1 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

1 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

MİLLİYET. SALI bilistifade arkadaşlarına ve haşkala- rma ne oyunlar yapmışlardı. — Hele Lucien oyun icat etmekte emsalsizdi. Buna mukabil Emilo daha ciddi idi. Fakat resim yapmakta kardeşinden çok yüksek kabiliyette idi. Mektebi bitirip te hayatla © karşı karşıya geldikleri zaman, iki kardeş biraz bocaladılar. Yaşamak için ka- sanmak, müşkülleri yenmek lâzumdı. Zengin aileden değildiler. Acaba yaptıkları tabloları satabilecekler mi idi? Buna şüphe ediyorlardı. Satama- yınca da ne olacaktı? Zenginler bu , kadar maruf ressamlar O durarken, 233 isimleri meçhul iki gencin tablolarını me diye alsınlar? © © Emile kardeşine dedi ki: — simlerini satamaz. Senin şansın v i ül. Ri tablo yetiştirmekle meşgul kızına .— Şimdi herkes sanat eserlerinden ade, cinayet havadislerile meşgul yor. Eğer bir ressam ne yapıp Ya- pıp kendini tanıtmazsa, dünyada re- Girgin adamsm. Hani bir istesen, altı ay sonra hem kendini tanıtırsm, hem para kazanırsın. Kardeşi dedi ki: , — Evet ama, bir sene sonra da git- miyor. Ben senin gibi resim yapabil- sem, vallahi hepsini öyle okutardum ki... Amma bizde o kabiliyet nerede? Bana bak, Emile sana bir şey söyliye- yim mi? — Söyle. . — Eğer istersen ikimiz birleşelim. .— Nasıl birleşelim? — İki insan değil il miyiz? Şahusları- bızı birleştirelim, bir insan olalım. Anlamadım. irimize e yam sen ve bir ressam ola- yaptıkları re- in bir o ecnebi i Meselâ Bog OKreismer fona isim değil. Sen “dabili,, Kreisner olursun, Ben de “harici”... Sen bir sayfiyeye şöyle sakin hir yere git.. Zaten sen sükünet içinde yaşa- maktan hoşlanırsın. Orada bana tamlo yetiştir, satmak işini bana bırak. — Yapa bilir miyiz? Yaparız. zaten teşebbüzle- rimden seni günü gününe haberdar ederim, — Pekâlâ, haydi bir tecrübe ede- lim bakalım. Bunun üzerine Emile safiyelik sa- kin bir yerde bir mile ( pasiyoruna girdi. Her sabah paletini, şovalesini, sandaliyesini alır, kırda resim yapmı» ya çıkardı. Pansiyon sahipleri halini çok beğen imişlerdiz — İyi çocuk, derlerdi. Harici Bob Kreisner kolları stvadı, işe girişti. Gündelik vakaların her bi- rinden istifadeye çalışıyordu. Evvelâ bu sırada zengin bir Amerikalı dınla tanıştı ve kadın kendisini yesine aldı. Gazeteler bahsetsin diye bir başka ressam aleyhine dava açtı. Güya bu ressam kendisinin yaplığı tabloları taklit ediyormuş. Tiyatrola- «m birinden bir dansözü kaçırdı. Res- mi bir merasime kolunda zenci bir ka- dınla geldi. Hülâsa o nazarıdikkati — elbetmek için ne yapmak yaptı. Artık herkes Bob Kreisner is- mindeki ressamdan bahsediyordu. İki üç sene ayni rejimi muhafaza eden i- ki kardeş epeyce para kazandılar. Bob Kreisner m lan ay akat günün birinde sayfiyede olan Emile pansiyon sahibini Milliyet'in edebi romanı: Meşhur bir ressam — Fransızcadan — İki kardeş Lucien ve Emile biribir- derece bir