16 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

16 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

Mıntaka yelken yarışları Sporun her sahasında olduğu gibi burayada klüpçülük girdi şuları şunlardır: 1 — Kliret — Dümenci Selim Ze- 'enorbahçe, 4 — HE Trix — Dümenci dektor Demir Turgut, klokçu Naci Halil, ku- lübü Galatasaray. 5 — Yoldaş — Dümenci Hayrettin Talât, klokçu Sadi, kulübü Fenerbah- teknede > > 12 - 13 ağustor yarı Müsabakalar ii ağaci; oki vb ara Glo Öüldi, Burada bir noktayi ilâve etmek lâzımdır. , Dektor Demir Turgut hakikaten iyi mize da yazık olacak. Hüdise şudur: latasaray filâmasını taşıyan yarış hari- «i şarpi böceğin rüzgürm mütemadi- yen mâni olmuştur. Vaktaki şaman- dıra dönüşünden sonra iş ustalığa va- beste kalınca, vak Galatasaray Sy den, makat yı mpi ge“ riye kalmış ve bu suretle te bö- cek Istanbul birincisinden bir saniye Se han var, Ha, en hu işte kast vardır, il gö türecek tarafı da yoktur. . Ancak bu kasttan Demir Turgutan haberi kat'iyyen olmadığına eminiz. Şimdi o gün o yarışı seyredenlerin kafası birer istifham De Be nd kulüplerine mensup genç bir sporcunun | kariyerile oynamak de mektir. Sporun her sahasında yaptı- ğımızı, bu daha yeni canlanan sporda da tatbika kalkışırsak, ilerliyeceğimize K “e Eskişehirde güreşler 30 Ağustos 933 zafer bayramı mü- nasebetile Eskişehirde büyük bir gü reş hazırlanmıştır. Bu güreşe bütün Türk pehlivanları davet edilmiştir. Başa 200, serbest birinciye 150 lira verilecektir. » Gorki'de yapılan maç Gorki (Mili (Gorki) Milliyet) — a (Gorki) - Sait « Niyazi Para atıldı. Biz rüzgâr altındayız. Hava yağmurlu ve soğuk. — İlk akını biz yapıyoruz. Fakat bu akınımız Va- habın ofsayt kalmasile kırılıyor. Ve kalemize götürdükleri topu Yaşara yapılan bir favulle kesiyoruz. Tekrar gelen topu soliçleri avuta attı. Biz hücumdayız. Oyunun beşinci dakikaları. .. Hep sağdan onların nı- sf sahaşndayız. Bir aralık top on- larda. Hücuma geçtiler. Fakat haf hattımızda kırıldı. 8 inci dakika: Vahabım 20 metre- den bir şütü avuta gitti. 10 uncu dakika: Fuat Niyaziden miyor. Maamafih biz onlara faikiz. Daha iyi kontrol edebiliyoruz. Soldan bücumlarını kornerle durdurduk. Kor- ner atışı tehlikesiz geçti, yağmur şid- detlendi. Tazyike devam © ediyoruz. kaptı ve kaleciye geri pası vererek hücumlarını durdurdu. 18 inci dakika: Soldan iniyorüz. On du. vam ediyoruz. Bir korner daha oldu. Fakat hr ikisinden de istifade ede- iz ğ 22 nci dakika: Ortadan iniyorlar. Tehlikeli bir vaziyot oldu. Az daha bize gol oluyordu. Allahtan sağiçleri şüt atamadı. 24 üncü dakika: Karşılıklı iki akın oldu. Fakat meticesiz. 25 inci dakikada Fuat sağdan aldı- Eı pasla falsolu bir şüt attı. Bir gol da- ha kaçırmış olduk. 27 nci dakikada kalelerinin önünde yiz. Sağdan bir akınımızı nerle durdurdular. Avut oldu. 30 uncu dakika: Top bir müddet ortalarda dolaştıktan sonra tam kale nin önlerine Santraforlarınım. kuvvetli bir şütünü Avni maharetle tattı. Hep tazyikteyiz. Niyazi aldığı müsa- it bir pasla kaleye kadar indi. Attığı şütü kaleci kornere atmak © suretile, kurtardı. 