22 Nisan 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

22 Nisan 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

p eğarırpP Ümmi » "üyr « sivarmdaki binasında tedrisata başlıya- Samsunda Maarif SAMSUN, (Milliyet) — Sam- sun Maarif bütçesi 1932 de 176003 lira iken 1933 de 200224 lira dır. Merkezde 11, kazalarda 12, köy-| £ lerde 92 ki ceman 115 ilkmektep vardır. Mekteplerde okuyan talebe: merkezde ( 2451,kazalarda 2122, köylerde £ 4226 ki toplu olarak 8749 dur. İlkmekteplerde muallim adedi Erkek kadın yekün Merkezde m 27 sIjI Kazalarda 39 13 52 Köylerde 92 10 102 Yekün 158 50 205 Erkek ve Hanım muallim itiba- rile nisbet: 1/3 tür. Yeni senede 30 mektep açılacak- tır. İlkmektep muallimleri arasın- da birlik ve faaliyet vardır. Her on beş günde bir Halkevinde mual- limler arasında toplantılar yapıl- maktadır. ” Merkez ve kaza mekteplerinin her birinde himaye heyetleri var- dır. Şimdiye kadar 297 çocuk giy- dirilmiş, 159 çocuk iaşe edilmiş ve kitap kırtasiye ders levazımı, mel- tebin mübrem ihtiyaçları temin 0- lunmuştur. Vilâyetimiz millet mekteplerine devam eden 4068 vatandaştan ya- pılan imtihanlara 3111 ri iştirâk etmiş ve 2618 vatandaş şehadetna- me almıştır. Beş kardeş bir kızı kaçırmışlar Malatyadan bildiriliyor: Pargozi kö- Yünde garip bir hâdise olmaştar, kcrmı- 2 Vebap oğulları Aziz, Hasan, Resul, Gaffar ve İboş babaları karmızı Vehabın ölümü dolayisile evlerine, “başımız sağ olsun!” demeye gelen Muzaffer Hanı. min 12 yaşındaki Iızı Zeynebi, dağa ka- Şırmışlardır. Kız jandarmaların takibi sine teslim edilmiştir. Beş kardeş te ad- liyeye verilmişlerdir. Kurutulacak bataklıklar AYDIN,21, A. A, — Aydının Ka- Tacasu kazasının bağlı Yenice köyü ba taklığı ile nazıllı de azizabat köyü civa- rındaki Aksaz bataklığın kurutulması- na başlanmıştır. Çankırıda hastane Konyada nümüne tarlası KONYA, 21. A.A. — Şehrimizde bir hümune tarlası ve çiftlikte de örnek fi- ü örilecektir. Unu batların — yetiştirilmes i denenecek ve halka gösterilecektir. Konyada sergi KONYA, 21. A. A. — Konya ikinci milli senayi sergisi | Temuzda açılacak tır. Vitrin müsabakasını © kazananlara madalya ve beğentileri dağıtılmıştır. Aydında temsiller AYDIN, 21, A, A. — Halkevinin & kolu tarafından. bu akşam Mete pi. sil Mete pi- Yesi temsil edilmiştir. 23 nisan bayramı için büyük hazırlıklar yapılmaktadır. Mersin Halkevinde Yapılmıştır. Kırkağaç kavunu K:rkağaçtan bildiriliyor: Anadolunun her tarafına Kırkağaçtan kavun çekir. deği 10-15 kuruşa satılmaktadır. Maa- malih burada yetiştirilen kavunun baş. ka yerlerde yetiştirilemiycceği tahmin edilmektedir. Edirnede kozacılık irneden bildiriliyor: İpek böcekçili mektebi birkaç güne kadar Selimiye çal Mektebe İllmektep mezunu ol- Mak, şarti sa kayi bammikfaM > aa yete “Ayni zamanda mektep bu sene fakir olan koza müstabsiline bedeli koza el- de edildiğinde ödenmek şartile tohum tevziine de başlanmıştır. Otobüs altında İzmirde Reşadiyede bir otobüs ineş sokağında oturan boyacı kif ustanın Saim isminde on üç Yaşındaki oğlunu çiğnemis ve