5 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

5 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Bir propaganda teşkilâ- | tına ihtiyaç var! Cümhuriyetin feyizlerini memleketin Kiöaridir niz Havuzunda... | m — — İYüzine birincilikleri Ankarada yapılıyor içinde ve dışında canlandıracak böyle Ba cuma havuzda tesvik yarıslarıvar ANKARA, 3 Temmuz — Genç cümhuriyetimiz bir kaç ay sonra on | yaşma giriyor. Lozan muahedesi | imzalanalı nerdeyse on sene ola- cak. Bu iki tarih, yeni Türkiye için birer temeldir. Ve bu şerefli teme- lin üzerinde yükselen binanın ne mruvaffakıyetli cepheleri | var... | Saymakla, anlatmakla bitmez. On | senelik tarihin her bir satırı, başlı başına birer tarih cildi dolduracak kadar manalı ve şamildir. İstiklâl âşıkı civanmert milletin- | den kuvvet alarak yoktan bir va- tan yaratan Mustafa Kemal, ileri devlet esasları ile mücehhez “Mus- tafa Kemal Türkiyesi,, ni de kur- du. Şimdi bu kurulan saadet yuva- sının tezyini, milli sevretin arttırıl- ması, Türk topraklarında refah ve rahatın tesisi ameliyatma geçildi. Dünya buhranı karşısında, Türk | vatanının bugün gösterdiği man- İ zara, haritada yer alan bir çok memleketlere nispetle; ancak Cen- net kelimesi ile ifade edilebilir... . Fakat neşterle deşmeden görü- lebilen bir derde müptelâyız. Bu | dert, yapılanı gösterebilmek, ken- | di kendimize ve dünyaya tanıt- mak ve yaymak ilminden mah- rum oluşumuzdur Neden ifade etmiyelim? Bu yolda | bu on sene içinde atılan adım bir | hiçtir. Çölde bir damla su mesabe- sindedir. Ve bu yüzden, temin e- debileceğimiz nice kaybolup gidiyor... . Hükümetin elinde neşir vasıtası olarak kullandığı “Anadolu Ajan- sı,, — tabir caizse — felce uğramış bir müesseseden başka bir şey de- ğildir. Bu uğurda sarfedilen emek- ler bostur. Hariç şöyle dursun, mil Ni hudutlarımız içinde bile Ajansın sesi hastalıklı ve boğuk çıkıyor. Bu sesi işitmek istiyenler işitemiyor. Nerede kaldı ki, ses gelen tarafa arkasını çevirenlerin kulağına ve dimağına tesir edebilsin! On senede bir asırlık enerji sar- fedildi. Ve bu kısa müddet zarfın- da elde edilen neticeler, İmpara- torluk Türkiyesinin hayalinde ol- sun canlanamıyan kıymetli eserler- dir. Tanıtmak ve yaymak sahasında İ bütün milletler, kabiliyetleri dahi- linde kolları sıvamış çalışırlarken, biz hâlâ ne bekliyoruz? Ehil ellerin idaresine tevdi edi- lecek resmi bir propaganda teşki- lâtına ihtiyacımız var!,.. Mecdi SADREDDİN menfaatler | İ 2429, Bolu 1401, Burdur 545, Bursa İ 2222, Cebelibereket 1272, Çanakka- İ lareli 355, Kırşehir 1880, REZ MN EEE Y”E EA EEE Karşılık klavuzu Cemiyet; gösterilen alâ- kaya teşekkür ediyor ANKARA, Z2(AA.) —T.D.T. Cemiyetinden: arşılıklar anketinin ikinci kısmı da üz napreğilen 106 mik LAS ile bitmiştir. Birinci ve ikinci kısım i- çin gelen karşılıklar sıraya konulmak- tadır. Bunlar iyice elendikten sonra karşılıklar klavuzu vücuda | getirile- tir, T. D. T. Cemiyeti, ilkinden beri an- ket neşriyatnda büyük bir gayret gös