25 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

25 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Ankara Ankara Halkevinde toplanan yüksek komisyon ve yardımcı komiteler azaları Cümhuriyetin onuncu yı- lında neler Tali komisyonlar çalışmaya başladılar, şimdiden bazı esaslar tesbit edildi ANKARA, 24 (Milliyet) — Cümhu riyetin onuncu yılını kutlulama yük- sek komisyonuna yardımcı komiteler bugünden İtibaren faaliyete geçmiş bu unuyorlar. Yüksek komisyon komi telere kendilerinden beklenen faali- çalışacaklar ve varacakları kararları İğ birer raporla komisyona verecekler- dir. Alman tedbirler ve çizilen mü- meşgul teşekirillerle temin edilmiştir. Onlar yüksek komisyo- Bun ve yardımcı komitelerin vardık- ları kararlardan zamanında haberdar | edilecekler, sokaklara asılacak veci- zelerle tanzim edilecek grafiklerin | birer küçük niümunesi kendilerine gönderilecektir. Bayrama kara, de- niz ve hava kuvvetleri, mektepler, iz- ciler ve halk iştirak edecek, bayram leri resmi ve hususi daireler, bü- milli müesseseler bayrak asacak- tr. Halk Fırkası azalarının evlerine birer bayrak asmaları kendilerinden isteneceletir. Bayram günleri cümhu- riyetin ilân edildiği sante tesadüf e den bir zamanda karadan ve deniz- den toplar atılacaktır. Şehirlerde bi- palar, nakil vasıtaları, umumi toplan tı yerleri milli renklerle | hazırlanmış levhalarla 6rtülecektir. Bu levhalara yazılacak yazılar ağustosun on beşi- ne kadar toplanmış bulunacak ve bun lar merkezde cümhuriyet ve inkılâba İnhisar İçkilerini Tütün Mağaza ve Depolarından da 1 — Yeniköy: Pansiyada, Yeniköy inde. i 2 — Üsküdar: Rum Mehmetpaşada, Balaban caddesinde. 3 — Bakırköy: İstasyon karşısında, 4 — Kadıköy: Caferağa, Mühürdar <addesinde. 5 — Erenköy: Sahrayicedit, İstasyon caddesinde. 6 — Pangalti; Feriköy, Ergenekon MN 1 Orman Çiftliği yapılacak? Toplantıya riyaset eden Recep Bey inanışı ve fırkamızın gayelerini iyi anlatan dövizler haline konacaktır. Bilhassa on yıllık cümhuriyet yapısı- nm bütün hayat şubelerindeki eser- leri rakamlardan yuğrularak grafik halinde canlandırılacaktır. Bu grafik- ler şehirlerde muayyen bir büyük cad dede teşhir olunacaktır. Bu iş için İs- tanbulda İstiklâl caddesinin intihabı çok muhtemeldir. Marş hazırlanıyor Yeni kaptıkaçtılar temin edildi ANKARA, 23 (Milliyet) — Gazi Orman çiftliği halkın vesaiti nakliye bahalılığı dolayısile her vakit hava almağa gelemediğini nâzarı itibara a larak birkaç kaptı kaçtı temin etmiş ve ucuzca nakliyata başlamıştır. U. zerlerinde “çiftlik otobüs servisleri" levhaları asılı olan bu arabalar haf- tanm her gün ve saatinde arabanm dolmasını beklemeden hemen müşte- rileri götürüp getirmekte ve gidip gel me olarak yalnız yirmi beş kuruş al. maktadır. Gece yarısma kadar müte- madiyen işleyen bu arabalar her ya- rım saatte bir seyrüsefer yapmakta. dır. Evvelce yalnız gitme veyahut gel- me için bir kişiden yirmi beş kuruş a- lan otobüsçülerin de vaziyet karşısın- da fiyatları indirecekleri tahmin olun makta Ziraat Vekili Ankaradadır ANKARA, 24. A. A. — Bazı ga- zeteler Ziraat Vekili Muhlis Beyin İstanbula gittiğini o yazmmışlarsada bu doğru değildir. Vekil | Bey son günlerde Ankaradan ayrılmamışlar dır. ÇE Ankarada bir