sergi açtı mı, tab- İli bşk olmaz mı? Kalbini kıza açi — Evlenelim, dedi. O da maalmemnuniye teklifi kabul etti. Yalnız kızın ailesi düşünceye vardı. Tiyatrolardan kız kaçıran, şu- nu bumu yapan, ismi gazetelere ye- çen bir adama kız vermek için biraz düşünmek lâzımdı. Ciddi tavırlarnm arkasında olmadık şeyler yapan bir genç... Emile bu tereddüdü sezince, mese- leyi meydana koydu: — Açıkçası, dedi, bu işleri yapan ben değilim. Fakat kardeşimdir. Aralarındaki konbinezonu anlattık» tan sonra, iddiasını ispat için bir gün kurdeşini çağıracağını vadetti ve ça- dırdı. Juclen pansiyona geldi. Takdim e- dildi. Emile: — Bütün bahsettiğiniz işleri yapan budur, ben değilim, dedi. Bu suretle son mukavemetleri kar- mak için son kozu oynadığını zanne- diyordu. Fakat bilmiyordu ki, genç kız kalbi başka şeydir. Çünkü kız da- ha o akşam babasına dedi kiz Ben Lucien'e vuruldum. O a- dam yaman şey. . Halbuki Emile a- ğnç altında resim yapmaktan başka, bir şey bilmiyor. Beni Lucien'e verir. seniz, razı olurum, yoksa illâ. Hattâ intihar edeceğini söyliyerek —— kadar geçti. Nihayet o gün.. kızla Lucien evlendiler, Kardeşi Emile de o kadar uslu ol- manın cezasını bedbahtlığında buldu. Yeni neşriyat Yeni tez Muhterem Başvekilimiz Ismet Paşa Hazretlerine ithafen yazılan bu namda bir eser çok temiz bir baskı ve müşarü- lileyhin tarihi bir fotograflariyle müzey- yen olarak neşrolunmuştur; ayrıca Ga- 3i Hazretlerinin iktısadiyata sit çok mü- fit ve velât bir nutukları bu tezi şeref. lendirmektedir, inkılâptan sonra mem- Üzüm ve üzümle fedavi Memleketimiz Tıp ve irfan âlemine büyük hizmetler eden Dr. Pr. Besim Ö- we son zamanlarda 4 - 5 cilt mü. #ser neşretti. Dün de paşaı bir eseri meşrolundu. Besim Çayi eserinde «üzüm ve üzümlcç tedavi» hak- kında uzun izahat vermekte ve üzümün >» Varlık Ankarada on beş günde bir neşredil- mekte olan Varlık mecmuasının 1 tem- muz tarihli ikinci sayısı çıkmıştır. Dol- ğun Minderi phim bu sayıda yirmiden fazla ve şiir vardır. Tavsiye ederiz. ... Alaturka alafranga tatlıcılık ve pastacılık Alafranga pastalar, şuruplar, reçel. ler, kompostolar, ve şekerlemelerin tar- zı imalini gayet açık ve kolay bir suret te izah eden bu ki İnlalâp Kitapha- esince lilmişi 45 YALIN KIZI. — YAZAN: Aka Gündüz. — — Allo! Allo diyorum efendim! Telefon allosundan anlamıyor 1 Alyan nl igo ruz ama alt tarafı gelmiyor. Ne is- tiyorsunuz? — Siz çekiliniz (oradan. Polis Müdürü çıksın telefona! Dilâver Bey nerede? Ben onu arıyorum. — Efendim, Dilâver Beyin çok yar. Bana söyleyin. — Siz kimsiniz? — Kısmı Adit Reisi Hadi. ö — KR tiği Beyin hanımı 'erihan'ım. Beyfendilerden telefon çekiyorum. Perihan durdu. Müdür Beyin. Vekil Beyfendinin evi.. Vekil Be- yin telefonu. Vekil Beyin Hanımı- nın yanında.. Bunlar Kısmı Adli Reisine mühim tesirler yapabilirdi. Bu tesiri anlamak için biraz daha — Peki, nerden telefon ederse- niz ediniz. Fakat ne istediğinizi neye söylemiyorsunuz. — Bizim erer kaçırdılar? - — Nasıl olabilir? — Kız sizde oturmasını istemez — Parası varsa araba ile gider, parası yoksa tabanlarına biner. — Alkiymı ediyorsunuz? — Hayır.