15 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

15 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

tenzilâttan istifade ederler. Adres: İstanbul'da LEME Dördüncü Vakıf Han. No. 40-30 ve adresi: İstanbul, Şeker Telefon No. 24470. Galatasaray | e Müd ünden: 1 — Bu sene Eylülün 11 ürlüğünden: tacanaktır. 2 — Mezuniyet ve ikmal imtihanları 2 Eylülde başlı- yacak ve 10 Eylüle kadar devam edecektir. £ (Program mektepte görülebilir.) 3 — Eski talebenin kayıt tecdidi 21 Ağustos 933 tarihin den itibaren 31 Ağustosa kadar devam eder. Bu müddet için de kaydı yenileştirmiyen eski talebe hakkını kaybedecek- tir, 4 — Bu sene yeniden alınacak leyli ücretleri talebenin ka yıt ve kabul muamelesi 20 Ağustos 933 tarihinden itibaren ber gün öğleden sonra devam edecektir. 5 — Mektebin senelik tahsil ücreti, üç taksitte ödenmek üzere lise için 300 ve ilk kısım © için 275 liradır. Birinci tak sit talebenin kayıt ve kabul olunduğu gün, ikinci ve üçüncü taksitler birinci kânun ve mart iptidalarında alınır. 6 — Baremde 7 inci ve daha aşağı derecede maaşlı Dev- İet memurları çocuklarından ©, 10 tenzilât yapılır. (Bu memurlarm memuriyetlerin i ve maaş mıktarlarma (dair dairesi âmirliğince tasdikli ve (15 kuruşluk pullu vesikanın her taksit için mektebe vermeleri ve bu vesikanın sureti için de 8 kuruşluk pul iliştirilmeler i lâzımdır.) cretle tahsil eden sayıl: kardeşlerin (ikincisinin Sp 15, diğerlerinin ücretinden 920 tenzilât vardır. Kar deşlerin, kardeş olduklarına ve ücretle tahsil ettiklerine dair mahalli İdare Meclislerinden almacak mazbata ile ül lâ- zrmdır. anilar. CSBOMY şe e Başiktaş: Yıldır - Te. CA ŞEMSÜLMEKÂTİP Yuva, ilk ve orta kısımlara her gün leyli ve nehari B>ialebe kaydolunur yaya) (6316) < © Istanbul Ziraat Mektebinden: © İstanbul Ziraat Mektebin in sene gayesine kadar ihtiyacı olan Ekmek ve mevaddı müşteile kapalı zarf usulile omüna kasaya konulmuştur. Ağustosun 22 inci salı günü saat 15 te ihaleleri icra kılı nacağından taliplerin şeraiti anlamak için her gün ve müza- yedeye iştirak için de yevmi mezkürde İstanbul Maarif Mü- dürlüğü binasında Liseler Muhasebeciliği nezdinde müteşek kil Ziraat Mektebi MN Komisyonuna müracaatları. 5054 - ge | tekdi İstanbul Amerikan Koleji KIZ KISMI ERKEK KISMI Amerikan Kız Koleji, Arnavutköy Robert Kolej. Bebek Tel: 36160 Tel. 363 Mektep İngilizceyi en iyi öğreten bir mücsesedir. Almanca veya Fran- sızca ihtiyarı olarak mütehassıs muallimler tarafından öğretilir. Aile hayatı yaşatılır. Terbiye sistemi Amerikan olmakla beraber milli terbiye ve kültüre sonderece ehemmiyet verilir. Mektebin mükemmel bir ticaret şubesi vardır ÜNİVERSİTE BAKALORYASINA HAZIRLAR Kütüphaneleri mükemmeldir ve talebenin vukuflarına, fikri terbiyelerine hizmet sder, Sıhkit terbiye verir, kız ve erkek beden terbiyesi sporları ile gençleri bedenen ve ruhen yükseltir. Nehati ücretlerinde tenzilât vardır. MÜHENDİS KISMI : Amelive nazari elekisik, makine ve ve nafia mühendisi yetiştirir. SANAYİ KU KURLARI: Elektrik ve tesviyeci ustabaşı ve makinist — e. yetiştiren iki senelik ameli kurlardır. , ğinteitini itibaren Salı ve 1 Eylülden itibaren Pazardan Cuma günleri 9 - 12 ye kadar maada hergün 9 - 12 ye ka kayıt yapılır. dar kayıt yapılır. Dersler 23 Eylül Cumartesi günü başlıyacaktır. 