5 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

5 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Diyaribekir müskirat fabrikası faaliyete başladı DİYARBEKİR, (Milliyet) Müskirat fabrikası 15 gündenberi faaliyete geçmiş, rakı imaline baş- lamıştır. Rakılarmı pek yakında piyasaya çıkaracaktır. Geçen gün birinci umumi müfettiş Hilmi Be- yefendile Vali Faiz B. fabrikayı ziyaret ederek gezmişlerdir. Gör- dükleri intizam ve rakıların nefa- setinden dolayı Başmüdür ve fab- rika müdürünü takdir ve beyanı teşekkür etmişlerdir. İzmitte bir müsamere İZNİK, (Milliyet) — Salı günü akşamı, Belediye bahçesinde, itti- hat spor klübü temsil heyeti tara- findan Kahraman piyesi muvaffa- kiyetle temsil edilmiştir. Belediye bahçesini baştan başa dolduran yüzlerce seyirci kafilesi memnunen evlerine dönmüşler: Müsamerede bilhassa Cahide | Hanmmla, Hasan, Yunus, Sıtkı, Nazmi, Cevat Beyler çok muvaf- fak olmuşlardır. Sporcu gençleri takdir ederiz. Aydın mücadele müfettişliği AYDIN, (Milliyet) — Aydın mıntakası ziraat mücadele müdü- rü Nadir Bey, vazifesine gösterdi- ği vefkalâde hizmet ve muvaffa- kiyete: mükâfat olmak üzere 2Zi- raat Vekâletince, mücadele mü- fettişliğine tayin olunmuştur. Mü- fettişlik mıntakası Aydın olacak- tır. Nadir Bey Amerikada incircilik tahsil etmiş bilgili zirmatçilerimiz- dendir. Sahillerimizde bir rum kayıkçısı boğuldu ANDİFLİ (Milliyet) — Meis ada- sından Yakomni isminde iki rum kayıkcısı balık avlamak ve odun toplamak bahanesile son muahede mucibince bize terkedilen ve. sa- hillerimize pek ( yakm buluhan gayrimeskün adalara giderlerken denizde furtmaya tutularak bat- mışlar, kayıkçılardan birisi kurtu- larak Meis adasına çıkmış, Yako- mi ismindeki diğer kayıkçı boğul- muştur. Meis kaymakamlığından yapılan müracaat üzerinde cesedin deni- zin akıntısile sahillerimize gelebi - leceği ihtimaline binaen yapılan araştırmada ne Yakominin cesedi ve ne de batan kayığın ankazı bu- İunamamıştır. Iki soyguncu yakalandı KARACASU, (Milliyet) — çenlerde Karacasu - Kadıköy na- hiyesi yolu üzerinde ve Sarayköy kazası hududu dahilinde bir s0y- gunculuk vakası olmuş, failleri meçhül kalmıştı. Karacasu jandar ma kumandanı yüzbaşı Kenan Be- yin takibatı neticesinde failleri- nin Sarayköy Ketenlik köyünden kör Hüseyin oğlu Ali ve refiki İb- rahim olduğu tesbit ve failler köy- lerinde tevkif edilerek Sarayköy jandarmasına teslim edilmişlerdir. zmitte de sahte yüz liralık mı? 1 İZNİK, (Milliyet) — Şehrimiz Kocaeli Halk Bankası veznesine, dün tanınmış bir tüccar tarafın dan, verilen paralar arasında seri 5, 14522 numaralı yüz Liralığın sahte olduğu Banka muhasebeci si Hakkı Beyin dikkatli gözlerin- den kaçmıyarak anlaşılmış, derhal zabıtaya haber verilmiştir. Parayı veren tüccar, aldiğr yeri göster- miştir. Zabıta ehemmiyetle tahki- kata başlamıştır. Milliyet'in romanı: 12 j ANITA LOOS. tamamiyle salim ve her türlü serayin den masun imiş. San Dilgo'ya geldikleri saman ko miser Doç'u hapishaneye, annesi de Dorothy'yi silelerinin ötedenberi o- turdukları eve götürmüş. Burası muhteşem manzaralı, ah- #ap bir evmiş. Damında ajtı tane siv- ri