kurs ANKARA, 24. A. A. — Ağustosun birinde Ziraat enstitüsünde ilk mektep muallimlerile ilk, tedrisat müfettişlerine açılacak kursa ait ha zırlıklar ikmal edilmiştir. Kursa iş” | tirak edeceklerden onu ilk tedrisat | müfettişi, kırkı da köy mitallimidir. | Bu muallim ve müfettişler Ankara, Eskişehir, Çankırı, Kırşehir, Yoz- gat vilâyetlerinden O gelecekler- edilecektir. Bazı genç cümhuriyetimizin bu onuncu yılına mahsus olmak üzere bir mar güftesi yazmaları istenmiştir. Bunlardan en muvafıkı seçilecek ve Cemal Reşit Bey marşın kompozisyonu il olacaktır. Bu marşı halka öğretmek için eylül sonunda radyolar, bando- lar, plilklar seferher edilecek ve bu marn o gün memleketin her yanın. da büyük kütleler tarafından söylen- mesi, müşterek heyecan ve bağlılığın güzel bir tezahürü olacaktır. Hariçte büyük ve kuvvetli radyo merkezleri- nin bayram günlerinde “birkaç saati | kiralanarak yabancı dillerle konfe- ranalar verilecektir. Ayrıca rümleket dışındaki serbest konferans salonların da konferanslar verilerek inkılâbın mahiyetine Türk cümhuriyetinin fe- Fikir ve kültürün bütün vasıtaları bu işin emrine girmiş bulunacak, bay Alabilirsiniz! yizli eserlerine dair malümat meşro- İunacaktır. iyef Postası Ankara Erkek Lisesi kampta... Ankara Erkek Lisesinin kamp hayatı... Kamp muvaffakıyetli geçti ve talebe dört teftiş verdi ANKARA, 23 (Milliyet) — Anka- | müteaddit gece yürüyüşleri ve bir bü- ra Erkek lisesi bu seneki kampı An- karaya sekiz kilometre mesafede Sol- | fasol'da kurdu. Müdür başmuavini Samih Nafiz Beyin seçtiği ve Ankara nın en güzel, en ağaçlık yerlerinden biri olan burada yürüyüş yapılacak tozsuz yollar, manevra yapılacak dağ lar, talime müsait düzlükler ve a; kklar mevcattu. İkinci devre taleb: pe mahsus olan kamp 2 temmuzdan 17 temmuza kadar sürdü. 144 tale- benin iştirak ettiği kampın talim ve terbiyesile kumandan olarak binbaşı Nazım Bey ve ona yardımcı olarak ta mülâzim Ethem Bey ve başçavuş Kur- ban Efendi, ayrıca üç çavuş ve sekiz onbaşı meşgul oldular. 50 çadırdan i- baret olan kamp üç kısımdı: Kuman- dan karargâhı, talebe karargâhı, mut bak. Kamp müddeti zarfında üç tef- tiş yapılmıştır. Bu teftişlerin biri Ma- arif Vekili namına talim ve terbiye reisi İhsan, teftiş heyeti reisi Rıdvan Nafiz ve Amer tnlebe müfettişi Ra gp Nurettin Bevier tarafından ya- pılmıştır. Kamptan çok memnun ka- lan İhsan Bey, kamptan ayrılırken talebeye: “Bugünlerde askerliğin e- hemmiyetinden ve iyiliğinden bahse- derek askerliğin memleket için de bir vatan borcu olduğunu”. söylemiştir. Teftişlerin ikincisi Erkânı Harbiyei umumiye namına kaymakam Foyzul lah ve Kaymakam Şükrü Beyler tara- fından yapılmıştır. Çocukların kamp vaziyetlerile yakından alâkadar olan müfettiş beyler de kamptan çok mem Dun ayrılmışlardır. 15 gün sıkı bir kamp hayatı geçiren talebeler gün- düz talimlerinden, atışlardan başka İst. Mr. Kumandanlığı Satınalma kom. ilânları Yeşilköy (Hava Makinist mektebi ihtiyacı için yirmi do kuz bin sekiz yüz kilo ekmek 26-7-933 çarşamba Oo günü saat on beşte açık münakasa suretile satın almacaktır. İs- teklilerin şartnamesini oOgör mek için her gün ve münaka kasaya ( girişeceklerin belli seatinde Merkez Kumandan İığı satınalma komisyonunda hazır bulunmaları. (54) (3115) “. Maltepe Askeri Lisesinde 4219 mevcut 2171 adet köhne ta | lebe fotini ile 329 adet Efrat köhne kundurası 7-8-933 pa zartesi günü saat on dörtte mü zayede suretile satılacaktır. Eşyaları görmek isteyenlerin 7 — Beşiktaş: Köyiçinde. 