifi şu beş kı sımdan ibarettir: 1, — Emniyet 2. — Silâhsızlanma (kara kuv. etleri, teçhizat, deniz kuvvetleri ve hava kuvvetleri) 3. — Malümat teatisi 4. — Kimya muharebesi 5. — Mütenevvi Bu beş kısım doksan altı mad- de ile tespit edilmiştir. Ve proje çok uzundur. Ancak ehemmiyeti- ne binaen en kısa bir şekilde hülâ- sa edeceğiz: 1. — Emniyet: Mac Donald, em- niyet meselesini (Paris yahutta Kellogg misakına istinat ettiriyor. Deniliyor ki, bir devlet, bu misa- kın hükümlerine mügayir olarak diğer bir devlet aleyhine harp ilân ederse, bütün diğer ( devletlere karşı da harp ilân etmiş telâkki e | dilecektir. Binaenaleyh bir devlet | tarafından misakın hükümlerine müzayir bit hareket vâki olacağı tehlikesi karşısında beş devletin HARİCİ HABERLER | Prusya diyeti Komünist meb'uslar içtimaa gelmediler BERLİN, 23 (A.A.) — Wolf ajansından: Prusya diyetinin içtima devre- si dün açılmıştır. Celsede komü- nistler bulunmamışlardır. Mutlak | ekseriyet Nasyonal Sosyalistlerde | Reis, yeni içtimaın tarihini tes- pit edecek ve bu içtima ihtimal 2 Mayısta aktolunacaktır. Reichstag yangını tahkikatı BERLİN, 23 (A.A.) — Wolff ajansından: : Rayiştag yanğını meselesi hak kında tahkikat icrasına memur o- lan hâkim yanlış haberlerin orta- ya çıkmasma bir nihayet vermek için Felemenkli komünist Van Der Lubbe'nin yanğından evvel yalnız Alman komünistlerile müna sebetlerde bulunmuş olmakla kal mayıp, ayni zamanda 1925 sene- sinde Sofya kilisesinde yapılan süikast dolayısile idama ve Ağır hizmetlere mahküm edilmiş olan ecnebi komünistlerile de münase- betlerde bulunmuş olduğunu tah- kikat neticesinde meydana çıkmış olduğunu beyan etmiştir. $ Mevzu bahis şahıslar tevkif ©- dilmişlerdir. Tahkikat neticesinde komünist olmıyan mehafilin yan- öm meselesinde alâkadar olduğu- na dair hiç bir delil elde edileme- miştir. İki emirname BERLİN, 23 (A.A.) — ajansından: i Reisicimhurun bir emirnamesi, milli fikrin zaferi için yapılan ha- raretli mücadeleler esnasında ce- zaya çarpılmalarını icap edecek hareketlerde bulunmuş olan kim- seler hakkında af ii etmektedir. Reisicümhurun diğer bir emir. namesi, hükümete ve bei ARIT İz tan teşkilâtlara karşı yapılacak te- cavüzlerin şiddetle cezalandırıla. cağımı beyan etmektedir. Protesto için oruç NEW.YORK, 23 (A.A.) — A- merika Musevi Cemiyetleri, Al- manyada Yahudilere karşı yapıl- makta olan tazyiki protesto etmek maksadile 27 Mart tarihini oruç günü ilân etmişlerdir. Hudut vakası olmamış BERLİN, 23 (A.A.) Hayas e- jansı muhabirinden: Fransız - Alman o hududunda bir hâdise vukua gelmiş olduğuna dair olan haberi yarı resmi surette tekzip edilmektedir. Mesele, bir iki Fransız suvarisinin hududu geçmiş olmasından ibarettir. Atinada üç ceneral tevkif edildi ATİNA, 23 — Plâstiras mesele Jeneral Klados, Merentidis ve Skandalis ile bir- çok zabitler tevkif edilmişlerdir. Plâstiras henüz yakalanmamışt çalışan memurlarından istifade ede- cek, hariçten kat'i ihtiyaç olmadıkça kimseyi tavzif etmiyeceklerdir. Va- purcular Birliği Müdürü Muzaffer B. in sirket idaresi müdürlüklerinden bi- rine getirilmesi de vapurcular tarafın dan arzu edilmektedir. Şirketin teşekkül pureular Birliğinin (Şilepçiler Birliğ namını alması da kararlaştırılmıştır. Wolf£ dır. Ancak bu beş devletten hiç olmazsa birinin büyük devlet ok ması şarttır. Konferans Milletler Cemiyeti teşkilâtı — vasıtasile de davet edilebilir. Konferansta ka- rarlar büyük devletlerin ittifakı ve diğer devletlerin de ekseriyeti â- rüsi ile verilir. Bu umumi emniyet misakmdan maada devletler ara- sında coğrafya vaziyetlerine göre zümre misakları © imzası için de hükümler vardır. 