26 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

26 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

my EM İm ri m şim ; i i | Yanan: zamanlar Sultan Hamitle resmi, bu- Kayser Vilhelm, İstanbula geldi; rda bulunmuş- evvelce hazırlıklar yapılarak müret- tep ve müstahzar bulunurdu. Bir gün, Kayser Vilhelm, Sultan Hamide ansızın sormuş ve Abdül hamit te derhal cevabını vermişti “ ve Mabeyinibümayu: eli dairenimdeki defteri eli aynen mazbut ve münde- riç olan bu mühim tarihi vesikayı ay- nen aşağıya geçiriyorum: “Kayser Vilhelm “— Rusların tensikat ve tedarikâ- taskeriyelerini pek büyük mikyasta ileri götürmekte olduğunu © görüyo- rum. Bundan hemen hemen magehzu- bur bir harp karşımda bulunacağımı. z: zan ile kuşkulanıyorum. Diger bazı devletlerin de buna benzer hal ve ha- rsketlerinden şüpheleniyorum. “Ben, sulh ve © müsalemeticihanın bir an bile bozulmasını arzu etmedi. #imden mümkün olabildiği o kadar muhafazasına sayüihtimam ediyorum. Fakat ber şeye rağmen menolunama- yıp la şayet bir harp zuhur ediverir- ahanelerinin bize müteveccih caklarını ümit edebilir miyim «Diyerek istifsarda barel . Sultan Hamit, buna cevaben: biyeden vikaye ve | sulhümüsalemeti cihanı idame için zatıhaşmetaneleri nin mütehassis oldukları hissiyatâli. yeyi tepçil ederim. Ben de ayni hissi yat ile mütehaasis ol bahusus memleketimin çoğrafi vaziyetini, ah- valiiktısadiyesi ieabatımı takdir ede- rek © emniyenin husulüne çalışmayı daima iltizam etmekteyim. “Öyle bir hâl zuhur, ediverip te cenk ve cidal ihtimali varit olursa, #wen'ine elimden geldiği mertebede söyederim. Bununla beraber bir çok devletlerle umumi ve Boğazlar hak- kında hususi muahedelerimiz. oldu- undan ahkâmmı muhafaza için cüm- lesini haberdar eder, mütaleaya davet eylerim. Ondan sonra icabına © göre hareket tabiidir.” miz ve Vilhelmin açmak istediği ak ve tedahül bahsini yahut zım- lifi kapatmıştır. Kayserle hünkâr arasmda geçen bu mülâkata muttali olduğum zaman, Başkâtip Tahsin Paşa merhuma sor. hanenin cevapları, evvel. rlanmaş, tertip edilmiş miy- Tahsin Paşa, cevap vermişti: Pek mühim tarihi bir vesika Sultan Hamit'le Kayser Vilhelm, ne konuştular? — Kayser, ne di- yor? — Abdülhamit'in cevabı. — Sultan Hamil, irticalen söylemiş sadra- — Hayır, bayır! Ne bizim Yarın: Hicaz hattı derdi 1 Demiryoluna mütemadiyen hüc um ve taarruz ediliyor. — Hattan “Mürettabatı Hicariye,, ne de- kâr değil, ziyan edilecekmiş?! — mektir? Balbo hareket etti Mollison ve karısı başka tayyare ile Nevyorka indi NEVYORK, 25 A.A. — Ceneral Bal- bo'nan idaresindeki İtalyan bara Filosu İ vi ilk merha- kiz alin BE geçe Nevyork'tan uçun gitmiştir. Mollison gr eril Nevyorka EN zi EE Jim ve Amy Mollison dün, hava istasyonu ci- sarındaki hastahanede istirahağ etmişler ER lar sıhhatlerinin iyi zar bilemedi. Daha şimdiden, karı koca, yataktan yatağa Ee yeni tasavvurlarda bulunmaktadırlar. Ağ içinde bir kelle ROMA, 25 A:A, — Spezis balıkçıları eğlen icinde bir baş bulmuşlardı. Bu basın Piza civarında dünya sürat rekorunu kırmağa tesebbüs ederken dö- şen ve cesedi bulunmamız olan tayyare- ci Maddelona'ya ait olduğu zannedili. yor. BRIDGEPORT, 25 A.A. — Moltimon ile karısı bugün tayyare meydana devek tayyarelerinin ne dereceye Ez hasara uğradığını eöreceklerdir. hava yelile ei “ NEVYORK, 