26 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

26 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

#irparj Yine Vilâyet gazeteleri Her san'atin, her mesleğin bir der- si, bir mektebi ve çıraklığı vardır. Bir ressamın demirci ustası olması- na imlsân yoktur ve bir gazeteci ne kadar gayret etse bir marangoz ola- maz. Bunların aksini de kabul etmek ilik başıboş bir meslek de- il va gazeteci meyankökü gibi yer: den bitmez. Onun da bir dersi, tahsi- Hi ve çıraklığı vardır. Bugün imzaları ile kendilerini hal- ka sevdirmiş gazetecilerin nasıl yetiş- tiklerini ancak onları yakından tanı- yanlar, çektikleri zahmetleri, | geçir- ” “ belli başlı şöhretler memlekette ken- dilerine göre bir autorite yapmışlarsa bunu tahsillerine, tecrübelerine, gör- gülerine ve istidatlarına borçludurlar. Şu halde her eli kalem tutanm bu işi lovmamadığına şaşmamak lâzim- dır. Bun noktayı böyle perçinledikten sonra bazı vilâyet gazeteleri hakkın- da bu sütunda çıkan yazılarıma bir kaç satır daha ilâve etmek Bizim vilâyet gazetelere benzemek isteyişlerinde buluyoruz. Bir vilâyet gazetesi her şeyden ev- vel kendi muhitinin mahsulüdür ve neşriyat sahası ancak kendi muhitinin gerçevesidir. Bir vilâyet gazetesi sine- ma yıldızı (Greta Garbo) nun hay: undan bahsederse kendisinden bek- lenen vazifeyi yapmamış demektir. Her gazete kendi okurunun malıdır. Muhatabı çiftçi, tüccar ve esnaf olan bir gazete İngiliz şaiiri (Byron) dan bahseden makaleler yazarsa okurları" nn sualine cevap vermemiş olur. Bizim bazı vilâyet gazetelerimizin mahalli ihtiyaca cevap verememele- ri işte bu hatadandır. Vilâyet gazetesi, kendi mtakasında olan biten az e diye ve hükümet muamelelerini takip tikleri gün vazifelerini kavramış ©- Halbuki Sayfanin. gevirdiği- tercüme edilmiş i Londra e görürsek bu bizi tatmin etmez. Ziya- na tepesinde alâmeriken bar meselâ Bartın gazetesinde edebiyat münakaşası yapmak arasnda o fark yoktur. Gazeteci yazısı muayyen bir oku. yucu hesaba yazar ve böyle yapar- sa okuyucu bulur. Ben bu sütunda bostan patlıcanı nasıl yetişir diye ma- kale yazarsam evvelâ kedimi vi aşmış, sonra karilerimi güldü İşte mesele buradadır. de mahalli ihtiyacı takip ve halkı tai min etmiyen meslektaşlarımızın daha samimi, daha yerli olmalarıdır. Bunu meslektaşlarımıza ders miş olmak için değil, sırf halkın tema. yülleri ve ihtiyaçları ile vilâyet ga- zetelerimizi ayni istikamette görmek arzusu ile yazıyoruz. Ve eminim ki fikirlerim doğru düşünen arkadaşla rımızın düşüncelerine mutabıktir. Barhan CAHİT 48 akıntıya kapıldı Şirketi Hayriyenin 48 mamaralı va- purunun pervanesinde evvelki sabah bir ârıza olmuş, vapur akımtıya kapı- larak sürüklenirken Burgaz vapuru tarafından yolcuları almıştır. -Yol- cular bidayette telâşa düşmüslerse de vaziyette tehlike olmadığını görerek sükünet bulmuşlardır. 