1 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

1 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Fabrikamızda çıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme şekerler 29 Temmuz tarihinden itibaren kin kilodan az olmamak üzere her isteyene satılmaktadır. Fiatlarımız eskisi gibidir. Yani İstanbul'da Sirkeci istasyonunda veya depolarımızda araba veya kayıkta teslim çuvalda Kristal Toz Şekerin Kilosu 36,75 Sanli Küp Şekerin Kilosu 39,50 ırığlir. Ancak en az beş vagon şekeri birden alanlara vagon başina beş lira indirilir. İstanbul haricindeki yerlerden yapılacak siparişler be- delin yüzde yirmisi peşin ve üst tarafı hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. Depodan itibaren bütün masraflar ve mes'uliyet müşteriye aittir. Gönderilecek mal şirket tarafından müşteri hesabına sigorta ettirilir. Sipariş bedelinin tamamını gön- derenler için sigorta ihtiyari olduğu gibi en az beş vagon sipariş ederek bedelinin temamını peşin ödeyenler vagon başına beş lira tenzilâttan istifade ederler. Adres: İstanbul'da Bahçekapıda Dördüncü Vakıf Han. No. "turl (UT Zabitai belediye talimat namesine tevfikan gerek hay vanla gerek el ile çekilen yük arabalarınm Ağustosun İkinci Çarşamba gününden itibaren o Kara Köy Küprüsünden geç melerinin men edildiği ilân olunur. (3734) Evkaf müdiriyeti ilâmlar; Mıktarı 800. kilo 500 Cinsi Sade yağı Sabun Malgal Kömürü 10000 ,, Odun 500 Çeki o Guraba hastanesinde Fıkara imaretlerile Vakıf Guraba hastanesine lüzumu o lan (o yukarıda cins ve miktarları yazılı Erzak ve. Mahrükat ayrı ayrı aleni münakasaya o konulmuştur. Talip olanlar şe raiti anlamak üzere her gün L, cvazım İdaresine ve ihale günü olan Ağustosun yirmi üçüncü Çarşamba günü saat on beşte İdare Fincümenine müracaatları. (3743) Fıkara İmaretlerinde l 40-30 Telgraf adresi: İstanbul, Şeker Telefon No. 24470. Za Aİ LA ME ME m ER 7 TR SEV Leipzig 1933 Son Bahar Panayırı 2 Ağasinalan itibaren Her nevi ho iy M M Leipziger Messamt Leipzig M veya fahri mümessili: Mühendis H. ZECKSkx tarafından verilir. Galata, Ahen ve Munih han Tel: 40163 Post» kutusu 76. (5822) Ziraat ve Baytar F akül telerile Yüksek Orman Mektebi Kayıt ve kabul şartları 1933 ders senesi için Ankara (Yüksek Ziraat Enstitü sü) Ziraat ve Ziraat sanatları Fakültesine Skız ve 45 erkek olmak üzere (50), Baytar Fakültesine Kız ve Erkek (50), Yüksek Orman Mektebine (30) talebe almacaktır. Müessese leyli ve meccanidir. Kabul şartları şunlardır; 1 — Türkiye Cümhuriyeti tabâsından olmak. 2 — Lise bakaloryasını vermiş bulunmak 3 -— Yaşı 17 den aşağı olmamak 4 — Bu mesleklerin icap ettirdiği bedeni kabiliyete roalik ve hastalıklardan salira olmak, (tam teşekküllü hasta hane sıhhat Heyeti raporile tevsik olunur). 5 — Tahsil leyli ve meccani Olduğundan staj veya tah sil devresinin (o ortasında (ariz (olacak mazeretler dolayısile © tahsillerine (o devam etmek imkâni- nn: kayb etmiş olanlar müstesna olmak üzere) staj veya mektebi terkedenlerin veya cezaen çıkarı- lanlar hükümet tarafından kendilerine yapılan Oo masrafı tazmin edeceklerine dair Noterlikten musaddak kefaletna- me vermek (Müsssesece veri lecek nümuneye tevfikan) . 