teren Anadolu Ajansı ile Ankara ve Istanbul Radyolarına ve bütün Türki- ye matbuatma teşekkürlerini bildirir ve ankete konan sözlere karşılık ara- yan ve bildiren bütün yurttaşlara da ayni duygu ile teşekkürler eder. GÖNDERİLEN FİŞLER ANKARA, 4 (A. A.) —T.D.T. Cemiyetinden: Haziran sonuna kadar vilâyetler- İ den cemiyet merkezine gelen söz der- leme fişleri 107340” a varmıştır. Ha. ziran ortasmda bu sayı 100283 idi. On beş gün içinde yeni gelenler 7102 Tavuk bolluğu yumurta ve tavuk. ANKARA, 3 (Milliyet) rada tavuk gün geçtikçe bollaş ve fintler de düşmektedir. Her bir çok köylüler ve madrabazla rinde tavuklarla çarşı, mahalle d. makta ve müşteri aramaktadırar On yedi buçuk kuruşa kadar lan kocaman tavukların gayet y Bütün gelen fişlerin her vilâyete düşen sayıları şunlardır: Afyon 2001, Amasya 1208, Anka- ra 11468, Antalya 2067, Aydın 740, Balıkesir 987, Beyazıt 717, Bilecik u le 3775, Çankırı 630, Çorum 81248, Çoruh 885, Denizli 2386, Diyarbekir | 813, Edirne 864, Elâziz 667, Erzincan | 782, Erzurum 436, (Eskişehir 1615 Gaziantep 721, Giresun 1712, Gümüş- hane 890, İçel 384, İzmir 1973, Ispar- ta 3798, İstanbul 15295, o Kars 799, Kastamonu 1108, Kayseri 3060, Kırk Kocaeli 1434, Konya 5815, (Kütahya 2838, Malatya 850, Manişa 956, Maraş 666, Mardin 94, Mersin 1960, Muğla 1920, Muş 295, Niğde 2278, Ordu 1881, | Seyhan 2026, Siirt 95, . Sinop 1350, | Sivaz 1031, o Şibinkarahisar 1070, Trsbzon 1742, Tekirdağ 783, Tokat 916, Urfa 861, Van 289, Yozgat 936, | Zonguldak 2096. miz şaşmamalıdırlar. Hele yumurta ise yok pahasıns rakende olarak kırk paraya © kadar verilmekte olduğuna göre Ankaranın İ en ucuz yiyeceği yumurta ve tavul olduğu derhal anlaşılır. ANKARA, 4 (Milliyet) — Gazi Or- | man çiftliği Ankaranın ciğerleridir. Nefos almak istiyen binlerce şehirli cumaları koyu gölgeli akasya ormanı- altına koşuyorlar. Çiftlik idaresi, ballı bu iiiyacını barilknmitiein her yaz yeni bir tertiple ortaya çıkı. YOK. Evvelki seneler Marmaranım etrafr yaz için bir melce idi. Onn.Karade- niz yüzme havuzu takip etti. Karade- nizden herkesin istifade edemeyişinin sebabi, soyunma, yerlerinin. azlığı, gü- darlığı ve bilhassa seyre gelenler için gölgeliklerin azlığı idi. Çiftlik idaresi yeni mevsime girer- ken bütün bu nolsanları telâfi ode- cek tertipler yapmıştır. Önce soyum- | ma yerleri genişletilmiştir, farah fa- | rah 1500 kişinin bugün soyunup giyi- nebilmeleri için yer yapılmıştır. İati- yenler hususi gardroplara eşyalarını koyabilecekler, istiyenler de soyun- ma yerlerine asarak ucuzca banyo a- | labileceklerdir. İl Kum sahası osaslı surette genişle- | Sahte yüz Tiralıklar taşrada sürülüyor ANKARA, 4 — Memleketin ba yerlerinde yeniden sahte yüz liralık ele geçirilmiştir. Zabıta her tarafta fanliyetle tahkiki . Tah | kikat ilerilemekte: havuzunun mevcudiyetini nazarcitiba» ra alan idman Cemiyetleri | İttifakı, Türkiye yüzme birinciliklerini Anka. Bakalım Ankara ne zaman bunlardan kurtulacak? ANKARA, ' (Milliyet) hderede