31 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

31 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

6 Üçadacığın bizimle! Alâkası yoktur (Başı 1 inci sahifede) nan matbuatının hararetli neşriyatı devam etmektedir. Ancak şimdiye kadar gelen haberler hem vazıh de Fildir, hem de adalarm yerini tayin itibariyle birbirine mütezattır.. Italyan menabiinden gelen haberler Cyelade adaları tabirini kullanmaktadır. Yu- nan menabiinden gelen haberlerde de tenakus vardır. Bir kısım haberler Halyan bahriyelilerinin çıktığı adala- rm Yunan larında o Kalmons adaları karşısında olduğunu bildiri- yor. Bir kasım haberler ise Rados garbinde olduğunu haber veriyor. “Morgo ve civarındaki adalar” kay- dı da vardır. Alman haberlerin gayri vazıh olma- # yüzünden dün bu adaların bizim sa hillerimize çok yakın olduğu ve he- nüz isimlenmedikleri gibi tasarruf ci- hetinin hangi devlete ait bulunduğu- mun anlaşılmadığı şayi olmuştur. Bil hassa bu nokta üzerinde talikikal yaptık. İtalyanların çıktığı bu adala- rn Türk sahillerine ne yakın! de Türk adası olması varit dı Türkiyenin isimlenmemiş hiç bir ada- 81, hattâ kaya parçası olmadığı gibi a- dalarım Rodos garbindeki ve Yunan karasuları üzerindeki “üç ada” oldu- $u tahakkuk etmiştir. Haritada bunla rın teker teker ismi olmadığı için he- yeli umumiyesine “üç ada” ismi ve- rilmektedir. Esasen Yunan ve İtalyan menabii de mevzuu bahis adaların kenâi aralarında olduğunu teyit et- mektedirler. Sadece bu adaların cihe- t tasarruf ve mülkiyetinin ancak İtal ya ile Yunanistan arasında hangisine ait olduğu hakikaten henüz tahakkuk etmiş değildir. Gayri meskün ve ada ieğil de birer adacık halinde olduk- icin şimdiye kadar bu noktanın mel bırakıldığı anlaşılmaktadır. İtalyanlar: ç Yunan karasuları üzerindeki a- dac'llar.. Diye adaları tavsif etmektedirler. Yunanlılar da: — Bizim, Demcekte ittifak © edememektedir. ler. Hattâ aşağıya kaydettiğim. graf bir kısım Yunanlıların a. İtalyanlara ait olduğunu söyledikleri- ni de bildirmektedir. Bu ana kadar anlaşılan vazi; re İtalyanlar mezkür a rinde bir işgal hareketi lerdir. Fenni bazı taharriyat için bir kaç İlalyan babriyelisinin üç adaya çıktıklarını haber vormetkedirler. Yu nan hükümeti de hâdisenin bu şeki de seyrinden emindir. Bazı Yu gazetelerinin neşriyatı ise hakiki ziyel tebellür etmeden yapılan neşri- yata atfolunmaktadır. Türkiyedeki Yunan sefaretine wen sup bir zat adaların Radosta mevzuu bahsettiğimiz üç ada olduğunu teyit etmiş ve bunların İtalyan adası olma- #ı lâzım geldiğini muharririmize söyle miyur., Fakat bu sahipsiz, isimsiz ve Yunanstana mal edilmesi de ağ! tmaldir. Ve Yunan gazetelerinin noş riyatınm daha ziyade bu noktaya ma tuf olduğu bildirilmektedir. Dün bu hususta aldığımız haberler şunlardır: M. Çaldarisin teminatı ATİNA, 30 (A.A.) — Havas Ajan sı bildiriyor: M. aris, bahriye er- kânı harbiye reisi ile, İtalyanların fenni tetkikat yapılmak için çıkıldı- ğı Morzo civarındaki adalar hakkın- da görüşmüştür. M. Çaldaris İtalya sefirinin de ziya retini kabul etmiştir. İtalyan sefiri matbuatın neşriyatından şikâyet etmiş tir. M, Çaldaris, gazetecilere, mesele- nin bir an evvel halledileceğine dair tekrar teminat vermiştir. Üç adacıkta kimler var? ATINA, 29 — İtalyünlar tarafın. dan isgal edilen üç adacık hakkında hukuku düvel profesörlerinden M. Likodis beyanatında bu adaların İtal- yaya ait olduğunu teyit etmiştir. er bir malümata göre de bu adı mıntakası dahilindedir. Adalar