öl- üştür Aydında bir varlık Şehirlinin sıhhatine bakan hasta. nenin Yağ Aydın Umumi meclisi AYDIN, (Milliyet) — Ay- dın memleket hastahanesi kimleri Vilâyetimiz umumi mecli- si azalarını dün hastahaneye davet ederek bir çay verdiler. Saat 4 te aza beyler toplu olarak hastahane- ye gelerek baş ve diğer hekim bey- ler tarafından karşılandılar. Salon- da biraz istirahat &dildikten sonra hastahane gezildi. Hastahanemizin bugünkü nok- sanlarının başımda gelen bir ha- mam ve karantine yeri olmaması- dır. O Hamam ihtiyacı ağır ve yüksek © ateşli hastalar | için yapılan banyolardan temin ©- İunmuıyor.. Bu banyo odasına bi- tişik odalar da karantina yeri o- Tarak ayrılmış ki, bunun bir hasta- hane için büyük bir eksik olduğu- nu herkes takdir eder. İlk gelen bir hastanın evvela temizlenmesi ve hastalığı anlaşılıncıya kadar ay- rılması lüzumunu ise bilmiyen yok- tur. Aydın memeleket hastahanesin- İ de eşi bir çok Vilâyetlerimizde ol- mayan son sistem ve modern bir rontken cihazı vardır. hem teşhis ve hem tedaviye elve- rişlidir. Aynı zamanda üzerinde t yapılmağa da müsaittir. Ve şimdiye kadar bu suretle bir çok ameliyat yapılmıştır. Yalnız makineyi fazla yormamak için ge- çen sene Vilâyet bütçesinde ayrı- ca bir tedavi makinesi getirmek i- çin tahsisat konulmuş ve ısmarlan- mıştır, On beş güne kadar bu ma- kine de gelecek ve hazırlanan yeri ne konulacaktır. Evvelce bakteriyoloğ olmama- sından hastahane labratuvarı di- ğer hekim arkadaşlar tarafından idare olunuyordu. Fakat geçen se- ne bütçesine bir bakteriyoloğ tah- sisatı konmuş ve geçenlerde Halk- evinde frengi hakkmda çok kıymet li bir konferans verdiğini bildir. diğim Nuri Bey kânunuevvelden itibaren bu vazifeye © tayin olun- muştur. Laboratuvar için elektrik- le işler bir cihaz smarlanmıştır. Bu geldikten sonra hiç (o noksanı kalmıyacak ve eşleri içinde çok mükemmel bir yer alacaktır. Zührevi hastalıklı kadınlarda bu kısma kabul edildiğinden bu servise gelen hastaların karışık bir halde bulundurulmaları doğru gü- rülmiyor. Kadın hastalıkları mütchassısı doktor Süleyman Bey aza beylere bu gibi kadınlar için kaza ve nahi- ye belediyelerinin de yardımile belediye apartimanlarınm birisin- de bir dispanser açılarak oraya ya- tırılmalarınım çok muvafık olaca- ği anlattı, Esasen yatak adedi- nin yetişmemesinden bu gibilerin ekserisi ayak tedavisine tabi tutu- İuyorlarmış ki bunlar bir taraftan tadavi olurken öbür taraftan has- talıklarını aşılamakta devam ettik- lerini çok acı bir hahikattir. Sonra bu servise gelen mühim a- meliyatlar ve doğumlarda hekime başhemşireden başka yardımcı ol- madığından 'a bir aistan ve bir ebe konulması çok lüzumludur. Yurdumuzda ikinci kadın ope. ratör ihtisas vesikası muvaffaki. yetle alan doktor Fitnat hanım a. sistanlık müddetini Aydın mem- leket hastahanesinde harici servi- sinde geçirmiştir. Başında mütehassıs Nihat Be- yin bulunduğu dahili servisinin i- ki senedir Aydında beliren menen- z eksikleri tamamlanacak azası ve hekimler.. jitin bastırılmasında çok kıymetli hizmetleri görülmüştür. Mütehassıs