37 nci dakikada: Hâkimiyet gene bizde. Onlar arasıra münferit akınlar yapıyorlar ve ekseriyetle bizim müda- filer sahanm bozukluğundan müşkül vaziyette kalıyorlar. 43 üncü dakika: Hücumdalar. Fa kat kalemizin önünde şüt atamıyor. lar. Bir korner yaptık. Avut oldu. Ve devre O — © berabere bitti. İKİNCİ DEVRE Bu devrede İhsanım bacağı tutuldu. forvetleri dahi geri geliyor. Bir ara- hik sağdan bir hücum e erin le ereid Yö m topu birden bir vuruşla Fuat gol yap- w1—0. 17 nci dakika: Sağdan hücumumu. 24 favulle durdurdular. Niyazinin çektiği ceza vuruşunu Val süt attı. Kalecileri tuttu. Ortaya attılı topu santrforları kalemize doğru gö- türdü ve şüt attı, Fakat top Ayninin ellerinde. 20 nci dakika: Tazyikimize devam ediyoruz. Çocukların nefesli iyi. Hiç bir yorgunluk ali ğ Arasıra onlar da hücum yapıyorlar. 25 inci dakika: Hücumlarımız şid detlendi. Sağlı sollu akınlar yapıyo- ruz, Şötlerimizi kalecileri tutuyor. 28 indi dakika: Soldan kalemize li topu santrfor. ni tuttu, Oyunu biraz açtılar, Bizi si- kıştırıyorlar. Sağdan aleyhimize bir korner oldu. Fakat neticesiz. Soldan inmek istedik. Kornerle durdurdular. Avat, 3 5 inci deki rine tehlikeli bir akın yaptık. Vahaba verdi. Vahap kale aleend topu ayağın dan fazla açtı. Kaçırdık. Gene hücumdayız. Kalecileri Va- 38 inci dakika: Sağdan iniyoruz. Niyazi Saide müsait vaziyette ileri pa- sı verdi. Sol müdafileri ve kalecileri birden fırladılar. Fakat Sait topu dur- durmadan larak kaleye çevirdi ve top kalenin sol direğinin içine çar- parak içeri girdi. Gol 2 —0 yalip va- ziyetteyiz. İle aliyi GEEK Sait akan da oynu: 42 nel dakikada bize soldan firikik oldu. Vuruş yapıldı. Santrforları sıkı bir kafa vuruşu ile kalemize attı, Fa- kat direğin üstünden avut. Gene top onların yarım sahasına geçti. Kalelerini güçlükle müdafaa €- diyorlar. Soldan iniyoruz. Fuat Vahaba ver- di. Vahabm şütünü kaleci plonjonla kurtardı. Arkadan bize soldan indiler. Ya- sar kornere çıkardı. Kornerden gelen topu müdafilerimiz kafa ile uzaklaş- tırdılar. Top ortalarda dolaşırken ha- in düdüğü etti ve 2 — O galip geldik. Forvet hattımız her iki devrede de gayet iyi oynamıştır. Fakat ilk dev- rede ie gol kaybettik. Haf hattımız iyi çalıştı, Ve forveti- mizi yürütebildi. Müdafaamız ilk devrede iyi değil- di. Fakat onlar istifade edemediler. İkinci devrede iyi oynadılar ve nite- kim vaziyete hâkim olduk. o Avniye çok iş düşmedi. Yalnız ilk devrede bir iki tehlikeli vaziyetten bizi kurtardı. İnhisarlar memurin müdürü Tevfik “Sigortalarının. Galstada Ünyon Hanında ÜNYON SİGORTASINA yaptırınız. Türkiyede bilâfasıla icrayı muamels etmekte olan NYON Kumpanyasma bir kere uğramadan sigorta yaptırmayınız. Telefon: Beyoğlu 4.4883 4908 gd ÖĞÜTLERİ “İ mını geçiren kadm erkek bir çok nü- MİLLİYET ÇARŞAMBA 16 AĞUSTOS I Kumandanlığı Sa. Kom. ilânları | — 2 Zahmetsizce gençleşmek Gençleşmek için malüm şekilde | (Voronof) aşısı yaptırmak w çok kimseler tarafından hoş görülmi yor. Bunlar sefil ve adi bir hayvan uzviyetinin cereyanıtabiisinde geçen ve tükenen hayat ve gençlik kuvvetle