25 Nisan 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

25 Nisan 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

SEYRÜSEFER EVAMİRİ AŞERESİ Her gün biraz daha (çoğalan, biraz daha tenevvü arzeden nakıl vasıtaları, büyük şehirlerde seyri seferi mühim bir mesele (o hâline getirdi. Caddelerdeki geliş gidişe dik- katle bakınız. Sikletin, şeklin, sü- ratin hareket kabiliyetinde ne him bir âmil olduğunu hemen gö- rürsünüz, Caddeleri dolduran ve nispi sü- ratleri birbirinden farklı olan bu nakıl vasıtalarının, seyrisefer es- nasmda bir takım merasime tabi olmaları zaruridir. Her memleket- te talimatnamelerle tayin edilerek kayıt altına alınan bu (merasim, seyriseferde bir nizam ve intizam temin eder. Seyrisefer © talimatnamelerinin beynelmilel ifadelerini araştıran bir muharrir, 10 maddelik bir hu- lâsa meydana getirmiş. Bu 10 maddeyi sırasile nakledi- yoruz: Madde | — Umumi yollar her- kesin malıdır. Piyade, suvari, ara- ba, otomobil, ve saire râkipleri bu- yolların yolcularıdır. Yollar, nakliyat için yapıldığın- dan, ne bir mükâleme ne bir oyun mahallidir. Madde 2 — Hareket, kütlenin diğerlerine nazaran yer değiştir. mesidir. Seyretmek, bu hareketi sevk ve idare etmektir; kütleye tesir eden arızi kuvvetlere her an hükmetmektedir. : Madde 3 — İyi bir seyir, ancak yere iyi intibak ile mümkündür. a- cele gitmek, yavaşlamak, durmak hep yere intıbaktır. Madde 4 — Seyretmek, muhte- lif hareketli taşları bulunan aca- ip bir dama tahtasının bu taşların- dan biri olmaktır. Madde 5 — Her disiplinli sey- rin bir kolu vardır. Bizde sağ kol. dan gidilir, Sol koldan geçilir. Madde 6 — Yollarda | silsilei Çatalca Mst. Mv. kıt'atnın mayıs ihtiyacı için 2400 kilo taze bakla 2400 kilo taze s0- an, 600 kilo semizotu, Hazi: ran ve Temmuz ihtiyacı için 1200 kilo taze soğan, 600 kilo | semizotu 3600 kilo bakla açık münakasa ile almacaktır. İha lesi 2 mayıs 933 salı günü sa- at 11,30 dadır. İsteklilerin şartnamesini görmek üzere | her gün ve münakasaya iştirak | için mezkür gün ve vaktinden | evvel Fındıklıda 3. K. O. Sa. | Al. komisyonuna münacaatla- r. (91) o (1540) 1754 ise | 1. F. kı'atı hayvanatı ihtiya cı için 165,000 kilo yulâf ka- palı zarfla münakasaya kon- | muştur. İhalesi 4 mayıs 933 | perşembe günü saat 15,30 da- | dır. İsteklilerin nümune ve | şartnamesini görmek üzere her gün ve münakasaya işti- rak için o gün ve vaktinden evvel teminatlarile Fındıklıda 3.K. O, Sa, Al, komisyonuna müracaatları. o (89) (1542) 1755 >. 1. F. kıt'atı hayvanatı ihtiya cr için 165,000 kilo arpa ka. palı zarfla münakasaya kon- muştur. İhalesi 4 mayıs 933 perşembe günü saat 15 tedir. İsteklilerin nümune ve şartna mesini görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak için o gün ve vaktinden evvel temi- natlarile Fmdıklıda 3. K.O. satmalma komisyonuna mü- racaatları. (88) (1543) 1756 ... K. O. kıt'atı hayvanatı ih- tiyacı için 330,000 kilo yulâf kapalı zarfla münakasaya kon muştur. İhalesi 4 mayıs 933 perşembe günü saat 14 tedir. İsteklilerin niimune ve sartina mesini görmek üzere her gün