9 Deniz spor eğlencesi Himayeietfal Alemdar şubesi tar, fından fakir çocuklar menfaatine & ğustesun 6 mcı pazar günü Florya plâjmda bir deniz spor eğlencesi ter- tip edilecektir. BORSA (iş Bankasından alınan cetveldir) 25 TEMMUZ 1933 Akşam Fiatları Tahvilât Elektr > Tramvay Tünel Rahim Anadolu | 10 . MM 10 $ Mümessil ESHAM hi Bankası Nar arar 457 iy yeller 208 T, aekeriye Telefon Bomonti Terkos meme, 350 955 v2 Temenray Aralık Me 2680 Reji Şir, hariye Şarle m. ecza ÇEK FİATLARI 1205 70950 hş Mi Berlin Viyana Peyte Belgrat “02 ü 35 pm 2aA0 ve 2435 87£15 İ Bükren Amsterdam — 19850 İ Moskova NUKUT (Satış) Ku 10 1 1 Şile Av 70 $ 1 Peres Wİ İM 1 Zeloti yani 2) Diler 1 Çe menes 20/(. rene, Hill ie 1 Dalar 2) Lie 29 1 Bikçila P Pr a 20 4. İstizre 5 ; Bire e 29 16 Ekonemi Bu sene Fındık Geçen seneden fazla olduğu anlaşılıyor Ihracat ofisine Giresen, Trabzon ve Ordu ticaret odalarından gelen malümata göre, bu seneki fındık mahsulü geçen seneden fazladır. Gire son borsasında bu senenin ilk mahsalü 60 kuruştan satılmıştır. Bu sene dünya fındık vekoltesi azdır. Bu itibarla bu sene fındık fiatlarının yüksek olacağı tahmin edilmektedir. Yerli mallar sergisi Ticaret odası beşinci yerli mallar sergisi için tahsis ettiği 2000 Lirayı dün sergi komiserliğine vermiştir. 45 vagon şeker İki gün zarfında şehrimize 45 va- gon şeker gelmiş ve kısmen Anadolu- ya sevkedilmiştir. Tiftik piyasası Tiftik piyasası hararetlenmektedir. En iyi Ankara malı tiftik 63,8 ve en aşağı mal 44 kuruştan muamele gör- müştür, Amerika buğday alacak mı? Amerikanın bu sene buğday ithal #deceği hakkındaki haberler, Ticaret borsasındaki buğday tacirleri üzerin de nisbi tesir yapmıştır. Son tetkika- ta göre, şehrimizde 7470 ton buğday stoku mevcuttur, Dün de Anadolu ve Trakyadan 175 ton buğday gel- miştir. Fiyat 4,53 kuruştur. Yumurtalar için yeni bir tedbir Dümya yumurta ticareti bir dönüm noktası geçiriyor. Yuşoslarya, Bulga- ristan gibi bütün ihracatçı memleketiler bir çok tetbirler alıyorlar. Buna rağmen alınan tetbirler kâfi görülüyor. Şimdi Yaposlavlar yeni bir tetbir almışlardır. Bandan sonra Yugoslav yumurtaları tane ile değil vezinle satılacaktır. Buna sebop her tarafta iri yumurtaların aran- masıdır. Yunanistanda buğday “Yunanistanım bu seneki buğday rekol- tesinin 600 bin ton olduğu anlaşılmıştır. Bu rekolte ihtiyacı karşılamaktan çok zak olduğu gibi geçen seneki reköltöler den de azdır. Bu vaziyette göre Yunanis tanın bu sene 5 - 6 yüz bin ton daha ha- riçten buğday ithal edeceği anlaşılmak- tadır, Ali iktisat meclisine giden- ler döndüler AK iktisat meclisi içtimalarında bulun- mak için Ankarada bulunmakta olan a- alar dün avdet etmişlerdir. Oda umu- mi kâtibi Vehbi Bey Odayü ait bazı iş- in Ankarada kaldığından bugün şeh avdet edecektir. Şeker meclisi Ticaret Odası idare heyeti bugün bir içtima yapacaktır. Bu içtimada şeker me selesi tekrar pörüşülecektir. Sanayi ve elekirik Elektrik şirketinin hazırladığı bir is- talistik bizde sanayiin terakkisi derece sini en bariz