2. — Silâhsrzlanma: a — Kara kuvvetleri, Ordular kısa müddetli mecburi askerlik hizmetile terbiye edilmiş askerlerden terekküp edecek, as- keri hizmet gün ile hesaplanacak. Hizmet sekiz ay olmak üzere tes- pit ediliyor. Ancak bazı hususi va ziyetlerde bu müddet(12)aya ka- dar çıkabilir. o Ordu mevcutları hakkındaki rakamlar yalnız Avru. pa kıtasındaki © memleketler için tespit ediliyor. Bu rakamlar üze- rinde uyuştuktan sonra diğerleri- nin tespiti kolaydır deniliyor. İn- giltere Avrupa kıtası memleketle- rinden addedilmediği için İngiliz | yetinden çekilmesi aşkeri kuvvetlerinin miktarı cet- Türk murahhasları Bugün Bulgar kıralı Boris Hz. tara fından kabul edilecekler SOFYA, 23 (A.A.) — Balkan Birliği konferansındaki Türk He- yeti Reisi Hasan Bey Bulgar ve ec nebi matbuat mümessillerini ka- bul ederek Balkan konferansları» nın icraatını anlatmıştır. Hasan Bey Balkan ğini tahakkuku u zun sürecek bir eser olarak telâk- ki etmektedir. Bu eserin muvaffak olması için alâkadar bütün millet- lerin samimi gayretlerde bulunma ları lâzımdır. Hasan Bey Bükreş toplantısı mesaisini tahlil ede. rek, Selânik konferansı ruzname- sinde Bulğarlarm talebi veçhile ekalliyetler meselesinin de tetkik edileceğini söylemiş ve Balkan mi sakı projesinde bütün bir faslın hasredildiği bu çetin meseleye sureti hal aranılmasını tavsiye miştir. Türk Başmurahhası anlaşma Müstemlekeler Japonyanın kararını Al| manlar nasıl karşıladı BERLİN 23 (A.A.) — Japon- yanın pek yakında Milletler Cemi Japonyanın mandası sltma konulmuş olan Bahri Muhitteki eski Alman müs- temlekeleri meselesini Almanya- nın menfaatleri arasında birinci sı raya geçmiştir. Alman bükümeti- nin noktai nazarma göre, Japon hükümetinin Milletler Cemiyetin- | den çekildikten sonra da bu Ada- lar hâkimiyetini muhafaza edece- ğine dair olan sarih beyanat ortaya fevkalâde vahim bir mesele çıkar- maktadır. Almanya bu meseleye prensip noktai nazarından büyük bir alâka göstermektedir. Bu me- seleyi Japonya bir taraflı olarak halledemez. Bu mesele beynelmi- lel yollarla halledilebilir. Ve Mil- letler Cemiyeti uzviyetlerinin selâ metine tâbidir. Romanyada bir skandal $, 23. A. A, — Gazetelerin öğ geçirerek bil- haberlere göre Çekoslovak ya- daki Skoda fabrikasına yapılan sipariş- lerden Romanya nazırları bazı mali ka- zançlar çıkarmışlar, bir milyar leylik bir parayi aralarında paylaşmışlardır. Skoda fabrikasmın Bükreşteki şube- sinde yapılan araştırmalarda mesuliyeti mücip bazı vesikaların ortadan kaybal. duğu görülmüştür. Mısırda İtalyan prensleri İSKENDERİYE, 23. A. A. — Prens Humbert ile Prenses Marie dün Anso- nin posta vapuri ile fakenderiyeye gel- mişlerdir. Prens İle Prenses Misir ve İtalyan me murları şlar, son- ra Kahireye ve Luksor'a gitmek üzre yola çıkınışlardır. Yeni Bulgar sefiri SOFYA, 23. A, A. — Nimresmi La Bulgari: gazetesinin müdürü M. velde gösterilmiyor. Ancak Tür- kiyeye neden cetvelde yer veril- mediği anlaşılmıyor. Cetvel şu- dur: 200.000 75.000 60.000 170000 400.000 Çekoslovakya (100.000 Sovyet Rusya o 500.000 Yugoslâvya 100.000 Diğer Avrupa mem- letklerinin her biri b — Teçhizat Müteharrik kara topları için a- eserinin hazırlanmasında tesadüf edilen bazı inkisarı hayallere rağ men, şimdiye kadar elde edilen ne ticenin çok ehemmiyetli olduğunu