kubbesi, kubelerip üzerinde tahta a yeyin oynan sözleri varmeş. EY polis komiserinin ecdadı tarafından yapılmış imi Dorothy'nin odasimn penceresi bu kubbelerden birinin üzerine açılı yormuş. Perdeler emprime kumaştan ış. Odanın kâğıtları üzerinde pem- be gül demeti resimleri varmış. Bir köşede de bir konsol duruyormuş. Ya tağm üzerinde dun eder vaziyette Georg Vashington'un bir resmi var- Eskişehirde MİLLİYET ÇARSAMBA 5 TEMMUZ yeni bir yol Sıcak su deposunun kemeri yıktırıldı, cadde deponun üstünden geçecek Doponün suları boşaltılırken.. ESKİŞEHİR, o (Miliiyet? yıl Eskişehirde gene bh #aat faaliyeti basladı. Yaz mevsimi- nin başmdan bu güne kadar en aşağı otuz bina yapıldı. Daha yüzü müteca- viz binanında temelleri atılmış bulun- maktadır. Halk bir taraftan şehrin imarına çalışmakta iken, diğer taraftan da Be > e yeni caddeler açmakta, kaldı- tamir etirmekte, barakaları ykizmıkinde İl yolu caddesi ile Köprübaşı caddesinin açılıp birleş tirilmesi şehrin manzarasını değiştir. miştir. Eskiden bu iki cadenin ortasm da kötü görümlü bir kümbet halinde sıcak su depoları vardı. Tâ, Firijiler devrinden kalan ve Selçukiler zama- nında üst kısmı tamir edilen bu depo- ların yıkılması şehirde mühim bir de- dikodu mevzuu oldu. Şehirdeki eski bir itikada göre sıcak su depolarının çinde iki büyük manda yatmakta idi. Eğer depo açılırsa bu mandalardan air bir felâket gelmesi ihtimali var- i Romalılardan zamanımıza iti eden bu efsaneye inananlar pek azdı. Fakat ikinci ve daha kuv- vetli bir itikadı göre sıcak su depo- sunun üstü açılırsa su derhal kaybola caktı.Depo, beş on amelenin indirdik leri kazma darbeleri ile yıkılıp açıl- dı. Nihayet görüldü ki, içeride ne man da vardır, nede su kaybolmuştur. Konya sergisi KONYA, (Milliyet) — Alâed- din civarında dokuz gündür bir ha reket bir kaynaşma var. Büyük küçük insan kütleleri ile sergi bi- nası dolup boşalıyor. Serginin her köşesi saatlerce halkı meşgul © diyor. Ve sahiplerinden izahat a- larak takdirkâr nazarlarla ayrılır yorlar. Konya şu günlerde kala- balık bir şehir olmuştur. Sergi ma- halini ziyaret eden binlerce halk arasında şehir harici yurttaşlar da çok. Etraftan binlerce meraklılar, köylüler, tüccar geliyor, sergiyi ge ziyor kaza tuccarı toptan mal alı- yor. Hatti Adana, Mersin gibi u- zak yerlerden gelip sergiyi görüp mal alanlar var. Paşa yaylası AYDIN, (Milliyet) — Aydının en iyi sayfiye yeri olan paşa yayla sından geçen, (Fata) yolunun ya- pılmasına ve İzmir hududuna iler- lemesine faaliyetler çalışılmakta- dır. Bu yol için bir çok zenginleri- miz maddi yardımlarda bulunmak tadırlar. Aydında nüfus artıyor AYDIN, (Milliyet) Aydın Vilâyetinin * 927 senesindenberi 6 sene içinde umumi nüfusundan 17.000ç oğalmıştır. Tercüme: Kâmran Şerif mış. Fakat Dorothy diyor kiz — Odanın havası öyle bir şekilde idi ki, oraya kapatılan bir genç kız: “Ah ne olur, biri bana gizlice bir e- gönderse metçi kız kapıyı vurup: — Paketlerinizi açayım mı? miş. Dorothy kızı içeri çağırmış ve pa- de Dorothy hizmelçi'kiz hakkımda e- pey malâmat almış: Erma daha ev- velce ıslahı hal müessesesinde bulun- muş imiş. Polis komiseri hasbelmes- lek