31 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

31 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

bul ve Trakya teslim çuvalda tenzilâttan istifade ederler. ilâçlarınızı N Şeker Fabrikaları CATI MİLLİYET PAZARTESİ 31 TEMMUZ 1933 Türk Adres: İstanbul'da Bahçekapıda Dördüncü Vakıf Han. No. 40-30 Telgraf adresi: İstanbul, Şeker Telefon No. 24470. den almız. Reçeteleriniz büyük bir dikkat, ciddi bir istikametle hazırlanır. Askeri Lise ve Ortamek-| Deniz Levazım Satınalma teplere Talebe Alınıyor 1 — 1933 - 1934 ders senesi için İstanbulda bulunan Ku- leli ve Maltepe Liselerile Burs ada bulunan Bursa Askeri Li- sesine Konya ve Erzincanda bulunan Askeri Orta mektepleri- ne talebe alınacaktır. 2 — Liseler 9,10 ve 11 “1, 2,3” üncü. Orta mekteplerde 6,7 ve 8.“1,2,3” üncü smıfları muhtevidir. 3 — Liselerin muhtelif sınıflarına 600 ve Orta mekteplerin muhtelif smıflarına da 300 talebe almacaktır. 4 — Almanca okuyan talebeler tercihan almacaktır. 5 — Liselerin 11 inci sınıflarına iyi almanca bilen talebeler alınacaktır. > Bu talebeler Liseyi ikmalden sonra yapılacak müsabaka im tihanmı da kazandıkları takdirde Askeri mühendis ve Fen me- muru yetiştirmek üzere Almanyaya gönderilecekler ve müsaba kayı kazanamadıkları takdirde barbiye mektebine giderek za- bit çıkacaklardır. , 6 — Mektepler leyli ve meccanidir. Talebenin iaşesinden başka giydirilmesi, techizatı vekitapları hükümete ait olduğu gibi ayrıca talebeye her ay bir miktar maaş ta verilir. N 7 — Liseyi muvaffakiyetle bitirenlerden arzu edenler mü- sabaka imtihanma giderek kazandıkları takdirde Beşinci mad- dede olduğu gibi askeri mühendis ve Fen memuru yetiştiril- mek üzere Almanyaya gönderilirler. Buna arzu etmiyenler Harbiye mektebine giderler, B -- Bütün mekteplerle kaydü kabul mekteplerin bulunduk ları yerlerde 1 temmuz 933 tarihinde başlar ve ağustosun birin de biter. Bununla beraber kadroda münhaller kalırsa ders se- nesinin devamı müddetince sivil lise ve orta mekteplerden na- kil suretile talebe alınmağa devam ölunur 9 - - Mekteplerin bulunduğu yerler haricinde askeri lise ve orta mekteplere kaydedilmek istiyenler 1 Haziran 933 “tari- hinden Temmuz sonuna kadar bulundukları yerlerin askerlik ine müracaat etmelidirler. K 10 — Mekteplere girmek için lâzım olan şartları muhtevi kaydü kabul şartnameleri ve m bütün askerlik şube- lerinde mevcuttur. Talipler askerlik şubelerine ve askeri lise ve orta mekteplere müracaat ederek mezkür şartları öğrenmeli- dirler. (2232) Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: 30,000 ,, — Amerikanbezi < : kapalı zarfla münakasası 9 a- ğustos 933 çarşamba günü saat 11 de, 6,500 kilo beyaz peynir : Açık münakasası 9 ağustos 933 çarşamba günü saat 14 de. : Açık münakasası 9 ağustos 10,000 adet hasır süpürgesi 533 ba gümü saat 15 de. 136 kalem Eczayi tbbiye (O: Açık münakasası 9 ağustos 933 çarşamba günü saat 16 da. Deniz kuvvetleri ihtiyacı iç in lüzumu olan yukarıda cins ve miktarı yazılı eşya münakasay a konulduğundan şartnameleri- ni görmek istiyenlerin her gün ve itasma talip olacakların da münakasa