25 A.A, — Balbo İtal- yan Filosu dün hareket etmedi. ERİDGEPORT, 25 ASA. — Mollison ile karısı hava yolile birer yolcu gibi Nevyork'a gitmişlerdir. Tayyareciler, yanlarmda hasta bakıcı- İnrile beraher Bridreport hava meydanı» na otomobille gitmişlerdi. Mollison, başı sarsılar icinde yüzü Bembeyaz ve gözleri fersiz idi. Ağzında ir sigara vardı, Halk kendisini alkışlarıştır. NEVYORK, 25 A.A. — Mellison i- le karısını Bridgeport'dan getiren tayya- re, dün Floyd Bennett hava meydanına 18,05 te yaz saati geldi. Cesur tayyar miş olan binlerce idarç edebilmiştir. gel Her hakkı (Milliyet) indir. zam, ne de Hariciye Nazırmın, ne de Alman Hariciye Nazırmın leri bile yokken birden bire b: bahsi açmış, hünkâr da irticali ce- vap vermişti. Kayser Vilhelm'in teklif o edeceği ittifak veya siyasi, askeri, o iktısadi müzaheret vesaire, neler ve ne şekilde idi? Bövle bi ifak ve iştirak tek- tmekteki #sıl maksadı, ne idi? Ne dereceye kadar hayırhahane hare- ket ediyordu ?. Sultan Hamit, o neye bu bahsin fazla açılıp deşilmesine ta- raltar görünmemiş, yançizmişti? Kor kusu, vehmi nedendi?. Kaysere verdi. ği cswaptan, diger devletleri kuşku- landırmamak istediğini ihsas etmişti. Fakat o devirde Almanya gibi Avru- pa merkezi devletlerinin en kuvvetli. lerinden birile ittifaktan neye kaçı- yordu? Kaysere mi güvenemiyordu?. Kücük, ehemmiyetsiz vesilelerle yırtı- ve iptal edilen muahedeler, iktsadi ahvalile alâkadar olan böyle mühum ve çok şayanidikka? bi” tekli. 6i ceffelkalem reddetmesi doğru mu idi?, Bahsin biraz açılmasına bile ra- 21 olmayışı nedendi?. — Hükümet ve memleket hesabıma, mâfi bir ittifak olmıyacağı ne malümdu?. Ün saçma sapın meselelerde vükelâsmin, süz- rasmın — fikirlerini, reylerini sorân ve onları biribirine düşüren Sultan Ha- bu tarihi, nazik o moktada kanaati, kendi içtihadı ile hareket etmeyi muvafık, münasip gö rüyordu?. Kayser Vilhelm de, protokol hari- sinde olan bu suali meye sorolaştu?. Alan Hariciye Ni im da hab: ölmüüüi, meşaleyi içimden çılidmszz, garip bir sekle sokuyordu. Acaba i— kinci Kilyom, araya mazırlar, mabe- yinsiler, vüzera, rical gibi ikirci de- recede şahıslar girmeden, onların reyleri, fikirleri İâhik olmadan, il 1. kulanmıştı? Tarihin, müspet ve a- şkâr olarak Wildiği hakikat, Yıldız sarayındaki başteşrifatçılık defterin» de mazbut ve münderiç olanlardan i- barettir. Sultan Abdülhamit, vefat etti; di- mağındaki esrarı da beraber aldı, türdü. Fakat Kayser Vilhelm, sa Sasa, o, Sultan Hamide me teklif &- decekti?. Zamiri ne Bugün, ken- disine sorulsa, acaba hatırlar m«?. (Arkas var.) Müstemleke Peşinde Fransızlar Çin denizinde bir kaç ada işgal ettiler bil yolcuları arandı BERLİN, 25. A. A. — Volff A- jansından : Komünistlerin ve dev- lete düşmanlık gösteren diğer un- surların fesat ve tahriklerini orta- dan kaldırmak, devlete düşman teşkilâtın kuryelerini yakalamak ve çalınmış otomobilleri meydana ki bötün şimendifer ve otomobil yollarında otomobillerin taşıdıkla rı bütün yolcular ve eşya zabıta, yardımcı zabıta kuvvetleri ve mil- liyetçi sosyalist milis efradı tars- fından kontrol edilrilerdir. | Şüpheli kimseler bir ihtiyat ted biri olarak tevkif olunmuşlardır. ekin Alman manevraları BERLİN, 25. A. A. — Volffa- jansından * Bu sene o yapılması düşünülen Alman ordusu manevraları