bazı bedbaht kızların işlerile meş ğul olduğu zaman bunlara ıslahı hal fer- satın: vermekten çok büyük bir haz du- Sıcak su deposunun üstü açılırken Şimdi suyun üstüne beton ve kuvvetli bir bir kapak yapılmaktadır. . Çadde bu beton kapak üzerinden geçecektir. Bir polisi öldürdüler ÇORUM, — Çorumda Ömer namında bir serseri başka birisine tecavüz ederken polis memuru İsmail Hakkı Efendi tarafmdan vaki müdahaleden muğber olarak polis İsmail Hakkı Efendiyi bı- çakla öldürmüştür. Hakkı Efendinin cenazesi me- rasimle kaldırılmıştır; Ömer tutül muş ve Adliyeye verilmiştir. Akşehir Hilâliahmer köngresi AKŞEHİR (Milliyet) — Hilâli Ahmer cemiyeti şehirimiz şubesi- nin senelik kongresi Halk fırkası kaza merkez ocağında aktedil- miştir. Kongrede müfettiş Fahri ve Beha Beyler hazır bulunmuş- lardır. Reis M. Şükrü B. tarafın- dan açılarak heyeti umumiye rafından Ömer Faik B. reisliği Maarif memuru Osman Niyazi B. zabıt kâtipliğine tayin edilmişler dir. Cemiyetin bütçe ve kazancı hakkında bir çok münakaşalar ol- du. Heyeti idare reyi hafi ile ya- pıldr. Reisliğe avukat M. Şükrü, veznedarlığı Mumcu zade Ata, kâtibliğe Şağbası Z. Salih, azalı- ğa Cağfer Za. Müsiafa avukat Sadi, muallim Salih Atalay, ma- kinist Osman Beyler intihap edil. | mişlerdir. yaran. Fakat nankör bir kız olan Emsa bu iyiliğin kıymetini bilmezmiş, | polis komiserine teşekkür edecek yerde: — Aman kuzum... Bıktım bu a- damdan... Elâlemin işime ne diye bur nunu sokar bilmem ki... Beni kendi halime bıraksaydı bin kat daha iyi idi... Dermis, Ve bu sözleri söylerken çehresin- de âdeta meş'um bir ifade peyda o- Turmuş. Emma ile bu muhaverenin Dorot- hy'ye istikbali pembe bir renkte gös termeğe hiç bir yardımı olmamış. Do rothy: — Ne haltettim 30 Curley'er evinde bir p” diye vndenim.— Diye pişman olmağa başlamış. — Bakalım polis müdürünün an- nesi ne yapıyor? - di Görmüş ki kad ne kadar dilsizse man da o kadar süküti. Sanki bu ka- dar kuvvetli bir şahsiyete malik bir oğulla bir arada yaşamak kadıncağı zm hayatiyetini kurulmuş gibi bir şeymiş. Nihayet yemek vakti olmuş. Po- lis komiseri de damları. Yanında 933 Aydın köyleri AYDIN, (Milliyet) — Vilâyet | lantısında birçok köylerin birleşti- rilmesine; yeniden bazı köyler ku rulmasına ve bazı köylerin de i- | simlerinin değiştirilmesine karar vermişti. Meclisin bu kararları Da- hiliye Vekâletince tasdik edilmiş- tir. Bu meyanda Aydın hattı üzerin deki reşadiye istasyonunun adı pmarbaşmı, Teke köyünün tekin ve kürtler köyünün de Turanlı ol. | tur. “Müthiş bir katil yakalandı TİREBOLU, (Milliyet( — Gi- reson, Tirebolu, Bursa, Düzce, İz- mir, İstanbul ve Termede kanlı ci- nayetler ve bir çok soygunlar ya- pan Tirebolunun esbiye nahiyesi- nin çam köyünden kürtün oğlu Mehmet geçen gün Trebolu jan- darmaları tarafından yakalandı. Bu katil Giresonun düz köyün- de kahveyi basarak iki kişiyi öL dürdü ve iki şişiyi de ağır yarala- dı ve etrafına dehşet saçarak kaç- tı. Çinkiran köyü etrafmda o yol kesmek suretile soygunlar yaptı. Termede iki kişi öldürdü. Sonra Balikesire giderek zavallı iki ame- lenin kanına girdi. İstanbul, İzmir Bursa Düzcede de bir