oturanlar her yerde, vesaitinakliye işinden muztariptirler. Kavaklıdereden şehre inmek için binecek kimsenin ya Çankı iŞ Çİ ARANIYOR Büyük bir fabrikada derhal işe başiamak yaya, yahut Yenişehire inmesi lâzam- gelmektedir. Çünkü otobüsler dolma- yınca hareket etmediılerinden Ka- vaklıderede Çankayadan gelen oto- büsleri beklemek beyhude bir külfet üzre müteaddit daimi işçiye ihtiyaç vardır. İşçiler; Türk ve olacak, herhan, mezun, lâskal bir san'at mektebinden sene bilfiil çalışmış, as- kerliğini ikmal etmiş bulunacak, yaşı 30dan yukarı olmuıyacak, bu evsafı haiz olanların: Adlarımı . ..... 3 Babalarının adlarını - Doğdukları yeri .”. Doğdukları seneyi Bilfül çalıştıkları yerl rihlerile beraber . Şimdi çalıştıkları y Daimi adreslerini Evli ve: çocukları olup ole madıklarım , . . . Esas san'atlarıı . , En âz istadiklöri gündeliği: Yukarda sıra ile, üç adet yeni çekilmiş fotoğraf, nüfus tezkeresi sureti ve mektep şehadetnameleri suretlerile, 10 Temmuza kadar İstanbul posta kutusu 84 adresine müracaatları İlân olunur. İşe abnacakların, telgrafla iş başına ça- ğırı'dıkları tarihten itibaren üç gün zar- ında yola çıkmaları şarttır. Yalnız bekörlar için müessese tarafın- P danikametgâh temin edilecektir. Yol mas- İ rafı fabrika tarafından ödenmez. Gazeterikk ve Matbaacılık T. A, $. (5186) İ- tesi günü saat 15 te Ankarada idare merkezinde yapılacak- neş banyosu yapı k kumsahasınm | tilmiştir. Büyük bir cimnastik trape- xi yapılmıştır. Buraya gelenler deniz *poru ile beraber cimnastik te yapa- bileceklerdir. Bundan başka © ikide tahtaravalli yapılmıştır ki bu da Ka- radenizin eğlencelerinden biri ola- caktır. Çiftlik idaresi, havuza hakan tepe- ciğe bir kolner makinesi koydurmuş- tar. Altmış kadar muhtelif modern müzik parçaları havi olan ku maki- nenin sesi her taraftan duyulmaktş- olmaktadır. İ Şehirden gelirken hal vâkidir. use v5 İştetpağe Enstitüsünde o- kuyan talebeler mektepleri civarında edenlerin dolu ©- ebile — boş ötobüs bimekkimele bu yavrucuklar da binzarur ta Taşhana kadar gelerek o- tohüse binmeğe mecbur kalmakta- dırlar, Anneler, sütnineler! ANKARA, 3 (Milliyet) — Bilhas- sa alışam serinliklerinde Ankaranın yaya kaldırımlarında araba ile çocuk larını gezdiren anne ve tesadüf edilmektedir. Halk kınlardan bie skâyet etme; mekte, bilâlris sevimli yavruların cad- yada yapmıya karar vermiştir. Bu ci- | hetle Ankara mıntakası yüzme birin- ciliklerinin de bir a cülerin bu müsabakalara derhal gire- cek vasiyette olmadıklarını nazarı: dikkate alan mıntaka merkez heyeti birinciliklere hazırlık olmak © üzere bir teşvik müsabakası yapmayı fay- bulmuştur. Önümüzdeki cüma gü pü saat 1 wuzda başlıyacak o- tadır. Ancak, bir çok defalar da temenni ibi Yemişehirle Bankalar kaldırımlarında gezen dır. Ayrıca bunun etrafına geniş göl- gelikler vücuda getirilmiştir. Şehrimizde bugünün deniz spor ih- tiyaçlarma yetecek kadar bir tatlısu İş haddizatında çok ehemmiyetli- dir. Belediyenin bu vaziyetle ehem- miyeti