ler. (105) meratip vardır. Dar yoldan gelen | bir araba geniş bir yola girmeden, yolun ağzında, tevekkuf mecburi- yetindedir. Madde 7 — Sürat, aslen tehlike- siz ve hudutsuzdur. Tehlikeli o- lan nispi sürattır. Nispi sürat, mü- teharrikin bulunduğu mahalin şe- raitine tâbidir. Madde 8 — Hareketin veya is- tikametinin her tadilini, evvelden | haber vermek icap eder. İki iş a- maa bir zaman fasrlası zaruri- ir. Madde 9 — Talimatname mü- |” sait dahi olsa, seyir nizammı bo- |f Otomobil sa mami zan, kaza vukuunda mes'uldur. Madde 10 — Her mütebarrikin, geçici veya daimi her maniin gece- leri her cihetten görülecek sürette ştenviri lâzımdır. İstanuul - Edirne şosesi yapılıncıya kadar — Bununla mı Edirneye gidecek . Bagaje vereceği ve münakasaya iştirak için o gün ve vaktinden evvel temi- natlarile Fındıklıda 3.K.0O. satmalma komisyonuna müra caatları. (87) (1544) 1757 3» K. O. hayvanatı ihtiyacı i- çin 330,000 kilo arpa kapalı zarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi 4 Mayıs 933 per- | şembe günü saat 14,30 dadır. | Taliplerin nümune ve şartna- mesini görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak için mezkür gün ve saatinden ev- vel teminatlarile Fmdıklıda 3K.0O. satmalma komisyonu na müracaatları. (86) (1545) | 1758 K. O. merbut kıt'alarile 1 F. kıt'alarının mayıs ayı ihtiyacı için 22080 kilotaze bakla, 22080 kilo taze soğan, 5520 kilo semizotu ve (Haziran, Temmuz ayları için 11040 kilo taze soğan, 5520 kilo se- mizotu ve 33,120 kilo kabak açık münakasa ile satın alma- | caktır, İhalesi 2 mayıs 933 salı günü saat 11 dedir, İstek lilerin şartnamesini görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak için o gün ve vaktin- den evvel 3 K. O. komisyonuna gelmeleri. (83) (1548) 1758 s.s K. O. Hayvan hastahanesi- nin elektrik tesisatı pazarlıkla tamir ettirilecektir. İhalesi 26 | İ Nisan 933 O çarşamba günü saat 14,30 dadır. İsteklile rin şartnamesini örmek üze- re her gün ve pazarlığa işti rak için o gün ve vaktinden evvel Fındıklıda 3. K. O. Sa. Al, komisyonuna müracaatla (1783 2127 vs K. O. kıt'at ve müessesatı ihtiyacı için 8509 o Çatalca * satınalma | Yeni Alman arabalarının çoğun mektedir. Resimde görülen hava ile soğu, mücehhez bir N. A. G. dir. Bu ara Almariyada küçük arabalar rağbet- tedir. Resimde üç tekerlekli bir o Frame | görülmektedir. 200, 400, 600 santi. OTOMOBİL sa Nev - York salonuna mektedir. Bu ayrılık, iki memlekette- ki ekonomik ve teknik şartların biri- birinden tamamen farklı oluşundan- dır. Filhakika, otomobi Mst. Mevki kıt'aları için 1500 kilo ki cem'an 10.000 kilo ku İ ru üzüm pazarlıkla satm a- Imacaktır. İhalesi 26 Nisan 933 çarsamba günü saat 15 te tedir. Taliplerin nümune ve şartnamesini görmek üzere | her gün ve pazarlığına iştirak için o gün ve vaktinden evvel Fındıklıda 3.K, O.Sa. Al, | komisyonuna gelmeleri. 1(104) (1787) “.. G. Hd. Kıt'atı için aşağıda yazılı muhabere malzemesi a- nacaktır. İhalesi o6 Mayıs 933 cumartesi günü sat 11 de dir. İstekliler nümunelerini 26-4.933 akşamma kadar ko misyona getirmeleri, (1099) (1788) 1700 fincan çok taammüm 2131 1—3.No.h maa demir 2,5,3 Mm.8 Km. demir iigebrdnizi; 1,5 Mm. 1,5 Km. demir tel galvanizli 85 kilo kükürt 2.