iktisa di sebeplerden dolayi yapılmaya- caktır | Amerikada Yarından itibaren pek çok « | lemize yaklaştı MİLLİYET ÇARŞAMBA 26 TEMMUZ HARİCİ HABERLER İktisadi kalkınma işsizlere iş veriliyor NEVYORK, 25 (A.A.) M. Roo- sevelt'in nutku Amerikada * -büyük haftanın başlangıcına işaret etmek; | tedir. Perşembe ogününden , itiharen kitle halinde işsizlere iş vermek üze- re hazırlıklara | hararetle başlarmış- tr. VAŞİNGTON, 25 (A.A.) — İktı. sadi kallınma programımı radyo te bildiren M. Roosevelt, demi rçok seneler, hükümet yorganı. | göre ayaklarını uzatmadı. İlk miz muntazam masrafları varidat seviyesine getirmel; oldu.. Bunu yap- tık. Herkes iş güç sahibi olur ve haklı bir ücret alırsa, n mahsul- lerini satın alabilir. Milletin yarısına imtiyaz verilirse, refah kabil değil. dir. Bütün tekliflerimiz ve kanunla” rmız gelişi sl plânlar değildir, mantıki bir kül teşkil ediyorlardı. Şahsi gayretler netice" vermedi. Kredimizi sağlam olarak muhafaza ettik. Cemahiri müttahide kredisi e- mi geniş olmakta devam ediyor ve bütün kalkınma plânımın esasıdır. Dahili borçlarla münasebettar olarak doların kıymetten düşmesi hakkında Reisicümhur bugünkü doların, borç yapıldığı zamanki dolardan başka bir dolar olduğumu söylemiştir. M. Roo- sevelt -inflasion- a ait son yapılan ka- nunları, vaziyeti hafifletmek için ınmiş tedbirlerden biri olarak gö: termiştir. Mesai saatleri ve ücretler hakkında anlaşmalar tavsiye eden M. Roosevelt bu hususta demiştir ki: ullanan herkes gönderdi. ğim bu anlaşmalar, çarkı altı ay son- ra değil, ancak şimdi döndürecektir. İktisadi kuvvetlere büyük mikyasta tesir yapabileceğimizi zannediyorum. Amerika milleti tarafmdan alınan be raber hareket etmek yeye varmak hususu: rın kuvvetine imanımı mubafaza odi- yorum. Meresimde Ruslara nasıl yenildik? | M. Daladier Romaya gidiyor M. de Jouvenel dörtler misa kını izah ediyor PARİS, 25 (A.A.) — Birçok İtal- yan gazetelerinin yazılarına makes o İan Excelsilor M; Daladier'in eylül başlarında Romaya gideceğini zanne diyor PARİS, 25 (A.A) — Temps güaze- tesi M. do Jouvensl'in bir beyanatını Beşrediyor. Fransanın sabık Rama 80: firi demiştir tler misakını Milletler Cemiye ti için bir tehdit olarak göstermekle haksızlık edilmiştir. — Zira mitakın bü tön maddeleri Milletler cemiyeti mua hedesinden alınmıştır. Doğru bir şey söylemek icap ederse, misak Milletler iyetini yeni ba yor. den- mdır, Dörtler umu mi heyetinden ziyade Fransız - İtal- yan münasebatı cephesinden tetkik et mek lâzımdır. Bu iki memleket para- ları altın ölçüsü eâasma bağlı devlet- ir blok yaparak, Avrupa ve ba etleri; temlekeleri yani, dünyanın üzerinde oldukça yer işgal eden Fransız, İtal yan, Belçika ve Holanda müstemle- keleri için bir mali siyaset esası yaptı lar. Yakında 3 blok olacağını tahmin gerektir: Amerika bloku, ku, Avrupa bloku. Siyasi bir teşiki mesai memeliyiz, fakat darlığı bugün mah- sulü boğan piyasalar üzerinde anlaş- mak üzere iki taraflı hattâ bir çok taraflı mukaveleler yapılmasını diişü- nebiliriz. Macar başvekili Romada BUDAPEŞTE, 25. A.A. —M. Goombos hariciye nazırı M. Kan Türk takımı. Oyuncularla giden arkadaşımız Mos- kova maçının tafsilâtını anlatıyor Rusyada yaptığımız ilk maç için herkes bir şeyler söyledi, ve ber kes bir şeyler ya: Ancak hiç kimse işin aslını