Şevket beyin daire sindeki göz servisi de çok munta- zam ve mükemmel bir hâldedir. Hastahanenin eczahanesi (Ode çok muntazamdır. Her (o yerinde bilgili ve meraklı bir elin ihtima- mı görülmektedir. Yalnız bir kalfa olmamasından 24 saatini vazife başında geçiren eczacı beye kalfa verilmesi lâzımdır. Hastahane gezildikçe görülen intizam ve timizlik ve yokluk için- de beliren varlıklar, başta baş he- kim Necip Bey olmak üzere hekim arkadaşların nasıl bir vazife sever- likle çalıştıklarını gösteriyor. Hastahanenin gezilmesi bittik- ten sonra hazırlanan o masalarda çok samimi ve candan gelen bir ya- kınlıkla çaylar içildi. Ve çay içi- lirken hekimlerimiz aza beylere ihtiyaç ve noksanlar hakkında iza- hat verdiler. Aza beyler (o imkân dairesinde o hastahanenin Onok- sanlarımı otamamlamağa çalışa- caklarını . vadettiler... Çaydan sonra” hep bir arada re. simler çekildi. Ve aza beyler» baş hekim beye arkadaşlarına teşek- kür ederek, Vilâyetimizden başka cıvar vilâyetler halkından da bir çok hastalara iylik ve sağlık veren ve vilâyetimiz için bir varlık olan bu sağlık yurdundan ayrıldılar. Devecilir birliği AYDIN (Milliyet) — Sinir Teke köyünde deveci Mustafa efendinin teşebbüsü ile Aydın Vilöyet deve- cileri bir birlik kurmağı tasarlamış lardır. Deveciler mallarinı deve ile sa- tiş pazar ve ihraç iskelelerine gön dermeyen tüccar ve fabrikaların mallarını deveden başka hiç bir vesaitin getiremiyeceği dağ ve bayırlardan ticaretane ve fabrika- ya nakliyat yapmamağı kararlaş- tırmışlardır. İzmir doktorları Aydında toplanacak AYDIN (Milliyet) — İzmir mın- takası Etibba Odası kongresi 5 mayısta Aydın Halkevi salonunda toplanacaktır. Bunun için odâ riyasetinden fır- kamız Vilâyet idare heyeti riyase- tine tahrirat gelmiştir. Fırka riya- seti bunun için bir program hazır- lamak üzere şehrimizde bulunan umum doktor beylerin iştirakile bir toplantı tertip etmeği karar- laştırmıştır. Pembe H. nerde? Bundan beş altı ay evvel İzmir- de Göztepede Pembe Hanım is- minde münzevi hayat yaşıyan bir kadın kaybolmuştu. Zabıtaya vâ- ki bir ihbarda bu kadının cesedi- nin Bahri Efendi isminde bir za- tın hemşiresinin deki kuyuda olduğu haber verilmiştir. Kuyu a- ranmış, ceset bulünmamıştır. Sabık Konya valisinin vedat KONYA, 21. A. A. — Dahiliye müs- teşarı olan Konya valisi Vehbi Bey dün askeri ve mülki makamları ve Bankala- rı ziyaret ederek vedalaşmıştır. Yarın akşamki trenle Ankaraya gidecektir. Bir çete tenkil edildi ERZİNCAN, 17. — Haydut İbrahim i- le arkadaşlarınm yakalanması Erzincan da büyük bir sevincle | karşılanmıştır. Bu suretle bu havali kâmilen eşkiyadan temizlenmiştir. İbrahim çetesi ofradı 17 kişidir. Bu çete ekseriyetle Nazimiye mıntakasında | Anl yardımlardan ibarettir. İsenelik yardım Hilâliahmer senelik kongresini aktetii cemiyetin Cağaloği N sında yapmıştır. Toplantıda vilâyet ve kaza şubelerinden © gelen murabhaslar hazır bulunmuştur. Toplantıyı reis Dr. Ali paşa açmış, 932 senesi içinde yapılan yardımlardan kısaca yeni sene için iyi ça- İışmalar temenni etmiştir. Kongre reisliği için yapılan intihapta birinci reisliğe Abturrezzak, ikin reisli- it ve kâtipliğe Dr. Ali Beyler s6- Evvelâ 932 senesi çalışmasını göste- ren eski idare heyetinin senlik raporu o kunmuştur. Rapora göre, senelik bü de 44004 lira varidat ve 26181 lirada masraf tahaklruk etmiştir. 