gün ve saatlerinde muvakkat teminat makbuzlari- le birlikte Kasımpaşada Deniz Levazım Satınalma komisyo- nuna müracaatları, (3290) 4500 Posta Telgraf Telefon Binalar ve Levazım Müdürlüğünden: Posta Telgraf Telefon merkezlerimizin müsait olanları iç na el ve divar ilânları asılma işinin âleni olarak müzayedesi 7 Ağustos 933 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 te Ye ni Postanede Levazım Müdür lüğü Mubayaat Komisyonunda isra Simleri b ki şartnameyi görmek için şimdide, iplerin bu baptaki şartnameyi görmek için şimdiden ve müzayedeye iştirak için de tarihi mezkürde kanuni temi- natlarile Komisyon Riyasetin e müracaatları ilân olunür. (3242) 4475 İkinci Süvarı Fırka Kumandanlığı Satın Alma Komisyonundan: Kırklarelindeki Kıt'at için 120,000 kilo, Babaeskideki kıt'at için 20,000 kilo Un alınacaktır. 3 Ağustos 933 de Su- vari Fırka Satın Alma Komis yonuna müracaatları. ça Komisyonundan: 9800 kilo kösele Kapalı zarfla münakasası: 8 a- 5000 ,, © Vakete | Zustos 1933 Salı günü sa- 3500 Ayak Vidala at 10'da. Kapalı zarfla münakasası: 8 Ağustos 933 salı günü saat 14 te 5000 metro efrat elbiseliği şa- k yal 750 , kaputlukşayak 35000 ki ” Kapalı zarfla münakasası: 8 A- BMD üustos 933 salı günü saat 15de Deniz kuvvetleri ihtiyacı iç in lüzumu olan yukarıda cins ve miktarı yazılı eşya kapalı zarfla münakasaya konulduğun- dan şartnamelerini görmek isti yenlerin her gün ve mezkür eş- yayı itaya talip olacakların da münakasa gün ve saatlerinde Kası; Deniz Levazım Satınalma komisyonuna müraca- (3289) | Bursada: Satın Alma Komisyonu Riyasetinden: Bursa'da bulunan kıt'at için 1,400,000 Bursa Askeri Lisesi için 1,200,000 kilo odunun kapalı zarfla münakasası 10 ağus tos 933 perşembe günü saat on beşte Fırka Satın Alma Ko- misyonunda yapılacaktır. Taliplerin şartnameyi görmek için her gün ve münakasa- ya iştirak için de vaktinden evvel teminat ve teklifnameleri ile Bursa'da Satın Alma Komisyonuna müracaatları (o (3336) 4503 ——e — . a: U Ziraat Vekâletinden: Yüksek Ziraat Enstitüsünün inşa edilmekte olan Zootek ni, Kimya, Süthane ve Şaraphane binalarının mefruşat ve on lara ait tesisatı 21 gün müddetle ve kapalı zarf usulile müna kasaya konmuştur. Bu işe ait mukavelename, münakasa şart namesi plânlar ve sair evrak on beş lira bedel mukabilinde Zi- raat Vekâleti Yüksek Ziraat Enstitüsü Bürosundan almacak tar. Her talip münakasa şartnamesinde yazıldığı veçhile - ehli yeti fenniye ve kudreti maliyesine ait vesikalarla birlikte as gari 20,000 lira kıymetinde kat'i tesellümü yapılmış ve iyi netice vermiş mobilye tesisatı yapmış olduğuna dair vesikayi da komisyona göstermeğe mecburdur. Talipler kendi teklif e decekleri bedelin yüzde 7,5 gu nisbetinde teminatı muvakka te inektupları beraberlerinde o'duğu halde ihale günü olan 17 Ağustos 933 perşembe günü saat 15 te Vekâlet İnşaat Ko- misyonuna müracaatları ilân olunur. (3558) 4752 Sıhhat ve içtimai Muavenet Vekâletinden: Ankara Nümune hastahanesi yeni pavyonu için bir kısmı yerli diğer kısmı ecnebi malı olup takaslı olmak üzere ce- m'an 125 kalem eczane ve hastahane