16 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

16 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

İstanbul ve Trakya şükür Fafiriktaları Türk Anonim Şirketinden: Fabrikamızda çıkarılmağa başlanan yeni sene mahsulü toz ve kesme şekerler 29 Temmuz tarihinden itibaren bin kilodan az olmamak etsin ber İsteyene satılmaktadır. Fiatlarımız eskisi gibidir. Yani İstanbul'da Sirkeci Me yaa veya depolarımızda araba veya kayıkta | enis Kristal Toz Şe kerin Kilosu 36,75 &allila Küp Şekerin Kilosu 39,50 ırığlır. Ancak en az beş vagon şekeri birden alanlara vagon başına Vaz lira indirilir. m haricindeki yerlerden pi siparişler be- delin yüzde yirmisi peşin ve öst tarafı hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. Depodan itibaren bütün masraflar ve mes'uliyet müşteriye sittir. Gönderilecek mal şirket tarafindan müşteri hesabına sigorta ettirilir. Sipariş bedelinin tamamını gön- derenler için sigorta ihtiyari olduğu gibi en az beş vagon sipariş ederek bedelinin temamını peşin ödeyenler vagon başına beş lira tenzilâttan istifade ederler. Adres: Miümkeie Epe Dördüncü Vakıf Han. No. 40-30 Telgraf adresi: çini Şeker Telefon No. 24470. EÇ Galatasaray Yerli Mallar Sergisinceki Yedikule Gaz Şirketinin dairesini ziyaret | ediniz, KOK KÖMÜRÜ Katrandan çıkarılan maddeler. yiğ (6264) BEN 5360 TÜRK KADIN BİRLİĞİ Himaye ve mürakabesinde KIZ TALEBE YURDU Şehzadebaşında açılıyor Üniversiteye devam edecek hanımlar Cağaloğlunda Türk Kadın Bir'iğine tahriren müracast'a yer tutmalıdırlar. İstanbul Belediyesi i'âm'arı ğ Vesaiti nakliye resminden olan borcundan dolayı haciz al © tına alınarak birinci müzayedesi olan 14-8-933 tarihinde ta | lip zuhur etmediğinden satılamayan tahsin efendiye ait stü- debeyker markalı ve kamyondan tenezzüh otomobiline tahvil edilen otonun ikinci müzayedesi olan 17-8-933 tarihine müsa dif perşembe günü saat on dör tte İstanbul mezat müdüriyetin de bilmüzayede satılacağı ilân olunur, (4154) Kocaeli Vilâyeti Daimi Encümeninden Vilayet sıhhat dairesi için 7 kilo kinin ile memleket has tanesi için 146 kalem âlâtı Cerrahiye ve eczayı kimyeviye ale- ni münakasa suretile satım alınacağından talip olanların ihale tarihi olan 6 Eylül 933 çarşamba günü yüzde yedi buçuk temi natla Kocaeli Vilâyetine ve şartnamesini görmek isteyenlerin Kocaeli Sıhhat Müdüriyetine müracaatları, (4119) Liseler Alım Satım Komisyonundan: â İstanbul Erkek Lisesinin yeni nakledildiği Düyunu Umu «- miye binasında yapılacak tamirat, tadil ve inşa işleri 29-8-933 tarihine müsadif Salı günü saat 16 da ihale edilmek üzere ka- palı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Taliplerin keşif ve rtnamelerini görmek üzere mezkür mektepteki komisyon ka- Teki ie ve münakasaya iştirak edeceklerin de ihale günü temina tı muvakkate Aişe yorma, müracaatları. ( ) Tokat Vilâyetinden: Şosa İnşaatında kullanıla n ve Nafia Vekâletince kabül e- | dilen nümunelerine müvafık olmak şartile Çelikten 1500 Kü “ yek; 750 Kazma, 750 Çekiç, -250 Yaba, 250 Tırnak, 50 Var #oz âlmacaktır. Talip olanların Tokata teslimi teklif mektup- larını ve nümünelerini 228-933 salı günü Vilâyet encüme- ni Binasına göndermeleri ilân olunur. (4118) Preventorium Müdürlüğünden: 933 senesi için almacak odun ve Manğal kömürünün ya pılan açık münakasasında verilen fiyatlar muvafık görülmedi ğinden 30-8,933 çarşamba günü saat 14 te Yüksek Mektep ler mübayaat