26 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

26 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

| | | DOKTOR Hafız CEMAL Dahiliye hastalıkları mütehassısı Cumadan manda hergün öğleden sonra suat (2,30 dan 5 e) kadar İstan- bulda Divanyolunda 118 surmaralı bu- sasi dairesinde dahili hastalıkları mua- yenb ve tedavi oder. Telefon: İstanbul: 22398. Türkiye Galibi et Merkez Bakandan Gişelerimizde meskük ve külçe halinde gü- müş mübayaasına başlanmıştır. Mübayaa fiatı beher on gram halis gümüş için 19 kuruştur. | Mütemmim malümat almak için gişelerimize müracaat olunmalıdır. 13587) Davetler Tetkik gezintisi İstanbul Halkevi reisliğinden : Halk tersaneleri ve lamalar: şubemizin ter tp ettiği (İstanbulu tetkik gezintile- zi) nin dördüncüsü 27 Temmuz 933 per 4025 Üsküdar Amerikan Kiz Lisesi Mektep Eylülun 18 inci pazartesi mat 13,30 da açılır. Lise kısmından 'maada mükemmel ticari ve ev idaresi şubeleri vardır. Leyli talebeler bir sile hayatı yaşarlar. Ahlik ve hülenühsle son derece ihtimam © Darülfünün bakaloryasma hazırladığı da bu senc mezun olup bakalarya imtihanına giren hanımların muvaffakiyetile sabittir, Ücret dör: taksitle verilir. Fazla malümat almak için her zaman mektupla ve Ağustosta itibaren Salı ve Cuma (günleri bizzat snektebe müracaat edilebilir, Telefon : 60474. smmm (5207) 4234 s9 . * 7 e , irketi Hayriyeden Akşamları köprüden 18,45 de hareketle 146 numaralı seferi yaparak Uluköy- | de, Kanlıca, Çubuklu, Paşabahçesi ve Be ykoz iskeleri için aktarma vetmekte olan vapur 26 Temmuz çarşamba gününden itibaren aktarmasını R. Hisarında vere- cektir. Aktarma yolcularını da bu iskele 150 numaralı seferi yapacak vapur alacak ve bu vapur Üluköye uğramaksızm A. Hisarma geçüp Beykoza kadar seferine devam edecektir. (5830) İstanbul 4 üncü İcra Memurluğundan: Emniyet Sandığı nammabirinci derecede ipotekli — olup tamamı 7000 yedi bin lira kıymeti muhammineli Bakırköyün de Cevizlik mahallesinde Banyolar sokağında eski 28 müker rer yeni 39 numaralı tevsii intikali ma bahçe bir bap hanenin tamam acık arttırmaya konmuş olup şartnamesinin 26-7- 933 tarihinden itibaren daire nizde herkes tarafından görüle bileceği gibi 28-8-933 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 len 16 ya kadar dairemizde açık arttırma ile satılacaktır. ! tur. İ Fandıklıda3.K. O.SA, AL, Arttırma bedeli muhammen kıymetinin yüzde yetmiş beşini bulmadığı taktirde en son arttıranın taahhüdü bakı kalmak ü zere 12-9-933 tarihine müsadif salı günü yine saat 14 ten 16 va kadar Dairemizde taliplerin muhammen kıymetin yüzde de, barsak, taş, is Paşayr giden vapurlarm trenleri vapurumun treni İ K. O. Hayvanatı ihtiyacı için kırma masrafı müteahhi- de ait olmak üzere (440,000 kilo arpa kapalı zarfla müna- kasaya okonmuştur. İhal. 14 Ağustos 933 pazartesi gü nüsaat 14 tedir. İsteklilerin şartname ve numuneyi gör mek üzere her gün ve müna kasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve temi nat mektuplarile oFındıklıda 3.K.O.SA, AL. KOM. nuna müracaatları. (265) - (3495) 4636 1. F. Hayvanatı- ihtiyacı için 240,000 kilo yulaf kapalı zarfla münakasaya konmuş- | İhalesi 14 Ağustos 933 pazartesi ünü saat 14.30 da- | dır. İsteklilerin nümune ve şartnamesini görmek üzere her gün ve vaktinden; evvel teklif ve teminat mektuplarile KOM. nuna gelmeleri. (266) (3494) 4635 ... 