—3 No, lı 580 fincan maa demir 2,5,3 Mm. 29 Km. demir tel (Galvanizli) 1,5 Mm. 500 metre demir in (Bağ için) 30 kilo kükürt. ş 2132 ! La Hava aktarma anbarı ihti- | yacı için 1000:1140 adet am-! pul pazarlıkla satın alınacak- tır, İhalesi 29 Nisan 933 cu- İ martesi günü saat 14 tedir. steklilerin şartnamesini gör mek üzere her gün ve pazarlı ga iştirak için o gün ve vaktin den evvel fındıklıda 3.K.0O. Sa. Al. Ko, na gelmeleri. (112) (1831) ... K. O. ve 1, F. kıt'atı ihtiyacı! için pazarlıkla 2,500:3,000 ki i lo sadeyağı almacaktır. İha- lesi 29 Nisan 933 cumartesi lonlarında yeni tipler | m imdi | da, motör ön — tekerlekleri çevir- yan, 1,5 litre silindreri bir motörle bada çekici tekerlekler öndedir. Yeni Amerikan arabaları Aero dinamik karoserilidir. | Resimde görüliyor. metre mikâbında metörlerle teçi edilen bu arabalar, motörlerinin kü: çüklüğü dolayısile, vergiden maaftır. SALONLARI etmiş olduğu Amerikada, her şeyden evvel konfor aranılıyor. o Arabalara büyük silendreli müteaddit silindirli motorlar konuluyor. Bu arabaların ucuza maledilebilmeleri, seri halinde imallerile mümkün oluyor. Halbuki, otomobilin Amerikadaki kadar tanmmüm etmemiş olduğu Al- manyada,; seriler halinde imalı İst Mr. Kumandanlığı Satınalma om. ilânları Ordu için 350 metre tulinde | 30 adet çelik tel halât 25-4- 933 salı günü saat 14 te pazar lıkla satm'alınacaktır. İstekli- lerin şartnamesini görmek i- | çin her gün ve pazarlığa giri- şeceklerin belli vaktinde ko- misyonda hazır bulunmaları. (618 © (1780) 2168 .* Harp Akademi efradı için yataklık ot pazarlıkla satın a- lnacaktır. Pazarlığı (o 29-4- 933 cumartesi günü saat 10 da icra edilecektir. Taliple- rin vaktinde komisyonda bu lunmaları; (620) (1822) s4. Merkez Kumandanlığına merbut müessesat için ondört bin kilo un 26-4-933 çarşam- ba günü saat 11 de pazarlıkla | satın almacaktır. İsteklilerin şartnamesini görmek için her gün ve pazarlığa girişecekle- rin belli vaktinde komisyon da hazır bulunmaları. (621) (1823) : Askeri Baytar mektebi için sekiz adet küçük tecrübe hay van kafesi 26/4 /933 çarşam- ba günü saat 14 te pazarlıkla satın almacaktır. İsteklilerin belli vakitte komisyonda ha- zır bulunmaları. (1815) ———— lilerin nümune ve şartnamesi ni görmek üzere her gün ve pa zar'ığa iştirak için ogün ve .. günü saat 14,30 dadır. İstek- leri, (113) (1832) Aerordinamik evsaflı bir araba | vaktinden evvel fındıklıda 3. | ma Kari mektupları Karilerimizden biri gazetemize iği bir mektupta, şehirdeki intisamsızlığından şik yet etmekte ve bu intizamsızlığın bil- hassa yaz mevsimlerinde artmakta ol duğunu söyliyerek mektubunu şu su- idelerine harfiyen riayet ederek, nizami süratle iyorsumuz.. Kulaklarınız ki- rişte, gözleriniz fal taşı gibi açılmıştır. Sizi bu hâlde görenler, sevk ve idi deki sıkı disiplininize hayran (olu Tetbirli idareniz dolayisile, araban bir kaza yapmak ihtimali (olmadı zannederler. Düşüncelerinde