komisyonunca tekrar münakasa yapılacaktır. (3990) 5217 Hava Makinist Mektebi Müdürlüğünden: Mektebin Talebe kadrosu Orta Mektep mezunlarile tama- | «- men dolmuş olduğundan müsabakaya girmek için müracaat- “ ta bulunan taliplerin evvelki ilânmmız veçhile 20 Ağustosta im tihanlarının yapılamayacağı ilân olunur. (4103) KEİ romanı: 19 | KEYSİS A PATLICAN a apk alada Tercüme: Kâmran Şerif memurlarına iftira etmezdi. Filbaki- ka iki kafadar hastaya istediği mü- mebbihi getirmek istemişlerdi. Fakat şişe, Bowif'in pek kolay izah edebile- ceği bir hâdise neticesinde mürsiline varmadan boşalrvermişti! Honorö: — Bugün hava güzel... dedi. Zira müsahabe tavsamıya başlamış- Yazan: G. dela FOUCHARDİERE Homorâ Gradouille: — Haydi haydi, sus. . dedi. İstedi- ge eek ie. Gümrükteki herif açıkgöz. — Gümrükte yl — Gümrük yı Kapıdan girer- ken şişeyi dizden aldılar,. Hem de eski şara; Boulf deriz haylardı: tı; meyhane tezgâhı başında, arkasısıra veya hep beraber dört saat lâkırdı ötmekte hiç güçlük çekmiyen bu adamlar muhitlerinden çıktıkları için siyliyecek söz bulamıyorlardı. Auguste, üstünde en ufak bir ça- mur lekesi bile olmıyan kunduralarına — Tevekkeli değil. . Ben de bu has tabakıcıları hiç meyhaneye gilmez- ler mi diye şaşıyordum. Meğer onlar “© işin kolayını bulmuşlar. . Alemin iç- — kilerini alıp alıp içiyorlarmış. - Ne a- m © | Eğer Bowif, Auguste'le Gradeville” biribiri | bakarak: Jibirlerine yaptıkları göz işareti- — Hava iyi... sörmüz olsaydı, muavenetiiçtimaiye diye tekrar etti. “Muhtelif daiğlse ve leşi mamulâtı Eşya Satışı: İstanbul Gümrükleri Baş MR 2,6, 13, 20 Temmuz 933 tarihli Türkçe Milliyet, Cüm- huriyet, Vakıt, Son Posta, Ak şam, ve Akm gazetelerile yapı- lan ve açık arttırma suretile satışa vazedildiği bildirilen eşya- lardan mülga tarifenin 11 inci faslına ait 233 kapta 4582 lira 44 kuruş kıymetindeki mu htelif deriler ve deri mamulâtı i çantalar, iskarpinler, terlikler, ve sairenin 12 Ağustos 933 ta- rihinde yapılan imüdüedelind e verilen bedel haddi lâyık gö- rülmediğinden 23 Ağustos 933 carşamba günü tekrar müza- yedeye konacaktır. Talipler buna ait şartnameyi Başmüdür lükten alacakları gibi eşyaları da İstanbul ve Galata Gümrük lerinde görebilirler. - İsteklilerin o gün saat 15te İstanbul Gümrükleri Bae Müdürlüğün de Müteşekkil satış komisyonu- ne müracaatları. (4128) Ankara Gazi Lisesi Müdürlüğünden: 1—11 Eylül pazartesi günü tedrisata başlanacaktır. 2 — İkmâl imtihanları 2 Eylülde başlıyacak (10 eylüle kadar sürecektir. ” “İmtihan günleri mektepten öğrenilir.” 3 — Yeniden girecek talebenin kayıtlarma 20 Ağustos ta başlanacak her gün öğleden sonra devam olunacaktır. Ye niden kayıt olunacak talebe ve lisiyle gelecek ve beraberinde A) şahadetname veya tasdikname B) nüfus tezkeresi C) aşı şahadetnamesi D) kayıt be yannamesi - mektepten alına- cak - E) 8 vesika fotoğrafı getirecektir. 4 — Eski talebemiz 20 A Zustostan 31 Ağustosa kadar kayıtlarını yenileyeceklerdir. Bu zamanda içinde kayıtlarmı yenilemeyen yatılık ve gündüzlük talebemizin yerine yenileri alınır. (4024) i Istanbul Amerikan Koleji KIZ KISMI ERKEK KISMI Ainerikan Kız Koleji, Arnavutköy Robert Kolej. Bebek Tel: 36160 Tek, 36.3 Mektep İngilizceyi en iyi öğreten bir müessesedir. Almanca veya Fran- sızca ihtiyarı olarak mütehassıs muallimler tarafından öğretilir. Aile hayatı yaşatılır. Terbiye sistemi Amerikan olmakla beraber milli terbiye