da su yoktur. Sekenesi henüz yek gi- bidir. Olanlar da balıkçılık ile geçinir ler. DOKTOR Rusçuklu Hakkı Galatasariyda Kanzük (eczahanesi karşısında Sahne sokağında 3 numa- maskara hay... Merak etmeyin © ağ zmn tadını sizden benden daha iyi bilir! Durun şimdi... bakm içkiyi “me kadar sevdiğini size ispat edeyim. e — U hn e bir aktan bir parça şeker uldu. Köpe #e bir elile şekeri, bir elile de kadehi asma kadehi tihap etti ve dibine kadar boşal Sonra kemali tevekkülle tezgâhın altıma çekilip gayrikabili ictinap hâ dizelere muntazır elde. o Çünkü zira 3 üncü kolordu ilânları 1. F. İhtiyacı için 320 ton Ekmeklik un kapalı zarfla mü nakasaya konmuştur. İhalesi 9 Ağustos 933 çarşamba gü nü saat 11 dedir. İsteklilerin nümuüne ve şartnameyi mek üzere her gün ve müna- kasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve te minat mektuplariyle Fındıklı da3.K.O.SA.AL. KOM. nuna gelmeleri. (249) (3328) 4474 ».. < Balıkesir Askeri Sa, Al Kom. dan : Bursa, Mudanya ve Bandırma'daki kıt'at ihti- yacı için 740,000 kilo ve Ezi- ne kıt'atı için 621,000 kilo ar- pa kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İhalesi 10 ağus- tos 933 perşembe günü olup, Bursa, Mudanya ve Bandırma | kıt'atının arpası saat 11 ve E- zine kıt'atınınki saat 13 de ya- | pılacaktır Taliplerin şartname sini görmek için her gün ve münakasaya iştirak için o gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat mektuplariyle birlikte Balıkesirde Askeri Sa. Al Kom. nuna müracaatları, 3167) (3329) — 4801 ... Denizli Askeri Sa. Al, Kom. dan: Denizlideki kıt'at ihtiya- cı için 93,177 kilo sığır eti ka- palı zarfla münakasaya kon- muştur. İhalesi 10 ağustos 933 perşembe günü saat 10 da dır. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve mü- nakasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat mektuplarile Denizli. de Askeri Sa. Al. Kom. nuna müracaatları, (3176) (3341) 4504 m.ö iy İzmit Askeri Satın “Alma Komisyonundan : - İzmitteki Fırka kıt'atı ihtiyacı için ka- pal zarfla 29,700 kilo sade ya- ğı satın almacaktır. İhalesi 23 Ağustos 933 Çarşamba günü saat 15 tedir. İsteklilerin şart- nameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak edecek- lerin kararlaştırılan gün ve saatta İzmitte Fırka Satın Al ma Komisyonuna müracaat- ları. (3220) (3683) hr S5 Adapazarı Askeri Satın Al- ma Komisyonundan: Adapazarmda bulunan kıt”- alar ihtiyacı için 19,940 kilo Nohut açık münakasa ile alı- nacaktır. İhalesi 27 Ağustos 933 Pazar günü saat 10'da dır. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel temi- natlarile Adapazarmda Aske- ri Satım Alma Komisyonuna müracaatları. (3219) (3684) Göz Hekimi Dr. S. Şükrü Birinci sınıf mütehassıs (Bibrali) Ankara caddesi No. 60 Tercüme: Kâmran Şerif Viski ne zaman içki içse daima mide- sinde bir rahatsızlık hissederdi. Fakat Bouif köpeği tekrar çağırdı. — Viski, yavrum... vakit | geşti.. saat on ikiye beş v. Bizim cadıdan gene fena dayak yiyeceğiz. Haydi oğlum, davran bakayım.. Bowif Viski ile başbaşa kaldığı za- man istiklâl programları çizmekten isyan projeleri yapmaktan haz du- yardı... — Kıyamete kadar cadıdan dayak yiyecek değiliz a... İki; pekâlâ hakkından geliriz... Ben kolla- rım tutabilsem, sen de baldırının en kaba tarafım'an ısmrırsn.. Ha.. Ne bir olsak | MİLLİYET PAZARTESİ 31 TEMMUZ ist, Mr. humandantığı Satınalma kom. ilânları Merkez Kumandanlığına bağlı müessesat için 60,000 ki lo mangal kömürü 3-8-933 perşembe günü saat