1. F. Hayvanatı ibtiyacı için Kırma masrafı mütcahhi- deait olmak üzere 240,000 kile arpa kapalı zarfla müna- kasaya konmuştur. İhalesi 14 Ağustos 933 pazartesi günü | saat 14,30 dadır. İsteklilerin şartname ve nilmumeyi gör- mek üzere her gün ve münaka saya girmek için o gün ve vak tinden evvel teklif vö teminat mektuplarile o Fındıklıda 3. K: O: SA; AL; KOME'nuna gelmeleri. (267) (3496) 414637 En son konforlu yeni otel — Pansiyon — L. Hergün Köprüden saat 6,30 - 7,35 - 8,20-10-11-13,15- GRİD aala menhalarına kadar gider a. K. O.ve1. F. efradı ihtiya günü saat 15 tedir. İsteklilerin şart hastalıklarının kat'i bedeni iç — Pl sabah 7 5668) ve Cumaları (ilâveten dirler. unu kapalı zarfla münakasa- ya konmuştur. İhalesi 2 A- ğulos 933 çarşamba günü saat 14 tedir. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmeki | cin o gün ve vaktinden evvel teklif ve 1958 liralık teminat ' iektuplarile Trabzonda aske | ri SA, AL, KOM. muna mü- | racaatları. (3147) o (3102) | 4217 | ... Eskişehir Askeri SA AL. KOM. dan : Eskişehirde Leylek sekide 2 Hangar inşası kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İba lesi 5 Ağustos 933 cumartesi | günü saat 14 tedir. Taliplerin evsaf ve şeraiti görmek üzere her gün ve münakasaya gir- mek için o gün ve vaktından evvel teklif ve teminat mek tuplarile Eskişehirde Askeri SA. AL. KOM. nuna mü- racaatları. (3157) (3225) 4373 ... 1. F. İhtiyacı için 320 ton Ekmeklik un kapairzarfla mü nakasaya konmuştur. İhalesi 9 Ağustos 933 carsamba gü nü saat 11 dedir. İsteklilerin pümune ve şartnameyi gör- yek üzere her gün ve müna- kasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve te minat mektuplariyle Fındıklı da3.K.O.SA.AL. KOM. nuna gelmeleri. (249) (3328) 4474 ... Balikesir Askeri SA. AL. KOM. dan : Ezinedeki kıt'at ihtiyacı i- çin 100,000, Edremit deki kı'at ihtiyacı için 99,000, Bergrmadaki kıt'at “için 95,900 kilo sığır eti o kapalı zarfla münakasaya konmuş- Deniz Yolları İşletmesi SADIKZADE BİRADERLER ACENTALARI : Vapurları Karaköy - Köprübaşı Tel. 42302 Sirkeci Mühürdar zade han SAKARYA vapuru Telefon: 22740 ISTANBUL - İZMİR SURAT POSTASI KARADENİZ POSTASI GÜLCEMAL vapuru 26-7-933 çarşamba 18 de Galata rıhtımından kalkar. Her hafta cumartesi günü sast 16 da Galata rıhtımından hareket pazar günü İzmire muvasalât, pazartesi ha reketle salı günü İstanbula avdet €- der, BS18) 42 Fazla tafsilğt için Sirkeci Mey- menet İlanı altında acentalığa müra- MERSİN POSTASI esat. Telefon: 22134, (5832) ANAFARTA | ammına vapuru 28-7.933 cuma saat TAVİLZADE VAPURLARI onda İdare rıhtımından kalkar. Ayvalık Ekspres Postası Kuşadası ve Gelibolu'ya yaluız . ösüşle uğrar. Çeşme prog- Selâmet Geli Gikçizilmdaşk iz İND mn be 16 da Sirkeci Dr. IHSAN SAMI Gonokok Aşısı Belsoğukluğu