şubelerine ait muhtelif âlat, edevat ve malzeme kapalı zarf usulile münakasaya ko- nulmuştur. İhalesi 10-8.933 perşembe günü saat on beşte Ankarada Vekâlet binasında mahsus komisyonu tarafından yapılacaktır. Sartname ve listelerini görmek ve almak iste- yerlerin şartnamteler beş lira mukabili verilir o ve üzerlerine ayrıca yirmi kuruşluk pül ilsak olunur. Ankarada İçtimai Muavenet Umum Müdürlüğü ve İstanbul'da Sıhhat ve İçti mai Muavenet Müdürlüğüne müracaatları ve taliplerin şart- namesi veçhile hazırlanmış teminat akcesi ve diğer vesaik ve şartname ve listelerini muayyen vaktinden evvel komisyona tevdi etmelsri ve kendilerininde hazır bulunmaları. (3458) 4618 atleri. 4499 Mülga Seyrisefain İdaresi Tasfiye Heyeti Reisliğinden: “2248 No. lu kanun mucibince Seyrisefain Müdüriyeti U mumiyesi | Temmuz 933 tarihinden itibaren lagv edilmiş ve (1932) senei maliyesi nihayetine kadar olan alacağı ve vere ceği hazineye intikal eylemiştir. Mezkür idareden alacağı o lanların alacaklarının hanği seneye ait ve ne cihetten ol- duğunun Ağustos 933 sonuna kadar pullu bir beyanname i- le Hey'ete bildirmeleri. (3517) 4700 Istanbul Sipahi Ocağından: Gayesi, memleket atçılıği kizmet olm ocrğimee geyat ehven fiata ata hin- mek dersini vermektedir. Klubumur azasına bir öaat atı binmek 5) kuruş, harişten . gelenlere saatı 175 kuruş. Kırda gezmek isteyenlere bir veya yacım Zün için at kicalamır, (5859) 4895 . - Sc Anonim Şirketinden: Fabrikamızda çıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme şekerler 29 Temmuz tarihinden itibaren bin kilodan az olmamak üzere her İsteyene satılmaktadır. Fiatlarımız eskisi gibidir. Yani İstanbul'da Sirkeci istasyonunda veya depolarımızda araba veya kayıkta Kristal Toz Şekerin Kilosu 36,75 gali Küp Şekerin Kilosu 39,50 lırığlır. Ancak en az beş vagon şekeri birden alanlara vagon başına beş lira indirilir. İstanbul haricindeki yerlerden yapılacak siparişler be- delin yüzde yirmisi peşin ve üst tarafı hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. Depodan itibaren bütün masraflar ve mes'uliyet müşteriye aittir. Gönderilecek mal şirket tarafından müşteri hesabına sigorta ettirilir. Sipariş bedelinin tamamını gön- derenler için sigorta ihtiyari olduğu gibi en az beş vagon sipariş ederek bedelinin temamını peşin ödeyenler vagon başına beş lira Fosfotin NECATİ 4835 e ür UM. BA AM ii Çok kıymetli bir bebek gıdasıdır. Bu- (5342) nunla beslenen yavrular tombul ve kuvvetli neş'eli olur, sıhhatli büyür. 4337 . . .. . Üzüm Müzayedesi İstanbul Ziraat Mektebi Satım Komisyonunda Halkalı Ziraat Mektebi (Bağların senei haliye “yaş ü- züm mahsulü aleni müzayede ye konmuştur. Müzayede tarihi 22 Ağustos 933 salı günü saat 15 te olup ihalesi İstanbul Maarif Müdürlüğü binasında Liseler Muhasebeciliğinde ya- pılacaktır. İstekliler bağları g örmek için mektebe; şeraiti an- lamak içinde Liseler Muhaseb eciliğine her gün müracaat ede bilirler. (3648) 1822 Sıhhat ve içtimai Muavenet Vekâletinden: Ankara Nümune hastanesi yeni paviyonunun Yemek, O kuma ve Konferans salonları ve Ecza ve Elbise depoları ile U mumi