31 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

31 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Yazan:- $.N. Her hakkı (Milliyet) öüdir. Sultan Hamit nasıl tıraş olurdu? Padişahın vesvesesi . — Berberbaşı Anadolu - Bağdat demiryolu imti- yazı hakkında an lâyihanın tak- dim edildiği gün! 1310 senesi recebi şerifinin son perşembe günü ikindi ikti. Başmabeyinci Hacı Ali Paşa, hayı getirip arzetmişti. Hünkâr, an sonra okumak üzere masanın üzerine bırakmıştı. Çünkü Sultan Hamit, yarınki cuma selâmlığı için hazırlık tuvaleti yapa- caktı. Berberbaşı Mustafa Bey, hu- zurda bulunuyordu. Zarif bir traş ta- kımı tertemiz olarak küçük beyzi ma- sanı üstüne konmuştu. Berberbaşı Mustafa Bey, Sultan Ha midin en e-ki bir bendesi ve gayet e- mini ve canı yürekten sadıkı idi. Had- di zatında, kendisi saf kalpli, mev- hum ruhlu, hüsnü ahlâk sahibi bir Anadolu Türkü idi. Sultan Hamidin marufu âlem olan vehmi vesvesesi makas, ustura, cımbız gibi kesilen, zağlı âlâtı carihe müvacehesinde bit- tabi bin kat artıyordu, bunlarla ge- pe ne kadar kanlı, müthiş işlerin i nebileceği, maazallah küçük bir letin, yanlışlığın se feci, ne elim ticsler tevlit v- ihdas edebileceği bi- rer bavlengiztablo şeklinde gözleri- nin önünde tecelli edip dikiliyordu. Binaenaleyh tıraş hususunda pek ih tiyatlı, pek uyanık, mütabassirane ha tiyat etmişti. J Evvelen: Şevketmaabın tıraş takı- munda hiç ustura ve buna mümasil tı nafize yoktu, sade makas, tarak, ük cımbızlar bulunuyordu. Tıra» sa başlanmasını irade buyurdukları zaman kendileri mahsus sandelyesi- ne geçip otururlar ve ayni zamanda Başkâtip Tahsin Paşa, yahut başka bir bendei sadıkları hünkâr vaziye- tine tam mukabil olarak konulan bir sandalyeye oturur, karşı karşıya otu- ran hünkâr ile o zatm arka tarnfla- rında büyük bir ayna vardır. Bu ay- vacehei hümayunda oturan ve Berber başının ellerile makas kullanışını göz kırpmadan tarassut eden bu zatın t- rasın sonuna kadar bütün © kuvvayi Lâyihaya bünkühn canı sıkıldı! - Sultan Reşatla Sultan Hamit arasındaki fark. gözhapsinde. hissiyesile nezaret ve hasrı itina ve dikkat eder. Zatı şahane hem o zat ile konuşur, hem de gözlerinin vazi- yeti tetkikten bir lâhzecik olsun in- hiraf etmemesini istediğini ihsas ey« ler. ” Bu kadar ihtiyata ve Berberbaşıya olan emniyet ve itimadı kâmile rağ- men gene saçlardan başka bir şey i- çin makası onun eline vermezler. Ber berbaşı yalnız Şevketmaabın saçlarını tanzim ve katedebilir, sıra sakala ve bıyığa geline Hünkâr makası kendi eline alârak sakal ve bıyığı tanzim ve kateder. Tıraş bittikten sonra bilâteahhur kalkıp diğer odaya giderek çekmece- sinden, para alıp gelerek Berberbaşı- ya braş parasını derhal verir. Vakıa sadat haricinde ise de sö- zün sr ası geldiğinden ve maksat hâ- tıra yazmaktan ibare olduğundan Sultan Hamit ile Sultan Reşat arasın- daki tezat ve şiar ve mizacı göstere- cek bir miyarı sahih olmak üzere Sul- tan Reşadın büyük biraderininkine büsbütün maküs bir itiyadını muhte- rem okuyucularımıza bildirmekten