ve ihtiitlarmin karşı pek tesirli we taze aşıdır. Divanyolu Sultan Mahmut türbesi No. 189, (5089) 4251 Devredilecek ihtira beratı « Topçu malzemesinde tekemmülâr” hakkındaki ihtira için Sanayi müdiri- yetinden istihsal edilmiş olan 8 Hazi- ran 1927 tarih ve 946 o numaralı ihtira beratı üzerindeki hukuk bu kere başka sma devir veyahut icara verileceğin- den bu bapta fazla malümat edinmek ar zu eden zevatın İstanbul'da Bahçeka pu'da Taş Hanında 43-48 numaralarda kâin vekili H. W. Stock efendiye mü raçaat eylemeleri ilân olunur. (5690) 4624 den hareketle Gelibolu, Çanakkale ve Körfez tarikile Ayvalığa azimet ve avdet edecektir, Dikkat : Cuma günü Edremit yolcularmı trene ye- tiştirir ve Ayvalık yolcularını ayni gün akşamı Ayvalığa çıkarır. Yolcu bileti vapurda da verilir. Adres: Ye- miş'te Tavilzade Mustafa biraderler. Telefon: 22210. (5810) Dr. A. KUTİEL Karaköy'de Abdullah ef. İokanterı serasında 33 numaraya taşınmıştır. (5085) 4042 wn PIRLANTALI TABAKA e Üzerinde “biri sekiz krat ve diğeri üç krat sikletinde “iki tek taşı da mevcut bulunan mürassa bir altın ta- baka ile gayet nadide kehlibar ağız lık sandal bedesteninde teşhir edil mektedir. Temmuzun 27 inci perşem ZAYİ : Nufus tezkeremi zayi ettim. Yenisini alacağımdan hükmü yoktur. İİ be günü sat © ikide | müze 327 tevehlütlü Arapkirli Celâl oğlu Sa yede ile” satılacaktır. (5740) dik. (5834) i 4704 Sıhhat ve içtimai Muavenet Vekâletinden: Ankara Nümune hastahanesi yeni pavyonu için bir kısmı yerli diğer kısmı ecnebi malı olup takaslı olmak üzere ce- m'an 125 kalem eczane ve has tahane şubelerine ait muhtelif âlat, edevat ve malzeme kapalı zarf usulile münakasaya ko- ie eli 10-8-933 perşembe günü saat on beşte ekâlet binasmda mahsus komisyonu tarafından emilir Şartname ve listelerini görmek ve almak iste- yenlerim. şartnameler beş lira mukabili verilir ve üzerlerine ayrıca yirmi kuruşluk pul ilsak olunur. Ankarada İçtimai Muavenet Umum Müdürlüğü ve İstanbul'da Sıhhat ve İçti mai Muavenet Müdürlüğüne müracaatları ve taliplerin şart- namesi veçhile hazırlanmış teminat akçesi ve diğer vesaik ve şartname ve listelerini muayyen vaktinden evvel komisyona tevdi etmeleri ve kendilerininde hazır bulunmaları.. (3458) yedi buçuğu amlı ii milli bir banka | name ve nümuneyi görmekü nın teminat mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Müte | zere her gün ve pazarlığa gir EE O ve Belediyeye ait tenvirat ve mek için o gün ve vaktinden tanzifat rüsumları müşteriye aittir. 2004 numaralı icra veif | evvel Fındıklıda 3.K. O. Sa- tur. İhalesi 14 Ağustos 933 4618 pazartesi günü saat İl dedir. İsteklilerin şartnameyi gör- Mülga Seyrisefain İdaresi lâs kanınunun (126) cı maddesinin dördüncü fıkrasına tev ye a e a diğer alâkadarafın vetirtifak hakkı sahiplerinin bu haklarmı ve hususile faiz ve masarife dair olan iddiaları, ilân tarihin- ranm mezkü r fıkrasma göre hareket e leri ve daha fazla malümat al mak isteyenlerin 932-2402 dos ya numarasile müracaatları ilân olunur. Haydarpaşa Em azı istilâiye Hastahanesi Baştabipliğrinden: Hastahanemiz