4918 “İstanbul Mıntaka Sanat Mektebi Müdürlüğü rlüğün Mektebe yeni talebe kay dma başlanmış 17 Ağustos perşembe gürü saat 17 ye ei devam edi lecgktir, Leyli meccanilik için şartlar : 1 — Türkiye Cümhuriyeti tabiyetinden ve İstanbul, Ko saeli, Zonguldak, Samsun, Ordu Vilâyetleri halkından olmak. 2 —16 yaşmdan yukarı olmamak ve san'at tahsiline uy gun bünyede olduğu mektep Doktorunun raporu ile anlaşıl- | 3 — İlk mektepten o şahadetnameli olmak ve bumek teplerde okunan derslerden yapılacak musabaka imtehanm da kazanmak. | den: te aşı gaheidetmmsi sisi nl mektep şahadetnamesi, dört adet kartonsuz vesika fotoğrafı getirmelidir. (3835) 5182 MİLLİYET SALI 15 AGUSTOS 1933 İstanbul ve Trakya Şeker Fabrikaları Türk Anonim Şirketinden: İğ Fabrikamızda çıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme şekerler 29 Temmuz tarihinden itibaren bin kilodan az olmamak l a her İsteyene satılmaktadır. Fiailarımız eskisi gibidir. Yani İstanbul'da Sirkeci istasyonunda veya depolarımızda araba veya kayıkta e. Kristal Toz Şekerin Kilosu 36,75 Galli Küp Şekerin Kilosu 39,50 İırışlır. Ancak en az beş vagon şekeri birden alanlara vagon başına ii lira indirilir. İstanbul haricindeki yerlerden EE siparişler be- delin yüzde yirmisi peşin ve üst tarafı hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. Depodan itibaren bütün masraflar ve mes'uliyet müşteriye aittir. Gönderilecek mal şirket tarafından müşteri hesabına sigorta ettirilir. Sipariş bedelinin tamamını gön- derenler için sigorta ihtiyari olduğu gibi en az beş vagon sipariş ederek bedelinin temamını peşin ödeyenler vagon başına beş lira ANE alici Zirmat “Enstitü Ziraat ve Baytar Fakül- telerile Yüksek Orman Mektebi Kayıt ve kabul şartları 1933 ders senesi için Ankara (Yüksek Ziraat Enstitü sü) Ziraat ve Ziraat sanatları Fakültesine 5 kız ve 45 erkek olmak üzere (50), Baytar Fakültesine Kız ve Erkek (50), Yüksek Orman Mektebine (30) talebe alınacaktır. Müessese leyli ve meccanidir. Kabul şartiarı şunlardır: 1 — Türkiye Cümhuriyeti tabasından olmak. 2 — Lise bakaloryasını vermiş bulunmak 3 — Yaşı 17 den aşağı olmamak 4 — Bu mesleklerin icap ettirdiği bedeni kabiliyete malik ve hastalıklardan salim olmak, (tam teşekküllü hasta hane sıhhat Hey'eti raporile tevsik olunur). 5 — Tahsil leyli ve meccani olduğundan staj veya tah sil devresinin (oortasmda (arız (olacak mazeretler dölü; piskeli ime © delen vedieşimensiiinktim. nm O kayb etmiş olanlar müstesna olmak üzere) staj veya mektebi terkedenlerin veya cezaen çıkarı- lanların hükümet tarafından kendilerine yapılan Omasrafı tazmin edeceklerine dair Noterlikten musaddak kefaletna- | me vermek (Müessesece verilecek nümuneye tevfikan). 