İdten 15 şe kadar aleni münakasa i le satm almacaktır. İstekli- lerin şartnamesini görmek i- çin her gün ve münakasaya gi- rişeceklerin belli vaktinde ko- misyonda hazır bulunmaları. (64) (3232) 4376 ... Harbiye ve merbutu bulu nan mektepler ihtiyacı içi yirmi bir bin yedi yüz kilo mangal kömürü 3-8-933 per | 3embe günü saat 15 ten 16 ya | kadar açık münskesa ile alı: nacaktır. İsteklilerin şartna meyi görmek için her gün ve münakasaya girişeceklerin bel li vaktinden evvel komisyona | gelmeleri, (62) (3234) 4378 ... Maltepe Askeri Lisesinde mevcut 2171 adet köhne ta lebe fotini ile 329 adet Efrat köhne kundurası 7-8-933 pa zartesi günü saat on dörtte mü zayede suretile satılacaktır. Eşyaları görmek isteyenlerin her gün zavale kadar mektep idaresine ve müzayedeye 'gi receklerin belli saatinde Mer- kez K. Satınalma Komisyo- nunda hazır bulunmaları. (79) (3402) 4541 ... Maltepe Askeri Lisesinde mevcut altı adet köhne kazan beş adet köhne tas, obiradet köhne süzgeç, üç adet delikli köhne kepçe iki adet köhne kepçe 7-8-933 pazartesi gü nü saat on beşte müzayede su retile satılacaktır. Eşyaları! görmek isteyenlerin her giin | zavale kadar mektebe ve mü zayedeye girişeceklerin “bölli saatinde Merkez K. ei ma Komisyonunda hazır bis, lunmaları. (78) (3403) 4542 ... Harbiye mektebinin sekiz aylık ihtiyacı için altmış beş bin kilo koyun eti, altı bin ki- lo kuzu eti ve yirmi bin kilo sığır eti 8-8-933 salı günü saat on dört otuzda kapalı zarfla satın almacaktır. İsteklilerin şartnamesini” görmek için her gün ve münakasaya girişecek lerin belli sâatinden evvel tek lif mektuplarını Merkez K. Satmalma Komisyonuna ver- | meleri. (75) (3404) 4543 ... Maltepe Askeri Lisesi Bu» laşık kaplarmı sıcak su ile yıkamak için suyu kaynata- cak kazanı ısıtmaya mahsus ocağın cerceve ve o kapağı İ- 8-933 salı günü saat o 15,30 dan 16 ya kadar © pazarlıkla yaptırılacaktır. . İsteklilerin İ danlığı Satm Alma Komisyo nunda hazır bulunmaları. (413) (3691 4851 .. Ölçme taburu ihtiyacı çin dersin, Viski!... Üç beş — defa böyle yaptık mı, aklı başma gı saat üçe doğru eve döndüğümüz. za- man onu harıl harıl uykuda buluruz. Ne dersin Viski, yapalım ms şu işi? Fakat kainbiraderi yanlarında ol da cereyan ettiğini bilirdi. Hattâ bir çok defalar Bonif fazla hırpalanmasın diye araya girmişti. Auguste kız kardeşinin — huyunu bi- lir, ondan bahsederken: — Kocası içtiği zaman huysuzla- şar... derdi. Evde de bilâkis: — Bouwif eve sarhoş geldiği zaman karısmı döğer... derlerdi. Bouif kabadayılık hissini okşıyan bu yalancı efsaneye itibar edilmesini hoş görür, yüzünde gözünde görü kleri polislerin hesabına kay- belli vaktind uman | iğ Saka Ala Kanz Teçhisak nharrihtiyâci iin Bouif elini pantalonunun sağ cebi- ne daldırarak meyhaneciye sordu: E... Ne kadar etti bizim hesap?. | Sonra sol cebini araştırorak: Türk Sigorta 4 Üncü Vakıf BiRİK TiREN," RAHAT-EDER Mİ e ANADOLU Şirketi Han İstanbul Türkiye İş Bankası tarafından teşkil olunmuştur. İdare meclisi ve mildürler heyeti ve memurları kâmilen Türklerden mürekkep yegâne Türk Sigorta Şirke- tidir. Türkiyenin her tarafında (200) ü geçen acentalarıma bepsi Türktür. Tür- kiyenin en mühim müesseselerinin vebankalarının sigortalarını İcra etmektedir. Yangın, Hayat, Nakliye, Kaza, Otomobil wgortalarını en iyi şeraitle yapar. Hasar vukuunda zararları sür'at ve kolaylıkla öder. Telgraf: İMTİYAZ - Telefon: İst. 20531 İki Bin kilo kuru ot 1-8-933 salı günü saat 14 ten 14,30 