için bir se nelik 21 kalem erzakın aleni mü nakasası 17 Ağustos 933 perşembe günü saat 14 te Galatada Kara Mustafa paşa sokağında © İstanbul Liman Sahil Sıhhi ye merkezindeki komisyonda yapılacağından © isteyenlerin şartnamelerini görmek üzere her gün hastahane idaresiyle tın Alma komisyonuna gel- meleri. (273) (3586) ... K.O. ve 1. F. Efradı ihti- yacı için pazarlıkla 5,000 ki lo şeker satın almacaktır. İha lesi 29 Temmuz 933 cumarte si günü saat 14 tedir. İstekli- lerin şartnameyi görmek ü üze re evvel Fındıklıda 3, K. O. SA. AL. KO. na gelmeleri (272) (3585) ... Trabzon Askeri SA. AL. KOM .dan : Trabzon bulunan kıt'at aram için mezkür merkez vana Mn NE akar e» 348,000 kilo Ekmeklik fabrika Milliyet'in romanı: 29 ANITA LOOS. sim esnasında küller vazoya konula- Merasim başlarken Claude bir nu- bik irat etmiş ve: — Benim felsefeme göre “bugün,, güzel bir gündür. . Yazan: Tercüme: Kâmran Şerif kat o neşe kaçıran mahut ilâhiler ye- rine müteveffanın sevdiği havalardan biri olan “Yol çek, çok © uzundur!, şarkısı söylenmesi tekarrür etmiş. Şarkılardan sonra gene şarap içile- | cekmiş. | Fakat şarap herkese yetişmediği i- çin geri kalan şarabı bol yapmışlar. Apartmanda bir miktar cin varmış. o da içine katmişlar. Gene içmiş- İnhasaz Clawde bir aralık ortadan kuybolduktan sonra tarzıkadim bir dans elbisesi giymiş olduğu © halde weydana çıkmış. Ayakları çıplakmış. sıkılmış. sun için bizler de onum arzusu veçhi- '€ hareket etmeliyiz. Bunun üzerine hüzün ve & kedere karşı bir aksölâmel husule getirme! Şalışmışlar. Claude gayet eski nâdir cinsten bir şişe şarap çıkarıp: — Müteveffanın ruhuna © herites Birer kadeli çorap çini önle, Şarap içildikten'sonra hep birden Başı da bir kordelâ ile Bunun üzerine müteveffanın bakı- yeiizammı, bu derece kıymettar bir “mazrisfm ihtivava - o e vazoya b başla. e ak ele ei hava çalıyormuş. Clande"bu vaziyet karşısında biraz kızar gibi © olmuş. Müstehzi bir tavırla: — Efendiler, demiş, eğer mahzur görmezseniz cenaze merasimine de- vam edelim!. , Fakat Clnude'un böyle kendine e- mıya mana kadar hiç te tek durmamış olan bir davetli üst üste bir kaç kadeh yu- varladıktan sonra Claude'a dönmüş: — Artık beni terletmiye başladın. biliyor musun? demiş. Bittabi böyle bir zamanda bu tür- lü bir tezahür karşısında bir süküt hâsıl olmuş. O zaman davetli bir kadeh daha yuvarladıktan sonra Lester hakkında bütün düşündüklerini söylemiye baş- | lamış. Bu sözler karşısında Osmer müstes- na olmak üzere herkes donakalmış. Anlaşılan Osmer bir ağızdan söy- lemek için ancak böyle bir / fursat bekliyormuş. Bilelelee saa lip Suğçimn> 8. omecburiyetinde mek üzere her gün ve münaka saya girmek için o gün ve vak- önden evvel teklif ve teminat mektuplarile Balikesirde AÂs- keri SA, AL. KOM. nuna mitracaatları. (3171) Ge) .».. K. O. Hayvanatı ihtiyacı için 440,000 kilo yulaf kapalı zarfla münakasaya konmuş tur. İhalesi 14 ağustos 933 pa zarlesi günü saat (o 14 tedir. İsteklilerin nümune ve şartna meyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için © gün ve vaktinden