1 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

1 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Raul, Refik Halit, Rıza Tevfik, Sadık ve Adnan! B.ler affedilecekler mi? | 150 liklerden bir kısmının aftan istifade ettirilmelerinin hükü- mete teklif edildiği söyleniyor.. | (Başı 1 inci sahifede) ceği karar için şimdiden bir şey söylenemez. Öğrendiğimize göre memleket haricinde bulunanlardan sabık Başvekil Rauf, Hürriyet ve İtlâf lideri Sadık, muharrir Refik Halit, Filesof Riza Tevfik, Doktor Adnan, kaymakam Adil beyler gi- bi zevatın aflere dahil olmaları bü- kümelten istenmiştir. Hükümetin, Ğİ her gün hükümete ve zevatı âliye- ye nedamet af talebi mektupları gönderen ve yalnız Türk toprak- larında ölmek istediklerini bildiren Refik Halit, Filesof Rıza Tevfik, Sadık, Adil Beyler gibi yüz ellilik- İ| lerden olanların aflerini Meclise İ| teklif edip etmiyeceği malüm değil dir. Adnan Bey şimdi Paristedir. Sor- &) bon Darülfünununda türkçe hoca- lığı yapmaktadır. Refikası Halide Edip Hanım da Amerika gazetele- rine muharrirlik etmekte ve ingi- Ğİ lizce eserler yazmakta, konferans- lar vermektedir. Rauf Bey Çine | sefer yapan bir Ingiliz kaptanın refakatinde seyahate çıkmış ve Hindistana gitmiştir. Refik Halit Vahdet gazetesini neşretmektedir likte bir Türk Beyinin çocukları: İİ na türkçe hocalığı yapmaktadır. Af kanununun neşrinden şimdi memleket hapishanelerinde bulu- nan siyasi mahkümların istifade &- decekleri tabii addedilmektedir. Ancak 933 yılbaşından itibaren cürüm işlemiş bulunanlar aften mutlak şekilde istifade edemiye- ceklerdir. Diğer taraftan af kanununun neş | rinin tahakkuk etmesi münasebe- İğğİ tile Dahiliye Vekâleti de bir tebliğ İğği neşretmiştir. Tebliğ şudur: ii Dahiliye Vekâletinden resmen tebliğ edilmiştir: Cümhuriyetin onuncu yıldönümü mi'nasebetile umumi af ilân edile- ceğinin gazetelerde görülmesi üze rine bazı kötü düşünceli şahısların hasımlarından öç almağa , ötekini, berikini tahrik ettikleri işitilmişir. At için hükümet meclise bir tekli. ve bulunmuştur. Büyük Millet Mec- sinin bü hususta nasl bir karar vereceğini tayin mümkün değildir. Fakat umumi af kanunu lâyih af kanununu kötü maksatlarma let yapmamaları için kayıtlar ko: Bacağını ve herhalde affın 1933 yıl başından beri yapılan cürümlere | l sami? olmıyacağı muhakkaktır. (EMLEKETTE Sik Gazi Hz. ni gösteren film AYDIN (Milliyet) — Aydm Halkevi- nin merkezden getirttiği, Gazi Hazret- lerinin Anadolu ve Rumeli seyahat filim- leri Sökeye gönderilmiş ve Söksde yaz- hik fırka sinemasında gösterilmiştir. Halk filmin gösterildiği müddetce, yu- en Gaziyi alkışlamışlardır. Sökede mezbaha SÖKE (Mülliyet) — Sökede Yörük ihale olunan hastalıklara doktor ılıca ufak bir him- gelebileceği bir olacaktır. Meb'usların tetkik seyahati TEKİRDAĞ “Milliyet” — Tekir. dağ Mebuslarmdan Celâl Nuri ve vi- Tâyetimiz Cümhuriyet Halk fırkası re isi Ekrem Beyler devlet deniz yolla- yma ait Antalya vapurile bir tetkik ir. Şarköyde tetkiklerine fırka işlerile yakmen alâkadar ok rdır. Bilhassa halk ve belediye ve fırka azalarile Celâl Nuri ve Ek- rem beyler temasa geçerek toplu bir halde halkın dileklerini teebit etmiş lerdir. Şarköyde bir gün bir gece kal- dıktan sonra ertesi günü Eriklice kö- yüne ve orada biraz