kaydettikten sonra, Türk - Bulgar rabıtalarının mes'ut bir şekilde in kişaf ettiğini tebarüz ettirmiş ve bu inkişafın iki millet arasındaki dostluğu her noktai nazardan ko- laylaştırdığını söylemiştir. Hasan Beyle Ruşen Eşref Bey Başvekil M. Mouchanoff ve Mec- lis Reisi M. Malinof ile yeniden u- zun bir mülâkatta O bulunmuşlar- dır. Dün gece Bulgar milli grupu Türk murabhasları şerefine bir zi- yafet verilmiştir. Türk murahhas- İarı yarın öğle üzeri kral tarafın- dan kabul edilecekler ve akşamle yin de Türkiyeye hareket edecek- lerdir. M. Norman Davi Avrupaya gidiyor NEVYORK, 23 A.A. Ameri- kan heyeti sabık reisi M. Normanda» vis dün akşam Avrupaya gitmek üze- re Manhattan vapuruna binmiştir. Borçlar İ PARIS,23 A.A. — Havas Ajan sından: Birçok mebusların M. Bonnet le görüştükten sonra vermiş oldukla- rı malümata göre İngiltere, 15 hasi- randa Fransanın harp borcu olan 800 milyonun verilmesini isteyecektir. PARİS, 23 A.A. — Havas Ajansın- dan: Mebusan meclisi Hariciye encü- meni, dün öğleden sonra 15 kânunu- evvel 1932 taksitinin Amerikaya rilmesi teklifini müzakere Encümen, hükümetin bu ba: tai nazarını öğrenmeden hiçbir şeye karar vermiyecektir. ves i lanilan hayvan bedeli ANKARA, 23 (Telefonla) — Büt- çe Encümeni ehaliye ait olup seferber lih ve kısmi seferberlik haricinde üc retle askeri hizmetlerde kullanılmak- ta iken müsademe esnasında eşkiya tarafından kaçırılan veya öldürülen hayvanlarla tahrip edilen veya kaçırı İ lan nakil vasıtalarının devlet tarafın- dan ödeneceğine dair lâyihayı müza here ve kabul etmiştir. Mahmut Esat B. ve lâyiklik İZMİR, 23 (Milliyet) — Sabık Ad- liye Vekili Mahmut Esat Bey Yeni A- sr gazetesinin Löyiklik hakkındaki anketine verdiği cevapta diyor ki: Bence bugün dahi halli tâzemge- len bir cihet vardır, diyanet işlerinin yaraş yavaş devlet bütçesinden ayrıl» ması, yalnız devletin yüksek nezare- ti altında, fahat hususi varidatla, me- selâ kanunu medeniye uygun tesisat- la idare edilmesi icap eder. Münhai meb'uslukl: r ANKARA, 22 — Halk fırkası münhal mebusluklar için namzet- lerini ay sonuna kadar ilân ede. eki zımgeldiği nazarı itibara almarak 408 milimetreye yani 16 pusluğa kadar müsaade ediliyor. Tankların azami hacmi 16 too olarak tespit ediliyor. Bunlardan daha büyük hacim- de olan topların üçte biri mukave- lenin imzasından sonra bir sene içinde, diğer üçte ikisi de üç sene içinde imha edilecektir. c — Deniz kuvvetleri Bu fasılda büyük devletler ara- sındaki Waşington deniz silâhları mukavelesi ile Londra mukavele. sinden bahsedilmekte ve Londra mukavelesine Italya ve Fransanın iştirak etmesi lüzumu İleri sü- rülmektedir. Almanya, Versailles muahedesinin deniz silâhları hak- kındaki kayıtlarından kurtulmak: la beraber, 1936 senesinin sonuna kadar Versailles muahedesile inşa- sma müsaade edilen hududu geç- zami 105 milimetre, Devletler şim | miyecektir. ik 155 milimetreye kadar top- arını muhafaza edebileceklerdir. Fakat yeni yapılacak topların hac- | mi 105 milimetreyi geçmiyecektir. Sahil muhafazası için top hacim lerinin hiç olmazsa harp gemile- rindeki toplara muadil olması lâ- d — Hava kuvvetleri a iamikekek sonik Sal dilmiştir. Yalnız polis ve zabıta kuvvetleri için müsaade“ ediliyor ki bu, İngilterenin Irakta, Hin- | distanda ve Mısırda tayyare bom- İ bardımanı yapabilmesini temin i- Askeri hizmetlerde kul Kemerli Memleket EĞİ semen. i AKEKA| FIRTINA Ankarada dolu yağdı! kiremitler uçtu ANKARA, 23 (Telefonla) — Bir gün öğleye