rinin indesine vesile olur diye o mür- dar hayvan nesçinin vücutlarma ilâve- sine bir türlü razı olmuyorlar. im bahsedeceğimiz gençlik. bu türlü bir ameliye ile elde edilmez, belki tabii ve zati mevcat olan hayat küv- vetleri, hastalıklar, yorgunluklar! ve senelerce devam eden hayatın ağırlık ları, sıkıntıları ile aşmış, bozulmuş ve azalmış olmakla beraber | henüz asârı baki ve mevcut olan hayat kud- retlerini ziyadeleştirmek ve iade et- mek şeklinde yapılır. Millet efradın- dan herhangi bir şahsm hayati kuvvet lerini yeniden meydana getirmek ve | ziyadeleştirmek için gösterilen usule kimse itiraz edemez ve bu usüllerden. istifade edenlerin adedi arttıkça bü- tün bir milletin kuvvetlenip canlanma» sna hizmet edilmiş olur, Bu hayırlı neticeyi elde etmek için de elimiz. al- tenda bulunan vasıtalardan başka bir şey kullanılmaz. Azalmış, bozulmuş hayat kuvvet ve kudretlerimizi yeni- den iktisap etmek için bu kuvvetlerin hangi sebeplerle azalıp çoğaldığını bilmek lâzımdır. Sıhhatte bulunan bir insanın deva- mıhayatı için muht paya Bunu temin ©- demezse sıhhati muhtel ve hayatı sek- tedar olur. İşte me kadar © nüfus ve halk kitlesi bugün kapalı daireler için- de, dört duvar arasında fabrikalar, bürolar, kalemler, meclisler, mü&ssese ler, mektepler ve sair emsali yerlerde saf ve temiz hava noksanından müte- esir ve mustarip ve sıhhatleri mühtel | olarak yaşıyorlar. Son taharriyat'ne. ticesi malüm olmuştur ki muhtaç oldu- ğumuz en asli gıda anasırından olan vitamin ziya vasıtasile vücudumuza dahil olur. Bu itibari i geçen ka- palı yerlerde vakitlerinin bir çok kıs- fas lüzumu derecede ziya ve oksijen- den mahrum olarak yaşarlar. . Mademki bu gibi kapalı yerlerde yaşıyan insanlar için kâfi miktarda saf hava ve ziya almak mümkün değil dir. Bahusus bu gibi yerler büyük $6- hirler dahilinde bulunursa! Punun için en evvel yapılacak dey bu gibi yerlere anasırıhaaytiyenin söleener olan oksijen ilp siya ikbal 98: » ektir. Zira hiç unutmamalı ki nere. de saf hava vardır. Orada ziya da mevcuttur. Bunun suretitatbikci Bi i- ki şekilde kabiliicradır. Bunlardan bi- rincisi o gibi yerlerde bulunanlar ber gün muayyen bir müddetle bu bususa | elverişli cesim daireler ve (o havadar geviş yerlerde kendi yerlerinde bula- | #adıkları oksijeni almalıdır. o Veya bunlar için camdan cesim daireli a olunur v e muhtaç oldukları oktiji oralara verili: yni zamanda bu. yerlerin (ültravi zuna mani olmıy: yapılırsa güneşin den müstefit olurlar. Londra hastaha- | nelerinden birinde böyle bir daire ya- | pılmış, yalnız burada kullanılan ça- mın havayı geçirmiyen neviden olanı intihap edilmiş ve başlıca verem har- | taları hakkında yapılan bu dairede havadaki oksijen miktarı yüzde elli nisbetinde hastalara teneffüs ettiril- mekle pek büyük istifade görülmüştür Yalnız bu dairelerin inşa Dema en mın her halde hava nüfuzuna mâni camdan olmasma itina etmekle bera- ber teneffüsten mütehassıl harızıkar- bon gazının orada teraküm etmesi teh “ke ve mahzurunu bertaraf etmeli ve açık şule ve elektrik şerraresi gibi şeylerin bulunmamasına da