vazgeçemedim. Sultan Hamidin tıraş esnasında ne kadar uyanık , mutabassır, endişeli hareket ettiğini yukarıdaki o hiküâye- mizde arzetmiştim. Sultan Reşat bu- nun külliyen bilâfına olarak her hu- susta çok lâkayıt, mütevekkil davra- nurdı. usturadan, makastan huy- lanmazdı. Şüphelere düşmezdi. Ber- berbaşı bildiği gibi tıraşı yapardı. Kendisi Sultan Hamit gibi bizzat sa- kal ve bıyığını tıraşa kalkmazdı. Pek mevsuk olarak öğrenip bildi. merhum . Sultan Reşada uyku getiren bir ninni tesirini verdiğinden hemen gözleri süzülüp uyumağa başlardı. Çok defalar vukuu görülen bu tıraş uykusu hasebile tıraşın ikmali gecikir di. Mevla ikisine rahmet etsin. İşte! hiç bir hususta biribirine benzemiyen iki kardeş! (Arkası var) ! Abdülhamit, arizelerin, lâyihala rın nasıl okunmasını isterdi? — “Bırak şu mülsidin kâğıdını?” — Hünkâr nazarında sabıkalı imişler Cümhuriyet Bayramı Kutlulama Yüksek Komisyonunun tebliği (Başı 1 inci sahifede) ziyalı ve müânal olacaktır. Bütün va- tanda en az bir buçuk milyon vatan- daşın sokaklar ve meydanlarda bay- rama iştirak etmesi, radyoda, şehir ve kazaların salon ve meydanlarında da €n az bin konferans verilmesi ve beş yüz kadar temsil yapılması tesbit o- İunmuştur. ütün bu işlerin teferrüatne tanzim için merkezde komisyonumuza bağlı yardımcı komiteler kurulmuş- tar, Bu bütün çalışmaların neticeleri ve her yerdeki tatbik şekilleri biribi- ri ardından yetiştirilecektir. 3 — Vilâyet komitelerinin şimdi- den yapacakları işler ve hazırlıklar hakkında aşağıdaki maddelerle umu mi hatlar çizilmiştir. Vilâyet komite- leri bu umumi hatlardan kaza, nahi- ye ve köy komitelerine isabet edecek teşkil vilâyet ve kazalardaki telerinin yerlerindeki milli ve hayır ce yardım istemelerini rica ederim. Bu- Bu şuebler temin etmelerini milli ban ka, cemiyet ve müesseselere tamimen ricn ettim, A — Merasim: : Her şehir kasaba ve köyde bütün nüfusun en az onda biri bayram ye- rinde bulunmak için tertip ve teşvik yapılmalıdır. heyecanım tat Urmak için şehir ve kasabaların yakm köylerden atlı ve yaya köylüler çağı. rılmalıdır. Kara, deniz, hava ordula- rının inzibat kuvvetlerinin bütün mek teplerin, sporcuların milli cemiyetle- rin ve halk kitlelerinin merasimdeki vaziyet ve vazifeleri ayrıca yazılacak br. Bu merasim için şehir ve köylerin emye komite- si tarafmdan şimdiden tesbit edilip ha zırlanmalıdır. Bu yer tesbit olumur- ken ber seneki yere bağlanmak şart değildir. Şehir, Kene 14 köylerin i- çinde ve bu mümkün olmazsa bitişik yukınında çok vatandaş alabilecek en müsait cadde veya meydanı tercih et- meği tavjiye ederiz. 