bilmiyordu. Yazılam hava disler radyolardan (şundan, bundan bize kadar tereşşüh © edebilenlerdi. Dün Rusyadaki kafile ile beraber 1€ yahat eden İnn bu ma- çın her hareketini tesbit eden bir mektup aldık. Bu mektuba nazaran oyunun ilk dakikalarında biz olduk- ça iyi oynaltışız. Fakat sonraları ia- kım biribirile oynamağa alışmamış ©- lan oyunculardan terekküp ettiği için aksamağa başlamış ve bu aksayış da kikadan dakikaya artarak oyunun sonuna kadar devam etmiştir. Bunun sebebi de tabiatile âhenk- sizliktir. Takım biribi mış ve iyi oynayamamı; mize nin önünde canlandırabilmeleri için mektubu aşağı aynen dercediyoruz. MOSKOVA (Sporcularla birlikte giden arkadaşımızdan) — Saat 5,45, evvelâ bizim takım sahaya çıktı. Mu- azzam Dinamo stadını dolduran hall ağır adımlarla sahaya yü; ta çizginin üstünde daire şeklinde du rarak halkı selâmladı. İstiklâl marşı- mız çalındı. Hakem Kemal Halim B. Kaleyi onlar kazandı. Biz güneş nl- tundayız. Oyun 6,5 ta başladı. Soldan bir höcumumuz, top taca git ya gelen topu onlarm sanirhafı ka- parak sol içe verdi. Soldan sağa ge- çen top kalemize yaklaştı. Sıkişiyo- ruz. 4 üncü dakikada Moskova ka- lesinde bize bir favl, Atılan topla sol sücumdalar. Soldan güzel Bize korner oldu. Düşen to- pa sol içleri yetişti, şüt attı. Top Av- ninin elinde. Biz de soldan bir hü- cum yapıyoruz. Eşrefin ortalayışı ka- lenin üzerinde avuta gidiyor. Oyunu irdiler. Sağ açıkları topla ka- ve Hüsnünün önün: den şüt çekiyor. Avni tuttu ve alkış- landı, oyun biraz yavaşlar gibi olu” yok. 16. ıncı dakikada bize bir favl oldu. Sol içe gelen tep avuta gitti. Moskova takımı bavadan topa hâ- kim vaziyette, topu Hakkı kaptı, Eşre fe güzel ve derin bir pas verdi. Ka- lelerine doğru giderken sal hafları kesti. Bizim müdafanya gelen topu Samih kesti, oyun gene ortada ve kıs men onların kalesi önünde. Fakat oyunumuz semeresiz.. 18 inci daki- kada sağdan hücumdayız. Hakkıdan aldığı pası Vehap köşeden ve yer- den bir vuruşla gol yaptı. Alkışlandık. Akabinde onlar soldan bir hücum ya pıyorlar, karışıyoruz ve top solumuz- dan avuta gidiyor. Salâhattin yer tu- tamıyor ve forveli yürütemiyor. Pas- laşarak ortadan bir hücum yapıyor- lar. Sağ içleri güzel bir şütle ilk golü yapıyor. Biraz sonra santraforları ge ne güzel bir şütle ikinci golü de yap- & Sulâhattinin yerine İhsan geçti. Ta kımımiz anlaşamıyor, faikiyet onlar- ve Hüsnü kurtarış yapt: Ortadan um yapıyoruz. Fakat favulle kesi i . Sola geçen topu Eşref avula at tı. Defansları iyi bü- ur soldan bir akın yapıyorlar. Ve sol açık topu avuta attı. Sağdan bir hü- cum yapıyoruz. Sağ açık kale- ya kadar sokuldu. Çektiği şüt carptı, Avut oldu. Tekrar sağdan bir akın yapıyoruz. Kornerle durduru- yorlar. Çekilen korner avut oldu. 28 inci dakikada sağdan güzel bir hücum ları, Sağ açığın şütü avuta gitti. Oyu- rı gene havadan oynuyoruz ve on- lar hâkim oluyorlar. Bizimkileri çimenli saha şaşırtıyor. Ortadan iniyorlar. 