dikkat et- mek lâzımdır. Büvükadı Dr. ŞÜKRÜ ALENİ TESEKKÜR Sevğili Valdemizin vefatı delayisile cenaze merasımına ve tecssürlerimize İş- ticak eden zevati kerama ayrı ayrı tâşek küre teemürlerimiz mani Tütlen muhterem gazetenizin tavasütü- nü rica ederiz. Kerimeleri : Ppsnsos Nazli ve Rukiye Halım. (6429) İHTİRA İLÂNI Devredilecek ihtira beratı « Tayyarelerin satıh hamiline (kanat) sit islahat» hakkındaki ihtira için âs- tihsal edilmiş olan 25 Ağustos 1028 ta- rih ve 1357 numaralı ihtira beratı Üze- rindeki hukuk bu kerre başkasına de- vir ve yahut icara verileceğinden. bu busustn fazla malmat edinmek arzu € den zevatm İtanbulda, Bahçe kapıda, Taş hanımda 43-43 o numaralarda kâin vekili H. W. Stock efendiye müracaat etmeleri ilân olumur, (6310) © 5409 Kaza ve Otomobil Harbiye Mektebi için alıma cak on sekiz bin kilo sade ya ğının kapalı zarfında verilen fiat pahalı olduğundan pazar lıkla alınacaktır. o Pazarlığa 17-8-933 perşembe günü saat 14,30 dan 15 şe kadardır. Ta lip olanların şartnamesini gör mek üzere her gün ve pazar- lık gününde belli saatinde te- minatlarile Merkez Satım Al- ma komisyonuna gelmeleri. (154) (3979) 5340 Topçu atış mektebi için beş yüz kilo benzin ellişer kilo B, BB mobiloil marka yağ ile on kilo vazelin ve üç kilo üstüptü pazarlıkla 17-8-933 perşembe günü saat 15,30 dan 16 ya kadar almacaktır. Taliplerin şartnamesini görmek üzere her gün ve pazarlık günü bel- li saatte teminatlarile Topha- ne'de Merkez satınalma komis yonuna gelmeleri, (181) Topçu Atış mektebi ihtiyacı için dokuz kilo saf vazelin, dört kilo ince saatci yağı, on dokuz kilo B marka mobiloil yağı üç kilo BB marka mobi- İoil yağı, iki kilo gliserin, i kilo bolvazbiratör sensen iki kilo salaşpur temizlik bezi 17- 8-933 perşembe günü saat 15,30 dan 16 ya kadar pazar- lıkla satım almacaktır. Şartna- mesini görmek isteyenlerin her gün ve pazarlığa girecek- lerin belli saatte Merkez Ku- mandanlığı Satınalma Komis- yonunda hazır bulunmaları. (182) (4106) Harbiye mektebi için yüz top 68 X 100 eb'adında Simi- hi kâğrt 17-8-933 perşembe gü nü saat ll den 11,30 za kadar pazarlıkla almacaktır. Talip o- İanların belli gün ve saatte 75 lira teminatlarile Tophanede | Merkez satın alma komisyonu: (4112) | na gelmeleri. (188) .# Harp Akademisi ihtiyacı i- 5473 İ çin 6000 kilo Bulgur 3-9-933 pazar günü saat 14,30 dan 15 şe kadar açık münakasa i le satm alınacaktır. Şart- namesini görmek iste- yenlerin her gün vemü- nakasaya girişeceklerin belli saatinde Merkez Kumandanlı! ğı satım alma komisyonunda hazır bulunmaları. (151) (3943) 5277 s.. Merkez Kumandanlığına merbut kıt'at ve müessesat ih- tiyacı için 6000 kilo Bulgur 3- 9-933 pazar günü saat 14 ten 14,30 za kadar acık münakasa | ile satm alımacaktır. Şartname sini görmek isteyenlerin her gün ve münakasaya girişecek lerin belli saatinde Merkez Kumandanlığı Satın alma ko misyonunda hazır bulunmala- rr. (150) (3942) o 5276 ..» Harp Akademisi ihtiyacı için 8,000 kilo Kuru Fasulya için 000 kilo Kuru Fasulya 12-9-933 salı günü saat 15,30 dan 16 ya kadar açık münaka sa