evvel tek lif ve teminat mektuplarile bir Tikte Fındıklıda 3.K.O.SA. AL. KOM. nuna müracaat- ları (264) ©. Tasfiye Heyeti Reisliğinden: 2248 No. lu kanun mucibince Seyrisefain Müdüriyeti U mumiyesi | Temmuz 933 tarihinden itibaren lagv edilmiş ve (1932) senei maliyesi nihayetine kadar olan alacağı ve vere ceği hazineye intikal eylemiştir. Mezkür idareden alacağı o lanlarm alacaklarının hanği seneye ait ve ne cihetten ol- duğunun Ağustos 933 sonuna kadar pullu bir beyanname i- le Hey'ete bildirmeleri. (3517) 4700 Haydarpaşa Emrazı İstilâiye Hastanesi Baştababetinden: 183 kalem Eczayı Trbbiy e aleni münakasa suretile mü- bayaa edilecektir. Münakasası Galatada Kara Mustafa Paşa sokağında İstanbul Limanı Sa hil Sıhhiye merkezinde müte sekkil komisyonda 31 Temmuz 933 pazartesi saat 14te ya pılacağından taliplerin hasta ne idaresine veya mezkür mer- kez Levazım memurluğuna müracaatları. (3155) 4350 ter alçak ve berbat bir adamdı! Bu sözleri söyledikten sonra yum- ruğunu kalçasına dayayıp & herkese meydan okumuş. Artık: Claude kulaklarına inanamı- yormuş. Fakat sersemliği geçince © da sesini yükseltmiş: — Kendinize gelin! Ayıptır yahu. . Hüzirundan bir kaçı da bu — fikre iştirak ettiğinden etrafta fırtınalı bir hava hâsıl olmuş. Bunun üzerine bu isyanın müşevvi- ki olan adam kinayeli bir tavırla Claude'a hitap etmiş dm süğifeiziz GN irdiği za manı unuttun galiba!... Claude cevap vermiş: — Keşki saç fırçası Elaynası ile vurdu. ... Muhatabı: — Evet, demiş, ay başında kırıldığı için yedi sene felâketten göz açmıya- caksın? Bunun üzerine Claude, bahusus ken disi gibi hurafata inanan bir adama karşı aynayı bu yolda kullanmanın hiç te doğru Şa ed kabul etmek Bunun üzerine davetliler dağılmış. | lar. FASIL XIV — Yalnız onunla kalsa gil. Hani bir kere de kı ya kapamıya mecbur olmuştun da sa- manları tutuşturup kapının altına s0- kuvermişti. - ,Gbarile Bezeme derrilem, syahat şkası da körükle maakal, “votka, uga- elişi ip yayi li zhtelif mesiililerde ii gitmiş: Hani bir gün de seni, herkes işit- lanılan içkiler hakkında malü” “peyi mat elde etmişmiş. Fakat bu tetkikat nihayet kendisini adamakıllı bozmuş. eyni hastahanesine girmiye mec- Bur olmuş, Manmafih Asya hezeyanı mürteişi buhranları başkalarının gözüne türlü türlü hayvanlar göründü. Ve nihayet bu mevzu | hakkında söylenecek sözler bittiği zaman her- kes Lester'den o kadar müteneffir- miş ki, apartımanda ondan bir kalmasına artık kimse demez olmuş. Lester'e sit ne varsa hepsini topla- mıya başlamışlar. Herkes eşyayı bul- mak için ğa sola koşuşurken, ayak- annesine ancak fena haberler verebi- Tiyormuş. Böyle olmakla beraber Charlie ile klavuzu nihayet San Francisco'ya var mışlar. Misis Brcene kendilerini kar sılamıya Kaliforniyaya gitmi lari çıplak olan Claude arkadaşının | her şeye rağmen sevgili oğ! kaba ,, | zeyanimürteişten değilse bile hiç i belen ihtiva eden çarp” Hile ile ini an dai 1 ediyormuş. Çünkü ne de olsa, o da 4 Bu sırada sinirleri de (o hiddetten doi kafe sayiytla böcüüükürimie; Bayat â( fazla gergin olduğu için vazoyu tutup