952-933 senesindeki varidat, datı, inne, çiçek günü, bayram kartları, pul hâselâtı, müsamere hâsilâtı, belediyenin yardımından ibarettir. Bu- nun yeküna da 52000 liradır. Masrafa gelince, merkezi idarc, şubeler masrafı, pul beyiyesi, alelâde yardım, veremlile re yardım, giasız çocuklara yardım ol- mak üzre 36014 liradır. 932 senesi içinde umumi merkeze de 16398 lira gönderilmiştir. Hilâliahmerin bir senelik yardımları bilhassa ilkmektep talebesinden gıdasız. olanlara, muhtaç veremlilere yardım ve Gudasız talebeye İstanbul mıntakasın dan 2724, Beşiktaşa 1551, Üsküdara 1379. Beyoğluna — 1252, Kadıköyüne 630, Eyübe 373, Beykoza 306, Kartala 274, Adalara 41, Kanlıcaya 36 liralık yardım yapılmıştır. İdere heyetinin raporu ve hesaplar muvafık görülerek aynen kabul edilmiş ve yeni idare heyeti seçilmiştir. Nizam- nameye göre, eski idare heyetinden boş azanın kura ile çıkarılması ve yerine ye Biden beş aza intihabı lâzım geliyordu. Çekilen kurada eski heyetten Dr. Ali Pasa, Dr. Kutsi B., Safiye H, Akil B. Necip B. idare heyetinden istifa etmiş telâkki eçilerek intihaba başlandı. Bu ele ekseriyetle idare heyetine se- li Umumi merkez kongresinde İstanbu- ku temsil etmek üzre ya gidecek heyete Naci Paşa, İstanbul meb'usu Zi- ya, İbrahim Tali, Semaeddin, Celâl Sa- bir, Dr. Âli Paşa ve Ferit beyler seçil- rahhası Mehmet Ali B. deki türk bayraklarının yerli malların. dan yapılarak yalnız Hilâlishmer men- featine satılmasını teklif etti. Bu tekli. fin merkezi umumi kongresine İstanbal e bildirilmesi | kararlaştırlmıştır. Msarihta Diş tababeti talehe- sinin kongresi Darülfünun Diş tababeti şubesi Ta- lebe Cemiyeti tarafmdan evvelki ge- ce Galatasaray lisesi konferans salo- nunda bir konser verilmiştir. Konser programı garp musikisinin klâsik par- çalarından ibaretti. Gençler progra- mnın tatbikinda muvaffak olmuşlar- dır. Keman ve piyanoda çalınan par- İ çalar davetlilerin takdirini celbetmiş- tir. Galatasarayda ıslahat Yeni Galatasaray lisesi müdürü Ankarada vekâletle temasa baş- lamıştır. Mektepte yeniden esas- hı ıslahat yapılacaktır. Mektep ida resinde de bazı tadilât yapıla- cağı ve bu meyanda smıflarda mubassır bulunması usulünün kal dırılacağı zannedilmektedir. Yeni ders senesi kadrosunda maallimler arasında mühim te- beddüller yapılacaktır. Mektebe yeni müavinler tayin edilecektir. Feyziyede müsamere Nişantaşmdaki Feyziye lisesinde dün onuncu smıf talebesi tarafından bir müsamere verilmiştir. lüsamere de Faruk Nafiz Beyin “Özyurt” piyosi temsil edilmiştir.Gençler piyesin tem- silinde muvaffakıyet göstermişler ve alkışlanmışlardır. Bundan başka dans lar, yapılmış, monolozlar, alaturka sari söylenmiştir. Bu meyanda ftan Emel Hanım ve Hulki ü ile söyledikleri halk şarkıları çok