çok soygun- lar yaptı. Bir müddet izini keybet- tiren cani nihayet (geçen hafta Trabzon tarikile Tireboluya geldi. Serseri bir vaziyette dolaşırken jandarmalarımız tarafından görü- lerek hemen yakalandı Katil şim- di Gireson hapishanesinde sorgu- ya çekiliyor. > Karacasuda halk fırksı binası KARACASU, (Milliyet) — Bu sene kazamızda her türlü ihtiyaca- tı temin eder şekilde bir fırka bi- nası yaptırılacaktır. Bu hususta icap eden Hahsisat temin edilmiş ve binanm krokisi C.H.F. vilâyet idare heyeti azasından mühendis Hıfzı Bey tarafmdan hazırlan- makta olup ağustos ayı içinde in- şanta başlanacaktır. Hali tasfiye- de bulunan Karacasu mensucatı dahiliye ve ticaret Türk anonim şirketinin bugün toplanan heyeti umumiyesi müzakeresinde yeni 88- ilen tasfiye memurlarının fahri- yen çalışacaklarını vadetmeleri üzerine tasfiye tahsisatından 500 lirasınm yeni yapılacak fırka bina 81 için teberrü edilmesine dair A- libaz o. Salih Bey tarafından vaki teklif ittifak ve alkışlarla kabul €- dilmiştir. Halkımızın kurtarıcı fır kasına karşı olan çözülmez bağla- rını bu vesile ile de tekrarlamaları şayanıtakdir ve teşekkürdür. Azmakta boğuldu SÖKE, (Mililyet) — Anasil Di- narlı olup üç senedenberi Söke kemerinde haymeneşin olarak ika- met etmekte olan 18 yaşlarında Abdullah oğlu Mehmet banyo yap- mak maksadile eski Mendresin az- mağındaki suya girmiş ve derhal boğulmuştur. Bir mahbus- kaçtı SÖKE, (Milliyet) — İstanköylü Arif kaptan oğlu Ali namında bi- risi bakkal dükkânmdan bir okka kahve çalmak ile suçlu olup Söke hapishanesinde mevkuf iken te- neffüs zamanında diğer mahpus- lar ile birlikte dişarıya çıkarılmış ve gusül etmek emelile hapishane- nin gusülhaneşine girmiş ve ora- dan divarı delmek suretile firar et iştir. Jandarmalar tarafından p edilmektedir. Şüphe siz kısa bir zamanda derst edilerek pençei adalete teslim edilecektir. kadın varmiş. Bu sol- gun renkli sarışın kadın senelerden- beri polis komiserinin yanında kâtip olarak galryormaş. Anlaşılan komi- serin bu kadınla ilk münasebeti bir aşk macerası ile başlamış imiş. Aşk macerası bittikten sonra birlikte bir takım işlere girmişler. Bu cümleden olmak üzere, komiser vaktile hükü- mele mermer yerine bozuk granit ta sından bir kaç bina yaptırdığı zaman kadın bu işin muhasebesini tutarmış. Kadın komiserin işlerini o kadar iyi bilirmiş ki komiser onsuz yapamaz- mış. Hattâ, evvelce ona danışıp o İşi yapmasma izin yermek için kendisi- nin he isteyeceğini öğrenmeden hiç bir işe girişmezmiş. Meselâ Dorothy meselesi hakkın. da ona danışmadan bir şey yapamı- yacağına aklı kestiği için dişini sıkıp daha fazla vakit geçirmeden takdim me- rasimine mübaseret etmiş. Maalesef daha İlk anda kadmm Dorothy'den hoşlanmadığı anlaşılmış. Yemekten sonra kadınla polis ko- miseri salona geçmişler, kapıyı da pamışlar. Bu takay- e hanımm tenkitle- ri o kadar şâmatalı bir hal almış ki | haki Şirketi Hayriyeden: Boğaziçi vapurlarına mahsus yaz tarifesi Temmuzun altincı per şembe sabahından itibaren tatbik edilecektir. | TARİFELER GİŞELERDE SATILMAKTADIR. (522 Üsküdar Amerikan Kız Lisesi Mektep Eylülün 18 inci pazartesi saat 13,30 