15 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

15 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

Üniversitelerin çoğalması Bugünkü gazeteler, salâhiyet sahibi bir zatm beyanatına istinat pek uzak olmıyan bir zamanda Anka- rada bir üniversite açılacağını haber verirken, memlekette bir kaç üniver- site bulunması tabii görüldüğünü ya- zıyorlar, Bu haber, filerimizce, maarif in kılâbımızın yeni ve pek büyük iyi ne- ticeler verecek yeni bir safhaya gir- mek üzere bulunduğunu müjdelemek- yi teğbih ile anlatmak hatasından sar- fınazar — esasen pek doğru olan bu fikrinde hemen yalnız kalmıştı. Şimdi 15 milyon nüfusu bulunan bir memlekette tek üniversit«nin ihtiyağı temin edemiyeceğinin tabii bulunma - #1 büyük inkılâbımızın tesirile fikirle. rin ne kadar ileşlemiş olduğunu gös- terir. Maarifin kökü yüksek ilim müesse- selerinde olduğuna (bugün ilim tarihi şahittir. Halkı tenvir için ilk vasıta olan zayı bile yüksek bir felsefe mahsu- Tüdür. İlim her memlekete - evvelâ yüksek ilim müesseseleri ile ( girmiş, halk arasında yayılmıştır. ü hakikatin bizim gözümü- ünde geçen bir misali de var- Amerikalılar Berutta yalnız bir üniversite açmışlardı. Orada bütün ilk veya ortamek- tur. Fakat mi © üniversitenin tesi ri ile Berutta kısa bir zaman içinde © kalmıştı, O vakit Berut bizim yı olduğu balde orada çıkan ga- zeteler İstanbuldakilerden daha çok- tu, ... Memlekette üniversitelerin | çoğal- ması lüzumu söylenilince evvelâ pare ineselesi hatıra gelir. — İyi ama, üniversiteler pek paha- Hya malolurlar. Bu kadar parayı na- si sarfedeceğiz?.. derler. Onun için evvelâ üniversitelere ve- ylecek paranm ne kadar faydalı ole ri ehemmiyetsiz bir kasaba halinde- idi. O tarihte hükümet orada bir fen fakültesi açarak genç bir alimi oraya kimya hocası yaptı. Bu âlimin lâbora- tuvarında çalışan talebeden birinin babası, bir şeker fabrikacısı bir gün hocaya gelerek şekerden sonra çıkar- pirtosunun bozulduğunu söyli- Tetkike girişti. Nihayet ispirtonun — © vakte kadar ilimde anlaşılamıyan clduğunu, bozuk mayadan ileri gel, rikacının işi düzeldi. Bu genç alim büyük Pasteur'dü. O şey de har ilminde en büyük keşiflerden biri Bu hâdiseden büjün bir âlem, mik- İnr ölemi meydana gk çıktı. Bu keşfin ili sanayi hiz saye sinde etrafta lkikalar ifu » vilâyet Fransada en ziya- de vergi veren vilâyettir. Üniversite diyince ye de bina hatıra gelir. Bir yerde ün ık icin evvelâ büyük hir saray yapmak lâz:m olduğu zannedilir. Şüp- heniz. ilim e büyüklüğü sie ay saray yapılıncıya kadar ilim bile hizmet ede- keşiflerden bir çoğu tavan ME yeraltında lâboratuvar- Pasteur'ün Bu büyük Keşiflerin tanıtmış. Pasteur Enstiiürü a m Çihaçef'in lim gözü ile yazdığı bir kitaptan baş- şey yoktur. Green İttihadı Milli Neden lâzımdır? bir Fransız ölimi Reclus yazmış; toprak larımızın altındaki eski medeniyet e- .. aşılan sald meyi lar. İstanbulda mii tek bir üniversi- te geniş memleketin her tarafını tet- kike yı z Üniversitelerin iki türlü © vazifesi vardır: Biri memleketin ik z in gençlerine lim öğretmek, öteki tetkikat yapmak, ilme ilâve etmek. Yalnız İstanbul Üniversitesi bütün memleketin gençlerine — yüksek ilim dersi vermeğe bile yetişemez. Anado- la