6 — Mahalle ihtiyar Heyetinden veya polis merkezin den hüsnühal mazbatası ile 4 kıt'a fotoğraf vermektir. 7 — Taliplerin miktarı kadroyu tecavüz edince şahadet name dereceleri ve müracaat tarihleri sırasile kabul muame lesi yapılacaktır. 8 — Ziraat Fakültesine girecekler evvelâ İ sene Gazi Orman çiftliğinde talebe namzedi sıfatile staja tabi tütü Turlar. o Talebe stajda bulunduğu müddetçe yemek ve elbi se bedeli olarak kendilerine ayda 40.— lira ücret verilir. Bu ücretten hiç bir tevkifat yapılmaz. Bu şartları haiz olup Ankara (Yüksek Ziraat Enstitü sü) Ziraat Biytar Fakültelerine. ve Yüksek (Orman Mektebine: girmek istiyenlerin 31 Eylül 933 tarihine ka- dar yukardaki şartları. gösterir vesikalarını bir istidaya rap tederek: doğruca Ankara Yüksek Ziraat o Ensi i törlüğüne müracaat etmeleri, İstanbul'da: | Selimi tar ve Büyükderede Orman Mektebi Rektörlüklerine dahi müracaat olunabilir, Daba fazla malümat alrr ak istiyenlere takdirinde Prospektüsler* gönderilir. (3024) Yüksek Mektepler Mubayaat Komisyonu Riyasetinden: Mülkiye mektebinin Lokanta ve yatakhane levazım ile ta lebe çamaşırının 932 mali senesi sonuna kadar olmak üzere on aylık yikame ücreti âleni suretile münakasaya konulmuştur. Taliplerin şeraiti anlamak üzere Mülkiye Mektebi müdürlüğü- ne “Yıldızda” ve münakasaya iştirak &deceklerin 8-B-933 tari hine tesadüf eden salı günü saat üçte Findıklıda Güzel San'at- lar Akademisinde yiiksek mektepler muhasebeciliğinde muba- yaat komisyonuna müracaatları ve münakasası saat beşte hi- tam bulacağı ilân olunur. (3319) 4519 müracaatları 4154 Devlet Demiryollar: idaresi ilânıarı 600 ton yerli çimentonun - kapali zarfla münakasası 17- 8-933 cumartesi günü saat 15,30 da İdare binasında yapıla caktır. Fazla tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde beşer li raya satılan şartnamelerde yazılıdır. (3625) 4795 12-7-933 tarihinde icra edilen münakasada elde edilen fiat haddi lâyıkında görülmediğinden 650 ton yerli - kok kö- mürü pazarlıkla mubayaa edilecektir. Pazarlığa iştirik edeceklerin 820 liralık teminatlarile bir- likte 3 Ağustos 933 perşembe günü saat 15te Ankarada Umum Müdürlük malzeme dairesine müracaatları ; lâzımdır. Bu baptaki şartname Ankara'da malzeme dairesinde ve Hay darpaşa'da Tesellüm Müdürlüğünde görülebilir. (3703) 4870 üm A em . Ankara Yenişehirde inşa olunacak Iktısat Vekâleti binası inşaatı .. ya münakasa ilânı Maliye Vekâleti Milli Emlâk Müdürlüğünden: Ankara'da Yenişehir'de yapılacak İktisat ve Ziraat Ve kâletleri binası inşaatı kapalı zarfla o münakasaya konul- muştur, İhalesi 26 Ağustos 933 cumartesi günü yapılacaktır. Binanın umumi, Fenni şartnameleri, Proje ve sair evrakı Ma liye Fen Hey'etindedir. 