10 etim, riyetin kutl, dan sonraki cümhuriyet bayram'arın da ve büyük milli toplanmalarda «y. ni maksatla kullanılması ve ileride bu meydanlara “Cümhuriyet meyda ” adınm verilmesi derpiş olunmak. “ündir, Kutlulanma o günlerinde rorni ve gayri resmi bütün bandolardan, musiki takımlarından ve köyler için istifade olunacak! Bayram gününün kutlulama sa ları temsil, konferans, radyo prog- ramları ayrı yazılacktır. B — Donanma ve dekorasyon: Bütün resmi dairelerin milli imüce- seseler, fırka, Halkevleri, mektepler ve cemiyetlerin binaları geniş surelte kara ve denizden 3 bayram gününde gece ve gündüz donatılacaktır. Bay- raklar ve lâmbalar fenerler şimdiden hazırlanmalıdır. Bütnü vatandaşların da evlerine hiç olmazsa birer bayrak, birer fener asmaları için teşvik yapıla caktır. Her şehir ve kasabada mühim | cadde ve sokaklarda veya meydanlar- da halkın uzaktan göreceği büyüklük te cümhuriyet devrinin yapılmış ve ya pılacak mühim işlerini o mükayeseye yarayacak renkli grafikler ve müka- yese resimleri yapılacktır. Bunlar. ge” celeri tenvir olunacaktır. Ayrıca hor ve np münasip hir sa» İon içinde ayni grafikler ve resimler- den birer sergi yapdacaktır. Her yerde bu maksat için en uygun olacak hükümet, fırka, Halkevi, be- lediye, mektep, klüp ve sahiplerinin zizasile sinema ve saire gibi salonlar. dan en münasip olanı şimdider tesbit olunur. Bu resim ve grafiklere esas o- lacak malümat ve örnekler ayrıca gön Bu işe ayrılacak cadde, meydan ve salonlar şimdiden tesbit edilecektir. gösteren renkli basılmış duvar levhaları gün- dermek için hazırlanıyoruz. Tren, va- pur, otobüs ve otomobillerin bilimasan gazeteler: Istasmul, Ankara radyo merkezleri ni kuvvetlerinin bir arada kullanmak için bayram günlerinde yalnız Akara radyosunun çalışması düşünülmüştür. Alıcı radyosu bulunan fırka, Halke vi, müessese ve mektepler ve 1 lı ce- mivetlerin ve elindeki hususi ci! günler için halkım istifadesine emek istiyen vatandaşların bütün ci mdan istifade olunacaktır. Mal lanabileceği' ümümü salonlara ve şehirlerin kalabalık cadde ve mey danlarına hoparlörler konacaktır. Han gi vadyolarm perelere e güme mim ia ramdan evvel pruvaları yapılacak, ek Milleri tamaml gmnlaneckiiz. Her gi MİLLİYET PAZARTESİ 31 EEMMOZ 1935 (HARİCİ HABERLER Almanyada Yeni tevkifat Muhtelif şehirlerde yüzler- ce komünist yakalandı BERLİN, 30 (A.A.) — Volff Ajan | sından: Uzun ve sistemli bir çalışma dan sonra, Alman polisi, komüniste- rin partilerini gayri kanuni olarak tekrar teşkile çalıştıklarını görmüş” tür. Hambourg'da polis, komünist fır- kasının sahil postası denilen ve Schle- svig - Holstein vilâyetinin mühim bir kısmma ait postayı nakleden birkaç memur tevkif etmeğe muvaffak ol. muştur. Posta teşkilâtı motosiklet ile çalışıyordu. 93 kişi tevkif edilmiştir. Leipzigde komünist n tekrar mey ler teşkil ederek bu vilâyetin merke- | zini ele geçirmeğe ve orada komünist | idaresi yapmağa teşebbüs eden bir çok kişileri tevkif etmiştir. Suikastçılar BERLİN, 30 (A.A.) — Velff Ajan sından bildirilıyor: Vuppertal'da, ti- yasi polis, polis müdüriyetine karşı bomba ile bir suikast hazırlayan altı kişiyi tevkif etmiştir. İşçiler için af | Sarrebruck, 30 (A.A.) — Bütün | Alman radyoları, dün akşam Stutt da Sarre Almanyaya geri verilme: çin yapılan terahür havadislerini meş retmişlerdir. Serre'ın geri verilmesi için BERLİN, 30 (A.A.) — M. Geering i i bilhassa vergi cürümlerinden atron ve işçiler hakkında bir inmektedir. Avusturya-Macaristan