bir sekilde ifade etmekte ör. Bu istatistiğe nazaran yeçen sene bizde sanayi müesseselerinin arfettiği dektrik kuvveti 41 bin kilow e a Ri Oturan vapur kurtarıldı Madenci Arif Beyin sahip bu- lunduğu Türk bandıralı Abuıslah vapuru Ayancıktan kereste hamu- lesiyle İzmire giderken dört gün evvel Gülcemal vapuru ile İstanbul | | Dün nezaret altında bulunan sabıkalı Yergi kaçmış ise de polis tarafından limanında müsademe neticesinde sancak kıç omuzluğundan yarala parak su almağa başlamış ve bat- rak tehlikesinden kurtulmak için Kız kulesi önünde kayalıklara 0-" turmuştus, Vaki olan muavenet talebi üze rine Türk gemi kurtarma şirketi Se zar tahlisiye vapuru üf gün evvel ameliyat tahlisiyeyi deruhte eyle- miş ve vapurun yar: kapata- rak si 1 boşaltmış ve dün sa- balı saat 7 de gemiyi yüzdürmüş- tür. Kısa haberler ——— * Eşe vapuru, İskenderiye'ye müte- veecihen dün limandan hareket etmiştir. * Limandaki eski şamandraların tami- ri tekârrür etmiş ve tamirata da başlar- maştar. * Eski deniz müzesinin avlusunda s6 'nelerdenberi duran tarihi kıymeti haiz bir lihdin asarı atika müzesine maklı kararlaşmaştır. Bu lâhit, milâttan sonra 2 inci asra aittir ve İstanköyde yapılan araştırmada balunmuştu. Peşte'de inğilizce ve fransızca olarak çıkan Express dn Matin gazetesinin baş- muharriri M. Almasy Pal ve mesai ar- kadaşlarından Dr. Kalmann Esnö, mem- leketimizde turizm. teşkilâti hakkında tetkikatta bulunmak üzere şehrimize ge- Liman tarifesi Dün şirketin taleplerinin tetkikine başlandı an Tarife komisyonu, dün De- niz Ticret müdürü Müfit Necdet Be- yin riyasetinde toplanmış ve Liman şir ketinin yeni tarifesini tesbite ve şirke Gn su tarifesinin tezyidi ve Türk va- purlarnın tahmil ve tahliyesinin de ton başma muayyen bir ücrete bağ- lanması tekliflerini tetkike başlamış- tır. Kıyıdan kıyıya çalışan mavnacı- larm yaptıklı caatta Tarife ko misyonuna bildirilmiştir. Komi müteakıp içtimamda bu husustaki kararını verecek ve limanda çalışan sandal ve motörlerin yeni tarifelerini de hazmlıyarak mesaisini bitirecek- | tir. Terkosun Liman şirketine yaptığı | tensilât ahiren kaldırıldığından şir- ketin su ücretlerinin tezyidi tal kabul edileceği anlaşılmaktadır. Kazalara karşı Boğazın 'methaline iki radyo-far konacak Boğazlar komisyonu Milletler Cemiye- tine verdiği geçen seneki raporunda Ka-| radeniz methalinde sis, kar ve tipi yü- zünden vukubulan kazaları göz önüne koyarak Karadeniz boğazı methalinde iki tane radyo - far cihazı konulmâsmı lüzumlu göstermişti. Tahlisiye idaresi bu noktayı mühim bularak müttehassış- lara tetkik ettirmiş ve hakikaten Kara- deniz buğazı methalinde iki radyofar ci- bazı konulmasına lüzum görmüştür. Rad yolar cihazları fena havalarda yolunu ve| bulunduğu mevkii şaşıran vapurlara tel- | siz vasıtasile mevkilerini ve Boğaza mek için takip edecekleri yolu göstere cektir. Tahlisiyenin koyacağı radyolar cihaz ları Karadeniz boğazı methaline