İnsanların insanlık hak- larma her zaman sahip olabildik- lerini göstermek istedim. © — Size kaçırıldı diyorum. Anla- madınız mı? Başkası kandırdı. E- “İttihadı Milli Türk Sigorta Şirketi Harik ve hayat üzerine sigorta muamel Sigortaları halk için müsait şerai Merkezi idaresi Galatada Ünyon Hanında Acentası bulunmayan © şehirlerde AZE Tel: Beyoğlu : 4887 4907 Rusya'daki maç Dün Rusyada Türk ve Rus sporcu ları ar: umumi bir spor müsaba kast yapılmıştı. Bu karşılaşma Mos- kova; Dinamo stadında olmuştur. Çok kesif bir halk kitles huzurunda oynanan futbol maçında Türk takımı çok iyi oynamış, fakat şanssızlık yü- zünden ancak 2 - 1 galip gelebilmiş tir. Halbuki Türk takımı oynadığı o- Yuna göre bu netice azdır. Oyuncula. rımızm iyi oynamasmdaki sebep sa- haya alışmış olmaları ve top kontro- lünde güçlük çekmemeleridir. Halıcıoğlu spor kulübü kongresi Halıcıoğlu Spor Klübünden: 3 ağ tos 933 perşembe vünü saat 20 de k' müz umumi kongre yapacağından bütün | azaların klüpte bulunmaları rica olunur. Kongre yuvasından: 3 ağustos perşembe çamı saat 21 de yava- mızın senelik gresi yapılacağından a- zanın teşrifleri rica olunur. Davis kupası PARİS, 31 A.A. — Cochet Anetin' /7, 6/4, 4/6, 6-4, 6-4 ile yenmiştir. Perry, Merlin 6-4, 6-8, 2-6, 5-7 ile ga Bp gelmiştir. Ingiltere Davis kupasını, Fransayı İ- bye karşı üç sayı ile yenerek kazanmış. Eyüp Idı Gülhane mevcut 168 kalem köhne a- hastanesinde lâtı cerrahiye (o 2-8-933 çar şamba günü saat l4ten1l5e kadar müzayede ile satılacak Ur. Görmek istiyenlerin her gün öğleden sonra Gülhane hastanesine ve müzayedeye girişeceklerin belli saatında merkez Satın Alma komisyo nuna uğramaları. (3255) 4410 Devredilecek ihtira beratı « Hidrokarbon yağlarınn tahvili * haklındaki iktim için istihsal edilmiş ölan 25 Eylül 1929 tarih ve 824 numara lı ihtira beratı bu kere başkasma devir veya icara verileceğinden bu hususta fazla malümat edinmek İsteyen zeva» tın İstanbul'da, Bahçe kapuda Tüy'ha- yanda 43-48 numaralarda kâin vekili FL. W. Stock efendiye müracaat ötmeleri ilân olunur. (819) 4768 Devredilecek ihtira beratı « İştinl emniyeti ” hakkındaki ihtira için istihsal edilmiş olan 1 Temmuz 1929 tarilş ve 1082 numaralı ilitira be- ratt Üzerindeki hukuk bu kere başkası na devir veya icar olunacağından bu hususta fazla malümat” edinmek İste- yen zevatın İstenbul'da, Bahçe kapu- da Taş Hanımda 43-48 O numaralarda vekili H. W. Stock efendiye müracaat görmeleri Ni olumu. - (BLE) 157 4067 icra eyleriz İ i havidir acenta aranmaktadır. — Şimdi iş değişti. — Öyle ya. Müsteşar Beyinki- lerin hediye ettikleri Halep işi bir deste bilezik, Pırlantalı pantanti- fim. Annemin roza küpeleri. İki a tm lira. Bir çok ta bariknot. Ben yumurcağı aramıyorum. Çaldıkla- rını