tevakkuf edile- irkaç fasında da kapıcı beni sepetledi. . O- Grizo nasıl pat.:dı? ZONGULDAK, — Alacaağzı maden mevkiindeki ocaklardan bi rinde grizonun iştialile gelen maden kazasını evvelce bil. yin m, Kaza İtalyan sermaye- ürk K postasına iş devretmiş, yeni kafile 1200 metrelik bir galeride çalışır larken galeri dahilinde birikmiş o lan grizo gazi patlamış ve sanki bir anda binlerce yıldırım düşmüş; gibi bir infilâkla galeri altüst ol muştur, Grizonun iştiali okadar şiddetli olmuştur ki galeri civarın daki mıntakalardan bir volkan gi bi atıs ve #lev sütunları yüksel- miştir. Keza neticesinde / ölenler Teızileköyünden Sarıoğlu Musta fa, Bodur oğlu Ahmet, yine Bodur oğlu Ahmet oğlu Ali, Süncüllü kö yünden Hakkı oğlu Mehmet, Çu- hadar oğlu Kasım, Kabak oğlu Ha san, Bayatköyünden Kabak oğlu İsmail, harsurcu a oğlu Mehmet. Alagöz Hasandır. lar. Amele başçavuşu Ahmet Ef, bu kazadan mucize kabilinden kurtulrsuştur. Söke polislerinden şikâyet AYDIN (Milliyet) — Söke kazası po- mesleğinden çıkarılmış ve yerine Aydın üçüncü komiserlerinden Ömer Efendi gönderilmiştir. Söke polis memurları hakkında yapı lan şikâyet üzerine tahkikata başlanmış- tı. Söke polislerinden 3 efendi Aydına a- Iınmış ve kendileri polis inzibat divanı- na verilmişlerdir. —— —— taat İstirahatten sonra gene Antalya vapuru ile fırka reisi Tekirdağına ve Celâl Nuri Bey Tekirdağ tariki ile 1s. tanbula advet et Tercüme: Kömran Şerif rada asılı bir levhada “Artistlerin pe- derleri temiz giyinmek mecburiyetin- dedirler,, diye yazıyor. . Kapıcı bana © levhayı gösterdi... Auguste atıldı: Gaze resmi elbisemi is- teseydin. . Üstünden işaretlerini çıka- rırdık. . Bouif lâkayt bir tavırla elini sifona uzattı. iygaster — Peki.. peki.. dedi. — Sustum.. kızma. . — Courtelles sokağındaki konağı na gittiğim zaman uşaklar yanaştır. mıyorlar. . Smekinsiz girilmezmiz. . Kasketim güya namuslarma dokumur- muş. . Kont de Saint - Gaudens'e ilk vukua | MİLLİYET SALI I AĞUSTOS 1933 3 üncü Kolordu ilânları Manisa Askeri Sa. Al. Kom. dan: Manisadaki kıt'at ihtiya- cı için 37,170 kilo gaz kapalı zarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi 7 Ağustos 933 pa- zartesi günü saat 15 tedir. İs- teklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya | girmek için o gün ve vaktin- den evvel teklif ve teminat mektuplarile Manisada âskeri Sa. Al. Kom. nuna müracaat- İli (3169) (3347) 4507 .»; K. Ove 1 F. kıt'atı ihtiyacı İ| için 20,000 kilo sabun kapalı İ zarfla münakxasaya konmuş- ! tur. İhalesi 9 ağustos 933 çar şamba günü saat 14 tedir. İs- teklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktin- den evvel teklif o ve teminat mektuplarile Fındıklıda 3. K. İ O. Sa, Al, Kom. nuna gelme- İleri. (256) (3349) (o 4509 sx K. O. Kıtaları ibtiyatr için | 1430 ton odun kapalı zarfla il! münakasaya konmustur. İha- lesi 9 ağustos 933 çarşamba günü saat 15 tedir. İsteklile- rin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya gir- I mek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat mektup ! lariyle Fındıklıda 3 K. O. Sa. AL Kom. nuna müracaatları, (284) (3351) 4511 .. 