50 Lira mukabilinde almabilir. Mü pakasaya girmek isteyenler en (o az 300,000 liralık mümasil inşaatı muvaffakiyetle yapmış olduğuna dair müteber evrak ve yüzde yedi buçuk kanuni teminat mektubile şartnamelerin alındığına dair makbuzu rapt etmek suretile teklif mektupla- rını ihale günü saat on beşe kadar Maliye Vekâleti Milli Em lâk İdaresindeki Komisyona makbuz mukabilinde tevdi et- meleri lâzımdır. Tafsilât resimleri ve fazla izahat Maliye Fen Heyetinden almabilir. (3608) 4791 Gedikpaşa'da Jandarma Satınalma Komisyonundan: Satın almması mukarrer aşağıda cins ve miktarları yazı- kı (4) kalem (Eşya ve malzemenin) ayrı ayrı kapalı zarf mü nakasası: isimleri hizalarında gösterilen tarih ve saatlerde ya pılacağından isteklilerin şartnamelerle nümuneleri görmek üzere her gün ve münakasalara girmek için talip olacakları kalemlere ait ilk teminat ve teklifnamelerile beraber mez kür günün muayyen saatlerinde komisyonumuza müracaat- ları. (3384) Cins ve Miktarı 11170 yatak 11170 Yastık ge 16227 metro kaputluk ku- Münakasa tarihi Günü © Saati 12 Ağustos 933 cumartesi 10 12 Ağustos 933 Cumartesi 11 maş 800 çift altlı üstlü karyola 12 Ağustos 933 Cumartesi 15 8100 Battaniye 12 Ağusror 933 Cumartesi 16 184 4661 Maarif Vekâletinden: İlk mekteplerin dördüncü beşinci sınıflarına mahsus Ta- rih kitaplarım baskı ve satış işinin pazarlıkla ihalesi. İlkmekteplerin dördüncü ve beşinci smıfları için Maarif Vekâletince hazırlattırılan iki ciltten müteşekkil Tarih kitap- larmın basma ve dağıtma işi açık münakasa şeklinde 3 Ağus- tos 1933 perşembe günü öğleden sonra saat 15 te Maarif Vekâ leti Müsteşarlık makamında toplanacak komisyon huzurunda pezarikla ibalç olunacaktır. Bu peşürliğusiüzak önek isiiyen İerin şartnamesini almak üzere Ankarada Maarif Vekâletine, İstanbulda Devlet Matbaası Müdürlüğüne, kitaplarm müsved- delerini görmek için de Ankarada Maarif Vekâleti Neşriyat Müdürlüğüne müracaat etmeleri ve ihale vaktinden evvel cilt başına 3000 liralık muvakkat teminat akçasını Malsandığına yatırdıklarına dair bir makbuz veya bu kıymette bir banka mektubunu Komisyon Reisliğine tevdi etmiş bulunmaları '3- (3716) 4896 Türkiye Ziraat Bankasından: Ziraat Bankası Müfettiş namzetliği için 14 Ağustos 933 pazartesi günü sabahı saat dokuzda Ankara ve İstanbul Zi. raat Bankalarında bir imtihan açılacaktır. İmtihan netice. sinde muvaffakiyet ihraz edenlerden (6) Müfettiş namzedi alınacaktır . Müsabakaya iştirak edeceklerin “Mülkiye” veya “ Yüksek İktisat ve Ticaret ” mektebinden ve yahut Hu kuk Fakültesinden mezun olmaları lâzımdır. Müfettiş nam zetlerine (140) lira maaş verilir. İmtihan programına ve sa ir şartları havi matbualar : Ankara, İstanbul, ve İzmir Zi- ,raat Bankalarından tedarik edilebilir. Talipler bu matbuada yazılı vesikaları bir mektupla be- raber Ankara'da Ziraat Bankası Teftiş Hey'eti Müdürlüğü ne nihayet 10-8-933 günü akşamma kadar göndermek veya bizzat vermek suretile müracaat etmiş bulunmalıdırlar, (3211) İstanbul Cumhuriyet Müddeiumumiliğinden: İstanbul ve Üsküdar hapishane ve tevkifhaneleri için muk tezi odun ile mangal kömürü münakasaya vazedilmiştir. Talip- lerin şartnameyi görmek üzere her gün Adliye Levazım Mü- meyyizliğine ve münakasaya iştirak edeceklerin 19-8-933 cu- 4382 martesi günü saa! 14 de Defterdarlıkta müteşekkil komisyonu İ mahsusuna müracaatları ilân olunur. (3707) 4894