VİYANA, 30 (A.A.) — Ticaret na zırı, iki devletin iktısadi münasebeti. nin tekâmülü için Macaristanda baş- lanmış olan müzakerelere devam et- mek üzere Budapeşteye gitmiştir. , 45 bin doları verecekler NEVYORK, 30 (A.A.) — Aym ye- disinde haydutlar tarafımdan kaçırıl- imiş olan John O'Connel'in ailesi İste- nilen 45000 dolar kadar parayı ver. meğe razı olduklarından 24 saate ka dar kurtarılacak e > Darülfünun'dan Üniversite'ye (Baş: i inci sahilede) .eya ticaret müessesesi mü- dürü tarafından yapılmış olsaydı, | | © kendi üniversitemizin kurulduğu bu günde bunu iktibas etmekteri çekinecektik. Fakat ister sanayi fabrikası olsun, ister ilim ve irfan ocağı olsun, yeni müessesemizderi | bize her şeyden evvel iyi vatandaş yetiştirmesini beklemek hakkımız- dır. Yeni fabrikanın yetiştireceği ! mamulât, inkılâpçı, cümhuriyetçi, | lâyik, devletçi, milliyetçi ve halk- İ çı unsurlar olmalıdır. Yeni üniversite kurulurken . & hemmiyetle nazarıdikkate alına- cak noktalardan biri de bu mücsse-" senin devletle olan münasebetinin tanzimidir. Eski darülfünunun ilmi muhtariyeti üzerinde çok tevak. kuf edildi. Devletin o vazife ve | mes'uliyetleri hakkındaki telâkki- lerimiz, bizi bu noktalarda ilim müesseselerile devlet mekanizma- sı arasında bir ayrılık gayrılık ola- | bileceğini i kabule mânidir. Her “eki gazgteler, mecmualar bayramın | birinci günü her zamanki hacminin Pb inkelâbm ve istiklâlin büyük kıymet ve i anlatacak mev- zular verecek ve liz vatandaşla ra daha şimdiden yazılar ve makale- ler hazırlatacaktır. Gazetelerin mümkün olduğu kadar renkli ve resimli çıkarılması tercih 0- lunur. Gazete yazılarına mevzu ola- cak cümhuriyet gününün eserlerine dair merkozden de esaslar gönderece giz. Bundan başka her vilâyet gazete si tamimin dördüncü maddesinde yazı lan mahallin hususi idare ve belediye sinin cümhuriyet devri eserlerine de sütunlarında yer ayıracaktır. D — Şiirler, konferanslar, halk des tanları, temsiller, konserler, halk tür küleri: Şehir ve kasabaların bütün salonla rından konferanslar, konserler, terms: ayrılacak halk meydanlarında da rıca yapılabilir. Salonlar için fırka, Halkevleri, belediyeler, umumi mec- lis, mekteplerin ve ccmiyeterin yerle rinden v sahipirinin rizasile hususi ver lerden istifade olunur. Bütün bunlarla beraber temsil yapı: lacak salonlardan sahnesi olmıyanların nasıl tamamlanacağı, basit dekorları içim şimdiden tedbir alınacaktır. . Şehirlerin bir kac yerinde diğer sehir ve kasabala- rn hepsinde temsil verileceği gi söz ie tutulmalıdır. Temsil ser gönderilecek veya tavsiye edeceğiz. Provalar, vaktinde başlanmak için her yerde şinsdiden temsil keyetleri tesbit oluracaktır. Fırka, Halkevleri unsurtarı, muallimler ve talebs ile memurlardan devlet müesseseleri ve hususi müessese ve cemiyellerden ve ordunun yardımın- dan temsiller icin istifade edilecektir.Kon feranılar için bir taraftan ayrıca mevzu- ler gönderszeğiz. Diğer taraftan memle İ 30 (A.A.) — İtalyan filosu havanın IMacar Başvekili Romadan “Hitlerciler Romanyada