mey çıkarmak istiyorum. Hoş arasam da hakkım var ya, Üç | aylığını anasına peşin göndermiş- tim. Daha bizde üç ay çalışmağa mecburdur. Ben kanunu bilmez mi yim? Bizim Bey yaz dedi o mad- — Siz şimdi evinize gidiniz. Ben geliyorum, — Kız bizde yok. — Biliyorum. ama, Usul böyle: dir. Tahkikat sizin evden başlar. Sizin Beyfendi bu maddeleri yaz- madı mı? Petek'in işi sarpa sardı. Polis Kısmı Adli Reisi işi eline aldı. Si- viller, resmiler, mahalle bakçileri kızı harıl harıl aramağa başladı- lar, İki saat sonra izi bulundu. Bir varmış. Çankırıkapıya doğru git- mişler. Hanımefendi: — Haa, dedi. Gördünüz mü? kı. za yaptırdıkları hırsızlığın mükâ- fet. Patik almışlar. Eyvah! elmas | EE . AĞUSTOS. Mülüyt b sünnde İş ve İp ie yenlere tavassut ediyor. İş ve işçi | itiyenler bi. mektupla. İş büro muza müracaat etmelidirler, İş arayanlar Yüksek ticaret mektebi lisesi talebe- sindenim her gün öğleden sonra her hangi bir müessede iş arıyorum. Türkiye İş Bankası İstanbul Şubesinden: Tarif efendi namma yazılı Mül- ga İtibari Milli Bankasmın 321480 - 321499 No.lu 20 adet hisse senedi zayi edilerek ikinci nüshaları ita edileceğinden eskile rinin hükmü olmadığı ilân olunur efendim, Berutta veba Berutta 9 - 15 temmuz 933 zarfında iki veba vallası görüldüğünden bu Li- man muvaridatına muayenci Tıbbiye ve itlâfi far tedbirleri konulmuştur. me minenin Bu mevsimin mumu en faydalı “ilânı : Deniz ve kum banyolarından sonra FARUKnin Cici KREMİ'ni kullanmız. Banyonun faydasını, te- ninizin tacavetini arttırır. o (5795) İstanbul dördüncü icra memurlu- ğundan : Temamıma onbin lira kıymet taktir edilen (Fındıklıda) o Beyoğlu Taksim kazancı mahallesinin imam, mü rabata çıkmazı ve mezarlık sokakların da atik 29,12,10, 7, 10 mükerrer yeni 15, 22, 20, 18, 33, 35, 37, 39 cumacalarla murakkam birisi bahçeli müteaddit ah şap haneleri birisinin beden divarları Kilğir üstünde odaları olan dükkânleri ahır ye arabalığın dört hisse itibarile bir hissesi açık artırmaya — vazcdilmiş olup 108-933 tarihinde şartnamesi di- yanhaneye talik edilerek 4-9-933 tarihi de müsadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul dördüncü icra dai resinde açık artırma süretile satılacak tır, Artırma ikincidir birinci artırma da mezkür hisseye iki yüz elli liraya talip çıkmıştır. Bu kerre işbu hisseye isabet eden muhammen kıymetin yüz- de 75 rini bulduğu takdirde en son artı rana ihalesi yapılır aksi halde ihaleden sarfınazar edilir. Artırmaya iştirak İ- çin taktir edilen muhammen kıymetin dörtte birinin yüzde yedi buçuk nisbe tinde teminat akçası alınır, o mezkör hisseye müsip müterakim verği, beledi ye, vakıf icaresi müşteriye / aittir. 