biri Ru- meli diğeri Anadolu yakasına konulacak- tır. Bu cihazlar masrafsız ve gayet uce- za mal olabilecektir. Bu sâyede kazala- rn yüzde doksan dokuz azalacağı mu- hakkak addedilmektedir. Vilâyette em Idare heyeti İdare heyeti dün vali muavini Ali Rıza Beyin riyasetinde | toplanmış, Galatasray lisesine ait meselenin tet - kiki ile meşgul olmuştur. Tetkikat bit miştir. Karar bugün verilecektir. Tevlik Hadi Bey Şehrimizde ve Bursada bazı telki- bulunan Emniyet umum müdü- Tevfik Hadi Bey dün Ankaraya gitmiştir. İde Sönmüş Belediyede Saatları âyar Galata kulesine nihayet düdük konuyor Öğle vakti bütün şehirdeki saatleri bir tek sante göre ayar edebilmek Galata kulesine konacak düdük beledi- yece münakasaya konmuştur. Bu husus için 1219 lira tahsisat vardır. Münakasa bir hafta sonra yapılacak ve derhal ku. lenin üstüne düdüğün konma ameliy. ne başlanacaktır. Bu düdük saat ötecek ve şehrin her tarafından işitilebi- | lecektir. Düdük otomatik bir şekilde kablo ile Kandilli rasathanesinden ayarlanarak ö- teceği için sahih olacaktır. Esnaf tesçil ediliyor Belediye bütün küçük esnafım cüzdan- larını yeniden tesçile karar vermiştir. Esnafın elinden cüzdanlar alınarak ye- nileri verilecektir. Belediyenin yeniden vereceği cüzdan adedi 30 bindir. Belediye yıllığı Belediye istatistik yıllığının ikincisi de ikmal edilmiş ve tabedilmeğe başlanmış- tr. Yıllık ağustos ortasında intişar ede cektir. Kazaların önüne geçmek için Son zamanlarda inşaata çalışan amele- Bin iskelelerden sık sık düşüp yaralan- dıkları nazarı dikkati celbetmistir. Yapı iskelelerinin daha sağlam ol belediye şubelere bir tamim yapmıştır. Yeni inşaat Yeni yapı ve yollar kanunu tatbikatın. da bazı şikâyetler vâki olmaktadır. Bi. malarda kar kata kadar müsaade edi noktasında tereddüt edilmektedir. <bniye kanununda 8 kattan fazla müsaade verilmiyordu. Hak | dilmemekte bu hak Belediyeye rr tedir. Belediye şehrin plânı yapılıncaya kadar çok fazla katlı binalara inşaat müsaade- si vermemeği kararlaşlırmıştır. M. Roosevelt'in halazadesi Şehrimize geldiğini yazdiğimiz Ame- rika Birlesik Hükümetler reisicümhuru M. Roosevelt'in halizadesi M. Theodore Roosevelt, dün Amerika sefaretanesine giderek maahi üzar M. Shom'u ziya- ret etmiştir. ra ML çimi refakatinde Boğaziçin- 'da bir gezinti yapmıştır. M. Show M. Roosevelt şe- fel vermiştir. M. Roosevelt bersin gönü şehrimizden Atina'ya hareket edetek, oradan biraderi M. Ar- ile birlikte İtalya ve Fransa Amerika'ya avdet edecek gü 'M. Raseöseh Amerikadan hareketle > Suriye, Mısır'a uğramış ve Suriye tarikile şekirimize gelmiştir. © ua yakalanmıştır. Bu resimde suçlu polisler arasında görülmektedir. Poliste Bursa soyguncuları gili liği nasıl yaptılar? Bursa şakilerinin istievaplarma dün de devam edilmiştir. Emniyet umum müdürü Tevfik Hadi Bey de öğleye kadar bu işle meşgul olmuştur. Şa- kiler bu sabah Mudanya vapuru ile Bursaya gönderilecektir. Soygunculuk