ve kültüre sonderece ehemmiyet verilir. o Mektebin mükemmel bir ticaret şöbesi vardır. ÜNİVERSİTE BAKALORYASINA HAZIRLAR Kütüphaneleri mükemmeldir ve talebenin vukuflarma, Fikri terbiyelerine bizmet eder. Sıhhi terbiye verir” luz've erkek beden terbiyesi aporları ile gençleri bedenen ve ruhen yükseltir. Nehari ücretlerinde tenzilât vardır. MÜHENDİS KISMI ; Amelive nazari elektrik, makine ve ve nafia mübefidisi yetiştirir ; Elektrik Ve tösviyeci udtabalı ve makinist ——. — yetiştiren iki senelik ameli küurlardir. 1 Ağstaslan” itibaren Salı ve 1 Eylülden itibaren Pazardan Cuma günleri 9 - 12 ye kadar maada hergün 9 - 12 ye ka kayıt yapılır. 445 | i« dar kayıt yapılır. Dersler 23 EylükCumartesi günü başlıyacaktır. > Fazla malümat için mpktupla da müracaat olunabilir. Selçuk Kız'Sanat mektebi (4276) 4916 Nafıa Vekilden Samsun - Sıvas hattı üzerin de kalın civarda kâin taş oca- ğımdan (5,000) metre mik'ap balâstın ihracı kapalı zarf usu- Hile münakasaya konulmuştur. Münakasa 22-8-933 tarihine müsadif salı günü saat 15 de Ankara'da Nafıa Vekâleti Müs- teşarlık makamına icra edilecektir. Münakasaya iştirak edecek- lerin teklif mektupları, (287,5) Hiralık teminatı muvakkateleri ve cari seneye ait Ticaret Odası vesikalarile birlikte ayni gün ve saatte münakasa komisyonunda bulünmüaları lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini Ankara'da Nafia Vekâ leti Levazım rlüğünden, İstanbul'da Haydarpaşada Li- man İşleri Müdürlüğünden bir lira mukabilinde tedarik edebi. Tirler. (3723) 5209 Ankara Valiliğinden: Ankara e Şehirde E mniyet abidesi etrafında yapı- lacak bir bahçe ile iki havuz vet. tını inşası 88110 Lira keşif bedeli üzerinden ve 25 gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konulmu ştur. İhale 24 Ağustos 933 per- şembe günü saat 15 te icra edilecektir. Münakasaya girecek ler Vilâyet Nafia Baş Mühendisliğinden alacakları ehliyeti fenniye vesikasını ve (6608) lira 25 kuruşluk teminatı mu- vakkate makbuzunu ve itibari (o mali mektubunu 661 Nu- maralı kanun mücibince hazırlayacakları zarflara koyarak ihale günü saat 15 şe kadar en cümeni Vilâyete vermeleri ve şe raiti anlamak üzere her gün Ankara Baş Mühendisliğine mü racaatları, (3827) ASİPİN KENAN Tabletleri Havâlâtın bu kararsızlığı ekseriya nezle, kır gınlık, başağrısı gibi hastalıklar tevlit eder,Bu- nammâni olmak için yanınızda dalma tazeliğini muhafaza için şişe tüpler içinde bulunan A- sipin Kenan tabletlerini bulundurmağı unut- maymız. Bu sıhbatiniz için emin bir ilâçtar. (6154) Sıhhat ve Jçtimai . . Muavenet Vekâletinden: Tecrübe için Doktor'lara bedava olarak tevzi edilmekte olan Tıbbi müstahzarat nümüunelerinin Kutu, Şişe ve sairam balajları (üzerindeki (o etiketlerin Yeşil renkte olması ve bu etiketlerde Türkçe (Bedava dağıtılır, Doktor'lara nümune dir.) kaydım matbu olarak yazılı bulünmasi lâzımdır. 1 Teş rinisani 933 tarihinden itibaren yukardaki şartlara o uygun olmayarak Gümrük ve Posta İdarelerine gelecek olan nü neleri ithallerine müsaade edilmiyeceği ilân olunur. : — (3958) 5326 Evkaf müdiriyeti ilânları Çeki vi wi 5000 Alemdağ vakıf ormanla rının davalı burun mevkiide 4 No. maktaaslının 10 No, Makta seneviyesinden ; ” » ” ” İn “ müdürlüğünden: Yeni ve eski Talebenin kaydı: 20-8-933 — 1-9-933 İkmal ye kabul imtihanları :*1-9:933 — 109-933 Derslerin başlaması : 119-933 9-9-933 den itibaren elbise, çamaşır, şapka ve