liselerinden çıkan gençlerden ancak kudreti olan gençler İstanbula kadar gelebiliyor. Kudreti olmıyanlar kınlarında Üniversite o olmadığı için wek tahsilden mahrum kalıyorlar. arasında ileride ilim adami olacak, her sene kaç genç memleket için Kayboluyor. ... İstanbul Üniversitesinin memleketin her tarafını tetkike yetişebileceği, mu- hal olarak farzedilse bile, bu vazife- yi yapması için gene başka üniversite daha bulunması er. Eski İstanbul Darülfünunu kurulu- şundanberi bir kaç defa ıslah edildiği halde, kendisinden beklenilen netice- leri verememişti. Bunun bir çok 8- bepleri arasmda, fikrimizce, en mü- Ni memlekette tek başına kalma- Hayat bir mücadele © olduğu insanlar gibi müesseseler de ancak bi- ribirlerine gıpta ederek rekabet ile tek Darülfünunda bir dersi yapan hoca, karşısında ayni işi gören başkasmı göremeyince, kendi- sini bu işte en yüksek adam farzeder. Talebesi de o hocanın her söylediğini ayni hakikat telâkki eder. Çünkü mu- kayeseye imkân yoktur. Vakıâ, başka memleketlerdeki üni- versiteleri gözönüne getirerek mem- lekette yalnız olan Istanbul Üniversite- si başka memleketlerdeki | hocalara rekabet etmelidir, diyeceksiniz. Fa- kat rekabet te ayni şartlar içinde kı bildir. Bir müesseseden başka muhit içinde bulunanlarla rekabet etmesini istemek ona fazla bir yük vermektir. Eski darülfünunda — sırf ilmi olan derslere muavin bulunama: her. kes duymuştu. Bu rağbetsizliğin se bebi şüphesiz, muavin olacak gençle- rin ilerilemek için gidebilecekleri başka darülfünun bulunmaması idi. Eski tedris usulünde bir hoca tale- besin | bütün dersleri öğreterek & et rde dersler © muhtelif taksim edilme! te başka üniversiteler bulunmasına bağlıdır. «Birikaihakikat müsademeiefkâr- dan çıkar» sözü ilim işlerinde tama- ığradur. men doi Tarihte bunun en bü- isali eski Yunanistanın İstanköy ve Knidas mektepleri arasındaki ilim rekabeti ve mücadelesidir. O zamana kadar müteferrik malümata İstinat ©- der bir sanattan ibaret olan hekimlik, o iki mektebin rekabeti ve müçadele- müteferrik mylkmatr ılamış, aralarindaki râbıtaları bul. ipin çalışmış ve bir ilim haline iğ miştir. İsviçre genişlik itibarile küçük, nü- fasa dn genişliği ile mütenasip bir çoğalması lüzumuna bir delil idir? z değil midir. dü 2048 ; Ajama haberleri A Me gm 230 Dama mu sikini. 23,453. öm BUDAPEŞTE, 550 we. 21,08: İssi kongresi mahallinden makil: 22,55: orkestrası. 2386: Siyam musikisi. A YİYANA, ie komser (Salsburg” tan naklen). 284 Mai sürü komser. (viyana filkarmonik takımı Türk Sigorta Şirketi | Harik ve hayat üzerine sigorta muamelesi icra eyleriz (ği Sigortaları halk için müsait şeraiti havidir İğ Merkezi idaresi: Galatada Ünyon Hanında | Acen'ası bulenmayan şehirlerde. acenta araymıktıdır m “Tek: Beyoğlu : 4887 4907 e di MILLIYET SALI 54 | Açık sütun İ Son yüzme yarışları dolayısile... Fenerbahçeli Kemal Beyden dün aldığımız mektubu aynen neşrediyo- ruz? Muhterem Milliyet gazetesi spor mu harrirliğine: “Cümhuriyet gazetesi âpör bâhisle- rinde daima, ıktan bahseder. Fakat haddi zatını bu nokta öyle midir? Değil midir? Bu tayin edilecek bir mesele... Galatasarayın bütün muvaffakıyet- leri için çok hassas olan spor muhar- riri Bey