kararı Şakiler hakkında dün yaptığımız. mütemmim tahkikat ii malümatı elde ettik. deniz otelinde başta piyade oğula rından Mustafa olmak üzere kardeşi Mehmet, eniştesi Bekir, Şatoğlu Hü- seyin, Tenkai a köyünden Mustafa mestiliğen #ilale'te şoför Yusuf toplanıyorlar. Bu toplantıda serirler konuşmadan sonra soyguncu luğa karar vermişlerdir. Karar veri- Bince silâhları tedarik ediyorlar, şakaveti mütcakıp Bursa - üzerindeki O malüm *akaveti yapıyorlar. Satoğlu Hüseyin | Dün ifadeleri alındı, bugün gidiyorlar jandarmayı ve köylü o Aliyi öldürü- ye am k yedi gün sürüyor ve beş ol il soyu; iler- den şoför Yusuf ie Metnin üredi ve Şatoğlu Hüseyin de Rizede yaka- lanmıştır. Bu Hüseyin yakında İstan- bula getirilerek Bursâya gönderilecek tir. Vak'anın elebaşısı olan Piyade oğullarından Mustafanm Kemiş kö- yünde bir soygunculuğu vardır. Şaki- lerin üzerlerinden 80 lira çıkmıştır. Deği tevkif edilen kimse yoktur. Nihayet yakalandı Yeşildirekte metresi Nazmiye Ha- nrmı başk görüştüğünden kıs kançlık dolayısile bahriyeli Mehmet Hasanı yaralayarak kaçan bastoncu Nuri yakalanmıştır. Nuri zabıtanın İ şöddetli takibatı sayesinde yakalana- cağını görünce Fatih merkezine gide- rek teslim olmustur Roosevelt öğleden son- | Mahkemelerde Koridorlarda Dünkü tenhalık Dün Adliye binasında kimseler görünmüyordu Dün Adliye binasında gözlerin alışma- dığı bir tenhalık vardı. Günde en az bin kötinin girip çıktığı Adliye binasında. ki dünkü sessizlik senelerden beri memiş bir baldi, Salı günleri oca mah kemeleri dava rüyet etmemekte, tetkik kalan dosyaları tetkik ederek davaları neticelendirmektedirler. Dün salı oldu- ğu için nöbetçi mahkemelerde de duva rüyet edilmemiş, bunun için adliye kori- dorlarmda dün bir iki avukatla ihtisas mahkemesine gelen mazmunlardan baş- ka kimse görülmemiştir. 59 kilo tütün Karadeniz Ereğlisinde tütün kaçakçı- lığı yapmaktan suçlu İbrahim, Halit ve Ahmedin muhakemeleri dün neticelen- dirilmiştir. Kaçırılmakta olan 59 kilo tü- Halide söt olduğu anlaşılmış, H. lidin 7 ay hapsine 295 lira para cezası vermesine hükmedilmiş, diğerlerinin alâ anlaşılamadığından beraetlerine ka- rar verilmiştir. Iki çakmak ve 8 defter kâgıt Üzerlerinde iki çakmakla 8 defter si- gara kâğıdı zuhur eden sobacı Nizamet- tin ve dellâl Ats Efendiler dün ihtisas mahkemesine tevdi edilmişlerdir. Her ikisi de mahkemede suçlarını in- kâr etmişlerdir. Muhakeme şahit celbi icin başka güne bırakılmıştır. Bir nakız kararı 280 tane kaçak çakmak taşı ile yaka- lanan Antranik evvelce altıay hapse mahküm edilmişti. Temyiz mahkemesi bu hükmü zabıt varakasıyla imha edilen miktar arasındaki mübayenet dolayısıy- la nakzetmistir. Mahkeme nakza uymuş ve tahkikatın tevsiine karar vermiştir. Yıktırılan tarihi kapu Sultanahmet camiinin Parka nazır ka- pılarından birine yanındaki arsa sahibi tarafından evvelce tasarruf iddin edilmiş ve kapı yıktırılmıştı. Keyfiyet o zaman Müzeler idaresinin