nakış atölye leri gayet müsait şerait ile sipariş kabulüne başlıyacaktır. keten izin istediler, bir sile sahnesini muvaffakıyetle oy, mek içim aktörler iki ve yalnız iki ürcdeile kadının önünden gecer- — — Merhaba: . Anguste de dikmeleri — Bonjur, Eugöne, dedi. Madam Picard kuru bir sesle: zi Bonjur, Auguste, diye cevap ver- li Sonra oturdu ve kocasmın yüzünde hastalığın yaptığı tahribatı memnuni- yetle seyretti. Madam Bicard oldum olası densiz bir kadındı. Fakat bir müddettenberi takındığı mutaazzım ve muhteşem ta- vala büsbütün tatsız bir hale geliyor du. İşini adamakıllı yoluna koyan kı- zı Charl otte, bir falcı müessesesi satın alıp içine anasını oturttuğu gündenbe- ri-ona bir azamet gelmişti. Madam Bicard artık fala ve kendi- nin kehanet hususunda haiz olduğu kudret ve istidada artık iyice iman et- mişti, Comedi Française © programında Charlotte Bicard'ın ismi nasıl Estelle” Marcel'den Bayneux'ye kadar yürü- müştü. Fakat halishhatteyken kendi- sini meslek mevzularma dair söz söy- lemeyi menettiği için onu kızdırmak- tan çekinerek bundan bahsetmedi. Gracuille Bowife sordu: — Karından haber almıyah çok ol du mu?. Fakat bu, yağmurdan kaçarken do- Tuya tutulmak demekti bu mevzudan da öteki “mazdi, Bouif yatağa uzandı. Kendini yorgun hissediyordu. Göz- lerini kapayarak cevap verdi: — Ne Şamın şekeri ne Arabı yü- » dedi. Cesedimi tıbbiye talebesi parşaladikları zaman zahmet ; edip gelip istemez ... Dedi ve açlığı zaman, ar- kadaşlarının arkasında, mubteğemi ve müthiş bir vaniyette Madam Bicard'ı gördü. Arkadaşları, Bouif'in tabirile Bir şey olduğumu © anladılar; arkalarına dönüp Madam Bicard'ı görünce neza- # dlemmni rik e Mz diken 11 No. 5000 , 1IZNo. ” »” Alemdağ Vakıf Ormanlar mın Mek he mevkiinden yükarıda mevki ve miktarları gösterilen mahlüt odunun bir buçuk sene zarfında kat ve na kli arttırılmaya çıkarılmıştır. İhalesi Eylülün altıncı çarşamba günü saat on beştedir. Ta- lip olanların İstanbul Evkaf o Müdüriyeti Varidat İdaresine müracaat eylemeleri. (4137) des ap diye yazılıyorsa, kapı» sanı süsliyen ema; 4 2 annesinin ismi «Sibele de diye yazdı i- di; alen hdi ik kâhine mevcut olduğunu işitmişti. Süküt fazla uzayıp müz'iç bir hal alımıya başlayınca Bicard o karısma | ha sordu: gözüyle on saniye kadar yla za ten kendisi ağır hareketli bir kadındı. Sonra korsajinin üstünü gevşeterek i- çinden küçük bir şişe çıkardı. Şişenin içinde kehlibar rengi bir mayi vardı, Gözleri yaşaracak kadar rikkate gelen Bowif: — Ah Eugenie.. Yarm tıbbiye ta. debesi vücudumu biçeceklerini nereden bildin ?: Madam Bicard: Bu sana çok iyi gelir, Alfred... dedi. Bouif şişeyi aldı: « — Sıhhatine Evgenie!. . Bouif hastabakıcılar bir an yorganın altına Sonra boğuk bir inilti işitildi, / ve meyusane bir uluma ile nihayet bul- du. — Benim burada olduğumu sana kim söyledi? Madam Bicard vakayı kapıcıdan i- gitmiş, o da gazetede okumuştu. .. Bir saniye Madam Bicard “Alfred Bicard Lariboisiğre'e nakledilmiştir, cümlesile nihayet bulan “bir sarhoşu kan vurdu,, serlevhalı gazete maktu- asını kocasının önüne koyarsa acaba iner mi inmez mi diye tered- ha kazarçlı — Falda Bicard takdirkâr bir ıslık çaldı. — Ya... çokiyi.. Peki bir şeye ih- tiyacım olduğunu da falda görmedin mi?. Burada berkes beni çok iyi tutur yor. Demin Auguste'le Honore bana portakal getirdiler. Muavenetiiçtima- iye Müdürü Çin İmparatoru ile birlik- esin diye (Devamı var)