6 — Mahalle ihtiyar Heyetinden veya polis merkezin den hüsnühal mazbatası ile 4 kıt'a fotoğraf vermektir. 7 — Taliplerin iiktarı kadroyu tecavüz edince şahadet name dereceleri ve müracaattarihleri sırasile kabul muame lesi yapılacaktır. 8 — Ziraat Fakültesine girecekler evvelâ 1 sene Gazi Orman çiftliğinde talebe nâmzedi sıfatile staja tabi tutu Turlar. Talebe stajda bulun duğu müddetçe yemek ve se bedeli olarak kendilerine ayda 40. — Vira ücret verilir. ücretten hiç bir tevkifat yapılmaz. Bu şartları haiz olup Ankara (Yüksek Ziraat Enstitü sü) Ziraat Baytar Fakültelerine (Ove Yüksek 'man Mektebine girmek istiyenlerin 31 Eylül 933 tarihine ka- dar yukardaki şartları gösterir vesikalarını bir istidaya rap tederek doğruca Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rek törlüğüne müracaat etmeleri. İstanbul'da: | Selimiyede Bay- tar ve Büyükderede Orman Mektebi Rektörlüklerine dahi müracaat olunabilir, Daha fazla malümat alr ak istiyenlere takdirinde le Prospektüsler gönderilir. (3024) , müracaatları 4999 ,Sıbhat ve çtimai Muavenet Vekâ. leti Hudut ve Sahiller Sıhhat © Umum Müdürlüğünden: İstanbulda Çanakkale ve Tuzlada Teslim edilmek üzere 332 Ton maden kömürü almacaktır. Aleni münakasası 21 A- gustos 933 Pazartesi saat 14 te Galatada Kara Mustafa paşa sokağında İstanbul Limanı sahil sıhhiye merkezindeki komis- yonda yapılacağından istiyenlerin şarinamelerini görmek üze- re Ankarada Hudut ve Sahiller sıhhat umum Müdürlüğü ayni- yat muhasibi mesullüğüne veyamezkür merkez Levazım me- 5042 murluğuna müracaatları (3584) Marmara Üssü Bahri Kumandanlığı | Satın Alma Komisyonu Reisliğinden: 5 Bin ton Maden Kömürünün tahmil ve tahliyesi işi aleni münakasa usulile 1 Eylül 933 Salı günü saat On da İzmitte Kumandanlık satın alma komisyonunca müteahhide ihale e- dilecektir. Şartname sureti müsaddakaları o komisyondan a- muvak hnabilir. Taliplerin yüzde 7,5 Disbetinde teminatı kate ile komisyona müracaatlar: ilan olunur. (3804) e ii İk EEE EZ Leyli ve Nehari ŞAM Kız ve Erkek İSTANBUL Yalnız orta ve lise kısımları havidir. Müdiri; Ebulmuksin Kemal Yeni kurulan Cümhuriyet Üniversitesinin bütün fakültelerine imti- bansız dahil olabilecek yüksek seviyede talebe yetiştirmek maksadile tesis olunmuştur. Bu mektebe devam edip şahadetname alacak talebe, herhangi bir ecnebi lisanınm edebi yatını da elde edecek surette ecnebi bir lisana sahip olacaktır. Ders programları yeni şekillere göre nazari ve ameli olarak tanzim edilmiştir. Tecrübeli ve seçilmiş bir talim heyetine malik olan Gazi Lisesi Cağaloğlu fırını karşısmda Hasan Fehmi Paşa konaklarında Hergün öğleden sonra birden beşe kadar talebe kayıt ve kabul eder. Ankara Nhimen > Höziünmni Baş Tabipliğinden: Hastahanemize Muktazi (296 kalem Eczayi Tibbiye, sarğılık bez, Pansmanlık Tülbent Bezi, 37 kalem Laboratu- var Eczası, ve 28 kalem Laboratuvar malzemesi bir kalem de olarak kapalı zarf usulile, 12 kalem Rontgen Alâtı ve 10 kalem Rontğen Flim ve ilâcı keza bir kalemde