1 F. kıt'aları ihtiyacı için 800,000 kilo odun kapalı zarf la münakasaya konmuştur. İhalesi 9 ağustos 933 çarşam- ba günü saat 15,30 da dır, İs- teklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktin den evvel teklif ve teminat i mektuplarile Fmdıklıda 3. K. O. Sa. Al. Kom, nuna gelme- eri, (253) (3352) 4512 K.O. ve 1 F. kıt'aları'iğin açık münakasa ile 45,000 kilo kuru fasulya satın almağiktir. İhalesi 7 ağustos 933 pazürte si günü saat 11 dedir. İstek- lilerin nümune ve şartnamesi- ni görmek üzere her gün ve münakasaya girmek içino gün ve vaktinden evvel temi- natlarile Fmdıklıda 3.K.0O. İ Sa. AL, KOM. nuna gelme- İleri. (252) o (3353) 4513 ... K.O. vel F. kıt'aları ihti- yacı için açık münakasa ile 16,000 kilo nohut satm alına- caktır. İhalesi 7 ağustos 933 pazartesi günü saat 11,30 da dır. İsteklilerin nümune ve şartnameyi görmek üzere ber gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel Fındıklıda 3. K. O. SA. AL, KOM. nuna müracaatları. (251) (3354) 4514 ... K. O. kıt'atı ihtiyacı için 340,000 kilo un kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İha- lesi 9 ağustos 933 çarşamba günü saat 11,30 dadır. İstek- lilerin nümune ve şartnameyi görmek üzere her gün ve mü- nakasaya girmek için o gün önce ben gitti isem, kabahat mi ettim? Kaymbaba i için kalkıp damadına git- mek bizim bildiğimiz nezaketen ileri gelir... Damat sözü üzerine Honore Gra- douille manalı bir surette öksürdü. . Ha, damat dedim de hatırıma O herif geçen gün Autewil önünde kızım Charlotte'la babe otomobilinden iniyordu. Ko- şu yerine girmek için yirmi kuruş lâ- zam oldu. Param yok değildi.. var- dı... Fakat para ile bahs tutuşacak- #mm. Onun için duhuliye bulmak lâ- zamdı. . Kont'a doğru nezaketle iler- ledim. — Bonjur Charlotte .. dedim. Sonra damada dönüp dedim ki: — Müsaade ederseniz ikinci yarış- ta kazanan hayvanı | göstereyim.. Biraz programınızı verir misiniz?. “Kont gayet kaba hareket © edip hiç oralı olmadı... Charlotte'a da bir miyopluk ârız oldu.. Miyop ama yal- nız bir istikamette miyop.. Yani iki buçuk metre mesafeden bir tanecik babasını göremez oldu... Ama başka istikametlerde miyop değildi... Otuz beş metre ötedeki ilân levhasına balap ve vaktinden evvel teklif ve teminat mektuplariyle Fındık lıda3.K.O.SA.AL.KOM nuna müracaatları. (250) (3355) 4515 AL, 5 0 Ezine Askeri KOM. dan : Ezine ve Bayramıçtaki kı- tat ihtiyacı için 1,250,000 ki lo odun kapalı zarfla müna- kasaya konmuştur. İhajesi 21 ağustos 933 pazartesi gü nü saat 16 dadır. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya gir- mek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat mek- tuplariyle Ezinede (Askeri SA. AL,KOM. nuna müra- caatları. (3172) “.. Balıkesir Askeri SA. AL, KOM. dan : Balıkesirdeki kıt'at ihti- yacı için 100,000 ve burda ve Mudanyadaki kıt'at için 165,000, Bandırmadaki kı- Vat için 60,000 kilo sığır eti | kapalı zarfla omünakasaya konmuştur. İhalesi 13 ağus tos 933 pazar günü saat 11 dedir. İsteklilerin şartname- yi görmek üzere her gün ve se girmek içino ve vaktinden evvel teklif ve teminat mektuplariyle Ba- hkesirde askeri SA, AL. KOM. nuna müracaatları. (3170) (3346) 4535 ses K. O. Hayvanatı ihtiyacı için 440,000 kilo yulaf kapalı zarfla münakasaya konmuş tur. İhalesi 14 ağustos 933 pa zarles: günü saat (o İ4 tedir. İsteklilerin nümune ve şartna meyi görmek üzere her gün ve münakasaya * girmek için o gün ve vaktinden evvel tek lif ve teminat mektuplarile bir likte Fındıklıda 3.K.O.SA. AL. KOM. nuna .müracaat- ları. (264) (3493) 4634 ... 