anladnmış- lardır. sokaklar birinden süratle çıkan bir araba gelir yolunuzu kapar. Aranızdaki mesafenin azlığı, sağlam fi- renlerinizin, ihtiyatlı © hareketinizin &- bemmiyet ve kıymetini hiçe ine nünüze geçen arabanın orta yerine hiz. la yapışıramız.. Taksiye binersiniz. Şoför sanki sürat rekoruna girmiş gibi mütemadiyen sü- rer. Yavaş oğlum, dersiniz. - Merak etme beyim, idrolik firenlidir, der ve inadına sürer.. Çok geçmeden, bir sademe; kuvvetli bir firen darbesini takip eden bir feryat.. Siz ne olduğunu anlamadan etraftan koşuşurlar.. Şoföre uzanan yumruklar arasından, gazup nazarlar sizi de tehdit eder, Piyade misiniz?!.. Haddiniz varsa he- le bir yaya kaldırımından uzaklaşmız; üç yüz metre ötedeki otomobili hiçe sa- yarık karşıya geçmeğe çalışınız. “Hasılı, otomobil bir derttir. Taksi he- locandır. Yaya yürümek ise, hiçte rahat değildir. Bilhassa yaz mevsimlerinde. imkân bulunamamaktadır. et fiatinde ucuzluk, ancak inşaatı teshil ve tekemmülde aranılıyor. o Meselâ motörlerin ön tekerleklere bağlanma- 8 gibi yeni formüller hep bu maksat- ladır (Adler, Brennabor, D.K.W., Strewer, N. A. C.; Audi hep ön din- gilden hareketlidir.). Sonra en çok rağbet gören araba- lar, küçük olanlardır. erlekli arabalar da teşhir edi Motorlara gelince: Küçük silendre- ler tercih edilmektedir. Hava ile 30- ğuyan motörler taammüm etmekte- İstanbul Asliye mahkemesi üçüncü hu kuk dairesinden : Toma efendi tarafından Beyoğlunda Çukur Badem sokağında 3 No. hu ha- nede sakin iken işbu yerden Gaybubi- yet ederek halen ikametgâhı meçhul ka lan karısı İrini hanim aleyhine açılmış olan boşanma davasından dolayi yapı- lan tahkikat neticesinde mümaileyha bu lunamamış ve şu suretle şimdiki halde nerede oturduğu meçhul kalmış oldu- #undan hakkımda ilânen tebliğat yapıl- ması karargir olmuş ve bu baptaki da- va arzuhalinin bir sureti de mahkeme divanbanesine talik İmiş bulunduğun dan icrai tahkikat için tayin olunan 28- 5-933 pazar günü saat (o 14 te İstanbul adliye sarayında üçüncü hukuk mahke- mesine gelmediği ve mezkür arzuhale on gün zarfında cevap vermediği tektir de bu hususa ait tahkikatın gıyaben ic- va olunacağı malöm olmak üzere keyfi- yet ilânen tebliğ olunur. O (2407) Beyoğlu dördüncü © sulh | hukuk mahkemesinden : Büyük Pangaltıda Cedidiye sokağın- da 30-14-48 numaralı Resten apartmanı nm (5) numaralı dairesinde sakin iken 22 mart 1933 tarihinde Surp Agop has tahanesinde vefat eden İstepan efendi. nin vasiyetnamesi açılarak tenfizine baş landığından kanunu medeninin (538) inci maddesi mucibince bu bapta itira- zı olanlar ile müteveffadan alacağı ve vereceği olanların ilân tarihinden itiba- ren bir ay içinde Beyoğlu ( dördüncü sulh hukuk mahkemesine müracaatları lüzumu ilân olunur, (2405) Istanbul İkinci ticaret mablemesin- den : Karamürsel Mensucat ve ticaret ano nim şirketinden verilmiş o 1 KA. evvel 931 tarih ve 365 No. lu ve 1 Haziran 932 hululu vade tarihli 500 liralık em- re muharrer senedin zayi olduğundan bahsile hamili Bosnalı Mehmet Ali ef. tarafından iptali | talep olunmuştur. Bi- İ nnenaleyh mezkür