alkışlanmıştır. cer bee Seyfi Pş. gitti Bazı teftişlerde bulunmak üzere İs tanbula gelmiş olan gümrükler umum muhafaza kumandanı Seyfi Paşa An- karaya dönmüştür. Tamir edilen kablolar İstanbul Deniz Ticaret Müdi Arnavutköy ile Vaniköy ve Rumelihi- sarı ile Kandilli arasındaki denizaltı kablolarını tamire başlamıştır. dolaşırdı. Alman tertibat neticesinde İb rahim ve beş arkadaşı silâhlarile bera- ber ele gemişlerdir. Yusuf oğlu Musa ve Ali isimli Şakiler de ölü olarak ya- kalanmışlardır. İbrahim aslen Nazımiyelidir. Kendi- sinin bir çek cinayetleri vardır. Bir çok köylü ve yolcunun canını yakan bu ş0- rir, şimdi yaptıklarının. hesabını vere- cektir, tebrik ! Aş (Başı 1 inci sahifede) İkinci devrede Eyüplüleri daha canlı görüyoruz, Sağdan inen bir akımda A» Badolü korner yaplı. Sağ açıktan ge- len topu sola atan Anadolu sağ hafı boş kalan sol açığın topu ortalaması ile sol iç güzel bir kafa ile topu bu dev- renin ikinci dakikasında Anadolunun ağlarma o taktı. © Bugolün — te ie açılan Eyüplüler Anadolu ka- esini sıkıştırdılar, fakat gol yok. Bu esnada sağ açığa giden top ufak bir kalecisinin hatâsın- ve hemen arkasın- üçüncü oyun şiddetini arttırdı. Eyüplüler cid- den güzel oynamağa başladılar ve on dakika zarfında biri penaltıdan ol- mak üzere beraberlik sayılarını yap- tılar Oyunun bundan sonrası o vkli oldu ki bu maçın ikinci de iki takım olduğuna insanım inana- mıyacağı geliyorda. Hakemin düdü- ğü son defa çalınadan “biraz evvel de İolunun dördüncü ve galibiyet go üi çalmıştı. Bu golle Anadolu bu | gün için puvan adedile kümenin ba- şına geçmiştir. İki takım da fevkalö- de denilecek kadar güzel oynamıştır. Fener - Süleymaniye Son maçı Fenerbahçe ile Süleyma- niye takımları yaptı, Bu maçın tafsi- lâtmı hülâsa etmek lâzım gelirse, Sü- leymaniye oyunu kazanmaktan ziya- de mağlüp olmamak için oynadı ve hattâ oyunun son dakikalarına kadar da muvaffak oldu. Maç başladığı za- man Süleymaniye muhacimlerini beş ört, muavinleri ise üçten bir dört görüyorduk. Sol iç mu- hacim birbuçuk saatlik müddet zar- fında Zekinin yanından iki dakika ol- sun ayrılmadı. Birinci devrede Süley- maniyeliler orta muavinleri Bülent Beyin uzaktan çektiği bir favülden ilc ve son gollerini kazai » Bu gol Fenerlileri çok (o asabileştirdi. Hal. buki bu asabilik onlara pek pahalıya mal olabilirdi. Bilhassa muhacim hat- tında Fikret ayağının rahatsız bulun- masmdan dolayı sağ içte kâfi derece- de koşamıyor, Zeki esasen daima i- çin üç dört oyuncu tarafından marke edilmiş bir halde, diğerleri de daima kontrölde bulunan Fener muhacimle- rinden gol beklemek hatâ idi. Birinci devre bu suretle Fenerin 1 - O mağlü- biyetile bitti. i devrede Şaban sağ içe, Fikret en eski mevkii sol açığa geçti. İşte bundan sonradır ki Fener muhacimleri biraz boş kalabildiler ve Süleymaniye kalesini o mütemadiyen şüt yağmuruna aldılar, bu esnada sağ taraftan gelen bir şandeli Fener mu- hacimleri gole tahvil ettiler. Bu gole Süleymaniye itiraz etti ve sahayı ter- ketmek hatâsmı gösterdi, halbuki bu gol goldü ve itiraz doğru