30 uncu dakikada sol içleri Pavlofun şütünü Avni plon- jonla kurtardı. Sağdan akıyoruz. Or. taya gelen topu Vehap kaptı ve şüt çekti. Top direğe çarptı ve muhak- kak bir gölümüz kaçtı. Onlar orta- dan bir hücum yaptılar, fakat Hüsnü kesti, Tekrar hücuma geçtiler. Sol a- de çırpınmağa başlamışlardır. İSTANBUL, 25 (A.A.) — Maarif Vekili Dr. İdi bugün saat 12 sularında Moda - Fener açıklarında mühim bir deniz İ kazası geçirmiştir. Kaza suların akıntılı bir noktasında yelkenli sanda- kın o esnada esen şiddetli bir rüzg ârla alabora olması suretiyle oukua gelmiştir. Vekil Bey, baldızı Hanımefendi ve çocukları ve akrabaların dan diğer iki çocuk hep birden denize dökülmüşlerdir. Reşit Galip B. bu âni felâket karşısında itidalini kaybetmemiş, derhal sandala yapı- şarak denize düşenleri birer birer kurtarmaya çalışmıştır. Epeyce bir uğraşmadan sonra çocukların hepsini kollarına ve omuzlarına almak suretile denizden çıkarmışsa da bu sırada sandal | batmağa başlamış ve hepsi birden her türlü istinattan mahrum bir halde tekrar deniz için- İmdat sesleri üzerine felâketi gören fener bekçisi kaza mahalline fenerden sandallar çıkartmıştır. İmdada gelen sandallar kaza kurbanlarını birer birer denizden çıkarmağa mu- vaffak olmuşlardır. Denizde çocuklarını, kurtarmak için ve sandalın batması ile tekrar denize düştükleri zaman uzun müddet mücadele et- meğe mecbur kalan Vekil Bey denizden baygın bir halde çıkarılmış. | ter. Yapılan müdavat neticesinde sıhhatleri halen çok iyi olup yarın çalışmalarına tekrar başlıyacaklardır. Hadiseyi öğrenen Başvekil İsmet Paşa Hazretleriyle Dahiliye veki Wi Şükrü Kaya Beyefendi ile diğer hükümet Maarif vekili dün mühim bir deniz kazası geçirdi Gazi Hz. Dr. Reşit t Galip B. in köşk- lerine giderek geçirdiği ka- zadan kendilerini tebrik etmişlerdir Teessür ve tebrik telgrafları Reşit Galip Beyefen- erkânı tel yazıları Ole Reşit Galip Beyefendiyi geçirdikleri kazadan salimen kurtuldakların- dan dolayı tebrik etmişler ve teess ürlerini bildirmişlerdir. Büyük Adada bulunmakta olan B. M. Meclisi Reisi Közım Paşa Hazretleri de yaverlerini gönderer ek hatırlarını sormuşlardır. Yalovadan İstanbula gelmekte olan Reisicümhur Hazretleri ba müessif kazayı haber aldıktan son ra yatlariyle Modayı teşrif > bayar- muşlar, Reşit Galip Beyefendinin kösklerine giderek geçirdikleri kaza sunda istirahat buyurmuşlardır. binlerce halk samimi Cumhuriyetin Onuncu yılı Halktan isteyenler kürsü- de nutuk söyleyecekler ANKARA, 25 — Cümhuriyetin o- nuncu yıldönümü kutlulama yüksek komisyonuna yardım için teşek! den komiteler faaliyete geçmişlerdi Üç gün devam edecek olan bu bay- amda şehirlerde büyük meydan! da halk kürsüleri açılması kararlaş trılmıştır. Halkın buralara toplana- bilmesi için mevzuatı kanuniyemizde tadilât yapılm. zem gelmektedir. Bu husus teşriniğvvel Tiptidasmda meclise teklif edilecektir. Halk kür- sülerinde söz söylemek istiyenler vi- lâyet komitelerine müracaatla kay- dedilecekler ve o gün kayıt sırasile kürsüyü işgal edeceklerdir. çıklarının önü açıkken attığı süt ta gitti, Tehlikeyi atlattık, sağdan biz hucumdayız. Ortalanan top avutta: ötevazin cereyan ediyor. Bi- Birçok hücumları durdurdu. bir hücumumuzu Okornerle Ablan korneri müdafi- Oyun lal iyi. Sağdan durdurdular leri kesti ve tılar, çini hücuma geçtiler. 35 37 inci dakikada Hakkı çıkıyor, Sait giriyor. Biraz hü- cumdayız. 38 inci dakikada onları on sekiz pas çizgisi üstünde bir firi- kik, Vehahm güzel bir şütü * ile ikin ci golümüz... 40 ıncı dakikada onlara korner. Kaleleri önünde oynuyoruz. 42 inci dakikada onların kalesi önün- deyiz. Sıkışıyorlar. Saidin şütü avu- tn gitti. Onlar sağdan hücumda. İh- ssr kesti, Vehaba verdi. favlle dur- durdular. 