za kadar pazarlıkla. satın alı Hacaktır. Pazarlığa girişecek lerin belli saatinde o Merkez Kumandanlığı Satınalma Ko misyonunda hazır bulunmala rı. (114) (3692) 4852 ... İstanbul Levazım eşya ve iki bin kilo naftalin iki bin tah ta iki bin adet lata beşyüz ki- lo Çember On bin kilo galibar da boya iki adet Çember ma mı versin! Jokey Bortolomef'in yü- in cebinde tek bir onluk bile kalmamıştı! Fakat aksi gibi Bortolomef'in en ar- kaldığı bir günde son meteliğe kadar bütün parasmı hep onun bindi- ği atlara yatırması da daha ziyade Bow- iPin kendi kabahati idi... alâka» dar eden bir muamele halinde kalma- sını zaruri olduğunu anlatmak istedi. Viski artık bu akşam kendisine baş ka içki ikram edilmiyeceğini anlı yar neşeli bir surette kuyruğunu sal- Tadı. Fakat tam o sırada Honorö Gradow- ille'e küstahça bir Hütalen oderme- yan etti: — İnsanın 300.000 franlık inci ger- danlık kaybeden bir kızı varken bu İhtiyat ve Sermayesi: (1.000.000) Türk Lirasıdır. Nama muharrer hisse senetlerinin (x 60) ı Türkler elindedir. 4028 kinası dört adet ( tel makina dört adet keser 1-8-933 salı günü saat 15 ten 15,30 za ka dar pazarlıkla satm almacak- tır. Pazarlığa girişeceklerin belli . saatinde Merkez Ku mandanlığı satın alma komis- yonunda hazır bulunmaları. (116) (3693) 4353 Merkez Kumandanlığı kıt'at ve müessesatının ihtiyacı için benzin 1-8-933 salı günü saat 16 dan 16,30 za kadar pazar lıkla satm almacaktır. Pazar kadar meteliksiz kalmakta “çok fe na şey doğrusu... Bonifin bundan daha fazla canımı &i- kan bir müküleme mevzuu olamazdı. Kendine kızı Cherlotte'tan bahsedil- mesine fena halde içerledi... Auguste işi tatlıya bağlamak istedi. — Bunlar aile işi... dedi. Fakat Honorö Gradonille ssrar etti: — Ne diye ayağımı dürtüp - duru- yorsun?... Eğer ben Bicard gibi mete- liksiz olsaydım, onun gibi konaklı, u- saklı, otomobilli bir de kızım olsaydı, gidip kızımın başına ekşirdim. Bizim bildiğimiz eli ekmek tutan bir evlâ- dın vazifesi anasına babasma yardım onları susuzluktan öldürme- — Eskiden Charlotte'a bir sözüm yoktu... Follies - Bergörös te dansöz- lük ediyordu. O zaman göze batmı- yordu. Bazen beni ahbaplarına tak- dim ederdi. Onlar da bana içki ikram ederlerdi. Bir şey yapacağı zaman a- nasma akıl danışırdı... O zaman aile- sinden utanmazdı... Ecdadın isnin- den utanmazdı... İşte Ouguste şahit- Irga girişeceklerin belli saatin de Merkez Kumandanlığı sa tiri alma komisyonunda hazır bulunmaları, (115) (3696) 4856 ... Askeri Baytar Mektebi ih- tiyacı için beş bin kilo kuru ot 1-8-933 salı günü saat 14,30'dan 15 şe kadar pazar lıkla satın almacaktır. Pazar lığa girişeceklerin belli vaktin de Merkez Kumandanlığı Sa- tm alma komisyonunda hazır bulunmaları. (112) — (3697) 4857 . Follies - Bergörâs'in afişlerinde “Lölotte Bicard,, ismini M. Lewor. chovd'ın isminin üst tarafına yazar lardı... Karım fala baktığı © zaman Cherlotte'in ahir ömründe “bir tü tüncü dükieân, © veya ona betizer bir iş tutacağını falda görürdü.. Eğer tesa- düf etmeseydi, kız bayağı adam ola- te- sadüf ettikten sonra kızım bozuldu... Bilmezsiniz ne kadar düştü. Herif kızı Komedi Fransez'e soktu... Dü- şünün birkere... Ouguste söze karıştır — Müşterilerimden biri ölmeden evvel orada çalışmış. Cenaze alayı görülecek bir şey oldu... Maarif Na- zırının mürahhası bile vardı... Ada- mı gündüz saat ikide gömdük. Akşam saat altıda hâlâ aktörler mezarında ölüler için zararı yek ama, işi olanlar için çok fena... Bitmedi)