8 — Kasımpaşa: Camiikebirde, Eşki | Tersane caddesi. 9 — Beyoğlu: Tomtom mahallesinde, Acara sokağında. 10 —. Beyoğlu: Abdullah Efendi Io kantası karşısında. 1l — Galata: Voyvoda caddesinde. 12 — Galata Rıhtımında. sar AA ve Şimdiye kadar İnhisar İdaresi tarafın- dan perakende ve toptan olarak yalnız. Beyoğlu ve Galata satış mağazasında ve yalnız toptan olarak ta İnhisarlar İs- tanbul Başmödürlüğünün Kabataştaki deposunda satılmakt; 1 Haziran 1933 tarihinden itibarân, muhterem halka ve esnafa bir kolaylık olmak üzere, aşağıdaki plânda gösteri len depo ve mağazaların hepsinde hem içki, hem tütün toptan ve perakende ola- rak satılmağa başlanmıştır. Plândaki beyaz yuvarlaklar mağaza ve depoların takribi mevkiini gösterir, Satış yerlerinin adresleri de ayni numa- ralarla aşağıda, listede gösterilmiştir. | mipostane caddesi, 'derhane Kocaçeşme sokağı. 15 — Fatih: Atpazam, Yeni Bey, Refahiye sokağı, de, 7 In karşısındı ta - ülkede. İsbela eaelelasinde 14 — Beyazıt: Şehzadebaşı, Kalem Hüsam - Cibali: Fener caddesinde fabri- - Tahtaminare caddesinde. | 18 — Rami: Hâmidiye köyünde kış- ber gün zavala kadar mektep idaresine ve müzayedeye gi receklerin belli saatinde Mer- kez K. Satmalma Komisyo- nunda hazır bulunmaları. (79) (3402) 4541 ... Maltepe Askeri Lisesinde mevcut altı adet köhne kazan beş adet köhne tas, obiradet köhne süzgeç, üç adet delikli köhne kepçe iki adet köhne kepçe 7-8-933 pazartesi gü nü saat on beşte müzayede su retile satılacaktır. e Eşyaları görmek isteyenlerin her gün zavale kadar mektebe ve mü zayedeye girişeceklerin belli saatinde Merkez K. Satınal- ma Komisyonunda hazır bu- ! lunmaları, (78) (3403) 4542 yük gece manevra yapmışlardır. Son sıf talebesi kamp nihayetinde ameli ve nazari olmak üzere ili imki- han geçirerek hepsi de imtihanda mu vaffak olmuşlar ve ehliyotname al- mışlardır. ANKARA, 22 (Milliyet) — Anka- ra Belediyesi Evlenme son hafta zarfında Selânikli maran- goz Hasan Basri Ef. ile (o Erzurumlu Hanife Hanımın, Ankaralı kavaf İh- san Efendi ile Ankaralı Hacer H sm, Yenivaroşlu amele Şükrü Ef, ile An- karalı Fatma H. ım, Maarif Vekâleti memurlarından İstanbullu | Mehmet Salâhaddin Ef. ile muallim İstanbullu Emine Melâhat Hanımın, dr dondurmacı İsmail Ef, ile Kızılhisarlı Halime Hanımın, maliye memurların- dan Uluburlulu Mehmet Hilmi Beyle Antalyalı Huriye Hanımın, o Yüksek Baytar mektebinde muallim o Hasan Bedi Beyle İstanbullu Emine Yegâne Hanımın, Ziraat Bankası memurların. dan İstanbullu Mustafa Suavi Beyle İstanbulu Melâhat Hanımın, elektrik- çi Selânikli Halil İbrahim © Efendile İstanbullu Fatma Nimet Hanımın, Ankaralmebzeci Ziya Efendi ile Ay- dınlı Müjgân Hanımın, bekçi Saraç köylü Emin Efendi ile ayni köyden Cemile Hanmmıh, rençper o Amkaralı Ali Efendi ile Keskinli Zeynep Hanı wn, hapishanede memur Kersehirli Nuri Efendi ile Hacılarlı Fatma H. rmın, imalâtıharbiyede Eşref Efendi ile Tekkeköylü Aliye Haninını nikâh- ları