olmak üzere kapalı zarfla 67 kalem Kulak, Göz, Turku Bevliye ve Dişçi a- lâtı ve Dişçi Eczası aleni suretile 7 Ağustos 933 tarihinden 27 Ağustos 933 pazar gününe kadar Yirmi Ogün müddetle münakasaya konulmuştur. Mevaddı Mezkürenin kâffesi takasa tabidir. Taliplerin yabancı malların ithali hakkındaki kararname ahkâmma tevfikan hareket edilmek şartile yev- mü mezkürda Yüzde Yedi buçuk teminatlarile birliktesaat On dörtte Hastahanede müteşekkil komisyona ve şartname ve Listelerini görmek için de İstanbulda Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürlüğüne ve Ankarada Hastahane İdare Me murluğuna müracaatları ilân clunur, (3967) 5377 YEDKULE GAZ ŞİRKETİ Demir paslarına karşı hususi Siyah Bir Boya istihsal etmektedir o Fiyatı Çok Ucuzdur Malümat almak için, Büyoğlu'nda Tünel meydanında Metro Hanında birinci kata müracaat (6262) (555) Deniz Satın Alma Komisyonundan: 9800 Kilo kösele Pazarlıkla münakasası: 16 Ağustos 933 5000 Kilo vaketa Çarşamba günü saat 14 de. 3500 Ayak vidala 5000 metre elbiselik şayak Pazarlıkla münakasası: 16 A- 750 ,, kaputluk ,, ğZustos 933 çarşamba günü saat 15 de. 35000 kilo Sadeyağı Pazarlıkla münakasası: 16 Ağustos 935 Çarşamba günü saat 16 da, Pazarlıkla münakasası: 17 A- ğustos 933 perşembe günü saat 10 da. Pazarlıkla münakasası: 17 A- gustos 933 perşembe günü saat 11 de. 30000 metre Amerikan bezi 6500 kilo beyaz peynir. Deniz kuvvetleri ihtiyacı için münakasaları yapılıp teklif s- dilen fiatleri komisyonumuzca gali görülerek pazarlıkla müna- kasaya konulmasına karar verilen yukarda cins ve miktarı yazı- lı beş kalem malzemenin pazarlıkla münakasaları hizalarındaki gün ve saatlerde yapılacağından şartnamelerini görmek iste- yenlerin her gün ve mezkür malzemeyi itaya talip olacakların da münakasa günü ve saatlerinde muvakkat teminat makbuz- lariyle birlikte Kasımnaşada Deniz Levazım Satın Alma komis- yonuna müracaatları. (3960) 5424 Ankara Gazi Lisesi Müdürlüğünden: 1 — Önümüzdeki ders yılında Gazi Lisesinin bütün sınıf ları açılacaktır. Gazi Lisesine gündüzlük ve yatılık talebe alınacaktır, Yatı karşılığı 275 liradır. Üç taksitte ödenir. Barem kanunna girmiş ve aylıkları 55 ve 53 den aşağı o- lan memur çocuklarma yüzde 10, ikisi de yatıda okuyan kar- deşlerin ikincisine yüzde 15, üçüde yatıda okuyan kardeşle rin üçüncüsüne yüzde 20 tenzilât yapılır. 2 — Gündüzlük talebelerimiz için Devlet Demir Yolu, Cebeci, Yenişehir, Ankara istasyonlariyle mektep yanındaki istasyon arasmda mektebe devam saatlerine uygun gitme gel me tren seferleri açacaktır. -20 Ağustos 933 da yol va gnd ikaba kaz Emme (3871) Tahlisiye Umum Müdürlüğünden: İdaremiz müstahdemini için 200 ilâ 240 adet Kamsela mübayaa edilecektir. Kumaşı yerli olmak şartiyle yüksek ev safı haiz Kamselayı imâl edebilecek Müessese veya Fabrika Sahiplerinin idaremizde mevcut resim dairesinde nümunesi ni ihzar etmek üzere yerli kumaş nümunelerinin 20 Ağustos o 933 tarihine kadar Tahlisiye Umum Müdürlüğüne ibraz et gi nr (3926 8