929 tarihli icra kanununun 119 uncu madde sine tevfikan hakları © tapo sicillerile sabit olmayan ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadıranın ve irtifak hakkı sa hiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masexfa dair olan iddialarını ilân ta rihinden İtibaren yirmi gün içinde evra ki müsbitelerile bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapo sicillerile sabit olmayanlar satış bedelinin paylaşmasın dan hariç kalırlar alâkadarların işbu maddei kanuniye ahkâmma göre hare- ket etmeleri ve daha fazla malümat al mak isteyenlerin 929-61 dosya numara- sile memuriyetimize müracaat etmeleri ilân olunür. (5985) larım gitti, —Merak etmeyiniz Hanımefen- di. Hepsi meydana çıkar. Evet.. Petek'i buldular ama. el- meler; banknotlar meydana çık- DEDE Gila ğnir üsta- dın sinirleri Bir türlü dert anlatamıyordu. Yahu! Bu kız gel- diği vakit açtı, zangır zangır titri- yordu, demek istedikçe kendisi la. Ahçının şişman karısı macarca- sını da, türkçesini de, almancası- nı da karma karışık etmiş bir türlü diyemiyordu ki parayı Baha Bey verdi, ben de çarşıdan aldım. Bi- raz da korkuyordu. Entariyi çama şırı çarşıdan almadığı anlaşılırsa müesseseden belki kovarlardı. Perihan Hanım Kısmı Adit reisi Hadi B.in odasına sandalyeyi atmış bir adım ayrıl Oradakile- re daha çok tesir etsin de daha çok çalışsmlar için boyuna telefona sa- rılıyor. Aklına gelen, takip etmelerini söyliyor. Falan fi- lân vekillere de telefon ettiğini çıt- latıyordu. . Petek'le Perihan Hanım karşı karşıya geldiler. Petek'in yüzü sapsarı, Perihan Deniz Yolları işletmesi ACENTALARI : Karaköy - Köprübaşı Tel. 42362 Sirkeci Mühürdar zade han Telefon: 22740 “TEKENDERİYE POSTASI ANKARA 1 Ağustos 933 Salı günü saat 11 de Galata rıhtımından İzmir- Pire ve İskenderiye'ye kalkar (3675) 4864 KARADENİZ POSTASI KARADENİZ 2 Ağustos 933 Çarşamba günü saat 18 de kalkar. Dönüşte Tireboluya da uğrar. (3674) 4863 KARADENİZ POSTASI Samsun Vapuru 3 ağustos PERŞEMBE günü akşamı hareketle Zonguldak, İnebolu, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Sürmenc, Rizeye azimet ve İavdet edecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Yel kenci hanındaki acentalığına. müra- cant. Tel: 21515. (5091) Sultan Ahmet Sulh — birinci hukuk mahkemesinden : Aleksandros efendi ile Defterdarlığın şayian ve müştereken mütasarrif oldukları Fener civarında Tevkii Cafer mahallesinde Meyhane 80 kak 11 mwmaralr ve beş oda iki sofa ve iki helâ ve bir mutbah ve bir çamaşır lık ve bir bodrum bir kuyu mikdari ha vi bahçeyi havi bir bap hanenin izalei şuyuu zımnında furuhtu tekarrür ede- cek müzayedeye vazolunmuştur. Kıy- neti mulimmenesi: 2500 liradır. Bi- rinci açık artırması 5 eylül 933 tarihin e müsadif salı günü saat 15 te icra olu- nacaktır. o Kıymeti muhammenesinin yüzde 75 şini bulduğu taktirde ihalei katti “si yapılacaktır. Bulmadığı taktir de cn sön artıranın teahhüdü baki kal mak üzere on beş gün miiddetle tahdit edilerek ikinci açık artırması 26 Eylül 933 tarihine müsadif salı günü saat 15 te icra kılmacaktır. İpotek sahibi a- lacaklılarla diğer alâkadarların - gayri menkul üzerindeki haklarını hüsusüle faiz ve masrafa