44 üncü dakika kalecileri bir kurtarış yaptı. Vehabın bafif bir sütünü kaleci tuttu; gene hücumda- sız. Fakat beklerinin müdahalesi t0- pu onlara geçirdi. Soldan bir hücum yapıyorlar. Sol içlerinin şütü yakarı- dan avut ve haftaym... eler Sağdan hücum yapıyor- lar. Sola gelen topu sol içleri topla içeri girerken Avni atıldı ve tuttu. Biz hücumdayız, fakat favülle kesil- di. Bilâlin uzaktan attığı topu kaleci- leri tuttu. Soldan hücumlarını Hür nü müdahale ederek kesti, Bizim sol- dan hücumumuzu kalecileri kesti. ortadan yaptığımız hücumlar kolay- Sağ açığımız kaleye kadar indi, çek- tiği sütü kaleci tuttu. Kaçan top tek- rar sağa geldi. Ofsayt... | Soldan: âni bir hücum yapıyorlsr | ve sol açığın boş kaleye şütünü Sa- mih kurtardı. Korner... Korner avu- ta çaktı. Gezinin azimet ve adeti eğ dan dolayı kendilerini tebrik etmiş lerdir. Reisicimhur Hazretleri dönüş te bir müddet Moda iskele | gazino- iskele ve civarında | bulunan i Milliyet, kıymetli Maarif Vekilimizi geçirdiği kazadan salimen kurtuldağundan dolayi tebrik eder .| Almanyada işsizlik azahyor BERLİN, 25. A. A. — Volff a- jansından : Hastalıklara karşı sigorta san- dıklarının roporuna göre Hitlerin iş başma geçtiği gün olan 30-1. 33 den 315.33 e kadar işsizlerin sayısı bir milyon yediyüz bin azal. mıştır. Yanan — kadın imiş ATİNA, 25 A.A. — Dün denizde hu lunan ceset tanınmıştır. Bu ceset, İtalya tayyaresinin yolcularından Doru Catenir isimli İspayonl kadına aittir. Hollywood. grevi NEVYORK, 25, A, A.— Bu günden itibaren Hollyvood stüd- yolarmda grev umumi olacaktır. Soldan hücumdayız. Top Saide geç ti. Favülle kestiler. Vehabin şütü di- reğe Şart kurtuldu. Onların sağ“ dan bir bücumunu ofsaytia durdar- duk. Tekrar soldan hücumdalar. Açı ğm şütünü Avni kormere atabildi. Top bizim sağ tarafta. Niyaziyi favl- le durdurdular. Çekişimiz avt oldu. 15 inci dakikada soldan iniyorlar. Samih gene bizim kale içinden bir gol çıkardı. Fakat gene e menin önündeler. Çekilen şütü jonla kurtardı. alkışlandı). sez sonra soldan aldığı bir pası santra- hafları zaviyeden bir şütle gol yaptı. 4 - 2 vaziyetteyiz. 25 inci dakikada soldan bir hücumumuzu kalecileri müdahale ederek kaptı. 28 inci daki kada sol içlerinin şütün çek havadan avuta gitti. 30 uncu dakikada soldan hücumla rını Bilâl kornere çıkardı. Atılan kor neri Avni tuttu. Oyun tamame nonla- rm hâkimiyeti altında Çimen sahada hizi çek bocalatıyorlar ve tefevvuk imkânmı bulamıyoruz. Onlar daha kolaylıkla oynuyorlar, Bir aralık topa sıçrayan İhsan dü- şerek kolundan sakatlandı, oyuna Yaşar girdi. Samih santrhaf; Yasar sağ bek. Oyun ortalarda oynanıyor. 38 inci dakikada soldan bir akın yapıyorlar. Sol açığın yerden güzel ertasmı sağ içleri gole tahvil etti. 5-2 vaziyetteyiz, Tekrar akına geçtiler. Sağ içleri nin şötü avuta gitti. Üç oğuncuları iyi anlaşıyorlar. Bilhassa sağ ve sol iç- leri gayet iyi oynuyor. 40 ıcı dakika, gene ortadan bir hücum yapıyorlar. Müdafaamız yer tutamıyor. Sol içleri 6 mcı gollerini attı. Biz daha Oyuna tamamile hâkimler, Müda- faamız berbat bir oyun oynuyor. Çok ileri kaçıyorlar ve sonra boşluğu ka- patamıyoruz. Bu yüzden sol içleri kırkıncı dakikada 7 inci gollerini yap *ı.. Ve oyun bu suretle 7 - 2 aleyhimi ze neticelendi.