nazarı dikkatmı cel- bederek bu kapıyı yıktıran şahıs aleyhin de takibat yapılması emredilmişti. Kapı- yı yıkan arsa sahibi; bunun üzerine ta- sarruf hakkına müdahale edildiği iddia sile evvelce vilâyet aleyhine bir dava aç- aşti. Haber aldığımıza göre ayni şahıs Mü- zeler idaresi aleyhinde de bir dava aça- rak Besinci Hukuk mahkemesine müra, enatte bulunmuştur. Müzeler in tatarruf hakkına mü- dahalede | bulunmuş değildiz. Bir âbi- deyi tahrip eden şahsım çin teşebbüste bulunan bir idare aleyhi- ne dava acması işitilmiş şey değildir. Floş meselesi Gümrükten fabrikatörler tarafın- dan çekilerek piyasaya satılan filoş- ları muafiyet listesinden mahsup €- den ambar baş memuru Osman Nuri, makbuz sahibi Salâhattin ve memur Hüsamettin EF, lerle komisyoncu Öğ mer ve Kostantin Yatoro Ef. lerin yarın 8 inci ihtisas mahkemesinde muhakemelerine başlanacaktır. Deniz yolları işletme idaresine para Deniz yollan işletme iünresinin teşek: külünde mülhak bütçelerden yon liralık ikrazat o yapılması tasrih edilmişti. Bu paranın tahlisiye i- daresi mülhak bütçesinden verilmesi ka- rarlaştırılmış ve idare dün ill kısım ola- deniz yollara 100 bin lira vermiş- tir. Bir kaç güne kadar 200 bin lira da ha verilecektir. Deniz yolları idaresi bu parayı on sene zarfında ödeyecektir. “Villa Rambro,, Vasıf Bey isminde bir gencin Sua- diyede yaptırdığı ve adını “Villa Ram- köşkünün üzerindeki be yazı tarihte | bir Arnavut İeralı- Dın ismidir ve Türklüğe hakareti diye ağızlarına dolayan ve ev sahi- i iliği bat yapılıyordu. Bu takibat devam derken Vanf Bey aleyhinde yeniden tabrikât yapılmaya başlanmıştır. Vil laya musallat olanlar ve adamcağızın huzur ve rahatmı tehdit edenler hak- kmda tekrar polis tahkikata başla mıştır. Dün Vasıf Bey bir muharriri- << Halle Türküm. Ne gel işimde, re geçmişimde öz Türk muşta, . Ramkbra diye tarihte bir Arnavut kralı da yok ter. Ve,. bu refikama çocukken her ailede çocuklara Fatoş, Moti filân dedikleri gibi Rabia yerine Rambro alâkası ne?.. Evimde bana rahat ver- memenin ve,. böyle çirkin bir hareke- ti de gençliğin şahsiyeti mâneviyesi. ne atfetmenin mânası anlayamadım | Hâlâ da anlıyamıyorum.. Galiba bir çok fedakrlıklarla yaptırdığım küçü- cük evimin içinde bir azıcık rahat et. | Kal mi kulakta bir sad, per * tramvayla giderken biletçi elele Lei eril birinin verdiği Çe luk kalpmış . Kanuna ve er itibarına toz kondurmak istem beri Mleteğee de de var. Ne denir?. Va. ifesini yapi geldi. kı luğu evirdi pa Kalp Depe © da karar verdi. Şüpheli beş kuruşu veren müşteriyi | aldılar götürdüler. Zem im halde ürktüm. Dikkat etme verdiğimiz beş kuruşlukla, yüzünden demek karakolluk olabilece Hiz... ve aklıma geldi. raları Wi ve taklidi milakie e kilde yapmalı ki; kalpını yapmak im. köni kalksın da elâlem bu © yüzden hem zarara bem belâya girmesin. Eunu düşünürken aklıma © geldi. Kalp para kullananı böyle karakol, ra götürürler, hırpalarlar da kapı bi