doğru havanın tazyiki bir denbire düşmeğe başladı. Saat on bf buçukta hafif başlayan yağmur kat” vetlendi. Saat 16 da beş dakika de vam eden dolu yağdı. Dolu ile birlikte şiddetlenen rüzgöf şehrin bazı semtlerinde tahta perd& leri devirdi, kiremitleri uçurda, fi tefek tahribat yaptı ve bazı yerlerde telleri kopardı. İş bankası tayinleri ANKARA, 23 (Telefonla) — İş Bankası Beyoğlu şubesi müdürlüğü ne, Adapazarı Şube Müdürü Şakif Rifat Bey tayin, Beyoğlu şubesi Mür dâürü Nurettin Kömül Bey de Bank& nın yeniden teşkil ettiği iştirakler bü rosuna ni tir. Ordu Şabesi Müdürü N KOLUFSERE İş Bankası Haki Bey Bursa Şubesi Müdürlüğüne | fim Bh İş Bankasının Zonguldaktaki ma den kömürü işleri şirketi Müdür mut vinliğine Bankanın Bursa Şubesi Müs | dürü Sait Hâmit Bey tayin edilmiştir. Rüküp hakkı ANKARA, 23 (Telefonla) — Büt- çe Encümeni kıt'a harici geri hizmet semsuas | ve teşekküllerde bulunacak erkân ile,| Y erhânı harp ve süvari zabitlerinden | rüküp hakkına malik olanların bulun | duraçakları hayvanların hükümetçe i aşe edilmeleri hakkındaki kanun 1â- yihasını müzakere ve kabul etmiştir. | 8 Kanun haziranda tatbik edilecektir. | y Bütçe encümeni Milli müdafaa encü | ç meninin, hükümetin teklifindeki hük- | ş mü rükâp hakkına malik olup kıt'a | harici geri hizmet ve teşekküllerde | © bulunan umum zabitlerin hayvanları na teşmil etmek sür yaptığı tadi | | lâtı kabul etmemi; Lâyiha gelecek hafta heyeti miyede müzakere edilecektir. Askeri mektep tale- besinin maaşları ANKARA, 33 (Telefonla) — Büt“ çe Encümeni Askeri Mektepler tale- besi ihtiyat zabit namzetlerine verile- cek maaş ve tahsisatı fevkalâdeye ait kanuna eklenecek lâyihayı müzakere ve kabul etmiştir. | Bu lâyihaya göre Askeri Tıbbiye Mektebi ihzari talebesi de birinci s- nıf maası alacaklardır. Eczacı, kimya- ger ve dişçi talebe bulundukları sınıf- ların maaşlarını alacaklardır. Kanan haziranda tatbik edilecektir. ür” Sahtekârlar yakaland! ANKARA, 23 (Telefonla) — Em | lâk Bankası namına sahte çek tanzim ederek İstanbula kaçan Macar teba- asından Bandı ve Döboşun yakalan. dıkları Emniyet umum müdürlüğüne bildirilmiştir. Sahtekârlıkla alâkadar Faruk isminde biri aranmaktadır. Dahiliye müsteşarlığı ANKARA, 23 (Telefonla) — Kon ya valisi Vehbi E. in Dahiliye müşte- şarlığına tayini âli tasdike ihtiram et- miştir. İnkilâl eden Veliliğe Vekâleten bi- rinci sınıf mülkiye müfettişlerinden Fazıl B. tayin edilmiştir. İzmirde unlardan ok- truva alınmıyacak İZMİR, 23 (Milliyet) Şehir Meclisinde diğer vilâyetlerden ge lecek unlardan 10 para oktruva resmi alınması evvelce karar altı- na alınmıştı. Bu kararı vilâyet Meclisi reddetmiş, Belediye de bu- | nun üzerine Şurayı Devlete müra- caatla itiraz etmiştir. Vilâyet Meclisi bugün bu me seleyi tekrar müzakere etti ve en cümen ret kararını tasdik etmiştir. Vali Pp. Dahiliye Vekilinin de bu fikirde oldağunu söylemiştir. | çin olsa gerektir. Askeri ve bahri ( tayyarelerin hacmi üç tonu tecavüz etmiyecek- tir. Askeri balon inşasr memnu- dur. Sivil tayyarecilik İngiliz mu- rahas heyetinin 30 haziran 1932 tarihli teklifine tâbi o olacaktır. Tayyare kuvvetleri (o de şu yolda tespit ediliyor: Tayyare Tayyare Adedi | Memleket © Adedi se3laussf35 YE3İS4BuZuğa 150 3. — Malümat teatisi Malömat alıp vermek hakkım- daki hükümlerin mukaveleye son- ra konulacağı bildiriliyor. 4, — Kimya muharebesi Konferans umumi heyeti tara- fından kabul edilen esaslar daire- sinde kimya muharebesi mene