kıyılmıştır. | Köycüler çalışıyo Köylerde yapılan tetkikatı müsmir neticeleri ANKARA, 23 (Milliyet) — Halk vi köycüler komitesi azasından zir: stçi Kerim Ömer, Tavukçuluk ens tüsü müdürü Kadri, memuru Yekta, Halkevi daire müdü var köylere giderek fenni tavukçul ğun tamimi İle uğraşmışlardır. Solf; İ sol köyü horozlarmın cins hayvanla: lp ne suretle tebdil edileceğini mah: linde tesbit ettikten ve Kalaba bağlarını sonra Kalaba köyüne giderek Roda; land horozlarile larını gezerek arıcılık bevesini mümüne memnun olen: mite Kayaş, Hasanoğlan, Kösreli, de arılıklar tesi ler ber yerde yes rozların değişmesinden çok memnun durlar. Komite | bilâhara tavüklarm mübadelesine başlaycaktır. OKomit, bu tetkik seyahatleri esnasında b: ve hayvan hastalıklarile yakından a lâkadar olmaktadır. Bu tetkikatın ik malinden sonra sonbaharda bu mevzi AŞ ilki Atpazarında yangın ANKARA, 23 (Milliyet) — Ru sa bah 'Atpazarında Aralanlınne emi zi Ankara sulanıyor ANKARA, 23 (Milliyet) — Anka- rada scaklar fazlalaştı. Bütçe darlı- İs münasebetile s0n zamanlarda şeh- rin sulama işini bilmecbüriye yapa muyan belediye halkın sıhhatini naza; ibara alarak gene şehri sulamağa başladı imdi Ankara (sabah, öğle üzeri olmak üzere üç defa ve sulanmaktadır. erme. Üç yeni ilkmektep ANKARA, 24. A. A. — Gazi or- man çiftliğinde ve Ankara şehrinde inşa edilecek üç ilk mektep binası 203 bin liraya ihale edilmiştir. Or- man çiftliği ilk mektep inşaatı dört ay içinde ikmal edilecek” ve 933-34 ders senesinde açılmış olacaktır. Umumi Neşriyat ve Yazı İşleri Müdürü ETEM İZZET Gazetecilik ve Matbaacılık T. A. Ş. BEDAVA OTOMOBİL Bugün alacağınız bir otomobil veya kamyon size bedava kalabilir. Acentelerimiz bunun nasıl kabil olduğunu size izah et- meğe amadedir. Bir otomobil veya kamyon almak fikrinde iseniz evvelâ FORD'ları görün ve ikramiyeli satışlarımız hakkında «cen- talarımızdan izahat isteyiniz. Müsabakaya iştirak müddeti 3i Teşrinievvel 933 de hitam buluyor. FORD MOTOR COMPANY EXPORTS INC. İstanbul 933 çarşamba günü saat 14 | ten 14,30 a kadar pazarlıkla arttırılacaktır, Pazarlığa' gi- rişeceklerin (o belli saatinde Merkez K. Satmalma Komis- yonunda hazır bulunmaları. (62) (3434) 4613 Harbiye mektebinin sekiz aylık ihtiyacı için altmış beş bin kilo koyun eti, altı bin ki- lo kuzu eti ve yirmi bin kilo sığır eti 8-8-933 salı günü saat on dört otuzda kapalı zarfla satın almacaktır. İsteklilerin şartnamesini görmek için — gün ve münakasaya girişecel lerin belli saatinden evvel tek lif mektuplarını Merkez K. Satmalma Komisyonuna ver- meleri, (78) (3404) 3543 Harp Akademisi İhtiyacı i çin 500 kilo Pirinç 29-7-933 cumartesi 16,30 günü saat seceklerin belli saatinde Mer- kez Kumandanlığı satın alma Komisyonunda hazır bulun- maları. (104) (3550) ».-» Harp Akademisi ihtiyacı i- çin on beş dane dershane ma- sası 29-7-933 cumartesi günü saat 16 dan 16,30 za kadar pazarlıkla yaptırılacaktır. Nu munesini görmek isteyenlerin her ile Akademi Levazım Müdürlüğüne ve Pazarlığa gi rişeceklerin belli saatinde Mer kez Kumandanlığı satm alma Komisyonuna müracaatları. (195) (3551) DOKTOR Rusçuklu Hakkı Galatasarayda O Kanzük O eczahanesi karşısında Sahne sokağımda 3 numa- rah apartımanda İ numara. 4026