mahallere ait Masa, Sandalya, Yazıhane ve saire gibi sabit ve müteharrik (mefruşat ve tesisatının ve icabedenlerin yerlerine konulması pazarlıkla (yapılacak münakasa neticesinde talibine (5 Ağustos cumartesi günü) saat on beşte Ankarada Vekâlet binasmda (mahsus komis- yonunda ihale olunacaktır. Taliplerin şartname ve listelerini görmek veya (sartnameler beş lira mukabilinde verilir) ve yapılacak sabit tesisatın mahallerini tetkik ederek (ona gö hazırlanmak üzere ihaleden bir kaç sün evvel Vakiletie İçi. mai Muavenet Umum Müdürlüğüne müracaat eylemeleri ve pazarlığa girecek olanların : , 1 — Bu gibi Ahşap malzeme ve Mefruşat işlerile uğra şan bir Fabrika veya atelye ve ya Müessese sahibi olduklarına dair (İsim ve açık adresli) res mi vesika, 2 — Lââkal 40 bin liralı k ahşap malzeme ve mefruşat teahhüdünü matluba muvafık ve tam zamanında yaptığıma dair vesika, bu vesikada iş yapılan müessesenin ismi ve teahhüdün hanği sene yapıldığı yazılmalıdır. (Resmi ve nim resmi müessesat vesai ki müreccahtır). 3 — Enaşağı 60 bin liralık kudreti maliye vesaiki, 4 — Resim ve projelerile birlikte ve ilk pazarlık tutarı- nın yüzde 7,5 nisbetinde temi nat akçası ile | birlikte vakti muayyeninde ihale komisyon unda hazır bulunmaları ilân olu nur, (3653) 4823 Maarif Vekâletinded: İlkmekteplerin dördüncü beşinci sınıflarma mahsus Yurt Bilgisi kitaplarının baskı ve satış işinin pazarlıkla ihale su İlkmekteplerin dördüncü ve beşinci sınıfları için Maa- rif Vekâletince hazırlattırılan iki ciltten müteşekkil Yurt Bil- gisi kitaplarının basma ve dağ ıtma işi açık münakasa şeklin de 1 Ağustos 1933 salı günü öğleden sonra saat 15 te Maa- rif Vekâleti Müsteşarlik makamında toplanacak komisyon hu zurunda pazarlıkla ihale olunacaktır. Bu pazarlığa iştirak et mek istiyenlerin şartnamesini oalmak üzere Ankarada Maa rif Vekâletine, İstanbulda Devlet Matbaası Müdürlüğüne, ki tapların müsveddelerini görmek için de Ankarada Maarif Ve kâleti Neşriyat Müdürlüğüne müracaat etmeleri ve ihale vak tinden evvel cilt başına 3000 liralık muvakkat teminat akça sını Mal sandığına yatırdıklarına dair bir makbuz veya bu kıy mette bir banka mektubunu komisyon reisliğine tevdi etmiş bulunmaları lâzımdır. (3645) 4340 Deviei Demiryolları idaresi ilân arı 2 Ağustos 933 tarihinde ( yapılacağı ilân edilmiş bulu- nan banliyö tipi makas göbekleri ve teferruatı omü 17 Ağustos 933 perşembe gününe talik edilmiştir. (3624) 794 609 ton yerli çimentonun (kapalı zarfla münakasası 17- SN cumartesi günü saat 15,30 da İdare binasında yapıla caktır. Fazla tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde beşer li raya satılan şartnamelerde yazılıdır. (3625) 4795 12-7-933 tarihinde icra edilen münakasada elde edilen fiat haddi lâyıkında görülmediğinden 650 ton yerli kok kö- mürü pazarlıkla mubayaa edilecektir, Pazarlığa iştirak edeceklerin 820 liralık teminatlarile bir- likte 3 ii 933 persembe günüsaatlSte Ankarada Mir i u baptaki şartname darpaşa'da Tesellüm Ankara'da malzeme dai! ve Hay Müdürlüğünde görülebilir, (3703) Ek e üdürlük malzeme dairesine MM m 2 4870 © i |