dair olan iddialarını ey | rak müspitelerile 20 gün içinde bildir meleri lâzımdır. Aksi taktirde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış | bedelinin paylaşmasından — hariç kala- caklardır. Artırma şarttamösi işbu ilân | tarihinden itiberen mahkeme salonun- | da talik kılınmıştır. Talip (olanların kıymeti muühammenisinin yüzde 7 bu. çuk nispetinde pey akçesi hamilen yev im ve saat mezküzde Sultan Ahmet Salh birinci hukuk mahkemesine 933-26 mu- mero ile müracaatları ilân olünur. 45982), ACELE SATILIK EV Beyoğlu Tarla başi Lule toprak 12 numaralı ev mobilyalı veya mobilyasız acek satılıktır taliplerin derunundaki ler müracaatları. (5995) Petek korkudan titriyor, Hanr- mefendi kızıdan... Şişman ahçı karısı bir köşeye yığılmış nefes nefese Meryem ana- sının şefaatin lâtince çağırıyor... Petek yalnız: —Ben çalmadım, diyor. Ben hır sız değilim. Ben Yaylalı Mehmet” şak davrandı: — Yavrum! Korkma! Çekinme! | Sana kimse bir şey yapamaz. Biz A baka yım? , Petek Perihan Hanımı tiksinen bir tavırla gösterdi: — Bu bana kötü lâf söyledi. Ben de onun anasma avradına söv- aradı. Bulamayınca ağzıma... er al aj ğa Hadi Bey kızı okşadı. (Yarım bardak suya iki üç damla Nevrol Cemal koyup içirdi. Bir iskemleye Perihan Hi 'köpü verdi: —Siz elmas hırsızlarma, elin uğursuzlarına böyle mi muamele RADYO | Bugünkü proğram İSTANBUL 1228 Gündür Neşriyatı, 39 Orman ER İ m0 Heyeti Sahibinin sesi C1677 Sahibinin Birun 7930 B Birun 40321 İd 72 Ajanı haberi, saat ayan haberleri, 2 VARŞOVA, 1441 m. #müsiki. 22,15; Konser Konser de kileik me. iki parçaları. 2: BÜDAPEŞTE, 550 e temsil, Milim Mig Sİ VİYANA, 518 m. Senfonik kı Plâk ile hafif musiki. MİLANO © TORİNO - FLORANSA Ziç8) Tema, Mütankibemi Karışık konser, AĞ m 55: Pİâk. 7120: Şarkılar. 2145: İsviçreli eerlerinden konser, 23,20; plâk, b NES, ed, lik. 1345: Kese 2028: Plâk. Z1:T, 21,35: Orkestra, 22.20: Konserin Devredilecek ihtira beratı « İştial mekanizmalarma mahsus em- niyet tertibatı” hakkındaki ihtira için istihsal edilmiş olan 1 Temmuz 1929 ta rih ve 1162 numaralı ihtira beratı üze rindeki hukuk bü kere başkasına devir veya icara verileceğinden bu bapta faz, la malümat edinmek isteyen zevatın İstanbul'da Bahçekapuda Taş Hanmda 43-48 numaralarda vekili EL W. Stock efendiye müracaat etmeleri ilin olu- nur. (5817) 4766 DOKTOR Hafız CEMAL Dahiliye hastalıkları mütehassısı Cumadan maada hergün öğleden sonra saat (2,30 dan 5 e) kadar İstan- bulda Divanyolunda 118 sumarak hu- susi dairesinde dabili hastalıkları mua- yene ve tedavi eder. Telefon: İstanbul: 22.398. - 4025 Göz Hekimi Dr. 5. Şükrü Birinci sınıf mütehassıs (Bâbrali) Ankara caddesi No. 60 4027 gtlilliyet Asrın umdesi “MİLLİYET tir. ABONE ÜCRETLER! : Kyme in çi BUGÜNKÜ HAVA Yeşilköy Askeri Rasat merkerinden al: dığımız malimata unsaran bugün hava a sie ve sakin tir. 31-7.933 tarihinde hava tanyiki 757 ve sn azaicaklık 22, en çek 28 derece idi.