nispetinde alâkadar © olması beklenmektedir. Ep veltam bir shbat'için. İmuntazam bir bazim üzindir. rami müleyyin ye tanmi lâtif olan Evo» <Pron” Salt” size ona semi,” “mideyi İtakriye ve barsaklari ganztm ei rs “ERUJ çu? SSERLİTE MERİ çen (5048) Eskişehir atelyesinde vücuda getirilecek oksijen istihsal tesisatmın kapalı zarfla münakasası 21 Ağustos 933 pazar- tır. Tafsilit Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde onar lira- ya satılan şartnamelerde yazılıdır. (3113) Kırklareli Vilâyeti Daimi Ercümeninden: Kırklareli memleket Hastanesi için tahminen (1200) lira kıymetinde (126) kalem ecza ve laburatuvar, Röntken, alâtı tıbbiye 26 Temmuz 933 Carşamba günü saat on beşte ihale edilmek üzere acık münakasaya konmuştur taliplerin şartnamesini görmek ve müna kasaya iştirak etmek © üzere Kırklareli daimi eneümenine müracaatları ilân olunur. lap bu müsabakaların galiplerine ma- dalya ve en çok puvan alan kulübe de mintaka tarafından bir kupa verile- cektir. Askeri Lise ve Orta Mekteplere Muallim alınıyor 1 — Açık Muallimlikler şunlardır. Bursa ve İstanbuldaki Liselerde Riyaziye, Kimya, Fizik. 2 — Yukardaki Dersler den başka evvelki ilânda yazı- k olan muallimliklerle Dokto r ve Dişçi münhalleri kapanmış tır. ietliler hericesi sinirlendirmekte- ü » Belediyenin bunlar o hakkında tekrar nazarıdikkatini celbederiz 3 — Açık olan bu mualli niliklere istekli olanlar aşağıda yazılı vesikaları istidalarma iliştiricekler ve hangi mektebin hangi ders muallimliğine istekli olduklarını da yazacaklardır. A — Tastikli Sıhhat Rapo: B — Tastikli Hüsnühal kâğıdı. C — Resmi bir makamca veya evvelce muallim olanlar için Maarif İdarelerince tastikli veya Fotoğraflı fiş veya kısaca hal tercümesi. D — Şehadetname, Tastikname, Ehliyetname, vesikalarm tastikli ve Fotoğraf suretleri. E — Noterden tastikli Taahhüd senedi: bu senede şunlar yazılacaktır. “ Tayin edileceğim ... Mektebin. . Muallimliğinden her hangi ders senesi için de çekilmeme; şayet tatil zamanında çekilecek olursam çekilmeden en azi ki ay önce bildireceğimi böyle yapmazsam alacağım ücre tin iki aylığmı tazminat olarak bir defada ödeyeceğimi bun danbaşka tayin olunduğum halde kanunun gösterdiği za- man icinde vazifeme başlamazsam yine ayni tazminatı öde yeceğimi teahhüt ederim.” F — Bu vesikalar 10 Temmuz 933 çe kadar Askeri Li- seler müfettişliğine gönderilmiş olacaktır. 4 — İlsteklilerden aranılan şartlar şunlardır: A Muallimliğini istediği dersi okutmağa menşei ve ya Darülfününda imtihanla ehliyetnameyi ve kanuni va | sıfları haiz olmak ve yahut Maarif Vekâletinin'ayni dere- cedeki mekteplerine müseccel (muallimi bulunmak. B — Haftada 15 : 20 saat ders almağı teahbüt etmek C — Tayin edilecek muallim'lere ayda 84 : 126 lira üc- ret verilecektir. (3146) (3103) gibi (2099) Umumi Neşrivat ve Yazı İşleri Müdürü ETEM İZZET Ankarada en ucuz yiyecek m İri rd iha Üst en çıktıklarını da ilâve edersek karileri" &. sütninelere deleri süslemelerine memnun olmak- Gi