31 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

31 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

<a ara Ankaranın su ücretleri tesl £ pitedilditalimatnameçıktı Su fiatı, saat kirası ne olacak? ANKARA, 30 (Milliyet) — Anka- ra Belediyesince kabul edilen Ankara su tesisalı işletme talimatnamesi ile va- hidi fiyat bstesi abiren âli tasdika da iktiran eylemiştir. Bu günlerde Resmi Gazete ile neşrolunacaktır. Bu talimatnameye nazaran; su abo- ne müddeti” lâakal bir senedir. Bedel. leri kiminle mukavele yapılmışsa onun borcudur. Sarfiyat tahakkukatı Abonelerin su sarfiyat tahakkukla- vi ümümen: A — Haziran, Temmuz ve Ağustos ayları sarfiyatı; bir Eylülde, B — Eylül, Teşrinievvel, Teşrinisa- Bi sarfiyatı; bir Kânunuevvelde, C — Kânunmevvel, Kânunusani, Şu- bat sarfiyatı; bir Martta, D — Mart Temmuz Ağustos sarfi- yatı da; bir Haziranda... Olmak üzere yılda dört defa yapılır. Ancak şu işleri müdürlüğü diler ise ay- |- lık tahakkukat yapabilir. Bundan başka bir mülkün başkasına geçmesinden ötü- rü abone İster ise tahakkuk yapabilir. Su fiyatı Aboneler kullandıkları suyun bedel- lerini aşağıdaki tarifeye göre verecek- lerdir: Uç ayda yirmi bir metre mikâbına ka- dar olan sarfi Yirmi iki metre mikâbından itibaren on beş kuruştan. Mektepler, hastahaneler ve resmi dairelerde sarfolunan suyun alelitlâk be her metre mikâbı on kuruştandır. Su alacak her abonenin en az aylık taahhüdü yedi, üç ayda yirm bir ve yıl. da seksen dört metre mikâb: olacaktır. Taahhüt haddi yalnız bir ev ve daireye mahsus olup birdem fazla daireli apartı- man veya bu gibi kullanılan evler her önire için su aldıkları takdirde tahak- - lee ay da a cek ve tenzilât daire ayrı ayrı kale almacaktır. e larda üç ayda altmış metre mikâbıdan fazla su sarfeden aboneler için Mart, Nisan, Mayıs, Haziran, Temmuz Ağus tos aylarında umum su sarfiyatı bedeli üzerinden yüzde on tenzilât yapılır. Musluğu olan dükkân ve böyle kal. lanılan yerler de birer daire sayılacak- tar. Saat müş'iri üzerinden yapılacak ta- hakkuk asgari hadden az ise o a kl dairenin boş kaldığı müddetçe taahhü- datından o daireye isabet eden miktar tenzil edilecektir. Boş kalan dairenin yeniden işğali halinde keyfiyeti Su ida» resine derhal haber vermiyen mülk &a- hiblmden boş kalan müddetin bedeli tah- sil edilir. Su, su saatinden geçmeden verile mez. Birden fazla daireli binalarda mülk sahibi isterse her dairesine ayrı ayrı sa- at koydurabilir, Saat kiraları Kutru 25 milimetreliğe kadar (25 M. M. dahil) olan her bir saat için ayda o- tez kuruş, kutru 40 milimetrelik olan her bir saat için ayda seksen kuruştur. Bu saat kiraları suyun her hangi bir sebepten kapalı olduğu zamanlar için de. almar. Borcunu inden dolayı su ke silmiş olan kendine suyu tekrar açamaz. Eğer açarsa bu hareket ten dolayı on alınır. mamış abonelerden ya hada sesiz shui işin çek gi. bi su bedeli alınacaktır. Saat konma işi mümlcün olduğu kadar çabuk ikmal e dilecektir. Talimatnamenin meriyete e tarihten evvel abone olmuş olanlar matnamenin neşri tarihinden baran üç ay salla a Elek müdürlüğüne müracaat ederekek abonuman senedini mmütçakip her aboneye birer adet sai Talimatanmeye hir tesisat vahidi fi- yat listesi melfuftur. Yeni abonelerden bütün tesisatın parası bei listeye göre a- Imnacaktır. Piilliyet yaa ANKARA, 29 (Milliyet) — Günün sıcak zamanlarında, herkes işinde iken tabiatile çarşıda alışveriş olamıy'or. İşte bu zamanlarda küfeci çocuklar Bentderesine gidip orada ağaçlar al- tında güreşirler. Bu küçük pehlivan taslaklarını eğer yanılıp ta bir kaç daki- ha seyredecek olursanız kendinizi eller inden güç kurtarırsınız. Çünkü “bahşiş Bahşişl,, diye peşinizi bırakmazlar. ANKARA, 29 (Milliyet) — Anharamızın caddeleri medeni güzellikle- rinden başka tabü güzelliklerle de süslüdür. Bu caddelerde dakika geçmez ki