ile satın almacaktır. Şart- namesini görmek isteyenlerin her gün ve münakasaya girişe ceklerin gösterilen saatte te- minatlarile Tophanede Mer- kez Satım alma komisyonun- da hazır bulunmaları. (192) (414 »#s Harp akademisi ihtiyacı i- çin 180,000 kilo Arpa kapalı zarfla ( almacaktır. İhalesi 12-9-933 saat 16 da yapılacak tır. Şartnamesini görmek is- teyenlerin her gün ve münaka saya girişeceklerin gösterilen saatte teminatlarile Tophane- de Merkez Satın alma komis- ! yonunda hazır bulunmaları. d9n) 4140) 5470| Yeşilköy Hava Makinist Mektebi ihtiyacı için aleni mü nakasa ile alınacak üç yüz elli çeki Oduna talip zuhur etmedi ğinden münakasası 24-8-933 perşembe günü saat 14 ten 14,30 za talik edilmiştir. Şart namesini görmek isteyenle- rin her gün ve omünakasaya girmek isteyenlerin belli san- tinde Merkez Satm alma ko- rrisyonunda hazır bulunmala rı, (197) (4146) Altı gün müddetle dört ki şilik bir binek otomobili pa- zarlıkla kiralanacaktır. Pazar lığı 16-8-933 çarşamba günü saat 11 den 12 ye kadar Top- hanede Merkez Satmalma Ko misyonunda yapılacaktır. Ta lip olanların mezkür saatte komisyona gelmeleri. (189) (4139) ... Harbiye Mektebi için yüz elli kilo Cay 19-8-933 cumar tesi günü saat 14 ten 15 e ka- dar pazarlıkla alınacaktır. Ta Bplerin şerajtini öğretmek ü- zere her gün ve pazarlık günü belli saatte teminatlarile Top hane Merkez Satın Alma ko- misyonuna gelmeleri. (183) (4107) : ..s Kuleli Lisesi icin 1700 yas- | trk yüzü ile 1700 yatak Çarşa fmın yapılan aleni münakasa sında verilen fiatlar haddilâ- yik görülmediğinden 20-8-933 pazar günü saat 15,30 dan 16 ya kadar tekrar münakasa sı yapılmak üzere bir hafta | temdit edilmiştir. Taliplerin şartnamesini görmek üzere her gün ve o münakasa günü belli saatte teminatlarile Top hanede Merkez Kumandanlığı | Satm alma komisyonuna gel meleri. (184) (4108) Merkez Kumandanlığına merbut Kıt'at ve müessesat ! hayvanatının ihtiyacı için pa- zarlıkla almacak Kırk bin ki- | lo Samana talip zuhur etme- diğinden 17-8-933 perşembe günü saat 11,30 dan 12 ye ka dar pazarlıkla © almacaktır. Şartnamesini görmek isteyen lerin her gün ve pazarlığa gi- rişeceklerin belli saatinde Top hanede Merkez K. Satın alma komisyonuna gelmeleri. (201) (4149) ... Merkez-K. Kıt'at ve Mües sesatı hayvanatının < ihtiyacı için otuz bin kilo kuru Ot 17- 8-933 perşembe günü. saat 11,30 dan 12 ye kadar pazar- lıkla satın almacaktır. Şartna mesini görmek isteyenlerin her gün ve pazarlığa girecek- lerin belli saatinde Merkez K. Satın alma komisyonuna gelme leri. (200) (4148) “a. Topçu ve Nakliye mektebi hayvanatı için Mayıs 934 ga- yesine kadar olmak üzere yev miye azami 365 kilo arpanın kırdırılması aleni münakasaya konmuştur. Münakasası 6- 9-933 çarşamba günü saat 14 ten 14,30 za kadar yapılacak tır. Taliplerin şartnamesini görmek üzere her gün ve mü- / nakasa gününde belli saatte teminatlarile Tophanede Mer kez Satım alma komisyonuna gelmeleri. (198) (4147) *.. Merkez (o Kumandanlığı- na merbut kıt'at ve Müesse- sat ihtiyacı için beş bin kilo makarna ile bin kile Şehriye 21-8-933 pazar günü saat 14 te 14,30 za kadar pa- zarlıkla satın almacaktır. Şart namesini görmek isteyenlerin | RADYO | Bugünkü proğram asım Bey tarafmdan Karagöz. 