1. F. Hayvanatı ihtiyacı için 240;000 kilo yulaf e zarfla münakasaya tur. İhalesi 14 Ağustos 033 pazartesi ünü saat 14,30 da- dır. İsteklilerin nümune ve şartnamesini görmek üzere her gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat mektuplarile Fındıklıda 3. K. O.SA. AL. KOM. nuna gelmeleri. (266) (3494) o 4635 “.. K. O. Hayvanatı ihtiyacı için kırma masrafı müteahhi- de ait olmak üzere 440,000 kilo arpa kapalı zarfla müna- konmuştur. İhalesi 14 Ağustos 933 pazartesi gü nüsaat 14 tedir. İsteklilerin şartname ve numuneyi gör mek üzere her gün ve müna kasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve temi nat mektuplarile Fındıklıda 3.K.O.SA.AL. KOM. nuna müracaatları. (265) (3495) 4636 *.. 1. F. Hayvanatı ihtiyacı için Kırma masrafı müteahhi. SA. nik'e Howkins biniyor. . “Öteki tek gözlüğünü düzeltip ce- vap verdi: 5 Gal. Estella. Ba tarafa gel. "Ben de kendimi tutamadım. — Charlotte, kızım. . lde DE min burnunun dibinde babanı görmü- yordun ama, bakıyorum şimdi ilân levhasını o görüyorsun. Gözlerinin tekrar açıldığına çok memnun oldum. Tebrik ederim.. Ama bu yanındaki e- mayiyi nereden buldun?, Bu nerede büyümüş böyle?.. Herifteki | surata bak yahu. Sağ gözü camekânın ar kasmda faltası gibi açılmış. Öteki de pişmiş dara gözü gibi kırış Da olmuş. . be sana Charlotte!. “ölider mi ben ona gör terecektim ama, . olmadı!,, Bouif vakayı bu suretle bağladık- tan sonra birdenbire içlendi. — Ah nerede 5 zamanlar?. Her pazar günü Charlotte her koltuğunun alında üstü damga birer litrelik şi- se ile eve gelirdi. O zamanlar geç: 41. Tek gözlüklü musibet kızın ah. (3344) 4534 - Karaağaç Müesesti Müdürlüğünden: Demir çatı ilânı bedeli Karaağaç müessesatında yapılacak demir muhammen 4000 lira çatı 20 gün Miüddetle ve kapal zasfüsülle münakssaya konmuştur. Te kas muamelesi müesseseye aittir. İhale 10 Ağustos 933 per sembe günü saat on dörtte müessesede yapılacak Resim ve Kroki ve şartnameyi görmek ve şartnameyi almak isteyenler cumadan maade her gün müe#: Münakasaya girecekler, bedeli seseye müracaat (edebilirler. muhammenin yüzde yedi bu- çuk nisbetinde teminat akçe veya mektubunu ve Belediye Fen İşleri Müdüriyetinden alınmış olan ehliyet vesikasını ve recekleri zarfa koymalıdırlar. (3415) Hilâliahmer Hasta Bakıcı Hemşireler Mektebi Müdürlüğünden: Genç kızlarımıza parlak ve em niyetli bir istikbal O hazırlıyan mek tebimize yeni talebe kabul edilecektir. Tahsil müddeti iki buçuk sene- dir. Mektep leyli ve meccanidir. Talebenin iskân ve iaşesi giyimleri Hilâliahmer cemiyeti tarafın dan temin edilir ve ayrıca kâfi miktar harçlık verilir. Kabul sartları : 1 — Türkiye Cümhuriyeti teba asından bulunmak. 2 — 18 yaşından aşağı 30 yaşından yukarı olmamak, 3 — Evli olmamak. 4 — Sıhhatı iyi olmak “ Sıhhi muayene mektepte yapılır. 5 — İlk tahsili ikmal edenler imtihanla, orta tahsili ikmal edenler imtihansız kabul edilir. 6 — Tahsil esnasında hastalık tan gayri bir sebeple mektebi terke- denler veya çıkarılanlar ve şehade tname aldıktan sonra beş senelik mecburi hizmeti ifa etmiyenler tahsil masrafını ödeyeceklerine dair İnoterden musaddak bir taahhütnam e vereceklerdir. 