da açılır. Lise kısmından maada milkemmel ticari ve ev idaresi şubeleri vardır. Leyli talebeler bir aile hayatı yaşarlar. Ahlâk ve hüsnühale son derece ihtimam edilir. olup bakalorya imtihana giren hanrmlarm Salı ve Cuma Darülfünün bakaloryasma hazırladığı da bü sene mesun sabittir. bizaat mektebe Ücret dör: taksitle verilir. Fazla malümat almak için her zaman imektupla günleri ve Ağustostan itibaren müracaat edilebilir, İst, Mr. Kumandanlığı Satınalma kom. ilânları Yeşilköy Hava makinist Mektebi ihtiyacı için 2500 kilo sığır eti ve 4000 kilo ko yun eti o20-7-933 perşem- be günü saat 14 te açık müna kasa ile satın almacaktır. İs- teklilerin şartnamesini gör mek için her gün ve müna- kasaya girişeceklerin belli saa tinde Merkez K. Satınalma Komisyonunda hazır bulun- maları. (43) (2962) 4105 ... Yeşilköy (Hava Makinist mektebi ihtiyacı için yirmi do kuz bin sekiz yüz kilo ekmek 26-7-933 çarşamba günü saat on beşte açık münakasa suretile satm almacaktır. İs- teklilerin şartnamesini (gör mek için her gün ve münaka kasaya ( girişeceklerin belli saatinde Merkez Kumandan lığı satmalma komisyonunda hazır bulunmaları. (54) (3115) İstanbul asliye mahkemesi birinci ti caret dairesinden * İpekiş; Bursa dokumacılık ve trikotaj Türk Anonim Şirketinin İstanbul Çen berli Taş Vezir hanında Garpıs Dök- meciyan efendi aleyhine 32-665 dosya mumarasile İkame eylediği iflâs diva sından dolayi mümsileyhe tebliği muk tezi evrak ikametgâhı meçhul olduğu cihetle tebliğ edilmediğinden hukuk usulü muhakemeleri kanununun 141 in ci maddesi mücibince ilânen tebliğat i fasma karar verilerek tebliğ olmacak evrik mahkeme divanhanesine talik kr lınmış olduğundan müddeasleyh Gar- pis Dökmeciyan efendi tarihi | Hân ferdasmdan itibaren on gün zarfında mahkemeye müracaatla dava arsuha- ini tebellüğ ve cevap vermediği tak- dirde hakkında müsmelei gıyabiye icra kılmacağı ilân olunur. (5196) ——— İstanbul Asliye mahkemesi birinci ticaret dairesinden * İmam Raşit Bey veresesi vekili A- vukat Andre Prim efendinin Kadıkö- yünde Frerler mektebi yanında Fran sız sokağında 119 numerolu hanede mü. kim Feracullah ve İskender Anti efen diler aleyhine 932-1064 dosya numa- rasile ikame eylediği konkordatonun feshi davasından dolayi | ikametgâhr meçbu!l bulunan İskender Anti efendi alenen vaki tebliğata O rağmen tayin edilen günde mahkemeye gelmediği ci hetle hakkında gıyap kararı verilerek emri muhakeme 25-9-1933 pazartesi saat 13,30 a talik olunmuştur. Tebliğ makamına kaim olmak üzre gıyap kararnamesini mahkeme divan lale e Zaten kâtibesiyle birlikte yaptığı küçük gezintiden sonra polis komise rinin Dorothy'ye karşı olan vaziyeti “değişmiş. *”“K damın vicdanı sanki ağır yük a- unda eziliyor gibi imiş. Eski neşesi tamamen zail olmuş. Dorothy'ye an- cak uzaktan, göz ucu ile (£ bakabiliyor” maş, Böyle olmakla beraber Dorothy'- nin tahsil hususunu ihmal etmemiş. Onu annesinin yanına katıp sırf genç kızlara mahsus gayet kibar bir mek- tebe göndermiş. Dorothy bu mektepte, namzet ol- duğu | mevkie namzet bir tahsil göre- tin ve namuskârlığın ne de- Telefon : 60474. Beyoğlu dördüncü sulh hukuk mal