Fenerbahçenin muvaffakıyet lerine daima gözlerini kapıyor... Ku- laklarmı tıkıyor, bir çok şeyleri, Ga latasarayın lehine kaydetmekten de, geri kalmıyor. yarışlarında Galatasarayın ü mayan bir tasnif yaparak gene Gala tasarayın kazandığını kaydetti. Diğer tarafta ise, hem Vakit gazetesinin cu » ma günü yaptığı müsabakalarda ve muhterem gazetenizin tertip etmi olduğu ra geri bir müsabakada bütün hasımlarını bırakarak daima ön- de giden, Hanirbalya yüzücülerinden bir tek kelime bile olsun bahse lüzum görmüyor. Orada kıymetli neticeler el de'eden, yeni Türkiye rekorları -ya- pan, gençler, acaba niçin ihmal edi: liyor? Evet! Hakları da var, çünkü o muvaffakıyetleri elde edenler Fener- bahçelilerdir. Kürek yarışlarında, Ga- latasarayın otuz sekiz puvanla birinci geld kaydeden kısma gelince, mu harrir bey bilmelidir ki, umumi puvan, kürek müsabakalarında naza ra alınmaz. Her kategorinin birincili- ği ayrıdır. Mıntaka şampiyonluğu da kıdemli müsabakalar neticesinde mey dana çıkar. Teşvik mahiyetinde olan cuma günkü müsabakalarda, müptedi sınıfında Galatasaray, kıdemsizlerde Fenerbahçe, kıdemlilerde Beykoz, Ha nımlarda ise gene Fenerbahçe birin- ci oldu. Cümburiyet sütunlarında her nedense hanımlar: birinciliğinden hiç bir bahis yok... Acaba muharrir bey umumi puvanm nazarı itibara a- lınmıyacağından haberleri yok mu? Cuma günkü Vakit gazetesinin ter- tip etmiş olduğu müsabakalarda bu- lunmadılar mı? Muhterem gazeteni- zin müsabakalarından haberdar de- gil midirler? “Hiç şüphe yok ki, muharrir bey, umu mi puvanların kürek müsabakaların- da nazarı itibara, almmayacağını pek âlâ bilirler. Fakat ne yapalım ki efikâ» rı umümiyeye karşı - Galatasarayın bir muvaffakıyetinden her ne suretle oli sa olsun, bahsetmek İâzım. Bunun çindir ki böylelikle topladılar ve bu neticeyi meydana çi Ve gene şurası da muhakkak, ki yü üsabakalarından haberle- ri vardı. Hattâ cüma günkü Vakit ga zetesi müsabakalarında orada bulunu yorlar ve denizde yüzüyorlardı. Fas kat o günkü birinciliklerin kısmı âza manı Fenerbahçe aldı. Bütün muvaf- fakıyetleri sarı lâcivertliler elde etti. Türkiye rekorlarını kıranlar, sarı - lâ- civert formayı taşıyanlardı. Mivaffa- kıyetten muvaffakıyete koşan o kıy- metli Türk kızı Leylâ Hanım Fener- bahçelidir. Orada Galatasaraya bir muvaffakıyet hissesi ayırmak güçtü. Umumi puvanı da nazarı itibara sak Fenerbahçe, elde edilen birincilik leri saysak Fenerbahçe, hanımlarda Fe- erkeklerde Fenerbahçe daima önde geliyordu. Bumu nasıl elleri varıp ta kaydetsinler. Bundan nasıl bahsetsin- ler, Muhterem gazetenizin tertip etmiş olduğu, müsabakalardan da ayni su- retle bahsetmek ellerinden gelmiyor- du. Çünkü Galatasaraylılar her me- dense gençliği teşvik için yaptığınız | bu müsal iştirak etmemişler” di. Burada artık Cumhuriyet gazetesi için alâka uyandıracak bir taraf kal- mamiştı. Şimdi tamamile gözüküyor. Cüm. huriyet gazetesi spor bahislerinde taraf mıdır? Bir gazete bir klübün değil, e. Türk gençliğinin mürevvici efkârı ol- malıdır. Haydi bu da olmasın, fakat hakikat açıkça Her hareket, Galata - sarayın lehine kitaba uy: | iyet muharriri | muvaffa | kıyetleri gazetelerinde bahsedilmedi: &i için yazdım. Fenerbahçelilerin