Nümayişçiler Jandarmalar tarafından dağıtıldı BÜKREŞ, 30 (A.A.) — Basarab. ya Almanlarından Hitlerci olanlar Cetata Allo'da büyük bir tezahürat yapmışlardır. Ve Hitleri alkışlamış- lardır lar müdahale ederek nüma; Romanya oturan Almanların Hitler propagan- dası yapmalarına şiddetle mümanaata karar vermiş bulunmaktadırlar.. Gi Fransız Reisicümhurunun seyahati PARİS, 30 (A.A.) — Reisicümhur M. Albert Lebrün bu sabah riyaseti- cümhur makamına mahsus otomotris ile 371 kilometre mesafede bulunan Cherbourge 3 saat 5 dakikada gitmiş- tir. Müşarünileyh Cherbourgde yeni deniz istasyonunun küşat resmini yap mıştır. Bu istasyon istiabi hacimleri çok yüksek iki transatlantiğin ayni zamanda rıhtıma yolcu çıkarabilmele rine müsaittir. İtalyan tâyyare filosu LAUİT JEAN DE TENE NEUVE fenalığından dolayı hareketini tehir etmişt döndü BUDAPEŞTE, 30(A.A.) — M. Goembos bu akşam geldi. M. Goembo ©: gazetecilere beyanatının gayesinin herhangi bir Lokarno muahedesi yap- mak veya müsbet ve muayyen bir me selenin tetkiki maksadına matuf olma dığı, sadece M. Mussolini ile görüşen lerin karşılaştırılması için olduğunu söylemiştir. Başvekil, oOM. Mussolini müşterek menfaatlere dayanan mese leleri görüştüğünü söylemiş, Macaris tanın İtalyada kuvvetli bir istinatgâh bulduğunu ilâve etmiştir. Suikast BUDAPEŞTE, 30 (A.A.) — “Cor- respcadance de la Police M. Gocm- boss'a karşı suikast yapmak niyetin de olan bir çok ikişinin tevkif edildi. ğini yazıyor. müessesenin bir dereceye okadar istiklâli vardır. Fakat her halde Üniversite Emininin mansup ol Belki darülfünunun zâflarından biri de bu ilmi muhtariyet nazariyesinin en geniş bir manada telâkki edile. rek o yolda yürünmesi olduğunu yakından bildiğimiz için bu nokta. ye etmeden geçmek isteme- dik. Bir üniversite kurmak kolay bir iş değildir. Ve bu büyük ve tarihi işi başarırken Maarif Vekilinin gösterdiği azmi, cesareti ve ineta- neti tarih takdirle kaydedecektir. Fakat Reşit Galip Bey de herkes- ten iyi biliyor ki vazifesi bununla bitmiyor. Belki de henüz gayeye doğru yürünecek yolun o başında bulunuyoruz. Fakat üniversitenin kurulduğu bugünde hepimizin kal- binde $u inşirah ve itminan var- dır: Doğru yoldan başlıyoruz. Ahmet SUKRU leetin bu işi yapacak bütün evlâtlarm- dan takip ettiğimiz büyük makunda w gun olacak mevzular üzerinde konitele rin seçecekler konferanslar ve çürler yazdırılmalı, hazırlatılmalı ve konferans çılar tesbit olunup çalıştırılmalıdır. Her yerin milli halk türkülerinden münasipleri seçilip, söylenip oynanmak için hazırlanmalıdır. Köyler için yeni devletin büyük idealini halk dili ile am- lstacak destan yazdırıp yollamağı düşüş Her yerde maksada uygun tet- ayni sekilde destanları yazdıracak halk şairlerimiz bulunabilir. Bunlara yazdırılacak eserler de kiy ko- mitelerne gönderilmelidir. 