kalp adamlar vardır, Onları kı nanlara bir şey deme. Bu bir rip haldir. Halbuki kalp beşliğin & varı beş kuruştan yukarı değildir. Ya berikinin ki?.. Mümtaz müşteriler Şirket vapuru ile seyahat edenler dikkat etmiştir: İskelelerde parmak- lik içinde halk ile birlikte vapur bek: lerken birisi gelir. Memurlar hemen parmaklığı açar o adamı iskele üstü- 4e çıkarırlar. . Bu bir hürmet nişane- sidir. Bunun kim olduğunu size tayin edemem ama sizden benden başka bir seydir. O sizin gibi halk kalmıya ve vapuru kalabal te beklemiye müstehak değildir. Va- pur gelince de herkesten evvel girer. Yerini bulur oturur. Siz kalabalıkla girer, yer bulamaz ve ayakta kalırsı- nız: Eğer bir seyrüsefer nizamnamesi varsa, eğer bir akliselim varsa ve eğer Türk vatandaşı vapur iskelelerindeki parmaklıklar önünde müsavi iseler, böyla mümtaz yolcular olmamalıdır. Evet öyledir. nıfa bu muameleyi yaparlar, Birisi bu mümtaz yolcular. Diğeri yüklü hamal- er... Lâkin memurlar iki si- FELEK sinsilik ae Tahlisiyenin alacağı Ankarada bulunan tahlisiye umur mü dürü Necmi Bey bugünlerde avdet ede olmaktadır. Bu ihtilâf halledilmiştir. Ya pılan tasfiye neticesinde tahlisiye © sine eski idareden kâlan 250 bin lira ve- rilmektedir. Bu marn ile eskiden kolan bir çok borçlar kapatılacaktır. Afgan kıralı bir müddet şehrimizde kalacak Sabık Efgan Kralı Emanullah Han evvelki gün İlalyadan şehrimize yel. miş ve kaimpederi Mahmut Tarzi Ha- nn Maçkadaki evine misafir olmuş- tur. Emanullah Han, bir müddet şeh- rimizde kalacaktır. Conehariyet vapürundaki ârıza İnebolu civarında makinesine bozukluk arız olan ve Eze vapuru tarafından cerredilerek getirilen yetince tetkikat icra edilmektedir par, bugün berayi tamir Halice girecek. tör. Liman kontrolu Liman kontrolu hakkında yeni bir ni- zamname (hazırlanmıştır. Nizamname Devlet Şuraşından geçmiştir; bugünler de tebliği beklenmektedir. Yeni mizam- name, liman kontrolu işlerinde alikadar- ları kolaylıklara mazkir * edecek ahkâmi ihtiva etmektedir. Hasan B. Ankaraya gitti B.M Meclisi ikinci veisi ve Trabzon mebusu Hasan Ankara'dan şeh- rimize gelmiş ve Büyükndada Yat Klü. be gitmiştir. Hasan B. şehrimizde bu- hunduğu müddetce beynelmilel | kon rarislara tahsis edilecek olan Yıldız sac rayının tamirati işi ile meşrul olacak ve bu maksatla teşkil edilen komisyona” riyaset edecek! —— İskenderiye postası ile gelen İzmir yolcuları muayene edi- lerek artık EN mesi için Deniz yolları idaresince ileri sürülen teklif gümrük idaresince kabul edilmemiştir. Yolcuların muayenesi, ancak va- gllerı kavi surette kesildikten ara ur. İskenderiye'den gelen yolcuların eşyası İzmir'de hakkile mua- ape edilemez. Bu itibarla, muayenenin İstanbul'da yapılması zaruridir. Yalmız İzmir'den bu vapurlara binen yolcuların eşyasi vapurda» ayri bir yerde muhafa- za edilecek ve İstanbul'da muayeneye tâ“ bi tutulmiyacaktır.» ÇANAKKALE n ŞEHİTLERİNİ ZİYARET 10 AĞUSTOS Gülcemal vapvrile