müz vaffakiyetlerinin bir gazetede kayde | dilmesi sarı lâcivertlilere hiç bir şeref | vermez. Onlar, renl ai inç ia nasebe Türk gençliği ışiyorlar, * Bu mektubu yazdığımın #ebebinö gelince bundan bir iki'ay Ve siri gazete lerinde bir kari mektubu 'çıkti. Ba mektupta Cumhuriyet e Fe. nerbâhçe (| taaftarlığı o yaptığından bahsediliyordu. Bu mektuba herkes güldü. Hattâ Galatasaraylılar bile.. Cumhuriyet gazetesi hiç bir zaman Fenerbahçeli olmamıştır. Fenerbahçe nin, hiç bir muvaffakıyetini istiyerek kaydetmemiştir. Hattâ kazandığı İs- tanbul futbol şampiyonluğunu bile... Bu muharrir bey istedikleri kadar bitaraflıktan bahsetsinler, bütün spor cular bilirler ki Cumhuriyet gazetesi Galatasaraylıdır. Sarı lâcivertlilerin. muvaffakıyetlerini zaman gözlerini kapar, duyduğu vakit kulak larını tikar, Bunun aksini iddia etmek bilmem ki gülünç olmaz mı? Hürmet Ne T , Fonerbahga klübünden M. KEMAL Musevi lisesi Beyoğlu, Kumbaracı yokuşu Tercuman sokağı. Telefon 41384 Kayıt ve tecdidi kayıt muamelâtı Cuma ve Cumartesinden maada her gün saat 9-12 arasında icra edilmek tedir. Ger kalmadan yer tetiin edi- Müdiriyet (6086) , iü nm e Li GUSTOS 1933 Balıkesir Askeri Sa. Al, Ko. dan: Balıkesirdeki kıt'at ihti- yacı için 360,000 ve Ezinede- ki kıt'at için 500,000 kilo un kapalı zarfla münakasaya kon muştur. İhalesi 17-9-933 pa- zar günü saat 11 dedir. Talip lerin mezkür gün ve saatten evvel Balıkesirde Askeri Sa. AL Ko.'na müracaatları. (3244) (4096) Balıkesir Askeri Sa. Al, Ko. dan: Bursadaki kıt'at ihtiyacı için 620,000 ve Bandırmadaki kıt'at için 270,000 kilo un ka- palı zarfla münakasaya kon- muştur. İhalesi 18 eylâl 933 pazartesi günü saat 11 dedir. Taliplerin yevmi mezkürda vakti muayyeninden evvel Ba- lkesirde Askeri Sa. Al. Ko. na müracaatları. (3245) (4097) ... Haydarpaşa ve Gümüş suyu hastaneleri ihtiyacı için 60 bin kilo koyun eti kapalı zarfla mi rlakasaya konmuştur. İhalesi 6 Eylül 933 çarşamba günü saat 14 tedir. İsteklilerin ev- saf ve şartnamesini görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için de o gün ve vaktin- den evvel teklif ve teminat mektuplarile Fnsdıldıda 3 K. O. Sa. Al, Kom. nuna müraca- atları. (292) (4093) Çorlu Askeri Satm Alma Komisyonundan: Fırkanm Çorludaki kıt'at ve müessesatı hayvanatı ihtiyacı için ayrı ayrı şartnamelerle üç parça halinde ve beher parça- 81 112,000 kilo olmak üzere üç parça halindeki saman kapalı zarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi 6 eylül 933 çarşam | ba günü saat 14 te dir. Talip- lerin münakasaya girmek için * tayin edilen gün ve saata tek- lif ve teminat mektuplarile Çorluda Askeri Satın alma komisyonuna müracaatları. (3247) (4092) K. O. ve 1, F. Kıt'aları ihti- yacı için 12,000 kilo bulğur pa zarlıkla satın almacaktır. İha-- lesi 17 ağustos 933 perşembe günü saat 11 dedir. İsteklilerin nümüne ve şartnamesini gör- mek üzere her gün ve pazarlı- | ğa girmek için de o gün ve vak tinden evvel Fındıklıda üçün- cü Kolordu Satın alma komis- yonuna müracaatları. (291) (4091) v.. Gümüşsuyu ve Haydarpaşa münakasaya konup 14 ağus- | tos 933 pazartesi günü ihale- leri yapılacak olan 745 ton la- vemarin, 318 ton kriple, ve 728 ton kok