4 — Her vilâyet komitesi hükümet İsdiye mensuplarile alâleni: vatan lerde siürOllA5” Birer KESON yar- damcı komite yaparak viliyet içinde Cüm huriyetin on yılı içinde yapılmış mühim işlerin cetvellerini ve raporlarını hazır- atacaktır. Yol, bilhassa köprü, mektep, spor, kütüphane, bataklık kurutma, sahih veba getirme ibi şeylerin & edecek ıyeseli şekilleri; dei le tes- bit etmek mühimdir. Kaza belediyeleri işin. de ayni söyler hazırlanacaktır. — Onuncu Cümhuriyet bayramı mızı b dünyaya duyurmak için va- tan dışında konferans, matbuattan isti fade yolları ayrıca tesbit olunur. 6 — Kuatlulama işindeki bütün yazı- lar, sözler, temsiller, şiirler, nutuk ve konforanslarm Türk inkılâp ve istildâli- nim ana ruhunu anlatacak Cümhuriyet, emillet, halkçılık ve ikilâpçılik ve lâyik- lik fikirlerini genişletecek faydalarını anlatacak ve Cümhuriyet devrimin mad- di feyizlerini iktrsadi sistemlerimizin hi- maye ve devletciliğin üstünlüğünü anla tasak mahiyette olması esaş şarttır. Bu talimat bir numaralıdır. Diğerle ri numara serasile yollanacaktır. Talimat eklenerek umumi mm eseri kül halinde tamamlanacaktır. Kambur Tevfik Ef. yi öldürene ölüm cezası verildi ANKARA, 30 (Telefonla) — Mamasta Kambur Tevfik Efendiyi öldürmekle maznun olarak muhak eme edilmekte olan Ayet, Hamit ve Küçük Ahmet hakkında bugün ağır ceza mahkemesi kararım vermiş- tir. Ayet ölüm cezasına çarpılmış, Hamit ve Küçük Ahmet onar sene ağır hapis cezasına mahküm edilmişlerdir. Ayet kararı soğuk kanlılık- la karşılamış ve “Allah ömürler versin” demiştir.. vekili Saraçoğlu Şükrü Bey de mahkeme salonrnda rasında Adliye dinleyiciler arasında bulunuyordu. Kararın tefhimi sı- Nafıa Vekili Ankaraya döndü ANKARA, 30 (Telefonla) — hatinden bugün öğleden sonra di Be vekili Hilmi Bey teftiş seya- lir, Dahiliye Vekili bugün geliyor ANKARA, 30 (Telefonla) — Dahiliye vekili Şükrü Kaya Bey bu akşam İstanbula hareket etti. Ankarada bir memur tevkif edildi ANKARA, 30 (Telefonla) — İktısat vekâleti takas komisyor murlarından Fazıl Bey suiistimal ile maznan olarak tevkif edilmistir. Yunanistanda birerkânıharbiye reisi ile müddeiumumiyi soydular! SELANİK 30 A.A, — Meçhul bir takım kınında otomobille gezmekte olan Drama reisini ve diğer 3 memuru soymuşlardır. cü kolordu erkânıharbı Bulgar hududu ya- üddeinrmumisi ile dördün. Darülfünun Bugün Tarihe Karışıyor! Yarın sabah Türk Üniversitesinin küşat resmi yapılacak, Maarif Vekili beklenen nutkunu söyleyecektir (Başı 1 üncü sahifede) ik Bey (tıbbi kimya) İsmail Hakkı (tarazitoloji), Nurettin Ali Bey ( rih), Tevfik Salim Paşa | (dahiliye) Etem Akif Bey (tebbr adli) Hasan Reşat Bey (cildi seririyat) Talha suf Bey (fiziyoleji) Sadettin Vedat Bey (emrazı hariciye mebadisi) Sa- im Ali Bey (teşrihi marazi) Kenan Kümil Tiutaakla) Elat Bey Çayaiye) Maallimler: Mustafa Hayrullah, Kemal, Nec- Müderris muavinleri: Übeyit Refik, Ali Sedat, Haydar, Akif Şakir, Tevfik çi Rami, Fahrettin Bürhan, Sm Ma Muzaffer, Os- man Cevdet, İbrahim Şevki, Hikmet, Nuri Kâmil, Şevki Aziz beyler. Eczacı ve Diş tababet şubeleri talim heyeti Hulüsi Bey (hayvanat), Mazhar Hüsnü Bey (umumi nebatat hastalık- ları) Server Kâmil Bey (bakteriyolo- ji) Hadi Faik (hayati künya) Tevfik Celâlyan, Ömer Şevket, Akif, Halil