bono kimin yedinde ise 45 gün zarfında mahkemeye ibraz edilmesi aksi takdirde bononun iptaline karar verileceği ticaret kanununun 636 ıncı maddesine tevfikan ilân olunur. K.O.SA, AL, KO. na gelme | (2410) Amatör köşesi —eaeerererasa Bugün, üçüncü kısım olarak, motör ratelerinden (çalışma intizamsızlıkla- rından) bahsedeceğiz. Rateler gürültülü veya sessiz olur, Sessiz rateler. — Sessiz ratelerde, ikide bir, motör normal çalışmadan, çer ve sonra tekrar eski çalışmasına || avdet eder. Çalışmadaki bu intizamsızlık, bes lemedeki yolsuzluğun neticesidir. Bu yolsuzluk ii Veya zulmuş olması dolayısile sili ki kaçaktan ileri gel Benzindeki pislik mizlemeli. Silindir kaçağına gelince: Kontağı kapatarak, motör kolunu yavaşça çen i Bu suretle hangi | silindirin anlaşılmış olur. Ratelerm gü” ir, için, filtreleri tes kompresyon kaçırdı Gürültülü rateler. geliyorsa, supaplardan biri tamamen kapanmıyor demektir (ya supap sapı yanmıştır; ya radyatörde su az oldu. fundan supap çok ısmarak (şeklini kaybetmiştir; veyahut supabın irca yayı kırılmış veya suyu kaçmıştır. ). Çok defalar, bu fenalıklara yegâne ilâç bir kova su olur. Radyatörde a- zalmış olan su tamamlanınca, motö- rün intizamla çalışmağa başladığı gö- rülür. Suyu termosifon sistemile cereyan eden motörlerde, radyatörün daima dolu olması lâzımdır. Gazin iştinli huruç borusunda hu- sule geliyorsa, silindirlerden biri — buğisinin bozukluğu dolayısile — ga” zını yakmıyor demektir. Bu gaz, yanmadan huruç borusuna geldiğinden, müteakıp silindirin yan- mış gazları tarafından iştial ettirilir. Çare, bujiyi değiştirmektir. Ratelerin sebeplerini ararken, besle- me ve yakma azalarının mük: çalışmanın supaplardan ileri geldiği muhaki Amatörün supaplar üzerinde ya” pacağı bir iş yoktur. Bu hususta, a- tölyeye müracaat zaruridir. ŞOFÖR İran şimendifer yaptırıyor j Memleketimiz dahilinde Irmak - Filyos ve Fevzipaşa - Diyarıbe- kir hatlarının inşasını deruhte et- miş olan İsveç - Danimarka grupu İran hükümetile, İranı baştan ba- şa katedecek olan 950 kilometro- luk bir şimendifer hattı inşası İ- çin bir mukavele aktetmiştir. İn- şaat takriben 6 sene devam ede- cektir. Istanbul ikinci iflâs memurluğundan: Müfliş Avundukzade biraderler şir- ketile şürekâ Avundukzade Mehmet, U zeyir,Remzi,Şevket,Hamdi, Halkı of.lere sit iflâs evrâkı dairemize tevdi kılınmış ol duğundan icra ve iflâs kanunun muvak- kat beşinci maddesinin son fıkrasına tev fikan tasfiye devam edilmek üzere ala- caklıların 29-4-933 cumartesi günü saat 14 te ikinci iflâs dairesinde hazır bulun maları ilân olunur. (2440) Fatih sulh 3 üncü © hukuk hâkimli- #inden; Karagümrükte altay mahallesinde ve sokağında 3 numaralı hanede mükime Kadriye hanıma akıl hastalığına müp- telâ olması hasebile muhtacı vasi oldu- ğunu fennen tebsyyün eylemesine bi- nacn mümaileyha Kadriye hanım hae ri ile amucasının oğlu Hasan Zühtü €- fendinin 224.933 tarihinden itibaren va si tayin edildiği alâkadarann malümu olmak üzre ilân olunur, (2413) Gazın iştinli karbüratörde husule | bir halde oldukları görülürse, yolsuz |