kömürlerinin iha- leleri görülen lüzum üzerine 19 ağustos 933 cumartesi gü- nü saat 14, 14,30 ve 15 te ya- i prlacağımdan taliplerin tayin e- : dilen gün ve saatte teklif ve te- | minat mektuplarile Fındıklıda 3.K.O.SA,AL, KOM. nuna müracaatları. (293) (4094) Çorumdaki kapat ihtiyacı i- çin 350,000 kilo buğday üğü- tülerek kıt'at kilerlerine testim edilmek şartile kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İha- lesi 9 eylül 933 cumartesi gü- nü saat 17 dedir. İsteklilerin şartnameyi anlamak üzere her gün ve münakasaya girmek i- çin o gün ve vaktinden evvel teklif ve 1250 liralık teminat mektuplarile Çorumda Askeri | Satın Alma Komisyonuna mü- İ racaatları. (3251) (4095) Ezine Askeri Satın Alma Komisyonundan: Ezine ve Bayramiçta bulu- nan kıt'alar ihtiyacı ( için 24,000 kilo Gaz yağı açık mü- nakasaya konmuştur. İhalesi . 7 Eylül 933 perşembe günü dü | 3 üncü Kolordu ilânları saat 16 dadır. İsteklilerin şart nameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel temi- natlarile Ezinede Askeri Sa- tın Alma Komisyonuna müra- caatları. (3207) o (3570) 5046 Balıkesir Askeri SA. AL, Kom. dan: ; Ayvalık kıt'atı ihtiyacı için 340,000 kilo arpa kapalı zarf- la münakasaya konmuştur. İ- halesi 25 ağustos 933 çarşam- ba günü saat 11 dedir. İstek- lilerin şartnameyi görmek ü- zere her gün ve mühakasaya girmek için o gün ve vaktin- den evvel ' teklif ve © teminat mektuplarile Balıkesir Askeri SA. AL, KOM. nuna müraca- atları. (3181) (3393) 4982 v.> Balıkesir Askeri Satın Alma Komisyonundan: Balıkesirdeki kıt'at ihtiyacı için 18,000 kilo sade yağı Ber- ğamadaki kıt'at için 324,000 Ayvalıktaki kıt'at için 109, 000 kilo Un kapalı zarfla mü- nakasaya konmuştur, İhalesi 4 eylül 933 pazartesi günü saat 11 dedir. Unun ihalesi ayni gün sâat 13 tedir. Ta- liplerin şartnameleri görmek üzere her gün ve münâkasaya iştirak için de ihale gününde tayin edilen saatten evvel Ba- hıkesirde Askeri Satın Alma Komisyonuna müracaatları. (3238) (3889). 237 İzmit Askeri © Satın Alma Komisyonundan : İzmitteki Fırka kıt'atı ihtiyacı için ka palı zarfla 29,700 kilo sade ya ğı satın almacaktır. İhalesi 23 Ağustos 933 çarşamba günü saat 15 tedir. İsteklilerin şart »ameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak edecek- ierin kararlaştırılan, gün ve saatta İzmitte Fırka Satm Al ma KomNyohuna müracaat - ları. (3220) (3683) 4997 ... K.O. ve1.F.- Kıt'aları ih- tiyacı için açık münakasa ıle 10,000 kilo kuru üzüm alma caktır. İhalesi (26 Ağustos 933 cumartesi günü saat 11 de dir. İsteklilerin şartnameyi ve nümuneyi görmek üzere her gün ve münakasaya gir mek için o gün ve vaktinden evvel teminatlarile | Fındıklı- da3.K.0. SA.AL. KOM. nuna müracaatları (276) (3809) . Çatalca Mst. Mv. Kıt'aları ihtiyacı için 500,000 kilo o- dun kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İhalesi"26 Ağus- tos 933 cumartesi günü saat 14 tedir, İsteklilerin şartna- meyi görmek.