Salih beyler. Muallim muavinleriz Mehmet Refik, Ziya Cemal, Ser- vet, Süleyman Hilmi, Cevat beyler. Hukuk Fakültesi Müderris ve muallimler: Ağaoğlu Ahmet (tarihi kukak), Ali Kemal (deniz ticareti), Ebülulâ (hukuku medeniye), Etem Akif (tıb- bı adli), Cevdet Ferit (Usulü cezai- ye) Hacı Adil (hukuku medeniye) Ayni zade Tahsin (maliye) Mustafa Reşit (hukuk usulü muhakemeleri) Zühtü (ihsaiyat) Kenan (cezai tatbi- kat) M. Şarl Kroza (amme) Tahir, (ceza) Muslihiddin Adil (idare), Ab- 'durrahman Münip (medeniye) Fazıl (iktsat) Muammer Raşit (hususiyei düvel) Münir (iktisat) Mişon Ventu- ra (Roma hukuku) Ahmet Reşit (dü- vel) Cevat (hukuki tatbikat) Ahmet Samim (medeniye) Mithat (esasiye) Memduh (kara ticareti) Vehbi (ce- za) Muhlis Etem (iktisat) beyler. Edebiyat Fakültesi Müderris ve muallimler: Ali Muzaffer, İsmail Hakkı, Naim, Fuat, Behçet, Ahmet Refik, Ali Ek- rem, Avram Galanti, Fazıl Nazmi, Şerif, Ferit, Halil Nimetullah, Musta fa “ie Ali Macit, brahim Hakkı, Sadi, Hâmit, İzmirli İsmail Hakkı B. ler. ala) Esat Şerafet- tin, Cevat Mazhar, Fatin, Nami Asaf, Mustafa Salim, Ahmet Müştak, Bürha nettin, Şükrü, Bürhanettin Ferit, Li. gor, Ali Vehbi, Ömer Şevket, Hüs- nü Hâmit, Tevfik, Aki Yar, Malik bey ler, Muallimler: Hümit Nafiz Bey M. Düsyo, M. Va Hamsi, | Mâhiyat Fakültesi Müderrisler: Mehmet Ali Ayni, Şerafettin, Şev- ket, İsmail Hakkı, Nimet, Şekip, Fu- at, Hüseyin Avni, Ziya, Rifat, Baki, beyler. olanlar pek kuvvetle tahmin dildiği- ne göre şu zevattır: Tıp fakültesinden; Esat, Besim ©- mer, Kadri Raşit paşalarla Talha, Ra- şit Tahsin beyler. Hukuk fakültesinden Ahmet Reşit, Ebülulâ, Hacı Adil, Mişon Vaptara, desi Na zade Tahsin bezler Ede Ede 5 iri mi Bey. Eczacıdan Hulüsi Bey. - Bundan maada, Tıp, Hukuk, Fen İlâhiyat, Edebiyat | fakültelerinden 40 « yakm müderrisim ein çıkarıla- cağı Darülfünu- nun ilgasını ve anda alm yetle kanun mucibince vazifelerini nihayet bulduğunu haber veren ilk mektup bu akşam, fakülteler reislik- leri vasıtasile adreslerine gönderile- cektir. Vi ime vazife alacak profe- sörlere hitaben hazırlanan mektuplar . a salı Rae kendilerine tevdi edilmiş RAE Yeki iğ * Galip rt Ya ye ge Bn iki dalmi kadroda Üni- versite için bir umumikâtiplik maka- yi edilecektir. um 125 liradır. i uminin maaşı 1ZS Maarif vekili Beyle uzun uzadıya rüştüklerini yazmıştık. Haber aldığı- profesörlerin lel şöhret sahibi zevattır. bulunan elli kadar Al- man profesörü, Türk le ayni şeraiti haiz olarak İstanbul iversitesinde cereyan etmekte ve bazılarile pe sürek il yapılmış bulunmak die iğsi getiril “ öl im 25 - 30 arasında oldu- ğu kuvvetli bir tahmin olarak ileri sü rülmektedir. Müsteşar Beyin beyanatı Maarif müsteşarı Avni Bey, dün bir muharrimizin suallerine cevap ve yerek şunları söylemiştir: — Vakıa, üç profesör, şehrimize ri Fakat isimlerini henüz bi Yeni kadroların Anadolu Ajansı vası tasile yarm (bugün) gazetelere veril miş olacağını tahmin ediyorum. Vekil Beyin, salı günü, yeni Üni- versiteyi ie. bir nutule irat etme leri muhtemeldir.