bir nar yüzlü yavrucuğumuza rastg elinmesin. Ankaranın temiz yayla ha- vasının ihtikâr kudretini genç neslin yüzlerinde daima okumak kabildir. Nalband oğlu Hıfzı Bey Gazoz neden pahalı? ANKARA, 30 (Milliyet) —Es. | OANKARA, 29 (Milliyet) — An- ki gazeteci arkadaşlarımızdan Nal- | karada bir kaç nevi gazoz vardır bant zade Hıfzı Bey şarbon hasta- | ve hepsi de pahalıdır. Bunların İs- lığma tutulmuş ve fakat dostları | tanbuldan gelenlerine bir şey de- yetişerek hemen tedavi edilmiştir. | nemez; fakat yerlilerin tatsızlığına Üstada geçmiş olsun deriz. rağmen yarım bardaklığı beş kuru- ASRi müstahzarmı kullanmalıdır. Sari bâmil buluhmıyan mümasil Fabrikatörleri: SCHUELKE TOOTAL BROADHURST LEE derhal müsadere edilecektir. terem müşterilerden rica ederiz. ME Sihhat ve menfaatlerini düşünen KADIN Ahvali umumiyesinin iyi bir halde bulunması bıfzıssıbbasının itinasına ve hıfzıssıhhası İse sıhhi tuvaletinde kullandığı müstahzarı medyun olduğunu bilmelidir. O, taharetlerinde ve yıkanmalarında daima fena kokularını izale ve mikrepları itlâf eden Iysol MAROUE DEROSEB defi için “Lysol,, un istimali şayanı tavsiyedir. Alâmeti farikamızı Umumi acentası; 5. Jakoel Mahdumu, İstanbul “TOBRALCO,, Tescil edilmiş alâmeti farika Mühim ihtar sının mamulâtmı himaye eden müscccel alâmeti farika “TOBRALCO,, Lâkin “Tobraleo” ismi altında veya benzer isimlerle Tootal Broadhurst Lee Co. Ltd. fabrikasmın mamulât: olmıyan mallar satılıyor. Bu gibi hallerde bulunan şahıslara, firmalara ve şir- ketlere karşı kânünen takibatı cezaiye icra ve ellerindeki mallar “TOBRALCO” alâmeti farikası topların her yardasmda damgalanmıştır. Bu damgaya sonderece dikkat edilmesini muh- 1) 'S“ERU çe LAN hastalıklar vukuunda sirayeti müstahzarları reddediniz. & MAYR A. G. Hamburg 14046) Co. LİMİTED meşhur fabrika- Kelimesidir (5629) ım, Satın Komisyonuna gelmeleri. Haberiniz var mı? ASRi MOBİLYA MEŞHERİ Bütün malları üzerinde azami tenzilât yapmıştır. Fırsattan istifade ediniz, İstanbul Rızapaşa yokuşu 66 No. lı Asri Mobilya meşheri. Ahmet Fevzi. Telefon: 23407 (5078) Maliy e Vekâletinden: — 2257 ye Madeni Ufaklık para kanununa tevfikan Silik olmayan ve ayarlariyle . nizami | vezin tam © bulu. nan eski gümüş paralarm; ileride tedavül kıymeti refedildiği zaman halkın mutazarrir olmaması için, Devlet alacakları mukabilinde bir Me- cidiye 37 kuruş hesabijle kabulu takarrür ettirilmiş ve bu hususta Mal sandıklarına tebliğat yapılmıştır. 2 - Cümhuriyet Merkez Bankasınca da beher on gram meskük ve gayri meskük halis Gümüş 19 kuruştan satın almacaktır. (3661), İnhisarlar İstanbul Başmüdüriyetinden: Yeşilköyde Fener civarmda Pâpatya sokağında sütcü Kozma Efen- dinin rakı cezasından dolayı tabsili emvâli kanunu mucibince haczedi- len “Bir sağmal inek ve ikişer yaşlarında iki dana” Ağustosun 8 inci salı günü Yeşilköy Polis karakolu meydanında satılacağından talip o- lanların maballi mezkürde öğleden #onra saat “13 den 15” e kadar İn- hisarlar İcra Memurluğuna müracaatları ilân olunut. (3712) Maarif Vekâletinden: İlk mekteplerin dördüncü ,beşinci sınıflarına mahsus Ta- rih kitaplarını baskı ve satış işinin pazarlıkla ihalesi. İlkmekteplerin dördüncü ve beşinci smıfları için Maarif Vekâletince hazırlattırılan iki ciltten müteşekkil Tarih kitap- larının basma ve dağıtma işi açık münakasa şeklinde 3 Ağus- tos 1933 perşembe günü öğleden sonra saat 15 te Maarif Vekâ leti Müsteşarlık makamında toplanacak komisyon huzurunda pazarlıkla ihale olunacaktır. Bu pazarlığa iştirak etmek istiyen İerin şartnamesini almak üzere Ankarada Maarif Vekâletine, İstanbulda Devlet Matbaası Müdürlüğüne, kitapların müsved- delerini görmek içinde Ankarada Maarif Vekâleti Neşriyat Müdürlüğüne müracaat etmeleri ve ihale vaktinden evvej cilt başına 3000 liralık muvakkat teminat akçasını Malsandığma yatırdıklarma