2030 Udi Selihzitin B. ve Nubar “fendi vekaintile Hamiyet. H. 1130 Grameten 22 Anadolu Ajanıt, Boran haberi; saat a ANKARA, 1538'm peri Mü; © vela erleri 38. 1 Dan mal 20115 : Ajana kberi VARŞOVA, Mü 21: Tayamnili konüer. 22,16: Hafif musiki. 23: Dans musikisi. Zi/45i Düne munikisi BUDAPEŞTE, 550 m 21,15: Sözler, 23,15: * Haberler. Müteakiben Sigen musikisi. 24,35: Radye orkestram VİYANA, 518 m. 2020: Karışık danalar. 21/451 Zamana sit söz ler. — Haberler. 2245: Senfonik kanser, MİLANA — TORİNO - FLORANSA 204ğı Pk za Haber 2138: Len Fall eserlerinden izmi bildirilmiyen bir operet te — Haberler. 14: Kur kom man. musikisi. 71408 Koman kon Devredilecek ihtira beratı « Tayyartlere mahsus mücef satıh kanatlarına ai't islahata hakkındaki ih- tira için istikasl odükniş olan 25 Ağus- to3 1928 tarih ve 1352 numaralı ihtizm beratı üzerindeki hukuk bu 'keree büş kasına devir veyahut icara verileceğin den bu bapte fazla malümat edinmek isteyen sevatın İstanbulda, Bahçe kapı da, Taş hanında 43-48 No. larda kâin ve kili H. W. Stock efendiye müracaat et meleri ilân olunur. (6311) 5410 pi Lİ eğ DAKT.LO ARANIYOR Şartlar : Türk olmak, lisanı ve dakti- Joluğu eyi bilmek, Fransızca ve ayrıca başka ecnebi Tisan bilen tercih olunur, Büro işlerinde tecrübe sahibi olmak. İhtar: Arayan mühim bir şirkettir, Mü sacant: Tercümci hal, referanslar veya suretleri ile Galata posta kutusu 1094 (6420) Jililliyei Asrın umdesi “MİLLİYET” tir. ABONE ÜCRETLERİ : Türkiye için Hariç için in LK. 7 Bi UGÜNKÜ HAVA Yenilköy Askı verilen habere gi sakin olacaktı. 18.8:033 tarihinde hava taxyiki 780 mi- metre, en fazla sacaklık 28, em mx 21 de vere idi. lerin de belli saatte Tophanede Merkez Satım alma komisyonu na gelmeleri. (196) (4145) “.. Harp Akademisi . ihtiyacı için 4200 kilo pilavlik pirinç 12-9-933 salı günü saat 14 ten 14,30 za kadar açık münaka sa ile satın almacaktır. Şart namesini görmek isteyenlerin her gün ve münakasaya giri şeceklerin gösterilen saatte te minatlarile Tophane Merkez Satın alma komisyonunda Ha zır bulunmaları. (195) (4144) ... Harp Akademisi ihtiyacı için 6000 “kilo Nohut 12-9. 933 salı günü saat 15 ten 15,30 za kadar açık münakasa ile satın alınacaktır. Şartname yi görmek isteyenlerin her gün ve münakasaya girişecek lerin gösterilen saatte teminat larile Tophanede Merkez Satım Allma Komisyonunda hazır bu lunmaları. (194) (4143) ... Harp Akademisi” ihtiyacı için 3000 kilo kırmızı Mer- cimek 12-9-933 salı günü saat 14,30 dan 15 şe kadar açık mü nakasa ile satın almacaktır. Şartnamesini görmek isteyen a her gün ve münakasaya gösterilen saat e teminatlarile Tophanede Merkez Satın alma komisyo- nunda hazır bulunmaları. (193) (4142) © SUMMER BANK UMUMİ —( “MÜDÜRLÜGÜNDEN: Stajyer olarak Rusyaya gönderilecek talebelerle gitmek iki erkek daktiloya ihtiyaç vardır. Tisan bilenler tercih olunacaktır. Summer Bank Pamuklu subesi- ne müracaat olunması. (6416