değildi. O- yuna devam için top ortaya geldiği zaman Süleymaniyeli müdafi Ruhi sahadan çıklı ve Süleymaniye on kiçi ile oyuna devam etti. Bu suretle Fik- retin atamadığı ponaltıdan sonra Fe- ner beraberliği temin etmiş ve galibi- yet sayılarının arkasından koşmağa başlamıştı. Artık top hep Fener oyun- cularında idi, Süleymaniyeliler Fener lilerin yanında gölge gibi oynuyorlar. Oyunun son dakikaları yanaştı, tri- bünlerden Fener taraftarları çok me- yuz idiler. Bu beraberlik Beşiktaşa gok yarayacak, puvanlar müsavi ola- caktı. Daha yedi dakika var ki oyun | beraberlikten çıkmadı. On kişi ile oy- | nayan Süleymaniye topu sağa, sola hep taca atıyorlar , vakit Fizanıyor- lardı, Bu sıkıştırma arasında soldan elen bir topu Muzaffer Süleymaniye | ağlarına taktı ve arkasından Zekinin güzel bir frikiki üçüncü golü kaydet- mişti. Süleymaniye mağlübiyeti ka- bul etmiş bir halde oyunun son düdü- ğünü bekliyorlardı. Dördü yapılmasma ramak k. bir düdük maçın bitti; leymaniyelileri bu ma İ ri çok güzel, enerjik bir oyunla tebrik etmeği bir vazife biliyoruz. Fenerbah çeliler için de Fikretin badema 8ol a- çıkta oynamasını, hem kendileri, hem de Türk futbolü için daha faydalı gö- rüyoruz, Fenerbahçe stadında : İlk maş: küçükler şampiyonası için Kasımpaşa ile Sül iye yapacaktı. Fakat Süleymaniye gelmediği için Ka- sımpaşa hükmen galip addedildi. İkinci karşılaşma Vefa küçükleriyle Fenerli kü çükler arasında oldu. Fenerliler, geçen- kendilerini mağlup eden Vefa - Beykoz B takımları maçında | Beykoz 4 - 0 galip geldi. İkinci küme ında Beylerbeyi Kasımpaşa | ya 4-2 yenildi. Son maçı Beykoz - Vefa Kumkapı bi rine takımları oynadı. Vefa-Kumkapı sahaya şöyle çıktı » Halık, Sam, Süleyman, Namık, Na- ci, Mustafa, Cemil, Gazi, — Muhteşem, Yahya. geçi 1 kinci devrede oyun hararet kesbet- mişti. Maamafik iki tarafta gol çıkaran mıyorlardı. 35 inci dakikada Vefa aley hine verilen bir penaltıdan Beykoz, be- raberliği temin etti, Maamafih Vefalılar 42 inci dakikada yine penaltıdan bir gol daha yaparak maçı 2-1 galip bitirdileri. Güreş birincilikleri.. Istanbul güreş birincilikleri de dün Beyoğlunda Halk Fırkası binasında ya- pıldı. Birinciliklere Oon biri oVefa- Kumkapıdan, yedisi Haliçten ve biri de Fener .3 Süleymaniye 1 | lerdir. Büyüzden & Seyrisefaini Şirketi Anadoludan olmak üzere 16 güreşçi i irk; mezi güreşçi iş- Netizeler ve mühtelif sikletlerde dere ce alanlar şunlardır: 86 kiloda - Birinci: Vefa - Kumkapı dan Ali, i, Vefa - Kumkapı" 61 kiloda - Birinci, dan Kâmil, ikinci Haliçten Servet. 66 kiloda - Birinci, Vefa - Kumla pıdan İsmail, İkinci Vefa,K.K dan. Ya ger, üğüncü, Vefa. Kumkapıdan — Meh. i: Vefa - Kumkapı ci Haliçten (o Yusuf As- lan, üçüncü Vefa - Kumkapıdan Ömer. 79 kiloda - Birinci: Vefa - En ağır da : Birinci Haliçten Çoban Mehmer, ikinci Vefa - Kumkapıdan Ad Dan, Umumi tasnifte Vefa - Kumkapı 23 puanla İstanbul şampiyonluğunu muha faza etmiş, haliç 7 puanla ikinci olmuş tur . Basketbol, Voleybol Mıntaka basketbol ve voleybol birin- ciliklerinç Galatasaray salonunda devam