kemesinden ; Galatada Lüleci hendekte 57 No. h hanede sakin iken 3 kânunsani 1931 ta rihinde vefat eden Fransız tabasındat Mösyö Rişar Kamil (Richard Camilic tarafından tanzim edilerek cenetal konsolosluğuna tevdi edilmi olan vasiyetnamesinin mahkemece *en fizi talep edilmiş olup mezkür vasiyet namede müteveffa ta Grugliasko şehrinde mükim | f tabasından (Emile Barravd) efe varisi umumi naspeylemiş ve ma ce müteveffanın uhdesinde bulu: şilköyde deniz kenarında Köy hallesinde yeni 44 numaralı bahç temilâtiyle iki bap hanesine vaziyet c- dilmiş olduğundan kanunu me İstanbu elyevm 538 inci maddesi mücibnce bir güma itirazı olanların ilân ta itibaren, bir ay içinde Beyoğlu d düncü sulh hukuk mahkem: ceatları lüzumu ilân olunur. (51 İstanbul asliye mahkemesi © birin hukuk dairesinden : Davacı Diy kirde mükim Tüccardan Tüfekçi zade Vanlı Ethem elendi tara İstanbulda Asma altında o Çavuş hanında 11 No. lu yazıhanede Apdulgani efendi / aleyhine No. tahtında ikame olunan cak davasından dolayi ikamet; meçbuliyeti hasebile ilânen tebliğat i- fa kılınmasma rağmen 1 Teromuz 935 tarihine müsadif cumartesi günkü sei mubakemede isbatı vücut etmeyen mümaileyh Kasım ci. hakkında H. U. M. K. nun 402 inci maddesi mücibince 'diyap kararı ittihaz edilerek © dave ve tahkikat evrakı okunmuş ve işbu m meleli gıya kanpatmın bersabık ilâner tebliğine karar verilerek Emri muha- keme 17-733 pazartesi | günü 14 te talik kılınmış olduğundan müddaaley- hi mümsileyh işbu karara | karşı bsş gün zarfında itiraz etmediği ve keme gününde bizzat gelmediğ vekil göndermediği taktirde gi muhakemeye devam edileceği | tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olu- nur. (5197) Istanbul Asliye mahkemesi Birinci Ticaret dairesinden : Bank Franko - Azyatik İstanbul Tahtakalede Prevuayans hs- nında 13 umeroda Haci Ali Hafiz Zade Mahdumları aleybine 933-591 dos ya numarasile ikame okuman 4566 Tira 87 kuruş alacak davasından dola; maileyhe tebliği mektezi evrak ika gâhi meçhul olduğu cihetle tebliğ e Jemediğinden H. U. M. kanununun 14) inci maddesi mücibince ilânen tebliğat iflasma karar verilerek tebliğ oluna cak evrak mahkeme dive kılınmış olduğundan müddeaaleyh ta- tihi ilânı ferdasından itibaren 10 gün zarfında mahkemeye müracaatla dava arzuhalini tebellüğ ve cevap IE vermediği taktirde hakkında m gıyabiye icra kılmacağı ilin (5220) nbanesine talil mek olduğunu öğrenmek nail olmuş. Fakat maalesef Dorothy bu vazi- yetten İâyikiyle istifade edememiş. Daha mektebe gittiği gün, bir vaka dolayısile kendisine fena nazarla be- kılmağa başlanmış. Önünde oturan bir arkadaşı kendisinden bir kurşun kalemi istemiş. Dorothy o gün bir katu dolusu kurşun kalem almış olduğu için ku- tunun yarısını arkadaşına vermiş. Ev Kız da bu tenbihi emme He- men hocaya gidip: — Efendim, Dorothy kurşun kar lemlerini “israf” ediyor! Demiş. Ders bittikten sonra muallim De- ef alıkoyup tahkikata başla kurşun kalemleri Kinleğesi çalmadığmı anlaynca ona nasihat etmiş: — Kızım, demiş. İnsan fenalık yapmak şöyle dursun, hattâ fenalığ benzer şeyleri bile yapmaktan ihti. raz etmeli. İleride buna muvaffak ol (Arkası var)