üzere her gün ve münakasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat mektuplarile Fm- diklıda 3.K. O, SA. AL, KOM, nuna müracaatları. (277) (3810) 5158 si Kol Ordu Kıt'atlarile Has- tahaneler ihtiyacı için 50,000 kilo sade yağı kapalı — zarfla münakasaya konmuştur. İba lesi 2 Eylül 933 cumartesi gü | nü saat 15 tedir. İsteklilerin şartnameyi görmek “zere her gün ve münakasaya girmek 'i- 7 | caatları, Darüşşafaka Müdürlüğünden: Darüşşafakaya iaşe ve ibatesi mektebe ait olmak üzere azâmi 50 lira ücretle alımacak bir “kaç müa vinin ayni zamanda Orta ve lise sınıflarında ders, alabilmeleri ve orta tedrisat muallimliği için Maa rif Vekâletince aranılan evsafı haiz olmaları lâzım « geldiğinden idaresine müracaatları, (4012) Beyoğlu Orman İdaresinden: Müsadireli emvalden olup Beşiktaş ve Kabataş'ta mah- fuz bulunan bir adet kayık se- renile 1500 kilo Meşe kömürü açık arttırma suretile 6-9-933 e va 6 da ihale olunacağın taliplerin Beşiktaş İdaresine ve ihale e ee Tu ve Beşiktaş kaymakamlıkla- rında müteşekkil müzayede komisyonlarına lüzumu müra- cnatları, (4062) Hali tasfiyede Av ve Revolver Fişekleri İnhisarı Türk Anonim Şirketinden: Hali tasfiyede AV ve REVOLVER FİŞEKLERİ İNHİSARI Türk Anonim Şirketinin heyeti amumiyesi 1933 seriesi eylülünem 2 sine müsadif cumartesi gü“ nü saat on birde şirketin Galatada Bahti yar hanındaki merkezinde fevkalâde su- Tette toplanacaktır. Muhterem hissedarla rn bilesale veya bilvekâle hömil ve sa- hip bulundukları senetleri içtima gönün- den en az bir hafta evveline kadar şirket Tasfiye heyetine tevdi ederek dühul va- Takası almaları ve muayyen gün ve saat- ta içtimada hazır bulunmaları siça olu- nur, Ruzname: 1) Tasfiye memurlarının tasfiye mosa- isi hakkındaki caporlacınıa kıraatı, 2) Tasfiye hesaplarının vaziyeti, 3) Şirket aktifinin tasfiyesi hummun- daki itilâlnamenin tedkik ve tasdiki, 4).Şrketin.eski Meclisi İdare azaları ve murakiplerinin tebriyesi hakkında ka rar İtasr, (6375) mn alma, İstanbul 6 inci Terâ Dairesinden: Bir borçtan dolayı mahcuz olup paraya çev- rilmesi takarrür eden 2 kilim, bir kon- 8ol, ayna ve saire 16-8-933 çarşamba gü- nü saxt 14 - 16 ye kadar Biyüp'de Me. zat mahallinde açık arttırma suretile satılacağındari talip olanların mahallin- deki hâzır bulunacak memuruna mira. z (6384) gitiliyer Türkiye işin Harig için LK LK mmm Gülen evrak geri verilmez.— Müddeti süshalar 10 kuruştur.— Gazete ve BUGÜNKÜ HAVA Yeşilköy Askeri Rasat © Merkerinden verilen habere göre buğün hava açık ve 148-813 tarihinde bavk tazyiki 760 mi- limetre; em farla scaklık 26, en ar 21 de- çin o gün ve vaktinden evvel ik erre teklif ve teminat wektuplarile ... Fındıklıda Uçüncü-X ol Ordu Kol Orduya Merbut kıt'a- Satım alma Komisyonuna mü-| larile Hastahaneler ihtiyacı i- racaatları, (286) (3951) | çin 22,000 kilo Beyaz Peynir 5312 | kapalı zarfla münakasaya kon Ty muştur. İhalesi 2 Eylül 933 Kol Orduya Merbut Kıt'a- larile 1. F.ve hastahaneler ih tiyacı için açık münakasaya ile 500 kilo çay satın alınacak tır. İhalesi 2 Eylül 933 cumar tesi günü saat 16 dadır. İstek lilerin şartnameyi nümune: görmek üzere her gün ve mü- nakasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel : teminatla cumartesi günü saat 14 tedir. İsteklilerin şartnameyi gör- mek üzere her gün ve müna- kasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve temi- nat mektuplarile Fındıklıda ü çüncü Kol Ordu satın alma ko misyonuna müracaatları, (288) (3953) 5314