dair bir makbuz veya bu kıymette bir banka mektubunu Komisyon Reisliğine tevdi etmiş bulunmaları lâ- zımdır. R (3716) İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: Memleketimizde tütün ekilen mıntakaları gösterir harita- nın şartnamesi dairesinde zerine hakki ve (1000) nüsha- sının tab'ı pazarlıkla ihale acaktır. Taliplerin pazarlığa iştirak etmek üzere (9p 7,5) teminat larmı hâmilen 7-8-933 pazartesi günü saat Me Gele | Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâ. mektebinin tamiri kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Ta- lip olanlar şartname almak ve keşif evrakını görmek üzere her mek için de 73 liralık teminat makbuz veya mektubu ile teklif mektuplarını 3-8-933 perşembe günü saat on beşe kadar Dai. Hal bu gidişle bir vira- neye benziyecek! Bunu canlandırmak ki i değil imi nın müthiş bir şekilde Heyelân et- ANKARA, 29 (Milliyet) — Res tiğini göstermek için çektirdik. Ha mimiz meyva ve sebze halinin bir kısmını göstermektedir. e Seyyar semt pazarları kurulalı halk bu u- cuz pazarlara rağbet gösterdiğin- den hal hemen hemen daima böy- le tenha bir haldedir. Bir çok dük- kânları kiracı bulamıyan bu hale rağbet celbi için pekâlâ | bir çare düşünülebilir. Biz bu fotoğrafı, halin bu vazi- yetini göstermekten ziyade onun lin bugünkü vaziyeti insanım yüre- ğini sızlatıyor; dükkânlar istenil- diği kadar temiz değil, kaldırım- lar üzerinde yürünemiyecek kadar gökmüş, bir çok dükkânlar müşte- risizlikten kapalı, bazı camlar kı rık.. Öyle ki burası insana metrük bir ev vehmini veriyor. Burayı bi- raz canlandıralım, çünkü çok ya- zık! daha üç senelik bir hayatı olduğu | | -——— e —— — halde arka kısım dükkânlarınm ön | Yeni stadyom yakınında ve arkalarındaki yaya kaldırımları bikneliimei ANKARA 30 (Milliyet) — Güm rük ve İnhisarlar vekâleti yeni stadyomun yapılacağı sahanın mü nasip bir yerinde bir poligon inşa- sma karar vermiştir. Poligon en son yenilikleri ihtiva edecektir. şadır. Belediyenin bunları muaye- ne ettirdiği muhakkak olmakla be- raber fiatlerinin böyle pahalı olu- şu nazarıdikkati celp etmektedir. Ekmek ve su gibi ihtiyaç madde- lerinin fiatlerini nin bir nevi zaruri labilecek gazoz işile de bugünler- de alâkadar olacağı tahmin olun- maktadır. Umumi Neşriyat ve Yazı İşleri Müdürü ETEM İZZET Gazetecilik ve Matbaacılık T.A. Ş. FOTO SÜREYYA'nın muz 26 ıncı nushası çıktı. Her yerde 15 kuruş (5948) leti Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden: İstanbulda Çanakkale ve Tuzlada Teslim edilmek üzere 332 Ton maden kömürü almacaktır. Aleni münakasası 21 A- ğustos 933 Pazartesi saat 14 te Galatada Kara Mustafa paşa sokağında İstanbul Limanı sahil sıhhiye merkezindeki komis- yonda yapılacağından istiyenlerin şartnamelerini görmek üze- 16 Ankarada Hudletive Sebiller sıhhat umum Müdürlüğü ayni- yat muhasibi mesullüğüne veyamezkür merkez Levazım me- hara müracaatları (3584) İstanbul Cumhuriyet Müddeiumumiliğinden: İstanbul ve Üsküdar hapis hane ve tevkifhaneleri için muk tezi odun ile mangal kömürü m ünakasaya vazedilmiştir. Talip- lerin şartnameyi görmek üzere her gün Adliye Levazım Mü- meyyizliğine ve münakasaya iştirak edeceklerin 19-8-933 cu- mürtesi günü saat 14'de Defter darlıkta müteşekkil komisyonu mahsusuna müracaatları ilân olunur. (3707) Keşif bedeli 970 lira 73 kuruş olan Hâkimiyeti Milliye yatı gün Levazım Müdürlüğüne müracaat etmeli, münakasâya gir- s2) Haydarpaşa Emrazı İstilâiye Hastahanesi Baştabipliğinden: Hastahanemiz için bir senelik 21 kalem erzakım aleni mü nakasası 17 Ağustos 933 perşembe günü saat 14 te Galatada Kara Mustafa paşa sokağmda (İstanbul Liman Sahil Sıhhi ye merkezindeki komisyonda yapılacağından O isteyenlerin şartnamelerini görmek üzere her gün hastahane idaresiyle mezkür merkez levazım Memurluğuna müracaatları. e. mi Encümene vermelidirler,