7 — Mecburi hizmet esnasında evlenemezler. Bu şartları haiz olan hanımlar ım hüviyet cüzdanı, aşı ve mektep şehadetnamelerini, berine alarak 15 Eylüle kadar Aksa: bimize müracaatları. de ait olmak üzere 240,000 kile arpa kapalı zarfla müna- kasaya konmuştur. İhalesi 14 Ağustos 933 pazartesi günü saat 14,30 dadır. İsteklilerin şartname ve nümuneyi gör- mek üzere her gün ve münaka saya girmek için o gün ve vak tinden evvel teklif ve teminat mektuplarile Fındıklıda 3. K.O.SA.AL.KOM. nuna gelmeleri, (267) (3496) 4637 Konyada K. O. Sa. Al, Kom dan: Konyadaki kıt'at ve mü. essesat efradının bir senelik ihtiyacı olan 129,000 kilo sx- Zır eti ve 92,000 kilo koyun eti kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İhalesi 13 ağus- tos 933 pazar günü saat 15 te Sığır etinin ve koyun etininde saat 16 da yapılacaktır. İstek- bilerin şartnamesini görmek üzere her gün Fındıklıda 3 K. O. Sa. Al, Kom. nuna ve mü- nakasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve te- (3192) KOM. dan : Ayvalık kıt'atı ihtiyacı i- çin 340,000 kilo arpa kapalı zarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi 25 Ağustos 933 çarsamba günü saat 11 dedir. İsteklilerin şartnameyi gör- mek üzere her gün ve müna kasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve temi nat mektuplariyle Balıkesir Askeri SA, AL. KOM. nuna müracaatları. (3181) 6393) ..: Samsun Askeri Satın Al ma Komisyonundan : Samsun Garnizonu ihtiyacı Hükmi ereği Ne duydum biliyer musunuz ?. Charlotte şimdi madensü- ormuş!. a anime facianın tabatturu Bouif'in teessürünü azgınlığa kalbet- & —Fakat durun. Charlotte daha yir mi birine basmadı... O kurbağayı ben bi: önüme katıp arkasma tekme- leri indire indire anasının evine geti” m Arkasma tekmeleri indire İline Grade stlee darda — Ne dedin? Ne dedin?.. — Ne mi dedim? Hem yarından tezi yok... an e Babe gire e Honorö GE — Vay canıma... Kasketim Meler ve mahallesinden hüsnü hal ilmühaberlerini bera- ray'da Haseki caddesinde mekte (3715) için 75,000 kilo sığır eti kapa İı zarfla münakasaya konmuş tur. İhalesi 19 Ağustos 933 cumartesi günü saat 15 tedir. İsteklilerin şartnamesini gör mek üzere her ve müna kasaya iştirak için teklif ve te minat mektuplarile birlikte o gün ve münakasaya iştirak i çin teklif ve teminat mektup larile birlikte o gün ve vaktin den evvel Samsunda Askeri Satın Alma Komisyonuna mü racaatları. (3209) (3618) 4777 ... Çorlu Askeri Satın Almas için 165,000 kilo ekmeklik Un pa zarlıkla alınacaktır. İhalesi 5 Ağustos 933 cumartesi güni saat 15 tedir. İsteklilerin şart ee görmek üzere her gün e pazarlığa © gireceklerino gün ve vaktinden evvel temi- mailarile birlikte Corluda As- keri satm alma komisyonuna müracaatları. (3228) (3736) ... Ezine Askeri atm Alma Komisyı Ezine ve ymm bulu nan Kıt'alar (o ibtiyacı için 24,000 kilo Gaz yağı ü nakasaya konmuştur. İhalesi 7 Eylül 933 perşembe günü saat 16 dadır. İsteklilerin sart nameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için o yün ve evvel temi matlarile Ezinede Askeri Sa- tın Alma mü- racaatları. (3207) © (3570) Dr. A. KUTİEL Karaköy'de Abdullah sef. lokamtası sırasında 33 numaraya taşınmıştır. b Pa ul 4 ii j I i j E Li Tam o aksam da Estelle des Courcek- les sokağındaki konağında bir ve riyorda, (Devamı var)