Voleybolda Fenerbahçe | Beşiktaşı 15-10, 15-11 yenmiş, İstanbulspor - E- yüp maçı iki tarafın anlaşmesiyle töhir edilmiş ve Kasımpaşa gelmediği ii leymani; a ş için Sü e hükmen galip sayılmıştır. Iç ödünçlemede Savaş (Başı. 1 inci sahifede) dımlaşma olacaktır. Yalnız yardım kabul etmeğe fırsat bulan bir var lık, aldığı yardımı ağıra öder. Kar şılığını aynen bir yardımla ödeye- bilen varlığın önündedir ki, bütün dünya saygı ile eğilir. Biz, kendi kendilerine ve biribirlerine inanan ların yolundayız. Biz yolların en doğrusu üzerindeyiz. Amasyada tahviller kapışıldı AMASYA, 20 A.A. — Burası için gönderilen istikrazı dahili der hal satılmış ve Ziraat bankası ye- niden tahvil getirtmek mecburive- tinde kalmıştır. Halknnız bu mil- li işe büyük bir ehemmiyet ve kıy met vermektedir. Halkevlerinde konferanslar ZONGULDAK, 20 A.A. —-Dün gece Halk fırkası salonunda fırka reisi tarafından fırka programınm izahı yolunda oZirrat Bankesi memuru Fevzi Bey tarafından Er. gani istikrazının iktisadi ve milli kıymet ve ehemmiyeti hakkında mühim konferanslar verilmiş ve büyük bir halk kütlesi tarafından dinlenilmiştir. Konferansları müte akip Halkevinin yeni heyeti şen ve genç kızlardan mürekkep mu- siki heyeti bir konser vermiş ve | çok alkışlanmıştır. MFRSİN, 20 A.A. Bugün Helkevinde dahili istikraz hakkın da Maliye müfettişi Celâlettin Sa- it Bey tarafından bir konferans ve rilmiş ve konferansta vali, beledi- ye, fırka reisleriyle memurlar ve kalabalık halk bulunmuştur. Mersine gönderilmiş olan tahvil ler bu bir iki gün içinde tamamen satılacaktır. Yeni tahvil getirtilme sine lüzum hâsıl olacağı kuvvetle muhtemeldir. DENİZLİ, 21 A.A. — Halkevi salonunda Maarif müdürü Şevket Bey tarafından dil inkılâbınm ve- receği neticeler ve Saraçoğlu Ra- gıp Bey tarafından Ergani hattı. nım temin edeceği faydalar hakkm da iki konferans verilmiştir. i e Paltolar atıldı Dün halk güzel bir bahar havası geçirdi Psskalyanin ilk cuması İstanbulda Ortodokslar tarafından hususi bir kud- siyet otfiyle tesit edilmektedir. Paskal- yadan sonra gelen bu ilk cuma bir haf. ta devam eden Balıklı ilk günüdür. Dün Balıklı panayırı başlamış, Balık- ğ hı ve civarı kırlar binlerce insaniz dol- muştur. Panayıra yalnız Ortodokslar de ğil, cuma tatilinden | bilistifade herkes gitmiş, havanın da güzel olması bu se- ne ber seneden daha fazla kalabelik ol. ması mücip olmuştur. 3 Dün İstanbul hemen hemen baharm da ilk gününü yaşamış. Şimdiye kadar kırlara çıkılamıyacak kadar bozuk gi- den havalar dün müsadekâr davranmış, aylardan beri evlerinden dışarı çıkama- Yip kır havasına hasret çekenler kırlari dokülmüşlerdir. Tramvay şirketi dün Balıklı panayiri dolayısile Topkapı ve Yedikule hattın daki arabaların miktarın arttırdığı gibi, Bakırköy - Sirkeci servisi yapan o tobüsler de durmaksızm işlemişlerdir. Dün bir çok kimseler de Boğaza, A- dalara ve sahil yerlere gidip eğlenmiş- Hayriye ve Haliç vapurlarının sabah ve akşam seferleri çok kalabalık olmuştur. Hülâsa itibariyle İstanbullulr dün s0 menin en neşeli gününü yaşamışlardır.